Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-12-27 / nr. 360

La Remat nu se mai dansează samba . După Silmar, înainte de Crăciun și “Bob” a plecat de la campioana României Situația financiară grea prin care trece Remat i-a determinat pe oficialii campioanei să diminueze contractele mari. Cum Robinson Dvoranen avea cel mai mare salariu, oficialii campioanei l-au chemat la renegocieri, însă brazilianul nu a fost de acord cu noua propunere. Voleibalistul a încercat să vină cu alte soluții prin care să-și rotunjească veniturile la Zalău, dar clubul nu a luat în seamă dorința lui "Bob". Se pare că el ar fi dorit ca primele de victorie și de obiectiv să fie mai mari, chiar dacă contractul ar fi fost tăiat la jumătate. Cum sub nici o formă nu s-a ajuns la un consens, jucătorul și-a reziliat contractul cu Remat după o ultimă discuție cu conducerea. “Mia plăcut în România și în Zalău, dar nu din punct de vedere profesional. Din păcate, problemele au început atunci când a plecat sponsorul (n.r. Liviu Ciupe). Noua conducere mi-a redus contractul și am încercat să negociez un nou contract mai bun pentru ambele părți, însă tot nu a fost bine, în acest caz, am reziliat de comun acord înțelegerea”, a declarat Robinson Dvoranen. După ce și-a reziliat înțelegerea cu campioana României “Bob” a dat dovadă de fairplay și a spus: “Principalii vinovați de parcursul echipei am fost noi jucătorii, dar și conducerea și antrenorii au partea lor de vină. Din păcate ne-a lipsit foarte mult un ridicător și ne-a fost foarte greu la antrenamente. Mai mult, ne-am reunit în întreaga formulă, doar cu două săptămâni înainte de începerea campionatului”, a adăugat Dvoranen. Din spusele jucătorului, următoarea destinație poate să fie Polonia sau Rusia, dacă nu în țara natală - Brazilia. "Și aceasta poate să fie o soluție, dar în Brazilia este și mai greu din punct de vedere financiar", a mai spus jucătorul. Chiar dacă s-a despărțit de Remat, brazilianul nu a părăsit imediat România și a plecat la Cluj, unde și-a petrecut Crăciunul cu mai mulți prieteni. Silmar: "Eu cu Bob și Pepe Nagy făceam o tripletă cu care Rematul câștiga, cu siguranță, titlul la pas" Dacă Dvoranen a plecat de la Remat din cauza problemelor financiare și a propunerii unui contract mult mai mic, celălalt brazilian, Silmar Antonio de Almeida și-a manifestat intenția de a pleca motivând faptul că soția sa este însărcinată și împreună vor să plece în Brazilia. “Așa s-ar fi întâmplat și în cazul meu, conducerea ar fi dorit să-mi micșoreze contractul, dar mi-am dorit să plec de la Zalău, înainte să se întâmple cum s-a întâmplat cu „Bob>”, este de părere Silmar Antonio de Almeida. Venit la Remat în vară, brazilianul a spus că s-a simțit bine la Zalău și ar reveni la poalele Meseșului, dar cu o condiție. “A fost bine la Zalău, dar problemele au început imediat după plecarea acționarului Liviu Ciupe. Dacă pe viitor s-ar rezolva problemele financiare, chiar mi-ar place să revin la Zalău să joc”, ne-a mărturisit Silmar. Lipsit de modestie, brazilianul este convins ca dacă ar fi rămas la echipă împreună cu Dvoranen, Remat ar fi câștigat titlul. “Am un regret pentru că nu am câștigat un titlu cu Remat, mai ales că acum echipa este și mai puternică odată cu revenirea lui Nagy Peter. Eu, cu Bob și Pepe Nagy făceam o tripletă cu care Rematui câștiga, cu siguranță, titlul la pas”, a încheiat Silmar Antonio de Almeida. Voleibalistul nu va sta mult timp fără echipă, iar din luna ianuarie va juca la un club din Emiratele Arabe Unite, unde va avea un contract ma bun decât la Zalău! Máriusz Sordyl a fost demis prin e-mail! ♦ Contractul polonezului a fost reziliat unilateral Plecat în vacanță în Polonia din postură de antrenor al Regatului, Máriusz Sordyl s-a trezit cu o veste șoc a fost anunțat prin intermediul unui e-mail că, contractul său cu echipa de volei a fost reziliat unilateral. Oricum era așteptat un asemenea deznodământ, având în vedere că oficialii campioanei i-au propus polonezului reducerea salariului, iar Lordul nu a acceptat acest lucru. “în urma ședinței Consiliului Director, am reziliat unilateral contractul cu antrenorul Máriusz Sordyl, I-am comunicat această decizie prin e-mail”, ne-a mărturisit președintele Stelian Petroviță. Venit în vara anului 2011 la Regat, Máriusz Sordyl a cucerit eventul în sezonul trecut cu gruparea zălăuană și a calificat campioana României în grupele Ligii Campionilor. Datorită rezultatelor excelente obținute cu Remat, la inițiativa vicepreședintelui Federației Române de Volei - Liviu Ciupe, tehnicianul polonez a fost numit în vară și selecționerul României, unde rezulatele nu a fost cele dorite, iar antrenorul încheiat de mult conturile cu a echipa națională. Altfel spus, odată cu terminarea contractului cu Remat, Sordul și-a încheiat și aventura în România. □ Ionuț COSTINAȘ și Călin ONICAȘ Aurel Vlaicu favorit să preia banca Rematului ♦ Zălăuan de origine, Vlaicu ocupă în momentul de față funcția de antrenor secund la Vfb Friedrichshafen Cum Remat Zalău a rămas fără antrenor, conducerea și-a întocmit deja o listă cu posibilii noi tehnicieni ai campioanei. Iar cel mai vizat să preia banca tehnică este Aurel Vlaicu, actualul antrenor secund de la Vfl Friedrichshafen. Originar din Zalău, Vlaicu a fost unul dintre cei mai buni jucători ai României în ultimele două decenii, fiind om de bază în echipa națională. Și-a terminat cariera de jucător la Zalău și tot la gruparea zălăuană a debutat și pe banca tehnică, ca antrenor secund. Pentru puțin timp a fost și antrenor principal la Remat, iar după ce a dobândit experiență, a plecat în Germania, unde este antrenor secund la fosta campioană a Germaniei - Vfb Friedrichshafen. “Am purtat discuții cu mai mulți antrenori printre care se află și Aurel Vlaicu. Nu am bătut palma cu nimeni până în momentul de față, dar o vom face cât mai repede, pentru a nu afecta programul echipei”, ne-a declarat președintele Stelian Petroviță. Mutarea are mari șanse să se realizeze atât mai mult, cu cât antrenorul Stelian Moculescu - mentorul lui Aurel Vlaicu - va pleca de la formația din Germania, chiar în această iarnă. In funcție de noul antrenor se va ști și ce jucători vor sosi la Zalău, Remat având mare nevoie de un secund și un ridicător. Până la aflarea noului principal, Remat a revenit la antrenamente chiar azi, sub comanda secundului Ovidiu Macarie. □ Călin ONICAȘ îți faci abonament la ziarul “Sportul Sălăjean” și economisești 35% Abonează-te acum și câștigi automat un discount de 35% sau 4 luni GRATIS față de prețul ziarului de la chioșcurile de presă! De exemplu, pentru ca ziarul nostru să-ți vină în fiecare miercuri, timp de un an, abonamentul te costă doar 72 lei Informații la: 0740-313.176 sau 0360 - 568.388 e-mailsportul salajean@yahoo.com