Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2015 (Anul 9, nr. 466-490)

2015-01-07 / nr. 466

Miercuri, 7 ianuarie 2015 VOLEI Divizia A. Rezultatele din turul campionatului nu au fost pe placul conducerii, care în pauza de iarnă au adus doi jucători din America de Sud Pauza dintre tur și retur a adus schimbări la CS Phoenix. Unul dintre motivele pentru care s-au dorit achiziții a fost faptul că gruparea simleyană a avut un parcurs modest în prima parte a campionatului, dar și locurile lăsate libere de plecarea unor jucători au necesitat aducerea de întăriri. Oficialii șimleuani au găsit rapid soluții, mai ales că returul de campionat bate la ușă. Drept urmare, la Șimleu au ajuns doi voleibaliști din Venezuela, după ce tot din țara respectivă Șimleul l-a mai adus vara trecută pe libero-ul Joel Silva. Coordonatorul Rodman Jose Valera, un voleibalist de 32 de ani, a evoluat ultima dată în țara natală la Huracanes de Bolivar, iar în cariera sa a mai jucat și la VfB Friedrichshafgn. CV-ul său numără echipe importante din Spania, Elveția, Italia și Franța, fiind component al echipei naționale din Venezuela. Tot un jucător de națională este și centrul Robert Manuel Oramas, cel care îi va lua locul lui Duduj. Voleibalistul în vârstă de 30 de ani a mai jucat în Spania și Venezuela, iar ultima dată a evoluat pentru Huracanes de Bolivar, cu care a devenit campion. “Luni seara a avut loc și primul antrenament și i-am cunoscut și pe noii băieți. Nu pot să îmi dau cu părerea despre ei având în vedere că au venit la antrenament după un zbor de peste 20 de ore. Cred totuși, că ne vor ajuta să ne îndeplinim obiectivul”, nea CS Phoenix transferă din Venezuela © 3 [?[h ® âaa2 dajpűi jJí dl ® Dhdtij "Sârbul a avut probleme de familie și a vrut să fie cât mai aproape de casă”, a declarat antrenorul Vara a fost una plină de achiziții pentru gruparea de la poalele Măgurii. Unele transferuri au confirmat, dar se pare că evoluția unor jucători a lăsat un gust amar oficialilor. A fost și cazul sârbului Ognjen Dudaj, care nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor. Astfel, rezilierea contractului era la doar un pas: înainte de sărbătorile de iarnă, jucătorul a anunțat clubul cum că ar avea unele probleme în familie și astfel rezilierea contractului a fost o variantă convenabilă pentru ambele părți. “Nu mai sunt membru al echipei CS Phoenix, în momentul de față îmi caut altă formație și vedem pe viitor ce va fi, înainte de Crăciun am pus punct colaborării, clubul mi-a dat un bun motiv să renunț la echipă”, ne-a declarat Duduj. Ce-i drept, și micile accidentări s-au ținut lanț de jucător, iar din această cauza a ratat numeroase meciuri. “Dudul ne-a anunțat înainte de sărbători că are ceva probleme în familie și că nu mai vrea să continue la CS Phoenix. Am fost nevoiți să căutăm rapid alt centru”, ne-a declarat antrenorul. □ Monica MARE Mihai Tarța și Rareș Bălean, convocați la Națională Cei doi jucători de la CS Volei Municipal Zalău au fost convocați la acțiunile loturilor naționale de tineret, respectiv juniori Doi voleibaliști de la Volei Municipal Zalău au fost convocați la acțiunea loturilor naționale. Rareș Bălean la lotul național de juniori, iar Mihai Tarța la Under 20. Bălean, sportivul cu dublă legitimare, a participat în perioada 15 decembrie - 6 ianuarie la un stagiu de pregătire la Izvorani cu echipa națională de juniori II. De la reunirea echipei a lipsit și Mihai Tarța care se pregătește cu lotul Under 20, tot la Izvorani. Totuși, cei doi se vor alătura echipei săptămâna viitoare, iar la primul meci oficial din 2015 din sferturile Cupei României vor fi prezenți. Inițial, partida trebuia să se joace în data de 10 ianuarie, dar oficialii sălăjeni au solicitat amânarea tocmai pentru a fi prezenți și cei doi care sunt angrenați la acțiunea loturilor naționale. □ Monica MARE Vlad Moisa a luat o decizie radicală Jucătorul venit cu “surle și trâmbițe”, în vară, a renunțat surprinzător la sportul de performanță? Pauza de iarnă a fost de bun augur pentru unele