Sportul Popular, iulie 1954 (Anul 9, nr. 2448-2465)

1954-07-22 / nr. 2460

Campionatul de poliatlon G.M.A. al R.P.R. Incepind de luni 19 iulie, campionatul de poliatlon G.M.A. al R.P.R. a intrat in faza celei de a doua etape. întrecerile din această etapă se desfășoară în toate centrele de raion și sunt organizate de către comisiile de control G.M.A. de pe lingă comitetele C.F.S. raionale şi orăşeneşti. • In localităţile unde există comitete C.F.S. raionale şi orăşeneşti, concursurile vor fi organizate împreună, desemnîndu-se un singur campion şi o singură campioană, care vor reprezenta atît r.Tonul cit şi oraşul în întrecerile celei de a treia etape. Întrecerile se vor desfăşura în decurs de 2 zile, ordinea de disputare a probelor fiind următoarea: bărbaţi, ziua l-a. Tir — gimnastică — norme generale G.M.A., gr. II, înot — 100 m. liber. Ziua a II-a: aruncarea greutăţii cu ambele miini, cursa cu obstacole de 150 m — normă generală G.M.A., gr. II, cros 3 km, fele, ziua l-a: tir — gimnastică — norme generale gradul II G.M.A., înot — 50 m liber. Ziua ll-a: aruncarea greutăţii cu ambele miini, cursa cu obstacole de 150 m norma generală G.M.A. gr. II, cros 1 km. » Stabilirea clasamentului la concursurile din cadrul celei de a doua etape a campionatului de portation G.M.A. al R.P.R. se va face pe baza rezultatelor obţinute de fiecare concurent în proba respectivă. Clasamentul general va fi întocmit adunîndu-se locurile obţinute de fiecare concurent la toate cele şase probe ale competiţiei, în aşa fel ca ordinea în care se vor clasa concurenţii să reflecteze locurile obţinute de fiecare în probele respective. • Pe tot timpul întrecerilor cazarea şi hrana concurenţilor vor fi asigurate de către comitetele C.F.S.raionale, iar cheltuelile de deplasare cad în sarcina colectivelor sportive. • După terminarea etapei, comisiile de control G.M.A. vor anunța comitetelor regionale C.F.S. rezultatele înregistrate (clasamentul general pe 2 categorii, numărul colectivelor participante, punctajul primilor 5 clasați la fiecare categorie), realizîndu-se prin aceasta și înscrierea concurenților pentru etapa regională. • întrecerile etapei a doua trebuie folosite la maximum pentru trecerea normelor G.M.A. gr. II, fiecare concurent avînd posibilitatea să-și dea cu acest prilej 5 din normele necesare pentru dobindirea insignei de gradul 11. Toţi concurenţii care vor întruni condiţiile cerute de regulamentul G.M.A., vor primi in mod automat adeverinţe — formular Nr. 4. In acelaşi timp, concurenţii care nu sunt încă trecuţi în rîndul aspiranţilor G.M.A. gr. II vor fi înscrişi pe loc, de către comisiile de organizare. • In cazul cînd doi sau mai mulţi concurenţi sunt la egalitate de puncte în clasamentul general al tuturor probelor, ei vor fi clasificaţi după cum urmează : — locul cel mai bun va fi atribuit concurentului care a obţinut mai multe locuri I, la toate probele. Dacă şi în acest caz există egalitate, se va ţine seama, şi de cele mai multe locuri 2, 3 sau 4. In cazul cînd egalitatea persistă, va avea prioritate concurentul care are cel mai bun loc la tir sau nataţie. • Comisiile de Control G.M.A. nu vor permite nici unui concurent care intre timp a contractat o boală sau are altfel de indisponibilități, să participe la concurs, chiar și atunci cînd el ar fi avut o comportare meritorie în întrecerile anterioare. Cursa cu obstacole este una din de poliatlon G.M.A. al R.P.R. Ti s-o treacă cu mai puține emoții, de poliatlon G.M.A. al R.P.R. de