Sportul Sălăjean, februarie-iunie 2018 (Anul 12, nr. 627-647)

2018-06-27 / nr. 647

____________________________ FOTBAL _____ Fotbalul sălăjean mai rămâne cel puțin un an în mediocritate Unirea Mirșid a ratat promovarea în Liga a III-a după ce a fost învinsă în ambele jocuri de Sticla Arieșul Turda, iar iubitorii fotbalului sălăjean vor mai trebui să aștepte cel puțin un an până când o echipă din județ va reuși să acceadă în liga superioară Cum în partida tur, Sticla Arieșul Turda s-a impus cu 6 - 0, soarta promovării în Liga a III-a era deja rezolvată, iar înaintea meciului de sâmbătă de la Popeni, campioana județului Cluj nu mai avea miză. De cealaltă parte, Unirea Mirșid a încercat să își repare imaginea în fața suporterilor care au ținut să vină la meci. Ce-i drept intr-un număr mai mic, având în vedere că promovarea era deja jucată. Conduși de pe margine și mobilizați de antrenorul Flore Pop - cel care l-a înlocuit la acest meci pe Mihai Bode - campionii Sălajului au început bine și puteau deschide scorul în minutul 10, însă Ciprian Pavel a trimis cu capul, puțin peste transversală, după o centrare a lui Ionuț Blaga. Clujenii au răspuns rapid și Ștefan Silaghi a profitat de neatenție în defensiva adversă, iar în minutul 12 a deschis scorul cu un șut din apropierea careului, în timp ce Unirea Mirșid a mai trecut pe lângă gol prin șutul lui Ciprian Pavel, tot Sticla Arieșul Turda a marcat, prin Marius Ionescu, după o altă neatenție în apărarea gazdelor. Era 0 - 2 și scorul părea că va crește precum la Turda, însă Ciprian Pavel nu a mai greșit ținta și a redus din diferență în minutul 24, cu un șut bun, la colțul lung. Deși nu a prea forțat în acest meci, Sticla Arieșul Turda a avut ocazia sa marcheze din nou, iar Marius Ionescu a reușit "dubla” în minutul 31, astfel că la vestiare s-a intrat cu 1 - 3. Repriza secundă a început cu o ploaie deasă, iar mai mulți spectatori au și părăsit stadionul, dar cei care au îndurat vremea neprielnică au putut vedea în continuare un joc bun. Unirea Mirșid parcă a avut o altă energie și nu a mai căzut fizic precum la Turda, iar în debutul părții secunde, Raul Iliese a fost pe fază la o greșeală a unui fundaș advers și a marcat cu un șut pe jos, la colțul lung. Formația lui Flore Pop a mai avut câteva situații în care putea egala, însă speranțele sălăjenilor s-au năruit de prin minutul 75, când Ionuț Blaga a văzut cartonașul roșu. Pe final, cei care au mai marcat au fost tot clujenii. Marius Groza a făcut un penalty, iar de la "punctul cu var” a înscris Valentin Marcu și a stabilit scorul final, 4 - 2 pentru gruparea antrenată de Artur Podar. Turdenii au dat tonul fiestei împreună cu suporterii lor și au sărbătorit revenirea fotbalului din Turda în Liga a III-a; în schimb, sălăjenii mai trebuie să aștepte cel puțin un an până când județul nostru va reapărea pe harta fotbalistică a României. □ Ionuț COSTINAȘ Unirea Mirșid - Sticla Arieșul Turda 2 - 4 (1 - 3) Au marcat: Ciprian Pavel (24) și Raul Iliese (57), respectiv Ștefan Silaghi (12), Marius Ionescu (16 și 31) și Valentin Marcu (89-11 m) Unirea Mirșid: Marius Groza - Vlad Tohat, Radu Blaga, Toth Karoly, Raul Iliese (84 Florin Săstraș), Beko Gabor, Ionuț Blaga (cpt.), Bogdan Cioca, Razván Sabou, Ciprian Pavel și Darius Coldar (46 Ciprian Bărnuțiu).Rezerve: Vlad Muscan, Sergiu Dalnoki, Sebastian Morazi și Marius Bereschi. Antrenor: Flore Pop. Conducător: Călin Bereschi Sticla Arieșul: Andrei Ursu - Marius Ionescu (86 Razván Tomhozan), Virgil Cocoară (cpt), Victor Soporan (77 Rareș Moldovan), Valentin Marcu, Cristian Palenca, Alexandru Savu,Flaviu Chișu, Florin Dan, Ștefan Silaghi și Alexandru Mărie (68 Alexandru Băețan). Rezerve: Marcel Lakatos - Adrian David, Andrei Biriș și Addin Rus. Antrenor: Artur Podar • Declarații după baraj: ............................................ Călin Bereschi - conducător Unirea Mirșid. “Cu puțin noroc puteam obține un egal” “A fost un meu echilibrat, cu ocazii de ambele părți. Poate cu puțin noroc, puteam obține măcar un rezultat de egalitate. Trebuie să felicităm adversarul, fiindcă a fost mai bun decât noi. Sticla Arieșul este o echipă dintr-un municipiu, jucătorii au condiții și se pregătesc aproape în fiecare zi. Fără discuții, Turda merită să aibă echipă ni Lij a fi de ce nu poate chiar mai sus, fiindcă orașul are o tradiție în fotbal. Mie îmi pare rău că noi nu am putut alinia cea mai bună echipă, cum de altfel s-a întâmplat la mai multe meciuri din acest sezon. La Turda ne-am apropiat ca și nume de cea mai bună echipă, dar din păcate, câțiva jucători au jucat accidentați și acest lucru s-a văzut la scorul final. Noi la aceste meciuri de baraj am vrut să jucăm și am încercat să dăm ce este mai bun, insă nu am reușit. Eu îmi cer scuze față de iubitorii fotbalului sălăjean, pentru că fost rușinoasă înfrângerea de la Turda”. Doi sălăjeni, medaliați cu bronz la Campionatul National U19 Portarul Andrei Pop și mijlocașul Iustin Ardelean au contribuit la succesul celor de la “U” Cluj la turneul final de la București din cadrul Campionatului Național de Juniori U19 în acest sezon, în campionatul de juniori CS Barcău Nușfalău a dominat copios întrecerea internă, calificându-se la turneul semifinal de la Cărei, acolo unde a participat alături de Victoria Cărei, CS Ineu și “U” Cluj. La echipa mică a “șepcilor roșii” evoluează și doi sălăjeni, este vorba despre portarul Andrei Pop și de mijlocașul Iustin Ardelean. Dacă primul a ajuns în curtea celei mai iubite echipe din Ardeal în vara anului trecut, după ce s-a remarcat la juniorii celor de la FC Zalău, dar și în câteva meciuri la echipa mare în Liga a III-a, Iustin a plecat de la CS Crasna la “U” în iarna trecută. După un parcurs foarte bun la echipa din Crasna, precum și evoluții constant bune la CS Viitorul Zalău și Atletic Zalău, Ardelean făcea pasul către echipa “șepcilor roșii”. Cei doi sălăjeni au avut evoluții bune pentru “U” Cluj, în special Andrei Pop. Fostul portar de la FC Zalău a închis bine buturile echipei clujene la turneul semifinal de la Cărei, iar “șepcile roșii” au obținut astfel calificarea la turneul final de la București. Cu toate acestea, clujenii au avut ceva emoții în meciul cu CS Barcău Nușfalău, însă în cele din urmă, “alb-negrii” au câștigat pe final, meci în care Andrei Pop a avut mai multe parade bune. “Eu m-am concentrat și am încercat să-mi ajut echipa ca la oricare alt meci. Fericit echipa din Nușfalău pentru că au făcut un meci foarte bun împotriva noastră”, ne-a declarat Andrei Pop. Calificată la turneul final, “U” Cluj a jucat la Buftea, în semifinale cu LPS Mircea Eliade. După o primă repriză perfectă, în care clujenii au deschis scorul și au intrat în avantaj minim la cabine, a urmat repriza a doua de coșmar. Astfel, LPS Mircea Eliade a marcat de 5 ori, fără să mai primească vreun gol, astfel că “U” Cluj a ajuns în finala mică, în lupta pentru locul 3, Universitatea Cluj a întâlnit CSM Bacău. După un joc controlat în totalitate, clujenii s-au impus cu 2 - 1, cucerind medaliile de bronz, performanță cu repetiție pentru “U” Cluj, care a cucerit locul 3 și în sezonul trecut. Campioana națională a fost din nou, la fel ca anul trecut, Sporting Pitești, care a trecut cu 4 -1 în finală, în fața celor de la LPS Mircea Eliade. Cu toate acestea, faptul că doi sălăjeni au contribuit la această reușită a celei mai iubite echipe din Ardeal nu poate decât să ne facă cinste și să sperăm că în viitor, aceștia vor face pasul și către echipa mare, acolo unde îi așteaptă alt sălăjean, Adrian Micaș. “A fost un sezon reușit, mă bucur că am ajuns la această echipă și că m-am acomodat foarte repede. Pe viitor îmi propun să debutez cât mai repede la echipa mare și să facem o figură frumoasă în Campionatul Național U19”, a mai spus talentatul portar sălăjean. □ Cristian MOLDOVAN Rázván Sabou - Jucător Unirea Mirșid: “Nicio echipă din Sălaj nu putea să facă față celor de la Turda” f ‘In primul meci, scorul a fost prea dur, dar in retur am jucat mai bine, am și marcat și pe lângă goluri am mai avut câteva ocazii. Cu puțină atenție puteam scoate cel puțin un egal. Până la urmă Sucal Arieșul Turda a fost superioară, iar jucătorii erau foarte bine pregătiți fizic. Acest lucru s-a văzut MTV mai ales in meciul din tur. Nicio echipă din Sălaj nu putea să facă față celor de la Turda”. Artúr Podar - antrenor Arieșul Turda: “A fost o diferență mare între noi și Unirea Mirșid” “Am reușit o promovare fără drept de apel. Până la urmă, noi in al doilea meci de baraj ne-am propus să nu pierdem. Chiar dacă a fost un joc mai slab din partea noastră, avem și