Sportul Popular, aprilie 1957 (Anul 12, nr. 2982-2999)

1957-04-01 / nr. 2982

Primele rezultate în „Cupa Primăverii“ DEŞI A JUCAT 60 DE MINUTE IN 10 OAMENI, Ştiinţa Timişoara FLAMURA ROŞIE ARAD A CIŞTIGAT CU 1-0 din nou învingătoare ARAD 31 (prin telefon), 12.000 de arădeni, profitînd de timpul frumos şi atraşi de miza unei întîlniri de tradiţie. FI. roşie Arad — Dinamo Bucureşti, au fost martorii unui joc care nu a corespuns din punct de vedere tehnic. Arădenii au lăsat totuşi o impresie bună luptînd cu hotărîre, chiar şi atunci cînd au rămas în 10 jucători (în min. 31, Duşan s-a accidentat la o ciocnire cu V. Anghel, părăsind terenul). Dinamoviştii au jucat fără convingere, fiind lipsiţi de finalitate în acţiunile de atac. In primele minute de joc, atacurile se perindă de la o poartă la cealaltă. In min. 15, la o lovitură liberă executată de Jurcă, Băcuţ II a prelungit traiectoria mingii pînă la Boitoş care, aflat în situaţie clară de gol, a tras deasupra barei. In min. 16, Székely trage, dar intervine I. Lazăr care, blocînd balonul, face ca acesta să ricoşeze pînă la Petschowski aflat la marginea careului de 16 m. Petschowski, printr-un șut fulgerător marchează imparabil în colţul de jos din dreapta. In min. 31, Ene scăpat de apărarea localnicilor, trage puternic, mingea întîlneşte bara transversală şi ricoşînd în teren, este reluată de R. Lazăr care trage afară. Un minut mai tîrziu, Szekely este lovit de I. Lazăr şi rămîne spectator în în linia de atac a arădenilor. După pauză, Duşan nu mai reintră, în schimb Szekely se prezintă refăcut, fiind vîrful de contraatac al localnicilor, retraşi îrrtr-o apărare bine organizată. S-au remarcat în mod deosebit : Petschowski (cel mai bun de pe teren), Coman, Băcuţ II (ca stoper), Jurcă, Szekely, Cosma, Călinoiu, Nunweilier (cel mai bun jucător dinamovist), Nicuşor Şi R. Lazăr. A arbitrat corect Ad. Varga (Cluj) următoarele formații : FL. ROŞIE ARAD : Coman — Szűcs, Duşan (Băcuţ II), Farmati — Capaş, Serfözö — Jurcă, Băcuţ II, Szekely, Petschowski, Boitoş. DINAMO : Cosma — A. Vasile, I. Lazăr, Izghireanu — Călinoiu, Nunweilier — Boian, Nicuşor, Ene, R. Lazăr, V. Anghel. St. Weinberger corespondent (Urmare din pag. 1) ce a marcat golul care l-a făcut să-şi învingă tracul — au corespuns. Din restul formaţiei pape s-au remarcat: Brînzei, Tănase. Echipa noastră campioană, C.C.A. — ieri foarte nervoasă — a fost — judecind meciul în ansamblu — departe de aşteptări, mai des sub aspectul fluctuaţiilor ritmului de joc. Remarcări ? In orice caz, Voinescu şi, poate, Apolzan. Ştiinţa: Curcan-Zbîrcea, Brînzei, Florescu-Cojereanu, Tănase- Gîrleanu, Lereter, Ciosescu, Filip, Boroş. „ C.C.A.: Voinescu-Zavoda II, Apolzan, Ivănescu-Orrisie, Bone V. Moldovan, Constantin, Alexandriai, Zavoda I, Tătaru. Arbitrul St. Ionescu după ce a condus bine în cea mai mare parte a meciului a făcut, in final, cîteva greșeli supărătoare. Oare nici arbitrii n-au încă pregătire pentru... 