Scînteia, mai 1988 (Anul 57, nr. 14214-14239)

1988-05-01 / nr. 14214

TRĂIASCĂ 1 MAI PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNIȚI-VA! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul LVII Nr. 14 214 I Duminică 1 MAI 1988 ] 6 PAGINI - 50 BANI ZIUA MUNCII, ZIUA SOLIDARITĂŢII INTERNATIONALE A CELOR CE MUNCESC! Sub semnul unităţii poporului in jurul partidului, al secretarului său general, în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu ADUNAREA FESTIVĂ CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a participat, sîmbâtâ dupâ-amiazâ, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a oamenilor muncii. Desfăşurată în climatul de puternică angajare patriotică, de intensă şi rodnică activitate creatoare în care oamenii muncii, întreaga naţiune acţionează pentru realizarea importantelor obiective stabilite pe 1988, an hotărîtor pentru înfăptuirea actualului cincinal, adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai s-a constituit într-un cald omagiu adus gloriosuluinostru partid comunist, continuatorul celor mai înaintate tradiţii de luptă ale clasei muncitoare ale maselor largi populare, sub conducerea căruia şi-au găsit împlinire aspiraţiile supreme de libertate, independenţă, pace şi progres ale poporului român. In acest înălţător moment sărbătoresc au fost reafirmate vibrant simţămintele de dragoste, de aleasă consideraţie şi fierbinte recunoştinţă ale tuturor cetăţenilor ţării faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru prodigioasa activitate desfăşurată, cu exemplară dăruire şi abnegaţie revoluţionară, in slujba partidului, a patriei si poporului, a cauzei socialismului şi păcii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu si tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întimpinaţi, la sosirea în Sala Palatului Republicii, unde a avut loc adunarea, cu deosebită căldură şi însufleţire de participant. S-a aclamat îndelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — România, stima noastră şi minciuna !“. In aplauzele, uralele şi aclamaţiile celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au luat loc in loja oficială. In celelalte loji au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului. In sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine, oaspeţi de peste hotare. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. (Continuare în pag. a IlI-a) SIMBOLURILE MUNCII, SIMBOLURILE UNITĂŢII S-au inăltat peste ţară, în armonie cu semnele primăverii biruitoare, cu floarea de pe ram şi săminta ce încolţeşte sub brazdă, flamurile Intîiului de Mai. Sărbătoarea muncii. Simbolica zi cînd clasa muncitoare, întregul popor român îşi celebrează roadele muncii libere, creatoare, eroice într-o ţară şi într-o epocă de măreţe împliniri. Simbolica zi, de aproape un Secol înscrisă cu roşu in calendarul planetei, a solidarităţii tuturor celor ce muncesc, speră şi luptă pentru un viitor luminos, pentru libertate, pentru pace in întreaga lume. Munca este gind împlinit, încununat de faptă. Iată de ce, şi in acest an, gîndurile şi simţămintele prilejuite de marea sărbătoare a muncii sint însoţite, pe tot cuprinsul ţării, în uzine şi pe ogoare, pe şantiere şi în laboratoare, de un bogat şi expresiv raport muncitoresc. Raport al vredniciei şi competenţei care exprimă, prin convingătoarele argumente ale faptelor de muncă, hotărirea şi elanul ce însufleţesc întregul popor român în îndeplinirea măreţelor programe ale Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, în transpunerea în viaţă a orientărilor şi indicaţiilor secretarului general, tovarăşul NicolaeCeauşescu. Prevederi de plan realizate înainte de termen, noi obiective economice şi noi produse, onorarea sarcinilor la export, succese în acţiunea de modernizare şi de ridicare a calităţii, eficienţă sporită — iată „genericele“ sub care se înmănunchează numeroasele realizări de prestigiu înscrise în cronica dinamică a acestui 1 Mai. Fapte de muncă exemplare, definitorii pentru spiritul de angajare revoluţionară, pentru patriotismul cu care oamenii muncii, in calitatea lor de producători, proprietari şi beneficiari, înfăptuiesc cutezătoarele şi complexele obiective ale edificării unei economii de tip intensiv, moderne, competitivă, in concordanţă cu cerinţele revoluţiei tehnico-ştiinţifice, ale noii revoluţii agrare. Este marea bătălie pe care o poartă astăzi clasa muncitoare, intregul popor, sub conducerea încercatului său partid comunist, o bătălie grea şi de înaltă răspundere istorică in numele progresului, al independenţei patriei, al viitorului ei comunist. Şi cu atit mai limpede se impune faptul că această hotăritoare bătălie a prezentului, sub semnul căreia sărbătorim astăzi munca dăun’tăşi creatoare pentru infla’rarea" patriei, continuă peste timp" şi încununează aspiraţiile şi idealurile inalte, bogatele tradiţii de muncă şi de luptă ale clasei muncitoare din România. Munca de calitate, lucrul bine făcut, „miinile de aur“ s-au aflat întotdeauna la mare cinste, fiind autentice însemne de nobleţe şi izvor de adinei satisfacţii pentru omul muncii, chiar intr-o epocă în care el era spoliat de roadele trudei sale. Cu atit mai mult astăzi, in condiţiile muncii libere şi creatoare, în uzinele moderne dotate cu cele mai perfecţionate unelte care au înlocuit truda silnică de odinioară, există cele, mai favorabile auspicii pentru deplina afirmare a iniţiativei muncitoreşti, pentru promovarea cultului muncii fia toate eşaloanele. Titlu de mândrie, de apartenenţă la marea familie a muncii, diploma de cel mai înalt prestigiu a universităţii muncii. Glorioasele tradiţii de muncă şi luptă, ale muncitorimii române conduse de partid au avut întotdeauna drept stindard călăuzitor un inflăcărat patriotism, patriotismul militant pentru o