Sportul Popular, septembrie 1952 (Anul 7, nr. 2104-2121)

1952-09-01 / nr. 2104

ZIEI A LA FOTBAL Dinamo Buc. — Fl. Roşie UTA 2-2 (1-1) s’a desfăşurat30 de minute şi dintre Dinalamura Roşie dar care crea una din cele iri divizionare ovedit a fi cârăţite. Intr’adenara Roşie au ieri cu un joc nid, clar, omoambelor echipe , partea celor tatori prezenţi alui Dinamo, reprize, joculnţa s’a transîndârjită peintrecere aplicare jucătorii acut risipă de desea în acţisau dezordofăcut ca jocul din valoarea cs în ultimele n moment dat efortul lor de urlunos, agloipa pe centru, cepţionat sub două echipe tea de a oferi decât cel de nota de docare la cápá tul unei perioade de intensă presiune asupra porţii lui Constantinescu au reuşit să deschidă scorul prin Carpineţ. Acesta a reluat vorce, de la 10 m., o centrare a lui Frenţ, marcând pe lângă portarul dinamovist, care n’a mai putut schiţa niciun gest. Trei minute mai târziu a venit egalarea. Nicuşor a shotat puternic de la 20 m. de poartă, sus, la colţ şi mingea s’a oprit în plasă. Până la sfârşitul reprizei, mai sunt de remarcat două cornere în favoarea arădanilor, o „bară” a lui Covaci şi două ratări ale lui Ene şi Suru. După pauză, Flamura Roşie a luat conducerea în mma unei faze din care nimeni nu se aștepta să iasă un goal. Szöcke, a trimis mingea la portar, o lovitură liberă, dar portarul Constantinescu — neavertizat — nu a urmărit faza și astfel balonul a fost ajuns de Dumitrescu care, singur la 4-5 metri de poartă, a tras înscriind: 2 — 1. Din acest moment jucătorii au devenit foarte nervoşi şi Nicuşor a fost eliminat de pe teren. (min. 68) pentru lovirea intenţionată a adversarului. Totuşi, deşi au rămas numai în 10 oameni, dinamoviştii preiau iniţiativa. In min. 84, ei beneficiază de o lovitură liberă de la 18 m„ pe care Ozon o transformă impecabil, trăgând peste zidul arădan, în colţul de sus. Cu câteva minute înainte de sfârşitul jocului, Frenţ, scăpat singur către poartă, a fost faultat în careu. Arbitrul a greşit neacordând penalty în favoarea echipei arădane. Au jucat echipele: DINAMO BUCUREŞTI: Constantinescu-Băcuț O, Marinescu Szecke — Călinoiu Floreses — Lutz, Nicuşor, Ene, Ozon, Suru. FLAMURA ROŞIE: Catranici — Dodeanu (Vass), Capaş, Farmati — Suhanec, Reinhardt — Covaci (Carpinet), Frenţ, Carpinet (Covaci), Mercea, Dumitrescu. Prin jocul prestat s’au remarcat de la Dinamo: Băcuţ I, C. Marinescu, Florescu De la arădani cei mai buni au fost Capaş, Catranici, Covaci, Frenţ. O comportare necorespunzătoare au avut în acest joc o serie de jucători din ambele echipe. Astfel, Ene, Carpineţ (ca fundaş) şi Nicuşor, au comis fourturi şi neregularităţi repetate. La fel — în prima repriză — Călinoiu, a faultat şi a avut o atitudine nesportivă faţă de adversarii de joc, iar Suhanec, a atacat deseori periculos. Ozon a avut deasemenea de câteva ori atitudini nepermise, lovind cu piciorul pe adversarul căzut. Arbitrul C. Mitran, care a condus în general cu multă autoritate a greșit însă neacordând penaltyul din ultimele minute de joc la poarta dinamoviștilor. RADU URZICEANU Locomotiva Tg. Mureş — C.C.A. 0-1 (0-0) (prin telefon ru special),tori au asist izionară de e C.C.A. şi .