90 de minute?... Prea pulne satisfacţii pentru spectatorii ifin Tg. Mureş TG. MUREŞ 31 (prin telefon de la subredacţia noastră). --- Primul joc după revenirea Recoltei Tg Mureş în „plutonul“ fruntaş al echipelor de fotbal s-a bucurat de interesul cuvenit. Intr-adevăr, numeroşi spectatori au ţinut să asiste la întîlnirea dintre echipa locală şi dinamoviştii din Oraşul Stalin. Din păcate, jocul de nivel tehnic modest, nu le-a putut oferi satisfacţiile scontate. Recolta a dominat mai mult, în special în prima repriză, cînd tripleta Török-Joszi- Meszaros a funcţionat destul de bine. Dinamoviştii din Oraşul Stalin au reuşit să închege acţiuni periculoase abia în ultimele minute de joc. Superioritatea mureşenilor este evidenţiată şi de raportul de cornere: 6—2 pentru Recolta. Şi acum, cîteva faze mai importante din joc: min. 3, Józsi ratează, după ce primise o pasă foarte bună de la Gierling; min. 20: tot Józsi trimite pe lîngâ bară; min. 30: C. Szász pasează lui Mészáros care, de la aproximativ 16 m., înscrie plasat : 1—0. Egalarea se produce în min. 85, cînd Czegezi înscrie de la 16 m., stabilind scorul final: 1—1 (1—0). Arbitrul D. Schulder a condus bine formaţiile: RECOLTA TG. MUREŞ: Moguţ — Vakarcs II, Nagy, Székely — Kajlik, Gierling — Ad. Szász, Török, Józsi, Mészáros I, C. Szász. DINAMO ORAŞUL STALIN: Bucur — Szakács II, Moarcăş, Cincu — Hidişan, Campo — Mihai, Eftinde, Szakács I, Czegezi, Grecu, V. NICOARA Energia St. Roşu a ciştigat in 4 minute ORAŞUL STALIN 31 (prin telefon). Peste 10.000 spectatori au aplaudat astăzi pe Stadionul Tineretului victoria echipei locale Energia Steagul Roşu. Localnicii au debutat promiţător, întrecînd cu 2-1 rutinata formaţie a Energiei Petroşani. Energia Steagul Roşu a înscris ambele goluri în ultimele 4 minute de joc la capătul unei dominări insistente. Prima parte a întîlnirii se caracterizează printr-o serie de acţiuni în viteză iniţiate de iuriie de atac ale ambelor formaţii. Mingea circulă cu repeziciune de la o poartă la alta, înaintaşii se pripesc, însă, în faţa porţii şi trag slab sau imprecis. Astfel, Fusulan, Paraschiva, Gabor, Proca şi David ratează pe rind situaţii favorabile, in min. 32 se înscrie primul punct. Sima execută o lovitură de colţ; întreaga apărare a formaţiei Steagul Roşu ezită şi Gabor nestingherit raia cu capul în plasă. . Dupa pauza, Energia Petroşani face joc de apărare cu contraatacuri sporadice, rămase fără rezultat. Localnicii atacă însă viguros, în viteză. In min. 86 David înscrie la o ezitare a apărării minerilor. Trei minute mai tîrziu Haşoti este faultat de Farkaş la 20 m. de poartă. Arbitrul acordă lovitură liberă; apărarea minerilor nu face zid şi Paul Popescu înscrie. A arbitrat corect St Constantinescu (Bucureşti). ENERGIA STEAGUL ROŞU: Constantinescu — Raicu, Marinescu, Percea — Aron, Paul Popescu — Haşoti, Fusulan, Proca (David), Szigeti, David (Proca). ENERGIA PETROŞANI : Crîsnic — Romoşan, Panait, Tîrnoveanu — Deleanu, Farkaş — Paraschiva, Florea, Moldovan, Gabor, Sima, Gh. Mîzgăreanu şi T. Lowi, corespondenţi Progresul Bucureşti a invins la scor Energia Flacăra Ploeşti Zeci de mii de spectatori, îmbiaţi de soarele primăvăratec şi atraşi de perspectiva unei întîlniri pasionante şi echilibrate între Progresul Bucureşti şi Energia Flacăra Ploeşti, au ţinut să asiste la meciul de deschidere al cuplajului de pe stadionul „23 August“ din Capitală. Din păcate prevederile n-au putut fi împlinite, fiindcă duelul dintre cele două formaţii s-a dovedit inegal. Progresul Bucureşti, în mare ascendent de formă, cu un atac în irezistibilă vervă, a jonglat cu apărarea echipei ploeştene, care a avut inadmisibile lacune în pregătirea fizică. Bucureştenii au cules binemeritate aplauze la „scenă deschisă“ pentru fotbalul clar şi spectaculos pe care l-au practicat, pentru execuţiile tehnice precise, ca şi pentru finalitatea