Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-12-19 / nr. 359

Remat a învins o echipă de care a mai rămas doar numele . Campioana României s-a impus în ultimul meci al anului și a terminat turul pe locul 6 Brand-ul “Steaua” are o însemnătate aparte în sportul românesc, dar la volei, vremurile în care “militarii” făceau legea au apus de mult. Totuși, bucureștenii au dat ceva emoții grupării zălăuane, în primul set și în setul trei, însă a fost prea puțin pentru a pune piedică Regatului în ceea ce și-a propus de la acest meci victoria în minimum de seturi. Elevii lui Mariusz Sordyl și Ovidiu Macarie și-au asigurat avans consistent încă din debut, dar Steaua a echilibrat situația și a fost egala campioanei în două rânduri (11 -11) și (16 -16). A urmat o ruptură în jocul steliștilor și Remat sa desprins din nou, reușind să intre în posesia setului la cinci puncte diferență. Setul II a fost în întregime la discreția zălăuanilor care s-au impus la opt puncte diferență, după ce Remat s-a aflat la conducere și la cele două time-out-uri tehnice. Nu același lucru îl putem spune și despre setul al treilea, acolo unde lupta a fost extrem de echilibrată. Cu fostul jucător al Rematului în mare formă - Rade Dacovic, Steaua a dat ceva emoții puținilor spectatori și a preluat conducere în două rânduri (10 -11) și (18 - 19). Dar de fiecare dată time-out-ul solicitat de Marius Sordul le-a prins bine campionilor, care au respectat întocmai indicațiile antrenorilor. Mai ales cel din final, când de la (18 - 19) Remat a contabilizat șapte puncte, în timp ce oaspeții și-au trecut în cont doar unul singur. Acest rezultat face ca Remat să încheie anul pe locul 6, un loc extrem de modest, dat fiind faptul ce își propune această echipă an de an. Pe lângă cele trei puncte, Remat l-a mai câștigat și pe exponențialul Peter Nagy, care a jucat tot meciul, după o perioadă lungă de absență. Silmar Antonio de Almeida a plecat de la Remat . Brazilianul și-a reziliat de comun acord contractul cu campioana României Nici bine nu s-a terminat turul de campionat și suporterii Rematului au aflat o veste care i-a lăsat mască! Brazilianul Silmar Antonio de Almeida nu va mai continua cu Remat și nu din cauză că nu ar mai fi dorit la echipă. Voleibalistul, care joacă pe postul de secund, a avut o discuție cu conducerea și a decis să-și rezilieze contractul motivând faptul că vrea să plece în Brazilia împreună cu soția sa, care este însărcinată. Jucătorul în vârstă de 26 de ani a venit la Remat în vară și nu a stat decât 4 luni, dar se vede împlinit, deoarece a jucat cu campioana României în grupele Ligii Campionilor. “Jucătorul a cerut rezilierea contractului cu Remat, motivând faptul că soția sa este însărcinată și vrea să plece în Brazilia. Din câte am vorbit cu el nu are nici o ofertă de la altă echipă, dar vrea nepărat să plece. Este un jucător valoros, dar nu ne putem împotrivi plecării lui și până la începerea returului vom aduce un alt jucător pe postul său”, ne-a declarat președintele Stelian Petroviță. Pe lângă un secund, Remat mai vrea să transfere în această pauză și un ridicător. Până în momentul de față singurul jucător al campioanei pe acest post este Andrei Stoian “Purtăm discuții cu mai mulți jucători, dar deocamdată nu putem să dăm nume”, a precizat directorul executiv Marcel Doru Țârle. Remat