Scînteia, decembrie 1987 (Anul 56, nr. 14083-14110)

1987-12-01 / nr. 14083

PAGINA 2 CONFERINŢELE EXTRAORDINARE ALE ORGANIZAŢIILOR JUDEŢENE DE PARTID DÎMBOVIŢA Participaţii la conferinţa etraordinară a organizaţiei judeţen fia part.i Dîmboviţa au critnuit cu însufleţire salutul revoluţionar adresat de conducerea partdului, personal de secretarul regral al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tuturor comuniştilor, tuturor oamenilor muncii din această veche cetate de scaun a ţării ce a devenit în anii socialismului o puternică citadelă a oţelului şi construcţiilor de maşini, salut transmis de tovarăşul Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Vorbitorul a relevat cerinţa ca în cadrul conferinţei să se întreprindă o analiză profundă, în spirit revoluţionar şi cu exigenţă comunistă a activităţii desfăşurate de organele şi organizaţiile de partid, să se adopte măsuri hotărite pentru perfecţionarea stilului şi metodelor de muncă, pentru creşterea intransigenţei faţă de neajunsuri, a responsabilităţii şi disciplinei comuniste, în scopul înfăptuirii tuturor sarcinilor de plan din acest an şi din întregul cincinal, sporirii contribuţiei judeţului la progresul neîntrerupt şi multilateral al patriei. Darea de seamă, prezentată de tovarăşul Pantelimon Gâvănescu, prim-secretar al comitetului judeţean de partid, a analizat, în spirit critic şi autocritic, activitatea desfăşurată de comitetul judeţean de partid, de organizaţiile de partid, a înfăţişat amplul tablou al preocupărilor consacrate realizării sarcinilor economico-sociale, cît şi rezultatele înregistrate, în perioada care a trecut de la Congresul al XIII-lea al partidului, potenţialul economic al judeţului a cunoscut o puternică dezvoltare prin înfăptuirea unui program de investiţii a cărui valoare se ridică la 14 miliarde lei ; producţia-marfă industrială a sporit într-un ritm mediu anual de 7,2 la sută ; a crescut volumul exportului, in cadrul căruia ponderea o deţin produsele de înalt nivel tehnic şi calitativ. S-a acţionat cu mai multă fermitate pentru înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii agrare, astfel că în acest an a fost obţinută cea mai mare producţie de cereale păioase din istoria judeţului. Au fost analizate, totodată, in spirit critic şi autocritic, cu responsabilitate revoluţionară, o seamă de neajunsuri existente în munca unor organe şi organizaţii de partid, a unor unităţi economice care nu şi-au îndeplinit în bune condiţii sarcinile de plan şi au fost conturate cu claritate căile de acţiune pentru perfecţionarea activităţii politico-organizatorice şi educative, a stilului şi metodelor de muncă ale organelor şi organizaţiilor de partid, pentru creşterea răspunderii comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii în vederea îndeplinirii integrale a sarcinilor de plan din acest cincinal, înfăptuirii neabătute a hotărîrilor de partid şi a legilor tării. In cadrul dezbaterilor ce au urmat. Gheorghe Dragomir, directorul Combinatului de lianţi şi azbociment Fieni. Traian Novolan, directorul întreprinderii de frigidere Găeşti. Paul Cristescu, directorul întreprinderii judeţene de morărit şi panificaţie, prezentind bilanţul rezultatelor remarcabile cu care unităţile industriale respective întîmpină Conferinţa Naţională a partidului, au arătat că acestea se întemeiază îndeosebi pe preocupările comuniştilor, ale colectivelor de muncitori şi specialişti pentru perfecţionarea organizării producţiei şi modernizarea proceselor de fabricaţie, pentru creşterea calităţii şi competitivităţii produselor. De asemenea, Nicolae Ştefan, secretar al Comitetului judeţean de partid Dîmboviţa. Dumitru Gheorghişan, prim-vicepreşedinte al consiliului popular judeţean. Ion Nicolae, primsecretar al Comitetului municipal de partid Tirgovişte. Mihail-Dan Curcubătă, directorul Combinatului de oţeluri speciale. Ion Oncescu, secretarul comitetului de partid al întreprinderii de utilaj petrolier Tirgovişte. Constantin Roncea, prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid Moreni, au relevat, în cuvîntul lor, o serie de realizări importante în ce priveşte creşterea nivelului producţiei, a parametrilor tehnici si calitativi ai produselor, a eficientei economice, subliniind, în acelaşi timp, intr-un spirit de exigenţă şi responsabilitate comunistă, cauzele care au determinat unele restanţe în îndeplinirea planului la producţia-marfă industrială, productivitatea muncii, export şi investiţii. Punînd în lumină posibilităţile existente în agricultura judeţului pentru obţinerea unor recolte mai mari. Virgil Nicolescu, directorul general al directei agricole judeţene. Marin Gogescu, directorul S.M.A. Răcari, Nicolae Neacşu, preşedintele C.A.P. Petreşti, au subliniat necesitatea intensificării aplicării măsurilor de ridicare a potenţialului productiv al pămîntului, a creşterii răspunderii cooperatorilor, mecanizatorilor, a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat şi a specialiştilor pentru realizarea producţiilor planificate, pentru întărirea ordinii şi disciplinei în muncă. In cuvîntul lor, participanţii la dezbateri au criticat cu asprime, in numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţ, abaterile grave