seara), probele dificile ale campionatului nara din fotografie va reuși însă (Aspect de la finala campionatului sfășurată anul trecut la Sighi Noi purtători de insignă * Desfăşurînd o intensă activitate în timpul iernii, comisia de pregătire şi examinare de la şcoala medie de zece ani din Podul Turcului, raionul Zeletin, a reuşit se pregătească temeinic un număr de 40 tineri pentru proba de schi. Odată cu începerea sezonului sportiv în aer liber, cei 40 de elevi şi-au continuat pregătirile trecîndu-şi cu succes toate normele, şi devenind astfel purtători ai insignei G.M A. DUMITRU TAZLAOANU corespondent • Datorită însufleţirii cu care munceşte instructorul sportiv Ion Bularcă de la colectivul Flacăra din Dărmăneşti, încă un număr de 18 muncitori şi muncitoare poartă astăzi insigna G.M.A. In momentul de faţă, instructorul sportiv Ion Bularcă pregăteşte încă un lot de 56 tineri şi tinere care, de curînd, şi-au completat carnetul de aspirant. G. ŞTEFANESCU corespondent In întreaga ţară continuă să se desfăşoare întrecerile din cadrul Spartachiadei sindicale. In multe locuri, rezultatele primelor întreceri sunt deosebit de frumoase. Sîmbătă şi duminică urmează să se desfăşoare cea de a treia etapă a Spartachiadei, la atletism. In această etapă se vor întrece, pe regiuni, echipele reprezentative ale asociaţiilor. Pentru buna desfăşurare a acestei etape, pentru ca ea să înregistreze rezultate de valoare, este necesar ca atît consulile sindicale regionale, care au sarcina de a organiza şi a fixa bazele pe care urmează să se desfăşoare concursurile, precum şi consiliile sportive ale asociaţiilor, care alcătuiesc echipele ce se vor întrece, să dea toată atenţia modului în care îşi vor îndeplini sarcinile. In organizarea concursurilor, consiliile sindicale regionale trebuie să urmărească îndeaproape planul pe care l-au întocmit pentru regiunea respectivă. Cea de a treia etapă, este organizată de către comisia obştească de pe lingă consiliul sindial regional, sub supravegherea atentă a responsabilului secţiei sport şi a tovarăşilor din prezidiu care răspund de munca întrecerile din cadrul Spartachiadei sindicale continuă sportivă , consiliul sindical trebuie să acorde importanţă tuturor problemelor legate de organizarea întrecerilor. Asigurarea unui număr suficient de arbitri bine pregătiţi constituie o sarcină principală pentru consiliile sindicale regionale. Ţinînd seama că în această etapă se pune accentul pe obţinerea unor rezultate tehnice cît mai valoroase, arborii care vor fi desemnaţi să urmărească întrecerile trebuie să fie cît mai competenţi. Pentru aceasta, este necesar să se ţină o strînsă legătură cu comitetele regionale C.F.S. care au datoria să acorde tot sprijinul consiliilor sindicale regionale. Din desfăşurarea primelor două etape s-a putut observa că, în une- *■ le locuri, comitetele C F.S. nu au dat nici un fel de sprijin organelor sindicale, nu au arătat nici o preocupare pentru modul încare se desfăşoară Spartachiada sindicală. Aşa s-a întîmplat la Ploeşti, unde comitetul C.F.S. regional a lăsat totul pe seama organelor sidicale, şi, într o mai mică măsură, la Oradea In aceste locuri, munca pentru organizarea întrecerilor din cadrul Spartachiadei a fost mult îngreunată. In afara sarcinilor legate de organizare® întrecerilor, consiliile sindicale regionale trebuie să controleze şi să verifice felul în care consiliile sportive ale asociaţiilor şi-au alcătuit echipele reprezentative. Aşa cum prevede regulamentul Spartachiadei