Sportul Popular, martie 1963 (Anul 18, nr. 4196-4212)

1963-03-14 / nr. 4203

1 /, . ^ Campionatele internaționale de tenis de masă ale R. P. Romíné Sportivii noştri au ciştigat patru din cele cinci probe individuale . Spectatorii prezenţi luni dubllă-amiază în sala Floreasca au trăit momente emoţionante urmărind desfăşurarea finalelor probelor individuale ale campionatelor internaţionale de tenis de masă ale R.P. Române. Cu excepţia finalei de simplu feminin, toate celelalte, au dat loc la partide disputate cu murtă dârzenie, cu evoluţii palpitante de scor, cu seturi încheiate la prelungiri. La terminarea întrecerilor, publicul a avut satisfacţia de a fi asistat la patru victorii româneşti în cele cinci finale. Marta Alexandru, Vojislav Markovic (R.P.F.I.), Ella Constantinescu — Catrinel Folea, Giurgiucă — Gobîrzan şi Maria Alexandru — Gobirzani au cucerit titlurile individuale ale campionatelor noastre internaţionale de tenis de masă. Succesele sportivilor români sânt meritate şi ele trebuie să constituie un stimulent în plus pentru ca în cele două săptămâni pînă la „mondiale“, pregătirile să fie continuate cu toate strădaniile, astfel ca la Praga, tenisul nostru de masă să realizeze noi performanţe. Iată acum câteva aspecte din desfăşurarea probelor. Maria Alexandru, prima învingătoare a campionatelor Finala de simplu feminin, jucată în „familie", a opus Măriei Alexandru pe Geta Pitică. Mai sigură în dirijarea mingilor, alternând apărarea cu atacul, jucătoarea nr. 1 a ţării a câştigat fără emoţii » 3—0 (14, 11,- 15). învinsa a reuşit cîteva acţiuni ofensive, dar a ratat apoi mingi uşoare. Voljislavv Markovic a câştigat la limită Dorin Giurgiu că a avut multe situaţii favorabile, conducind chiar în setul decisiv cu 16—14, după ce în celelalte, cu toate că nu a atacat suficient, a pus mereu in încurcătură pe redutabilul său adversar. Cu un plus de hotărâre, Giurgiucă ar fi putut ieşi învingător. Markovic II s-a dovedit un jucător care ştie să-şi impună tactica, ţinîndu-l la distanţă de masă pe Giurgiucă, ceea ce i-a dat posibilitate să aibă mai mult iniţiativa şi deci să conducă jocul. Scor: 3-2 (18, -20, -17, 10, 17) pentru iugoslav. O partidă de toată frumuseţea şi în acelaşi timp o victorie preţioasă, a cucerit Giurgiucă în semifinala probei, în faţa tenacelui şi excelentului jucător coreean Pak Sin H. Pe lingă că a învins net: 3—0 (15, 21, 18) Giurgiucă a folosit o mare varietate de procedee tehnice, dominând în permanenţă, în ciuda eforturilor extraordinare ale lui Pak Sin H. De menţionat că înfrângerea lui Pak Sin H la Giurgiucă a fost prima suferită in întreaga competiţie. Notăm că Pak Sin II a învins jucători valoroși ca Markovic II, Miko, Rózsás. în cealaltă semifinală, Markovic II l-a eliminat pe maghiarul Sándor in trei seturi: 21-16, 21-17, 21-18. Surpriză în finala de dublu femei Fără îndoială că Maria Alexandru și Geta Pitică porneau favorite în întâlnirea decisivă cu pereichea Ella Comstantinescu — Catrinel Folea. La masă însă, evoluţia celor patru jucătoare a infirmat pronoeticuri- O. COMARNISCKI (Continuare in pag. a 4-a) La capătul unei partide dinamice, Dorin Giurgiucă şi Gheorghe Cobrizan au ieşit învingători la dublu. Foto : T. Roibu CAMPIONATELE MONDIALE DE HOCHEI • MECIURI PASIONANTE ÎN ULTIMELE ZILE * CONGRESUL L.I.H.G.-ROMÎNIA CALIFICATĂ DIRECT ÎN TURNEUL OLIMPIC STOCKHOLM 13 (prin telefon de la trimisul nostru special). După jocul Suedia-Uniunea Sovietică, următoarea confruntare între cei ,,patru mari“ ai hocheiului mondial l-a constituit întîlnirea R. S. Cehoslovacă—Canada. Şi — trebuie să vă spun — că aşteptările amatorilor de hochei au fost întrecute de ceea ce a oferit această partidă între două formaţii extrem de puternice. In prima repriză au dominat hocheiştii cehoslovaci. Numeroasele lor şarje organizate în special de linia Vlach—Vukat—Bubnik au produs panică la poarta lui Martin, un portar foarte bine pregătit, cu un simţ al plasamentului şi o viteză de reacţie uimitoare. „Duelul“ între atacanţii cehoslovaci şi apărătorii canadieni a durat aproape întreaga repriză întîi, soldîndu-se cu scorul de 