Sportul Popular, octombrie 1954 (Anul 9, nr. 2503-2519)

1954-10-14 / nr. 2510

Cu deosebită sirguință se pregătesc mii şi mii de tineri de pe întreg cuprinsul ţârii in vederea trecerii normelor complexului G.M.A., dorind să-şi realizeze şi acest angajament luat in cinstea celui de al ll-lea Congres al Partidului şi a zilei de 7 Noiembrie. Una din probele complexului G.M.A., la care aspiranţii se pregătesc cu însufleţire, este norma de gimnastică. Ea cere o bună pregătire fizică şi în special o bună pregătire tehnică. Iată in fotografia de mai sus un grup de aspiranţi G.M.A. gradul I, care, sub directa instruire a antrenorului lor, se iniţiază în exercițiile de gimnastică. Şi-a cucerit insigna G.M.A. gr. II Utemistul Ştefan Popescu este un priceput şi harnic planificator la întreprinderea ,,Bere Griviţa“ din Capitală. In timpul său liber el practică cu regularitate o serie de sporturi ca atletismul, voleiul, tenisul de masă, etc. Cu toate că nu are mai mult de 19 ani şi practică sportul numai de 2 ani de zile, Ştefan Popescu a reuşit să-şi formeze o bună pregătire tehnică şi fizică. In dorinţa de a obţine o pregătire tehnică superioară, el s-a hotărît în vara acestui an să-şi treacă toate normele complexului Q.M.A. gr. II, să devină în felul acesta purtător al insignei. După cîteva luni de intensă pregătire, Ştefan Popescu a reuşit să-şi treacă cu succes majoritatea normelor. Cu o lună de zile în urmă el mai avea de trecut doar două norme, dintre cele mai dificile. Aceste norme erau cursa cu obstacole şi gimnastica. Ii era necesară o pregătire tehnică avansată pentru executarea cu siguranţă a gimnasticii, cit şi pentru trecerea obstacolelor. In dorinţa de a obţine insigna grei, Ştefan Popescu a început să se pregătească cu multă conştiinciozitate. Nenumărate antrenamente şi verificări i-au fost necesare pentru a putea trece cu uşurinţă cele două norme. Şi iată ca numai acum cîteva zile în urmă, tînărul planificator de la întreprinderea „Bere Griviţa“ a primit dinpartea comitetului raional pentru cultură fizică şi sport, ca răsplată a muncii depuse, mult dorita insignă G.MA. gr. II. Exemplul utemistului Ştefan Popescu trebuie urmat de toţi tinerii din colectivul sportiv Flamura roşie „Bere Griviţa“, care practică cu regularitate una sau noi multe discipline sportive ★-----------------Scurte ştiri G. M. A. din, raionul Roman ■ Comisia de pregătire şi examinare GMA din colectivul sportiv Recolta „Ion Creangă“ a pregătit temeinic, din punct de vedere tehnic şi fizic, 14 tinere şi 20 tineri care nu de multă vreme au reuşit să cucerească insigna GMA gradul 1. ■ In vederea trecerii normelor FGMA activiştii sportivi obşteşti din comuna Pildeşti au instruit 14 aspiranţi, care au obţinut recent insigna. ■ In ultima vreme, colectivul sportiv Recolta din comuna Butureşti, cunoaşte o susţinută activitate GMA. Ca urmare, 21 de tineri au devenit purtători ai insignei GMA gr. I. ■ In colectivul sportiv Flamura roşie Roman, numărul purtătorilor de insignă GMA creşte de la zi cu cîteva zile în urmă, 28 băieţi şi 3 fete au obţinut insigna GMA gr. I. ■ Colectivul sportiv Metalul I M S. Roman numără în prezent 28 de noi purtători ai insignei GMA gr. I şi un purtător al insignei GMA gr. II, care şi-au trecut recent examenul de control. H Colectivul sportiv Rezervele de Muncă nr. 1 din Roman a realizat săptămina trecută un număr de 63 purtători ai insignei GMA gradul I. ■ In colectivul Progresul Roman activează, in bune condiţii, o singură disciplină sportivă şi anume secţia de popice. Nu acelaşi lucru îl putem spune despre alte sporturi şi cu atît mai puţin despre, activitatea GMA. In anul acesta, comisia de pregătire şi examinare GMA nu