ş. Jocul — ie 1-0 (0-0) bucureştene , tehnic moa jucat cu le sale, iar un joc slab i vedere tacastfel că nicio r nu a pu- Dea.semenea, jucând cu nnd apărării tervină cu :e acţiunile nr . pe teren în Zavoda II, Unt, Bone- Drăgan, Za-MUREŞ: -Aki, Vakarcs dzsi, Incze ,e prima acţiune importantă. După o frumoasă cursă pe extremă, Palfi trage puternic pe lângă poartă. Zece minute mai târziu, la o centrare a lui Moldoveanu, Drăgan trage din voice, însă Popa reuşeşte să reţină balonul. In min. 36, Radu trage de la 16 m., Voinescu scapă balonul care ajunge în posesia lui Incze II. Voinescu plonjează la picioarele atacantului din Tg. Mureş şi reţine cu greu mingea. In minutul 42, după o acţiune individuală, Pârvu ratează de aproape. Prima parte a jocului se termină astfel cu rezultatul de 0—0. La un minut după reluare, Radu pătrunde în careul echipei C.C.A. şi pasează lui Incze, care se afla pe extremă. Rodeanu salvează în corner. In minutul 47, Incze trage cu capul, însă mingea trece pe lângă bară. Peste puţin timp, Palii ratează deasemenea de la 5 m. Echipa C.C.A. începe să atace şi în min. 58 Pârvu preia balonul de la Zavoda I şi trage puternic, însă Popa — bine plasat — apără cu siguranţă. In min. 66 se produce o învălmăşeală la poarta Locomotivei. Min- [gea este trimisă spre poartă de Drăgan, dar Maior reuşeşte să respingă de pe linia porţii. Echipa C.C.A. continuă să atace. Mingea se află la Drăgan, care se îndreaptă spre poartă. Vakares II intervine prea târziu, astfel că atacantul bucureştean poate să plaseze mingea uşor în poartă în minutul 67: 10 pentru C.C.A. După marcarea acestui punct, jocul începe să devină nervos, cu durităţi deoparte şi de cealaltă. Locomotiva încearcă să egaleze, însă nu reuşeşte deoarece înaintarea se complace în acelaş joc fără perspective. La o ciocnire între Vakares şi Moldoveanu, jucătorul bucureştean este rănit şi părăseşte terenul. In locul său intră Victor Moldovan. Peste câteva minute, se produce o nouă ciocnire. Ghirling, rănit într’un duel cu Balint, este nevoit să părăsească la rândul său terenul, fiind înlocuit cu Baciu. In ultimele minute de joc sunt de semnalat numeroase faze de goal ratate de ambele echipe. Arbitrul A. Bölöni (Orașul Stalin) a condus slab. El nu a fost destul de atent și a permis un joc prea dur. S. MASSLER I. Lung — Flacăra Ploeşti 4-1 (1-1) (prin telefon pecial). E din localii au desfăractură tehiza I-a. Mi- i bună pre- i permis să repriza Il-a, neritată, un joc bun isiţi de condupă pauză, ţinând prea rând inutil, n pasele pe t greşite, dominat în 11-a. nota de docare chiar obţinut două îse fără rener, în min.anţu, Zeană ,ând, cu ca?loeştenii nu plat, treptat, lin. 25, ei ui, prin for,cutarea unei me a tras ncurajală de ial. Flacăra e să concrecacităţii lini-După pauză localnicii atacă cu insistenţă poarta apărată de Carapeţ. Apărarea Flacărei este nesigură, ezită de mai multe ori şi Călin reuşeşte să înscrie de două ori în min 62 şi 63. Linia de atac a Flacărei se strădueşte să reducă