Sportul Sălăjean, februarie-iunie 2018 (Anul 12, nr. 627-647)

2018-06-27 / nr. 647

^ Miercuri, 27 iunie 2018 SPECIAL SK, Sportul 5aiajrean.ro “Cum să începi sportul la 60 și cățiva de ani”, aceasta ar putea fi titlul unei povești de viață, dar și titlul de ziar într-un articol în care doctorul de medicină generală - Lidia Angelescu - ar fi personajul principal. în ultimul an, medicul din Zalău a început să se remarce în competițiile sportive rezervate veteranilor, în condițiile în care a început să pratice sportul acum mai puțin de doi ani!?! “Tot timpul mi-a plăcut sportul, în special tenisul, la care mă pot uita la TV ore în șir! Am și practicat sportul în școală și în liceu, unde am făcut atletism și volei, dar am fost și portar de handbal. Din păcate, am renunțat la totul după ce am ajuns în facultate... Acum un an și ceva, întâmplător, într-o discuție cu cunoștință, am fost invitată să merg la un joc de tenis. De acolo a început totul, deoarece l-am întâlnit de profesorul Petru Bologa și am început să practic sportul alb mai serios. Sub îndrumarea domnului profesor, practic acum și atletism, fac alergare prin pădure, dar și la Stadionul Municipal! Nu prea am cu viteză, dar am rezistență bună. Pot să spun că mă simt foarte bine și îmi place ceea ce fac”, a spus Lidia Angelescu pentru ziarul Sportul Sălăjean. Prima medalie de aur la un Campionat Național, cucerită la 64 de ani! Atrasă de mișcarea sportivă, “doctorița” de familie a început să participe și la competiții rezervate veteranilor, iar rezultatele nu au întârziat. Astfel, anul trecut s-a remarcat la Crosul Tenaris Silcotub de la Zalău, dar și la Crosul Unirii de la Alba Iulia, unde a cucerit medalia de bronz (cat. 60 - 64 ani)! A venit și debutul în întrecerile de tenis, astfel că la “Gentlemen’s Tennis Cup” - o competiție internațională de tenis desfășurată în Onești, sălăjeanca noastră s-a clasat pe locul 3! “Această performanță mi-a adus și 3 puncte WTA la categoria mea”, a precizat medicul din Zalău! în luna februarie, doamna doctor s-a aflat la startul Campionatului Național de Masters de la Sala de atletism din Complexul Lia Manoliu. Acolo a venit și prima medalie la Naționale din carieră, dar ce medalie?, deoarece medicul a cucerit AURUL în proba de 400m! Seria concursurilor a continuat, astfel că Lidia Angelescu a fost prezentă la concursul internațional “Altius Tennis Cup” de la București. Marea provocare a scurtei cariere sportive de până acum a fost însă participarea la Jocurile Mondiale ale Medicinei și Sănătății din Malta, de săptămâna trecută, unde Lidia Angelescu a cucerit două medalii: argint la 3.000m și bronz la 400m! Șapte români la “Olimpiada medicilor” de la Malta A devenit deja tradiție ca medicii și profesioniștii din domeniul sănătății certificați de stat cu aptitudini și calități sportive să se întreacă an de an la Jocurile Mondiale ale Medicinei și Sănătății. Competiția care își găsește începuturile undeva prin anul 1978, reprezintă o oportunitate pentru participanții de toate nivelurile să concureze împreună și să joace sporturile preferate într-o atmosferă superbă de prietenie și emoție. De-a lungul anilor, “Olimpiada medicilor” s-a desfășurat anual în diferite locații, astfel că în ultimii ani întrecerile sportive au avut loc la Las Palmas (Spania), Antalya (Turcia), Zagreb (Croația), Porec (Malta), Wels (Austria) sau Marsilia (Franța). în acest an, mai exact în perioada 16 - 23 iunie, în Malta s-a desfășurat ediția cu numărul 39 a concursului Medigamos - “Jeux Mondiaux de la Medicine et de la Sante”. La start s-au aflat peste 400 de participanți din 41 de țări. Țara noastră a fost reprezentată de o delegație de șapte medici, doi dintre ei fiind din Sălaj! Astfel, la startul întrecerilor sportive s-au aflat Minodora Bogdan (medic cardiolog - Zalău), Lidia Angelescu (medic de familie - Zalău), o familie de medici din Cluj-Napoca (tatăl chirurg - Ion Puia, mama medic de familie - Daniela Puia, iar fiul chirurg - Cosmin Puia), Andrea Săndulescu (cardiolog - București) și Mihai Geantă (directorul de la CAS Ialomița), nimeni altul decât campionul național de tenis al României la categoria 60 de ani! Concurenții s-au întrecut la diferite probe de viteză și rezistență (100m, 200m, 400m, 800m, 1.500m, 3.000m și 5.000m), aruncarea greutății, suliță, ciocan, săritură în înălțime, săritură în lungime, pentatlon, dar și la tenis. Dr. Minodora Bogdan a cucerit șapte medalii în Malta! Aflată deja la a șasea participare a Jocurilor Mondiale ale Medicinei și Sănătății, cardiologul Minodora Bogdan (cat. 65 - 69 de ani) a fost una dintre vedetele delegației “tricolore” din Malta, cucerind numai puțin de șapte medalii de aur, la probele de 5.000 de metri, săritură în înălțime, săritură în lungime, aruncarea discului, suliță, ciocan, dar și pentatlon! Renumitul cardiolog a fost voleibalistă la “U” Cluj, dar și la Naționala mare a României . Pentru cei care nu știu, “doctorița” care are grijă de inimile sălăjenilor este o fostă sportivă de înaltă performanță. Astfel, în tinerețe, dr. Minodora Bogdan a practicat mai întâii gimnastica, pentru ca apoi să urmeze o frumoasă carieră voleibalistică de aproximativ 17 ani, în clasa a II-a, talentata Minodora era deja convocată la Naționala de tineret, iar după doi ani a ajuns la Naționala mare! Timp de 10 ani a îmbrăcat tricoul formației Universitatea Cluj, care evolua în prima ligă. La vârsta de 28 de ani, Minodora Bogdan a renunțat la sportul de performanță, după ce a rămas însărcinată. Deși au trecut mai bine de trei decenii de când nu mai practică sportul calitățile înnăscute nu au dispărut, iar doamna doctor se poate remarca la Jocurile Mondiale a medicilor la care participă cu rezultate notabile, începând din anul 2013. Dr. Lidia Angelescu debutează cu brio, la vârsta 64 de ani! în schimb, dr. Lidia Angelescu a debutat la această competiție în anul 2018! Ajunsă la 64 de ani, doctorul de familie din Zalău a devenit rapid un valoros participant, astfel că în Malta a cucerit două medalii, una de bronz la 400m și una de argint în cursa de 3.000. “Am participat la mai multe probe de la categoria 55 - 64 ani, iar la 400m și 3.000m am urcat pe podium. Trebuie precizat că a existat o concurență și la toate probele au fost înscriși cinci-șase participanți Sunt mândră! Am reușit să depășesc concurenți din Germania, Austria, Algeria, Franța sau Cehia”, a precizat proaspăta medaliată. Cum anul viitor dr. Angelescu împlinește 65 de ani, următoarea ediție a întrecerilor sportive - programate în Muntenegru - ar putea însemna un duel sută la sută sălăjean pentru supremația mondială la categoria 65 - 69 ani □ Călin OMICAS Sport fără frontiere. Medicii Minodora Bogdan și Lidia Angelescu, multipli medaliați la Jocurile Mondiale ale Medicinei și Sănătății din Malta! Deși au trecut bine de 60 de ani, cele două cadre medicale ce își desfășoare activitatea în Zalău au arătat că se pot remarca și în domeniul sportului, astfel că la prestigioasa competiție din Malta au cucerit nu mai puțin de 9 medalii! Fotbalul de calitate rămâne un vis O Monel LABOU Chiar dacă am practicat atletismul și încă îl mai practic, trebuie să recunosc faptul că cel mai iubit sport în România rămâne fotbalul. Poate cel mai iubit sport ar trebui să fie totuși tenisul de câmp pentru că Simona Halep este numărul 1 în lume, sau poate ar trebui să fie gimnastica, pentru că Nadia Comăneci rămâne cel mai bun ambasador al țării noastre peste hotare chiar și după mai bine de 40 de ani de la cea mai mare performanță sportivă a unui român în plan sportiv. Dar să trecem peste ce ar trebui și să revenim la realitate, la ceea ce este. Fotbalul este iubit de mii de sălăjeni, dar din păcate nu avem nicio echipă de seniori care să evolueze într-o competiție care se desfășoară în afara județului. Sălajul a suferit mult după desființarea echipei FC Armătura Zalău, iar după ani de suferința, unul din cei mai împătimiți iubitori de fotbal din județ, Ioan Morar, a reușit să își vadă împlinit visul și a promovat cu FC Zalău în Liga a III-a. Din păcate, omul de afaceri din Zalău nu a reușit să susțină singur echipa, iar autoritățile locale au decis să îi retragă sprijinul și astfel Sălajul a rămas din nou fără nicio echipă în eșaloanele superioare. în Zalău a apărut o echipă nouă, care a atras jucători cu nume, dar aceasta a fost nevoită să se înscrie în Liga a V-a Sălaj, dar chiar și cu jucători renumiți nu a reușit să promoveze în Liga a IV-a Sălaj, astfel că visul zălăuanilor de a avea din sezonul 2019/2020 o echipă în Liga a III-a s-a spulberat. Din păcate s-a spulberat și visul ca Sălajul să aibă o echipă în Liga a III-a, deoarece nici Unirea Mirșid nu a reușit să obțină promovarea. Nivelul fotbalului sălăjean este scăzut la nivelul echipelor din mediul rural. Performanța nu se poate obține doar cu fonduri de la autoritățile locale și nu se poate obține dacă cei care practică sportul nu au făcut și abecedarul ramurii sportive pe care o practică. Nu poți să te bați la promovare în Liga a III-a dacă jucătorii nu au practicat sportul de performanță de la nivelul de copii și juniori. Nu poți să te bați la promovare cu o echipă care nu efectuează minim 5 antrenamente pe săptămână. Performanța se obține cu muncă, iar dacă ne mulțumim cu titlul de campioană județeană înseamnă că ne mulțumim cu mediocritate. Cine vrea performanță și vrea să aibă rezultate cu adevărat trebuie să investească mai întâi în centrele de copii și juniori. Cu copii crescuți de profesioniști poți să ajungi să atingi culmile performanței. Degeaba încercăm să facem performanță cu mingi cari sau foști jucători valoroși. Performanța se obține cu muncă. Fără antrenamente, orice jucător, oricât de valoros ar fi, nu se poate bate cu un sportiv care se antrenează zilnic. Degeaba râd unii sau alții de eșecul Unirii Mirșid la dubla de baraj. Jucătorii și antrenorii nu au nicio vină. Ei au realizat ce au putut fi pe plan județean. Faptul că au un loc de muncă și ajung pe dreptunghiul verde din pasiune este cu totul altceva. Problema pornește de la cei care pot schimba acest lucru, dacă se dorește ca acest județ să aibă cu adevărat o echipă care să evolueze în ligile superioare atunci toată lumea trebuie să lase orgoliile la o parte și să pună umărul la clădirea unei echipe solide. Potențial există! CS Viitorul Zalău a promovat jucători care au ajuns pe prima scenă a fotbalului românesc, iar Atletic Zalău a crescut mult în ultimii ani. Dacă primăriile din mediul rural ar încerca să copieze modelul și să aducă la asociațiile lor sportive antrenori tineri, care să efectueze pregătire cu copiii din comunele lor totul s-ar putea schimba în câțiva ani. Acum este nevoie doar de răbdare, de o răbdare lungă, pentru că au fost oameni care au avut grijă să ne lase fără fotbal în Liga a III-a, judecând într-un fel soarta echipei FC Zalău și în cu totul altfel soarta echipei ACS Volei Municipal Zalău. Dacă ne uităm la sumele investite într-un club și suma investită în celălalt rămânem stupefiați având în vedere faptul că unul din cluburi avea și grupe de copii și juniori și primea bani de zece ori mai puțin decât cel fără grupe de juniori. PIV COM SPORT SRL ZALĂU VINDE mese de tenis de masă omologate și mese de tenis pentru amatori, Hai absocesälballcsa Informații la telefonul: 0745-46.50.52 Editor: SC Sportul Sălăjean SRL Zalău Adresa: localitatea Zalău, str. TRAIAN nr. 60 Manager: Călin ONICAȘ Secretar de redacție: Ionuț COSTINAȘ Redactori: Cristian MOLDOVAN și Mihai POP Colaboratori: Monel SABOU, Adi CHERECHEȘ și Monica MARE Editorialiști: Ioan ONICAȘ și Alex TAMBA Marketing și publicitate: Raluca BOTA Financiar-contabil: Vasile CRIȘAN Responsabil IT: Sorin DREGAN Distribuție: Emil FIZEȘAN e-mail: sportulsalajean@yahoo.com web: www.sportulsalajean.ro Telefonfax: 0360 - 40.40.70 Mobil: 0740 - 31.31.76 și 0740 -18.13.76 codul ISSN: 184107078 Articolele publicate în ziarul “Sportul Sălăjean” nu pot fi reproduse, parțial sau integral, decât cu acordul scris al conducerii publicației, conform Legii dreptului de autor. Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea le aparține. Tipărit It iun Pro Cicl-MMea