Sportul, noiembrie 1969 (Anul 25, nr. 712-741)

1969-11-01 / nr. 712

Nr. 712 16061 MÂINE - ETAPA A X-A • Partida dintre actualul lider şi echipa campioană, un derby mult aşteptat • A.S. Armata işi joacă o carte mare... • Steaua-„U“, o partidă de nobilă tradiţie • Duel de mare atracţie pe Valea Jiului DINAMO BUCUREŞTI - U.T.A. POLITEHNICA IAŞI - F.C. ARGEŞ • Alecu, umbra tu! Dobrin... „ Clujenii vor să facă la Bucureşti o partidă bună Afectaţi de semieşecul din partida de duminica trecută — cînd toţi prietenii lui „U“ aşteptau o victorie a „şepcilor roşii“, care să cinstească semicentenarul clubului — studenţii s-au pregătit cu conştiinciozitate pentru întîlnirea cu Steaua. Băieţii lui Ştefan Cîrjan sunt dornici să facă la Bucureşti o partidă bună, aşa cum, de altfel, au făcut ori de cite ori au fost oaspeţii stadioanelor bucureştene. Nu se anunţă schimbări în formaţia care a jucat cu Crişul. • Dinamoviştii aşteaptă revanşa.» Propulsaţi psihic de „istorica“ lor victorie de la Constanţa, dinamoviştii bucureşteni aşteaptă cu optimism întîlnirea cu team-ul campion. Elevii lui Nicuşor ştiu prea bine că o victorie în faţa U.T.A.-ei, pe lingă faptul că ,,face bine în clasament“, le aduce un spor de prestigiu şi o revanşă pentru finalul campionatului trecut. Formaţia aliniată la Constanţa va începe, după toate probabilităţile, jocul cu U.T.A. I Coman-Ştefan, Pîrvu, Stoenescu, Deleanu, Ghergliei, Dinu, Sălceanu, Radu Nunweiller, Dumitrache, Lucescu. Pe foaia de arbitraj va fi trecut, ca rezervă şi Pîrcălab.  U.T.A. vrea să rupă lanţul ghinioanelor In dorinţa de a rupe lanţul ghinioanelor, textiliştii s-au pregătit asiduu în vederea meciului cu Dinamo. In cursul acestei săptămîni, ei au făcut cîteva antrenamente tari, cu intensitate mare. Joi, U.T.A. a susţinut un joc şcoală cu echipele de tineret şi de juniori ale clubului, inEchipa politehnicienilor ieşeni a susţinut miercuri un meci de antrenament în compania divizionarilor C de la Nicolina, cîştigînd cu 1-0, prin golul înscris de Simionaş. In vederea partidei cu echipa argeşeană, antrenorul Şerban Justin, l-a pregătit special pe Alecu cu rolul tactic de.......umbră" a lui Dobrin. In ceea ce priveşte cum Ion Constantin şi-a reglat tirul». La Petroşani, iubitorii fotbalului aşteaptă cu mare nerăbdare meciul de duminică, sperînd, bineînţeles, că echipa lor favorită va evolua la fel de bine ca şi pină acum. Ozon, încrezător cînd echipa sa joacă In deplasare (şi a avut dreptate ! Jiul a făcut zile grele, la Bucureşti, atit lui Dinamo, cit şi lui Rapid !) este mai prudent acum, cînd joacă pe teren propriu. Băieţii lui s-au antrenat intens, susţinînd şi un meci cu Minerul Lupeni, în care au înscris patru goluri. Trei dintre ele au fost realizate de Ion Constantin, revelaţia ultimei etape. Echipa din Petroşani nu are indisponibilităţi, aşa că Ozon va putea alinia formaţia din meciul cu Rapid. I. ZAMORA — coresp. 0 ...şi craiovenii vor juca ofensiv Craiovenii, credincioşi principiului lor de a nu face din meciurile în deplasare un exerciţiu de... apărare, sunt decişi să joace deschis şi însistîndu-se asupra formulei de atac. In ceea ce priveşte formaţia care va evolua la Bucureşti, sunt două semne de întrebare : va juca Birău (uşor accidentat) ? Va reintra Şchiopu pe extrema dreaptă ? Iată formaţia probabilă Gornea-Birău (Czako), Bakoş, Pojoni, Broşovschi, Axente, Petescu, Lereter, Moţ (Şchiopu), Domide, Dumitrescu. ŞTEFAN IACOB