2—1. După pauză jocul a fost mai echilibrat, canadienii au egalat, apoi a fost conduși din nou pentru ca în finalul reprizei egalitatea să fie restabilită. In ultima parte a întîlnirii canadienii au condus mult timp cu 4—3 prin golul înscris de Ferguson. După acest goll survenit în min. 46 partida s-a desfăşurat... în sens unic. Echipa R. S. Cehoslovace a atacat dezlănţuit şi ceea ce nu se mai credea aproape posibil s-a întîmplat în min. 53 cînd Jirik a tras puternic în plasa porţii lui Martin. Echipa R. S. Cehoslovace practică un hochei modern, cu pase scurte, driblinguri în plină viteză şi combinaţii extrem de eficace. Echipa Canadei, în formaţia căreia evoluează o serie de jucători mai vîrstnici, preferă jocul lent, cu pase laterale, şi cu schimbări de ritm atunci cînd pucul trece dincolo de linia roșie, spre CĂLIN ANTONESCU (Continuare in fig. a 4-a) CICLIŞTII ROMÂNI INVITAŢI LA IMPORTANTE COMPETIŢII PESTE HOTARE In afara invitaţiei de participare la tradiţionala competiţie de lung kilometraj „Cursa Păcii“, pe adresa Federaţiei române de ciclism au sosit invitaţii pentru o serie de importante întreceri internaţionale ce se desfăşoară peste hotare. Ele dovedesc preţuirea de care se bucură rutierii noştri în arena internaţională. Astfel, au fost primite invitaţii de participare la cursa Paris — Rouen — Paris (dotată cu „Cupa Marcel Căcilin“ oferită de ziarul l’llumanité), la „Turul Angliei“, la „Turul Austriei de sud“, la întrecerea organizată la Viena fie ziarul Volksstimme etc. Biroul Federaţiei de ciclism studiază în prezent posibilitatea de a răspunde afirmativ la aceste invitaţii. Schierii sunt încă în plin sezon Dacă la şes primăvara se face simţită din plin, în munţi continuă să domnească iarna, manifestată în primul rînd prin stratul gros de zăpadă care acoperă masivele din ţara noastră. în aceste condiţii, nu e de mirare că activitatea schiului este departe de a fi încheiată. Deşi ne aflăm la mijlocul lui martie, programul competiţional este încă încărcat, cuprinzînd o serie de importante concursuri cu caracter republican şi internaţional. Ion Zangor, Gh. Vacaru, Marin Focşeneanu şi G. Tömori ne vor reprezenta, de pildă, la un important concurs internaţional, „Marele Premiu al Slovaciei“, găzduit de pîrtiile de la Vysoke Tatry. Ceilalţi schiori fruntaşi vor participa duminică dimineaţă la o interesantă întrecere de slalom uriaş (pe Sulinar) organizată de clubul sportiv Steagul roşu Braşov, învingătorii celor patru categorii (seniori, senioare, juniori şi junioare) vor fi premiaţi cu „Cupa Steagul roşu“. O săptămînă mai tîrziu, mai precis în zilele de 23 şi 24 martie, cei mai buni concurenţi la probele alpine vor lua startul în a doua şi ultima etapă a „Cupei P.P.R.“, iar în zilele de 29, 30 şi 31 martie juniorii fruntaşi îşi vor disputa titlurile de campioni , republicani. In continuare, sunt prevăzute o serie de interesante concursuri întitulate : „Cupa Palei lui Carp“, „Cupa Federaţiei „Trofeul Valea Cerbului„Cupa Pilea“ şi „Cupa Valea Albă“, întrecere care va încheia sezonul competiţional de schi pe anul 1963. Fondiştii mai au programate cursa de 50 km din cadrul campionatului republican, „Cupa Federaţiei“ şi „Cupa Fundata“, concursuri care vor angrena majoritatea schiorilor fruntaşi din ţară. Fireşte, în afara competiţiilor enumerate mai sus, rezervate celor mai buni schiori, comisiile regionale, raionale şi orăşeneşti, cluburile şi asociaţiile sportive vor mai organiza Întreceri pentru masele de practicanţi ai acestui sport. Gh. Cristoloveanu (Steagul roşu Braşov), unul din schiorii care au avut o bună comportare In concursurile cu caracter republican disputate in acest sezon Foto: D. Sbuculescu Aşadar, după o aşteptare de câteva luni, cunoaştem echipa campioană de toamnă , Dinamo Bucureşti. Trecînd cu succes dificilul exameni de ieri de la Timişoara, unde au învins cu 1-0 pe studenţii din localitate (pretendenţi şi ei la şefia clasamentului), dinamoviştii bucureşteni au terminat turul campionatului cu un număr de 18 puncte. Actualii campioni au astfel o frumoasă bază de plecare în lupta care se deschide începind de