Scînteia, februarie 1988 (Anul 57, nr. 14137-14160)

1988-02-02 / nr. 14137

PAGINA 2 SCINTEIA — marți 2 februarie 1988 MOBILIZATOARE CHEMĂRI LA ÎNTRECERE CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de organizaţia judeţeană Argeş a P.C.R. tuturor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de organizaţia judeţeană Bihor a P.C.R. tuturor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti (Urmare din pag. I) Prin îmbunătăţirea organizării producţiei şi a muncii se va asigura depăşirea planului producţiei marfă industriale cu 1 miliard lei. Această depăşire se concretizează în realizarea şi livrarea suplimentară la export şi pentru economia naţională a unor importante cantităţi de produse fizice, printre care : — energie electrică 50 000 MWh — produse electrotehnice şi electronice în valoare de 25 mii. lei — produse de mecanică fină 10 mii. lei — autoturisme de oraş şi teren 250 bucăţi 2. Prin asimilarea de noi produse, creşterea competitivităţii, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, contractarea şi livrarea la termen a tuturor produselor se va asigura depăşirea sarcinilor de export cu 2 la sută, prin livrarea suplimentară a 250 autoturisme, 15 mii tone polietilene de joasă și înaltă presiune, 500 tone fibre poliesterice, 100 mii mp plăci aglomerate din lemn, produse electrotehnice în valoare de 10 milioane lei, precum și altor produse. 3. Urmărirea, cu înaltă răspundere, a aplicării la termen și a realizării eficienței stabilite pentru cele 500 de măsuri din programele de perfecţionare a organizării şi de modernizare a proceselor de producţie, îndeosebi a celor care privesc mecanizarea, automatizarea şi robotizarea proceselor de producţie, perfecţionarea şi ridicarea pregătirii profesionale a oamenilor muncii. Prin aplicarea acestor măsuri şi a creşterii ponderii produselor noi şi modernizate în totalul producţiei se va asigura depăşirea planului productivităţii muncii cu 2 la sută. 4. Se va acţiona energic pentru aplicarea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente in scopul reducerii consumurilor de materii prime, materiale, combustibili şi energie, urmînd ca pe această cale să se obţină economii de : — 5 000 tone metal ; — 30 000 MWh energie electrică ; — 20 000 tone combustibil convenţional. Prin economisirea acestor cantităţi, cit şi prin diminuarea consumurilor normate la celelalte materii prime şi materiale se va asigura reducerea cheltuielilor totale la 1 000 lei producţie marfă cu 8 lei şi a celor materiale cu 5 lei. La toate întreprinderile se va acţiona pentru aplicarea măsurilor de creştere a nivelului tehnic şi calitativ al produselor. Va fi depăşit cu 1 la sută indicele planificat al calităţii produselor la întreprinderile care raportează producţia pe clase de realitate. 5. Se va acţiona cu înaltă răspundere pentru depăşirea cu cel puţin 2 la sută a planului valoric de colectare a materialelor refolosibile, depăşind prevederile de plan cu 5 000 tone produse feroase şi 5 000 tone neferoase. In domeniul recondiţionării pieselor de schimb şi agregatelor, prevederile de plan vor fi depăşite cu cel puţin 5 la sută. De asemenea, se va acţiona pentru realizarea la termen a lucrărilor prin care se valorifică energia secundară şi se vor depăşi prevederile cu 10 la sută în acest domeniu. 6. Se va asigura depăşirea planului la producţia marfă vîndută și încasată cu 2,5 la sută, a beneficiului cu cel puțin 2 la sută. II. în activitatea de investiţii-construcţii 1. Prin concentrarea resurselor tehnicomateriale şi a forţei de muncă, la realizarea obiectivelor de investiţii se va asigura devansarea punerii în funcţiune cu cel puţin 30 de zile a 15 capacităţi de producţie industriale şi agrozootehnice. De asemenea, vor fi finalizate şi date în folosinţă populaţiei, cu o lună mai devreme, 500 apartamente, iar planul judeţului pe acest an va fi depăşit cu 150 de apartamente. 