handicapul, înjghebează unele acţiuni, însă apărarea echipei militare — şi în special Duşan, Cernea şi portarul Coman — joacă foarte bine. In minutul 70, la un alt corner, Vlad ridică scorul la 4—1, trimiţând mingea în plasă cu capul. In urma acestui avantaj de trei goaluri, echipa militară joacă cu mult calm şi continuă să stăpânească terenul până la sfârşitul matchului. Arbitrul Polareţchi (Cluj) a condus bine următoarele formaţii: CASA ARMATEI G. LUNG: Coman — Topşa, Duşan, Cernea — Onisie, Zeană — Călin, Vlad, Alexandrescu, Smărăndescu (Colreanu), Bădeanţu. FLACARA PLOEŞTI: Carapeţ — Pahonţu, Petrescu, Fl. Marinescu — Garbeloti, Pereţ — Bădin, Fătu, T. Popescu, Iordache, Bădulescu (Dumitru Niculae). S’au remarcat: Zeană, Călin şi Alexandrescu dela Casa Armatei C. Lung şi Pereţ, T. Popescu şi Iordache dela Flacăra JACK BERARIU Divizia B CASA ARMATEI CRAIOVA—METALUL BAIA MARE 10 (0 0) CRAIOVA 31 (prin telefon). — Jocul restanţă dintre Casa Armatei din localitate şi Metalul din Baia Mare s’a terminat cu victoria echipei gazde care a marcat in min. 72 prin Morari. Când situaţia era încă 0—0, Metalul din Baia Mare a beneficiat de un penalty însă Caricas a tras pe lângă poartă. La puţin timp după aceasta băimărenii au avut şi o bară. Jocul a fost foarte dur, cinci jucători din ambele echipe fiind loviţi. JOCURI AMICALE IN ŢARA Bacău: Metalul Bucureşti — FI. Roşie Bacău, 1—1 (0—0). Au marcat : Creţea (min. 55) pentru Fl. Roşie şi Lăzărescu (min. 88) pentru Metalul. Piteşti: Flamura Roşie Piteşti— Loc. T. Severin 3—0 (2—0). Au marcat: Remus (2) şi Stănciulescu. Timişoara : Ştiinţa — Casa Armatei Cluj 0—0. Noi recorduri R.P.R. in finala campionatului auto-motociclist de viteză in coasta CLUJ 31 (prin telefon de la trimisul nostru special). Ieri s’a desfășurat în localitate, ultima întrecere a campionatului auto-motociclist de viteză în coastă al R.P.R. Din nou, mii și mii de amatori ai acestui sport au urcat încă din zori dealul Fedeacului, căutând să ocupe locuri cât mai bun© de unde să urmărească pe cei mai experimentali motociclişti şi automobilişti ai ţării noastre. Şi de data aceasta, concurenţii au confirmat progresul în care se găsesc, reuşind să îmbunătăţească multe dintre recordurile R.P.R., stabilind, totodată, u nou record la categoria motociclete cu ataş de 150 cmc. Prin comportarea avută, s-au evidenţiat: Gh. Ioniţă (C.C.A), T. Popa (Dinamo), C. Radovici (Metalul), Gh. Bereny (Dinamo), N. Sădeanu (C.C.A.), Gh. Ionescu şi C. Grigorescu (Dinamo) şi V. Abrudan (Metalul), alergători care au dat dovadă de o deosebită tenacitate şi voinţă de luptă, mulţi din ei reuşind să câştige înaltul titlul de campion R.P.R. şi să stabilească noi recorduri. Dintre cele 12 probe, 5 au fost câştigate de către concurenţii de la C.C.A. şi 4 de către alergătorii Asociaţiei Dinamo, fapt care dovedeşte sprijinul şi condiţiile excelente pe care aceştia le primesc pentru ridicarea măestriei sportive. De asemenea, două probe au revenit concurenţilor de la Metalul iar una a fost câştigată de un reprezentat al asociaţiei Locomotiva. Cu alergările