Sportul Popular, august 1951 (Anul 6, nr. 1911-1926)

1951-08-02 / nr. 1911

„Pregătirile pentru Festival au contribuit la lupta activă pentru Pace!” au declarat membrii delegaţiei tineretului din Iran In gările Berlinului au început să sosească participanţi la Festival, plecaţi din toate părţile lumii. Au sosit până acum delegaţii de tineret din India, Indonezia, Iran, Coreea, Cuba, Africa de Sud, Irlanda, R P. Bulgaria, Franţa şi R. Cehoslovacă. Alte zeci de delegaţii sunt în drum spre Berlin. La 29 iulie, a ancorat în Doriul Gdynia vasul polonez R.Batory" având la bora reprezentanţi ai tineretului francez şi englez. Din delegaţia britanică formată din 100 persoane, fac parte şi tineri indieni, australieni şi sudafricani, iar delegaţia franceză formată din 720 tineri, cuprinde şi reprezentanţi ai tineretului din coloniile franceze. Sosirea vasului „Batory” s-a transformat într’o entuziastă manifestaţie a solidari■ taţii popoarelor iubitoare de pace. Pe chei, delegaţiile engleze şi franceze au fost întâmpinate de numeroşi tineri polonezi, veniţi să-şi arate dragostea şi simpatia lor. . . Gara Ostbahnhof din Berlin cunoaşte momente de sărbătoare Aci sosesc delegaţiile străine la Festival. Ca şi toate celelalte gări din sectorul democrat al Berlinului, Gara de Est este bogat pavoazată cu steagurile tuturor ţărilor participante la Festival şi numeroase pancarte care cheamă tineretul din toate ţările să intensifice lupta pentru întărirea păcii în întreaga lume. Nu de mult au sosit la Berlin primii reprezentanţi ai R.P.D. Coreeană, trimişii eroicului popor care înfruntă invazia cotropitorilor americani. Ei au fost întâmpinaţi cu entuziasm de locuitorii oraşului şi delegaţiile tineretului german. Conducătorii caravanei coreene, lu Cho Ir şi Paki En Gu au făcut declaraţii reprezentantului ziarului „Deutches Sport Echo". Intre altele, ei au declarat că în momentul de faţă imperativul cel mai important care stă în faţa oricărui tânăr coreean, este eliberarea ţării din ghiarele cotropitorilor-Coreenii vor participa la Jocurile Mondiale Universitare cu echipe de baschet şi de ciclism. In anii care au urmat după eliberarea ţării de către trupele Armatei Sovietice, sportul de masse a luat un frumos avânt în Coreea. Desigur, odată izgoniţi invadatorii americani, mişcarea sportivă coreeană va continua pe drumul început. In momentul de faţă în toate oraşele şi satele dinapoia frontului coreean, tineretul organizează numeroase meetinguri şi serbări sportive în cinstea Festivalului. Cu aceeaşi dragoste au fost întâmpinaţi şi membrii delegaţiei iraniene. Intr-un interview acordat presei, ei au descris numeroasele dificultăţi pe care le-au întâmpinat în cursul călătoriei din partea autorităţilor din Iran .Pregătirile pentru Festival — au declarat membrii delegaţiei — au contribuit la încadrarea unui mare număr de tineri iranieni în lupta activă pentru pace şi eliberarea naţională. Tineretul din Iran a strâns peste 500.000 semnături pe Apelul Păcii, în cadrul campaniei de popularizare a Festivalului”. Delegaţii iranieni au mai subliniat că poporul ţării lor doreşte să se elibereze de sub jugul imperialiştilor britanici şi nu vrea să cadă în mâinile afaceriştilor din Wall Street. Iranienii vor prezenta la Festival o expoziţie care oglindeşte lupta tineretului din Iran pentru pace şi independenţa naţională. Tot mai des răsună pe peronul Gării de Est din Berlin, Imnul Tineretului, uratele şi aplauzele entuziaste ale celor veniţi în întâmpinarea oaspeţilor dragi in orraşul Festivalului- Bazinul de înnot de la Berlin în care se vor desfăşura probele de nstaţie, polo şi sărituri, din cadrul Jocurilor Mondiale Universitare de vară. Succesul reprezentanţilor R.P.R. la