Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-12-05 / nr. 357

Tihăul a surclasat Sălățigul .Gruparea condusă de Florin Mitrea a terminat turul de campionat pe poziția secundă, cu o victorie a la Stuttgart Prima parte a sezonului în Seria Est din Liga a V- a s-a terminat duminica trecută, iar la Tihău s-a jucat și meciul rundei. Formația condusă de Florin Mitrea a primit vizita deținătoarei titlului Unirea Sălățig, formație care înaintea etapei era clasată pe poziția a treia. După clasament, se anunța un meci extrem de echilibrat, dar nu a fost chiar așa, decât în prima repriză. Surprinzător, oaspeții au deschis scorul la prima fază de atac. O lovitură liberă executată bine de Traian Cucioan l-a găsit pe Darius Ungur, care a pus doar capul și a înscris pe lângă portarul Dan Pușcaș, ieșit hazardat. A fost un simplu foc de paie, deoarece AS Tihău a egalat după doar trei minute, prin Lucian Pocol. Unirea nu s-a lăsat cu una cu două și a irosit alte două oportunități de a marca, în timp ce de cealaltă parte, Lucian Pocol a fost și el aproape de a marca, însă l-a făcut mare pe portarul Flaviu Mureșan. Oaspeții au fost loviți de ghinion, astfel că Lucian Marchiș a fost nevoit să improvizeze, după ce doi jucători de bază, printre care și portarul, au suferit accidentări serioase. In aceste condiții, Unirea pornea ca out-sider în actul secund, iar Tihăul a înscris rapid după reluare, tocmai prin asul din mănecă - Ionuț Badiu, intrat la pauză. Sălățigul nu a mai putut ieși din jumătatea adversă, astfel a mai încasat un gol, prin reușita lui Vasile Vereș, la un presupus henț în careu. Cu toate că au acuzat corectitutinea acestui gol, oaspeții au văzut cum scorul ia proporții la “eurogolul” lui Vasile Vereș, al cărui șut din lateral s-a dus în vinclu. Și pentru ca tacâmul să fie complet, Lucian Pocol și-a trecut în cont “dubla” după ce Ionuț Badiu ia pus mingea pe “tavă”. La acest scor, Sălățigul a fost “groggy”, precum Steaua în fața celor de la Stuttgart, nereușind să marcheze nici de la punctul cu var, în ultimele minute. A fost o fază de cascadorii râsului, în care mai întâi balonul a lovit bara transversală, ca mai apoi să pareze goalkeperul gazdelor. Și așa s-a terminat derby-ul Seriei Est, unul controlat de o manieră categorică de AS Tihău. Insă oaspeții nu s-au ferit a acuza stilul de arbitraj a brigăzii, conduse de Ionuț Costinaș, care, după părerea lor a arbitrat doar într-o singură direcție, însă la acest scor... este cam rușinos din partea Sălățigului să mai aibă ceva de reproșat arbitrilor. “Îmi felicit echipa pentru AS Tihău - Unirea Sălățig 5 - 1 (1 - 1) Au marcat: Lucian Pocol (‘14 și 80), Ionuț Badiu (‘49) și Vasile Vereș (‘57 și 60), respectiv Darius Ungur (TI)AS Tihău, Dan Pușcaș - Dorel Vlasim, Florin Pășcuță, Dan Morar, Florin Pocol, Teodor Pășcuță, Dan Găvra, Lucian Pocol (cpt.), Adrian Solomonean, Vasile Vereș și Cristian Somai. Rezerve: Paul Varga, Vlad Ciomărean, Ionuț Badiu, Bogdan Fersedi, Andrei Antal și Ionuț Pășcuță. Delegat: Florin Mitrea Unirea, Flaviu Mureșan - Paul Danciu, Daniel Marchiș, Cristian Lască, Alin Oros, Ionuț Zaharie, Alin Ravas, Nagy Csaba, Ovidiu Marchiș, Traian Cucipan (cpt.) și Darius Ungur. Rezerve: Alexandru Chiș, Alexandru Mica și Cătălin Albu. Delegat: Lucian Marchiș Au arbitrat: la centru: Ionuț Costinaș (Zalău); asistenți: Alexandru Sabău și Bogdan Cozorici (ambii din Zalău) Observator AJF: Mihai Lucaciu (Cluj-Napoca) Jucătorul meciului: LUCIAN POCOL rezultatul obținut și cred că este o victorie cât se poate de meritată. Nu ne-am așteptat la o diferență chiar așa mare de scor, dar așa este în fotbal. Mai mult ca sigur a contat și faptul că în prima repriză ei au avut doi oameni accidentați. Mă mulțumește clasarea la final de tur, dar se putea și mai bine. Avem încredere că vom face un retur și mai bun” a declarat Florin Mitrea - conducătorul echipei AS Tihău. Vasile Moș, gol de trei puncte Someș Odorhei - Olimpic Gârcei 1 -0(1 - 0) A marcat: Vasile Moș (TO) Someșul: Traian Rus - Darius Horvat, Gabriel Opriș, Ionuț Horvat, Remus Pop, Bogdan Pop, Vlad Ciobanu, Marius Șimonca, Marius Moș (cpt.), Ionuț Moș și Vasile Moș. Rezerve: Sorin Pop, Ghiocel Brândușe, Apai Tiberiu și Vaier Roman. Delegat: Vasile Moș Olimpic, Asztalos Robert - Mihai Miron, Dan Prodan, Dan Kürti, Paul Fazakaș, Lakatos Zoltán, Ioan Antal, David Vitișan, Ionuț Marian, Ilie Marian și Adrian Coroian (cpt.). Rezerve: Dănuț Mureșan, Balla Robert, Ciprian Ostoroș, Andrei Mihoc, Vlăduț Deac, Viorel Mezei și Dan Kürti. Delegat: Dănuț Mureșan Cartonașe galbene: D. Horvat (‘22) și I. Moș (‘77), respectiv I. Marian (‘72) Au arbitrat: la centru: David Sacota (Peceiu); asistenți: Talida Lucaciu (Cluj-Napoca) și Raluca Bîrjac (Păușa) Jucătorul meciului. VASILE MOȘ Cum terenul celor de la Someșul Someș Odorhei a fost suspendat, partida cu Olimpic Gârcei s-a jucat tocmai pe terenul din Jibou, acolo unde au asistat un număr extrem de redus de spectatori. Dornici să încheie anul cu o victorie, echipa din Someș Odorhei a început mai bine și, în primele minute, a ratat o ocazie mare prin Vasile Moș. Același jucător nu a mai iertat în minutul 10, când a înscris cu un șut la colțul lung. Cu toate că Gârceiul nu a prea pus probleme, mai ales la meciurile din deplasare, de data aceasta formația condusă de Dănuț Mureșan a practicat un joc destul de bun și și-a creat ocazii de a marca. La fel s-a petrecut și în tabăra gazdelor, iar meciul a fost plăcut ochiului, chiar dacă s-au întâlnit două echipe din a doua jumătate a clasamentului. Pe lângă ocaziile avute, Gârceiul a irosit și o lovitură de la Hm, una la care s-a remarcat portarul gazdelor. Pe final, Someșul putea încheia socotelile, însă Marius Moș și colegii săi nu au fost preciși în fața porții adverse. “Având în vedere că jucăm cu mulți tineri am făcut o primă parte de campionat destul de bună. Păcat de actele de indisciplină a unor jucători, de pe urma cărora am avut de suferit. Dar important este că am terminat turul cu bine”, a precizat conducătorul echipei din Someș Odorhei - Vasile Moș, Gabriel Mureșan, Dănuț Alexa, Sorin Rostaș, Vasile Alexa și Gheorghe Bilan. Delegat: Marius Cosma Cartonașe galbene: I. Spătărelu (‘8), M. Oros (‘76) și T. Stoica (‘78), respectiv A. Brad (‘33) Au arbitrat la centru: Robert Gore(Zalău); asistenți: Asztalos Lorincz (Deja) și Pusok Ruben (Zalău) Jucătorul meciului: IONUȚ SPĂTĂRELU Evoluțiile din prima parte de campionat, au făcut din nou-înființata Unirea Mirșid o candidată la titlu în Seria Est. Gruparea condusă de primarul Călin Bereschi a terminat prima parte de campionat cu un avans de cinci puncte față de principala urmăritoare, după victoria în fața Rapidului din Zimbor, însă, chiar dacă echipa gazdă a întâlnit pe terenul din Crișeni o formație din subsolul clasamentului, Alin Sabău și colegii săi au avut mult de