care au avut locuri pe Dealul Feleacului, a luat sfârşit şi ultima probă din cadrul campionatului automotocicliei de viteză în coastă al R.P.R. fiind stabilit astfel clasamentul general al acestei disputate întreceri. Iată rezultatele întrecerilor: 100 cmc. sport: 1) Tudor Popa (Dinamo) 5:36.94. Record R.P.R.; 2) Armand Munteanu (C. C. A.) 6:00.82; 125 cmc.: 1) C. Nedelcu (Dinamo) 5:02.00; 2) Petre Iordăchescu (C.C.A.) 5:04.44; 250 cmc.: 1) Gheorghe Ioniță (C.C.A.) 4:11.48. Record R.P.R.; 2) Romano Moldovan (C.C.A.) 4:17.53; 3) Gheorghe Stoleru (Dinamo) 4:27,33, 350 cmc.; 1) C. Radovici (Metalul) 3:54.97, Record R.P.R.; 2) Gh. Voiculescu (C.C.A.) 3:58.27, 3) Ludovic Szabó (Dinamo) 4:02.31, 500 cmc.; 1) N. Buescu (Locomotiva) 3:36.45; 2) N. Niculici (C.C.A.) 3:38.27; 3) A. Lăzărescu (C.C.A.) 3:38.43; 750 cmc.; 1) Gh. Mormocea (C.C.A.) 3:40.25; 2) Zaharia Olaru (Dinamo) 3:42.55; 3) M. Antonescu (C.C.A.) 3:43.04; 350 cmc. curse: 1) Gr. Bereny (Dinamo) 4:05.11, Record R.P.R.; 2) D. Niculici (C.C.A.) 4:13.40; 3) Gh. Zdrinca (Dinamo) 4:16.50; 500 cmc.; 1) N. Sădeanu (C.C.A.) 3:29.96, Record R.P.R.; 2) I. Popa (Metalul) 4:01.94; 500 cmc. ataş: 1) Ștefan Sandu-Paul Enescu (Dinamo) 4:18.57. Record R.P.R.; 2) Jean Ionescu-C. Grigorescu (Dinamo) 4:21.40; 3) Ion Gheorghe-A. Hum (C.C.A.) 4:32.46; 750 cmc. ataş: 1) Ion Spiciu-AHuhn (C.C.A.) 4:20.09. Record R.P.R stabilit; 2) Gh. Gall-Fr. Fischer (Dinamo) 4:24.38; 3) Gh. Mândrol- Șerban Murgu (Voința) 4:29.30, auto. 2 L: 1) Marin Dumitrescu (C.C.A.) 4:13.93; 2) A- Baler 5:09.30, auto + 2 L: 1) V. Abrudan (Metalul) 3:39.58; 2} Jean Caloianu (Metalul) 3:42.47; 3) Gheorghe Alecu (Metalul) 4:31.25. Iată campionii R. F. R. şi clasamentul general după concursurile de la Sinaia si Feleac: 100 cmc. sport: 1) Tudor Popa (C. A.) 14 pct.; 2) Armand Munteanu (C.C.A.) 14 pct.; 3) V. Heceşiu (Voinţa) 3 pct.; 125 cmc.; 1) C. Nedelcu (Dinamo) 13 pct.; 2) P. Iordăchescu (C.C.A.) 9 pct.; 3) Oscar Klandi (Met.) 4 pct.; 250 cmc.; 1) Gh. Ioniță (C.C.A.) 14 pct.; 2) Romano Moldovan (C.C.A.) 11 pct.; 3) Gh. Stoleru (Dinamo) 7 pct- 350 cmc.; 1) C. Radovici (Met.) 14 pct.; 2) Gh. Voiculescu (C.C.A.) 14 pct.; 3) L. Szabó (Dinamo) 10 pct.: 500 cmc. 1) N. Buescu (Loc.) 13 pct.; 2) N. Niculici (C.C.A.) 9 pct.; 3) A Lazărescu (C.C.A.) 7 pct.: 750 cmc.; 1) Gh. Mormocea (C C.A.) 13 pct.; 2) Z. Olaru (Dinamo) 9 pct.; 3) M. Antonescu (C.C.A ) 7 pct.: 350 cmc. curse: 1) G. Bereny (Dinamo) 12 pct.; 2) D. Niculici (C.C.A.) 11 pct.; 3) G. Zdrinca (Dinamo) 6 pct.; 500 cmc.: 1) N. Sădeanu (C.C.A.) 14 pct.; 2) I. Popa (Metalul) 13 pct.; 3) M. Cernescu (Dinamo) 6 pct.; 500 cmc. ataș: 1) Ionescu-Grigorescu (Dinamo) 14 pct.; 2) Sandy-Enescu (Dinamo) 13 pct.; 3) Ion Gheorghe-A. Huhn (C.C.A.) 8 pct.; 750 cmc atac: 1) Spiriu-A Huhn (C.C.A.) 13 pct.; 2) Gall-Fischer (Dinamo) 9 pct.; 3) Mândroi-Șerban Murgu ( Vointa) 5 pct.; auto: 2 ): 1) M Dumitrescu (C.C.A. 13 pct 2) A Baier (Metalul) 7 pct.; 3) V. Țânțăreanu (Avântul) 4 pct.; auto: 2. 