Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2019 (Anul 13, nr. 700-726)

2019-07-31 / nr. 704

Ascensiune în carton: Zălăuanul Andrei Bicse, arbitru de linie la două turnee WTA Tânărul arbitru sălăjean a oficiat la Swedish Open de la Bastad, dar și Bucharest OPEN, la ambele turnee fiind arbitru de linie, în ceea ce privește turneul din capitala României, să spunem că acesta a fost însoțit de încă un zălăuan, Liviu Petrean, aflat la debutul în circuitul WTA Județul Sălaj nu a dus niciodată lipsă de valori și de tineri talentați, capabili să facă cinste județului pe meleagurile naționale și internaționale. Unul dintre aceștia este Andrei Brise, un tânăr în vârstă de 18 ani. După ce a practicat cu succes tenisul de câmp la CSM Zalău, în ultima perioadă, Andrei s-a axat mai mult pe partea de arbitraj, acolo unde a devenit în scurt timp unul dintre cei mai apreciați arbitri la nivel național. Dovada acestui fapt fiind prezența lui în calitate de oficial la WTA BRD Bucharest OPEN 2018, dar și la demonstrația de tenis din cadrul Sports Festival 2019, acolo unde a avut oportunitatea să o arbitreze pe Simona Halep, precum și alți tenismeni de talie mondială. Cariera în arbitraj a tânărului sălăjean este într-o continuă ascensiune, iar în doar două săptămâni, acesta a arbitrat la două turnee din circuitul WTA. Este vorba despre Swedish Open, competiție găzduită de localitatea Bostad, Suedia, în cadrul acestui turneu. Andrei Brise a fost pentru prima dată arbitru de linie la o competiție externă, în luna februarie a acestui an, tânărul zălăuan a mai oficiat la un turneu, tot în Suedia, la Stockholm, însă atunci a fost arbitru de scaun. Alături de sălăjeanul nostru, la acest turneu au mai fost selectați nu mai puțin de 45 de arbitri de linie din Argentina, Brazilia, Australia, Olanda, Danemarca, Polonia, Germania, Franța, Spania, Italia, România și bineînțeles, Suedia. “Turneul a fost unul foarte reușit pentru mine, reușind să trec de două selecții în timpul turneului. Astfel, din totalul de 46 de arbitri de linie, am reușit să fiu selectat printre cei 18 arbitri ce au oficiat la finală. Cu siguranță am rămas cu multe amintiri frumoase de la Bastad și am legat multe prietenii, mai ales că acest turneu a fost unul mai special din punctul de vedere al cazării. Astfel, în Bastad existau doar două hoteluri, unde erau deja cazați jucătorii, toți arbitrii fiind nevoiți să fie cazați în case private de câte 10 persoane. Așadar, a fost responsabilitate în plus, pentru că trebuia să o ne descurcăm de unii singuri, trebuia să ne facem noi mâncare. Pot spune că am rămas fascinat de orașul Bastad, care, de fapt, reprezintă un oraș de vacanță foarte important din Suedia, unde nu oricunde își permite să dețină o proprietate”, ne-a spus Andrei Brise. A fost o experiență frumoasă și Andrei a reprezentat cu mândrie județul Sălaj și întreaga României la turneul WTA din Suedia. Din Suedia, direct la BRD Bucharest Open După experiența nordică, Andrei Brise a venit direct în capitala României, acolo unde a oficiat la un alt turneu din circuitul WTA, este vorba despre BRD Bucharest Open. La acest turneu, sălăjeanul nostru s-a aflat pentru a doua oară în calitate de arbitru, însă, experiența a rămas la fel de frumoasă ca și prima dată. Mai mult, la ediția din 2019, Brise a avut parte și de un moment mai emoționant când l-a întâlnit pe unul dintre cei mai valoroși arbitri de scaun. “După turneul din Suedia am plecat direct la București, pentru singurul turneu WTA din România. La Arenele BNR am arbitrat 5 zile, fiind