formații din Divizia A1 care au dorit să se întărească, însă, unele grupări au fost nevoite să caute jucători noi având în vedere că s-au despărțit de unii jucători, care din diverse motive au plecat de la echipe. Este și cazul echipei CS Phoenix, care s-a confruntat cu două plecări surprinzătoare. Dacă era într-un fel de așteptat ca Dudul să plece de la poalele Măgurii, plecarea lui Moisa a fost cea care a surprins oficialii echipei. Coordonatorul Vlad Moisa (n. 18 aprilie 1989) a anunțat înainte de sărbătorile de iarnă că renunță la cariera sportivă pe motiv că are probleme de sănătate. Se pare că de câțiva ani, internaționalul se luptă cu o durere la genunchi, dar în ultima perioadă durerea s-a intensificat. Am putea spune că istoria se repetă la Șimleu Silvaniei având în vedere că și sezonul trecut unul dintre jucători s-a retras din activitate. Este vorba despre sălăjeanul Cristian Pop, care la doar 27 de ani, a decis să părăsească sportul de perfomanță deși semnase un nou contract cu CS Phoenix Șimleu Silvaniei. Și acum ca și atunci, oficialii simleuani au rămas surprinși de decizia jucătorilor. Totuși, returul începe peste aproximativ două săptămâni, iar CS Phoenix sa văzut nevoită să caute rapid înlocuitor. Ce-i drept, au și obținut semnătura unui coordonator din Venezuela, care va ocupa locul vacant. Originar din Botoșani, internaționalul Moisa a “dansat” doar un jumătate de sezon la poalele Măgurii, deși la celelalte echipe a stat cel puțin un sezon, iar la Știința Explorări Baia Mare chiar două. “Vlad Moisa ne-a spus că renunță la sportul de performanță din cauza problemelor de sănătate. Se pare că vechea durere de la genunchi a început să se facă iar simțită și a considerat că este mai bine să renunțe. Este mare păcat că am pierdut un jucător valoros. Sper ca noul venit la Phoenix să poată să suplinească golul lăsat de Moisa”, ne-a mărturisit Ovidiu Teușan. O Monica MARE A mmß, m to Stoitoii Ovidiu Teușan și-a strâns luni colegii și au început pregătirea pentru returul campionatului Chiar dacă intră în jocurile meciurilor oficiale abia în 17 ianuarie, CS Phoenix a început cu antrenamentele încă din 5 ianuarie. Ce-i drept, trebuie să își intre în formă și noile achiziții din Venezuela având în vedere că șimleuanii nu și-au luat gândul de la play-off chiar dacă în momentul de față se află doar pe locul 10. Am putea spune totuși că finalul turului a fost unul bun pentru gruparea de la poalele Măgurii având în vedere că odată cu instalarea pe banca tehnică a lui Ovidiu Teușan s-au obținut și primele victorii de 3 puncte cu Știința Explorări Baia Mare și cu CSM București. “Am reluat pregătirea în 5 ianuarie și sper să putem susține și un amical până atunci. Nu știm exact cu cine având în vedere că unele formații sunt agrenate în Cupa României”, a declarat antrenorul. Ovidiu Teușan este încrezător în forțele echipei și crede că locul ocupat în momentul de față nu reflectă adevărata valoare. “Dorința mea în 2015 este să ne îndeplinim obiectivul, adică locul VI. Nu va fi ușor, dar sper ca în cel mai scurt timp să ajungem pe locul VIII, iar după turnee să terminăm pe VI. Mă scuir că am primit credit și rămân ca antrenor cel puțin până în vară”, ne-a declarat Teușan. Primul meci pentru gruparea de la poalele Măgurii este în deplasare la nou-promovata Banatul Caransebeș: în tur, echipa simleuană s-a impus în cinci seturi, dar trebuie să fie pe fază având în vedere faptul că Banatul este mult schimbată, iar pe banca tehnică oficialii au adus un bulgar, după modelul Tomis Constanța și Volei Municipal Zalău. “Avem un start de sezon foarte greu, cu o deplasare dificilă la Banatul Caransebeș. Știu că în pauză s-au produs unele schimbări în ograda celor din Caransebeș, dar noi vom merge acolo să luptăm pentru fiecare punct”, a încheiat Teușan. □ Monica MARE JJP 5aiajean.ro Iosifov revine în România! Adus în România tocmai de CS Remat Zalău, internaționalul din Macedonia a jucat ultima dată în țară, tot în Sălaj, dar la CS Phoenix Șimleu Originar din Macedonia. Gjoko Josifov (n. 6 martie 1985, 205 cm) a fost adus în România de CS Remat în anul 2010. Cu el în teren, Zalaul a câștigat două titluri națională, dar “bucătarul” a jucat cu Rematul și în grupele Ligii Campionilor. în anul 2013 a ajuns la CS Phoenix, dar aventura sa sub Măgură a fost una scurtă, deoarece voleibalistul în vârstă de 29 de ani s-a despărțit de CS Phoenix înaintea returului. Pentru centrul din Macedonia a urmat o aventură în Franța, la AS Cannes. Recent, Josifov a revenit în România, unde a semnat un nou contract cu Steaua București, și acolo unde se va reîntâlni cu Marius Ciortea, cu care a câștigat titlul cu Zalăul, în anul 2010. La început de an, CSM București a schimbat antrenorul Chiar dacă a avut cea mai bună evoluție din ultimii ani, gruparea din capitală dorește mai mult, astfel că tehnicianul Valentin Pereu a fost schimbat, chiar în primele zile ale anului 2015 Se pare că echipa de volei susținută de Primăria București vrea să urmeze drumul echipei de handbal fete cu aceeași denumire. Dacă în ultimii ani avea rezultate modeste, CSM București a fost o nucă tare în acest tur de campionat, în care s-a aflat de mai multe ori în plutonul fruntaș. Chiar dacă a pierdut acasă cu CSM Tomis Constanța și CS Volei Municipal Zalău, gruparea din capitală a terminat anul pe locul 6, cu șase victorii din 11 meciuri. Cu toate acestea, conducerea a decis să facă câteva schimbări în această iarnă, iar cea mai importantă a fost cea de pe banca tehnică. Astfel, chiar în primele zile ale anului 2015, CSM București a schimbat antrenorul, locul moldoveanului Valentin Pereu fiind luat de bulgarul Victor Karagyozov (n. 31 martie 1969). Trebuie spus că tehnicianul de peste Dunăre a mai lucrat în voleiul românesc, în sezonul 2011 — 2012, ca și „secundul” lui Martin Stoer, pe banca tehnică a echipei CSM Tomis Constanța. Bulgarul are un CV destul de bogat, atât ca jucător, cât și ca antrenor. Ca jucător, Karagyozov a evoluat la Levski Sicenco Sofia (1987 - 1995) și Lukoil Neftochimic Burgas (1995 - 2002), dar a fost și internațional de juniori, câștigând cu Bulgaria medalia de argint la Campionatul European din 1988 și a ocupat locul 4 la Campionatul Mondial din 1989. Pe banca tehnică, a început ca antrenor secund la Lukoil, formație ce a ocupat podiumul în campionatul din Bulgaria. în perioada 2004 - 2008, a fost antrenor la Marek Union Ivkoni Dupnitsa, cu care s-a clasat de două ori pe locul 2. în paralel, Victor Karagyozov a fost selecționerul Naționalei Bulgariei de juniori (anul 2006 - 2007), dar și în 2009 a fost numit “secundul” italianului Silvano Prandi, la Naționala de seniori! A urmat apoi o aventură la Naționala de cădeți, cu care a ocupat locul 4 la Campionatul European din 2011 și Internaționalul Dan Borota, aproape de plecare, din Banat Supărat că a avut salariul tăiat, voleibalistul a vrut să părăsească corabia, în această iarnă Se pare că Banatul Caransebeș nu și-a luat gândul de la obiectiv, și speră să ajungă în play-off. Pentru a reuși acest lucru se vor aduce întăriri, iar din vechea formație nu pleacă nimeni. Ce-i drept, Dan Borota a fost la un pas de a pleca de la echipă, fiind nemulțumit de tăierea de salariu. “De plecat nu pleacă nimeni acum, am avut ceva probleme cu Dan Borota, dar ne-am înțeles ca el să-ți încheie contractul cu noi în vară, au fost ceva nemulțumiri că i-am penalizat financiar din cauza rezultatelor slabe. Dacă vor aduce câteva victorii în retur, salariile vor reveni la normal", a declarat președintele clubului. Super meci în Bănie Multipla câștigătoare a Ligii Campionilor va juca cu SCMU Craiova, în Cupa CEV! SCMU Craiova va juca în 13 ianuarie în Cupa CEV cu Energy Diatec TRENTINO! Craiovenii au reușit să se califice în sferturile competiției, acolo nu vor avea viață ușoară, având în vedere că se vor duela cu una dintre puterile voleiului european, dar și mondial -TRENTINO! Pentru craioveni este o bucurie imensă că vor putea să vadă la treabă “granzii” din Europa. Partida de la Craiova se va juca marți, 13 ianuarie, cu începere la ora 17.30.