furcă, întărită cu jucători care au “abecedarul fotbalului”. Zimborul a fost “vioara întâi” în prima repriză și a irosit trei ocazii mari, la scorul de 0 - 0, prin Claudiu Cheța, Cornel Onuț și Andrei Lăzăreanu. Mai mult, formația condusă de Marius Cosma a ratat și o lovitură de la 11 metri, prin Alin Grigoreanu (portarul Ionuț Spătărelu a repins!). Chiar și așa tot, oaspeții au deschis scorul prin Claudiu Cheța, care a înscris cu o execuție din foarfecă laterală. Avantajul a durat până în minutul 33, când Ciprian Stoica a reluat în plasă, din 6m. Forcingul ofensiv al Mirșidului a dat roade, astfel că, la pauză, Unirea a intrat în avantaj. Totul a pornit de la o lovitură liberă, executată de Alexandru Pop, mingea a lovit bara, a revenit la Florin Pop, care a reluat cu capul în plasă, aducând o bucurie imensă, atât pentru el, cât și pentru întreaga echipă. Cu toate că Alexandru Pop a mărit avansul echipei sale, oaspeții puteau reveni în joc, însă din nou s-a remarcat Ionuț Spătărelu la lovitura de la punctul cu var, executată de Andrei Lăzăreanu! în urma acestui rezultat, Mirșidul iernează la cinci puncte avans față de ocupanta poziției secunde și se gândește la titul de campioană, la primul sezon în competiție, avea nevoie de victorie, iar jucătorii au conștientizat acest lucru, fapt pentru care au și deschis scorul încă din debut prin Moldovan Romeo. A urmat o “dublă” a lui Grigore Pășcuță , însă oaspeții au revenit în joc printrul gol, în ultimele cinci minute ale reprizei. Debutul reprizei secunde a aparținut tot echipei gazdă, care a profitat de căderea în joc a oaspeților și astfel scorul a fost dus la 5 - 1. La acest scor, Agrijul a irosit ocazii importante prin Grigore Pășcuță și Ovidiu Lupuț, iar acestea au fost răzbunate de echipa de pe Someș, care s-a apropiat la un singur gol, însă, nu a mai fost timp pentru a egala și Recolta a intrat în posesia celor trei puncte cu ajutorul cărora a terminat pe podium. După meci a urmat banchetul de sfârșit de an, unde jucătorii au sărbătorit parcursul destul de bun din prima parte a sezonului. Mirșidul este campioană de toamnă! Unirea Mirșid - Rapid Zimbor 3-1 (2 - 1) Au marcat: Ciprian Stoica (‘33), Florin Pop (‘43) și Alexandra Pop (‘66), respectiv Claudiu Cheța (‘15) Unirea: Ionuț Spătărelu - Florin Pop (cpt.), Traian Stoica, Alin Chiș, Alin Sabău, Călin Chiș, Marius Bereschi, Paul Parnău, Cătălin Călăcean, Alexandra Pop și Ciprian Stoica. Rezerve: Mihai Buruian, Nicolae Șandor, Silviu Mihuț, Manix Oros, Dorin Poptelecan, Sergiu Bereschi și Adrian Baidoc. Delegat: Călin Bereschi Rapid, Radu Onaț - Cosmin Florea, Adrian Brad (cpt.), Alin Grigoreanu, Alin Fărcaș, Andrei Lăzărean, Grigore Breman, Claudiu Cheța, Cornel Onaț, Paul Mureșan și Andrei Bilan. Rezerve: Cosmin Tămășan, Recolta închide podiumul Recolta Agrij - Someș Gâlgău 5 - 4 (3 - 1 ) Au marcat: Romeo Moldovan (TO și 54), Grigore Pășcuță (‘34 și 37) și Mihai Rezmireș (‘63), respectiv Mihai Bălan (‘40 și 71), Laczar Adrian (‘86) și Bogdan Note (‘89) Recolta: Paul Sălăjan - Vlad Niculăuț, Cristian Goia, Marcu Moldovan, Alin Taloș, Ionuț Hani, Romeo Moldovan, Grigore Pășcuță, Ciprian Recian, Raul Brumar și Aurel Ciupe (cpt.). Rezerve: Ovidiu Solomonean, Mircea Bezmireș, Ovidiu Lupuț, Dan Porumb și Alexandru Vlaicu. Delegat: Iulian Vlaicu Someșul, Cornel Miclea - Alexandru Lacrai, Dan Boiescu, Adrian Laczai, Raul Martin, Florin Federiga, Alexandru