Sportul Popular, februarie 1960 (Anul 15, nr. 3556-3572)

1960-02-08 / nr. 3560

Însemnări IN TIMPUL LIBER...  L-am cunoscut într-o dimineaţă desfîrşit de ianuarie. Un bărbat voinic, cu privirile agere, cu mîini aspre... Costache Aniculesei lucrează la uzinele textile din Cisnădie. E ajutor de meşter la preparaţia filaturii. Muncă de răspundere. Sarcini multe. Acolo lucrează însă un colectiv harnic, așa că... — Și, in timpul liber ce faci, tovarășe Aniculesei? întrebarea nu l-a surprins. De altfel, inginerul Constantin Crețu îl pusese In... temă pe interlocutorul nostru, JE de la „Sportul“. Vrea să discute despre popice"... Răspunsul a fost, totuşi, altul. — Multe, foarte multe ceasuri, mă gîndesc, caut mereu soluţii pentru înlocuirea materiei prime cu alta, mai ieftină şi fără să sufere calitatea produselor — ne spune inimosul ajutor de meşter. Ne vorbeşte cu însufleţire despre proiectele sale, despre tovarăşii lui de muncă Vasile Notar şi H. Fleischer, care lucrează de zor la prelungirea timpului de funcţionare a turnarului de destrămat deşeuri... Ne-a vorbit apoi şi despre raţionalizarea pe care a făcut-o de curînd şi despre care auzisem chiar de la intrarea în uzină. Discuţia a mers mai greu. Aşa este întotdeauna cînd vorbeşti despre succesele proprii. Am notat în carnetul de însemnări. Candidatul de partid Costache Aniculesei a reuşit să facă o însemnată raţionalizare, recondiţionind ambalajul de textile, care pînă atunci era predat la D.A.C., ceea ce aduce o economie însemnată. Intr-un tîrziu, Costache Aniculesei ne-a spus mult mai multe despre această raţionalizare. Şi ne-a asigurat că se va strădui să muncească şi mai bine în viitor pentru a răspunde astfel — ca şi ceilalţi muncitori din uzină — programului mobilizator de muncă cuprins în expunerea tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej, la plenara C.C. al P.M.R. din 3—5 decembrie, 1959. " ...Reluăm firul discuţiei. Ce alte preocupări are în timpul liber Costache, Aniculesei ? Acum, fireşte, ne va vorbi despre sport — gîndim noi. Aflăm însă cît de minunate sînt ceasurile în care mîna puternică și protectoare a ajutorului de meşter se apleacă pe căpșorul' Adrianei, cînd aceeași mînă răsfoiește caietele Marianei sau întinde o cioco- lată Margaretei. Și, cîte alte lucruri. Despre carte, despre teatru... I — Văd că v-am lăsat cam mult să aşteptaţi cu sportul. Să nu credeţi insă că este pe ultimul plan al preocupă- rilor mele. Dimpotrivă. Sportul imi este prieten bun, tovarăş de muncă... Costache Aniculesei ne vorbeşte cu acelaşi entuziasm despre pasiunea sa pentru sportul popicelor (ne aminteşte rîzînd că la arena de popice şi-a dez- voltat muşchii), despre echipa textiliştilor, începutul a fost ca oricare al-tul. Mai întîi, campionatele pe asocia-iţie, o echipă a uzinei, apoi întrecerile din campionatul raional (şi, cine ştie?...).. Deocamdată, rezultatele nu sunt cele mai bune. Costache Aniculesei are ca „record" personal 395 p. Nu uită însă să ne spună: la noi sunt insă jucă-ori mai buni, ca Schiller: 430, Lalit: 419...