coresp. principal plul de atacanţi centrali, se pare că, în sfîrşit, formula Cuperman-Moldoveanu se va stabiliza, Lupulescu acţionînd ca mijlocaş ofensiv. Iată formaţia preconizată pentru mîine Constantinescu-Pall, Ianul, Alecu, Romilă, Contardo, Lupulescu, Incze IV, Cuperman, Moldoveanu, Simionaş. D. DIACONESCU coresp. principal . Ce va face atacul argeşean la Iaşi? După victoria netă, obţinută însă fără un efort consistent, pe teren propriu, în faţa unei echipe timorate (C.F.R. Cluj), piteştenii susţin acum un meci într-adevăr dificil la Iaşi. F. C. Argeş va încerca să-şi onoreze şi în deplasare cartea de vizită a echipei cu cel mai productiv atac, mizînd, bineînţeles, pe aportul celor doi jucători de lot , Dobrin şi Radu. Iată formaţia probabilă Niculescu-Pigulea, Olteanu, Vlad, Ivan II, Prepurge, Nuţu (Ştefănescu), Roşu, Radu, Dobrin, Jercan, partida cu Jiul, asumindu-şi riscurile acestei tactici, dar mizînd şi pe avantajele ei. Pregătirile din această săptămlnă (a avut loc şi un meci cu Steagul roşu Pleniţa 4-0) s-au axat, de altfel, pe Jocul ofensiv, Universitatea fiind ferm convinsă că va reuşi să marcheze, contîndu-se pe Oblemenco şi Neagu în realizarea acestui scop. Săptămînă aceasta, antrenorul Ovidiu Hulea a lucrat mult cu jucătorii de la înaintare, care pînă acum s-au dovedit neîndemînatici in fructificarea acţiunilor ofensive. Marţi, miercuri şi joi, Marian Popescu, Soo, Petrescu şi ceilalţi atacanţi feroviari au exersat zeci de minute trasul la poartă. Mîine, C.F.R. Cluj va începe meciul în următoarea alcătuire ! Nagel-Bragomir, Tegean (Cojocaru), Soos, Roman, Stincel, Bretan, Soo, Marian Popescu, Costea (Schwartz), Petrescu. V. MOREA coresp. principal 9 Mocanu, din nou apărător Petroliştii au făcut antrenamente zilnice, iar miercuri au întîlnit intr-un joc amical formaţia Prahova Ploieşti (divizia C), pe care au învins-o cu 4—1 (2—0). In privinţa jocului de la Cluj, antrenorul ploieştenilor s-a declarat optimist, neavînd pentru prima oară de la începutul campionatului,jucători indisponibili în lot. Mocanu îşi va relua locul în linia defensivă, iar, la înaintare, „tunarii“ Dincuţă şi Stănescu . Crişul doreşte să se reabiliteze acasă După rezultatul obţinut la Cluj (3—3) Crişul este ferm hotărâtă să se reabiliteze şi pe teren propriu. Totuşi, in legătură cu meciul de duminică, antrenorul Vlad ne-a declarat că este destul de îngrijorat, precizind că „băieţii vor juca In tandem. Petrolul aliniază la Cluj următorul „11“ : M. Ionescu-N. Ionescu, Bădin, Piorea, Mocanu, Iuhas, Moraru, Oprişan, Dincuţă Stănescu, Grozea. A. VLASCEANU — coresp. principal, lui aşteaptă de la public un sprijin moral mai larg...“ Joi, în meci de verificare, Crişul a jucat cu divizionara C Dacia, pe care a intrecut-o cu 5—0 (2—0). Formaţia probabilă pentru meciul cu Steagul roşu : Bologan-Balogh, Sărac, E. Naghi, Popovich Tomeş, Dărăban, Suciu, Harşani, Kun N. Cociş. ILIE GIUŞA coresp. principal. 