turneul de şah dela Zopot (R. Polonă) — Dr. O. Trstenescu pe locul doi, Şt. Szabó pe locul 6—7 In ultimele runde ale turneului internaţional de şah dela Zopot, s’a înregistrat frumoasa ascensiune a primului nostu reprezentant, maestrul internaţional Dr. O. Troianescu, înaintea celei din urmă runde se găsea la o distanţă de jumătate de punct de fruntaşul concursului, maestrul maghiar Ernő Gereben. Cum ambii jucători au ieşit învingători în ultima zi a concursului, Gereben câştigă primul loc, iar Dr. Troianescu se situează pe locul doi. Rezultatul obţinut de maestrul român reprezintă o performanţă de valoare, care indică just forţa sa de joc. El a lăsat în urmă maeştri reputaţi, cum sunt bulgarii Popov şi Noikirch, maghiarii Szilagyi şi Sebestien, germanul Koch, polonezii Makarczyk, Sliwa şi Plater. Cel de al doilea reprezentant al ţării noastre, maestrul Şt. Szabó, a obţinut deasemeni un rezultat meritoriu, depăşind norma de 50 la sută din maximul posibil. Iată clasamentul general-1) Gereben (RP Ungară) — 12 punte; (din 15 posibile); 2) Traianescu (RPR) — 11 % puncte; 3) Szilagyi (R.P. Ungară) - 10 și puncte; 4) Popov (RP Bulgaria) — 10 puncte; 5) Makarczyk (R. Polonă) — 8% puncte; 6-7) Szabó (R.P.R.) și Koch (R.D. Germană) 8 puncte; 8) Sebestien (RP Ungară) — 7% puncte; 9—10) Neikirch (RP Bulgaria) și Sliwa (R. Polonă) — 7 puncte; 11—12) Plater (R Polonă) și Hermann (RD Germană) — 6'A puncte; 13) Balcarek (R Polonă) — 6 puncte; 14) Arlamowski (R Polonă) — 5 puncte; 15) Ciejka (R Polonă) — 8'A puncte; 16) Gadal’nski (R Polonă) — 2-Yt punc'e. • CICLISM. — Azi, cu începere de la ora 16, se va desfăşura pe velodromul Dinamo o reuniune ciclistă in organizarea asociaţiei: Constructorii!. Dat fiind afluenţa de elemente noi, în continuu progres, reuniunea de azi poate fi numită „reuniunea cadrelor tinerei’. Şi într’adevăr, pe lângă elementele consacrate: Reinhardt, Ioniţă, Mihăilescu, German, Ocneanu, Bekman, etc., numeroşi tineri îşi vor verifica, astăzi, posibilităţile. Astfel, în fruntea tinerilor de valoare se află Gh. Navrea, revelaţia curselor de anul trecut, alături de o serie de tineri în plină desvo-Itare: Lemandroni, Dinuţ, Rosenberg, Mârşan, Istrate şi alţii. DIN CINSTEA Festivalului Mondial al Tineretului şi Studenţilor pentru pace, comisia centrală Sport la zi de ciclism organizează Duminică dimineaţă un concurs pe Velodromul Dinamo. Concursul va începe de la ora 9 urmând să se desfăşoare următoarele probe: 1. viteză categ l-a şi ll-a; 2. viteză fete; 3. urmărire categ. Hl-a şi neclasificaţi; 4. eliminare categ. Hl-a şi neclasificaţi; 5. eliminare fete; 6. semifond categoria l-a şi a Il-a. 8 FOTBAL. — Azi după amiază selecţionata Capitalei, formată din jucători care participă în campionatul orăşenesc, se antrenează pe terenul ICAS in vederea jocului pe care-l va susţine Duminică cu Dinamo Turnu Măgurele. © LUPTE. Azi, la ora 18, va avea loc la şantierul „Casa Scânteii“ o reuniune de lupte organizată de colectivulsportiv „2 Construcţii“. Această manifestaţie sportivă se desfăşoară în cinstea Festivalului Mondial al Tineretului şi Studenţilor pentru pace. Iată programul întrecerilor: Ion Iordan (Vulcan) — Valeriu Toth (Ştiinţa); Dumitru Gorgi (Constr.)— Aurel Săvulescu (23 August); M. loji (Prog.) — Niculae Manoliu (23 August); T. Cristian (Semănat.) — Ion Robu (23 Aug.); Breazna (Prog.)—V. Constantin (Semănat); Emil Hara (Constr.) — Valeriu Dumitru (Prog.); Tudor Ploaie (23 Aug.) — Mihai Popescu (Volcan); Ghiță Marin (Constr.)—M. Mihalache (23 Aug); Gh. Cozorici (Vulcan)—P. Aberman (C.F.R.); Ion M. Ion (Constr)—I. Turcitu (Semănat.); V. lonescu (Const.)—M. Cristache (23 Aug.); I. Dumitrescu (Const.)