circumstanțe, fiindcă este greu să te mai poți motiva 100%, după ce în tur am câștigat cu 6 - 0. Acum ne bucurăm de munca reușită de un an de zile și după aceea vom vedea ce ne vom propune în Liga a III-a. Este clar că după primul an de la promovare nu ne putem propune mare lucru. După cele două rezultate, intre Sticla Arieșul Turda și Unirea Mirșid a fost o diferență mare la aceste meciuri de baraj. Cu siguranță sunt mai multe aspecte care țin de această diferență, nu doar de valoare. Ține și de latura financiară și de potențial. La noi s-a dorit promovarea de la începutul campionatului și am fost sprijiniți de autoritățile locale și cred că munca noastră a răsplătit și munca celor care ne-au susținut. Unirea Mirșid este o echipă bună, dar celor de la Mirșid le-a lipsit voința și pregătirea fizică. Viteza noastră a făcut diferența în ambele jocuri”. Miercuri, 27 iunie 201 Blitz /£ [UNK] Bogdan Ungurușan: “Aștept oferte. Mai pot face față chiar și în Liga 1” Fundașul zălăuan s-a despărțit în această vară de FC Botoșani și este liber de contract. Viitoarea sa destinație încă nu se cunoaște, dar fotbalistul de 35 de ani ar mai vrea să joace chiar și in primul eșalon Pentru județul Sălaj, Bogdan Ungurușan este un fotbalist reprezentantiv. Căpitan la Universitatea Cluj, dar și la Pandurii Tg. Jiu, sălăjeanul a cunoscut adevărate satisfacții în fotbal, iar cu gruparea gorjeană a fost vicecampion al României, dar a evoluat și în grupele Europa League. In ultimul an și jumătate, Ungurușan a jucat tot în Liga 1 la FC Botoșani, grupare de care s-a despărțit în această vară după ce contractul său s-a terminat.Ajuns la 35 de ani, zălăuanul încă mai poate face față chiar și în Liga 1, dar deocamdată nu are nicio ofertă concretă. Fotbalistul ar lua în calcul și o eventuală ofertă din liga secundă, însă doar de la o echipă cu proiect serios, care vizează promovarea. “Deocamdată nu știu foarte multe. Am fost sunat de un impresar pentru a pleca în Letonia, la o echipă de primă ligă, însă am refuzat, fiindcă nu iau în calcul să pesc departe de casă. Aștept și alte oferte, de ce nu chiar și din Liga I, fiindcă mai pot face față chiar și la acest nivel, în ultimele sezoane am jucat constant, peste 30 de meciuri in fiecare campionat. Dacă va exista o ofertă concretă și de la Liga a II-a voi accepta, însă la Liga a III-a nu mă gândesc sub nicio formă. Nu plec doar de dragul de a pierde vremea”, ne-a declarat Bogdan Ungurușan. In stagiunea 2017 - 2018, Ungurușan a jucat in 29 de partide pentru FC Botoșani, însă a avut o perioadă de o lună de zile când a fost indisponibil, din cauza unei accidentări. Vlad Opriș, din nou în pregătiri cu UTA Arad Fundașul sălăjean se antrenează din această săptămână cu fosta campioană a României, cu care s-a mai pregătit și in iarnă Din păcate, județul Sălaj nu se poate mândri cu foarte mulți jucători la nivelul Ligii 1 de minifotbal, acolo unde în sezonul trecut au evoluat doar Gabriel Vașvari - ACS Poli Timișoara și Bogdan Ungurușan - FC Botoșani. La finalul sezonului, cei doi jucători s-au despărțit de formațiile la care au evoluat și este posibil ca doar unul dintre aceștia să continue în primul eșalon. Nici la nivelul Ligii a II-a, județul nostru nu stă mai bine și doar fundașul simleuan Vlad Opriș mai evoluează la acest nivel. După trecut pe la CSM Sighetu Marmației sau Unirea Jucu, puternicul fundaș central a ajuns în curtea celor de la Juventus București, formație de care s-a despărțit în iarnă. După ce în tur a evoluat pentru CS Balotești, Vlad Opriș a avut mai multe opțiuni după despărțirea de Juventus și chiar a fost aproape de a semna cu UTA Arad, însă înțelegerea a picat în ultimul moment, iar sălăjeanul a evoluat în retur sub comanda lui Florentin Petre la Foresta Suceava. La gruparea moldavă, Opriș a avut evoluții bune și în cele 13 meciuri disputate în tricoul Forestei, fundașul în vârstă de 21 de ani a marcat un gol. Din păcate, sucevenii au retrogradat din Liga a II-a la finalul sezonului, iar Vlad Opriș sa despărțit de Foresta, iar începând din această săptămână se pregătește din nou cu UTA Arad. Să sperăm că de această dată, înțelegerea se va finaliza, iar sălăjeanul nostru va îmbrăca tricoului celei mai titrate echipe din provincie, de șase ori campioană a României. C Cristian MOLDOVAN