9 „Stegarii" vor să confirme Aureolată de victoria obţinută in faţa Stelei şi dorind să confirme forma bună manifestată pină în prezent, fotbaliştii braşoveni s-au pregătit intens în cursul săptămînii. Intr-un meci de verificare susţinut miercuri, stegarii au întrecut formaţia Carpaţi Braşov (div. C) cu 5-0. Formaţia probabilă Adamache-Ivăncescu, Jenei, Olteanu, Penzes, Kadar, Balint, Necula, Pescaru, Ploiescu, Györfy. C. GRUIA coresp. principal. C.F.R. CLUJ - PETROLUL CRIŞUL - STEAGUL ROSU JIUL - UNIVERSITATEA CRAIOVA CLASAMENTUL DIVIZIEI A ÎNAINTEA ETAPEI A X-A 9 Feroviarii au exersat şutul la poartă Desene de Necgu RADULESCU 1. Dinamo Bucuresti 9 6 12 17—10 13 2. F. C. Argeș 9 5 2 2 24—13 12 3. Universitatea Craiova 9 5 2 2 16— 9 12 4. Rapid 8 4 3 1 15— 9 11 5. Dinamo Bacău 9 4 2 3 14— 8 10 6. U.T.A. 9 4 2 3 14-13 10 7. Jiul 9 5 0 4 14—14 10 8. Steagul roșu 9 5 0 4 14—16 10 9. „U“ Cluj 9 2 5 2 12—12 9 10. Farul 9 4 14 11—16 9 11. Petrolul 7 3 2 2 8— 7 8 12. Steaua 8 3 1 4 24—18 7 13. C.F.R. 9 2 2 5 6—14 6 14. Crisul 9 2 2 5 12-21 6 15. Politehnica 9 1 2 6 6—11 4 16. A. S. Armata 9 117 5—21 3 A.s.Armata tg. mureş - rapid 9 A.S.A. ara o datoria... In returul campionatului trecut, Rapid a reuşit să cîştige la Tg. Mureş cu 1—0. Fotbaliştii de la A.S. Armata n-au uitat acest lucru. Deci, ei datorează bucureştenilor o revanşă şi, pentru reuşita ei, s-au pregătit in mod deosebit în această săptămînă. Au făcut in fiecare zi antrenamente, susţinînd şi jocuri de verificare. După cum ne spunea cineva din conducerea asociaţiei, in lot nu există jucători accidentaţi sau indisponibili şi, astfel, pentru această partidă se preconizează formaţia care a evoluat destul de bine duminica trecută la Bacău. A.S. Armata urmează să apară în următoarea alcătuire : Solyom-Șleam, Toth, Dondos, Czako, Szolosi, Ciutac, Ciniaro, Hajnal, Trăznea, Macoi. 9 La Rapid, echipa din etapa trecută de Giulești, au avut loc în această săptămînă antrenamente în fiecare zi, între ele intercalîndu-se un joc de verificare cu Tehnometal (3—1) şi unul şcoală cu echipa de tineret Alte veşti Năsturescu se simte mai bine, a luat parte la antrenamente, şi antrenorii speră să-l aibă în lot pentru partida de la Tg. Mureş. In ceea ce priveşte formaţia pe care Rapidul o va alinia mîine, antrenorul Cristescu ne-a spus că va fi aceea din etapa trecută. Deci Răducanu-Pop, Lupescu, Dan, Greavu, Dinu, Dumitru, Petreanu, Angelescu, Neagu, Codreanu. FARUL - DINAMO BACĂU Probabilă, reintrarea lui Kozska. In schimb, utilizarea lui Tufan, care a suferit în meciul cu Dinamo Bucureşti o contuzie la un umăr, este incertă. In această săptămînă Farul a susţinut patru antrenamente, joi echipa constănţeană făcînd un joc-şcoală cu Marina Mangalia, în care toţi componenţii lotului au dovedit poftă de joc. Formaţia probabilă: Ştefănescu-Antonescu, Stoica, Mareş, Pleşa, Tănase, Koszka, S. Avram, Badea (Tufan), Sasu, Kalló. C. POPA coresp. principal 9 Va continua Dinamo Bacău „seria" ? Băcăuanii sunt hotărîţi să continue şirul rezultatelor bune obţinute în cursul lunii octombrie. Ei speră să obţină în oraşul de pe malul mării măcar jumătate din ceeace au realizat aici, în urmă cu o săptămînă, confraţii lor bucureşteni. Antrenorul Neagu va încerca să folosească echipa standard, dar există un semn de întrebare. Vătafu, care în meciul cu Skeid a făcut o entorsă, aşteaptă avizul medicului. In caz că avizul nu va fi favorabil, în locul lui Vătafu va juca Neumayer. Formaţia probabilă Ghiţă-Comănescu, Nedelcu, Velicu, David, Duţan, Vătafu (Neumayer), Ene Daniel, Dembrovschi, Bugiubei, Băluță, ILIÉ IANCU coresp. principal. 