săvîrşite de unele cadre cu munci de răspundere din Comitetul judeţean de partid Dolj şi au dat glas hotărîrii ferme de a înfăptui neabătut politica partidului şi statului, sarcinile şi orientările formulate de conducerea partidului, de a combate cu tărie stările de lucruri negative, manifestările de toleranţă şi formalism, de muşamalizare a lipsurilor şi neajunsurilor. Conferinţa a adoptat o hotărîre în care se exprimă adeziunea deplină faţă de Hotărîrea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. cu privire la "aceste abateri şi se stabileşte ca sarcină pentru comitetul judeţean de partid să acţioneze pe baza unui program special de măsuri pentru îmbunătăţirea muncii ideologice şi politico-educative, pentru ridicarea continuă a spiritului revoluţionar în muncă, pentru aplicarea fermă a prevederilor Statutului partidului, a legilor ţării. In unanimitate, participanţii au adoptat un cuprinzător program de măsuri, au ales delegaţii şi au aprobat mandatul încredinţat acestora pentru Conferinţa Naţională a partidului. Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, de profundă angajare revoluţionară, participanţii la conferinţă au adoptat o telegramă adresată C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, în care se spune : „Conferinţa a analizat cu inaltă răspundere comunistă, un spirit critic şi autocritic, lipsurile şi neajunsurile ce se mai manifestă în munca unor organizaţii de partid şi a adoptat un cuprinzător plan de măsuri organizatorice, economice şi politice in vederea eliminării acestora şi îmbunătăţirii întregii activităţi. In numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţ, delegaţii aleşi pentru Conferinţa Naţională a partidului au primit mandatul de a încredinţa conducerea partidului, pe dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că nu ne vom precupeţi nici un efort pentru aplicarea neabătută in viaţă a hotărîrilor ce se vor adopta de acest mare forum, convinşi fiind că în acest fel vom contribui exemplar la edificarea socialismului şi comunismului pe pămintul scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România“, rămînerilor în urmă în realizarea planului, pentru perfecţionarea stilului şi metodelor de muncă ale organelor şi organizaţiilor de partid, în scopul înlăturarii cu desavirşire, în mod hotărît, a tuturor neajunsurilor şi îndeplinirii întocmai a importantelor obiective ale actualului cincinal. Darea ele teamă prezentată de tovarăşul Carol Dina, prim-secretar al comitetului judeţean de partid, a constituit un moment de analiză partinică, aprofundată, critică şi autocritică, a activităţii organelor şi organizaţiilor de partid din judeţ, consacrată îndeplinirii sarcinilor ce lerovin din hotăririle Congresului al XIII-lea al partidului. S-a reliefat faptul că judeţul Galaţi are o pondere importantă în economia naţională, în ultimele două decenii s-a investit enorm pentru dezvoltarea industriei şi agriculturii, pentru creşterea calităţii vieţii. Darea de seamă a subliniat, în acelaşi timp, faptul că acestor eforturi ale statului nu le corespund rezultate pe măsură. Un accent deosebit s-a pus pe imperativul realizării planului la producţia fizică, export, productivitatea muncii şi investiţii, precum şi a producţiilor agricole prevăzute. Au fost reliefate direcţiile principale de acţiune politico-organizatorică in toate domeniile pentru îndeplinirea cu rigoare exemplară a indicatorilor de plan, a sarcinilor si orientărilor stabilite de secretarul general al partidului cu prilejul vizitelor de lucru în judeţul Galaţi. Pe marginea dării de seamă prezentate conferinţei au luat cuvîntul 17 tovarăşi. O constantă a dezbaterilor a constituit-o analiza la obiect, cu înaltă răspundere comunistă, a rezultatelor, a cauzelor care au generat neajunsurile în viaţa internă de partid, în organizarea producţiei şi a muncii, în efortul de unire a energiilor pentru a determina un reviriment în toate compartimentele vieţii economicosociale. Tovarăşii Dan Dulamă, director general al Centralei industriale siderurgice Galaţi, Victor Ştefan, secretarul comitetului de partid de la Şantierul naval, Ioan Caranghel, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Galaţi. Ortansa Grecu, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Tecuci şi alţii au apreciat că rezultatele obţinute în industria judeţului nu sunt pe măsura posibilităţilor create. Ei şi-au însuşit întru totul observaţiile critice cuprinse în darea de seamă, au arătat că oamenii muncii, în primul rind comuniştii — de la combinatul siderurgic, şantierul naval, din celelalte unităţi industriale ale judeţului — sunt hotărâţi să acţioneze pentru înlăturarea cauzelor care au generat rămîneri în urmă în îndeplinirea planului. S-au conturat în dezbateri numeroase măsuri politico-organizatorice concrete menite să asigure recuperarea restanţelor, repararea la timp şi folosirea din plin a capacităţilor de producţie existente, îmbunătăţirea hotărîtă a stilului şi metodelor muncii de partid , al cărei calificativ este dat numai şi numai de fapte, de rezultatele obţinute în realizarea planului. Alţi participanţi la dezbateri, intre care Gheorghe Savin, secretar al comitetului judeţean de partid, Dumitru