Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2019 (Anul 13, nr. 700-726)

2019-07-24 / nr. 703

Boxul din județul Sălaj, izvor nesecat de talente Pugiliștii Răzvan Cristea și Cristian Balint, medaliați la Cupa României După ce au cucerit trei medalii la Campionatul Național din luna mai, cadeții de la CSM Zalău au urcat pe podium și la Cupa României de la Târgu Jiu. “Am cucerit două medalii, dar liniștit puteam veni acasă și cu cinci! Oricum, cei doi medaliați ar putea deveni campioni naționali în anul 2020, când vor fi tot cădeți”, a precizat antrenorul Adrian Popuțea Mai ales după ce Adrian Popuțea a devenit antrenor, secția de box de la CSM Zalău a cunoscut o schimbare la față. Astfel, în ultima perioadă am remarcat o creștere a numărului de practicanți, iar clubul a înființat o secție și la Șimleu Silvaniei. Rezultatele încep deja să se vină, iar pugiliștii pregătiți de maestrul Ioan Dragoș și Adrian Popuțea se remarcă în competițiile importante din țară. La Campionatul Național de cădeți ce a avut loc în luna mai la Târgu Jiu, CSM Zalău a cucerit trei medalii: două de argint și una de bronz. Rezultatele bune ale cadeților au fost repetate și la Cupa României, care s-a desfășurat săptămâna trecută, tot în orașul lui Brâncuși. La fel ca și la Naționale, clubul sălăjean a deplasat un lot de cinci sportivi, e vorba de Mario Pop (categoria 38,5 kg), Sergiu Todoran (44,5 kg), Cristian Balint (44,5 kg) - toți trei din Șimleu Silvaniei, Cristian Terec (56 kg) și Răzvan Cristea (90 kg) - ambii din Zalău. Pentru această competiție, obiectivele erau clare: două medalii și o participare în finală. Deși a existat și puțin ghinion, speranțele boxului sălăjean au confirmat încrederea antrenorilor, cucerind două medalii. Răzvan Cristea, medaliat la argint! La Naționalele din luna mai, Răzvan Cristea pierdea calificarea în finală după un meci disputat. Până la urmă, zălăuanul fusese medaliat cu bronz. De data aceasta, puștiul s-a mobilizat mai bine și a ajuns în finala categoriei 90 kg. Răzvan a câștigat la puncte primul meci de la Târgu Jiu, devenind din nou medaliat în semifinale, el a trecut înainte de limită de Bogdan Fieraru (BC Drobeta), fiind învins apoi în finală de Alexandru Ardeleanu (CS Stejarul Danes). “Eu m-am apucat de box, după ce am fost ambiționat de un prieten. Ieșeam afară cu el și mă enerva că tot trebuia să meargă la antrenamente și eu trebuia să merg acasă. Așa m-am dus și eu cu el, mi-a plăcut foarte tare acolo și m-am ținut! Mă duceam la antrenamente zilnic și apoi au început meciurile, care m-au ambiționat mai tare. Nu credeam vreodată că voi ajunge la această performanță! Sper ca într-o zi voi deveni campion!”, nea declarat Răzvan Cristea, elev la Școala Gimnazială “Mihai Eminescu” din Zalău. Șimleuanul Cristian Balint, pe podium Deși practică boxul de mai puțin de un an, Cristian Balint a reușit să se remarce. Dacă la Naționalele din mai a simțit pentru prima dată aerul teure ale competițiilor naționale, el a urcat pe podium la Cupa României! La cat. 44,5 kg, pugilistul a trecut de un adversar mai experimentat din Baia Mare, asigurându-și “bronzul”, în semifinale, în fața olteanului Ricardo Ilie (CSM Craiova), puștiul de 13 ani a făcut un meci bun, dar a pierdut la puncte. Oricum, Balint promite mult și antrenorul său își pune mari speranțe în calitățile sale. Aerisi* Popuțea. “La cădeți, avem o generație de mare perspectivă ” Medaliat la Naționale. Sergiu Todoran a făcut acum cel mai bun meci din carieră. Din păcate, el a fost învins de un pugilist valoros și nu a mai reușit să repete performanța din luna mai. Cam aceeași situație a fost și în cazul lui Cristian Terec. Vicecampion național la categoria 59 kg, zălăuanul