pe care au dat-o acţiunilor ingenios construite de atacul lor. Fără a scădea din meritele atacanţilor de la Progresul, trebuie să arătăm că sarcina lor a fost în mare măsură înlesnită de vulnerabilitatea neaşteptată a apărării ploeştene. Marosi, Pahonţu, Marinescu şi Topşa s-au dovedit total deficitari în ceea ce priveşte pregătirea. In schimb, atacanţii Energiei Flacăra Ploeşti — deşi n-au marcat decit un singur gol — au arătat mai multă combativitate şi au căutat mereu poarta apărată de Mîndru. Victoria Progresului Bucureşti este pe deplin meritată chiar la scorul de 6-1 (4-0) care ar putea părea exagerat celor care n-au văzut meciul. Golurile au fost înscrise de Oaidă (2) Dimuiescu (2) P. Moldoveanu şi Ozon pentru Progresul şi Zaharia pentru Energia Flacăra. Arbitrul P. Badea care a condus în general bine, a căzut în greşeala frecventă la cei mai mulţi dintre arbitrii noştri care se... tem să sancţioneze infracţiunile din careu. PROGRESUL BUCUREŞTI! Mîndru — Toma, Caricaş, Soare — Ştirbei, Mihăilescu— Oaidă, Ionescu, Ozon, Dinuiescu, P. Moldoveanu. ENERGIA FLACARA PLOEŞTI: Marosi — JPahonţu, Marinescu, Topşa — Cosmoc, Neacşu — Zaharia, Tabarcea, Dridea, Dumitrescu, Rădulescu, S. MASSLER Rezultate... rezultate... rezultate... „CUPA FESTIVALULUI" Baia Mare: Energia Săsar — Dinamo 1—0 (1—0); Energia Trust Miner — Recolta Cărei 5- 3 (1—1). Jocurile s-au disputat sîmbătă. Duminică a avut loc partida Energia Trust Miner — Dinamo 2—0 (0—0). Energia Trust Miner a cucerit Cupa. Iaşi: Locomotiva — Progresul TRLC 6-2 (3—0). Orăştie : Energia — Energia Lupeni 4—0 (0—0). Tecuci : Voinţa — FI. roşie Ghidigeni 2—3 (2—1). Cupa R.P.R. Tg. Jiu : FI. roşie — Energia Oltenia 0—1 (0—1). Severin : Energia 80 — Dinamo 3-0 (2-0). Amicale Bucureşti: Locomotiva — Dinamo Bacău 2—1 (1—0). Au marcat Ene II (2) şi Binder. Locomotiva Gara de Nord — Energia Electrobobinaj 9—1 (3—0). Timişoara: Locomotiva — Energia Oţelul Roşu 5—1 (2—0) Constanţa: Locomotiva — Energia Flacăra Câmpina 4—0 (1—0) Suceava: Progresul — Progresul Rădăuţi 3—0 (1—0). C. Turzii: Energia — Energia Mediaş 1—1 (0—0), la juniori:6—1 (3-1). T. Severin: Locomotiva — Energia Reşiţa 4—1 (1—1) Brad : Progresul — Progresul Deva 3—1 (1 — 1) Bistriţa: Progresul — Locomotiva Cluj 4—1 (1—1) Dorohoi: Progresul — Dinamo Botoşani 4—3 (4—1) Tîrnăveni: Energia 7 — Energia _ 6—1 (3—1). Cluj: Ştiinţa — Progresul Turda 2-0 (0-0). Reghin: Recolta — Recolta Topliţa 4-2 (3-2). Galaţi: Locomotiva — Progresul Focşani 3—1 (2—0) şi Energia — Energia Bîrlad 4—0 (1—0) Sibiu: Progresul — Locomotiva Arad 2—1 (2—1) Mediaş: Energia 8 Copşa Mică- Ştiinţa Cluj II 2—1 (1—1). Câmpina : Energia Rafinăria 4 — Energia 1 Mai Ploeşti 0—3 (0—2) Brăila: Dinamo — Dinamo 6 Bucureşti 1 — 1 (1—0) Craiova: Locomotiva — Dinamo Piteşti 5-2 (3—2). Adiacum arata un traiern cu 12 rezultate exacte la concursul Pronosport nr. 13 (etapa din 31 martie 1967): I. C.C.A.—St. Tim. 2 II. Progr. Buc.