Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2021 (Anul 15, nr. 805-830)

2021-07-07 / nr. 805

Miercuri, 7 iulie 2021 Volei Marius Lazăr, antrenor principal la vicecampioana SCM Zalău. Un fost campion cu Elcon d e noul secund După despărțirea de Sorin Pop, sălăjenii au nou staff tehnic. Antrenor principal la vicecampioana României a fost numit Marius Lazăr, care a fost în conducerea tehnică și în stagiunea trecută. Noutatea de pe banca tehnică este Andrei Păun, un fost campion cu Elcond Zalău, care a fost numit antrenor secund Ionuț Costina. Săptămâna trecută, Sorin Pop i-a lăsat mască pe cei din conducerea de la SCM Zalău și a anunțat că nu mai vrea să antreneze vicecampioana României. Tehnicianul din Baia Mare a părăsit echipa după doar un sezon, iar vicecampioana României a fost nevoită să caute alte soluții.Conducerea a găsit rapid înlocuitor și i-a propus lui Marius Lazăr funcția de antrenor principal. Astfel, antrenorul secund din sezonul trecut devine principal la gruparea de sub Meseș, în staff-ul tehnic a fost cooptat și un fost campion cu Elcond Zalău, e vorba de zălăuanul Andrei Păun.Marius Lazăr va fi antrenorul principal al echipei, iar Andrei Păun va fi secundul său. Contractele cu antrenorii vor fi pe o perioadă de două sezoane, cu obiective clare de performanță. Nu mai vrem să se întâmple ca și în această vară, când antrenorul a plecat după un sezon. Avem încredere în noul staff și împreună sperăm să facem o treabă cât mai bună”, ne-a declarat Adrian Feher, managerul secției de volei. Marius Lazăr: “Este un pas important pentru mine” Din această vară, Marius Lazăr va pregăti vicecampioana României. După ce în sezonul trecut a fost secundul lui Sorin Pop, în stagiunea următoare, fostul voleibalist devine principal la SCM Zalău. Marius Lazăr se află pentru prima dată în postura de antrenor principal la o echipă de seniori. El va fi ajutat de zălăuanul Andrei Păun, fost voleibalist la Elcond Zalău, cei doi fiind colegi la gruparea care în anii 90 a devenit triplă campioană a României. “Preiau funcția de antrenor principal cu dorința de a munci și de a obține performanță. Este un pas important pentru mine și puțin va fi greu, însă știm ce avem de făcut și sperăm ca rezultatele să fie pe măsura muncii pe care o vom depune. în sfârșit, după multă vreme, în staff-ul echipei de volei vor fi doi zălăuani.Să sperăm că ne vom ridica la nivelul echipei. Eu sunt încrezător că vom face o treabă bună.Avem o colaborare bună cu conducerea, ne înțelegem și avem toate atuurile să facem o treabă bună. Încet-încet vom închega echipa și sperăm să avem rezultate cât mai bune. Suntem foarte bucuroși pentru ce am reușit anul trecut și sperăm că ne vom menține tot la acest nivel”, a spus Marius Lazăr. Noul antrenor al vicecampioanei este mulțumit de transferurile care s-au făcut în această vară și crede că echipa va avea mai multă forță în atac. “Mai avem nevoie de jucători pe postul de centru, pe extremă și sper să aducem jucători de valoare. Ce am rezolvat până acum, cred că am făcut lucruri bune, cu aducerea lui Rareș Bălean, care va aduce un plus. Va veni un libero bun, constant și ne va ajuta foarte mult. După părerea mea, vom câștiga foarte mult în forța de atac, mai ales că jucătorul care a venit pe postul de fals, este unul cu experiență, masiv. Față de anul trecut am ridicat înălțimea la blocaj, iar forța de atac a crescut”, ne-a declarat Marius Lazăr. Marius Lazăr va suna adunarea la SCM Zalău la începutul lunii august, când vicecampioana va începe pregătirile pentru noul sezon. Startul campionatului Diviziei A1 este programat să înceapă la începutul lunii octombrie. S-a despărțit de SCM Zalău și a renunțat la volei! Centrul Nicolas Dos Santos a evoluat un sezon sub Meseș și a cucerit medalia de argint. în această vară, jucătorul din