Sportul Popular, iulie 1962 (Anul 17, nr. 4058-4075)

1962-07-07 / nr. 4061

ne i4ui je a •ele din ti, Bra•• cele mai atoare de ,n nouă ţări. a Romirtiei i-a ledinjată cinstea a organiza campiontul, reprezintă nu numai 0‘ recunoaştere a vajorii ridicate pe care o are această ramură sportivă în ţara noastră, dar el este şi urmarea aprecierilor elogioase de care s-au bucurat întrecerile sportive internaţionale desfăşurate pe părintel patriei noastre. Entuziasmul, spiritul de intelegere, prietenia au însoţit in mod tradiţional toate marile competiţii cărora Ie-a fost gazdă Republica Populară Romina. La „startul“ pasionantelor partide care vor desemna cea mai puternică echipă a lumii, jucătoarele noastre sunt animate de dorinţa de a lega noi şi trainice prietenii, slujind in acest fel scopului nobil al inţelegerii şi păcii dintre popoare. Şi desigur aceasta este şi dorinţa tinerelor sportive care sunt, in aceste zile, oaspetele ţării noastre. Lie vor avea posibilitatea să cunoască realizările înfăptuite de poporul nostru, ospitalitatea sa tradiţională, frumuseţile pitoreşti ale Rominiei şi suntem convinşi că vor duce cu ele amintiri dintre cele mai frumoase. Federaţia romina de handbal s-a străduit să asigure acestui campionat al lumii o organizare cit mai bună şi a reuşit să-i creeze un cadru sărbătoresc pe măsura amploarei sale. Parstru noi, în calitate de gazde, este nu numai o datorie dar şi o deosebită ■plăcere de a face ca oaspeţii noştri să se simtă cit mai bine, ca între prieteni. I Dorim dă toată inima succes deplin întrecerilor care încep astăzi, şi avem convingerea că ele vor marca o etapă importantă în dezvoltarea handbalului vi 7 feminin, pe arena internaţională. SPORTUL POPULAR La sosirea echipelor participante... Joi şi vineri au sosit în Capitală şi la Braşov toate echipele participante, cu excepţia Danemarcei, care este aşteptată să vină astăzi. La sosire, oaspeţii au fost intimpinaţi de reprezentanţi ai Consiliului General UCIS, ai comisiei de organizare a campionatului mondial, ai Federaţiei romine de handbal, ziarişti şi sportivi. CAMPIOANA MONDIALA A VENIT CU O ECHIPA TINARA Joi, pe aeroportul Băneasa, în jurul orei 20 avionul de Praga a adus echipa R.S. Cehoslovace , care cu 5 ani în urmă a ciş-4 tigat campionatul lumii. « Antrenorul echipei, Karel Ilos-talek, ne dă primele relaţii : HA-Avem multe jucătoare tinere care sunt lipsite de experienţă. Sperăm * (Confirmare la pag. a 4-a) . Pe agenda dumneavoastră 40I ETIPiM Sportivii român! concurează astăzi pe trei piațj I FL 3 Iu'*1 nur'- ^-a Salonic are loc prima întilnire dintre --------------------echipele masculine ale Greciei și Romîniei. La Londra, Polanda Balaș participă la campionatele Angliei, iar la Budapesta, concează Viorica Bernegee, Ana Beşuan, Olimpia Cataramă, Maria Diaconescu şi Ştefan Beregszászi. Dinamo, Steaua din Bucureşti, Steagul roşu Braşov şi C.S.C. Baia Mare. Vor evolua cu acest prilej fruntaşii luptelor din ţara noastră. I- II f n I I Astăzi sosesc în Capitală fotbaliştii selecţionaţi li H Lcu Armatei Siriene. Primul meci, cu formaţia ------------------- Steaua, va avea loc marţi 10 iulie in nocturnă pe stadionul Republicii. In continuare oaspeţii vor juca la daţi (12 iulie) şi Piteşti (15 iulie). , Bine [ Sala Floreas- F 1 [ca găzduieste '__________— astăzi, incepind de la ora 9, întîlnirea restantă din cadrul campionatului republican de lupte între echipele IERI LA KÖLN a avut loc tragerea la sorţi a primului tur al ediţiei 1962—1963 a Cupei Campionilor Europeni la fotbal. Echipa campioană a R. P. online, Dinamo București, va sca in primul tur cu camioana Turciei, Galatasaray •lanbul. Iată alte jocuri din primul tur: Real Madrid (Spania) — Anderlecht (Belgia), Vorwärts (RDG) — Dukla Praga (R. S. Cehoslovacă), Polonia Bytom (R. P. Polonă) ■— Panathinaikos (Grecia), Friedrichstadt (Norvegia) — Vasas (R. P. Ungară), Austria Viena — I.F.K.Helsinki (Finlanda), T.D.N.A. (R. P. Bulgaria) — Partizan Belgrad (R.P.F. Iugoslavia) etc. „ Aproape 6000 de oameni ai muncii practică gimnastica in producţie la Cimpina De citva timp, in atelierele întreprinderii de reparaţii auto din Cimpina, la ora II dimineaţa, se