Invest își retrage definitiv sprijinul de la campioana României! . Firmele conduse de Liviu Ciupe nu vor mai avea niciun procent din acțiunile echipei Finalul de an aduce mari schimbări la campioana Remat. După ce a susținut ani buni echipa de volei, Remat Invest își va retrage în totalitate sprijinul de la echipă începând cu data de 1 ianuarie 2013. “Am fost anunțați de domnul Liviu Ciupe (foto), că grupul de firme Remat Invest își retrage definitiv sprijinul de la echipa, începând cu data de 1 ianuarie 2013. Este decizia dânsului, iar dacă nu vom găsi un înlocuitor, acel procent de 4% din acțiuni va fi revendicat de Primăria Zalău”, ne-a declarat președintele Stelian Petroviță. Astfel, după ce în urmă cu câteva luni, omul de care se leagă ascensiunea voleiului zălăuan Liviu Ciupe a solicitat diminuare procentelor de acțiuni de la 28% la 4%, iată că fostul președinte al campioanei nu mai vrea să aibă nimic în comun cu echipa de volei. în aceste condiții Remat Zalău își va schimba automat numele și cel mai probabil se va numi Volei Club Municipal Zalău, având în vedere că Primăria Zalău asigură în mare parte bugetul. “Se va impune și schimbarea numelui echipei, dar să vedem dacă putem face această schimbare din ianuarie, dacă nu, din campionatul viitor”, a încheiat Stelian Petroviță. Contracte mai mici pentru antrenorul Máriusz Sordyl și jucătorul "Bob" ♦ Situația financiară de la echipă îi obligă pe oficialii campioanei să diminueze contractele mari ale jucătorilor și antrenorilor La începutul săptămânii, a avut loc o nouă ședință a conducerii, iar concluzia a fost una că activitatea a fost necorespunzătoare .“Vizavi de investițiile care s-au făcut la echipă, parcursul a fost unul slab”, a precizat Stelian Petroviță. Oficialii au făcut o analiză și asupra situației financiare, care este destul de “delicată”. Au rămas mare restanțe financiare chiar și de anul trecut, iar jucătorii abia zilele acestea și-au luat salariile pe luna octombrie! Având în vedere că Remat nu o duce deloc bine financiar, iar unii jucători și chiar antrenori au salariile prea mari, s-a decis ca ele să fie diminuate. Principalii vizați sunt antrenorul Mariusz Sordyl și Robinson Dvoranen, cu care s-a purtat deja o discuție, în acest sens. “Situația financiară ne obligă să diminuăm din contractele mari. Aici este vorba de antrenorul Lordul și jucătorul Bob Robinson. Nu avem încotro și avem promisiunea că ne vor răspunde cât de curând la oferta făcută. Dacă acceptă bine, dacă nu, întrerupem raporturile”, ne-a declarat Potroviță. Referitor la situația lui Adrian Feher, președintele Rematului a precizat: “Nu se pune problema ca Feher să plece de la Remat. El se pregătește și la meciul cu Steaua a fost cât pe ce să intre in teren”, a încheiat Potroviță. Clonuț COSTINAȘ Remat Zalău - Steaua București 3 - 0 (20,17, 20) CS Remat: Andrei Stoian, Peter Nagy, Mihai Gheorghiță, Fabian Birău, Silmar Almeida, Robinson Dvoranen și Mihai Mărieș - libero. A mai evoluat: Vlad Tebieș. Antrenori: Máriusz Sordyl (principal) și Ovidiu Macarie (secund) Steaua: Ionuț Manda, Raul Oprișor, Risto Nikolov, Rade Dacovic, Cătălin Miron, Cornel Miron și Marius Voicu - libero. Au mai evoluat: Dan Grigoraș și Radu Toboși. Antrenori: George Grigorie (principal) și Răzvan Roșu (secund) Mini-vacanță ♦ Pregătirea va fi reluată după Crăciun