Brazilia a plecat de la Zalău și a anunțat că renunță la volei. Tot la final de sezon, vicecampioana s-a despărțit de un alt brazilian Leo Dal Bosco, după opt ani petrecuți la Zalău Ionuț Costinaș în sezonul trecut. SCM Zalău a avut doi jucători din Brazilia în lot, Leo Dal Bosco, care a fost căpitanul echipei și Nicolas Dos Santos. Ambii au fost jucători de bază în echipa zălăuană, însă la final de sezon, atât Leo Dal Bosco, cât și Nicolas Dos Santos au părăsit echipa.Căpitanul Leo Dal Bosco s-a accidentat chiar înaintea turneului pentru locurile 1 - 4, iar accidentarea a fost una gravă, în condițiile în care jucătorul a fost diagnosticat cu hernie de disc. Brazilianul nu a mai jucat în play-off și odată cu finalul campionatului a părăsit echipa. După 8 ani petrecuți la Zalău, voleibalistul a plecat de sub Meseș și a decis să pună punct final carierei.La final de contract cu SCM Zalău s-a aflat și Nicolas Dos Santos, centrul brazilian care a plecat după ce a cucerit medalia de argint. Voleibalistul are doar 25 de ani, însă a decis în această vară să pună și el punct carierei de voleibalist. Anunțul a fost făcut chiar pe contul său personal de facebook. Sudamericanul a început voleiul încă de la vârsta de 11 ani la Gremio și ani la rând a îmbrăcat tricoul unor formații din țara natală, precum: Apar Volei, Minas, Bento Volei, Taubate și Corinthians. înainte să vină la Zalău, Nicolas Dos Santos a fost în Franța, la Montpellier.A fost un jucător util pentru echipa noastră și și-a adus aportul la câștigarea medaliei de argint. Contractul său sa terminat la finalul sezonului și din câte știu el și-a exprimat dorința să se întoarcă în Brazilia”, a spus Adrian Feher. “Este imposibil sa descrii și sa exprimi într-o singură postare toate momentele, experiențele, lecțiile, călătoriile, campionatele, înfrângerile, victoriile, durerile, bucuriile și mai ales prieteniile pe care mi le-a oferit acest sport. Sunt foarte recunoscătoare pentru tot ce am trăit și am învățat pentru că doar această călătorie m-ar fi putut face ceea ce sunt astăzi. Intr-un mod foarte dificil, îmi asum această zi pentru a-mi lua adio sportului, pentru că este timpul să merg pe un alt drum, să-mi asum noi responsabilități și să merg în căutarea unor noi obiective și realizări”. Nicolas Dos Santos Vicecampioana mai pregătește patru achiziții SCM Zalău mai are nevoie de doi centri, un secund și un fals, urmând să își completeze lotul cu cei patru jucători până la început de august, când vor începe pregătirile Ionuț Costinaș Vicecampioana României a mutat pe piața transferurilor, iar până în momentul de față a făcut cinci achiziții. La gruparea de sub Meseș au venit Rareș Bălean, Bruno Ruivo, Volodymyr Kovalchuk, Aleksandar Minié și tânărul Tudor Baiu, însă campania de achiziții este departe de a fi încheiată. Până la reunirea lotului, programată luna viitoare, SCM Zalău intenționează să mai facă patru transferuri. Vicecampioana caută doi centri, cm secund și cm fals, conducerea fiind deja în discuții cu mai mulți voleibaliști. “Vom mai face încă patru transferuri fiindcă mai avem nevoie de doi centri, un secund și un fals. Variante sunt destule, dar nu ne grăbim fiindcă ne dorim să alegem soluțiile cele mai bune.Pănă ce echipa va începe pregătirile mai este o lună de zile, iar până la final de iulie vom avea definitivat lotul, astfel încât să-i avem la pregătire din primele zile pe top, jucătorii”, spune Adrian Feher.Din lotul cu care SCM Zalău a câștigat medalia de argint au mai rămas Mihai Coasă, Liviu Rîpeanu, Andrei Mihalescu, Mihail Mărginean, George Breban și Cristian Porumb, în discuții pentru prelungirea contractelor se află David Csanad și Vlad Cuciureanu. Au părăsit echipa Ivan Kostic, Leo Dal Bosco, Nicolas Dos Santos, Vladiaslav Charapovich, Nikola Pekovic și Mihai Tarța.