a fost capabilă să realizeze nici un purtător de insignă. Vinovat de această stare de lucruri se face, în primul rînd, președintele colectivului sportiv, care sui^apreciază în mod condamnabil ^«ntatea GIA DAN MIRCEA corespondent Cu toate că trimestrul III al anului 1954 s-a încheiat, situaţa complexului sportiv G.M.A. în regiunea Constanţa reprezintă, în momentul de faţă, un bilanţ care dă de gindit. Dacă angajamentele anuale la „purtător. F.G.M.A.'' au fost îndeplinite şi chiar depăşite, la G . A. gr. I ele nu sunt realizate decit în proporţie de 70 la sută. Situaţia este şi mai îngijorătoare în ceea ce priveşte gradul II al complexului, realizările în acest domeniu nedepăşind procentul de 50 la sută. FRUMOASE REALIZĂRI IN RAIONUL MEDGIDIA Numai în raionul Medgidia complexul G.M.A. a constituit o preocupare serioasă, atît pentru comitetul raional CFS cit şi pentru colectivele sportive. Tov. Ion Oprescu, preşeditele comitetului C.F.S. al raionului Medgidia, împreună cu instructorul sportiv Dan Constants, au acordat importanţa cuvenită complexului, desfăşurînd o permanentă muncă de propagandă şi îndrumare, reuşind să intereseze în această direcţie colectivele sportive. In acelaşi timp, profesorii de educaţe fizică din raion n-au stat nici ei de o parte, iar comisia G.M.A., alcătuită din oameni cu tragere de inimă a activat foarte lene. In felul acesta, printr-o susţinută muncă şi preocupare colectivă, raionul Medgidia şi-a îndeplint angajamentele pe linie G.M.A. la gr. I în iproporţie de 90 la sută, la, gr. II 100 la sută, irn timp ce la F.G.M.A. angajamentul a fost depăşit cu 500 la sută. CIND ATIRNA LACATUL LA USA... Spre deosebire de raionul Medgdia, în raionul Fetești nu s-a făcut decît foarte puțin, în problema complexului G.M.A.,pentru că lucrurile au fost lăsate să meargă de la sine, comitetul raional C.F.S. dezinteresîndu-se complet de această problemă. De altfel, modul cum înţelege acest comitet să-şi ducă munca este ilustrat şi de faptul că sediul comitetului1 a, stat ferecat cu lacătul la uşă o bună parte din luna septembrie, pentru că tov. Avram Vitalie, preşedintele comitetului, a găsit de cuviinţă să plece un concediu tocmai în perioada în care lipsea instructorul sportiv F. Şerbănescu. Urmările unei asemenea atitudini n-au intiizat să se arate şi in problema complexului G.M.A. Cu toată strădania depusă de tov. Gh. Gomea, instructor sportiv voluntar a colectivului Recolta Feteşti, pînă in momentul de faţă în întreg raionul angajamentele la, G.M.A. gr. I n-au fost realizate decit in proporţie de 30 la sută. Lucrurile stau şi mai rău la G.M.A. gr. II, unde pînă în prezent nu s-a realizat nimic. FOTBAL, FOTBAL SI NUMAI ATIT ! In ultimul timp, majoritatea colectivelor sportive din oraşul Constanţa, manifestă o greşită înţelegere a problemelor mişcări de cultură fizică şi sport. Preocuparea lor se orientează numai către fotbal, celelalte discipline sportive, ca şi complexul G.M.A., find date uitării. Neînţelegînd importanţa complexului, tov. Gh. Misacov, preşedintele colectivului sportiv Flamura roşie Comerţ, nu se preocupă decît de problemele ce decurg din activitatea echpei de fotbal, deşi colectivul pe care-l conduce nu are in acest an nici un purtător al insignei GM.A. Aceeaşi condamnabilă lipsă de interes se observă și la colective mai mari, cum sînt Locomotiva P. C. A. sau Metalul S.N.C. care, de asemenea, nu se preocupă decît de fotbal. Tov. Al. Istrate, responsabil G.M.A. în colectivul Locomotiva P.C.A., se interesează numai de fotbaliștii colectivului, iar tov C. Paraschivescu, secretarul colectivului sportiv Metalul S.N.C., cunoasta perfect golaverajul echipei de fotbal, dar ignorează total situata