Antonescu, preşedintele consiliului unic agroindustrial Cudalbi, Vasilica Carp, secretarul comitetului comunal de partid Schela, au stăruit asupra recoltelor bune obţinute în unele unităţi agricole ale judeţului, dar, în acelaşi timp, au analizat critic şi autocritic munca organelor şi organizaţiilor de partid, a consiliilor unice agroindustriale, care nu au acţionat hotărît pentru înlăturarea lipsurilor ce au determinat, pe ansamblul judeţului, niveluri de producţie agricolă vegetală şi animală cu totul necorespunzătoare. Numeroase referiri au vizat necesitatea accelerării execuţiei lucrărilor la amenajările pentru irigaţii. Participanţii la dezbateri şi-au exprimat deplinul acord cu Hotărîrea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. privind abaterile grave săvîrşite de unele cadre cu munci de răspundere pe linie de partid şi de stat din judeţul Dolj. Conferinţa a adoptat o hotărîre care exprimă adeziunea la măsurile luate de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. în şedinţa din 27 noiembrie şi cere să se promoveze larg, cu fermitate, la : locurile de muncă din uzine, şantiere, unităţi agricole, calităţile moralpolitice proprii comunistului, să se instaureze peste tot în judeţ un climat exigent de muncă, de ordine şi disciplină, de spirit revoluţionar militant, intransigent faţă de lipsuri. Conferinţa extraordinară a organizaţiei judeţene de partid a adoptat un program de măsuri cuprinzător şi a aprobat mandatul încredinţat delegaţilor aleşi pentru Conferinţa Naţională a partidului. In încheiere, într-o vibrantă atmosferă patriotică, revoluţionară, participanţii la conferinţă au adoptat o telegramă adresată C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, in care se arată : „Mobilizaţi de indicaţiile şi sarcinile trasate de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, antrenînd întregul potenţial uman şi material de care dispunem, ne angajăm să obţinem in trimestrul IV al acestui an rezultate superioare faţă de aceeaşi perioadă din 1986 : la producţia-marfă industrială vom realiza un volum de 13,1 miliarde lei, cu 15 la sută mai mult ; productivitatea muncii va creşte cu 11,5 la sută, iar volumul producţiei pentru export pe devize convertibile va fi de trei ori mai mare decit in trimestrul IV al anului trecut, îndeplinind integral contractele pe anul din curs. Vom acţiona astfel incit, în următorii trei ani ai actulului cincinal, contribuţia judeţului Galaţi să se ridice la nivelul imensului potenţial economic de care dispunem ca rezultat al marelui efort de investiţii făcut de întregul nostru popor“, termocentralei Turceni, Nicolae Ganea, preşedintele consiliului judeţean al sindicatelor, Constantin Mihăilescu, procurorul-şef al procuraturii judeţene, şi alţii au analizat un spirit partinic deficienţele mari din sectorul energetic, unde, datorită activităţii slabe desfăşurate de organele şi organizaţiile de partid, de cadrele de conducere de la termocentrale, s-au înregistrat importante restanțe la producţia de energie, determinate de exploatarea necorespunzătoare a agregatelor, de nerealizarea la timp a reparaţiilor şi a programelor de modernizare, de lipsurile înregistrate în depozitarea şi conservarea utilajelor şi materialelor aflate în dotare. Ei s-au angajat, totodată, să acţioneze hotărit pentru eliminarea acestor neajunsuri, prin mobilizarea mai puternică a comuniştilor, a colectivelor de muncă la îndeplinirea obiectivului de maximă importanţă pentru economia naţională — sporirea producţiei de energie electrică. Referindu-se la activitatea din industria extractivă, tovarăşii Iulian Costescu, directorul general al Combinatului minier Motru, Nicolae Armegioiu, directorul Trustului de foraj-extracţie Tîrgu-Jiu, Ion Iorga, prim-secretar al comitetului de partid din centrul industrial-agrar Motru, Costică Soare, directorul general al Combinatului minier Rovinari, au arătat în mod critic şi autocritic că, deşi unităţile miniere, de foraj şi extracţie a ţiţeiului dispun de o dotare tehnică modernă, de puternice organizaţii de partid şi detaşamente muncitoreşti, rezultatele obţinute sunt incă necorespunzătoare. Dezbaterile au relevat, de asemenea, atît împlinirile, cît şi neajunsurile din alte sectoare — investiţii, construcţii de maşini, materiale de construcţii, chimie, agricultură, industrie locală, învăţămînt şi cultură, în ansamblul dezbaterilor, problematica majoră a vieţii economice a fost analizată temeinic. Delegaţii au rezervat insă un spaţiu prea mic modului în care acţionează organizaţiile de partid pentru traducerea în viaţă a programelor speciale vizind creşterea eficienţei economice în toate domeniile, în spiritul măsurilor adoptate de conferinţă, se impune ca pe viitor organizaţiile de partid să combată cu mai multă fermitate stările de lucruri negative, inerţia şi formalismul, să militeze energic pentru promovarea noului, pentru modernizare pe toate planurile vieţii materiale şi spirituale, într-o atmosferă de elan patriotic, revoluţionar, de angajare deplină pentru înfăptuirea obiectivelor actualului cincinal, participanţii au aprobat în unanimitate documentele supuse dezbaterii şi mandatul încredinţat delegaţilor aleşi pentru Conferinţa Naţională a partidului. In telegrama adresată C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAl CEAUŞESCU, se spune, printre altele : „în baza indicaţiilor date de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, am analizat în spirit de înaltă exigenţă modul in care se înfăptuiesc sarcinile ce revin judeţului nostru în industrie, investiţii şi agricultură,in toate sectoarele şi am stabilit măsuri concrete menite să ducă la creşterea producţiei, la reducerea consumului de materii prime, energie şi combustibil, la gospodărirea judicioasă a resurselor materiale. Activul , nostru de partid, cadrele de conducere, toţi oamenii muncii şi-au intensificat eforturile pentru eliminarea în cel mai scurt timp a deficienţelor, pentru sporirea zi de zi a cantităţilor de cărbune, energie electrică şi ţiţei livrate economiei naţionale. Vă încredinţăm că oamenii muncii din Gorj, in frunte cu comuniştii, nu vor precupeţi nici un efort pentru traducerea în viaţă a sarcinilor ce le revin in acest an, in întregul cincinal“, pentru toţi oamenii muncii în întreaga lor activitate şi în viaţa personală, să constituie un factor mobilizator pentru colectivele de muncă, să acţioneze in orice împrejurare cu spirit revoluţionar. într-o atmosferă de puternică angajare pentru înfăptuirea obiectivelor actualului cincinal, participanţii au adoptat în unanimitate documentele supuse dezbaterii şi mandatul încredinţat delegaţilor aleşi pentru Conferinţa Naţională a partidului. In telegrama adresată C.C.al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, se spune, printre altele : „Paterni mobilizaţi de ideile, orientările şi îndemnurile dumnevoastr, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pătrunse de o inaltă răspundere pentru destinele patriei socialiste, înufleţiţi de luminosul exemplu de muncă şi viaţă, de gîndire şi luptă revoluţionară pe care îl oferiţi în permanenţă întregului nostru popor, comuniştii, toţi oamenii măreii din judeţul Harghita ne angajăm acum, în preajma marilor evenimente pollare ale ţării — Conferinţa Naţională a partidului şi cea de-a 40-a aniversare a proclamării Republicii — să realiăm în acest an toate contractele încheiate cu partenerii externi şi să producem peste prevederi importante cantităţi de produse. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că vom acţiona cu dăruire şi devotament nemărgit pentru transpunerea neabătută in viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIX-lea al partidului, a hotărîrilor pe care le va adopta Conferinţa Naţională a partidului“, ale clasei muncitoare şi poporului, victoriei revoluţiei şi construcţiei socialiste în România, însufleţiţi de inflăcăratele chemări şi îndemnuri pe care ni le-aţi adresat, ne reînnoim angajamentul solemn de a face totul pentru infăptuirea sarcinilor ce ne revin din Programul partidului şi istoricele hotărîri ale Congresului al XII-lea al P.C.R., din documentee ce vor fi adopate de marele forum al comuniştilor români, cu convingerea nestrămutată că ne aducem astfel contribuția la progresul neîntrerupt al patriei noastre socialiste“. GALAŢI Un cald salut revoluţionar din partea conducerii partidului, a secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a fost adresat participanţilor la conferinţa extraordinară a organizatei judeţene Galaţi a P.C.R., tuturor celor peste 100 000 de comunişti, oamenilor muncii din această parte a ţării de către tovarăşul Radu Bălan, secretar al C.C. al P.C.R. Au trezit un ecou vibrant în conştiinţe aprecierile cuprinse în salut cu privire la activitatea desfăşurată, îndemnul de a munci mai bine, mai eficient, de a acţiona cu tenacitate comunistă, cu energie sporită pentru recuperarea grabnică a GORJ in desupunerea lucrariior comerenţei extraordinare a organizaţiei judeţene de partid, delegaţilor şi invitaţilor, tuturor comuniştilor şi oamenilor muncii din judeţul Gorj le-a fost transmis un vibrant salut revoluţionar din partea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a conducerii partidului, felicitări pentru rezultatele obţinute in dezvoltarea economico-socială a judeţului, în valorificarea superioară a importantelor sale resurse. Transmiţind salutul, tovarăşul Ion Dincă, membru alComitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, a subliniat totodată cerinţa ca organele şi organizaţiile de partid să acţioneze cu mai multă fermitate revoluţionară pentru ca, prin activitatea lor plină de răspundere şi abnegaţie, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţ să înscrie noi realizări de seamă în creşterea bazei energetice şi de materii prime,in transpunerea în viaţă a programelor de dezvoltare a ţării, a măreţelor obiective stabilite de Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român, înfăţişînd tabloul dezvoltării judeţului în anii care au trecut de la conferinţa precedentă, darea de seamă prezentată de tovarăşul Vasile Bulucea, primsecretar al comitetului judeţean de partid, a relevat că, prin ridicarea pe un plan superior a activităţii desfăşurate de organele şi organizaţiile de partid, de colectivele de oameni ai muncii, a fost realizată in această perioadă o producţie industrială de 45,7 miliarde lei, cu un ritm mediu anual de creştere de 6,3 la sută, s-au edificat