Sportul Popular, aprilie 1963 (Anul 18, nr. 4213-4230)

1963-04-08 / nr. 4217

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITIVA! Organ al Uniunii d© Cultură Fizică și Sport din R. P. Romina Anul XIX—Nr. 4217 0 Luni 8 aprilie 1963 0 4 pagini 25 bani Palatul sporturilor din parcul „Julius Fucik“ este literalmente asaltat în fiecare zi de mii de spectatori dornici să asiste la aprigele dispute oferite de cel de al 27-lea campionat al lumii la tenis de masă. Multe dintre aplauzele dăruite de spectatori sunt adresate sportivilor noștri pentru jocul lor spectaculos, pentru performanţele pe care le realizează în faţa unor formaţii redutabile. După victoriile obţinute, în prima zi de concurs, fetele noastre au repurtat sîmbătă şi duminică noi succese. Astfel ele au întrecut formaţiile Austriei, S.U.A., şi R.P. Polone. Băieţii au realizat şi ei trei victorii (Brazilia, Franţa şi Australia), dar au ratat şansele de calificare în etapele superioare ale întrecerii pierzînd în faţa echipelor R.P. Ungare şi R.F. Germane. Printre jucătorii care se bucură de multă apreciere din partea publicului praghez se află şi tinărul nostru reprezentant Dorin Giurgiucă. El a făcut pînă acum un joc plin de promisiuni, realizind victorii preţioase la talentatul jucător brazilian Da Costa Biribe, la Amdt (R.F.G.) şi la cunoscuţii sportivi maghiari Berczik şi Rózsás. Cele trei jucătoare de bază ale echipei noastre — Maria Alexandru, Geta Pitică şi Ella Constantinescu — sânt urmărite cu multă atenţie de specialişti, de public şi de către numeroşii ziarişti acreditaţi la mondiale. Foarte mulţi acordă mari şanse echipei noastre şi, fireşte, acest lucru ne bucură. Pînă acum reprezentantele noastre au confirmat întrutotul speranţele. Iată acum, pe scurt, filmul celor două zile de întreceri. SIMBATA. In după-amiaza acestei zile echipa noastră feminină a intîlnit formaţia reprezentativă a Austriei. A fost — pentru echipa noastră — o întîlnire uşoară, încheiată cu un scor categoric: 3—0. în primul meci Geta Pitică a întrecut-o cu 2—1 pe Scharfager, apoi Maria Alexandru a depăşit-o cu 2—0 pe Willinger, iar în ultimul meci cuplul nostru Maria Alexandru — Ella Constantinescu a „spulberat“ speranţele austriecelor Willinger — Scharfager învingîndu-le cu 2—0. In seara aceleiaşi zile a fost programat meciul R. P. Romînă — S.U.A. Scor final: 3—0 pentru reprezentativa ţării noastre. Excepţie făcînd primul meci (cînd Ella Constatinescu a ciştigat mai greu, datorită faptului că nu a atacat suficient de hotărît) restul întîlnirii a fost la discreția romîncelor. Rezultate: Constantinescu—Chotras 2—1, Alexandru— Campionatele mondiale de tenis de masă de la Praga ECHIPA NOASTRĂ FEMININĂ MERGE DIN VICTORIE ÎN VICIORT Trimisul nostru special, C. Comarnischi, transmite: Rubenstein 2-0, Alexandru, Pitică — Chotras — Kamintschi 2-0. Tot sâmbătă echipa noastră masculină a întilnit formaţia Braziliei, pe care a intrecut-o cu 5-0. Rezultate tehnice : Cobirzan — Duarte 2—0, Giurgiucă — Biribe 2—1, Negulescu— Kurdoghian 2—0, Cobirzan — Bibibe 2— 1, Negulescu — Duarte 2-0. In primul său meci jucat la campionatele mondiale Dorin Giurgiucă și-a confirmat valoarea. Cea de a doua intilnire susţinută sîmbătă de echipa noastră masculină s-a soldat cu o înfrângere : 3— 5 cu R. F. Germană. Momentul psihologic — dacă se poate spune aşa — al întîlnirii a fost in meciul trei susţinut de Cobirzan împotriva lui Schriller. In setul II jucătorul nostru a condus cu 14—12 si apoi cu 20—17, dar la acest scor a avut o cădere (Continuare in pag. a 4-a) Rugbiştii de la Griviţa Roşie au încheiat cu o victorie turneul din Franţa BEZIERS, 7 (prin telefon). — Griviţa Roşie a susţinut sîmbătă cea de a treia întîlnire din cadrul turneului întreprins în Franţa. Jocul a avut loc la Auch (formaţia locală ocupă locul II în grupa în care activează în campionatul