Latiș, Daniel Fechete, Alexandru Viman, Mihai Bălan și Florin Oșan (cpt.). Rezervă: Cristian Matoș și Bogdan Note. Delegat: Stelian Noje Cartonașe galbene: M. Moldovan (‘7), R. Brumar (‘52) și I. Hari (‘69), respectiv D. Fechete (‘78) și A. Latiș (‘86) Au arbitrat: la centru: Nicușor Pop (Zalău); asistenți: Alexandru Turian și Demeter Lorand (Zalău) Jucătorul meciului: GRIGORE PĂȘCUȚĂ După înfrângerea de la Sălățig, Recolta Agrij a revenit în fața propriilor suporteri pentru ultimul meci al anului. Pentru a nu pierde contactul cu echipele din față, formația condusă de Iulian Vlaicu Olimpia câștigă în zece oameni, dar pierde la "masa verde" Olimpia Rus - Largiana Româna și 4 - 2 ________(1 - 2), omologat 0 - 3________ Au marcat: Nicușor Precup (‘1), Alexandru Rânziș (‘49), Ionuț Mureșan (‘81) și Ioan Rus (‘86), respectiv Răzvan Sabău (‘81 lin) și Radu Marian (‘11) Olimpia: Ciprian Cobliș - Adrian Blaga, Vlad Mada, Livius Bora, Bogdan Pop, Nicușor Precup, Marius Pintea, Ioan Rus, Andrei Varga, Dan Bora și Ionuț Bora (cpt.). Rezerve: Ionuț Hossu - Teodor Ciunt, Alexandru Rânziș, Ionuț Mureșan și Mihai Pop. Delegat: Silviu Pop Largiana, Paul Todoran - Răzvan Sabău, Andrei Todoran, Alexandru Ciurbea, Dan Ianchiș, Radu Marian, Ionuț Pop, Vlad Florea, Rareș Degar, Marius Taloș (cpt.) și Flaviu Ciurbea. Rezerve: Vasile Săuca - Dan Gog, Marius Țiriac, Andrei Chichișan, Marius Ianchiș, Daniel Borzan, Adrian Achim. Delegat: Adrian Pop Cartonașe galbene: I. Rus (‘66), respectiv M. Taloș (‘30) Cartonaș roșu: C. Cobliș (‘8) Au arbitrat: la centru: Sergiu Duma (Zalău); asistenți Sergiu Corb (Zalău) și Flaviu Seiche (Sânmihaiu Almașului) Jucătorul meciului: NICUȘOR PRECUP Olimpia s-a dovedit încă odată că este o echipă solidă pe teren propriu, acolo unde în acest sezon doar Rapid Zimbor și AS Tihău au reușit să fure puncte. Cum Bogdan Pop și colegii săi veneau după un insucces la Gârcei, toată atenția se îndrepta spre partida cu Largiana Românași, ultima din acest an. Intrați bine în teren, gazdele au deschis scorul încă din primul minut, când Nicușor Precup a fructificat o centrare a lui Ionuț Bora, însă, Largiana nu a dezarmat și a egalat după doar 7 minute. Portarul Ciprian Cobliș a făcut penalty și a fost eliminat, iar Răzvan Sabou a înscris precis de la punctul cu var. Oaspeții au trecut în avantaj după alte trei minute, prin golul marcat de Radu Marian, astfel că până la pauză nu s-a mai întâmplat nimic notabil. Datele problemei s-au schimbat în repriza secundă, când Olimpia Rus a fost echipa care a condus ostilitățile și a egalat rapid prin Alexandru Rânziș, cu toate că a evoluat în 10 oameni. După o dominare categorică, Livius Bora și compania au dat lovitura pe final de meci, când Ionuț Mureșan și Ioan Rus au punctat și fosta câștigătoare a Seriei a obținut victoria. După meci, ambele echipe aveau să depună câte o contestație, iar Comisia de Etapa a XII-a, prima din retur, se va desfășură în primăvară, după programul: Someșul Letca - Olimpia Rus (în tur 2 - 5). Clasamentul golgeterilor: 1. CIPRIAN STOICA (Unirea Mirșid)..................10 2. Marius Cozma (Unirea Mirșid)............................9 Darius Ungur (Unirea Sălățig)...............................9 3. Alexa Moș (Someșul Someș Odorhei)...................8 4. Marius Călăcean (Unirea Sălățig)..........................7 Lucian Poc^J1^Ș Tihău).........................................7 5. Vasile Vereș (XȘ Tihău)..........................................6 Flaviu Mateș (Real Crișeni)......................................O Disiciplină a analizat în detaliu și a dat verdict de cauză celor de la Românași. Real Crișeni termină anul în "careul de ași" Someșul Letca - Real Crișeni 1 -2(1 - 0)! Au marcat: Nicolae Lucaci (‘5), respectiv Flaviu Maioș (‘58) și loan Breban (‘69) Someșul: loan Moldovan - Gabriel Potra, Nicolae Lucaci, Ionuț Iacob, Florin Porumb, loan Blaga, Marius Teglaș, Sabin Jurje, Dorel Vișan, Alexandru Brîndușan și loan Brîndușan (cpt.). Rezerve: Octavian Ureche, Alexandru Florian, Radu Teglaș și Adrian Găvra. Delegat: loan Brîndușan AS Real: Maior Otto - Alexandru Lipovan, Toth Răzvan (cpt.), Sorin Mureșan, Alexandru Sima, Nagy Attila, Vlad Dobocan, Bogdan Paska, Vasile Rus, Flaviu Maioș și Ioan Breban. Rezerve: loan Căilean, Ovidiu Bojan, Cosmin Paska, Tunyogi Alexandru, Cătălin Crișan și Bogdan Petrescu. Delegat: Marin Dobocan Cartonașe galbene: R Teglaș (71), I. Brândușan (73), G. Petra (‘85) și D. Vișan (‘87), respectiv Nagy A (T3) și F. Matoș (‘57) Au arbitrat: la centru: Cristian Remeș (Zalău); asistenți: Radu Pop și Bogdan Mureșan (ambii din Zalău) Jucătorul meciului: FLAVIU MAIOȘ Victoria în fața Tihăului a dat un moral bun celor de la Crișeni, în perspectiva meciului dificil de la Letca. Și gruparea de pe Someș venea tot după un succes, tocmai în deplasarea de la Românași, astfel partida se anunța interesantă. Gazdele au început tare și au deschis scorul încă din minutul 5, prin Nicolae Lucaci, cu o lovitură de cap. S-a jucat dur, iar Crișeniul și-a pierdut câțiva jucători importanți, însă schimbările inspirate făcute la pauză de antrenorul Cornel Ștefan au dat roade. La reluare, Flaviu Mateș a egalat, ca după 10 minute, oaspeții să treacă în avantaj, la golul marcat după o acțiune personală a lui Ioan Breban. S-a jucat tare în continuare, iar maniera de arbitraj a tânărului Sabou Remeș. Cristian a iritat la maxim ambele tabere. Gazdele au invocat neacordarea unei lovituri de la 11 metri, în timp ce de la Real Crișeni sau plâns de jocul prea dur lăsat de arbitru, în cele din urmă s-a terminat cu bine, doar pentru oaspeți, care s-au întors de la Letca, cu trei puncte ca “de aur”cu ajutorul cărora gruparea condusă de Marin Dobocan a terminat turul pe locul 4. La finalul partidei, colectivul echipei din Crișeni a dedicat victoria antrenorului, deoarece antrenorul trece prin momente grele, tatăl său decedând chiar în ziua meciului. Mai mulți jucători și staff-ul echipei au fost alături de Cornel și pe ultimul drum al tatălui său. “în general, sunt mulțumit de locul ocupat, dar se putea și mai bine. Dacă la fiecare meci am fi avut toți jucătorii la dispoziție, cu siguranță, eram mult mai sus, încercăm să păstrăm acest lot și să ne mai întărim din primăvară. Vrem un retur mult mai bun”, a afirmat președintele Marin Dobocan. □ Rubrică realizată de Ionuț COSTINAȘI I— CLASAMENT Seria ESTE nr. 27 2. AS Tihău 11 7 1 3 26- 15 22 3. Recolta Agrij 11 7 0 4 24-21 21 4. AS Real Crișeni 11 6 2 3 21 - 12 20 5. Largiana Românași 11 6 14 26 - 15 19 6. Unirea Sălățig 11 5 3 3 27- 23 18 7. Olimpia Rus 11 4 1 6 18-23 13 8. Someșul Gâlgău 11 4 1 6 22 - 28 13 9. Someșul Someș Od. 11 4 1 6 19 -26 13 10. Olimpic Gârcei 11 2 2 7 12-25 8 11. Someșul Letca 11 2 2 7 13-30 8 12. Rapid Zimbor 11 2 27 8-25 8 Unirea Mirșid - Olimpic Gârcei (5 - 0) AS Tihău - Someșul Gâlgău (5 - 0),