Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2018 (Anul 12, nr. 648-673)

2018-07-04 / nr. 648

___________________ ^^vs^V^Miercuri, 4 iulie 2018 VOLEI Vicecampioana Muntenegrului, adversara Zalăului în Cupa Challenge Pentru un loc în 16-zecimile competiției, Volei Municipal Zalău se va duela cu Buducnost Podgorica într-o “dublă” manșă ce este programată în luna noiembrie Pentru sezonul 2018 - 2019, Volei Municipal Zalău vrea să facă uitate toate nereușitele din stagiunea trecută, astfel că și în cupele europene își propune să aibă un parcurs cât mai lung. Primul adversar cu care se va duela gruparea de sub Meseș în Cupa Challenge este Buducnost Podgorica, o formație care a devenit vicecampioană în Muntenegru și care are în palmares trei titluri de campioană, în 2002, 2007 și 2008. La prima vedere, echipa din Buducnost nu pare una de speriat, însă adversarul trebuie tratat cu maximă seriozitate, dacă zălăuanii își doresc ca aventura europeană să nu se termine brusc, la fel cum s-a întâmplat în 2016 și 2017, când gruparea de sub Meseș a fost eliminată încă după primul tur. Partida tur dintre Buducnost Podgorica și Volei Municipal Zalău are loc în perioada 6-8 noiembrie, în Muntenegru, în timp ce returul se va disputa în Sala Sporturilor “Gheorghe Tadici” din Zalău, în perioada 13 -15 noiembrie. Este pentru al treilea an la rând, când Volei Municipal Zalău joacă doar în Cupa Challenge. Chiar dacă a evoluat în a treia competiție europeană, formația zălăuană nu a rupt gura târgului. în 2016 a pierdut de o manieră rușinoasă calificarea cu MOK Jedinstvo Brcko din Bosnia, iar anul trecut au pierdut ambele meciuri cu Benfica Lisabona. Dacă trece de Buducnost, fosta campioană se va duela cu Steaua! La sediul CEV din Luxemburg s-au stabilit întreg programul Cupei Challenge: în această competiție, România mai este reprezentată de încă două echipe: este vorba de Tricolorul Ploiești - care a renunțat să joace în Liga Campionilor - și de Steaua București, medaliată cu bronz în stagiunea trecută a Diviziei A1. Și campioana Tricolorul Ploiești va intra încă din prima fază a competiției și urmează să se dueleze cu Levski Sofia; în schimb, Steaua este calificată direct în 16-zecimi, dar își va afla adversarul abia după disputarea meciurilor din prima fază. Conform tragerii la sorți, câștigătoarea dintre Buducnost Podgorica și Volei Municipal Zalău se va duela cu formația din Capitală. în cazul în care Zalăul trece de vicecampioana Muntenegrului, în 16-zecimi va avea loc un duel românesc. Meciurile din 16-zecimi sunt programate în perioada 27 - 29 noiembrie și 4 - 6 decembrie. A patra reprezentată a României în cupele europene este Arcada Galați, care va intra în 16-zecimile Cupei CEV. Adversara gălățenilor se va cunoaște după duelul din preliminariile Ligii Campionilor, dintre CV Teruel (Spania) și Lindemans Aalst (Belgia). Nikolay Jelazkov: “Obiectivul nostru este să avem un parcurs cât mai îndelungat în Cupa Challenge. Peste mai bine de trei luni, Volei Municipal Zalău va începe campionatul din Divizia A1, iar la o lună distanță după începerea primului eșalon, gruparea de sub Meseș va intra și în Cupa Challenge. Adversarul din prima fază este Buducnost Podgorica, vicecampioana Muntenegrului, despre care tehnicianul Nikolay Jeliazkov încă nu știe foarte multe detalii. Cu toate acestea, bulgarul vrea ca Volei Municipal Zalău să aibă un parcurs cât mai lung în Cupa Challenge. “Nu știu prea multe despre echipa lor în acest moment, pur și simplu deoarece perioada de transferuri este încă deschisă pănă la finalul verii. Nu știm ce jucători își vor aduce, în orice caz, obiectivul nostru este să avem un parcurs cât mai îndelungat în aceste sezon de Cupa Challenge”, ne-a declarat Jeliazkov. O Ionuț COSTINAȘ De AICI se poate cumpăra ziarul Sportul Sălăjean Zalău: Supermarketul HUDIN (Cartier Dumbrava Nord) Chioșcul din incinta Spitalului Județean Florăria din fața Spitalului Județean Magazinul de legume-fructe din stația de autobuz de la Uz Casnic Magazinul PRIMA COLOR (str. T. Vladimirescu, lângă Școala “Gheorghe Lazăr”) Chioșcul de presă de lângă Activ Piazza (Centru, în față la Registrul Comerțului) Chioșcul de presă din piața din marmură (lângă Telekom) Magazinul REAL INVEST (Cartier