aude sunetul prelung al unei sonerii. Oamenii lasă lucrul şi, voioşi, se îndreaptă spre locuri dinainte ştiute. Au intrat în „recreaţie“ ? Da. Este un fel de recreaţie. — Un, doi, trei, patru... Un, doi... Şapte sute de oameni, sub conducerea instructorilor execută exerciţiile de gimnastică in producţie. Aceasta este... recreaţia aşteptată cu nerăbdare şi interes de către muncitorii, tehnicienii şi funcţionarii de aci, de la I.R.A. La aceeaşi oră, acelaşi fapt se petrece şi la alte întreprinderi şi instituţii din oraşul şi raionul Cimpina. La unele mai de mult, la altele începînd de la o dată mai recentă. La I.C.F.E., peste 300 de oameni ai muncii practică cu regularitate gimnastica în producţie, la I.A.P.S. (270), la Uzina mecanică (l.GOO), la Rafinărie (100) etc. In total, în prezent, în oraşul şi raionul Cîmpina 5.580 de oameni ai muncii practică gimnastica in producţie. De corecta executare a programelor cuprinse în pauzele de gimnastică se preocupă peste 120 de instructori voluntari, printre care se remarcă în mod deosebit M. Oprea de la I.A.P.S. D. Covaliuc de la I.C.F.E., I. Bucur de la I.R.A. ș.a. In ultimele două zile ale concursului international de paraşutism au fost stabilite noi recorduri. ECHIPELE R. P. ROMÍNE (LA BĂIEȚI) și R. P. POLONE (LA FETE) ÎNVINGĂTOARE LA SALTUL IN GRUP. (Citiți amănunte in pag. a 3-a) IOrgan al Uniunii de Cultura Fizica si Sport din R.P. Romina «ANUL XVIII —Nr. 4061 Simbătă 7 iulie 1962 8 pagini 25 luni PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI VA! lepiin campionatului mondial feminin de handbal în 7 1 Ce vom vedea azi şi miine ! la Braşov, Ploieşti şi Bucureşti ! Iate-nt, aşadar, înaintea „star- tului* în cea de a I l-a ediţie a campionatului mondial. Antrenorii celor 0 reprezentative au alcătuit formaţiile şi nu mai rămîne decit ca la Braşov, Ploieşti şi Bucureşti arbitrii să cheme echipele la primele jocuri... întrecerea pentru titlul de campioană a lumii la handbal în 7 feminin ne oferă, chiar de la aceste prime întîlniri, cîteva partide echilibrate, în care vor evolua formaţii de valoare apropiată, unele dintre aceste meciuri fiind hotărîtoare în ceea ce priveşte calificarea în cele două grupe semifinale. Să începem prin a vă preventa jocurile de astăzi. Cel mai echilibrat dintre ele este cel din seria A (Ploieşti) unde vor juca ! Foto: P. Romoşan * 44 echipele U.R.S.S. şi Germaniei. După ultimele rezultate interna-« ţionale, prima şansă o au hand- balistele sovietice, recent învin-* paloare în faţa unor echipe redu-* tabile ca ale R.S. Cehoslovace şi R.P. Romîne. Nu este însă mai puţin adevărat că echipa U.R.S.S.,* debutînd într-o competiţie de mare amploare, va trebui să facă faţă unei formaţii cu o mai îndelun- pată experienţă internaţională. La Braşov, în seria B, se dispută un joc interesant: R.P. Ungară — Japonia. Handbalistele maghiare sînt cunoscute prin buna lor tehnică individuală (sub acest aspect japonezele nu le sînt însă mult inferioare) și prin puterea și precizia loviturilor la poartă. (Continuare în pag. a 4-a) . Handbalistele sovietice, germane şi iugoslave în parcul din apropie- rea cantonamentului, înaintea meciurilor de azi ele au discutat * prieteneşte, au schimbat impresii şi au... pozat fotoreporterului nostru pentru a avea o amintire de la Bucureşti 4 •44 RAPID SAU STEAUA? întrebarea din titlu şi-o fim numeroşii susţinători ai celor două echipe, ca şi toţi iubitorii fotbalului, care au incepurt de pe acum să trăiască emoţiile unei finale ce se anunţă pasionantă. Răspunsul însă nu-l pot primi decit miine, la fluierul final al anidrului, care va pune capăt întrecerii după 90 de minute sau — mai ştii ? — după 120 de minute. Echipele pun mare preţ pe cucerirea mult invidiatului trofeu, care pe lingă această satisfacţie, le aduce şi o a doua : aceea de a reprezenta ţara în „Cupa câştigătoarelor de cupe“. In consecinţă, vor lupta cu toată ardoarea, punînd în joc toate cunoştinţele lor tehnice şi tactice de care sunt capabile şi pentru care ele sunt apreciate. De altfel, jucătorii, s-au pregătit cu multă-multă grijă în aceste zile. Cine a fost pe terenul din Giuleşti sau pe cel de la Ghencea i-a putut