“ Undeva, în colţul paginii notăm şi faptul că a practicat de tînăr fotbalul, nataţia şi că a rămas un îndrăgostit de sportul cu mănuşi. Popicele însă... Costache Aniculesei nu are un „palmares" care să uimească. Este un harnic muncitor, căruia îi place sportul şi pe care-l practică pentru că doreşte să se simtă mai sănătos, mai puternic, pentru că aşa poate să muncească mai bine. Și, aceasta înseamnă mult. —d. g — Scrisori de la corespondenţi PE PATINOARUL DIN LUPENI... Din 1950 şi pînă azi, s-a încercat în nenumărate rînduri să se amenajeze un patinoar la terenul de tenis al asociaţiei sportive „Minerul“. Nu s-a reuşit însă niciodată. Uneori nu a permis timpul, alte ori pînă cînd să înceapă treaba, trecea frigul. Azi însă sportivii din Lupeni se pot mîndri cu patinoarul lor, împînzit zilnic de sute de tineri. Ba, uneori, vezi chiar şi vîrstnici care au venit să-şi amintească de tinereţe... In curînd, pe patinoarul din Lupeni, iubitorii hocheiului pe gheaţă vor avea prilejul să vadă primul meci. Deocamdată sportivii se pregătesc cu asiduitate. Se remarcă I. Covaci, I. László, V. Ardeleanu, N. Smaranda, A. László, V. Voiculescu, Şt. Szőke, B. Imre ş.a. Ion Giurtea O REUŞITA DEMONSTRAŢIE DE BOX LA CARACAL Sala de festivităţii a şcolii medii „Ioniţă Asan“ din localitate s a dovedit neîncăpătoare pentru mulţimea de spectatori care a ţinut să ia parte la prima reuniune de box a anului 1960. Peste 1500 amatori de box au fost martorii unor dispute spectaculoase, oferite de pugiliştii de la Dinamo Craiova şi Progresul Caracal. Cu această ocazie au putut fi văzuţi la lucru membrii secţiei de box Progresul care a luat fiinţă la începutul acestui an. Aceştia s-au prezentat peste aşteptări, arătînd frumoase perspective. Gala a constituit o bună propagandă pentru sportul cu mănuşi din oraşul nostru. Iată rezultatele tehnice: N. Marin (P) b.p. Matei Emil (P), P. Vasie (P) b.p. D. Stoichiță (P), G. Vrabie (P) b. ab. III Gh. Lambru (P), Ion Triculescu (D) b.p. I. Udrică (D), D. Negruț (D) b.p. Marin Urucu (D), Gh. Coman (D) termină la egalitate cu D. Dumitru (D), V. Vintilă (D) termină la egalitate cu N. Filigeanu (D), N. Bondărică (P) b.p. B. Florescu (D), M. Godeanu (D) exp. J. Nicolae (D), O. Mărăcineanu (D) b.p. G. Bilă (D), Tr. Stuparu (D) termină la egalitate cu Ion.Ferentz, Gh. Donciu și Th. Dana JURUL CAMPIONATULUI DE FOTBAL AL ORAȘULUI BUZĂU Activitatea fotbalistică orăşenească "a cunoscut frumoase progrese, echipele care au luat parte la campionatul orăşenesc s-au arătat destul de bine pregătite. Iată clasamentul la sfîrşitul turului : 1. G.F.R. II 4 4 0 0 12:4 8 ORADEA: La începutul anului trecut, în faţa întregului activ al consiliului regional U.C.F.S. Oradea, a fost lansată o chemare la întrecere către toate comisiile regionale pe ramură de sport. Punctele stabilite în această întrecere au fost strîns legate de munca practică a acestor comisii: ţinerea unei evidenţe clare, pe subcomisii, a secţiilor sportive respective din regiune, a sportivilor legitimaţi, clasificările acestora, munca subcomisiilor etc. Cu ocazia plenarei lărgite a consiliului regional U.C.F.S. Oradea, desfăşurată la sfîrşitul anului trecut, a fost anunţat clasamentul adiţional al întrecerii pe întregul an. Pe primul loc s-a clasat comisia de box cu 2647 puncte, urmată de comisia regională de popice cu 2023 puncte și comisia regională de baschet cu 1814 puncte. Ilie Ghişa SUCEAVA: Iată forma definitivă a clasamentului turului campionatului de fotbal al regiunii Suceava. Jocul Gloria Dorohoi—Minierul Vatra Dornei se va rejuca la începerea returului. C. Alexa SIBIU: In localitate se dispută întrecerile de handbal în ? din cadrul fazei orăşeneşti a „Cupei Sportul popular“. La această competiţie participă 25 de echipe masculine şi feminine de juniori din localitate precum şi 4 formaţii din raion. Pînă în prezent, cele mai frumoase comportări le-au avut echipele masculine C.S. Voinţa I, Progresul Şcolar, Avîntul tineresc I, înainte, Textila Cisnădie şi cele feminine