Franţei) şi după o partidă excelentă victoria a revenit rugbiştilor români cu scorul de 11-0 (8-0). Griviţa Roşie a întilnit un adversar redutabil, hotărît să facă totul pentru a obţine un rezultat favorabil. Cu o înaintare foarte bine pregătită, gazdele au obligat formaţia noastră la un susţinut efort colectiv, la un joc dinamic în care am reuşit să ne impunem superioritatea. După 9 minute de joc, Moraru primeşte o minge recentrată de Ţîbuleac, forţează şi înscrie o încercare mult aplaudată de public. Transformă Peneiu şi tot el ridică scorul ln min. 18, după o lovitură de pedeapsă de la aproape 40 m : 8—0, înainte de pauză şi în timpul celor 5 minute de odihnă plouă torenţial, astfel incit terenul împiedică practicarea unui joc deschis şi cea de a doua parte a meciului se caracterizează printr-un permanent „duel" al înaintărilor. Echipa noastră insistă mai mult şi Irimescu reuşeşte să înscrie o nouă încercare (min. 56). Contraatacurile adversarului sunt oprite şi partida se încheie cu rezultatul de 11-0. Griviţa Roşie a aliniat următoarea formaţie : Şerban, Stanciu, Rădulescu — Stoenescu, Mircea Rusu—Moraru, Demian, Iliescu—Stănescu, Wusek—Teodorescu, Irimescu, Țibuleac, Balcan—Penciu. S-au remarcat : Moraru — cel mai bun de pe teren, — Iliescu, Rădulescu, Stanciu, Mircea Rusu, Stănescu, dar trebuie subliniat faptul că întreaga echipă a jucat bine în această partidă, susţinută după un drum obositor de aproape 6 ore cu maşina. N. PADUREANU, antrenor O palpitantă încheiere a returului la volei CAMPIONATUL MASCULIN. — Progresul Bucureşti — C.S.M.S. Iaşi 3—0 (9, 9, 11). Progresul a apărut pentru prima oară în acest campionat avîndu-l în fruntea formaţiei pe Miculescu, parţial restabilit după operaţia făcută la genunchi. Prezenţa sa a adus echipei optimism, dezinvoltură, precum şi o însemnată doză de precizie în efectuarea schemelor tactice. Cit priveşte oaspeţii, aceştia, constituind aceeaşi echipă cu certele însuşiri pe care i le cunoşteam, au dezamăgit totuşi, forma şi valoarea (Continuare in pag. a 3-a) IERI, ÎN TUREI SEMIFINALELOR „C. C. L* Voleibaliştii Rapidului învingători la Varşovia VARŞOVIA, 7prin telefoni. Duminică la Varşovia, jucînd împotriva Legiei în primul său meci din cadrul semifinalelor „Cupei campionilor europeni“, campioana noastră masculină de volei Rapid Bucureşti a terminat biruitoare, întrecîndu-şi redutabilul adversar pe propriul lui teren, cu scorul de 3—2 (14—16, 15—7, 10—15, 15—11, 15—10). O splendidă victorie, prin care rapidiştii şi-au asigurat un preţios avantaj pentru returul din 21 aprilie de la Bucureşti. Partida desfăşurată în capitala Poloniei, condusă de cehoslovacul R. Jelinec, a durat două ore şi treisprezece minute şi a fost de o ridicată factură tehnică. Cel puțin despre primul set, care s-a încheiat la capital a peste treizeci de minute, specialiști polonezi aflați în sală au afirmat că a atins o valoare cu greu agalabilă chiar şi de către întîlnirile reprezentativelor de ţări. Echipa Rapid s-a impus în special prin superioara calitate a preluărilor, mulţumită cărora atacul voleibaliştilor noştri a putut funcţiona la valoarea lui normală, beneficiind de pas® dintre cele mai precise. Cei mai buni din echipa noastră au fost Drăgan, Plocon şi Nicolau, iar din formaţia poloneză — Szersuidski şi Schlief. N. MEAUU antrenor Echipa de baschet Steaua, pentru a 7-a oară campioană republicană CLUJ, 7 (prin telefon de la trimisul nostru). „Maratonul“ baschetului a continuat sâmbătă cu alte două partide din returul finalei. Programul a avut ca deschidere meciul Ştiinţelor. Clujenii au luat un start decis, profitind mai ales de faptul că echipa timişoreană evolua fără Ionescu (bolnav) şi fără Vilvert (sancţionat de antrenorul său). Cu un plus de vitalitate în acţiuni şi cu Demian mai activ ca de obicei, localnicii au avut iniţiativa în permanenţă şi, după felul