pentru a doua oară când arbitrez la turneul din capitală. Aici am rămas surprins când l-am văzut pe unul dintre cei mai renumiți arbitri de scaun de linie - Kader Nouni din Franța, posesor al insignei de aur”, ne-a mai spus tânărul arbitru, Andrei Brise: “Aceste două săptămâni au reprezentat o experiență imensă pentru mine” Iată că după ce s-a evidențiat ca și jucător la CSM Zalău, câștigând turnee importante din circuitul Federației Române de Tenis, în ultima perioadă, Andrei Brise s-a concentrat mai mult pe cariera de arbitraj și bine a făcut. Drumul spre succes nu este ușor și acesta a muncit mult până să ajungă în punctul în care se află în prezent; însă, eforturile lui încep să fie răsplătite și după ce a oficiat la un turneu în Suedia în luna februarie, a venit rândul și celui de-al doilea și cu siguranță va fi și al treilea, rămâne de stabilit doar data. “Aceste două săptămâni au reprezentat o experiență imensă pentru mine, mai ales că am reușit să mă descurc pe cont propriu, dar și pentru că am reușit să ajung ln locuri unde clar nu aș fi reușit să ajung din postura de turist. Astfel, este un mare avantaj pentru un arbitru de tenis, pentru că are oportunitatea de a călători din punct de vedere profesional in diferite locuri unde ca turist e mult mai greu să ajungă. Anul acesta, deja am petrecut două săptămâni la turnee în Suedia și imi doresc să revin cât mai curând în această frumoasă țară nordică”, a încheiat Andrei Brise. Zalaul a avut doi arbitri la turneul WTA de la București La BRD Bucharest Open 2019, județul Sălaj nu a avut un singur reprezentant. Astfel, alături de Andrei Brise, arbitru de linie, în premieră la un turneu WTA, a fost și zălăuanul Liviu Petrean. Acesta s-a aflat la prima experiență de acest gen și a trăit momente de neuitat la turneul din capitala României, mai ales când el a fost arbitru de linie, iar arbitru de scaun a fost celebrul francez, Kader Nouni. La București, Petrean a fost însoțit și de fiul lui, Raymond, care a fost unul dintre copiii de mingi de la BRD Bucharest Open. “A fost o experiență extraordinară. A fost prima dată când am arbitrat la linie la un turneu WTA, iar faptul că am reușit să rămân în echipa de arbitri de linie șapte zile, confirmă faptul că m-am descurcat bine. Mai mult decât atât, când am intrat în teren avându-l arbitru de scaun pe Kader Nomi mi s-au înmuiat picioarele. Nu pot să descriu sentimentul pe care-l am când sunt în teren cu un arbitru de scaun de top, și când la un “call” al meu la o minge foarte aproape de linie, el coboară și confirmă, parcă aș vrea să ridic mâna cu pumnul strâns și să strig yesss... dar e împotriva regulamentului. Foarte încântat a fost și unul dintre băieții mei, Raymond Petrean, care a fost voluntar pe toată perioada acestui eveniment în cadrul programului copiilor de mingi care au muncit în anumite zile până la ore târzii în noapte”, ne-a spus Liviu Petrean, care are doar cuvinte de laudă la adresa lui Andrei Brise, căruia îi vede un viitor strălucit în arbitraj. “Mă bucur că am reprezentat Zalăul împreună cu prietenul meu Andrei Brise la acest frumos eveniment și sunt convins că Andrei va fi unul dintre marii arbitri de tenis din România, sau de ce nu, și din lume”, a încheiat Liviu Petrean. O Cristian MOLDOVAN ELTHAUS SiiM tuiBhfta catda cm uusi t'UilA CM SWISS — S33cm&lt; Celt mtt performante stftttf» și uși din țarii La cele mai bune PPC TPI |pH Oferte speciale te așteaptă I« magazinele noastre de prezentare; C« Copmu ST, lalau tutu Bd. M Viteazul 10BA , Zitau toi, om m 14010200 oop m i I