G.S.M.S. I, Şcoala Sportivă de Elevi I şi Păltiniş Răşinari. Gomel Pitaru BACAU: La sfîrşitul meciurilor din cadrul celor două serii ale turului campionatului regional de fotbal, pe primele locuri în clasamente se află echipele Hidrocentrala Bicaz şi Steaua roşie Bacău. Iată cum arată cele două clasamente: 1. Dinamo Botoşani 13 1 2 1 0 68 : 7 25 2. Filatura Fălticeni 13 12 0 1 54:15 24 3. Minierul V. Dornei 12 8 2 2 61:12 18 4. Textila Botoşani 13 7 2 4 46:24 16 5. Gloria Dorohoi 12 6 2 4 27:26 14 6. Minierul Câmpulung 13 5 2 6 52:24 12 7. Energia Moldoviţa 13 4 4 5 26:32 12 8. Unirea Gura Hum. 13 6 0 7 21:40 12 9. Fulgerul Suceava 13 5 1 7 19:26 11 10. St. roșu C.F.R. Suceava 13 5 1 7 26:38 11 11. Metalul Rădăuți 13 4 1 8 18:42 9 12. Avântul Frasin 13 3 2 8 18:63 8 13. I.R.A. 10 Siret 13 1 1 9 17:41 5 14. Constr. V. Dornei 13 l l ll 13:58 3 SERIA 1 1. Hidrocentrala Bicaz 9 6 1 2 23:23 13 2. Șantierul Roman 9 6 0 3 18: 9 12 3. Hirtia Piatra Neamţ 9 5 1 3 19: 8 11 4. Victoria Piatra Neamţ 9 5 1 3 17:12 11 5. Victoria Bacău 9 4 2 3 14: 8 10 6. Lumina Roman 9 3 3 3 17:10 9 7. Cimentul Bicaz 9 3 2 4 8:9 8 8. Bradul Roznov 9 2 2 5 13:25 6 9. Celuloza Piatra Neamţ 9 2 1 6 15:22 5 10. Bradul Tg. Neamţ 9 2 1 6 8:26 5 SERIA A V-a 1. Steaua roşie Bacău 9 7 1 1 18: 3 15 2. Petrolul Moineşti 9 7 0 2 20: 5 11 3. Textila Buhuşi 9 6 0 3 30:11 12 4. Partizaul Bacău 9 5 1 3 13: 9 11 5. Gloria zemeş 9 4 1 4 16:33 9 6. Oituz Tg. Ocna 9 3 1 5 8:15 7 7. Petrolul Oneşti 9 3 0 6 12:19 6 8. Minerul Comăneşti 9 3 0 6 9:17 6 9. Petrolistul Dârmăneşti 9 3 0 6 10:18 6 10. Locomotiva Adjud 9 2 0 7 8:20 4 Ilie Iancu lie Stănescu 2. Antena 4 3 0 1 15: 6 63. Voința 4 2 0 2 10: 8 4 4. Steaua Roşie 4 1 0 3 11:10 25. Unirea 4 0 0 4 3:23 0 PRINTRE ASOCIAŢIILE SPORTIVE fruntaşe din raionul Ploeşti se numără şi „Geamul“ Scăeni. Datorită eforturilor colective făcute de membrii consiliului asociaţiei şi dragostei cu care muncitorii privesc activitatea sportivă, s-au obţinut în anul 1959 o serie de importante succese: numărul membrilor U.C.F.S. a crescut la 800, s-au construit prin muncă voluntară terenuri de aport, toţi membrii U.C.F.S. sunt cu cotizaţia la zi, secţiile pe ramură de aport (fotbal, volei, tenis de masă, şah, handbal şi de curînd şi secţia de popice) activează intens angrenînd în desfăşurarea competiţiilor marea majoritatea a membrilor U.C.F.S. Pentru anul 1960 sportivii din această asociaţie şi-au propus să dezvolte şi mai departe activitatea sportivă de mase prin organizarea unor interesante şi atractive competiţii populare. Ei vor totodată să mărească numărul tinerilor angrenaţi în practicarea sportului, să construiască — tot prin muncă voluntară — o pistă simplă de atletism ş.a. (Gh. Alexandrescu — corespondent). LA GALAŢI SE ORGANIZEAZĂ în cursul acestei luni şcoli de arbitri şi instructori sportivi. Pînă acum s-au înscris peste 60 tineri şi tinere la cursurile de arbitri şi instructori de fotbal, box, tir, volei, tenis de masă, natalie, motociclism şi baschet. Acţiunea iniţiată de consiliul orăşenesc U.C.F.S. Galaţi va contribui la mărirea numărului de activişti sportivi din acest oraş. (Gh. Ştefănescu — corespondent) CONSILIUL ORĂŞENESC U.C.F.S. IAŞI a iniţiat o interesantă competiţie sportivă populară dotată cu „Cupa de iarnă a tineretului“. Această competiţie se va desfăşura la următoarele discipline sportive : schi, şah, tenis de masă, gimnastică (fete şi băieţi), întrecerile se vor disputa în cadrul a două etape: etapa I (pe asociaţii sportive), între 28 ianuarie şi 27 februarie şi etapa