Sportul Popular, noiembrie 1954 (Anul 9, nr. 2520-2537)

1954-11-01 / nr. 2520

Campionatul categoriei A, la fotbal Luptă pasionantă pentru evitarea retrogradării ETAPA VIITOARE (7 NOIEMBRIE) ARAD : Flamura roşie — C. C. A. BUCUREŞTI : Dinamo — Locomotiva Bucureşti ORAŞUL STALIN : Dinamo — Ştiinţa Cluj TIMIŞOARA: Locomotiva — Flacăra Ploeşti PETROŞANI : Minerul — Locomotiva Tg. Mureş CÎMPIA TURZII : Metalul — Ştiinţa Timişoara ORADEA: Progresul — Metalul Hunedoara CLASAMENTUL 1. C. C. A. (1) 22 12 6 4 32:20 30 2. Flamura roşie Arad (2) 22 12 5 5 30:23 29 3. Locomotiva Timişoara (3) 22 10 7 5 38:16 27 4. Ştiinţa Timişoara (5) 22 5 15 2 31:21 25 5. Dinamo Bucureşti (4) 22 8 9 5 47:34 25 6. Ştiinţa Cluj (6) 22 9 6 7 24:25 24 7. Flacăra Ploeşti (7) 22 8 7 7 31:23 23 8. Minerul Petroşani (8) 22 6 9 7 24:30 21 9. Locomotiva Bucureşti (9) 22 8 3 11 33:39 19 10. locomotiva Tg. Mureş (11) 22 7 5 10 24:34 19 11. Dinamo Oraşul Stalin (10) 22 6 5 11 22:26 17 12. Metalul Câmpia Turzii (12) 22 4 9 9 17:26 17 13. Metalul Hunedoara (13) 22 6 5 11 28:48 17 14. Progresul Oradea (14) 22 3 9 10 16:32 15 Flamura roşia U.T.A. — ferul Petroşani 2 — 2 (1 — 2) ARAD, 31 (prin telefon). — Oaspeţii au avut un început foarte bun, în care au reuşit, din altto, să înscrie şi cele două puncte. Din min. 30 însă, gazdele îşi revin şi pînă la sfîrşitul jocului exercită o presiune continuă asupra porţii oaspeţilor. Scorul este deschis în min. 5, cînd Szűcs comite un fault. Deleanu execută lovitura şi acelaşi Szűcs schimbă direcţia mingii, care intră în poartă. Patru minute mai tîrziu, Sima centrează o minge, apărătorii arădani ezită să intervină şi Turcuş, urmărind faza, introduce mingea cu capul în plasă. In min. 44 Flamura roşie U.T.A. reduce din handicap. Dumitrescu centrează, Vaczi stopează mingea, face o fentă şi trage imparabil de la 10 m. După pauză, tot gazdele strat acelea care au iniţiativa, jucînd în careul oaspeţilor. In min. 47 Mircea ratează o mare ocazie de a egala, trăgînd de la cîţiva metri în bară. Punctul egalizator este înscris în min. 54, cînd Jurcă face o cursă pe extremă, îi centrează lui Vaczi, care de la 8 m., marchează din vole. Acelaşi Jurcă, în min. 68, în urma unei acţiuni personale, îi dă prilej portarului Crîsnic să se releve printr-un plonjon spectaculos. Arădanii ratează în minutele 71, 80 şi 82, prin Dumitrescu, Vaczi şi respectiv Mercea, noi ocazii de a lua conducerea. Raport de coraere : 8—2 pentru Flamura roşie U.T.A. Arbitrului Tiberiu Asztaloş, care a condus foarte bine, în faţa a 12.000 spectatori, i s-au aliniat următoarele formaţii: FLAMURA ROŞIE U.T.A.: Fuleiter — Szűcs, Seres, Farmati — Kapas, Meresa (Serfözö) — Jurcă, Serfözö (Mercea), Vaczi, Manole (Popa), Dumitrescu. MINERUL PETROŞANI: Crîsnic — Romoşan, Vasiu, Panait ■— Coidium, Deleanu — Sima (Szöcke), Chircoşa, Paraschiva (Farkas I), Szöcke (Turcuş), Turcuş (Paraschiva). S-au remarcat: Crîstaîc (cel mai bun din 22), Coidum şi Deleanu de la oaspeţi, Jurcă, Mercea, Serfözö şi Vaczi de la Flamura roşie U.T.A. ST. WEINBERGER, corespondent Metalu! Hunedoara — Locomotiva Bucureşti 2—1 (0—1) HUNEDOARA 31 (prin telefon de la trimisul nostru) Partida dintre echipa locală şi cea a feroviarilor bucureşteni a prilejuit un joc echilibrat, care a depăşit insă, uneori limitele sportivităţii, şi aceasta mai ales din cauza unor jucători ca Mălăeru, Cristescu etc. . Jocului egal din prima repriză i-a urmat o simţitoare dominare a gazdelor, care au prezentat o formaţie mai omogenă şi o înaintare mai eficace- Scorul este deschis de Locomo- tiva, chiar în min. 2 de joc. Marian intră în careu şi trimite lui Olaru, care, depăşindu-1 pe Darie, şutează foarte precis, cu toate că se găsea într-un unghi dificil. Jocul se desfăşoară apoi de la o poartă la celaltă. Olaru, Filote, Zapis şi Mălăeru au acţiuni frumoase, respinse însă de apărările celor două echipe. In min. 20, Gostian, lovit, este înlocuit cu Mihuţ. Jocul devine mai dur, astfel că arbitrul Mitran face serioase eforturi pentru a menţine disciplina. El greşeşte însă, în această perioadă dind cîteva decizii inverse în aprecierea unor faulturi. In min. 47 Ferenczi îl faultează pe Voinescu II, execută Pîrvu, se produce învălmăşeală şi Titi Popescu înscrie. Stăncescu, lovit şi el, părăseşte pentru cîteva minute terenul Tot Titi Popescu înscrie şi cel de al doilea gol pentru localnici, trăgînd plasat de la 16 m. Dungu, prins pe picior greşit, nu poate interveni. In min. 84, Lungu este eliminat de pe teren. Arbitrului C. Mitran, care s-a achitat în general bine de dificila sa misiune (cele cîteva scăpări neinfluenţînd jocul), i s-au aliniat următoarele formaţii: METALUL HUNEDOARA: Niculescu — Atătăeru, Marinescu, Gostian (Mihuţ) — Darie, M. Apostol — Pîrvu, Zapis, T. Popescu, Meghie, Voinescu II. LOCOMOTIVA BUCUREȘTI: Dungu — Stăncescu, Cristescu,Lungu — Ferenczi, Bociardi — Pakai, Marian, Olaru (Andrei Rădulescu) Csegezi, Filote. 1. OCHSENFELD Locomotiva Timişoara—Dinamo Oraşul Stalin 2—0 (1—0) TIMIŞOARA, 31 (prin telefon de la subredacţia noastră). — Peste 7000 spectatori au asistat la intilnirea dintre Locomotiva Timişoara şi Dinamo Oraşul Stalin, care a luat sfîrşit, după o dispută dîrză, cu victoria meritată a gazdelor. In jocul de cîmp, ambele echipe au fost egale. Locomotiva a avut însă o apărare excelentă şi o înaintare hotărîtă, care a tras decis la poartă. Spre deosebire de înaintaşii dinamovişti, care, din cauza grabei cu care au acţionat, rau au ştiut să fructifice ocaziile avute. De menţionat că în repriza I-a Dinamo a avut 17 lovituri la poartă, iar Locomotiva numai 7, în timp ce în repriza a II-a ceferiştii au tras 13 şuturi la poartă, iar dinamoviştii 7. In primele minute de joc oaspeţii iniţiază atacuri periculoase. In min. 8, Scorţan I trage puternic şi Franciscovici boxează mingea în corner. Peste un minut, în urma unei combinaţii, Nicolin-Andreescu-Ferenczi, ultimul tuna din voie, de la 10 metri, înscriind primul gol. Apoi, în min. 23, Hidişan ratează o bună ocazie , a marca şi, la fel, 5 minute mai tîrziu, Teodorescu şutează puternic, dar Franciscovici apără. Portarul timişorean este nevoit din nou să intervină la o minge dificilă în min. 35, plonjînd, nu poate reţine, mingea loveşte bara şi iese afară. In min. 48 A. Covaci pasează la Ferenczi, care trimite peste poartă. Min. 60 aduce cel de al doilea gol al partidei. Bădeanţu execută o lovitură de colţ, balonul ajunge la A. Covaci care, de la 16 m., înscrie 8 minute mai tîrzii. Florescu trage în bară. Arbitrul D. Schulder a condus satisfăcător următoarele formaţii: LOCOMOTIVA: Franciscovici- Corbus, Androvici, Rodeanu-Nicolin, Ritter-Daraban (din mira. 60 Gali) Andreescu, A. Covaci, Ferenczi, Bădeanţu. DINAMO: Munteanu-Fruth, Filip, Cioboată-Cicerone, Florescu- Rădulescu (din mira. 68 Oaidă), Hidişan, Scorţan, Teodorescu, Mihai. S-au remarcat: Franciscovici, Androvici, Redeanu, Andreescu, A. Covaci şi Ferenczi de la învingători şi Fruth, Filip, Scorţan şi Mihai de la învinşi. A. GROSS C.C.A. — Progresul Oradea 1—0 (0 — 0) încă odată s-a dovedit că nu este o regulă ca echipa care a dominat majoritatea timpului să termine victorioasă. Lucrul acesta l-a confirmat ieri, pe stadionul Republicii, Progresul Oradea, care, deşi a practicat un joc de bună calitate şi a avut iniţiativa cea mai mare parte din timp, totuşi a pierdut cu 1-0 în faţa echipei C.C.A. Explicaţia acestui rezultat, care nu oglindeşte desfăşurarea jocului, se găseşte în greşala elementară comisă de portarul orădenilor Jank, în min. 80, cînd Petschovschi a marcat dintr-o lovitură liberă executată de la 25 de metri. In privinţa jocului prestat de cele două echipe, trebuie să aducem laude nu învingătoarei, ci învinsei. Progresul Oradea a arătat că, in ciuda faptului că este pe ultimul loc în clasament, ştie totuşi să" practice un fotbal de calitate, bine orientat tactic şi îmbinat cu multă putere de luptă. Orădenii i-au depăşit pe jucătorii de la C.C.A. şi au dominat majoritatea timpului. înaintarea lor n-a avut însă nici suficientă forţă să treacă peste apărarea militarilor şi nici n-a tras de la distanţă. Aşa s-a întîmplat în min. 8, 12, 25 şi 30, cînd mingile trase puter- . nic de Nagy, Nertea, Sulyok şi Bodo, au fost respinse de apărarea C.C.A. sau prinse de Tomna. In această perioadă, C.C.A. n-a tras la poartă decit prin Bone (min. 24) şi Petschovschi (min. 42), însă Jank, atent a reţinut. După pauză, dominarea Progresului s-a accentuat, dar Nertea (min. 5) şi 71) şi Vlad (min. 65) au ratat din poziţii favorabile de gol. In min. 80 s-a marcat golul victorios: Vărzan I a faultat la 25 metri de poartă pe Petschovschi şi acesta trăgînd pe jos, pe lingă zid, l-a prins pe Jank plasat greşit pe aceeaşi direcţie cu zidul şi a marcat. De aici, Progresul a atacat şi mai insistent, mai cu seamă prin Sulyok, dar n-a mai putut egala, C.C.A. apărindu-se şi mai hotărît. De la Progresul au ieşit în evidenţă printr-un joc foarte bun: Vărzan T, Ţiriac, Ştirbei, Bodo (repriza I) şi Sulyok (repriza II), iar de la C.C.A. întreaga apărare, în frunte cu Apolzan. Arbitrul A. Bölöni (Oraşul Stalin) a condus corect următoarele formaţii: C.C.A.: Toma — Zavoda II, Apolzan, V. Dumitrescu — Balint, Otiisie — Caricaş, Petschovschi, Alexandrescu (din min. 50 Mészáros), Bene, Tătaru. PROGRESUL: Jank — Tiriac, Vărzan I, Vărzan II — Cuc, Știrbei — Sulyok, Bodo, Nagy (din min. 51 G. Tănase), Vlad, Nertea. R. ILIESCU Din nou am asistat ieri pe stadionul Republicii la acel spectacol neplăcut, cînd o parte dintre spectatori, profind de neglijenţa I.E.B.S., care nu s-a îngrijit să ia cuvenitele măsuri de ordine, au năvălit în stadion făcînd zgomot şi deranjindu-i pe ceilalţi spectatori — cei disciplinaţi — şi mai ales pe jucătorii de pe teren. Dacă tovarăşii de la I.E.B.S. nu s-au făcut văzuţi atunci cînd a fost vorba de problema menţinerii ordinii pe teren, în schimb ei au demonstrat un neaşteptat exces de zel şi spirit de „datorie“ atunci cînd reporterii însărcinaţi cu redactarea cronicilor sportive au vrut să ia formaţiile echipelor de rugbi. Pe un ton necuviincios, tov. Marius Marcu a oprit accesul reporterilor la cabine (de altfel, aceasta este şi explicaţia pentru care în ziarul nostru de astăzi nu apar formaţiile celor două echipe). Această atitudine este cu atît mai condamnabilă, cu cît tov. Marius Marcu deţine un post de răspundere la I.E.R.S., avînd funcţia de director adjunct. Aşteptăm măsurile I.E.R.S.ului, atît pentru asigurarea ordinii pe terenurile de sport, cît şi pentru înlesnirea muncii ziariştilor sportivi. Flacăra Ploeşti — Ştiinţa Timişoara 1 — 1 (1 — 1) PLOEŞTI, 31 (prin telefon).