Scînteia, iunie 1988 (Anul 57, nr. 14240-14265)

1988-06-01 / nr. 14240

Anul LVII Nr. 14 240 PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNIȚI-VĂ! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂNI Miercuri 1 iunie 1988 6 PAGINI - 50 BANI ÎN LUMINA EXPUNERII TOVARĂŞUUI[ CEAUŞESCU, In pregătirea plenarei c.c. al p.c.r. _*_ Spiritul creator, militant al activităţii teoretico-ideologice a partidului Expresie a spiritului înnoitor, creator in abordarea problemelor dezvoltării societăţii noastre socialiste, ale lumii contemporane. Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu din 29. aprilie a.c. reprezintă o contribuţiaTM de mare însemnătate la dezvoltarea teoriei şi practicii construcţiei socialiste, la îmbogăţirea gindirii revoluţionare, un amplu şi mobilizator program de acţiune pentru Înlănţuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. Acest important document dezbătut în prezent de către întregul partid şi popor relevă încă o dată, cu deosebită putere, forţa şi cutezanţa gindirii ştiinţifice, dialectice, revolutionare a secretarului general al partidului, rolul său determinant, hotăritor in aplicarea fermă si creatoare a principiilor generale ale socialismului ştiinţific la condiţiile tării noastre. in elaborarea si transpunerea in viată a politicii externe a partidului şi statului, în fundamentarea obiectivelor şi direcţiilor principale de acţiune pentru perfecţionarea şi dinamizarea în continuare a activităţii în toate domeniile vieţii sociale. Aşa cum subliniază in expunere tovarăşul Nicolae Ceauşescu. „In întreaga activitate politico-educativă trebuie să pornim de la Programul ideologic al partidului, actionind pentru realizarea in viată a tuturor prevederilor sale“. Adoptat in urmă cu 8 ani de către Plenara lărgită a Comitetului Central al P.C.R. din 12 iunie — pe baza Expunerii cu privire la stadiul actual al edificării socialismului in tara noastră, la problemele teoretice, ideologice si activitatea politică, educativă a partidului prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — Programul ideologic al partidului, veritabil tezaur al teoriei şi practicii construcţiei socialiste in tara noastră, sinteză a spiritului creator, a ideilor şi tezelor novatoare ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu — adoptat de Congresul al XIII-lea ca parte integrantă a Programului partidului — a dat o orientare clară, de largă perspectivă, întregii activităţi ideologice, politice şi cultural-educative, a deschis calea afirmării puternice a spiritului militant, revoluţionar, a promovării consecvente a tot ceea ce este nou, înaintat în toate sferele vieţii economico-sociale, a Înfăptuirii neabătute a principiilor eticii şi echităţii socialiste in vederea formării omului nou, constructor conştient al socialismului şi comunismului. Sa desprind astfel în mod deosebit importanţa pe care secretarul general al partidului o acordă activităţii ideologice si politico-educative, intensificării acesteia in vederea îndeplinirii exemplare a sarcinilor şi obiectivelor muncii şi creşterii eficientei in acest domeniu cu rol esenţial in progresul de ansamblu al societăţii noastre in etapa actuală. Aprecierile, orientările şi sarcinile cuprinse in Programul ideologic, in hotăririle Congresului al XIII-lea si Conferinţei Nationale ale P.C.R. privind activitatea ideologică si politicoeducativă, dezvoltate in mod strălucit in Expunerea secretarului general al partidului la şedinţa Comitetului Politic Executiv din 29 aprilie a.c„ fundamentează căi, mijloace si direcţii concrete de acţiune care au dus la intensificarea si creşterea eficienţei acestei activităţi, in lumina obiectivelor şi sarcinilor privind perfecţionarea societăţii noastre socialiste in etapa actuală, cit şi a tendinţelor din viaţa internaţională, a confruntărilor de idei din lumea contemporană. In climatul profund înnoitor inaugurat de Congresul al IX-lea, prin contribuţia decisivă a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Partidul Comunist Român are meritul istoric de a fi pus cu fermitate în adevărata lumină adevărul tezei marxiste privind relaţia dintre general şi particular în construcţia socialistă şi de a fi dezvoltat creator, profund şi multilateral această teză in concordanţă cu realităţile şi cerinţele stringente ale devenirii sociale, ca şi cu concluziile care se desprind din evoluţia istorică a omenirii. Acest demers creator de largă anvergură, cristalizat în cerinţa cu caracter de legitate privind aplicarea creatoare şi dezvoltarea cutezătoare a adevărurilor generale în funcţie de condiţiile şi particularităţile naţionale ale fiecărei ţări, s-a articulat, în opera tovarăşului Nicolae Ceauşescu, într-o concepţie unitară, străbătută, nu însăşi substanţa ei, de autentic spirit revoluţionar. Această concepţie a proiectat noi şi revelatoare lumini asupra procesului de făurire a societăţii noastre socialiste, a deschis larg şi a stimulat efectiv abordarea într-un chip nou a problemelor edificării socialiste in patria noastră, înscriindu-se ca o contribuţie de prim ordin la îmbogăţirea tezaurului socialismului ştiinţific. „însăşi viaţa a demonstrat — arată secretarul general al partidului — că modificarea societăţii socialiste nu se poate merge decit în concordanţă cu realităţile, ţinind seama de legităţile generale şi de principiile socialismului ştiinţific, aplicindu-se in mod realist la situaţia concretă din fiecare ţară. Cu atit mai mult, soluţionarea diferitelor probleme, inclusiv a celor privind trecerea spre socialism, făurirea socialismului intr-un şir de noi state, trebuie să ţină seama de aceste realităţi ; esenţialul insă trebuie să-l reprezinte unitatea clasei muncitoare, a ţărănimii, a intelectualităţii, a poporului“, în consens deplin cu orientările conţinute in programul ideologic adoptat de Congresul al XIII-lea ca parte constitutivă a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, secretarul general al partidului sublinia încă o dată in Expunerea la şedinţa din 29 aprilie a Comitetului Politic Executiv concepţia despre raportul dintre general şi particular in edificarea noii orinduiri. Expunerea formulează în acest cadru direcţii majore de acţiune în plan teoretic şi practic pentru făurirea cu succes a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România, pentru afirmarea tot mai puternică a socialismului ca realitate politică, economică şi socială definitorie a contemporaneităţii, creşterea forţei de influenţare a idealului socialist în rindul popoarelor, precum şi combaterea mai fermă a ideologiei imperialiste, a teoriilor antisocialiste şi anticomuniste. Pe ansamblu, socialismul, se arată in expunere, şi-a demonstrat pe deplin superioritatea, el reprezintă viitorul întregii omeniri. Succesele obţinute in edificarea societăţii socialiste şi perfecţionarea ei continuă se corelează cu preocuparea statornică a partidelor comuniste ca forţă politică conducătoare de a aplica adevărurile generale in mod creator, in funcţie de condiţiile din fiecare ţară. „Am pornit şi pornim de la concepţia revoluţionară că socialismul, subliniază tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se înfăptuieşte in mod diferit de la o ţară la alta, într-o etapă sau alta, a dezvoltării societăţii, că legile obiective şi principiile socialismului ştiinţific se aplică diferenţiat de fiecare partid la condiţiile şi realităţile concrete din ţara respectivă". Pe baza unei asemenea opţiuni realiste, cu deschidere hotărită şi largă spre realităţile naţionale, spre problemele reale pe care le ridică cu stringenţă dezvoltarea economicosocială a ţării, partidul nostru a desfăşurat in perioada inaugurată de Congresul al XX-lea o amplă activitate de înnoire şi perfecţionare in toate domeniile, de regindire a modului de conducere a societăţii. Astăzi, poporul nostru dispune de un cadru şi structuri adecvate, de principii economice ştiinţific întemeiate, de o politică in reală concordanţă cu interesele naţionale, cu cerinţele actualei etape de edificare a socialismului. Trebuie să pornim de la concluzia — menţionează, in acest sens, secretarul general al partidului in expunere — că linia generală şi strategia dezvoltării sint pe deplin juste, corespunzător atît cerinţelor obiective, legităţilor generale, cit şi necesităţilor şi posibilităţilor dezvoltării patriei noastre. Pornind de la această constatare de esenţă, de la ideea continuităţii obiective, logice, a procesului revoluţionar in dezvoltarea socialismului şi de la cerinţele adine înţelese ale dialecticii general-particular, naţional-internaţional, expunerea argumentează cerinţa perfecţionării calitative a întregii activităţi, ca o condiţie hotăritoare a realizării obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului. Analiza întreprinsă in acest document programatic îmbină organic promovarea fermă a principiilor şi valorilor socialismului ştiinţific, a concepţiei revoluţionare despre lume cu luarea în consideraţie — ca bază de neînlocuit a realismului şi eficienţei strategiei de dezvoltare a societăţii socialiste — a particularităţilor dezvoltării ţării noastre şi ale etapei actuale pe care o parcurgem, cu demersul stăruitor pentru asigurarea valorrfjciirii eŞapte a pofenţia■VUluide ’.'WiZ'voJrare ‘ sorietăţii^noastre şi cu preocuparea de a situa în permanenţă politica partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate in coordonatele direcţiilor semnificative şi problematicii lumii contemporane, de a lărgi continuu colaborarea şi cooperarea internaţională în toate domeniile. Experienţa românească evidenţiază cu putere însemnătatea preocupării majore şi constante pentru dezvoltarea proprietăţii socialiste, afirmarea şi creşterea rolului conducător al partidului, instituirea (Continuare în pag. a IV-a) COMPETITIVITATEA PRODUSELOR în relaţie directă cu iniţiativa oamenilor şi buna organizare între sarcinile economice subliniate în Expunerea cu privire la unele probleme ale conducerii activităţii economico-sociale, ale muncii ideologice şi politico-educative, precum şi ale situaţiei internaţionale, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a accentuat in mod deosebit cerinţa ridicării nivelului tehnic şi calitativ al produselor, a afirmării şi sporirii prestigiului mărcii fabricii. Cum poate creşte prestigiul mărcii fabricii şi al produselor atit în ţară, cît şi peste hotare ? Ce sisteme de asigurare a calităţii producţiei trebuie adoptate în acest scop în unităţile economice ? Cum poate fi organizat mai bine controlul tehnic de calitate ? Sunt probleme care au polarizat dezbaterile unei „mese rotunde", organizată cu sprijinul Comitetului de partid al sectorului 2 din Capitală, la care au participat specialişti din unităţi economice şi din foruri de resort cu răspunderi in acest domeniu. „Reţete“ pentru înlăturarea anonimatului producătorului In esenţă, marca fabricii — acel lemn grafic folosit de Întreprinderi pentru a deosebi produsele lor de cele identice sau similara realizate în alte unităţi-creprezintă un gir de calitate dat muncii unui intreg colectiv, un atestat al răspunderii şi competenţei dovedite de acesta in procesul de Producţie. Să se înlăture uniformitatea, anonimatul, să se treacă la prezentarea produselor cu marca fabricii — a cerut tovarăşul in expunerea de la şedinţa Comitetului Politic Executiv. Este ideea de la care au pornit, de fapt, dezbaterile. Redacţia : Care este importanţa mărcii fabricii in activitatea întreprinderilor ? Ing. Traian Dănescu, director tehnic al întreprinderii „Electroaparataj“ : „Marca fabricii este o problemă de prestigiu. El trebuie nu numai păstrat, ci şi ridicat pe trepte superioare. In această privinţă, marca reprezintă un gir atit pentru calitatea, cit şi pentru eficienţa producţiei, corespunzător celor două caracteristici ale mărfii, care ii definesc competitivitatea pe piaţă , nivelul tehnic şi calitativ şi preţul. Degeaba vom avea un produs de calitate excepţională dacă are un preţ inabordabil pentru piaţă. Cu alte cuvinte, marca unei fabrici sau a unui produs atestă atît conştiinciozitatea şi competenţa profesională a unui colectiv, cît şi spiritul său gospodăresc. Prin această prismă, grija pentru onoarea mărcii fabricii trebuie să fie o cauză a tuturor de la muncitor la director. De aceea, este cit se poate de greşit ca, atunci când pe piaţă a apărut un produs de calitate necorespunzătoare, care aduce Prejudicii mărcii fabricii,, să fie tras la răspundere doar controlorul de calitate care n-a fost suficient de vigilent în îndeplinirea atribuţiilor sale“. .. Fizician Doina Didiu, director teh-'* nic al întreprinderii de piese radio și semicon du dor Băneasa. ..De 25 de ani absolut toate produsele pe care le fabricăm poartă mărea fabricii noastre care, judecind prin prisma exportului direct sau indirect pe care îl realizăm, atestă prestigiul de care am ajuns să ne bucurăm. Din acest punct de vedere, metodologia de marcare a produselor este bine organizată, problema găsindu-și o rezolvare corespunzătoare încă din faza de omologare a noilor produse“. Ing. Octavian Chirilă, inginer-șef la întreprinderea de mecanică fină Bucureşti . „Unitatea noastră a cunoscut in timp importante mutaţii in structura şi nivelul calitativ al producţiei. In acest sens, se cuvine precizat că avem o marcă de fabrică înregistrată atit in ţară, cit şi in regim internaţional, valabilă pină in anul 2006. Cu o serie de produse, îndeosebi manometre, purtind această marcă, noi am reuşit să cucerim un sector important din piaţa externă pe relaţia devize convertibile. Faptul ni se pare cu atit mai demn de consemnat cu cît condiţiile de ordin calitativ pentru pătrunderea pe aceste pieţe sunt deosebit de severe, alcătuind un baraj aproape etanş pentru noile firme care doresc să vîndă asemenea produse. Şi, ca o precisare, se- «vin a arătat că, pentru a fi acceptaţi, nu a fost suficient doar să probăm cu un eşantion de mărfuri că facem produse bune, ci mărcii fabricii noastre i s-a (Continuare in pag. a II-a) In acest an, colectivul întreprinderii „Vulcan“ din Capitală are de realizat un volum important de utilaje destinate înfăptuirii unor programe prioritare ale economiei, in special in domeniul energetic. Acţionind cu consecvenţă şi dăruire, oamenii muncii, de la „Vulcan“ au reuşit ca in perioada care a tre- cut din acest an să execute şi să livreze la termenele planificate o gamă largă de utilaje şi piese de schimb pentru termocentralele Turceni, Rovinari, Drobeta-Turnu Severin, Craiova ş.a. Aşa cum ne spunea inginerul Ion Lişcă, directorul fabricii de cazane Industriale eforturile colectivului de aici sunt îndreptate acum spre finalizarea utilajelor destinate modernizării cazanului nr. 2 de 10,25 tone/abur pe oră de la Turceni și cazanului nr. 4 pentru C.E.T. Drobeta-Turnu Severin. De asemenea, in stadii avansate de lucru se află şi cazanul de 420 tone/abur pe oră, care va fi livrat termocentralei Arad I. Demn de menţionat este faptul că toate aceste utilaje au o fiabilitate sporită in exploatare. In imagine: Aspect de muncă din secţia pereţimembrană, unde se finalizează o nouă instalaţie. MESAJUL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU adresat pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor ţării, întregului tineret cu prilejul zilei de 1 Iunie Dragi prieteni, pionieri şi şoimi ai patriei, Dragi copii şi tineri ai României socialiste, Am deosebita plăcere ca, de Ziua internaţională a copilului, să vă adresez vouă, pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor şi întregului tineret din ţara noastră un salut prietenesc şi cele mai bune urări de a creşte mari şi sănătoşi, de a vă instrui şi forma ca cetăţeni demni şi devotaţi ai României socialiste, ca făuritori de nădejde ai socialismului şi comunismului pe pămintul scumpei noastre patrii. Partidul şi statul nostru socialist vă înconjoară, dragi ■ prieteni, cu deosebită dragoste, se preocupă să aveţi asigurare — prin munca părinţilor şi fraţilor voştri, a întregii naţiuni — cele mai bune condiţii de viaţă, de învăţătură şi educaţie, de dezvoltare multilaterală şi afirmare deplină a personalităţii voastre, de a vă pregăti temeinic pentru a putea participa activ la înfăptuirea măreţelor programe de înflorire multilaterală a ţării. Trăiţi şi vă dezvoltaţi, dragi copii şi tineri, intr-o societate care pune mai presus de orice omul, bunăstarea si fericirea sa, care deschide minunate perspective in fata voastră, a întregului nostru popor. In cadrul politicii sale generale de edificare a orinduirii noi, socialiste în România, de ridicare continuă — pe măsura sporirii forţei economice şi sociale a ţării — a nivelului de trai, material şi spiritual, al tuturor oamenilor muncii, partidul nostru veghează ca voi să vă instruiţi temeinic, să vă însuşiţi cele mai noi cunoştinţe din toate domeniile de activitate, să aveţi asigurate — de la primii paşi in viata socială — locuri de muncă corespunzătoare, potrivit pregătirii si capacităţii fiecăruia, să vă puteţi încadra, cu cele mai bune rezultate, in eforturile întregii tari, aie tuturor constructorilor socialismului din patria noastră. Aveţi, dragi prieteni tineri şi copii, condiţii pe care nu le-au avut şi nu le puteau avea niciodată copiii ţării in trecut, in vechea orinduire bazată pe asuprire şi exploatare. Folosiţi aceste minunate condiţii pentru a învăţa, a învăţa şi iar a învăţa, pentru a fi cit mai folositori tării, avind permanent in faţă înaltul exemplu al clasei noastre muncitoare, al ţărănimii si intelectualităţii, care, intr-o strinsă unitate, sub conducerea partidului, înfăptuiesc neabătut hotăririle Congresului al XTII-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, privind dezvoltarea economico-socială a ţării, ridicarea ei pe culmi tot mai înalte de civilizaţie şi progres. Acum, când vă aflaţi în preajma Încheierii anului şcolar, vă adresez vouă, precum şi profesorilor şi educatorilor voştri, organizaţiilor tineretului şi copiilor calde felicitări pentru rezultatele obţinute şi Îndemnul de a învăţa şi munci cu tot mai multă pasiune şi dăruire pentru a vă pregăti, prin toate punctele de vedere ca adevăraţi revoluţionari, care să ducă mai departe făclia nobilelor idealuri de progres, libertate, independentă ale gloriosului nostru popor ! Partidul nostru a făcut din grija pentru viata, formarea şi educarea tineretului una din preocupările fundamentale ale politicii sale, ale întregii societăţi. In cadrul acestei politici, profund umaniste, ţara noastră va face totul şi în viitor pentru a asigura drepturile fundamentale ale omuli — decizi ale tineretului, care reprezintă viitorul ţării — dreptul la muncă, instruire, educaţie şi caltfica, la o viaţă demnă şi fericită, la pace., Trăiţi şi creşteţi într-o etapă complexă a dezvoltării omenirii, cind in lume sunt multe probleme politice, economice şi sociale grave care afectează prezentul şi viitorul popoarelor şi pun in pericol însăşi existenţa vieţii pe Pămint. In multe ţâri, ale lumii, milioane de copii suferă şi mor de foame, măcinaţi de boli, de mizerie şi sărăcie, sunt lipsiţide posibilitatea de a învăţa, de a se bucura de lumina ştiinţei şi culturii, de binefacerile civilizaţiei umane. Milioane şi milioane de tineri din diferite ţări , sunt şomeri, caută zadarnic un loc de vonncă, nu au un adăpost şi nici o perspectivă de a se realiza în viaţă. De Ziua internaţională a copilului