colectivului privind complexul G.M A. Astfel stînd lucrurile, nu e de mirare că in oraşul Constanţa angajamentele luate în domeniul gradului II al complexului sunt departe de a fi îndepliite. In ceea cepriveşte F.G.M.A. şi G.M.A. gr. I, situaţia a fost salvată de colectivul Flamura roşie Alimentara, care, organizinduşi munca în condiţiuni optime, a reuşit să-şi depăşească cu mult angajamentele. ★ Aceasta este, în cîteva cuvinte, situata complexului G.M.A. in regiunea Constanţa. Analiza cauzelor acestei situaţii ne arată că prmul vinovat de rămînerea în urmă este comitetul regional C.F.S. în frunte cu tov. Petre Geană, care n-a desfăşurat o suficientă muncă de îndrumare şi control pe lîngă raioanele rămase în urmă. Criicabilă este şi poziţia, tov. A. Păun, responsabila sectorului de instruire sportivă din cadrul comitetului orăşenesc C.F.S. Constanţa, care ia îndemnul comitetului regional C.F.S. de a îndruma mai îndeaproape activitatea colectivelor privind complexul G.M.A., motivează că... „n-are tmp“, deşi aceasta îi este în fond sarcina principală O bună parte de vină o au şi organizariile de bază U.T.M., care n-au sprijinit cu destulă tărie munca de mobilizare a tineretului la trecerea normelor. Faţă de o asemenea, situaţie, se impune ca în timpul care a mai rămas pînă la sfîrşitul anului, comitetele C.F.S. regional, orăşenesc şi raionale, să facă o cotitură serioasă în munca lor în domeniul complexiului G.M.A., să-şi intensifice munca, de îndrumare şi control pe lîngă colective, iar acestea, la rîndul lor, să înţeleagă rolul şi importanţa complexului sportiv G.M.A.. P. ENÂCHE corespondent PENTRU DEZVOLTAREA COMPLEXULUI G.M.A. IN REGIUNEA CONSTANTA SPORTUL POPULAR Pag. 2-a Nr. 2510 » » Interesante perspective pentru sportivii din Tişoara In oraşul Timişoara, apropiata sosire a iernii este privită cu seriozitate de comitetul orăşenesc C.F.S. precum şi de colectivele sportive. Intr-adevăr, încă de pe acum, au fost luate o seamă de măsuri tehnice şi organizatorice, care, toate la un loc, vestesc o rodnică activitate sportivă pentru luniie n’ l. „„Jl ,.7 nă a sportivilor din Timişoara, un rol deosebit îl joacă, în fiecare an, hala de sport. Această hală va primi curind vizita zugravilor şi tîmplarilor, care vor contribui prin munca lor la înfrumuseţarea acestui loc de întîlnire a sportivilor timişoreni. După ce renovarea halei va fi terminată, se va desfăşura aci tradiţionalul turneu de iarnă al echipelor de handbal. De pe acum şi-au anunţat participarea la această interesantă competiţie echipele fruntaşe Flamura roşie-Jimbolia, Metalul-Reşiţa, Recolta-Periam, Ştiinţa-Timişoara, Metalul Tehnometal-Timişoara, precum şi tinerele formaţii Avîntul Deta, Progresul-Arad, Recolta-Recaş, Recolta-Giarmata De asemenea, colectivele sportive timişorene desfăşoară o vie activitate pentru punerea la punct a bazelor sportive ce le aparţin sau pentru transformarea acestora in vederea antrenamentelor şi concursurilor din cadrul sporturilor de iarnă. De pildă, colectivul sportiv Ştiinţa, unul dintre cele mai cunoscute colective sportive timişorene, va înfiinţa pe stadionul „23 August“ o bază de schi pentru începători. La această bază de schi, tinerii studenţi vor putea face primii paşi spre însuşirea tehnicii acestei frumoase discipline sportive. Tot pentru această bază au fost pregătite 40 de perechi de schiuri şi echipamentul necesar. De îndată ce condiţiunile atmosferice vor permite, terenul de volei şi baschet al colectivului va primi destinaţia de patinoar. De asemenea, colectivul sportiv Locomotiva Direcţia regională C.F.R. va transforma şi el terenul de tenis care îi aparţine, în patinoar. Tot la acest colectiv, alături de baculde