importante obiective de investiţii, s-au extras şi livrat economiei naţionale 76,5 milioane tone lignit, 2,8 milioane tone ţiţei, 16,8 miliarde mc gaze naturale, s-au produs 20,6 miliarde kWh energie electrică, 5,6 milioane tone ciment. Măsurile înscrise în programele de perfecţionare şi modernizare, materializate în etapa intîi, au asigurat un spor de producţie-marfă de peste 2 miliarde lei şi creşterea productivităţii muncii cu 25 la sută faţă de 1985. Şi in agricultură s-au realizat, în perioada raportată, anumite creşteri de producţie la majoritatea culturilor. Participanţii la conferinţă, aprobînd întru totul Hotărîrea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 27 noiembrie a.c., au înfierat abaterile grave săvîrşite de unele cadre cu munci de răspundere pe linie de partid şi de stat din judeţul Dolj, au examinat cu exigenţă propria activitate şi s-au angajat să acţioneze ferm pentru întărirea spiritului de partid, de răspundere, a ordinii şi disciplinei, pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor de partid şi a legilor ţării. Dezbaterile, desfăşurate in spiritul analitic al dării de seamă, au abordat în mod combativ, cu responsabilitate comunistă, rezultatele nesatisfăcătoare din industrie şi agricultură, cu deosebire din sectoarele energetice, in relaţie directă cu deficientele manifestate in stilul de muncă al organelor şi organizaţiilor de partid, al consiliilor oamenilor muncii, în conducerea activităţii economice. în cuvîntul lor, tovarăşii Corneliu Diţescu, directorul HARGHITA Salutul cald, revoluţionar din partea conducerii partidului, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, adresat participanţilor la conferinţa extraordinară a organizaţiei judeţene de partid, tuturor comuniştilor şi oamenilor muncii din judeţul Harghita, a fost prezentat de tovarăşul Ion Radu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. S-a arătat ca, în lumina exigenţelor formulate de secretarul general al partidului la plenara C.C. al P.C.R. din 5 octombrie a.c. şi la recentele şedinţe ale Comitetului Politic Executiv, se impune o amplă şi exigentă analiză, în spirit critic şi autocritic, cu fermitate revoluţionară, a modului în care au acţionat comitetul judeţean, organele şi organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti pentru îmbunătăţirea metodelor de muncă, pentru realizarea exemplară a sarcinilor de dezvoltare economicosocială in profil teritorial. Totodată, conferinţa a fost chemată să stabilească măsurile ce se cuvin pentru întărirea spiritului combativ, adoptarea unui stil de muncă mai dinamic şi mai concret, întărirea continuă a spiritului revoluţionar şi a disciplinei în munca de partid. Înfăţişînd pe larg preocupările, eforturile şi rezultatele obţinute de oamenii muncii harghiteni, in frunte cu comuniştii, in dezvoltarea economico-socială a judeţului, darea de seamă prezentată de tovarăşul Aurel Costea, prim-secretar al comitetului judeţean de partid, a reliefat faptul că în primii doi ani ai actualului cincinal planul la producţia industrială a fost depăşit cu 442 milioane lei, la sfîrşitul acestui an realizindu-se o producţie industrială de peste 16,6 miliarde lei. Totodată, a subliniat că unele organe şi organizaţii de partid, unele consilii ale oamenilor muncii nu au acţionat la nivelul cerinţelor şi condiţiilor existente şi, ca urmare, nu a fost valorificat integral potenţialul material, tehnic şi uman în vederea depăşirii greutăţilor şi neajunsurilor ivite pe parcursul transpunerii în practică a planurilor. În consecinţă, s-a stăruit asupra necesităţii desfăşurării unor acţiuni energice pentru a se realiza o îmbunătăţire radicală a întregii activităţi politico-organizatorice, cu răsfrîngere directă asupra ridicării nivelului calitativ şi de eficienţă al activităţii economice. Cei 21 de participanţi la dezbateri au pus în evidenţă cerinţa de a se întări rolul organizaţiilor de partid in conducerea întregii activităţi economicosociale, insistînd asupra unor aspecte esenţiale pentru realizarea unei calităţi noi în toate domeniile de activitate. Subliniind unele succese obţinute ,in îndeplinirea planurilor în profil teritorial, numeroşi vorbitori , printre care Fábian Andrei, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Miercurea- Ciuc, Vasile Ţăran, secretarul comitetului comunal de partid Sărmaş, Eugen Vaideş, secretarul comitetului de partid de la întreprinderea de tractoare din Miercurea-Ciuc — au relevat necesitatea organizării superioare a producţiei şi a muncii, a mobilizării tuturor resurselor în vederea îndeplinirii ritmice, integrale a planurilor la producţia fizică şi export, creşterii productivităţii muncii, reducerii cheltuielilor materiale, înscrierii stricte în cotele de consum de combustibil şi energie electrică stabilite, lichidării în cel mai scurt timp a stocurilor supranormative. In cuvîntul său, Răcz Atila-Arpad, directorul întreprinderii miniere Bălan, a subliniat că se impune intensificarea eforturilor pentru realizarea programului de cercetare geologică, pentru valorificarea unor zone cu minereuri mai sărace în conţinut, propunînd aplicarea concluziilor desprinse din consfătuirea ţinută in vara acestui an la Bălan. Vitos