era văzut ca unul dintre favoriți la cat. 56 kg, la care s-a înscris de data aceasta. Din păcate, el a pierdut încă din primul meci, ratând medalia. “Mă așteptam să domine categoria. Din păcate, a avut o zi mai proastă”, a punctat antrenorul Adrian Popuțea. Au existat speranțe mari și la categoria 38.5 kg, unde boxa Mario Pop. Din păcate, cel mai... ușurel pugilist din delegația Zalăului a pierdut în fața unui adversar din Baia Mare. “Obiectivul nostru a fost îndeplinit. Am cucerit două medalii, dar liniștit puteam veni acasă și cu cinci! Oricum, cei doi medaliați ar putea deveni campioni naționali în anul 2020, când ei vor fi tot cădeți și șansele sunt mult mai mari. La cădeți, avem o generație de mare perspectivă. Deși nu au fost medaliați, Mario Pop, Sergiu Todoran și Cristian Terec au arătat că au potențial și la următoarele competiții pot să urce pe podium”, ne-a declarat : Adrian Popuțea. □ Călin ONICAȘ AUTOSA. Inspecții periodice de întreținere Reparații motor $ Reparații transmisie J Reparații frână -Reparații direcție și suspensie Sisteme de injecție^ Tobe de eșapament s.. f Electricitate x.'.Jilj Olf - Climă - î Diagnoză _• ■- < jflil Iulcanizare j» »Seu montul gratuit I indem și inchiriem portbagaje + suport bicicletă “V. Manoperă gratuită la schimburi de ulei Szabó Robert, pe podium la Campionatul Internațional ACR de viteză pe traseu montan Pilotul sălăjean a obținut locul III la general și locul I la clasă în prima etapă din Campionatul Internațional ACR de viteză pe traseu montan de la Luna Șes, județul Satu Mare La finele săptămânii trecute, în stațiunea montană Luna Șes, din județul Satu Mare, a avut loc prima etapă a concursului ACR de viteză pe traseu montan. Concursul a fost organizat de către Automobil Clubul Român, recunoscută de către Federația Internațională a Automobilului(FLA). Competiția a avut un traseu pitoresc, care a pus la grea încercare sportivii care au ținut să își arate măestria. Traseul ales de către organizatori a primit proecia de “micul transfagărășan” de-a lungul anilor trecuți. în cadrul acestei competiții a participat și sălăjeanul Szabó Robert, care a reușit să obțină locul I la categorie, însă, din păcate, la OPEN, Robert a declarat că a avut parte de puțin ghinion. Cu toate acestea, sălăjeanul a reușit să se claseze pe locul III, în cadrul competiției au participat, în total, 22 de șoferi. „Am așteptat cu nerăbdare această competiție, dar nu ne-am putut pregăti îndeajuns, astfel încât mașina nu e gata. Am participat cu mașina mea de oraș, obișnuită, care a evoluat extraordinar. Pista a fost și de viteză și de tactică și de îndemânare. A fost exact așa cum ar trebui să fie un VTM. Organizarea a fost de excepție, totul a fost ca la carte, dar am avut un ghinion ciudat. La a doua urcare, l-am ajuns din urmă pe concurentul din fața mea, și automat, trebuia să mă duc după el. Am fost obligat, timp de patru curbe, să apăs claxonul la maxim, să se tragă și l-am ajuns din urmă. Din această cauză nu am reușit să punctez un timp bun. La ultima urcare mi s-a stricat o bujie, și nu am putut puncta îndeajuns. Chiar și așa, sunt mulțumit, deoarece cu doar trei pistoane, am fost foarte aproape de locul 2”, ne- a declarat Szabó Robert. ,Dacă nu era incidentul de la a doua urcare și dacă nu mi se strica bujia la ultima urcare sunt 100% convins că scoteam un timp mult mai bun”, a concluzionat Szabó Robert. De asemenea, șoferul și-a declarat intenția de a participa la următorul WTM, care va avea loc pe Meseș în data de 10 august. „Acum ne pregătim pentru concursul din 10 august, ce va avea loc pe Meseș. Sperăm că pentru acest concurs mașina va fi gata pentru un VTM frumos”, a concus sălăjeanul □ Darius TEGLAȘ