cum decurgeau lucrurile, partida promitea clujenilor o frumoasă revanşă pentru înfrângerea din tur. Baschetbaliştii timişoreni nu au foat insă de aceeaşi părere deşi pe parcurs a ieşit şi Hoffman (din cauza unei entorse). In ultimele cinci minute ei s-au trezit din amorţeală şi cu un presing atent şi-au obligat adversarii să cedeze teren. Din învingătoare comodă, la un scor categoric, Ştiinţa Cluj şi-a văzut risipit avantajul, iar in cele din urmă a trebuit să se mulţumească cu un succes la o diferenţă de numai 3 puncte: 82-79 (44—36). Arbitrii 1. Krasnai şi E. ADRIAN VASILIU I (Continuare in pag. a 4-a) Scoruri strînse în etapa de ieri a categoriei A la fotbal REZULTATELE DE IERI Steaua — Steagul roşu 0—1 (0—1) Minerul — U.T.A. 0—0 C.S.M.S. — Progresul 1—2 (0—2) Dinamo Bucureşti — Dinamo Bacău 1—0 (0—0) Petrolul — Ştiinţa Cluj 0—0 Ştiinţa Timişoara—Rapid 2—2 (1—1) Farul — Crişana 1—0 (0—0) ETAPA VIITOARE Progresul — Ştiinţa Timişoara Dinamo Bacău — C.S.M.S. U.T.A. — Steaua Rapid — Farul Petrolul — Dinamo Bucureşti Steagul roşu — Crişana Ştiinţa Cluj — Minerul CLASAMENT (Citiţi cronicile in pag. 2—3). Atac al lui Dinamo Bucureşti la poarta dinamoviştilor băcăoani: fundaşul Gross respinge cu capul. Foto: T. Chioreanu 1. Dinamo Buc. 18 9 7 2 29:13 25 2. Steaua 18 8 6 4 41:30 22 3. Ştiinţa Cluj 18 8 5 5 27:21 21 4. Steagul roşu 18 10 1 7 29:31 21 5. Rapid* 18 7 6 5 34:28 20 6. Ştiinţa Tim. 18 8 4 6 29:25 20 7. Farul 18 8 3 7 36:30 19 8. Petrolul 17 7 4 6 35:21 18 9. C.S.M.S. 18 5 8 5 31:36 18 10. Progresul 18 6 5 7 25:30 17 11. U.T.A. 18 6 3 9 31:33 15 12. Minerul 18 4 5 9 17:37 13 13. Crișana 17 4 3 10 15:34 11 14. Dinamo Bacău 18 2 5 11 15:32 9 A ÎNCEPUT campionatul republican de box pe echipe STEAUA — DINAMO CRAIOVA 22—18 Numeroşii spectatori prezenţi sîmbătă seara în sala Floreasca au fost dezamăgiţi de calitatea întîlnirilor din partida Steaua — Dinamo Craiova (22—18). Exceptînd meciul „muştelor“ şi pe cel al „cocoşilor“, celelalte au fost total sub aşteptări. Boxerii ambelor echipe au luptat nervos, fără orizont tactic, urmărind invariabil lovitura decisivă. Cel mai ilustrativ exemplu în această privinţă l-a oferit partida V. Badea (Steaua) — N. Moţ (Craiova). Ambii sportivi au neglijat total apărarea şi chiar din primele minute s-au... aranjat bine pe picioare, servindu-şi reciproc o ploaie de lovituri puternice. Rezultatul: meci nul. Ion Marin (Craiova) şi Ovidiu Baciu (Steaua) au făcut o demonstraţie de felul cum... nu trebuie să se boxeze, oferind cel mai neplăcut meci al reuniunii, la capătul căruia Baciu a fost declarat învingător la puncte. CELELALTE REZULTATE : C. Ciucă (Steaua) b.p. C. Buzuluc (Craiova) ; N Mîndreanu (Steaua) b.p. C. Dumitraşcu (Craiova) ; M. Goanţă (Craiova) b.p. E. Cismaş (Steaua) ; Fl. Pătraşcu (Craiova) b.p. V. Czekeli (Steaua) ; C. Bogdan (Craiova) b.p. C. Anton (Steaua) ; H. Leon (Steaua) b.p. P. Deca (Craiova) ; I. Ivan (Steaua) b.p. C. Bilă (Craiova) ; M. Gheorghioni (Steaua) meciul cu Șt. Panduru (Craiova). (P. H.) DINAMO — PROGRESUL 28—12 REZULTATE TEHNICE : D. Davidescu (D) b.p. A. Bariciu (P) ; C. Crudu (D) b.p. I. Manea (P); C. Gheorghiu (D) b.p. D. Fieraru (P) ; — un rezultat de egalitate ar fi oglindit mai bine această luptă : St. Bîrsu (D) b.p. P. Anghel (P) ; I. Mihalic (D) b.ab.2 St. Popoacă (P) ; V. Mirza (D) b.p. A. Gănescu (P) ; Gh. Constantin (P) b.ab.l I. Piţu (D); I. Monea (D) b.ab.l pe M. Mariuţan (P) ; D. Gheorghiu (D) b.p. E. Schnap (P); V. Mariuţan (D) b.ab.2 D. Filip (P). Aşadar, echipa dinamovistă, pregătită de Constantin Nour, a ciştigat detaşat (28—12) intîlnirea cu Progresul. In general, meciurile nu s-au ridicat la un nivel prea bun. Excepţie face, într-o oarecare măsură, partida dintre Crudu şi Manea în care ambii (Continuare în pag. a 4-a) Fază din intilnirea G. Ciucă (Steaua) — O. Buzuluc (Craiova) Foto: P. Romoşan