— Dumitru Cocoş (Vulcan); V. Pârvu (Vulcan)—Tarbă (Ştiinţa); Titi Iacob (Prog.)—Băişan (Ştiinţa). Două noi recorduri unionale stabilite de atleţii sovietici MOSCOVA (Agerpres), — TASS transmite: In cadrul unui concurs de atletism, care a avut loc zlieri trecute la Moscova, atleţii sovietici au stabilit două noi recorduri unionale. Astfel, la ştafeta 4X1-500 m., echipa selecţionată a U.R.S.S. compusă din Victor Zavarukin. Dmitri Piatrikin, Felis Kusiov şi Nicolai Belokurov, a marcat timpul de 15 min. 45 sec. Această performanţă depăşeşte vechiul record unional cu 4,4 sec. Sportiva Nadejda Hnlkina, tn vârstă de 18 ani, a depăşit la săritura In lungime cu 8 cm. recordul de junioare. Hulkina a sărit 5 m. 90 cm. In acest an, atleţii sovietici au stabilit până In prezent 35 noi recorduri unionale, dintre care 4 depăşesc recordurile mondiala ". Loturile de box şi fotbal care ne vor reprezenta la Jocurile Mondiale Universitare de vară Lotul de boxeuri care va reprezenta ţara noastră la marea sărbătoare sportivă de la Berlin a urmat un program ştiinţific de antrenament in cantonamentul de la Palatul Pionierilor din Capitală. Sub supravegherea antrenorilor Ion Popa şi Aurel Weintraub, tinerii pugilişti şi-au însuşit o bună pregătire tehnică. La categoria muscă, reprezentantul nostru este Gustav Ripka, un boxeur cu însemnate posibilităţi tehnice, care la turneul jubiliar de la Varşovia a furnizat o întâlnire extrem de dârză cu strălucitul pugilist sovietic Bulacov. Anul acesta, Ripka este campionul categoriei prin victoriile obţinute, în finală, în faţa redutabililor Dumitru Măţu şi Sandu Ion. Fostul campion Toma Constantin va boxa in limitele categoriei cocoş. La finalele campionatelor R.P.R. din acest an, Toma Constantin a fost învins, de talentatul Victor Schiopu, noul campion al categoriei cocoş. Reprezentantul nostru este foarte combativ, are multă forţă şi lovituri puternice. Caracteristice sunt „upercuturile" sale cu care işi pune în dificultate adversarii. Campionul R.P.R. la catpană, Ilie Gheorghe, cu o tehnică mult îmbunătăţită va avea de dat un serios examen la Berlin. In cadrul finalelor campionatelor R.P.R. din acest an, Ilie Gheorghe a depăşit pe L. Szakacs şi rezultatul acesta spune îndeajuns. Maestrul sportului Gh. Fiat, boxeur rutinat, cu o veche experienţă a ringului, va întâlni la Berlin in cadrul cat. semi-uşoare sportivi de valoare. Prin forţă şi combativitate, Fiat are toate şansele să realizeze o frumoasă performanţă. La categoria uşoară, Fr. Ambra? — care se află in formă foarte bună — a fost preferat celorlalţi „uşori• **. Tânărul boxeur este la punct cu condiţia fizică şi are o bună pregătire tehnică. Reprezentanul nostru la cat. semi-mijlocie este Nicolae Linca, maestru al sportului. Cu o vigoare deosebită, rezistent şi cu o apre- ciabilă forţă in lovituri, Linca este un concurent puternic pentru oricare semi-mijlociu. Veniamin Acatrinei va boxa in limitele categoriei mijlocie uşoară. La finalele campionatelor R.P.R., Acatrinei a boxat în linie, cu deplasări repezi in ring şi, în general, cu multă mobilitate în acţiuni. La cat. mijlocie, Petre Zaharia — campion R.P.R. — este un pugilist experimentat, în repetate rânduri internaţional. Dotat cu o rezistenţă deosebită, cu un pumn foarte puernic şi cu o bună pregătire tactică, Petre Zaharia este cel mai bun om al categoriei în ţara noastră. In limitele cat. sem.grea, reprezentantul nostru este Bătrâni Tănase, care este combativ şi posedă o tehnică pună. In sfârşit la cat. grea, suntem reprezentaţi de campionul D. Ciobotaru. Forma foarte bună în car \ se află şi excelenta sa pregătiri morală îl arată drept un boxeui, puternic pentru „greii" pe ceri o va întâlni la Berlin. Din lotul de fotbal fac parte Următorii 17 