2. Acţionînd pentru sporirea eficienţei utilizării fondurilor de investiţii, prin conlucrarea strinsă a unităţilor de proiectare cu cele beneficiare şi de construcţii, se va asigura : — economisirea faţă de normele de consum a 2 000 tone ciment şi 500 tone metal; — reducerea sub nivelul planificat a costurilor materiale la 1 000 lei construcţiimontaj cu cel puţin 2,5 lei ; — depăşirea nivelului planificat al productivităţii muncii în activitatea de construcţii-montaj cu cel puţin 2 000 lei pe persoană. III. în activitatea de transporturi 1. Prin îmbunătăţirea activităţii de întreţinere şi reparaţii a parcului din dotarea unităţilor, mai buna organizare a transporturilor, folosirea raţională a tuturor mijloacelor se va depăşi cu 2 la sută indicele de utilizare a autovehiculelor şi va creşte cu 1,5 la sută productivitatea muncii. 2. Prin recondiţionarea unui volum sporit de piese de schimb şi anvelope, precum şi prin economisirea a 200 tone combustibil se va realiza o reducere a cheltuielilor de cel puţin 2 lei la 1 000 lei venituri. IV. în domeniul desfacerii de mărfuri şi prestărilor de servicii pentru populaţie 1. Se va acţiona pentru înfăptuirea integrală a programelor de autoconducere şi autoaprovizionare in profil teritorial, pentru asigurarea tuturor resurselor, în vederea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de larg consum. 2. Se vor lua măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii preparatelor şi semipreparatelor culinare, diversificarea gamei sortimentale a acestora şi depăşirea prevederilor planului cu 5 la sută. 3. Se vor lua măsuri pentru diversificarea, modernizarea şi crearea a 200 secţii noi pentru prestări de servicii, asigurindu-se depăşirea planului cu cel puţin 3 la sută. 4. Se va acţiona pentru reducerea cu 2 la sută a cheltuielilor de circulaţie şi pentru creşterea beneficiilor unităţilor din comerţ. Pentru îndeplinirea acestor obiective, organizaţia judeţeană de partid va acţiona cu toată fermitatea, aşa cum a cerut tovarăşul Nicolae Ceauşescu, astfel incit să întărim spiritul revoluţionar, răspunderea faţă de îndeplinirea şi depăşirea planului, ordinea şi disciplina în toate domeniile şi sectoarele. In centrul activităţii tuturor organelor şi organizaţiilor de partid, al organelor de conducere colectivă vom situa cu consecvenţă înfăptuirea programelor prioritare cu privire la perfecţionarea organizării şi modernizarea proceselor de producţie, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, creşterea mai accentuată a productivităţii muncii, reducerea consumului de materii prime şi materiale, de energie şi combustibil, perfecţionarea pregătirii profesionale, tehnice şi ştiinţifice a întregului personal muncitor cu scopul ridicării eficienţei economico-sociale în toate unităţile şi pe ansamblul întregului judeţ. Suntem pe deplin convinşi că toate organizaţiile judeţene de partid, precum şi organizaţia de partid a municipiului Bucureşti vor răspunde cu însufleţire la această chemare, obţinînd rezultate superioare în toate domeniile şi sectoarele, din această întrecere avînd de ciştigat fiecare întreprindere, fiecare om al muncii, întreaga noastră economie naţională. Cu această convingere adresăm din nou chemarea de a obţine în acest an cele mai bune rezultate, de a răspunde astfel prin fapte grijii pe care o poartă fiecărui judeţ al ţării, economiei naţionale conducătorul iubit şi stimat al partidului şi poporului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. (Urmare din pag. I) cialiste cu 3 la sută, iar pe devize convertibile cu 2 la sută. 3. Urmărind cu perseverenţă înfăptuirea prevederilor programelor de perfecţionare a organizării şi modernizării producţiei, aplicind 1 152 măsuri , din care 295 în devans, generalizînd acţiunile de înaltă eficienţă care privesc mecanizarea şi automatizarea proceselor de fabricaţie, mai buna organizare şi conducere a muncii, perfecţionarea pregătirii profesionale, se va asigura, pe ansamblul industriei judeţului, depăşirea cu cel puţin 2,0 la sută a productivităţii muncii planificate. 