— Intilnirea dintre Flacăra Ploeşti şi Ştiinţa Timişoara s-a terminat cu un just rezultat de egalitate. In primele minute ambele echipe practică un joc frumos, echipa gazdă dominînd uşor. In min. 3 , Flacăra ratează o rară ocazie de a marca, prin Capoanu, care trage afară de la 4 metri. In min. 7, Ştefănescu şi, după el, Motrorrea, scapă ocazii clare de a marca. Scorul este deschis în min. 20 de Ciosescu (Ştiinţa). Din apropierea careului de 16 metri, Ciosescu trage puternic, portarul boxează și mingea este reluată tot de Ciosescu in plasă. După 4 minute ,Drăgan primește o pasă de la Capoianu și de la 8 metri înscrie, aducînd astfel egalarea. In repriza a doua ambele echipe practică un joc confuz, comportarea înaintărilor fiind foarte slabă. In această repriză, ambele echipe au făcut un joc sub nivelul posibilităţilor lor. A arbitrat Iftimie Aurel (Oraşul Stalin) următoarele formaţii-FLACARA PLOEŞTI: Roman-Pahonţu, Neacşu, Topşa-Peretz, Garbeloti-Ştefănescu, Avasilichioaiei, Drăgan, Capoianu, Motronea (din min. 70 Dumitru Nicolae). ŞTIINŢA TIMIŞOARA: Curcan- Zbircea, Brinzei, Retezan-Cojereanu (din min. 70 Davidescu), Marcu-Lazăr, Ciorugă, Ciosescu, Cădariu, Dimulescu. S-au remarcat Pahonţu, Neacşu Drăgan, Capoianu de la Flacăra Ploeşti şi Brînzei, Curcan şi Ciosescu de la Ştiinţa Timişoara. V. GODESCU L. HOLAN-corespondent tocDi Mtiva Tg. Mureş — Dinamo Bucureşti 1 — 0 (1 — 0) Tg. Mureş, 31 (prin telefon de la subredacţia noastră). — Peste 7.000 de spectatori au asistat la un joc foarte viu disputat, dar de o slabă factură tehnică. Echipa gazdă s-a prezentat mai bine decit în etapele precedente şi a luptat pentru victorie cu toată dîrzenia. In apărare, Locomotiva a făcut un marcaj strict la om, a jucat cu doi stoperi, iar în atac înaintaşii săi au combinat simplu şi în viteză. Dinamo a păcătuit prin aceea că acţiunile sale ofensive au fost de cele mai multe ori orientate pe centru, acolo unde Ene s-a mişcat foarte greu. Interii echipei au muncit foarte mult, dar au colaborat prea puţin cu extremele. Singurul gol al partidei a fost marcat în min. 2, în următoarele condiţiuni: Constantin trage pe sus, Constantinescu sare la minge, care însă ii trece printre mîini şi ajunge din nou la Constantin, care reia nestingherit. Un minut mai tîrziu, Nicuşor este lansat de Ene, dar şutul său nu este prea precis, mingea trecînd peste poartă. In min. 11, Iozsi driblează prea lung, Băcuţ II degajează defectuos, mngea ajunge la Constantin, tare trage puternic dar direct în brațele portarului. Pînă la sfîrșitul reprizei au mai fost multe alte ocazii, pe care jucătorii le-au ratat. Astfel, in min. 27 Vakares I luftează, Ene intervine prea tîrziu, deoarece Lucaci a plonjat pe minge. In min. 38, la o minge înaltă, in cădere, Constantinescu se accidentează şi este înlocuit cu Birtaşu. După pauză, asistăm la numeroase faze de atac, care, însă, fie că sunt res- 5 pinse, fie că sunt ratate, nu pot aduce modificarea scorului. Arbitrul M. Segal (Bucureşti) a condus bine formaţiile: LOCOMOTIVA: Lucaci — Crişan, Vakarcs I, Ghirling — Bartha, Kajlik — Constantin, Iozsi, Vakarcs