1) V. Abrudan (Metalul) 11 pct.; 2) J. Caloianu (Metalul) 11 pct., 3) G. Alecu(Metalul) 6 pct GH STEFANESCI' Primele întreceri din cadrul returului campionatului de rugbi al R. P. R. Eri s-au desfăşurat primele întreceri din cadrul returului campionatului de rugbi al R.P.R. Jocurile disputate, atât din Capitală cât şi în provincie, au scos în evidenţă faptul că echipele respective şi-au reînceput activitatea mai bine pregătite, atât din punct de vedere tehnic cât şi din punct de vedere fizic şi a schemelor tactice întrebuinţate. Dintre rezultatele înregistrate, se cuvine menţionat pe acela obţinut de formaţia echipei Ştiinţa (Bucureşti), care a reuşit un rezultat de egalitate (3—3) în jocul pe care l-a susţinut cu echipa Metalul — Bucureşti. Deasemeni, merită a fi remarcată comportarea frumoasă avută de echipa Dinamo IX, care deşi a folosit numeroşi jucători tineri a întrecut formaţia Şantierul Oraşul Stalin cu scorul de 25—0, dovedind o superioritate tehnică. In cel de al treilea joc de rugbi, desfăşurat în Capitală, echipa Locomotiva Griviţa Roşie a întrecut Locomotiva PTT, dovedind o netă superioritate tehnică şi tactică. Acest lucru reese din scorul final al întrecerii : 56—3. Echipa Locomotiva PTT a fostdepăşită în toate acţiunile, datorită subei pregătiri. Dintre partidele desfăşurate în ţară merită să fie relevată întrecerea dintre Ştiinţa Timişoara şi Locomotiva Cluj. Dând dovadă de mai multă combativitate, timişorenii au reuşit să învingă echipa Locomotiva din Cluj cu 13—3 (3-0). Iată rezultatele etapei : Bucureşti: Locomotiva Griviţi Roşie — Locomotiva PTT 56—3 (21—0), Dinamo IX — Şantierul Oraşul Stalin 25—0 (14—0) ; Meitalul Bucureşti — Ştiinţa Bucureşti 3—3 (0—3). Timişoara: Ştiinţa — Locomotiva Cluj 13—3 (3—0). Lupeni: Spartac Bucureşti — Ştiinţa Petroşani 5—3 (3—0). Câmpia Turzii: Ştiinţa Cluj — Locomotiva Timişoara 22 — 6 (9-3). Astăzi se dispută pe Stadionul Tineretului întâlnirea dintre Dinamo — Bucureşti şi Constructorul. Jocul va începe la ora 17:30. ★ Spartac SSCEx şi Ştiinţa Construcţii conduc in campionatul de baschet întrecerile de baschet din cadrul campionatului masculin de calificare şi campionatului feminin al R.P.R. au continuat Vineri, Sâmbătă şieri pe terenul Ştiinţa. In general, întâlnirile au fost viu disputate, fiecare echipă luptând cu toată ardoarea pentru victorie. In special, au plăcut matchurile de băeţi Spartac SSCEx.-Fl. Roşie M.I.U., SMTCF-Ştiinţa ICF, precum şi partida feminină Ştiinţa Construcţii-Fl. Roşie MIU. Dealtfel, acesta a fost singurul match feminin disputat, deoarece în celelalte două, echipa Spartac BRPR nu a prezentat brevetele G.Mi.AŞi a pierdut cu 2-0 matchurile cu echipele SMTCF și Locomotiva CFR In urma acestor înfrângeri, echipa Spartac BRPR va fi eliminată din campionat. Jocul dintre echipele Spartac SSCEx-Flamura Roșie MIU a fost deosebit de interesant, în special în prima repriză, prin evoluţia scorului. Învingătoare a ieşit echipa Spartac SSCEx cu scorul 57-49 (27-23), consolidându-şi astfel primul loc în clasament. învingătorii au prezentat caracteristicile din turul competiţiei, adică joc bazat pe contra- atac şi pe activitatea pivoţilor. Echipa s-a prezentat slab însă