sindicale, asociaţiile trebuie să prezinte la întrecerile de atletism din cea de a treia etapă, sportiv din întreaga regiune care au obţinut cele mai bune rezultate în primele 2 etape şi sportivi clasificaţi la categoria l-a. In alcătuirea echipelor asociaţiile trebuie, deci, să-şi îndrepte atenţia asupra tinerilor din întreaga regiune. Îu această direcţie există o tendinţă destul de dăunătoare şi anume : aceea de a alcătui echipele reprezentative din atleţii aflaţi în centrul unde urmează să se desfăşoare concursurile, neglijîndu-se o mare parte din cei aliaţi în centrele mai îndepărtate. Pentru evitarea unor asemenea situaţii, consiliile sindicale regionale trebuie să controleze listele de participanţi pe care asociaţiile le înscriu pentru concursurile de sîmbătă şi duminică. O altă problemă de care trebuie să se preocupe consiliile sindicale regionale este aceea a popularizării întrecerilor în această etapă, prin folosirea tuturor mijloacelor de propagandă. De asemenea, trebuie să fie cerut sprijinul presei locale care va populariza rezultatele şi pe cei care le vor obţine. In această etapă există posibilitatea să se ajungă la unele rezultate de valoare Iată de ce trebuie acordată toată importanţa organizării şi desfăşurării celei de a treia etape. Atleţii şi atletele care vor obţine cele mai bune performanţe vor participa, alături de atletele şi atleţii clasificaţi la categoria maestru, la cea de a patra etapă, interregională, pe asociaţii, între 8—22 august. • Potrivit regulamentului Spartachiadei, etapa a 11-a ta nataţie urmează să înceapă la 25 iulie. Ea se va desfăşura intercolective pe raioane. Cum, în majoritatea locurilor, întrecerile de trataţie din prima etapă n-au început să se desfăşoare la timp, colectivele au datoria să muncească cu seriozitate pentru ca etapa a II-a să decurgă în bune condiţiuni. La tir a Început desfăşurarea celei de a ii Da etape pe asociaţii, la care iau parte toţi trăgătorii care au reuşit să obţină în etapa a II-a următoa- , rele rezultate: 85 puncte la bă- 'ieţi şi 80 de puncte la fete. Avînd în vedere că la 25 iulie această etapă urmează să ia sfîrşit, asociaţiile trebuie să se preocupe din timp de strîngerea datelor necesare întocmirii unui bilanţ asupra teiului cum a decurs Spartachiada sindicală la tir în asociaţia respectivă. Acest bilanţ, împreună cu un tabel conţinînd rezultatele cele mai bune obţinute de trăgători, va fi înaintat Consiliului Central al Sindicatelor. La cină, întrecerile din cea de a doua etapă, sînt încă în curs de desfăşurare. La gimnastică, faza l-a pe colectiv connnă pînă la 31 august. Att asociaţiile şi colectivele cît şi opanele sindicale şi comitetele C.F.S. au datorica să muncească din plin pentru bunul mers al Spartachiadei. CENTRELE DE ANTRENAMENT DE LA SATE Aruncînd o privire asupra felului cum funcţionează centrele de pregătire şi trecere a normelor G.M.A., putem spune că în satele şi comunele regiunilor Piteşti, Craiova şi Cluj bilanţul este mulţumitor. Preşedinţii comitetelor raionale C.F.S. s-au ocupat îndeaproape de această problemă ; printr-un efort colectiv s-a reuşit să se asigure funcţionarea centrelor de pregătire conform planului de acţiune. Roadele muncii n-au întîrziat să se arate. Colectivele săteşti din regiunile de mai sus sînt fruntaşe în acţiunea de realizare a cît mai multor purtători de insignă. Nu pretutindeni însă problema centrelor de pregătire a format obiectul muncii activiştilor sportivi. Majoritatea comitetelor raionale