9 Reintră, probabil, Kcszka STEAUA - „U” CLUJ 9 Reintră Creiniceanu ? Cineva scria săptămînă trecută că „Steaua zboară la Braşov fără aripi“, vrînd să remarce cu ajutorul acestei formulări plastice faptul că militarii pleacă la poalele Tîmpei fără Pantea şi Creiniceanu, extremele de „profesie“. Iată însă că în meciul de mîine antrenorii Covaci şi Onisie îl vor folosi, se pare, pe Creiniceanu, care şi-a reluat antrenamentele de aproape 10 zile. N-ar fi exclusă nici apariţia pe extrema dreaptă a lui Pantea. In rest, echipa obişnuită : Suciu, Sătmăreanu, Hălmăgeanu, D. Nicolae, Vigu, Dumitriu III, Negrea, Ștefănescu (Pantea), Tătaru, Voinea, Creiniceanu (Manea). sportál . „Cupa României“ — întrecere cu caracter de masă a fotbalului din ţara noastră — şi-a căpătat, de-a lungul anilor, pe drept cuvînt , falma de competiţia „K.O.« Ultimele două etape ale acestei ediţii, disputate în luna octombrie, au confirmat calificativul amintit. După cum se ştie, luna trecută au intrat în competiţie şi divizionarele B. In prima confruntare dintre echipele calificate din fazele anterioare (echipe care activează în campionatele judeţene şi „C”) şi cele participante în divizia secundă, bilanţul a fost dezastruos pentru ultimele 14 din 32 de formaţii au fost scoase din cursă. Printre cele 14 se află team-uri cu pretenţii la un loc în prima divizie, ca Progresul Bucureşti, Vagonul Arad, Politehnica Galaţi şi Olimpia Oradea. Miercuri, am consemnat, după disputarea etapei ce a desemnat partenerele divizionarelor , în „16“-imile „Cupei României“, eliminarea a încă 11 participante în campionatul diviziei B. De astă dată, au părăsit întrecerea printre altele, Chimia Suceava, C.S.M. Reşiţa, Flacăra Moreni, Minerul Anina. Aşadar, cele două confruntări dintre echipele diviziei C şi cele ale „B“-ului au fost cîştigate la mare diferenţă de primele. Aşa cum arătam după prima dispută, cauza acestei situaţii o găsim în superficialitatea cu care divizionarele B şi-au tratat partenerele. Nu putem găsi o altă explicaţie eşecului înregistrat de Oţelul Galaţi în faţa Rulmentului Bîrlad (2—4) sau al Metalului Tîrgovişte la Victoria Moreni (1—2) — echipă din campionatul judeţean. Deci, în competiţie au mai rămas doar 7 divizionare B, care — de altfel — au jucat la valoarea lor. Să sperăm că şi in „16“-imi — aceste formaţii vor evolua la acelaşi nivel. Dar, mai bine, să aşteptăm confruntarea lor cu viitoarele adversare... V. POMPILIU „CUPA ROMÂNIEI" Doar 7 echipe de B în „16“-imi pag. a S-a Azi, pe stadionul Giuleşti DEMONSTRAŢII SPORTIVE Stadionul Giuleşti, găzduieşte azi, cu începere de la ora 15 un bogat program de demonstraţii sportive (judo, lupte, box etc.), închinat aniversării a 100 de ani de la construirea primei linii de cale ferată din ţara noastră. Punctul de atracție al după amiezii — meciul de fotbal dintre veteranii Rapidului și Progresului. Intrarea gratuită. ^ ut JUCĂTORI SUSPENDAŢI Comisia centrală de competiţii şi disciplină a Federaţiei române de fotbal a analizat abaterile unor jucători şi a luat următoarele măsuri : 9 Fr. Bozin (Oltul Sf. Gheorghe) — suspendat pe un an pentru lovirea arbitrului; 9 Gyenghe (C.F.R. Arad), Greab (Avintul Reghin) şi Cojocaru (Olimpia Giurgiu) — suspendaţi pe cita 8 etape : 9 Antal (Oltul Sf. Gheorghe), Breser (Electromotor Timişoara) şi Zaman (Delta Tulcea) — suspendaţi pe cite 3 etape 1 9 Naghî (Chimica Tîrnăveni), Preda (Şoimii Buzău), Snamencicov (Bihoreana Marghita), Dula (Gonstructorul Baia Mare), Stochiţă (Chimia T. Măgurele), Schwartz (U.T.A.), Storobăneanu (Olimpia Giurgiu) — suspendaţi pe cite 2 etape 1 9 Filiop (Oltul Sf. Gheorghe), Chîţu (Şoimii Buzău), Voicu (Cimentul Medgidia), Ion Gheorghe (Sirena Bucureşti), Fet (Electromotor Timişoara), Bizgu (Voinţa Bucureşti) — suspendaţi pe cite