4. Finalizarea, peste prevederile de plan, a 12 obiective de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic, printre care promovarea în fabricaţie a noilor tehnologii care să conducă la creşterea randamentelor de conversie energetică, a productivităţii muncii şi îmbunătăţirea calităţii produselor. Se vor executa instalaţii care să lucreze cu generatoare de microunde realizate pe plan local, instalaţii de încălziri inductive cu convertoare statice şi altele. Toate acestea vizînd valorificarea superioară a materiilor prime, materialelor, combustibililor şi energiei, diminuarea consumurilor, creşterea productivităţii muncii, îmbunătăţirea parametrilor tehnico-economici ai produselor în fabricaţie, ai maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor din dotare, depăşind gradul de înnoire a producţiei cu 6 la sută, ponderea produselor noi şi modernizate în producţia-marfă industrială urmînd să ajungă cel puţin la 50 la sută. 5. Se va acţiona susţinut pentru îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie, reproiectarea produselor, cultivarea unei înalte responsabilităţi faţă de modul în care sunt folosite resursele existente şi reducerea pe această cale a consumurilor de materii prime, materiale, energie şi combustibili, economisindu-se cel puţin : — 5 000 tone metal ; — 15 000 mii KWh energie electrică ; — 12 000 tone combustibil convenţional şi altele. Pe această bază şi prin diminuarea continuă a celorlalte categorii de cheltuieli, se va asigura reducerea sub nivelurile planificate a costurilor totale la 1 000 lei productie-marfă cu 9 lei și cu 5 lei la cele materiale. 6. Se va urmări sistematic identificarea, recuperarea și reintroducerea în procesele tehnologice a tuturor materialelor refolosibile, atît de la unitățile economice, cit şi de la populaţie, prevederile de plan urmînd să fie depăşite cu 5 la sută. De asemenea, se va acţiona în continuare pentru identificarea tuturor resurselor de energie refolosibilă, economisindu-se, pe această bază, la nivelul judeţului, peste 4 000 tone combustibil convenţional. In domeniul recondiţionării pieselor de schimb şi agregatelor, prevederile de plan vor fi depăşite cu cel puţin 5 la sută. 7. Prin întărirea disciplinei de plan şi cotractuale, aplicarea cu fermitate a noului mecanism economic, încadrarea cu stricteţe în normativele financiare stabilite, se va asigura depăşirea sarcinii planificate la productia-marfă vîndută și încasată și la beneficii cu 1,5 la sută. II. In activitatea de investiţii-construcţii 1. Prin organizarea superioară a activităţii pe şantiere, creşterea gradului de mecanizare a lucrărilor şi îmbunătăţire a indicelui de utilizare a fondului de timp, se va asigura darea în folosinţă a tuturor apartamentelor planificate în acest an, pînă la 30 noiembrie 1988 şi se va devansa punerea în funcţiune cu cel puţin 30 de zile a 10 capacităţi de producţie industriale şi agrozootehnice. 2. Acţionînd pentru sporirea eficienţei utilizării fondurilor de investiţii, îndeosebi a celor destinate organizării de şantier, prin conlucrarea strînsă a unităţilor de proiectare cu cele beneficiare şi de construcţii, precum şi prin gospodărirea judicioasă a resurselor materiale, se va asigura : — economisirea, faţă de normele de consum, a 1 500 tone ciment şi 400 tone metal ; — reducerea sub nivelul planificat a costurilor materiale la 1 000 lei producţie construcţii-montaj cu 3 lei ; — depăşirea nivelului planificat al productivităţii muncii la unităţile de construcţii-montaj cu 2 la sută. III. în activitatea de transporturi 1. Prin folosirea raţională a mijloacelor de transpori auto de mărfuri şi călători, optimizarea transporturilor, îmbunătăţirea activităţii de întreţinere şi reparare a parcului din dotarea unităţilor, aplicarea strictă a normativelor de utilizare pentru fiecare autovehicul, se va depăşi cu 2,5 la sută indicele planificat de utilizare a mijloacelor de transport auto şi cu 2 la sută a productivităţii muncii , printr-o bună gospodărire a mijloacelor materiale și financiare se vor reduce cheltuielile la 1 000 lei venituri brute cu 2 lei. IV. In domeniul desfacerii mărfurilor și prestărilor de servicii către populație 1. Se va acționa pentru înfăptuirea integrală a programelor de autoconducere și autoaprovizionare teritorială, şi sporirea producţiei de preparate şi semipreparate culinare cu 4 la sută peste nivelul planificat. 