Ladislau, preşedintele C.A.P. Cozmeni, menţionind rezultatele obţinute în sectoarele vegetal şi zootehnic, preciza că acestea ar fi fost şi mai bune dacă se respectau întru totul tehnologiile agricole, criteriile selecţiei şi furajării ştiinţifice a animalelor. Alţi participanţi la discuţii, între care Ecaterina Brise, secretar al comitetului judeţean de partid, Ioan Suciu, prim-secretar al comitetului judeţean al U.T.C., Májai Adalbert, preşedintele comitetului judeţean pentru cultură şi educaţie socialistă. Sabina Stoia, preşedintele comisiei economice la consiliul judeţean al sindicatelor, au analizat cu combativitate unele aspecte de formalism din munca politico-educativă şi din activitatea culturală, arătând că este necesară ridicarea pe noi trepte calitative a întregii munci de formare a omului nou, cu o conştiinţă înaintată, revoluţionară. In unanimitate, cei prezenţi au manifestat o atitudine critică, intransigentă faţă de abaterile grave săvîrşite de primul-secretar şi de alţi membri ai Comitetului judeţean de partid Dolj, exprimindu-şi deplina adeziune la Hotărîrea Comitetului Politic Executiv de sancţionare a celor în cauză. Toţi vorbitorii au subliniat că acestea sînt încălcări grave ale disciplinei de partid, ale Statutului partidului, că disciplina de partid este obligatorie pentru toţi comuniştii, indiferent de funcţia pe care o deţin. Comuniştii — se arată în hotărîrea adoptată de conferinţă în acest sens — trebuie să fie un exemplu IALOMIŢA în deschiderea lucrărilor conferinţei extraordinare a organizaţiei judeţene de partid Ialomiţa, participanţilor, tuturor comuniştilor şi celorlalţi oameni ai muncii din judeţ le-a fost transmis un cald salut tovărăşesc, revoluţionar, din partea conducerii partidului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, precum şi îndemnul de a acţiona cu şi mai multă hotărîre pentru ca judeţul în ansamblul său, fiecare localitate, fiecare unitate economică să-şi realizeze sarcinile de plan stabilite pe acest an, asigurind, totodată, condiţiile necesare înfăptuirii obiectivelor prevăzute pe anul 1988 şi pe întregul cincinal. Salutul a fost transmis de tovarăşul Cornel Pacoste, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Vorbitorul a arătat că, in deplin consens cu cerinţele spiritului revoluţionar, conferinţa este chemată să analizeze un spirit de inaltă exigenţă şi responsabilitate comunistă modul in care comitetul judeţean de partid, organele şi organizaţiile de partid şi obşteşti, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţ acţionează pentru îndeplinirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea al P.C.R., a indicaţiilor şi orientărilor stabilite de secretarul general al partidului. Sintetizînd in mod analitic, cu un pronunţat spirit critic şi autocritic, principalele concluzii desprinse din activitatea organizaţiei judeţene de partid în ultimii trei ani, tovarăşa Alexandrina Găinuşe, primsecretar al comitetului judeţean de partid, a reliefat succesele înregistrate în cele mai diverse sfere ale vieţii economico-sociale, deficienţele existente (unele foarte serioase), precum şi măsurile ce se cer grabnic întreprinse pentru înlăturarea acestora. S-a arătat că numai în ultimii doi ani s-a înregistrat in judeţ o creştere a producţiei-marfă industriale de aproape 3 miliarde lei, iar în agricultură — domeniu deosebit de important în economia judeţului — s-a obţinut în acest an o producţie globală in valoare de aproape 8 miliarde lei. înfăţişîndu-se aceste realizări, a fost subliniată mai ales cerinţa unei atitudini mai ferme, hotărite faţă de neajunsurile care s-au manifestat în activitatea unor organe şi organizaţii de partid, unor colective de muncă, astfel incit, pretutindeni, să fie adoptate acele măsuri care să asigure buna desfăşurare a activităţii de producţie, creşterea eficienţei economice, întărirea ordinii şi disciplinei. In cadrul dezbaterilor, cei 17 vorbitori s-au referit la o multitudine de aspecte majore din activitatea organelor şi organizaţiilor de partid, trăsătura definitorie a celor mai multe intervenţii constituind-o analiza temeinică şi exigentă a muncii comuniştilor. Vorbitorii au evocat cu îndreptăţită mîndrie progresele obţinute în dezvoltarea judeţului, care au asigurat aici implantarea unor obiective industriale în măsură să valorifice la un nivel superior resursele materiale specifice zonei. Au fost înfăţişate schimbările cantitative şi calitative pe care le-a cunoscut agricultura, faptul că în acest sector se conturează de acum o experienţă in măsură să ridice la cote superioare activitatea şi rezultatele tuturor unităţilor agricole. în acelaşi timp, dezbaterile au reliefat — prin cuvîntul tovarăşilor Gheorghe Radu, primsecretar al Comitetului municipal Slobozia al P.C.R., Aurel Ghiu, directorul întreprinderii de ferite Urziceni, Ioan Hanaru, directorul Combinatului de îngrășăminte chimice Slobozia, Gheorghe Bălan, directorul întreprinderii de ulei Slobozia, Florida Dumitru, prim-secretar al comitetului judeţean U.T.C., Leana Puiu, secretar al comitetului comunal de partid Dridu — imperativul creşterii continue a forţei de înmurire şi mobilizare a activităţii politico-organizatorice şi educative desfăşurate de