Românie liberă, independentă şi suverană, patrie aparţinind poporului muncitor. Patriotism dovedit, prin grele bătălii şi jertfe de singe, in toate etapele hotăritoare ale istoriei naţionale moderne, in revoluţia de eliberare socială şi naţională, în contribuţia la nimicirea fascismului, în opera de reconstrucţie şi de făurire, a societăţii socialiste. Mai numeroasă şi mai puternică decit oricind, dezvoltată fără precedent în procesul industrializării şi mai ales in epoca de mari izbinzi istorice inaugurată de Congresul al IX-lea, clasa muncitoare, principala forţă de progres economic şi social al ţării, îşi demonstrează astăzi patriotismul ardent la noi cote de creaţie istorică, prin materializarea programelor de dezvoltare iniţiate de partid, prin efortul eroic de a înălţa România, in perspectiva sfirşitului de mileniu, printre ţările avansate ale lumii. Se află cuprins, in această luptă pentru afirmarea superiorităţii orinduirii (Continuare în pag. a V-a) Desen de Gh. Călăratu 2 MAI-ZIUA TINERETULUI lomninicolaE mmm secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. In aceste momente festive prilejuite de sărbătorirea Zilei internaţionale a oamenilor muncii şi a Zilei tineretului din Republica Socialistă România, milioanele de tineri ai ţării, intr-o deplină unitate de gind şi faptă, dau glas celor mai profunde sentimente de stimă şi recunoştinţă, de dragoste neţărmurită şi adincă preţuire pe care le nutresc faţă de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, conducătorul încercat al naţiunii noastre pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, simbolul suprem al tinereţii noastre revoluţionare, luptător consecvent pentru triumful cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării intre popoare. Exprimăm, totodată, mult stimatei tovarăşe Elena Ceauşescu, militant de seamă al partidului şi statului nostru, eminent om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, întreaga noastră gratitudine pentru contribuţia de inestimabilă valoare adusă progresului neîntrerupt al patriei, înfloririi ştiinţei, învăţămintului şi culturii româneşti, pentru atenţia deosebită cu care veghează la creşterea şi educarea comunistă, revoluţionară a tinerei generaţii, la afirmarea nobilelor idealuri ale umanităţii. Sărbătorirea Zilei tineretului din Republica Socialistă România oferă un nou şi minunat prilej tuturor tinerilor ţării de a vă adresa dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, din adincul inimii, cele mai vii mulţumiri pentru minunatele condiţii de muncă, învăţătură şi viaţă, de afirmare plenară în toate domeniile de activitate ce le-au fost create, pentru grija permanentă pe care o acordaţi educării şi formării comuniste, revoluţionare a tineretului din patria noastră. Vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că Uniunea Tineretului Comunist şi Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, situind permanent in centrul preocupărilor lor educarea comunistă, prin muncă şi pentru muncă a tineretului, pe baza Programului privind participarea tinerei generaţii la realizarea in anul 1988, prin muncă patriotică, a unor obiective de dezvoltare economico-socială a ţării, şi-au adus contribuţia la efectuarea unor importante lucrări de producţie, cercetare şi proiectare, au acţionat cu consecvenţă pentru însuşirea si aplicarea in practică de către tineri a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii contemporane, pentru continua perfecţionare a pregătirii lor multilaterale, pentru executarea unor lucrări în agricultură şi la obiectivele de investiţii, pentru recuperarea si reintroducerea in circuitul economic productiv a unor însemnate cantităţi de materiale refolosibile, îndeplinind astfel, in cinstea zilei de 2 Mai — Ziua tineretului din Republica Socialistă România — 50 la sută din prevederile planului anual de muncă patriotică al Uniunii Tineretului. Comunist şi Uniunii ,Asociaţiilor, Studenţilor Comunişti din România. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că aceste momente sărbătoreşti constituie pentru tinerii de pe intreg cuprinsul patriei un fericit prilej de a reafirma hotărirea lor fermă de a face totul pentru ca, transpunind exemplar în viaţă hotăririle Congresului al XIII-lea si Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român, îndeplinind in condiţii optime măreţele programe de dezvoltare economico-socială, să înscrie în cronica muncii pentru tară anul 1988, an hotăritor al actualului cincinal, drept anul cu cele mai bune rezultate în toate domeniile de activitate. Noi, tinerii României socialiste, vă încredinţăm, şi de această dată, de adeziunea deplină la politica externă a partidului şi statului nostru, al cărei strălucit promotor sinteti dumneavoastră, mult iubite si stimate tovarășe secretar general, consacrată împlinirii nobilelor idealuri de libertate, prosperitate si progres, eliminării armelor de distrugere in masă, in primul rînd a celor nucleare, asigurării unei păci trainice in lume, edificării unui climat de securitate, înţelegere şi colaborare rodnică intre naţiuni, făuririi unei noi ordini economice si politice internationale, soluţionării in interesul popoarelor, al tineretului de pretutindeni a problemelor majore cu care este confruntată lumea contemporană. Acum, la sărbătoarea muncii libere şi a tinereţii, exprimind încă o dată sentimentele de dragoste şi aleasă recunoştinţă ce ii animă pe toţi tinerii ţării, ne angajăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca, răspunzînd vibrantelor şi însufleţitoarelor dumneavoastră îndemnuri, să nu precupeţim nici un efort pentru traducerea în viaţă a istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român, spre măreţia şi înflorirea scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST