Sportul Sălăjean, februarie-iunie 2018 (Anul 12, nr. 627-647)

2018-06-27 / nr. 647

Miercuri, 27 iunie 2018 FOTBAL SPECIAL____________ La fel ca și majoritatea copiilor, Andrei Indreieș (n. 3 ianuarie 1989) a fost atras de “sportul rege”, astfel că la doar 6 ani juca deja pentru grupele de copii și juniorii de la FC Armătura Zalău. Aproape 11 ani a fost legitimat la gruparea de la poalele Meseșului și a evoluat cu FC Armătura și în Campionatul Național de juniori republicani. Din păcate, când avea 17 ani a suferit o accidentare destul de gravă la genunchi și cariera fotbalistică a fost compromisă. A fost prea mare iubirea față de minge pentru ca Andrei să renunțe la fotbal. A tras din dinți și după o perioadă grea de recuperare a trecut peste această accidentare. O perioadă, a jucat în Campionatul de Minifotbal din județul Sălaj, unde a îmbrăcat tricoul formației... Sportul Sălăjean, într-o perioadă în care reprezentanta ziarului nostru active cu succes în Liga I, în anul 2008 a plecat în Franța, în căutarea succesului fotbalistic în anul 2008, după ce a terminat liceul. Andrei Indreieș a plecat în Franța la părinții lui, care lucrau la Paris de mai bine de patru ani. în Hexagon, sălăjeanul nostru a continuat să joace fotbal la echipe din ligile inferioare, astfel că în perioada 2008 - 2011 a evoluat pentru ESDM Montreiul. A urmat un transfer la Paris FC, unde s-a mai putut bucura de fotbal până anul 2013, deoarece accidentarea la genunchi a recidivat, fiind obligat să renunțe la carieră. “Am practicat fotbalul la Armătura Zalău timp de 11 ani. Acest sport a fost principala mea pasiune. La 17 ani m-am accidentat grav și am fost nevoit să iau o pauză pentru tratament. După accidentare am plecat în Franța, unde m-am și tratat și am început să cochetez din nou cu acest sport. Am jucat la ESDM Montreiul, dar și la Paris FC unde până în anul 2013, când problemele la picior au recidivat, fiind obligat să renunț la fotbal. Și acum, mai joc, dar numai așa, din plăcere”, a declarat Andrei pentru ziarul Sportul Sălăjean. Cum i-a schimbat viata munca sa de șofer Ober După ce a terminat-o cu fotbalul, sălăjeanul a încercat mai multe joburi. O perioadă a fost șofer Ober și astfel a avut ocazia de a-l cunoaște pe Franck Phelizon, un cunoscut regizor din Franța. “După mai multe curse efectuate am ajuns să ne cunoaștem mai bine. Când i-am spus mai multe despre mine, i-a atras atenția faptul că sunt român din Transilvania. M-a întrebat dacă legenda lui Dracula este adevarată, deoarece era foarte interesat despre acest subiect, dar și despre fenomenele paranormale, l-am povestit că bunicul meu a avut unele experiențe paranormale, pe care mi le povestea în nopțile lungi din vacanțe de vară”, povestește sălăjeanul ajuns la Paris. Cam de acolo, de la discuțiile din mașină, a început cariera de actor a lui Andrei Indreieș! Pe baza celor relatate de tânărul plecat din Sălaj în căutarea succesului, regizorului Franck Phelizon i-a venit ideea să scrie un scenariu pe această temă. Mai mult, l-a invitat pe Andrei la un stagiu de actorie unde au mai participat 10 actori, iar în urma stagiului i-a acordat românului rolul principal în filmul “Paranormal Investigation”. între timp, el a urmat cursurile de actorie de la Stage Vallee Cinema. am “Până să îl cunosc pe Franck Phelizon nu avut nicio legătură directă cu cinematografia sau actoria. Regizorul francez a văzut potențial în mine. Acum, actoria a fost transformată de la ocupație la principala mea pasiune. Sper ca în viitor să continuu în acest domeniu pentru că cinematografia este absolut minunată, fiind un domeniu care aduce tot timpul noi provocări și satisfacții”, spune tânărul actor. A pășit pe covorul de la Cannes, alături de mari personalități ale cinematografiei din toată lumea! Un astfel de moment de gală a fost Festivalul de Film de la Cannes, un festival cinematografic de mare prestigiu internațional, fiind considerat cel mai vechi și important festival din lume. Astfel, la ediția din acest an, Andrei Indreieș a avut onoarea să participe la prestigiul festival, deoarece filmul Paranormal Investigation a fost onorat la Cannes! “Pentru un actor debutant cum sunt eu reprezintă o reușita fenomenală și un vis împlinit”, a precizat fostul fotbalist de la FC Armătura! Tot alături de Franck Phelizon, Andrei are deja un nou proiect cinematografic, care este în curs de redactare, iar filmul va avea ca temă principală rolul femeilor în lumea mafiei. □ Călin OIICAȘ special. De la FC Armătura Zalău, pe covorul roșu de la Festivalul de Film de la Cannes! Devenit actor din întâmplare, sălăjeanul Andrei Indreieș a primit rolul principal al filmului “Paranormal Investigation”, realizat de regizorul francez, Franck Phelizon. La ediția din acest an festivalului cinematografic de pe Coasta de Azur, pelicula cu care tânărul de 29 de ani a debutat în cinematografie, a fost onorată la Cannes Cupa României își decide sâmbătă câștigătoarea Pentru al doilea trofeu județean se vor lupta Rapid Jibou și Someșul Someș Odorhei, într-o finală cu multe ambiții, dat fiind faptul că cele două grupări sunt vecine, dar și două foste rivale Sâmbătă, ora 11.00. Stadionul “Rapid” din Jibou. Rapid Jibou - Someșul Someș Odorhei Sezonul 2017 - 2018 din fotbalul sălăjean se va termina sâmbătă, când AJF Sălaj a programat finala fazei județene a Cupei României. Confruntarea dintre Rapid Jibou și Someșul Someș Odorhei are loc de la ora 11:00, la stadionul din Jibou, unde se așteaptă o asistență numeroasă, mai ales că cele două combatante sunt două vecine, dar și două foste rivale. Având în vedere că Rapid Jibou este vicecampioana Sălajului și are și avantajul terenului propriu, formația antrenată de Ciprian Bota este favorită, însă Someșul Someș Odorhei vine la Jibou să facă o mare surpriză și să arate că nu degeaba a câștigat la pas Seria Est din Liga a V-a cu 25 de victorii și o singură remiză! Pe lângă promovarea în Liga a IV-a, formația condusă de Vlad Ortelecan a impresionat și în Cupă, iar până să ajungă în finală a trecut de patru grupări din eșalonul superior, CS Hida, Barcău Nușfalău, CS Crasna și Cetatea Buciumi! De trei adversari a trecut Rapid Jibou până să ajungă în finală, iar de fiecare dată s-a impus la limită, 2 - 1 cu Steaua Cosniciu, 2 - 1 cu Olimpic Bocșa, iar în semifinale a trecut cu 4 - 3 de Dumbrava Gâlgău. Pentru Jibouani este a treia finală la rând: în 2016 și 2017, Rapid Jibou s-a duelat cu Unirea Mirșid și a avut câștig de cauză anul trecut, când s-a impus cu 3 - 0 în meciul jucat la Șimleu; în schimb, Someșul Someș Odorhei este în premieră în finala Cupei. Câștigătoarea fazei județene a Cupei României se califică în primul tur al fazei naționale ce va debuta pe data de 1 august. □ Ionuț COSTENAȘ Declarații înainte de meci: ................................................ Ciprian Boia - antrenor Rapid Jibou: “Va fi un meci dificil din cauza ambițiilor” > “Va fi un meci foarte dificil, datorită ambițiilor și a mizei jocului. Indiferent in ce ligă joacă Someșul Someș Odorhei, întotdeauna meciurile cu ei au fost foarte disputate și echilibrate.Vrem să facem un meci frumos, să mulțumim suporterii și să câștigăm trofeul. Din punct de vedere al faptului că noi suntem vicecampioni, iar ei au jucat in acest sezon in Liga a V-a, pornim cu prima șansă, dar nu cred că suntem favoriți. Când se joacă cu trofeul pe masă, presiunea este foarte mare. Și noi avem o echipă tânără, care are nevoie de experiență pentru astfel de meciuri. Presiunea este pe noi, nu pe adversa. Trebuie neapărat să câștigăm trofeul pentru a avea o vară liniștită”. Vlad Ortelecan - conducător Someșul: “Mergem la Jibou cu gândul doar la victorie” “Respectăm Rapid Jibou, o echipă bine organizată din toate punctele de vedere și cu jucători de calitate, dar asta nu înseamnă că nu ne vom juca șansa. Cu siguranță, doar neșansa a făcut ca Rapid Jibou să nu fie campioană anul acesta și sunt convins că vor încerca să câștige acest trofeu pentru a încheia anul competițional cu capul sus. Cu toții avem așteptări de la acest meci și sper împreună cu jucătorii mei că vom și confirma . Mergem la Jibou cu gândul doar la victorie!”