2. Reducerea cheltuielilor de circulaţie planificate cu 2 la sută prin îmbunătăţirea organizării activităţii de aprovizionare şi desfacere, repartizarea judicioasă a fondului de marfă, întărirea disciplinei de plan şi financiare, creşterea fermităţii şi exigenţei în apărarea avutului obştesc. 3. Prin dezvoltarea reţelei cu 42 unităţi noi şi diversificarea serviciilor se vor depăşi sarcinile de plan la prestările de servicii către populaţie cu cel puţin 2 la sută. Organele şi organizaţiile de partid din judeţul Bihor vor situa în centrul întregii activităţi politice şi organizatorice asigurarea condiţiilor de îndeplinire şi depăşire a prevederilor de plan pe anul 1988, îndeosebi a producţiei din sectoarele extractiv şi energetic, precum şi a exportului, acţionînd cu toată fermitatea în spiritul orientărilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, la Conferinţa Naţională a partidului din decembrie 1987, a documentelor programatice şi hotărîrilor adoptate de acest forum, pentru mobilizarea comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii la înfăptuirea obiectivelor dezvoltării intensive, prin perfecţionarea organizării şi modernizarea proceselor de producţie, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, creşterea competitivităţii acestora pe pieţele externe, valorificarea superioară a resurselor materiale şi energetice, sporirea eficienţei şi rentabilităţii în toate sectoarele vieţii economico-sociale. Comuniştii, toţi oamenii rpnncii din judeţul Bihor, ferm convinşi că întrecerea ce se va desfăşura intre organizaţiile judeţene de partid în 1988 va constitui un puternic factor mobilizator, asigurînd ridicarea pe noi trepte, calitativ superioare, a activităţii consacrate înfăptuirii exemplare a măreţelor obiective ale actualei etape de dezvoltare, se angajează să nu precupeţească nici un efort, să traducă exemplar în viaţă sarcinile ce le revin în profil teritorial din hotărîrile Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, aducîndu-şi astfel contribuţia la ridicarea scumpei noastre patrii pe noi culmi de progres şi civilizaţie. COMITETUL JUDEŢEAN ARGEŞ AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN COMITETUL JUDEŢEAN BIHOR AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN — cărbune 60 000 tone — motoare pentru autoturisme 5 000 CP — benzine 50 000 tone — polietilene de mică și mare densitate 15 000 tone — fibre poliesterice 500 tone — benzi de transport din cauciuc 1 000 tone — ciment 5 000 tone — conserve de legume și fructe 500 tone — furnire 300 000 mp — plăci aglomerate din lemn 200 000 mp CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Întreprinderea minieră Lonea către toate unităţile de extracţie a cărbunelui din subteran Acţionînd neabătut, cu înaltă responsabilitate comunistă pentru înfăptuirea exemplară a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului, a orientărilor şi indicaţiilor de o inestimabilă valoare teoretică şi practică ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea Minieră Lonea a realizat în anul 1987 suplimentar sarcinilor de plan o producţie netă industrială în valoare de peste 50 milioane lei. Prin mai buna organizare a muncii, prin aplicarea unor tehnologii de virf, prin folosirea mai raţională a tehnicii din dotare şi a forţei de muncă, volumul planificat al lucrărilor de pregătiri