organizaţiile de partid, criteriul esenţial de apreciere al acesteia constituindu-l rezultatele practice. Pe lingă evidenţierea experienţei valoroase a multor unităţi şi organizaţii de partid, tovarăşii Gheorghe Glodeanu, prim-vicepreşedinte al consiliului popular judeţean, Constanţa Czerwinschi, secretar al comitetului judeţean de partid, Ion Avram, directorul direcţiei agricole, Alexandru Raicu, directorul trustului S.M.A., Nicolae Popescu, directorul trustului I.A.S., Marcel Dobra, preşedintele C.A.P. Gîrbovi, Ion Draghiei, directorul Combinatului pentru producerea şi industrializarea cărnii de porc, au adus critici îndreptăţite manifestărilor de formalism care mai dăinuie în stilul de muncă al unor organizaţii de partid. Supunînd dezbaterii conferinţei exemple concrete de slăbire a spiritului de partid în munca pe care o desfăşoară unele organizaţii de partid şi consilii populare comunale, vorbitorii au subliniat cerinţa de a se analiza cu maximă exigenţă asemenea stări de lucruri spre a se adopta urgent măsuri hotărite pentru lichidarea neajunsurilor. In intervenţiile lor, toţi vorbitorii şi-au manifestat deplina adeziune la măsurile adoptate de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. faţă de abaterile grave săvîrşite de activişti cu munci de răspundere pe linie de partid şi de stat din judeţul Dolj, condamnînd cu tărie aceste fapte ce contravin normelor şi principiilor Înalte care trebuie să caracterizeze viaţa şi activitatea comuniştilor. Hotărîrea adoptată in acest sens de conferinţă exprimă cu fermitate necesitatea ca şi organele şi organizaţiile de partid din judeţul Ialomiţa să acţioneze energic pentru îmbunătăţirea generală a întregii activităţi de partid din judeţ, pentru prevenirea şi combaterea tuturor manifestărilor de încălcare a disciplinei de partid şi de stat, pentru întronarea în întreaga activitate a cadrelor a spiritului revoluţionar, a unei înalte răspunderi, pentru îndeplinirea sarcinilor încredinţate, pentru înfăptuirea politicii partidului. Conferinţa a adoptat un cuprinzător program de măsuri, a ales delegaţii şi le-a încredinţat mandatul pe care îl au de îndeplinit la Conferinţa Naţională a partidului. In încheierea lucrărilor conferinţei a fost adoptată o telegramă adresată C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, in care se arată, printre altele : „Mobilizaţi de marele eveniment politic pe care ii intimpină întregul nostru popor — Conferinţa Naţională a partidului — ne exprimăm sentimentele de nemărginită stimă şi inaltă preţuire pentru prestigioasa activitate pe care o desfăşuraţi dumneavoastră, mult iubite tovarăşe secretar general al partidului, in slujba împlinirii idealurilor sacre de libertate şi dreptate socială şi naţională MEHEDINŢI Salutul conducerii partidului, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, adresat comuniştilor, tuturor oamenilor muncii din judeţ şi transmis conferinţei extraordinare a organizaţiei judeţene de partid Mehedinţi de tovarăşul Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., a fost primit de participanţi cu vie satisfacţie, cu adincă recunoştinţă. Felicitările adresate pentru rezultatele obţinute, urările de noi şi tot mai importante succese în înfăptuirea prevederilor actualului cincinal, a mobilizatoarelor obiective stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului constituie pentru toţi comuniştii, pentru toţi oamenii muncii mehedinţeni o vibrantă chemare la noi eforturi, la noi împliniri. Indicaţiile, orientările, îndemnurile la sporită exigenţă în întreaga activitate adresate de secretarul general al partidului, recenta hotărîre a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. au imprimat conferinţei, in întreaga sa desfăşurare, un profund caracter de lucru, de temeinică şi exigentă analiză in spirit revoluţionar, de intransigenţă faţă de neajunsurile care mai persistă în activitatea unor organe şi organizaţii de partid,in munca organizatorică şi politico-educativă. Darea de seamă prezentată de tovarăşul Constantin Dinu, prim-secretar al comitetului judeţean de partid, a conturat pe larg buna experienţă dobindită de organele şi organizaţiile de partid, de colectivele de oameni ai muncii din toate sectoarele de activitate, rezultatele obţinute, profundele transformări cantitative şi calitative care au avut loc în întreaga viaţă economico-socială. Evidenţiind realizările, darea de seamă a stăruit in acelaşi timp, intr-un pronunţat spirit de exigenţă, critic şi autocritic, asupra neajunsurilor ce persistă în activitatea desfăşurată de organele şi organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti, de organele de conducere colectivă din unităţi. In acest context, au fost relevate cauzele restanţelor care se înregistrează incă într-un număr însemnat de unităţi în realizarea planului la producţia fizică şi la export, in punerea in funcţiune a unor noi şi importante capacităţi de producţie. Totodată s-a arătat că, deşi membrii comitetului judeţean de partid, ai biroului şi secretariatului au fost repartizaţi pe unităţi economice şi obiective de investiţii, aceştia nu s-au implicat întotdeauna cu întreaga răspundere şi putere de muncă in rezolvarea problemelor cu care s-au confruntat