a II-a (pe oraş) între 28 februarie şi 6 martie. Competiţia organizată de consiliul orăşenesc U.C.F.S. Iaşi a stîrnit un deosebit interes în rindul sportivilor, astfel că se poate anticipa o bogată participare la startul întrecerilor. Câştigătorii vor fi premiaţi cu cupe, insigne, diplome şi materiale sportive. (Gh. Vasiliu — corespondent) Pin sportul de mase ŞTIRI... ŞTIRI... ŞTIRI... Gala de la C. F. R. Griviţa Roşie Clubul muncitoresc C.F.R. Griviţa Roşie a găzduit ieri dimineaţă o gală pugilistică organizată în cinstea zilei de 16 Februarie. Sala de spectacole, unde au avut loc meciurile, a fost neîncăpătoare pentru spectatorii veniţi să asiste la întîlniri. Gala a luat sfîrşit neaşteptat de repede (a început la ora 10,15 şi s-a terminat la ora 11,15) deoarece din cele 12 perechi programate, au urcat pe ring numai 6. Acest lucru s-a datorat absentelor nejustificate ale unora dintre boxeri, faţă de care trebuie luate măsurile cuvenite. In primul meci au evoluat juniorii M. Gheorghe (I.S.B.) şi Gh. Amza (Sc. Sp. U.C.F.S.). Boxerul de la I.S.B. atacînd majoritatea timpului, a reuşit să puncteze mai mult, îndeosebi cu directe de stînga, cîştigînd întîlnirea la puncte. Foarte disputată a fost întâlnirea oferită de „semiuşorii* Gh. Simionescu (C.P.B.) şi V. Kohre (G.CA). Intre aceşti doi boxeri lupta a fost echilibrată pînă la jumătatea reprizei a treia, cînd Simionescu a iniţiat un atac cu lovituri variate, plasate la faţă şi la corp. Boxerul militar, care pînă atunci stăvilise cu succes — prin contre puternice — atacurile adversarului său, a fost surprins de violenţa loviturilor acestuia şi nu a mai contraatacat, pierzînd întîlnirea la puncte. In cea mai interesantă partidă a galei, Gh. Tănase (C.F.R. Gr. Roşie) a cucerit o victorie mult aplaudată în faţa lui A. Tănase (Recolta). Geferistul s-a dovedit a fi un boxer combativ, cunoscător al unor game variate de lovituri. Cu toate că în repriza a doua, în urma unei contre la bărbie, a fost numărat, boxerul de la Griviţa Roşie şi-a dominat categoric adversarul în ultima parte a meciului, obținând o meritată victorie la puncte. ALTE REZULTATE: A. Tenea (Titanii) b.p. C. Tiplic (C.N.B.); D. Mihai (C.F.R. Gr. Roșie) b.p. M. Bozgan (Semănătoarea) ; L Bogdan (C.F.R. Gr. Roșie) b.p. D. Anghel (C.N.B.). P. HENȚ Cu tot blocajul lui M. Bozgan (Semănatoarea), lovitura boxerului ceferist D. Mihai (dreapta) a mers in plin Foto : Gh. Dumitru Gheorghe Varabiescu si Eleonora Goguea conduc in finalele campionatului universitar SINAIA 7 (Prin telefon). Cu două runde înainte de sfîrşit, disputa pentru titlul de campion universitar continuă să rămînă deschisă. Şi cu toate că de la început şi pînă acum clasamentul finalei masculine n-a avut decît un singur lider — Gh. Varabiescu (I.S.E.-Buc.) — acesta n-a reuşit încă să acumuleze acel avans care să-l ferească de emoţiile finişului. După runda a 7-a, disputată sîmbătă, în frunte se aflau cinci jucători înşiruiţi pe distanţa unui singur punct : Varabiescu 6 p (neînvins), Rotaru şi Schärfer 5 lan, Tăcu şi Leuştean 5 p. Varabiescu cîştigase la Lupu, Rotaru la Aldea, Tăcu la Botezatu, iar Leuştean şi Schärfer făcuseră remiză, după o partidă dramatică în care negrul s-a salvat prin repetare de mutări, deşi avea o figură în minus . Runda a 8-a avut drept „cap de afiş* două partide care pot fi considerate şi „derbiuri*? pe centre universitare. Se întîlneau bucureştenii Varabiescu şi Tăcu, iar Rotaru şi Schäffer trebuiau să tranşeze între ei rivalitatea timişoreană. Ambele partide s-au disputat