Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2020 (Anul 14, nr. 727-751)

2020-04-08 / nr. 740

Myercuyi, 1< aprilie 2020_________________________ HANDBAL _______________ Dana Abed-Kader pleacă de la HC Zalău și ajunge la o echipă din București! Golgheterii de la HC Zalău își încheie contractul cu gruparea de sub Meseș în această vară și din sezonul viitor va evolua la Rapid, formație care se întărește puternic pentru noua stagiune Ionuț Costina. Campionatul de handbal s-a întrerupt brusc din cauza pandemiei de coronavirus, când mai erau de disputat șapte runde până la finalul stagiunii. Lupta la titlu este departe de a fi decisă, la fel și desemnarea echipelor ce se duc în cupele europene, cât și în ce privește singura echipă care va retrograda. Totuși, echipele rămân în priză, iar unele se gândesc deja la sezonul viitor și anunță achiziții importante. în aceast situație este Rapid București, ocupanta locului 11, care nu prea mai are cum să scape de baraj, însă pentru sezonul viitor își anunță un lot puternic. Braziliana Ana Paula Rodrigues și portarul Julie Foggea din Franța au fost anunțate deja ca fiind primele transferuri, dar lista de achiziții cuprinde și alte jucătoare importante. Pe această listă se află și Dana Abed-Kader golghetera de la HC Zalău, care la finalul acestui sezon își încheie contractual cu gruparea de sub Meseș. Din câte se pare, Dana Abed-Kader s-a decis asupra viitorului și a dat curs ofertei venite de la Rapid București. “Am înțeles că Dana Abed-Kader a semnat cu Rapid. Cei de acolo au făcut câteva transferuri serioase pentru noul sezon și vor să își formeze o echipă puternică. Nici măcar trei cuvinte nu am purtat pe tema rămânerii ei la HC Zalău. Dacă avea ceva de spus, ea trebuia să vină, nu să mă duc eu. Nu sunt tipul care să mă rog de ele”, ne-a declarat Gheorghe Tadici. Dana Abed-Kader a fost transferată la HC Zalău, la începutul anului 2017, de la CSM Cetate Deva - echipă desființată. Handbalista a avut un salt impresionant în ultimii ani și a ajuns un pivot apreciat la nivelul Ligii Naționale. După evoluțiile bune pe care le-a avut în tricoul Zalăului, handbalista de 23 de ani a fost convocată constant la ultimele acțiuni ale Naționalei și era inclusă în lotul cu care România se pregătea să participe la turneul preolimpic. Astfel, HC Zalău se pregătește să se despartă de cea mai importantă jucătoare din lot, însă Gheorghe Tadici nu se îngrijorează de acest aspect. “Nu este prima jucătoare care a crescut în valoare la HC Zalău și nici nu va fi ultima. Au fost multe și probabil că vor urma și altele. Acesta este statutul echipelor mici. Noi nu putem să ne permitem contracte mari ca și alte echipe. Plecarea lui Dana Abed-Kader nu pot să spun că nu este o pierdere. Era o soluție viabilă, o jucătoare antrenată, cu multe meciuri, însă noi am pierdut anul trecut vreo 4 - 5 jucătoare importante, dar am reușit să găsim alte soluții”, a mai spus Gheorghe Tadici. La Rapid București urmează să ajungă o altă jucătoare lansată în handbalul mare. Este vorba de Claudia Constantinescu, care anul trecut a plecat de la Zalău, la CSM București, dar în prezent evoluează la Dunărea Brăila. HC Zalău se poate baza din nou pe Alexandra Pricop Handbalista a scăpat de suspendarea ce a ținut-o departe de semicerc și a revenit pe teren chiar la ultimul joc pe care l-a susținut HC Zalău, în deplasarea de la Buzău Ionuț Costinaș Pentru restul partidelor care au mai rămas din acest campionat și pentru celălalt sezon, HC Zalău va avea mai multe soluții după ce în circuit a revenit și Alexandra Pricop. Handbalista de 21 de ani a fost jucătoarea care a evoluat cel mai puțin în acest sezon după ce a fost suspendată provizoriu de Federație, alături de alți sportivi. Federația de Handbal din Ucraina a reclamat Federația din România la EHF, pe motivul unor transferuriabuzive în condițiile în care mai mulți sportivi ar fi figurat cu legitimații și la Kiev, aparținând unor cluburi de peste graniță. Pe această listă a apărut și Alexandra Pricop, care din această cauză nu a putut juca din octombrie. Această situație s-a rezolvat în cele din urmă, iar suspendarea jucătoarei de la HC Zalău a fost ridicată la finalul lunii februarie; în aceste condiții, Alexandra Pricop a revenit pe semicerc în chiar ultimul joc pe care l-a disputat HC Zalău înainte de stoparea campionatului, cel de la începutul lunii martie, din deplasarea de la Gloria Buzău. Alexandra Prycop joacă la HC Zalău din vara anului 2018, fiind transferată de la Marta Baia Mare. Interul stânga a marcat 10 goluri în campionatul trecut, în timp ce în acest campionat a apucat să înscrie doar o singură dată. HC Zalău nu apelează la multe transferuri pentru noul sezon .Deocamdată singura cu care am făcut un contract este Paula