o etapă. SĂNĂTATE, DOMNULE „PROMOVARE“! înaintea celei de a 9-a etape a campionatului, divizionarea „Electroputere“ se prezenta în clasament cu, poate, cea mai neobişnuită situaţie avută de vreo echipă de fotbal în ultimii ani. Indiferent de categorie , cinci puncte cîştigate în deplasare (îi numai patru pe teren proprii. Cum faptul mi sa părut Interesant nu numai prin ciudăţenia lui, ci şi prin aceea că respectiva echipă este antrenată de maestrul Oţeleanu, un adevărat strateg al promovărilor In categorii superioare (vezi urcarea „Ştiinţei“ Craiova din Cin B şi, mai tîrziu, cînd nimeni nu se aştepta, în A, vezi aducerea lui „Electroputere« în divizia secundă ; vezi, mai de mult, promovarea în c a trei sau patru teamuri orăşeneşti etc.). .m-am deplasat, recent, la Craiova, ca să mă lămuresc asupra situaţiei şi să pun astfel ceva în locul semnului de întrebare care-mi domina una din filele agendei „sufletstice“. Nu l-am găsit la Craiova pe tînârul de 64 de ani căruia întreaga Bănie II spune familiar „nea Lache“ , bolnav — destul de serios, se pare — fusese Internat intr-o clinică din Capitală. Am stat, în schimb, de vorbă cu unii dintre elevii săi — stanciu, Horea Popescu, Vasilescu, Lovin — şi, în măsura în care unele fragmente ale declaraţiilor acestor băieţi cumsecade mi s-au părut a avea o valoare dincolo de cadrul strict local, iată, le redau mai jos: „De fapt, mi-au spus băieţii, noi l-am îmbolnăvit pe nea Lache. Nu pentru că nu ne-am fi pregătit cum ne-o cere el sau pentru că nu l-am fi respectat, un joc, cît ne duce mintea şi valoarea sportivă, indicaţiile tactice. Noi ne iubim antrenorul, ne-am obişnuit cu asprimea lui proverbială şi îl considerăm un al doilea părinte, pentru că şi el ţine la noi ca la nişte... nepoţi ai săi şi pentru că, cu toate vorbele grele pe care ni le aruncă uneori de pe tuşă sau la vestiar, este Întotdeauna drept, atît în sancţiuni, cît şi în recompense. Şi, in afară de asta, nea Lache ştie atîta fotbal îneît înveţi de la el, intr-un campionat, ci Înveţi de la alţii în zece. Am avut atîtea bucurii în competiţie atunci cînd i-am îndeplinit punct cu punct indicaţiile, şi atitea necazuri atunci cînd s-a Intîmplat să nu-1 ascultăm întocmai, îneît in echipa noastră vorba : Nea Lache are întotdeauna dreptate ! nu este o simplă lozincă... Şi totuşi, noi l-am îmbolnăvit pe nea Lache. Cum ? Neţinînd cont de unul din sfaturile lui, repetat de sute şi sute de ori , acela de a ne concentra psihic, în special în meciurile de-acasă, unde publicul se poartă cu noi, Orlett ar fi de greu de crezut, de-a dreptul duşmănos, hulduindu-ne de cum intrăm pe teren, insultindu-ne la fiecare greşeală, ironizîndu-ne tot timpul. N-am ţinut cont de sfatul acesta — sau n-am fost destul de puternici sufleteşte ca s-o facem __ şi astfel jocurile la Craiova au devenit pentru noi adevărate chinuri ! Jucăm slab, dezlinat, nu ne „merge“ nimic . Iar jocurile In deplasare ni se par adevărate excursii de plăcere. La mulţi dintre noi s-a creat, la partidele de-acasă, un sentiment rău, un fel de „duşmănie pe noi înşine, un fel de să se-aleagă praful că tot nu ne iubeşte nimeni". In felul acesta am cîştigat „afară“ atitea puncte, jucînd destul de bine, iar acasă am ajuns să pierdem, cu Minerul Baia Mare, un meci în care am jucat de fapt la o singură poartă. Atunci s-a supărat nea Lache şi s-a-mbolnăvit, dar nu pentru că am pierdut, ci pentru că n-am știut să trecem, bărbăteşte, peste