II, Katona, Szász. DINAMO: Constantinescu (Birtaşu) — Fodor, Băcuţ II, Szökő, — Călinoiu, Toma — Bartha, Nicuşor, Ene, Neagu, Raica (din min. 65 Nemeş). NERVA POPA Ştîinţa Cluj — Metalul Cîmpia Turzii 0 — 0 GLUJ 31 (prin telefon de la subredacţia noastră). La întîlnirea dintre echipa locală Ştiinţa şi Metalul Cîmpia Turzii au asistat peste 6.000 de spectatori, care au urmărit cu VU interes desfăşurarea acestei partide caracterizată priratr-o luptă deosebit de divrzâ. Meciul a avut două aspecte bine distincte. Ira prima repriză, iniţiativa a aparţinut localnicilor, care au dominat categoric, avînd cîteva situaţii clare de a înscrie. Faptul că în primele 20 de minute studenţii au avut 5 camere, ca şi numeroasele ocazii ratate dovedesc superioritatea localnicilor în aceastăparte a jocului. In repriza a doua aspectul jocului se schimbă. Cei care domina sunt jucătorii de la Metalul Cîmpia Turzii. Eipresează dar ineficacitatea atacanţilor face ca scorul să rămină alb. Ir» ultimele 20 de minute se produce un reviriment în echipa clujeană, care atacă susţinut, dar fără succes. In general, ambele echipe au luptat cu deosebită însufleţire, dar buna comportare a apărărilor, pe de o parte şi lipsa de precizie în şuturi a înaintărilor, pe de altă parte, au dus la acest just rezultat de egalitate. FORMAŢII: ŞTIINŢA CLUJ: Todor — Székely, Luca, Dobrescu — Roman, Georgescu — Suda, Moldovan, Avram, Zeană, Dragoman. METALUL CÎMPIA TURZII: Faur — Lazăr, Mari, Felecan — Ban, Roman (Palfi din minutul 67) — Mureşan, Copil I, Cacoveanu, Salar, Burlan. S-au evidenţiat : Luca (cel mai bun de pe teren), Georgescu, Dobrescu, Mari, Ban, Cacoveanu, R. FISCH Campionatul de calificare pentru cat. B la fotbal Duminică s-a desfășurat prima etapă a turneului de calificare pentru categoria B. Primele jocuri s-au caracterizat printr-o luptă deosebit de dîrză, majoritatea întîlnirilor terminîndu-se la limită. Iată rezultatele înregistrate : ARAD: Flamura roşie Rîmnicu Vîlcea — Flacăra Bucureşti 2—2 (2—0). Au marcat Tomescu min. 17 şi 37 (Fr. roşie), C. Dumitru min. 70 şi Moisescu min. 77 (Flacăra). Metalul 113—Metalul Oţelul roşu 1— 1 (1—1). Au înscris: Iordan min. 15 (Metalul 113) şi Titel min. 30 (Oţelul roşu). Metalul 108 — Ştiinţa Craiova 2— 1 (1—0). Au marcat: Bundik (în min. 40 şi 80) pentru Metalul, Pădure arau (mim. 38) pentru Ştiinţa. PLOEŞTI: Aviralul Fălticeni — Flamura roşie Constanţa 2—1 (0—1). , „ Locomotiva Galaţi — Flacara Moineşti 1—0 (0—0). Flamura roşie Iaşi — Dinamo Tecuci (4—3 (2—0). SIBIU : Metalul 131 — Flamura roşie Salonta 2—1 (2—1). Metalul A.M.E.F.A. Arad — Progresul Bistriţa Năsăud 0—0. Metal: Satu Mare — Dinamo Tg. Mureş 2—0 (2—0). INFORMAŢII Iată cum arată un buletin al concursului PRONOSPORT nr. 30 (etapa din 31 octombrie) cu toate rezultatele exacte: 1. Locomotiva Tg. Mureş — Dinamo Bucureşti 1 2. Metalul Hunedoara — Locomotiva Bucureşti 1 3. Flacăra Ploeşti — Ştiinţa Timişoara 1 4. Locomotiva Timişoara — Dinamo Oraşul Stalin 1 5. Flamura roşie Arad — Minerul Petroşani X 6. Ştiinţa Cluj — Metalul Cîmpia Turzii X 7. C. C. A.— Progresul Oradea 1 8. Minerul Jupani — Dinamo 6 Bucureşti X 9. Progresul Satu Mare — Metalul Baia Mare 10. Metalul Cîmpie — Flacăra Moreni 1 II. Dinamo Bîrlad — Locomotiva Constanța 2 12. Locomotiva Paşcani — Metalul Ploeşti 1 — Ieri. tov. lameu Mirea lui Calafat și-a încasat premiul I, câtigat la Concursul PRONOSPORT rar. 23 (etapa din 24 octombrie). .