Stadion, Str. B. P. Hașdeu nr. 39) Magazinul Tina Tex (Cartier Stadion - mai sus de Magazinul Unicarm) Șimleu Silvaniei: Supermarket LALCOM (str. Ion Creangă nr. 4, lângă Piață) Magazinul BLUE DECOR (str. Partizanilor, Bl. A2, la urcarea spre Cabana Brădet) Magazinul de încălțăminte MODERN (str. 1 Dec. 1918 nr. 17, în fața Judecătoriei) Jibou. Magazin Central (scările rotunde) Nușfalău: Magazinul ROLDO (la intrarea în Stadion) Ileanda: Cooperativa de Consum (lângă Poliție) Noi când o să mai avem fotbal? □ Monel LABOY Campionatul Mondial de Fotbal este în plină desfășurare și cei care iubesc acest sport se bucură de meciuri de calitate. Din păcate, România nu este prezentă nici de acestă dată la turneul final, dar cel mai dureros este poate faptul că Zalăul nu are o echipă la nivel de... hai să spunem, cel puțin Liga a III-a. Cu terenuri de sport care arată cum arată și cu investiții doar în echipele de seniori nu se poate ajunge să te bați cu cei puternici. Modelul Gheorghe Hagi este destul de greu de implementat pentru că cei mânați de pasiune nu au bani să investestească, iar dacă nu au bani stau la mâna autorităților locale. Cum cei îndrumați de pasiune sunt în general oameni simpli și muncitori, bine educați de acasă, nu intră într-un partid politic sau nu face propagandă doar pentru a beneficia de sprijinul autorităților locale pentru a reuși să-și pună la punct o bază sportivă cât de cât de calitate și uite așa nu avem baza unei echipe sălăjene care să atace promovarea în Liga a III-a. Răzleț au apărut câteva școli de fotbal sau cluburi private, dar nu este suficient. La cluburile private ajung în general copiii de oameni înstăriți, oamei care își permit să susțină financiar echipa la deplasări, dar în general marii sportivi provin din famili simple unde copiii știu ce înseamnă munca de mici și pun osul la treabă pentru a scăpa de sărăcie. Copilul de bani gata este obișnuit să primească totul de-a gata și nu este obișnuit să pună osul la treabă astfel că nivelul la fotbal nu prea crește, cel puțin la nivel de județ. Fără sprijin serios și baze adecvate o să mai urmărim România doar în meciurile de precalificare, iar fotbal de nivelul Ligii a IlI-a doar cel mai devreme peste un an, dar posibilitatea este doar una teoretică. Pe lângă slaba pregătire a tinerilor din ziua de azi, nu trebuie să mulțumim și vrem să aducem mulțumiri Primăriei Zalău pentru faptul că a oprit finanțarea către Clubul Sportiv Fotbal Club Zalău, club care a avut pe lângă echipa de seniori și câteva grupe de copii și juniori, grupe care au fost lăsate de izbeliște. Stau și mă întreb așa... teoretic... ’’Oare au mustrări de conștiință cei vinovați de dispariția clubului zălăuan?” _________ CZT* Sportul ___________________________Sujean.ro Retragerea unei legende Considerat cel mai galonat voleibalist român din ultimul deceniu, Bogdan Olteanu s-a retras în glorie, după ce a reușit eventul în România, cucerind titlul național și Cupa României cu LMV Tricolorul Ploiești și la propriu, dar și la figurat. Bogdan Olteanu (n. 11 mai 1981) a fost un sportiv uriaș! Considerat cel mai bun voleibalist din România din ultimul deceniu, valorosul trăgător secund sa remarcat în campionate puternice din Europa, precum Germania, Italia, Spania, Franța, dar și din America de Sud, precum Brazilia sau Argentina, sau chiar în China. Timp de 15 ani, voleibalistul originar din București a cucerit medalii, dar a primit și valoroase distincții individuale. Astfel, Olteanu a cucerit medaliile de aur în Argentina de trei ori cu UPCN San Juan, a fost vicecampion al Braziliei cu Brasil Kirin și a cucerit Cupa Germaniei, Cupa Spaniei și Cupa Franței. Totodată, cu UPCN San Juan a cucerit Cupa Americii de Sud. Ca și premii individuale, românul a fost desemnat cel mai bun “secund” din Superliga spaniolă, cel mai bun jucător străin din campionatul Argentinei, dar a fost și MVP în finala Ligii Argentinei, la Copa Master Argentina și la Copa ACLAV. De trei ori consecutiv a fost desemnat cel mai bun voleibalist din România, între 2003 și 2005. Timp de 15 ani, a îmbrăcat tricoul Naționalei în aproape 200 de jocuri, o perioadă lungă fiind chiar căpitanul echipei, Bogdan Olteanu. “După ce am făcut eventul cu Tricolorul Ploiești, am simțit că am