vedea antrenindu-se cu rîvnă pentru marea finală. Joi de pildă, fotbaliştii de la Rapid s-au antrenat în compania formaţiei Tdinometal timp de trei reprize a 30 minute, folosind — aşa cum ne-a spus antrenorul I. Mihailescu — echipa preconitstă pentru miine: Dungu — Greavu, Motroc, Macri — Neacșu, Gherghina — Năsturescu, Gzun, Ionescu, Georgescu, Codreanu. A fost un joc-școală, cu accent pe ansamblu. — Ce crezi despre meci ? l-am întrebat pe antrenorul Mihăilescu. — Greu. Sunt convins că Steaua va face totul pentru a Voinescu arăta că alta este valoarea ta decit aceea arătată in campionat. Meciul este deschis si va fi disputait. Am incredere insă, in echipa noastră. Cu aceleaşi aprecieri despre meci ne-a irtîmpinat şi antrenorul Gh. Popescu, care joia (Continuare in pap. a 5-a) Mack Hyne pe stadionul „23 August ”, ora 13.13 Iarul—Iureşul, finala campionatului republican de Juniori Ora 17,39: Rapid—steaua, finala Cupei r.p.r. Arbitru Al. loth Fază din ultima partidă între Rapid şi Steaua, disputată in campionatul recent încheiat (2—1 pentru Rapid). Fotografia înfăţişează momentul In care Ozon deschide scorul trăgînd pe jos Performanţe de prim rant în concursul ciclist internaţional pe echipe mine se dă startul in întrecerea individuală Copacii umbroşi care mărginesc şoseaua Bucureşti — Ploieşti n-au putut alunga ieri după amiază canicula. In aceste condiţii cicliştii participanţi la concursul internaţional pe echipe (100 km contra-cronometru) au avut ca adversar nu numai acele cronometrului ci şi soarele care a încins pur şi simplu asfaltul şoselei. Cu toate acestea performanţele înregistrate sunt remarcabile. Italienii — recunoscuţi prin valoarea lor mondială în probele cicliste şi îndeosebi in cele contra-cronometru — au decis in favoarea lor iuţită pentru primul loc, cîştigînd această probă de verificare in vederea campionatelor lumii. Deşi au rămas in trei „pistoane* prin abandonul lui Vittorio Luisetto (dureri de genunchi) ei au reuşit nu numai să-şi menţină avionsud dar să-l şi mărească. Cei trei alergători italieni, care au asigurat echipei locul 1 în acest important concurs internaţional (Antonio Tagliani, HRISTACHF. IMAUM (Continuare In pag. a S-n) FINALELE CAMPIONATELOR REPUBLICANE DE ATLETISM BAT LA UŞA! Atleţii noştri se află in firearma unor importante verificări.e lingă numeroasele întreceri internaţionale la care se află prezenţi şi sportivi ai R.P. Române, atrage desigur atenţia evenimentul central al activităţii interne, campionatele republicane individuale de seniori şi senioare programate peste o saptămînă laUdaţi. Puţin mai fi râu, la Bucureşti, vor ieşi pe pistă junioarele şi juniorii. Cei mai buni dintre cei buni îşi vor măsura forţele în cadrul campionatelor europene de la Belgrad. Cîteva meciuri bilaterale, tradiţionalele noastre campionatele internaţionale şi, in sfirşit, Balcaniada de la Ankara vor încheia un sezon ca niciodată mai bogat în întreceri. Aşteptăm fapte mari de la atleţii şi atletele noastre, încordaţi în îndeplinirea sarcinilor importante trasate de documentele Conferinţei pe ţară a UCFS, atleţii, antrenorii, profesorii de educaţie fizică, numerosul activ obştesc care munceşte pe tărîmul atletismului, au depus eforturi serioase pentru a ridica pe o treaptă mai înaltă această importantă ramură sportivă Finalele campionatelor republicane bat la uşă ! Ele constituie un excelent prilej de a arăta roadele muncii de pînă acum, de a îmbogăţi tabelele rezultatelor cu performanţe tot mai valoroase, cu noi recorduri. Finalele vor fi o oglindă grăitoare a modului în care consiliile regionale ale UCFS şi comisiile lor de atletism şi-au îndeplinit sarcinile de mare râspundere în privinţa impulsionării acestui sport, atît de însemnat în sistemul nostru de educaţie• fizică, lărgirii caracterului său de masă, selecţionării şi pregătirii de noi şi noi elemente talentate. De pe acum atenţia trebuie să fie îndreptată spre campionatul de atletism pe echipe deregiuni a cărui ediţie inaugurală va avea loc în toamnă. Criza minuţioasă pentru o muncă de calitate trebuie să fie la ordinea zilei pentru ca atletismul nostru să înainteze repede pe drumul bun pe care a pornit...