jucători: Portari: Ion Voinescu şi Aurel Crâsnic. Fundaş : Vasile Zavoda, Florien Marinescu, T. Maiogan. Mijlocaşi : Ştefan Balint, Adalbert Androvici, Ladislau Zilahi. înaintaşi: Eugen Iordache, Niculae Roman, Francisc Zavoda, Gheorghe Vaczi, Dumitru Nicolae, Iuliu Boroş, Iosef Petschewski, Nicolae Voinescu şi Niculae Dragan. întregul lot a urmat un program de antrenament metodic sub conducerea antrenorului Gică Popescu. Lotul cuprinde jucători de valoare, selecţionaţi cu multă atenţie. Adăugând faptul că in cantonament jucătorii — graţie programului metodic de pregătire — s’au pregătit în mod temeinic şi au asigurat echipei omogenitate şi orientare tactică din cele mai bune, ajungem la concluzia că la Berlin echipa noastră de fotbal va reprezenta cu cinste culorile Republicii noastre dragi, în întâlnirile la care vor participa şi selecţionatele R. P. Ungare, R. Cehoslovace, R. Polone, R. P. Bulgaria, Indiei şi R.D. Germane. Toţi jucătorii din lot sunt purtători ai insignei G.M.A. Dealtfel, activitatea lor în cadrul Complexului sportiv de Stat le-a fost de mare ajutor în desvoltarea calităţilor necesare in fotbal. Dintre jucători, Iosef Petschowski este cel care a jucat de cele mai multe ori în echipa reprezentativă, de 28 ori. Urmează Iordache (de 13 ori), Vaczi (de 10 ori), Ion Voinescu (3 ori în echipa A şi 4 ori în echipa B), Zilahi (de 4 ori), Balint, Androvici, Dumitru Niculae (de câte două ori in echipa B) şi fraţii Zavoda, odată in echipa A. Din rest, Roman a jucat odată în echipa reprezentativă de juniori, iar portarul Crâsnic, fundaşii FI. Marinescu şi Maiogan, şi înaintaşii Drăgan, N. Voinescu şi Boroş sunt debutanţi O notă caracteristică pentru înaintaşi: toţi sunt dintre cei mai buni creatori şi realizatori în echipele colectivelor lor, calitate subliniată de comportarea lor în campionat. Examenul de admitere la Şcolile Medii Tehnice de Cultură Fizică In ziua de 21 August a.c, începe examenul de admitere în anul 1 la Şcolile Medii Tehnice de Cultură Fizică. Se pot prezenta la examen elevii absolvenţi ai şcolilor elementare ciclul II, precum şi cei cu studii echivalente, înscrierile pentru examene se primesc până în seara zilei de 20 August, la secretariatul şcolilor respective. Candidaţii vor fi supuşi la un examen medical eliminatoriu, examen teoretic din Constituţia RFOR şi limba română şi examen practic la gimnastică, atletism şi un joc sportiv (volei,, handbal, baschet). Toţi elevii admişi în S.M.T.C.F. primesc în mod gratuit echipamentul sportiv şi materialul didactic necesar, iar 70% din ei vor primi burse speciale, 10°/6 din bursieri primesc în mod gratuit îmbrăcăminte şi 10°/6 manuale didactice. La sfârşitul celor 4 ani de studii absolvenţii SMTCF pot funcţiona ca profesori de cultură fizică la şcolile medii şi elementare, la colectivele sportive ale asociaţiilor şi ca activişti ai comitetelor pentru cultură fizică şi sport, regionale şi raionale. Deasemeni cei mai buni pot să-şi continue studiile la ICF şi la orice Institut de învăţământ superior. Elevii care au absolvit un an de şcoală medie tehnică sau teoretică şi posedă deosebite aptitudini fizice, se pot transfera în anul II la SMTCF cu aprobarea Ministerului de resort şi cu avizul profesorului de cultură fizică al şcolii. Ei vor fi supuşi la un examen de diferenţă la istoria educaţiei fizice, anatomie, gimnastică, atletism şi două jocuri sportive. Şcolile medii tehnice de cultură fizică funcţionează la Bucureşti, Craiova, Galaţi, Oraşul Stalin, Tg. Mureş şi Timişoara, fiecare din ele având internat pentru băieţi şi fete, în afara şcolii din Bucureşti. Şcoala din Tg. Mureş funcţionează cu două secţii paralele: română şi maghiară. „SPORTUL POPULAR“ Nr- 1911 Pag 3-a .