în privinţa realizării acţiunilor la coş, obţinând 46 de puncte din 81 de încercări (procentaj 28,39“/6). Deasemeni Flamura Roşie MIU a avut un procentaj slab, mai bun însă decât al înngătorilor: 30,90%. A tras la coş însă numai de 55 de ori, realizând 34 de puncte. S’au remarcat în cursul matchului Spiridon, Mihăilescu (Spartac SSCEx.), Nagy şi E. Teodorescu (Fl. Roşie MIU). Matchul SMTCF - Ştiinţa ICF s’a desfăşurat aseară. Tinerii jucători de la SMTCF au dovedit că în cursul verii s-au pregătit intens pentru a-şi îmbunătăţi şi mai mult principalele calităţi de joc. Faţă de turul competiţiei, componenţii echipei SMTCF au realizat contraatacuri mai prompte, soldate în majoritatea cazurilor cu coşuri marcate. Deasemeni, în acţiunile de la semi-distanţă au obţinut procentaj mulţumitor. Mai interesant este faptul că faţă de procentajul încercărilor din acţiuni obţinute în primul joc s’a înregistrat o foarte mică scădere (în material cu Progresul C.P. 2 a realizat 40,47%, iar ori 40,31°/p). SMTCF a avut principalii creeatori şi realizatori în Th. Giurculescu, Chelmuş şi Ion Sorin. Ştiinţa ICF a avut o comportare inexplicabil de slabă, jucând desorganizat în apărare (zonă în prima repriză şi om la om în repriza secundă), iar în atac a ratat foarte mult. (procentaj 22,72“/«!). Rezultatele înregistrate în ultimele trei zile, la băeţi: SMTCF— Ştiinţa ICF 60-42 (38-11); Spartac BRPR-Ştiinţa IMF 76-31 (31-14); Locomotiva CFR-Progresul Casa Scânteii 50-38; la fete: Ştiinţa Construcţii - Fl. Roşie MIU 49-32 (24-18). Cu această victorie, Ştiinţa Construcţii a trecut în fruntea clasamentului. Întrecerile continuă asta seară pe terenul Ştiinţa, după următorul program: ora 17,30 (mase.): Progresul Casa Scânteii-Ştiinţa IMF; ora 19 (tem.): Fl. Roşie MIU-Ştiinţa ICF; ora 20,30 (mase.): Metalul Energia-Spartac BRPR Campionatele de atletism ale Uniunii Sovietice LENINGRAD 31 (Agerpres).— TASS transmite: La 29 August, în cadrul campionatelor unionale de atletism s-a disputat proba de marş pe distanţa de 50 km. Această probă care cere sportivului o mare rezistenţă fizică, a fost urmărită cu un viu interes de spectatori şi de participanţii la concursuri. Sportivul Vladimir Uhov din Leningrad s-a clasat primul, parcurgând distanţa în timpul de 4 ore 20: 20. Această performanţă constitue un nou record unional şi depăşeşte vechiul record mondial. Noul recordman este student la Institutul de cultură fizică din Leningrad. Un alt nou record unional a fost stabilit la proba de 200 m. garduri. Trei atleţi excelenţi, Iurii Lituev, Evghenii Bulancik şi Timofei Litnev au trecut linia de sosire aproape în acelaşi timp. Victoria a revenit lui Iurii Lituev. Re-zultatul înregistrat de el este de 23, 5 sec. şi constitue un nou record al U.R.S.S. Vechiul record pe această distanţă stabilit în 1949 de sportivul Timofei Lunev era de 23, 6 sec Sportivul Ardalion Ignatiev de la Asociaţia sportivă „Colhoznic“, învăţător din RASS Ciuvaşă, a înregistrat un frumos succes, cucerind titlul de campion unional la 400 m plat cu timpul de 48, 2 sec. SPORTUL POPULAR Nr. 2104 Pag. 3-a