închis un cerc” , în vara anului trecut, a surprins puțin decizia sa de a reveni în campionatul românesc. După un deceniu jumate, el punea punct aventurii din străinătate, semnând un contract cu LMV Tricolorul Ploiești. La finalul unui sezon încins, prahovenii au reușit să câștige totul în României, adică titlul naținal, cât și Cupa României. Era încununarea unei cariere formidabile pentru Bogdan Olteanu în plan internaținal, dar care se termina cu brio în țară acolo unde începuse activitatea, dar unde nu cucerise niciun trofeu! “Când m-am reîntors în țară, am avut un singur țel și pe care l-am declarat de la început: cupa și campionatul întorcându-mă acasă, am simțit că am închis un cerc”, a declarat Bogdan Olteanu pentru ziarul Sportul Sălăjean. Antrenorul Nikolay Jeliazkov, mulțumit de lotul Zalăului “Sunt foarte mulțumit de echipe pe care ne-am creeat-o. Cred că avem un potențial mare”, a spus buglarul Chiar dacă noua ediție de campionat Diviziei Alba a începe pe 13 octombrie, Volei Municipal Zalău și-a definitivat lotul încă din luna mai, conducerea când fost extrem de activă pe piața transferurilor. Fosta campioană a transferat nu mai puțin de șase voleibaliști, dar s-a și despărțit de cei care nu au prea dat randament, astfel că lotul este deja finalizat. De achizițiile care s-au făcut la Volei Municipal Zalău s-a declarat încântat și antrenorul Nikolay Jeliazkov, care crede că echipa sa va avea potențial și se va putea bate la campionat. “Sunt foarte mulțumit de echipe pe care neam creeat-o și cred că avem un potențial mare, obiectivul principal fiind desigur campionatul. Totuși, mai sunt echipe care încă nu și-au definitivat loturile și nu putem spune mai multe: în momentul de față, pentru mine cel mai important lucru este să muncim din greu pentru a ne ridica la potențialul nostru și să avem o atmosferă bună la echipă. Prefer să mă concentrez pe ceea ce se întâmplă la echipa mea, decât să mă uit în ograda altora”, ne-a declarat Nikolay Jeliazkov. Cristian Andrei Bartha (Tricolorul Ploiești), Andrei Spînu (Arcada Galați), Miroslav Gradinarov (Benfica Lisabona), Jani Jeliazkov (Neftochimik Burgas - Bulgaria), Ciprian Matei (Steaua București) și Philipp Kreiss (LMV Tricolorul Ploiești) sunt achizițiile verii la Volei Municipal Zalău. Tot de șase jucători s-a despărțit gruparea de sub Meseș după terminarea campionatului: Mihai Tarța, Vlad Cuciureanu, Cornel Miron, Filip Stoilovic, Philip Harmash și Dobromir Dimitrov. □ Ionuț COSTINAȘ A emigrat în SUA, unde are proiecte în volei, dar și în imobiliare în această vară, deși mai putea să joace la nivel ridicat, fostul “căpitan” al Naționalei a spus “STOP” activității de jucător la vârsta de 37 de ani. “La Ploiești, am avut parte de condiții bune, de liniște la echipă, un staff tehnic, medical și cu colegi de echipă cu caracter deosebit. Păcat că situația de acolo este acum tragică. Eu m-am retras din activitate și m-am mutat deja în SUA! Pentru mine urmează o perioadă de adaptare în Statele Unite, îmi va lua ceva timp să intru în noul sistem. Chiar și așa, sunt foarte optimist că proiectele mele vor fi de succes. Voi rămâne în volei cu un nou proiect, prin care vreau să ajut cât mai mulți tineri. Mai apoi, un alt hobby de-al meu sunt imobiliarele. Pe acest segment, mai am multe de învățat, pentru că sunt la început”, ne-a mai spus cel mai galonat voleibalist român din ultimul deceniu. Cum problemele de la Ploiești sunt grave, Olteanu mizează pentru sezonul viitor pe adversarele sale din acest an, nu și pe Steaua, dar vede și o supriză: CSM București! “Galați, Zalău, Craiova și CSM se vor bate pentru titlu. Echipa care va fi cea mai constantă va avea un mare avantaj”, este de părere acesta, în încheiere, marele campion a ținut să adreseze prin intermediul ziarului nostru și câteva cuvinte de mulțumire celor din marea familie a voleiului din România. “Vreau să le mulțumesc tuturor antrenorilor, colegilor de breaslă, arbitrilor și nu în ultimul rând, iubitorilor voleiului din România pentru suport, încurajări, motivație și încredere! Le urez bartă echipelor naționale pe plan internațional, un volei de calitate, din ce în ce mai puternic în Campionatele Naționale și să ne revedem sănătoși”, a încheiat Bogdan Olteanu . O Călin ONICAȘ