colectivele de oameni ai muncii, nu au reuşit să imprime pretutindeni un spirit de muncă dinamic, operativ, eficient, de natură să mobilizeze mai puternic toate forţele pentru realizarea sarcinilor de plan şi înlăturarea grabnică a neajunsurilor. In cadrul dezbaterilor, evidenţiind în cuvîntul lor rezultatele obţinute în sectoarele in care îşi desfăşoară activitatea, numeroşi vorbitori, printre care Mihail Viziru, prim-secretar al Comitetului municipal Drobeta-Turnu Severin al P.C.R., Stăncioiu Stelian, director al întreprinderii de construcţii navale şi prelucrări la cald, Gheorghe Dumitru, directorul întreprinderii miniere Mehedinţi, Constantin Negulescu, secretarul Comitetului orăşenesc de partid Orşova, Daia Alexandru, secretar al comitetului judeţean de partid, Panait Valeria, secretar al Comitetului orăşenesc de partid Strehaia, Dogaru Constantin, directorul Combinatului chimic Drobeta- Turnu Severin, Encuţescu Elena, secretar al comitetului de partid de la Combinatul de prelucrare a lemnului, au subliniat necesitatea intensificării eforturilor comuniştilor şi oamenilor muncii din judeţ pentru punerea in funcţiune la termen a obiectivelor aflate în construcţie — obiective de o deosebită importanţă pentru dezvoltarea bazei energetice şi de materii prime a patriei. Ei au accentuat, totodată, cerinţa de a se acţiona cu mai multă hotărîre pentru recuperarea rămînerilor în urmă ce se înregistrează în unele sectoare şi unităţi ale judeţului în îndeplinirea sarcinilor la export şi a altor prevederi ale planului pe acest an, în pregătirea producţiei pentru anul 1988, pentru întronarea unei ordini şi discipline desăvîrşite, a unui spirit de înaltă răspundere în activitatea organelor şi organizaţiilor de partid, a tuturor colectivelor de oameni ai muncii. Cu toate că in ultimii ani Mehedintiul a fost afectat de o secetă excesivă, în judeţ sînt — aşa cum au relevat, în cuvîntul lor. Alexandru Dugaiaşu, organizator de partid şi preşedinte al consiliului agroindustrial Obîrşia de Cîmp, Constantin Bădiţă, preşedintele C.A.P. Salcia, Stelian Voicu, secretarul comitetului comunal de partid Gîrla Mare, Ion Motorga, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole Mehedinţi, Elena Catrina, secretar al comitetului judeţean de partid, Marian Pufan, director general al direcţiei agricole judeţene, Aurica Zauleţ, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Mehedinţi, şi alţii — unităţi agricole de stat şi cooperatiste care au obţinut producţii superioare prevederilor de plan. Dar există şi o serie de unităţi în care nu s-a reuşit să se pună pe deplin în valoare posibilităţile de care dispun ; de aceea, se impune mobilizarea mai puternică a forţelor pentru înfăptuirea programelor stabilite in acest sector, a obiectivelor noii revoluţii agrare. O serie din cei 17 vorbitori care au luat cuvîntul in cadrul conferinţei s-au referit la necesitatea generalizării mai rapide a experienţei pozitive obţinute de unele unităţi industriale şi agricole din judeţ, la întărirea rolului politic conducător al organelor şi organizaţiilor de partid în activitatea economicosocială, la perfecţionarea stilului şi metodelor de muncă, la creşterea spiritului de răspundere al cadrelor de partid şi de stat din toate sectoarele de activitate ale judeţului, la desfăşurarea unei mai susţinute şi diversificate munci politico-ideologice şi cultural-educative. Participanţii la dezbateri au aprofundat în spirit revoluţionar problemele disciplinei de partid şi şi-au exprimat deplina aprobare faţă de măsurile stabilite în acest domeniu de către Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Conferinţa a adoptat, in acest sens, o hotărire în care se exprimă deplina adeziune a comuniştilor mehedinţeni faţă de măsurile luate ca urmare a gravelor abateri de la disciplina de partid ale unor cadre cu munci de răspundere pe linie de partid şi de stat din judeţul Dolj, evidenţiind necesitatea întăririi răspunderii şi disciplinei în rîndul tuturor membrilor de partid şi, cu atit mai mult, in rîndurile cadrelor de conducere. In încheierea lucrărilor, participanţii la conferinţă au adresat o telegramă C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, in care, printre altele, se arată : „Cu inimile vibrind de înălţătoare sentimente patriotice, în numele comuniştilor pe care îi reprezentăm şi al locuitorilor judeţului, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu şi mai multă hotărîre, un spirit revoluţionar, pentru eliminarea neajunsurilor criticate cu fermitate în cadrul conferinţei organizaţiei judeţene de partid, pentru creşterea continuă a rolului conducător al organelor şi organizaţiilor de partid in viaţa economico-socială a judeţului, pentru perfecţionarea stilului şi metodelor de muncă. Noi, participanţii la conferinţa organizaţiei judeţene de partid Mehedinţi, ne angajăm in faţa partidului, a dumneavoastră personal, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom munci cu răspundere comunistă şi dăruire patriotică pentru a ne aduce o contribuţie tot mai însemnată la ridicarea pe noi şi tot mai înalte trepte de progres şi civilizaţie a scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România". SCINTEIA - marți 1 decembrie 1987