—Eberg. Ploesti 1 III. FI. I. Anad—Bin. Buc. 1 IV. Energ. Dr. Stalin—Energ. Petrosani 1 V. Roma—Internazionale X VJ. Genoa—Florentina 2 VII. Milan—Juventus 1 VIII. Udinese—Bazio 1 IX. Monaco—Reims X X. St. Etienne—Nice 1 XI. Nîmes—Lens 2 XII. Sedan—Racing Paris X La acest concurs au fost depuse aproximativ 940.000 buletine. ŞAPTE RECORDURI REPUBLICANE LA FINALELE CAMPIONATELOR DE HALTERE Constanţa 31 (prin telefon de la trimisul nostru). Simbătă şi duminică au continuat in localitate întrecerile pentru desemnarea campionilor republicani la haltere. In ultimele două zile, s-au înregistrat şapte recorduri republicane iar trei au fost egalate. O comportare excepţională a avut tânărul Lazăr Baraga, campionul categoriei mijlocie care a îmbunătăţit patru recorduri: 377,5 kg. la total, 117,5 kg. la împins (a patra încercare), 112,5 kg. la smuls şi 147,5 kg. la aruncat. Silviu Cazan a îmbunătăţit două recorduri la categoria grea 127,5 kg. la smuls (a patra încercare) iar la total 425 kg. Insfirşit, Ionescu Lisias a îmbunătăţit recordul categoriei uşoare la total: 327,5 kg. O comportare bună au avut llielenciu care a egalat două recorduri (350 la total şi 115 la împins) precum şi Nelu Segal 100 kg. la smuls. Cele mai spectaculoase intreceri au avut loc la categoria uşoară unde s-au înregistrat de altfel rezultate foarte bune. O menţiune specială pentru câţiva halterofili care deşi n-au doborât recorduri republicane, şi-au îmbunătăţit simţitor recordurile personale: Nicollae Băltăceanu, Fr. Goschler, Isrc Sterian, etc. Trebuie evidenţiată de asemenea buna organizare pe care a asigurat-o comitetul orăşenesc C.F.S. Constanţa precum şi sprijinul dat de I.F.R.S. : Rezultate ' tehnice': CATEGORIA USOARA - 1. Lisias Ionescu (Prog. Buc.) 327,5 kg. (102,5; 97,5; 127,5), 2. Nelu Segal (Din. Buc.) 317,5 kg. (92,5; 100; 125), 3. Tiberiu Roman (C.C.A.) 315 kg. (100; 95; 120), 4. Fr. Goschler (Progresul B.) 307,5 kg., 5. S. Schuleri (FI. r. Dr. Statui) 302,5 kg., 6. G. Mănăilescu (Dm. Buc.) 285 kg. CAT. SEMI MIJLOCIE: 1. Ilie Anci’.i (FI. r. Buc.) 1~n kg. (115; 105 ; 130), 2. Alya Vásárhelyi (C.CA.) 335 kg. (100; 105; 130), 3. Gh. Gospoainov (Recola Ga’a(i) 297 5 kg (92,5; 87,5; 117.5), 4. Tiboldi Denes (Din. Buc.) 292.5 kg., 5 .Dan Stancescu (Știinţa Craiova) 290 kg., 6. Gavil Eros (Loc. Cluj) 287,5 kg. CAT MIJLOCIE: 1. Lazăr Baroga (Recolta Craiova) 375 kg. (115; 112,5; 147,5), 2. Isac Stenan (Prog Buc.) 325 kg. (105; 100; 120), 3. Gh. Purcărea (Recolta Cuc.) 315 kg. (95; 95; 125), 4. I. B'ladateanu (D.n. Or. Staii) 297,5 kg., 5. Iosif Ghihor (Energia Arad) 2875 kg., 6. Fr. Szatmári (Loc. Cluj) CAT. SEMIGREA : 1. R. Delcă (C.C.A.) 357 kg. (120; 110; 127,5), 2. Octavian Gheorghiu (Din. Buc) 352,5 kg. (120; 102,5; 130), 3. Gh Piticaru (Rec. Buc.) 340 kg. (110; 100; 130), 4. Virgil Hogea (Loc. Cluj) 295 kg., 5. Gh. Mocanu (Ener. Tim.) 292,5 kg, 6. Jean Gold (St. Buc.) 257,5 kg. CAT. GREA : 1. Silviu Cazan (C.C.A.) 422,5 kg. (140; 125, 157£), 2. Nicolae Băltăceanut (St. Buc.) 387,5 kg. (115; 117,5; 155), 3. Liviu Tinidei (Voința B.) 325 kg. (97.5; 975; 130), 4. Andrei Wagner (Ener. Tim.) 300 kg.. 5. Ion Călimici (Loc. Cluj)297,5 kg.. 6. Lorin Stănescu (Prog. Plodești) 290 kg. 1. OCHSENFELD întreceri cicliste pregătitoare pentru „Cursa Seinteii” Ieri, la Oraşul Stalin, 51 de ciclişti, in frunte cu componenţii lotului republican, au participat la o cursă de antrenament pregătitoare pentru „Cursa Sînteii S-a pedalat cu peste 40 km/h, apoi în ritm mai scăzut, iar urcuşul de la Dalnic a fost un examen destul de serios. Sosirea a avut loc pe stadionul Tineretului, fapt care a constituit un exerciţiu binevenit. Sprintul final a revenit lui St. Poreceanu, urmat de C. Tudose, Gh. Calcişco, V. Ionescu, I. Vasile, toţi din lotul R.P.R. AL. DINCA La Bucureşti, cicliştii au alergat intr-o probă de 80 km., pe şoseaua Urziceni, realizând aproape 38 kmb. Timpul I. Stoica (C.C.A.) a obţinut victoria, depăşind de C. Voicu, I. Constantinescu, I. Ioniţă şi I. Baciu, toţi de la C.C.A. MECIURI SPECTACULOASE ŞI REZULTATE NEAŞTEPTATE IN GALA DE BOX DE LA FLOREASCA „Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă“ glăsuieşte o zicală bătrînească. Sîmbătă seară, în sala Floreasca, ne-am amintit din nou de acest proverb, pe care-1 folosim de astă-dată cu aplicare la... box. Intr-adevăr, juniorii M. Goanţă, M. Ionescu, C. Preda, dar mai ales Oscar Silberman, un element de mare talent, elev al maestrului Fulea, au furnizat o agreabilă „uvertură" pentru excelentele partide la care am asistat în continuare. Fireşte, întîlnirea „cocoşilor“ Nicolae Mindreanu şi Toma Constantin s-a situat în centrul atenţiei. Şi este meritul fiecăruia dintre cei doi combatanţi de a nu fi dezminţit aşteptările. Meciul lor s-a desfăşurat cu înverşunarea scontată şi învingătorul n-a fost desemnat cu uşurinţă. Prima repriză a decurs sub semnul „tatonărilor" reciproce. Mindreanu încearcă de citeva ori să intre de aproape, dar Toma îl temperează la timp cu swinguri bine plasate. In repriza a doua, Mindreanu ia iniţiativa şi, atacînd decis, îl marchează pe Toma cu numeroase croşeuri şi „un-doi-uri“. Toma îşi revine în ultimul round cînd recuperează din terenul pierdut lucrînd mult în „corp la corp“. Este însă prea tîrziu, pentru că gongul final îl găseşte pe Mindreanu cu un avantaj infim, dar suficient pentru o meritată victorie la puncte. Meciul dintre campionul republican Victor Şchiopi şi Constantin Gheorghiu n-a avut aceeaşi notă de extremă dirzenie, dar a excelat în schimb în subtilităţi tehnice. Schimburile de lovituri au fost de o remarcabilă claritate. In fond dismita s-a rezumat la o întrecere tactică . Şchiopii şi Gheorghiu practică un box asemănător, bazat pe defensivă, pe contrarea adversarului. Gheorghiu a fost mai activ, mai mobil şi a lovit mai mult, adjudecîndu-şi o victorie care îl readuce în discuţie pentru selecţionare. Iosif Demeter şi Dobre Pavel au furnizat cel mai dramatic meci al serii. După ce, în prima repriză, Demeter l-a trimis pe Dobre la podea, acumulind şi în continuare punctele necesare unei confortabile victorii. Dobre Pavel a „ghicit în ultima repriză o formidabilă şi neaşteptată lovitură de stingă, punîndu-şi adversarul K. O.! Un final surprinzător a avut şi meciul ..penelor“ Ştefan Văcaru şi Ion Militari. In repriza a doua, Văcaru, jenat de arbitrul I. Firu, care nu se afla la o distanţă convenabilă, a primit o lovitură în plin, fiind numărat. Inel .tBroBRy“ fiind, el recepţionează o nouă lovitură şi cade iarăşi la podea. In ultima repriză, MHitaru este la rindul său „groggy“ (lo-avit însă nereglementar, după comanda break), dar găseşte resurse pentru a aplica un puternic croşeu de dreapta, care-i aduce victoria prin K. O. Considerăm că rezultatul nu este cu totul real, el fiind influenţat de arbitrul 1. Firu care a scăpat meciul din mină. M. Trancă și Dănilă Done s-au limitat la o luptă de uzură de calitate mediocră. Rezultatul: egalitate. Puiu Nicolae, excelînd în upercuturi şi croşeuri upercutate l-a întrecut destul de categoric pe tinărul Aurel Morăruş. In celelalte meciuri,rezultate aşteptate : Martin Farkas b. p., Iulian Mihai V. Czegeli b. p., 1. Boceamui și C. Gherasim meciul cu M Biedl. La juniori, invinuători au fost Oscar Silberman și Mihai Goantă. MARIUS GODEANU