. Sportul y JP SăLăjean.ro y 3Irt.7 După ce a impresionat la AFC Odorheiu Secuiesc, Rareș Pop revine la “U” Cluj Portarul sălăjean a avut un retur reușit la AFC Odorheiu Secuiesc, însă cum împrumutul de la “U” a expirat, tânărul în vârstă de 19 ani a revenit la echipa “studenților” După ce județul Sălaj a rămas fără echipă de seniori în competițiile organizate de Federația Română de Fotbal, după desființarea celor de la FC Zalău, “U” Cluj a devenit echipa cu cei mai mulți sălăjeni în lot. Proaspăta promovată în Liga a II-a are în “curte” nu mai puțin de patru sălăjeni. Este vorba despre Adrian Micaș care evoluează cu succes la echipa de seniori a lui “U”, dar și de juniorii Iustin Ardelean, Andrei Pop și Rareș Pop, ultimii doi fiind portari. Dacă Andrei Pop și Iustin Ardelean evoluează la echipa de juniori sau la echipa a doua a lui “U” Cluj, Rareș Pop a avut tangențe și cu echipa de seniori, în vârstă de 19 ani, talentatul portar este un fan declarat al echipei, în primul rând, acesta visând să îmbrace tricoul lui “U” în Liga 1. Pentru a se pregăti cât mai bine și a evolua meci de meci la nivel de seniori și a căpăta experiență, sălăjeanul Rareș Pop a fost împrumutat la AFC Odorheiu Secuiesc, pentru returul sezonului 2017-2018, echipă ce a evoluat în Seria 1 din Liga a III-a. După un tur de campionat destul de șters în care a înregistrat doar 3 victorii și 11 înfrângeri, Rareș Pop a ajuns la gruparea din județul Harghita pentru a pune umărul la salvarea echipei de la retrogradare. Acest lucru s-a și întâmplat, iar după 7 victorii, 3 egaluri și 4 eșecuri în retur, AFC Odorheiu Secuiesc a reușit să încheie campionatul pe locul 11, scăpând de emoțiile retrogradării. Un aport important la aceste reușite l-a avut și portarul sălăjean Rareș Pop. Sălăjeanul avut câteva meciuri foarte bune, iar faptul că a evoluat împotriva unor adversari precum Aerostar Bacău - campioana Seriei 1, Oțelul Galați sau AFK Csíkszereda Miercurea Ciuc, nu poate decât să fie o experiență benefică. După experiența de la AFC Odorheiu Secuiesc, Rareș Pop a revenit în această perioadă la “U” Cluj, formație de care aparține. Având în vedere evoluțiile bune la gruparea din județul Harghita, portarului sălăjean i s-a propus un nou contract pe 3 ani cu formația “șepcilor roșii”. Fără să stea prea mult pe gânduri, portarul în vârstă de 19 ani și-a pus semnătura pe contract, urmând să evolueze în următoarele trei sezoane tot la “U” Cluj. “Am ales să merg la AFC Odorheiu Secuiesc pentru a evolua meci de meci. Am avut un retur foarte bun acolo, cu rezultate bune. Acum, însă, am revenit la Universitatea Cluj și am semnat un nou contract pe 3 ani”, ne-a declarat Rareș Pop. □ Cristian MOLDOVAN Gabriel Vașvari s-a înțeles cu Sepsi Sfântu Gheorghe! Mijlocașul zălăuan se află deja în pregătiri cu formația din Sfântu Gheorghe, iar în următoarele zile urmează să semneze un contract cu gruparea antrenată de Eugen Neagoe Deși se anunțau planuri mărețe când a semnat cu Poli Timișoara, pentru Gabriel Vașvari, aventura în Banat nu a fost tocmai plăcută. La fel ca și mai mulți jucători, zălăuanul nu a fost plătit câteva luni, astfel că și-a depus un memoriu și a devenit liber. Ofertele pe adresa sa nu au întârziat să apară, iar fotbalistul de 31 de ani s-a și decis rapid asupra viitorului său. Gabriel Vașvari va evolua și în sezonul viitor tot în prima ligă, de data aceasta în tricoul celor de la Sepsi Sfântu Gheorghe, o formație la care este stabilitate finaciară și se poate face performanță. De câteva zile, zălăuanul se află în pregătiri sub comanda lui Eugen Neagoe, iar în zilele următoare după ce se va soluționa litigiul cu Poli Timișoara, Vașvari va putea semna cu noua sa echipă. “Am primit o hârtie de la Poli Timișoara cum că pot să mă antrenez cu orice echipă, în mare parte m-am înțeles cu cei de la Sepsi Sfântu Gheorghe, iar de două zile mă aflu deja în pregătiri la Sfântu Gheorghe. Chiar în aceste zile va avea loc Comisia pentru soluționarea litigiilor și cred că se va încheia și cu litigiul meu și voi putea semna”, ne-a informat Gabriel Vașvari. □ Ionuț COSTINAȘ