C.F.S. din regiunile Iaşi, Hunedoara, Oradea, Bârlad şi Galaţi, deşi au primit instrucţiuni precise, auadoptat totuşi o atitudine de nepăsare faţă de organizarea centrelor de pregătire G.M.A. Neexistînd decit o slabă preocupare din partea organelor de conducere pentru această problemă, au fost înfiinţate doar două sau trei centre pe întreg raionul, tinerii ţărani din comunele mai îndepărtate fiind obligaţi astfel să se deplaseze cite 10—12 km. Aşa stau lupurile cu aspiranţii din comuna Cerceţi, raionul Bîrlad, care au parcurs 20 km, pentru a participa la antrenamentele din cel mai apropiat centru de pregătire, aflat în comuna Ghidigeni. Fireşte că în asemeneasituaţii, atragerea ţăranilor muncitori la centrele de pregătire decurge în mod defectuos. De altfel, trebuie să spunem că, din această cauză, la majoritatea centrelor din mediul sătesc, mobilizarea este extrem de slabă iar elementul feminin şi sportivii mai vîrstnici lipsesc o desăvîrşire de la pregătirile G.M.A. Lipsuri serioase se manifestă îndeosebi în munca de instruire a aspiranţilor G.M.A. . La cele mai multe centre programul de muncă prevede 4—5 ore de antrenament fără a se ţine seama de principiul gradării efortului, iar lecţiile se desfăşoară pe probe prin rotaţie, deşi instrucţiunile prevăd sistemul de pregătire pe ,,ateliere". Ba mai mult, în unele centre din regiunile Bîrlad şi Galaţi tinerii aspiranţi au fost puşi să efectueze într-o sigură zi antrenamentele pentru toate normele prevăzute la complex. După două lecţii de acest fel conducătorii centrelor au găsit normal să programeze concursurile pentru trecerea normelor G.M.A. Rezultatele acestei munci complet nesistematice s-au reflectat în slaba comportare a aspiranţilor, care n-au reuşit să îndeplinească standardul probelor G.M.A. Experienţa de pînă acum a dovedit cu pnsesiă că pentru a forma un om în vederea trecerii cu succes a normelor G.M.A. ei trebuie supus unei îndelungate şi metodice pregătiri, ţinîndu-se seama de sex şi de vîrstă. Şedinţele de antrenament trebuie să fie bine întocmite, în aşa fel încît ele să asigure aspiranților o activitate continuă. La fiecare lecție se va lucra cu aspiranții numai la 2—3 probe, iar după 3—4 săptămîni. linind seama de gradul lor de pregătire se vor planifica concursurile pentru trecerea normelor G.M.A. Un capitol important în buna desfăşurare a activităţii din cadrul centrelor de pregătire îl constituie asigurarea asistenţei medicale a tinerilor ţărani muncitori. Pe lîngă măsurile tehnice şi organizatorice, Va trebui să existe o mai mare preocupare din partea colectivelor sportive săteşti şi a organizaţiilor de bază U.T.M. pentru mobilizarea tineretului la aceste centre. Pentru a atrage un număr cit mai mare de ţărani muncitori in pregătirile G.M.A. este necesar ca, după terminarea antrenamentelor, la aceste centre să fe organizate manifestaţii culturale,. Jocuri sportive, iar înmînarea ins’gnelor «4 se facă intr-un cadru festiv. Centrele de pregătire şi trecere a normelor G.M.A. avînd o reţea simplă de instalaţii sportive (p'*stă de alergări, groapă de sărituri, aparatele cursei de obstacole G.M.A. etc.) şi fiind coordonate de către comisii speciale, formate din oameni pricepuţi în problemele G. A., oferă maselor de aspiranţi cele mai bune condiţiuni de pregătire în vederea trecerii normelor G.M.A. De aceea, consiliile sportive raionale şi regionale ale asociației Recolta ca şi comitetele C.F.S. au datoria să organizeze cit mai multe astfel de centre de pregătire.