Remat pare să fi ieșit de mult din pasa proastă și sâmbătă a obținut a treia victorie consecutivă din campionat. A fost ultima partidă a turului, urmând ca returul să înceapă pe data de 12 ianuarie. Astfel, la Remat urmează un program mai lejer, având în vedere și faptul că aventura europeană s-a încheiat. Antrenorii au decis să-i lase într-o mini vacanță pe jucători, urmând ca pregătirea să fie reluată după Crăciun. Andrei Stoian și colegii săi vor mai avea parte de câteva zile libere și de Anul Nou, după care toată atenția va fi îndreptată pregătirilor, mai ales că Remat va avea un început de retur “de joc” urmând să întâlnească în primele patru etape SCMU Craiova, UCM LPS Piatra Neamț, Tomis Constanța și Dinamo București, echipe în fața cărora, în tur, Remat a clacat. Avantajul echipei noastre este acela că, trei din cele patru meciuri se dispută la Zalău. Practic cele mai dificile, cu SCM Craiova, Tomis și Dinamo. □ Ionuț COSTINAȘ ABONAMENTUL 2013 “Sunt nemulțumit pentru că nu am început acest campionat așa de bine, am avut unele probleme, care încet s-au rezolvat și sperăm ca din retur să fim și mai bine pregătiți. Am început să fim din nou o echipă, să ne înțelegem în teren și sunt optimist în ceea ce privește viitorul echipei”. Máriusz Sordyl - antrenor Remat “Am avut un început bun de campionat, cu două victorii, dar din păcate am înregistrat o nouă înfrângere. Totuși avem încredere, deoarece echipa este tânără, una de viitor, dar pentru a avea viitor trebuie să ne ocupăm puțin și de prezent și vrem ca din retur să arătăm cu totul altfel. Obiectivul nostru este locurile 5 - 8, dar cu siguranță ne vom clasa mai bine în acest sezon”. George Grigorie - antrenor Steaua Rezultatele etapei a Xl-a din Divizia Al, la volei masculin, desfășurată la finele săptămânii trecute: UCM Piatra Neamț - Dinamo 3 - 1 (23,26, 17,22) ț CSM București - CS Unirea Dej 3 - 1 (24, 23, 18, 16) infapapii BH numite ii ubir «wdT Tomis Constanța - SCM U Craiova 3-2(19,12,-25,-19,10)11 — ” TISTEBSag^nBrggTg BV--------------1 CLASAMENT Divizie A înc Etapa a XlI-a se va desfășura în 12.01, după programul CS Dinamo București - CS Phoenix Șimleu 7 baz^ 1. CVM TOMIS CTA 10 8 2 27:15 23 " 2. SCMÜ Craiovă..............10""7....3"""27:27....21" 3. Unirea Dej 10 7 3 24:13 19 4. Explorări Baia Mare 10 7 3 22:17 18 5. Phoenix Șimleu 10 5 5 22:17 17 6. Remat Zalău 10 5 5 20:16 16 7. Dinamo București 10 6 4 16: 16 15 8. UCM Piatra Neamț 10 5 5 20:21 15 9. CSM București 10 4 6 16:21 13 10. Steaua București 10 28 10:24 7 UCU” Cluj 10 0 10 3:30 0 “U” Cluj - CS Unirea Dej SM Buc Stila ......... CVM Tomis Constanța - UCM Piatra Neamț Prețul pentru anul 2013 este de 72 lei, adică un discount de 35%. Sunați pentru abonamente la 074031.31.76 Vreau să adresez mulțumiri tuturor celor care m-au susținut pe toată durata campaniei electorale, celor care mi-au oferit un vot de încredere și celor ce și-au exprimat opțiunea în alt mod, dar au avut răbdarea și decența să mă asculte. Mai mult, vreau să îi asigur că voi continua să mă implic activ în dezvoltarea comunității noastre și voi contribui, în măsura în care îmi este permis, la rezolvarea cât mai multor probleme locale. Totodată, vreau să le transmit Sărbători Fericite tuturor sălăjenilor, un An Nou plin de bucurii și cât mai multe împliniri. Cu respect, Dumitru Blaga