miniere a fost depăşit cu 6 000 m.c., iar volumul lucrărilor de deschideri cu peste 8 000 m.c. Rezultatele bune pe care colectivul nostru le-a obţinut în anul 1987 le datorăm sprijinului permanent, grijii statornice pe caretovarăşul Nicolae Ceauşescu, minerul de onoare al ţării, o acordă modernizării industriei extractive prin promovarea largă a progresului tehnic, introducerea şi extinderea metodelor moderne de exploatare, prin mecanizarea lucrărilor în subteran. Puternic mobilizaţi de sarcinile reieşite din documentele Conferinţei Naţionale a partidului, din vibranta chemare pe care secretarul general al partidului a adresat-o întregii naţiuni, de a face din anul 1988 anul celor mai înalte realizări în toate domeniile de activitate, oamenii muncii de la întreprinderea Minieră Lonea în frunte cu comuniştii adresează tuturor colectivelor de muncă din unităţile de extracţie a cărbunelui din subteran o însufleţitoare chemare la întrecere socialistă pe anul 1988, angajîndu-se să realizeze următoarele: 1. Depăşirea planului la producţia de cărbune cu cel puţin 15 000 tone ; 2. Realizarea peste plan a 500 m.c. la lucrările de deschideri miniere şi 2 500 m.c. la lucrările de pregătiri ; 3. Depăşirea planului la producţia marfă vîndută şi încasată cu 6 milioane lei prin livrarea ritmică a cantităţilor de cărbune contractate cu beneficiarii noştri ; 4. Sporirea productivităţii muncii calculată pe baza producţiei marfă peste sarcina planificată cu 3 la sută ; 5. îmbunătăţirea calităţii cărbunelui prin CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI Puternic mobilizaţi de istoricele hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului, traducând în fapte indicaţiile şi îndemnurile adresate tuturor energeticienilor de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, oamenii muncii de la întreprinderea Electrocentrale Oradea raportează că prevederile planului pe 1987 la producția de energie electrică pe bază reducerea cu 1 la sută a conţinutului de cenuşă stabilit . 6. Aplicind cu fermitate noul mecanism economico-financiar, incadrindu-ne cu stricteţe în normativele stabilite, vom reduce cheltuielile totale planificate la 1 000 lei producţie-marfă cu 50 lei şi cu 20 lei cheltuielile materiale. Prin aplicarea generalizată a iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ vom obţine o economie de cel puţin 2 000 lei pe fiecare om al muncii . 7. Reducerea consumurilor specifice normate la materialele de bază şi la energie electrică cu 4 la sută, prin perfecţionarea tehnologiilor de exploatare printre care înlocuirea a 4 abataje cameră cu abataje frontale cu tavan de rezistenţă ; 8. Depăşirea planului de recuperare a resurselor materiale refolosibile cu 15 la sută (aluminiu, bronz, cupru, fontă, armături metalice etc.) ; 9. Depăşirea beneficiilor planificate la activitatea de bază cu cel puţin 3 milioane lei. In vederea realizării angajamentelor asumate, vom acorda o atenţie prioritară folosirii integrale a capacităţilor de producţie, creşterii indicilor intensivi de utilizare a instalaţiilor şi utilajelor, perfecţionării organizării producţiei şi a muncii, folosirii raţionale a forţei de muncă, creşterii gradului de securitate a muncii, întăririi ordinii şi disciplinei, in care scop vom acţiona pentru : — punerea în funcţiune a două noi abataje frontale cu tavan de rezistenţă ; — sporirea vitezelor medii de avansare la abatajele frontale cu 10 la sută, iar la lucrările de deschideri şi pregătiri cu 5 la sută, faţă de anul 1987 ; — aplicarea cu o lună în devans a măsurilor prevăzute pentru etapa a IX-a din programul de perfecţionare a organizării şi modernizarea producţiei ; — ridicarea nivelului de pregătire profesională a personalului muncitor prin cuprinderea in cursurile de perfecţionare a de cărbune au fost îndeplinite încă din ziua de 3 decembrie, pînă la sfîrşitul anului obţinîndu-se o producţie suplimentară de 140 milioane kWh energie electrică, în condiţiile încadrării în consumurile tehnologice normate. Acţionînd în spirit revoluţionar, comunist pentru realizarea exemplară a sarcinilor ce le revin pe anul 1988, energeticienii orădeni unui număr de 800 de oameni ai muncii şi însuşirea celei de-a doua meserii de către 210 muncitori . 