Teodorescu. Ne mai interesează maxim două jucătoare”, precizează Gheorghe Tadici Camionuț Costinaș cele mai experimentate jucătoare de la HC Zalău au plecat în vara trecută, iar pe această listă au fost Andrada Mihalcea, Roxana Szolosi, Valentina Panici, Raluca Irimia, Paula Teodorescu. Aceasta din urmă va reveni la gruparea zălăuană, după ce a devenit mămică, iar deja “portărița” este anunțată ca fiind primul transfer pentru sezonul viitor, în condițiile în care, în vara trecută au plecat multe jucătoare, HC Zalău a apelat la multe transferuri, iar sub Meseș au venit șase jucătoare: Sara Abed- Kader, Amalia Coman, Irina Ivan, Gabriela Vrabie, Larisa Șerban și Andreea Tecar. De data aceasta, formația zălăuană nu va apela la multe transferuri, mai ales că nici lista plecărilor nu este una foarte mare. Doar Dana Abed-Kader și Cristiana Nica și-au anunțat plecarea, pivotul urmând să ajungă la Rapid București, în timp ce extrema la SCMU Craiova. Pentru noul sezon, HC Zalău ar urma să mai transfere maxim două jucătoare. Tadici nu se va abate de la regula sa, astfel că îl interesează jucătoare tinere, din România, cu posibilități de a progresa. Antrenorul mizează că jucătoarele tinere care sunt acum în lotul Zalăului își vor da drumul la joc și se va putea conta mai mult pe ele. “în locul Nica va apărea Vrabie, iar la fel de bine pot începe să joace mai mult Prycop, Nichitean, Berbece. De aceea leam antrenat ca să poată juca”, a mai spus Tadici, amjăcat un contract este Paula Teodorescu. Ne mai interesează marcim două jucătoare pentru sezonul viitor. Ne vom orienta tot pe jucătoare tinere și în niciun caz nu vom aduce jucătoare cu salarii de 2.000 de euro. Sub nicio formă. Nu știm dacă ne vom permite și această sumă după ce trece această pandemie” Gheorghe Tadici. “Deocamdată singura cu care Tadici rămâne optimist în privința reluării campionatului “Acum sănătatea primează, dar sper să ne putem relua activitatea din mai. Chiar dacă se va juca, cred că nu va fi permis accesul spectatorilor la meciuri”, a precizat managerul de la HC Zalău Ionuț Costina. A trecut mai bine de o lună de când HC Zalău a jucat ultimul meci în campionat. Se întâmpla pe 5 martie, la Buzău, într-o partidă ce a contat pentru etapa XIX-a din Liga Națională. Campionatul urma să se reia pe 4 aprilie, după o pauză pricinuită de participarea Naționalei la turneul preolimpic și la jocurile cu Polonia din preliminariile Campionatului European, dar toate acestea au fost amânate din cauza pandemiei de coronavirus. Și cu Liga Națională s-a întâmplat la fel, astfel că a intrat într-o pauză forțată a cărei finalitate nu se poate cunoaște, în condițiile în care președintele României a anunțat că starea de urgență va fi prelungită cu 30 de zile, automat și activitățile sportive rămân în stare de suspendare cel puțin până la mijlocul lunii viitoare. Șapte etape ar mai fi de jucat din acest campionat, iar din acest punct de vedere ar fi mult mai ușor de dus la bun sfârșit aceste competiții față de alte întreceri sportive. Deocamdată aici nu s-a luat în calcul niciun alt scenariu despre modul de continuare al întrecerii, mai ales că cele șapte runde s-ar putea disputa pe parcursul lunii iunie, iar sezonul s-ar putea prelungi chiar și în primele săptămâni din iulie, mai ales dacă Federația Europeană va permite acest lucru. Unii dintre antrenori și conducători încă nu și-au pierdut optimismul în priviința reluării campionatului, iar Gheorghe Tadici speră ca echipele din Liga Națională să își poată relua activitatea din luna mai. “Acum sănătatea primează, dar sper să ne putem relua activitatea din mai. Chiar dacă se va juca, cred că nu va fi permis accesul spectatorilor la meciuri și se vor disputa meciuri cu sălile închise pentru o perioadă. Federația Europeană își dorește ca toate competițiile să se joace și am văzut că a programat pe finalul lunii iunie meciurile de Liga Campionilor și Cupa EHF. Nu se ia în calcul înghețarea campionatului. Dacă după 15 mai se ridică starea de urgență, campionatul la handbal se poate relua la finalul lunii mai. Cele șapte etape se pot juca într-un timp mai scurt, deoarece se pot programa etape intermediare și într-o lună am termina. Nu știm ce va fi, dar după cum se preconizează este posibil să se joace, iar acest campionat să îl prelungim până la final de iunie, chiar și câteva săptămâni din iulie. Asta ar fi normalitatea, dar dacă situația nu se îmbunătățește se poate bloca totul, fiindcă sănătatea primează în fața sportului. Acestea sunt probleme minore, față de situația creată”. Gheorghe Tadici HC Zalău ar mai avea de jucat în acest campionat patru jocuri acasă cu Minaur Baia Mare, SCM Rm. Vâlcea, CSM Slatina și ”U” Cluj, iar în deplasare ar urma să evolueze la HCM Slobozia, Dunărea Brăila și Măgura Cisnădie.