duminică, pentru apărarea titlului pe care-l deţin. Cîştigînd la Bucureşti meciul restanţă cu Petrolul, echipa Steaua a înregistrat şi ea un important salt în clasament în „plutonul“ celor trei echipe aflate la numai un punct în urma liderului. Jocurile de ieri ne-au arătat că echipele respective sunt — în general — bine puse la punct, ele furnizînd jocuri plăcute, ceea ce dovedeşte că au ştiut să folosească cum trebuie perioada de pregătire. In urma rezultatelor celor două partide restantă, clasamentul turului se prezintă astfel : O dată încheiat turul, cele 14 echipe de categoria A se vor avînta, începînd de duminică, in partidele retur ale acestui pasionant campionat în care — după cum reiese din clasamentul de mai sus — este de aşteptat o dispută dîrză şi echilibrată, atît pentru cucerirea titlului de campion cit şi pentru evitarea retrogradării. Reamintim cititorilor noştri programul etapei a 15-a, de duminică 17 martie : Dinamo Bucureşti — CSM8 Iaşi, Steaua — Crişana, UTA— Farul, Petrolul — Progresul, Steagul roşu — Rapid, Minerul — Ştiinţa Timişoara, Dinamo Bacău — Ştiinţa Cluj. Jocurile din Bucureşti se vor disputa în program cuplat, pol Stadionul „23 August“, după următorul program : ora 14,3 STEAUA — CRIŞANA , ora 16,15, DINAMO BUCUREŞTI-. CSMS IAŞI. IN PRAGUL PRIMĂVERII Dinamo Bucureşti campioană de... toamnă în restanţele de ieri: Dinamo Duc.—ştiinţa Timişoara l-a şi steaua—Petrolul Ploieşti 1-1 Un buchet de jucători urmăreşte balonul pe care-l va refine portarul ploieştean, hâzii din jocul Steaua—Petrolul 3—1 1. Dinamo Buc. 14 6 6 2 20:11 18 2. Farul C-ţa 14 7 3 4 35:24 17 3. Steaua 14 6 5 3 32:23 17 4. Ştiinţa Cluj 14 7 3 4 23:19 17 5. Ştiinţa Tim. 14 7 2 5 25:20 16 6. Rapid BUC. 14 6 4 4 24:22 16 7. Petrolul 14 6 3 5 30:15 15 8. C.S.M.S. Iaşi 14 4 7 3 27:28 15 9. Steagul roşu 14 7 1 6 23:27 15 10. Progresul 14 4 4 0 19:22 12 11. U. T. Arad 14 4 2 8 23:28 10 12. Crişana 14 4 2 8 13:29 10 13. Minerul 14 3 3 8 15:35 9 14. Dinamo Bacău 14 2 4 8 12:25 8 Foto : T. Chioreanu Proletari din toate tarile, unitival Organ al Uniunii de Cultură Fizica și Sport din R.P. Romina Anul XIX—Nr. 4203 * Joi 14 martie 1963 ★ 4 pagini 25 bani Veşti din asociaţii sportive • In primele două luni ale acestui an, numărul membrilor UCFS ai asociaţiei sportive Petrol Rafinăria Brazi a crescut cu peste 400. De un frumos succes se bucură gimnastica în producţie, introdusă de puţină vreme, şahul şi tenisul de masă, sporturi practicate cu mult entuziasm în lunile de iarnă. (GH. ALEXANDRESCU şi C. NEGULESCU — coresp.). • Asociaţia sportivă din comuna Satulung, raionul Şomcuta Mare, a organizat recent o frumoasă „Duminică cultural-sportivă“, în cadrul căreia s-au întrecut aproape 300 de tineri şi tinere. Cîştigători ai probelor au fost: Ioan Moga (şah), Ştefan Daraban (haltere), Gh. Vadean (tenis de masă), Gh. Grosan (trîntă), V. Ardusadan (tir) şi elevii Şcolii de 8 ani (gimnastică) (V. BUDA — coresp.). • Asociaţia sportivă Caraimanul Buşteni a iniţiat un reuşit concurs de schi, la care au participat 60 de sportivi din Sinaia şi din Buşteni. Întrecerile de slalom uriaş, desfăşurate pe pirita Caraimanul din Valea Albă, au fost cucerite de Dan Cristea (juniori categoria 1), Gh. Mărgărit (juniori categoria a ll-a) şi M. Eruiche (seniori). (VĂZBARCEA — coresp). • Datorita muncii depuse l« consiliul asociaţiei sportive Voinţa Brăila, recent s-a introdus gimnastica în producţie la Cooperativa „Producţia şi arta populară“, unde au fost angrenaţi peste 130 de cooperatori. Programele sunt conduse de 12 instructori. (GR. RIZU şi I. BAB. TAG — coresp.). • De curând, în cadrul A. SAvîntul din Haţeg a luat fiinţă secţia de hindbal. Muncitoarele de la fabrica de conserve din Haţeg, care alcătuiesc secţia, au şi început antrenamentele sub suaravegherea Eugeniei Birceanu. (M. SBUCHEA — coresp). • Sportivii asociaţiei Belşugul Babadag au cucerit „Gupa mecanizatorului“ la şah, tenis de masă şi haltere. Alături de cîştigatorii competiţiei au mai participat sportivi ai asociaţiilor Luceafărul* Zebil, Mecanizatorul Ceamuria de Jos şi Tractorul Babadag. (tt. DOLNICEANU — coresp ).