antrenament pentru canotaj academic, va fi pus în funcţiune un bac de antrenament pentru caiac simplu. Colectivul are şi o sală de sport, care va trebui insă reamenajată, pe ici , pe colo, prin punctele... esenţiale. Activitatea sportivă de iarnă va fi foarte bogată la Timişoara. Astfel, echipa de fotbal Locomotiva Atelierele principale C.F.R. îşi va desfăşura pregătirile in cadrul unei tabere de schi, după care vor urma antrenamentele la sală. Secţiile de handbal, volei şi baschet ale colectivului sportiv Ştiinţa îşi vor face pregătirile în hala de sport, iar celelalte secţii vor pleca la taberele de schi de la Semenic, Muntele Mic şi Garina. Secţia de turism a colectivului Ştiinţa va ovîn lunile de iarnă trei concursuri de orientare turistică gradul I şi II. Pentru iarna care se apropie, colectivul Progresul a prevăzut un bogat program de pregătire. Secţia de volei şi baschet va efectua antrenamentele in sala de gimnastică IMF. Secţia de canotaj se va antrena la bacul de antrenament al colectivului Locomotiva — Direcţia regională C.F.R. Fotbaliştii vor face antrenamente la sală. Este interesant de arătat că, în scopul ridicării nivelului politic şi ideologic al sportivilor, colectivul va organiza la baza nr. 1 un club unde se vor ţine regulat conferinţe, prelegeri etc. Avînd o cabană pe Muntele Mic şi o altă cabană pe Semenic, colectivul Progresul va organiza tabere de schi, unde aspiranţii G.M.A. se vor putea pregăti şi vor putea trece normele de schi ale complexului. Sportivii cercului Metalul Tehnometal vor activa intens in cadrul secţiei de pregătire fizică generală, echipele de fotbal şi handbal ale cercului urmînd să plece în tabere de schi. Colectivul sportiv Voinţa va organiza antrenamente de pregătire fizică generală pentru sportivii din secţiile de fotbal şi atletism. Iarna trecută, ziarele locale „Drapelul roşu“ şi „Szabad Szo“ au organizat întreceri de schi, orientare turistică, gimnastică, atletism, volei şi haltere. Această lăudabilă iniţiativă a ziarelor timişorene va fi repetată şi în cursul lunilor de iarnă ale acestui an. Este interesant că sportivii şi sportivele din colectivele Locomotiva, Voinţa, Progresul, Flamura roşie-Industria linei şi Ştiinţa vor activa cu secţiile de nataţie la... baia populară. Condiţiunile improprii în care se vor desfăşura pregătirile de iarnă ale înotătorilor timişoreni ridică cu multă hotărîre problema unui bazin acoperit. La pregătirile pentru activitatea sportivă de iarnă, ia parte în mod activ şi Biroul de Turism şi Excursii din Timişoara. Iarna aceasta, după o întrerupere de 3 ani, grupul de cabane de pe Muntele Mic va fi pus din nou la dispoziţia maselor de sportivi. In acest scop a fost terminată de curind instalarea reţelei electrice, precum şi a conductei de apă. Grupul de cabane de pe Muntele Mic are 187 de paturi. Prin colectivele sportive din întreprinderi, instituţii şi facultăţi, Biroul de Turism şi Excursii va organiza iarna aceasta tabere de schi de 7 zile. In planul de muncă al B.T.E. figurează, de asemenea, un concurs de orientare turistică gradul II, un concurs de orientare turistică populară de gradul I, o tură de mare performantă la masivul Ţarcului, o întilnire turistică la insula Mureșului, excursii la Muntele Mic etc. Tot B.T.E. va organiza săptămânal, dacă vremea va permite, transporturi cu trenuri speciale spre comuna Sabota, unde aspiranţii G.M.A. îşi vor putea trece normele de schi. După cum se vede, sportivii timişoreni vor avea în lunile viitoare o activitate deosebit de rodnică. Rămîne acum ca obiectivele propuse să fie realizate, pentru ca eforturile depuse să fie încununate de un deplin succes. A. GROSS Grupul de cabane de pe Muntele Mic