ne exprimăm speranţa că toate statele şi guvernele lumii vor acorda mai multă atenţie vieţii şi problemelor tineretului şi copiilor, că se vor preocupa de asigurarea reală a drepturilor fundamentale de care, au nevoie generaţiile tinere, astfel incit fiecare copil, fiecare tinăr să-şi poată vedea realizate năzuinţele de a se dezvolta şi împlini în deplină libertate, de a beneficia neîngrădit de cuceririle civilizaţiei moderne, de a trăi intr-o lume mai dreaptă şi preai bună, o lume a păcii şi progresului întregii umanităţi. Nu există îndatorire mai nobilă pentru toţi cei ce iubesc viaţa, iubesc copiii — viitorul omenirii — decit de a se angaja ferm că vor face totul pentru, asigurarea pârii, pentru dezarmare, pentru a asigura popoarelor o viaţă liberă si fericită ! Pentru ca voi, tineri şi copi ai patriei, să Vă puteţi realiza cutezătoarele voastre năzuinţe şi dorinţe de progres, pentru ca întregul nostru popor să-şi poată consacra plenar forţele infăptuirii programelor de dezvoltare economică şi socială a tării, creşterii nivelului general de civilizaţie şi bunăstare, partidul si statul nostru vor promova activ — ca si pină acum — o politică internaţională de pace, colaborare şi înţelegere cu toate naţiunile lumii, vor desfăşura o intensă activitate pe plan mondial pentru dezarmare, in primul rind pentru dezarmare nucleară, pentru ca, poţioarele, copiii lumii să trăiască fără teama că vor fi victimele unui război nimicitor, care ar putea distruge întreaga viaţă pe Pămint. România este hotărită să-şi aducă întreaga contribuţie la politica de dezarmare, la eliminarea forţei şi ameninţării cu folosirea forţei in viaţa internaţională, la soluţionarea pe cale paşnică, prin tratative, a tuturor problemelor litigioase dintre state, va milita permanent pentru unirea largă a tuturor forţelor şi popoarelor in lupta pentru instaurarea trainică in lume a unui climat de pace şi colaborare in care toate naţiunile — şi,în primul rind tineretul — să-şi poată făuri liber destinele, potrivit propriei voinţe, fără nici un amestec din afară. Cu prilejul Zilei internaţionale a copilului, vă urez, dragi prieteni, pionieri şi şoimi ai patriei, tineretului şi tuturor copiilor din ţara noastră multe succese, bucurii şi satisfacţii in viaţă, în muncă şi la învăţătură, o copilărie fericită ! Urez, totodată, părinţilor, profesorilor şi educatorilor voştri noi şi noi realizări în întreaga lor activitate consacrată progresului şi înfloririi patriei, multă sănătate şi fericire ! NICOLAE CEAUŞESCU 1 IUNIE - ZIUA INTERNAŢIONALĂ A COP« Tinerei generaţii - dragostea şi grija partidului, ale întregii societăţi Astăzi, prima zi calendaristică de vară, este consacrată, pretutindeni în lume, copiilor, viitorul planetei, al omenirii, speranţa ei in ziua de miine. Este o zi în care, privind in ochii senini ai copiilor, conducătorii de state şi de guverne, toţi cei pe umerii cărora se sprijină destinul omenirii trebuie să aibă conştiinţa curată, certitudinea că acţionează pentru a nu tulbura cerul liniştit şi luminos al copilăriei, ca, oriunde s-ar afla copiii, sub soarele dogoritor al tropicelor ori în apropierea cercului polar, sau orice culoare ar avea pielea lor, cei mai mici locuitori ai Terrei să fie feriţi de primejdia războaielor, fie ele şi locale, iar dreptul lor la viaţă, la existenţă liberă şi demnă, la pace să le fie asigurat. Copiii şi pacea — două cuvinte care, rostite in toate limbile, sunt astăzi indisolubil legate. In ţara noastră, grija pentru copii, pentru tinăra generaţie este ridicată la rangul de politică de stat, ei, copiii ţării, fiind însuşi viitorul patriei, faţă de care avem cu toţii o mare răspundere. „Partidul şi statul nostru — arăta tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU — înconjoară cu cea mai caldă dragoste şi grijă părintească copiii patriei, tânăra generaţie, făcind totul pentru a le