într-o notă de dîrzenie deosebită. După manevre spectaculoase Varabiescu a obţinut două piese uşoare pentru turn, avantaj care s-a dovedit decisiv în finalul partidei. Liderul are, deci, acum 7 p. din 8 posibile. Frumos a cîştigat Rotaru, intrecîndu-1 pe Schäffer în mijlocul partidei, victorie prin care a totalizat 6Va p şi locul II în clasament. Pe locul m — Leuştean, care l-a învins pe Cazanachi acumulînd 6 p. In turneul feminin, Eleonora Gogîlea a lăsat prima jumătate de punct la Gertrude Baumstarck. Ea are 7Va puncte din 8 posibile. La 1 Va p, distanţă se află — la egalitate — Karin Kotlar şi Maria Rancov. Urmează Nicoleta Ionescu şi Gertrude Baumstarck cu cîte 51/a p. Concursul se încheie marţi dupăamiază. RADU VOIA Dispute spectaculoase și un nou record al piritei Lupului (Urmare din pag. 1) Enache 2:36,9; 9. N. Pandrea 2:37,5; 10. R. Scîrneci (reg. Stalin) 2:37,8. Coborîre juniori: 1. N. Ştiteu 2:48,5; 2. C. Bălan (reg. Ploeşti) 2:49,0; 3. Gh. Văcaru 2:58,0; 4. O. Liphardt 3:05,8; 5. S. Bălan (reg. Ploeşti) 3:11;2. Clasament general pe echipe: 1. Regiunea Stalin (echipa I-a) 158 puncte; 2. Oraşul Bucureşti 186 p; 3. Regiunea Ploeşti 315 p; 4. Regiunea Stalin (echipa a II-a) 369 p; 5. Regiunea Cluj 460 p; 6. Regiunea Hunedoara 499 p. Halterofilii din Cîmpina , pe drumul afirmării Anul 1959 a fost anul în care halterofilii cîmpineni au înregistrat cele mai frumoase succese de la înfiinţarea — pe lîngă asociaţia sportivă „Prahova“ Cîmpina — a primei secţii de acest fel din raion. Aceste succese sunt rodul muncii perseverente şi entuziaste a tinerilor muncitori şi elevi care fac parte din secţie. De altfel, acest sport este tot mai îndrăgit de tinerii din oraşul Cîmpina. Dovadă : numărul mare de spectatori care asistă la concursuri şi faptul că 108 tineri au luat parte la un concurs de popularitate . La faza raională a Spartachiadei de iarnă a tineretului pe 1958—1959, 4 sportivi ai asociaţiei „Prahova“ au cucerit titlurile raionale, iar la faza regională au obţinut un titlu de campion (Adrian Barbu), două locuri doi şi un loc trei. La faza regională a campionatelor republicane, halterofilii din Cîmpina au cucerit trei titluri de campioni regionali prin Adrian Barbu, Leu Gheorghiu și Lorin Stănescu. La campionatele republicane cei mai în formă halterofili de la „Prahova“ Cîmpina s-au dovedit a fi Lorin Stănescu care a ocupat pentru a doua oară consecutiv locul III, şi Adrian Barbu (locul III la campionatul de juniori). Un frumos succes a mai fost obţinut şi la „Cupa Dunării“ competiţie care a avut loc la Galaţi, unde cîmpinenii au ocupat locul II pe echipe, cucerind două locuri I. Totodată trebuie să amintim şi despre demonstraţiile făcute de sportivii cîmpineni pentru popularizarea sportului cu haltere în regiunea Ploeşti. Conducerea secţiei a dat o mare importanţă juniorilor, organizînd două concursuri pentru ei: „Cupa juniorilor“ şi „Cupa 30 Decembrie“. Au mai fost organizate — de asemenea — întreceri pe asociaţie şi întreceri pentru cucerirea insignei „Campion al asociaţiei sportive“. La concursurile ce au avut loc pînă acum s-au remarcat numeroşi tineri, printre care Gheorghe Olteanu, Constantin Lazăr, Ion Bunea, Ştefan Sichim, Gheorghe Stănescu, Nicolae Trandafir şi alţii. In anul ce s-a scurs, sportivii din Cîmpina au îmbunătăţit de 39 ori recordurile raionale şi de 3 ori pe cele regionale. Dintre aceste performanţe sînt de remarcat cele ale lui Lorin Stănescu (347,500 kg) la categoria grea şi Adrian Barbu (240 kg) la categoria ușoară. EUGEN STROE corespondent