10. Vom acorda o atenţie deosebită îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi viaţă ale minerilor prin : — extinderea dotării tuturor locurilor de muncă cu aparatură modernă şi materiale de protecţie, îmbunătăţirea aerajului, respectarea strictă a normelor de protecţie a muncii, folosirea în cele mai bune condiţiuni a reţelei de degazare şi telegrizometrie, întreţinerea în condiţii optime a căilor de acces ; — trimiterea unui număr de peste 600 mineri in staţiunile balneoclimaterice si in staţiunile de odihnă ; — repartizarea in acest an personalului muncitor din unitate a unui număr de 100 apartamente. 11. Organele şi organizaţiile de partid, organizaţiile de sindicat şi U.T.C., consiliul oamenilor muncii vor acorda o atenţie deosebită intensificării muncii politico-ideologice şi cultural-educative pentru ridicarea continuă a conştiinţei socialiste a întregului personal muncitor, pentru întărirea autoconducerii muncitoreşti şi imprimarea unui puternic spirit de ordine şi disciplină, de răspundere comunistă la fiecare loc de muncă. De asemenea, întregul colectiv de muncă va fi antrenat în acţiunile educative de creaţie tehnico-ştiinţifică de masă, la acţiunile cultural-artistice organizate în cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României“. Realizarea exemplară a planului şi a angajamentelor pe care ni le-am asumat în întrecerea socialistă pe anul 1988 va fi răspunsul nostru mineresc la înflăcărată chemare pe care ne-a adresat-o secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a da ţării mai mult cărbune, de a ne aduce o contribuţie sporită la dezvoltarea bazei energetice şi de materii prime, la progresul şi prosperitatea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România adresează o vibrantă chemare la întrecere socialistă către toate colectivele de oameni ai muncii din întreprinderile de producere a energiei electrice şi termice, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului la producţia de energie electrică, pe bază de cărbune, cu 35 milioane kWh prin : — exploatarea raţională, la parametrii proiectaţi a agregatelor din dotare şi creşterea faţă de plan a puterii medii efectiv utilizabile cu 2,5 MW ; — reducerea duratei de imobilizare a agregatelor în reparaţii, precum şi din cauza avariilor tehnice, cu cel puţin 10 la sută faţă de anul 1987 ; — atingerea în devans cu cel puţin o lună a parametrilor proiectaţi la grupul nr. 1 şi punerea în funcţiune, în condiţii de siguranţă, a grupurilor 2 şi 3 de la C.E.T. NI Oradea ; — realizarea unor lucrări de reparaţii şi revizii de calitate şi asigurarea unei asistenţe tehnice competente în toate schimburile ; 2. Creşterea eficienţei economice a întregii activităţi şi reducerea cheltuielilor planificate cu 2,5 milioane lei. 3. Reducerea cu 2 000 tone c.c. a consumurilor specifice planificate pentru producerea energiei electrice şi termice, precum şi cu 1 200 MWh a consumurilor tehnologice proprii. In acest scop vom asigura funcţionarea instalaţiilor în regimuri optime, obţinînd reducerea cantităţii de păcură faţă de plan cu 1 000 tone combustibil convenţional prin modificarea sistemului de ardere a prafului de cărbune la cazanul nr. 4. " 4. Prin generalizarea iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ vom obţine o economie de cel puţin 1 850 lei pe fiecare lucrător, prin introducerea unui regim sever de economii la toate locurile de muncă şi buna gospodărire a bunurilor încredinţate. 5. Depăşirea cu 10 la sută a prevederilor de plan la recuperarea şi valorificarea materialelor refolosibile. Vom recondiţiona şi refolosi peste sarcinile planificate piese de schimb şi subansamble în valoare de 2 milioane lei. 6. Perfecţionarea pregătirii profesionale a Întregului personal muncitor şi însuşirea celei de a doua meserii de către 50 de muncitori, acordînd o atenţie deosebită bunei organizări şi desfăşurări a cursurilor, nivelului calitativ al pregătirii. 7. Creşterea indicelui de utilizare a fondului de timp maxim disponibil al personalului muncitor cu 1 la sută faţă de realizările anului 1987, prin folosirea mai bună a timpului de lucru, asigurarea unei ordini şi discipline ferme la toate locurile de muncă; 8. îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale personalului muncitor prin : dotarea cu dispozitive şi mecanisme pentru reducerea efortului fizic; reconstrucţia instalaţiei de ventilaţie la staţiile de concasare brută şi fină ; realizarea luminatoare-lor în acoperişul sălii turbinelor cu ocazia lucrărilor de reparaţii capitale ; efectuarea unui număr de 10 000 ore muncă patriotică pentru amenajarea si Întreţinerea locurilor de muncă si a spatiilor verzi din incinta întreprinderii. Oamenii muncii din unitatea noastră, în frunte cu comuniştii, sunt ferm hotărîti să facă totul pentru ■ realizarea exemplară a sarcinilor de Plan si a angajamentelor asumate, să acţioneze cu întreaga lor putere de muncă pentru traducerea în viaţă a obiectivelor prevăzute in programul energetic naţional pe anul 1988, aducîndu-şi astfel contribuţia la progresul si prosperitatea patriei noastre socialiste. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea Electrocentrale Oradea către toate întreprinderile de producere a energiei electrice și termice COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Combinatul metalurgic Cimpia Turzii către toate întreprinderile din metalurgia feroasă și de prelucrări metalurgice CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI Situînd în centrul activităţii lor transpunerea neabătută in practică a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea, a orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii de la Combinatul metalurgic din Cimpia Turzii au obţinut în cel de-al doilea an al actualului cincinal o serie de rezultate pozitive: depăşirea planului la oţel-beton cu 13 000 tone, la utilaj metalurgic cu 500 tone, creşterea producţiei de piese de schimb recondiţionate cu 4 milioane lei, realizarea integrală a planului de investiţii. Producţia fizică a fost realizată în condiţiile încadrării în costurile planificate şi realizării planului de beneficii. Au fost introduse în fabricaţie 3 tehnologii moderne şi au fost asimilate 23 de produse noi pentru ramurile de bază ale economiei naţionale, fiind totodată obţinute importante economii de metal, energie şi combustibil. Puternic mobilizaţi de hotărârile Conferinţei Naţionale a partidului, de sarcinile şi orientările subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la acest mare forum al comuniştilor români, oamenii muncii de la Combinatul metalurgic din Cimpia Turzii cheamă la întrecere toate colectivele de muncă din întreprinderile din industria metalurgică, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea prevederilor planului la producţia fizică cu 5 000 tone oţel de calitate superioară, 4 000 tone laminate finite, 500 tone oţel calibrat în baie şi colaci, 200 tone utilaj metalurgic. 2. Depăşirea sarcinilor de export cu 1 la sută prin diversificarea producţiei şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor fabricate, îmbunătăţirea activităţii de prospectare şi ofertare, onorarea la termen a tuturor contractelor, cu respectarea strictă a clauzelor stabilite. 3. Realizarea peste sarcinile de plan a 50 milioane lei la producţia-marfă şi la producţia-marfă vîndută şi încasată. 4. Depăşirea prevederilor de plan la productivitatea muncii cu 5 300 lei pe fiecare om al muncii, prin aplicarea în devans a măsurilor celei de a doua etape din programul de perfecţionare a organizării şi modernizarea proceselor tehnologice, prin ridicarea nivelului de pregătire profesională a întregului personal muncitor, prin întărirea ordinii, şi disciplinei în toate sectoarele de activitate. In anul 1988 vor fi cuprinşi la cursurile de perfecţionare peste 4 500 oameni ai muncii şi vor fi calificaţi în a doua meserie 250 muncitori. 5. Asimilarea a 15 produse noi, din care 5 peste plan pentru programele naţionale prioritare — nuclear, autoturisme, aeronautică şi alte ramuri ale economiei naţionale ; introducerea a 6 noi tehnologii, dintre care menţionăm : tehnologii pentru elaborarea de noi mărci de oţel inoxidabil cu conţinut scăzut de carbon, tratamentul termic din căldura de laminare a oţelurilor pentru cabluri de tracţiune, decaparea în regim automatizat a oţelurilor. Ponderea produselor noi şi reproiectate in valoarea producţiei-marfă va fi de peste 30 la sută. 6. Extinderea informaticii si automatizării complexe a producţiei Prin realizarea si aplicarea sistemelor asistate de calculator la elaborarea otelului în cuptoarele electrice de 50 si 100 tone, conducerea producției din trăgătoriile de otel si asigurarea calităţii la produsele destinate programelor prioritare. 7. Prin gospodărirea cu eficientă sporită a resurselor materiale, de energie şi combustibil şi întărirea disciplinei tehnologice pe întregul flux de fabricaţie vom reduce faţă de plan cheltuielile totale la 1 000 lei producţie marfă cu 2 lei si cu 1,5 lei cele materiale. Aplicarea prevederilor programului-angajament, în cadrul iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“, va conduce la obţinerea unei economii de cel puţin 2 000 lei pe fiecare om al muncii. 8. Reducerea consumurilor normate de metal cu 2 000 tone şi de combustibil cu 1 500 tone c.c., prin îmbunătăţirea tehnologiei de turnare a otelului, respectarea riguroasă a proceselor tehnologice in sectoarele prelucrătoare si recuperarea tuturor resurselor energetice refolosibile din cadrul combinatului. 9. Depășirea cu 2,5 la sută a planului de recuperare a materialelor refolosibile (fontă, fier vechi, elemente de aliere, cărămizi) şi cu 5 milioane lei a planului de recondiţionare a pieselor de schimb şi subansamblelor. * 10. Realizarea peste plan a unei producţii nete de 10 milioane lei şi a unui beneficiu suplimentar de 5 milioane lei. 11. Depăşirea cu 1 la sută a indicelui planificat de utilizare intensivă a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor de bază din oţelării, laminoare şi trăgătorii; 12. îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor, prin îndeplinirea integrală a planului de măsuri privind reducerea noxelor şi îmbunătăţirea microclimatului în oţelării şi laminoare. De asemenea vor fi realizate o instalaţie pentru aspirat praf la laminorul nr. 4, instalaţii de ventilaţie cu consum redus de energie electrică la trăgătoriile de sîrmă. Vom acţiona în continuare pentru mecanizarea şi automatizarea unor lucrări si activităţi, reducînd astfel efortul fizic si volumul de muncă manuală la laminoare, trăgătoriile de sîrmă si la activităţile de transportat si ridicat. O atenţie deosebită vom acorda îmbunătăţirii activităţii la cantină si microcantine diversificării meniurilor, asigurîndu-se ca cel puţin 25 la sută din totalul personalului muncitor să servească zilnic o masă caldă. Oamenii muncii din combinatul nostru, în frunte cu comuniştii, sînt hotărîţi să facă totul pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate pe acest an, să acţioneze cu competenţă şi răspundere pentru realizarea hotărîrilor adoptate de Conferinţa Naţională a partidului, pentru transpunerea in viaţă a indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cu prilejul vizitei efectuate în combinat în septembrie 1987, de a spori producția la sortimentele cu grad ridicat de valorificare, care reduc importul și care pot fi oferite la export. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C.