asigura condiţii optime de viaţă, posibilităţi neîngrădite de a urca cele mai înalte trepte ale ştiinţei şi culturii, de a-şi împlini aspiraţiile şi dorinţele cele mai cutezătoare, afirmîndu-se nestingherit in toate compartimentele societăţii, in întreaga viaţă social-politică a ţării“. Răspunderea in faţa istoriei este, de fapt, piatra unghiulară a politicii demografice a partidului nostru, strategul şi conducătorul întregii opere de făurire a noii orinduiri pe pămintul românesc, a cărei edificare va fi preluată din miinile ferme, încercate ale generaţiilor de azi de către cei care trăiesc, sub ochii noştri, anotimpul de aur al virstelor — copilăria. Societatea noastră face tot ce-i stă in putinţă pentru a asigura tinerelor sale vlăstare condiţiile cele mai favorabile creşterii armonioase şi educării lor in spiritul răspunderii faţă de muncă şi viaţă, faţă de interesele generale ale poporului, in spiritul devotamentului nestrămutat faţă de patrie si partid, pentru a duce mai departe, prin destoinicia şi munca lor fără preget, făclia progresului, a socialismului şi comunismului din România. Copiii patriei noastre sunt, de fapt, beneficiarii — prezenţi şi viitori la tot ce s-a realizat, îndeosebi după Congresul al IX-lea, sub conducerea înţeleaptă a partidului, în toate domeniile vieţii economico-sociale, in toate zonele si localităţile tării. Milioanele de locuri de muncă, in unităţi productive noi, constituie garanţia unui ciştig stabil pentru fiecare familie , blocurile de locuinţe cu apartamente confortabile sunt tot atitea cămine in care copiii se bucură de cele mai bune condiţii de viaţă. Totodată, ţara noastră se poate mindri cu numărul edificiilor destinate copiilor — creşe, grădiniţe, şcoli de toate gradele, unităţi medicale de profil bine dotate, teatre ca şi alte lăcaşuri de cultură pentru copii, săli şi terenuri de sport, toate construite din fondurile statului. Să nu uităm, de asemenea, că în aceste minunate construcţii ridicate pentru copii lucrează mii şi mii de medici, cadre sanitare medii, învăţători şi profesori, îndrumători şi antrenori ale căror competenţă şi dăruire sunt consacrate, în întregime, formării unei generaţii pe măsura timpului pe care-l trăim. Toate acestea sunt dovezi incontestabile ale locului important pe care tinăra generaţie îl ocupă in politica partidului şi statului nostru, ale dragostei părinteşti cu care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu ii înconjoară pe cei mai mici cetăţeni ai ţării, ale preocu -J' pârii constante pentru ca ei să crească drepţi ca brazii Carpaţilor, cutezători si înţelepţi ca voievozii neamului, viteji şi iubitori de ţară ca moşii şi strămoşii lor, gata pricind să-şi pună mintea şi braţul in slujba dezvoltării si propăşirii patriei. Datoria de căpetenie a copiilor este aceea de a învăţa temeinic, de a se instrui pentru a deveni constructori vrednici si conştienţi ai viitorului patriei. Nu este împrejurare in care, adresindu-se copiilor, tinerilor, conducătorul partidului să nu stăruie asupra acestei îndatoriri. Recent, incuvintarea rostită la marea adunare populară din municipiul Miercurea- Ciuc, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, referindu-se la necesitatea dobindirii de către şcolari a celor mai noi cunoştinţe in toate domeniile, sublinia : „Nuastfel vor putea să devină buni cetăţeni ai patriei, cu o inaltă pregătire, in stare să lucreze cu rezultate bune in orice sector de activitate, să fie cetăţeni demni, minori ai Republicii Socialiste România, să asigure, practic, contribuţia lor la dezvoltarea generală a patriei Răspunzind inflăcăratelor îndemnuri ale conducătorului iubit al partidului si al statului, copiii învaţă, se instruiesc, sorb cu nesaţ din izvoarele nesecate ale cunoaşterii umane. Pe lingă activitatea (Continuare in pag. a V-a) mai COPIII - VIITORUL PATRIEI, FLORILE VIEJII PAGINA A III-A