şicanele pline de răutate pe care ni le face publicul. înţelegeţi, n-a fost vorba de puncte — că doar nea Lache nu ne-a cerut niciodată să tragem la titlu ; e vorba că nu l-am ascultat , de-aceea s-a-mbolnăvit. In etapa următoare am învins frumos în deplasare, dar degeaba, nea Laiche nu s-a însănătoșit — de bucurie — la fel de repede cum se îmbolnăvise din pricina supărării. Acum ne gîndim la el tot timpul. Iar cînd venim la vestiar și nu-1 vedem printre noi ne dau lacrimile. Dar se face el bine și-atunci, las’ pe noi !..." Desigur, Dl. „Promovarea se va face bine — poate cind apar aceste rînduri a şi revenit la pupitrul echipei —, dar cele povestite de băieţii săi rămîn, după părerea mea, în actualitate — şi nu atît pentru publicul craiovean (căruia, vorba lui Ion Creangă : „zi-i public şi te mîntuie !“), cît pentru specialiştii Interesaţi de problemele psihologiei sportive. Căci la „Electroputere“ s-a produs, se pare, un soi de Inhibiţie colectivă, al cărei leac — prescris perfect de experimentatul antrenor — nu constă în sentimentale „apeluri către tribună", ci în forţa Jucătorilor de a înfrunta, bărbăteşte, orice vicisitudine — forţă de existenţă căreia, în ultimă instanţă, nu ţine numai reuşita sportivă. „Electroputere“, echipă fără vedere, dar omogenă, a primit de la antrenorul ei sarcina să joace nespectaculos, muncit, un fond „inestetic", dar să cîştige ! Or, publicul nu vrea să-nţeleagă asta. Cît priveşte ambiţia promovării, ce puteţi şti voi, băieţi, despre gîndurile unui bătrîn strateg obişnuit numai cu victoriile supreme şi aflat acum în preajma retragerii ? Credeţi că, există vreun general căruia să placă să iasă la pensie ca un locotenent oarecare 7 Ia gîndiţi-vă la asta, dacă-1 iubiţi Intr-adevăr pe „nea Lache« — căruia, alături de voi, ca un sufletist ce mă aflu, 11 urez grabnică însănătoşire ! Pentru publicul neiertător al Băniei : mai multă înţelepciune 1 Felie DRAGU UN RESORT INTIM, ADESEORI ELUDAT Citeam, deunăzi un interviu acordat de Ileriberto Herrera, noul H.H. al lui Inter, ziaristului englez Chris West de la „World Soccer“. Şi citeva aprecieri, pline de pertinenţă, referitoare la randamentul jucătorului, mi-au atras, îndeosebi, atenţia. El condiţiona acest randament de un factor subiectiv — simţul responsabilităţii — şi de unul obiectiv — modul de a răspunde autorităţii antrenorului sau, intr-un cuvint, disciplina. Spunea acolo Heriberto Herrera : „Echipa este pentru mine ca o familie şi eu mă consider ca un părinte (sună chiar aşa de sentimental ?). Singura diferenţă constă în faptul că eu nu pot săruta jucătorul cînd greşeşte. Trebuie să-l determin să răspundă autorităţii şi această disciplină îl va ajuta să-şi prelungească cariera de jucător, îmi ies din fire cînd aud că un jucător este considerat prea bătrîn la 29—30 de ani... Corso deţine un postcheie In echipă. Necazul constă însă în faptul că el face parte din vechea gardă, de la care toţi aşteaptă numai meciuri bune, astfel că băiatul este împovărat de această perpetuă responsabilitate, ca Bobby Sharlton sau Denis Daw. Şi el încearcă, de obicei, să-i facă faţă. Observînd Insă că începuse să-i scadă încrederea în forţele proprii, l-am pus sub presiune chiar din start, pentru că un jucător neîncrezător In propria capacitate este la fel de periculos pentru echipă ca şi unul care se supraapreciaza“. Se relevă aci un aspect interesant din relaţia, decisivă aş spune pentru performanţă, dintre antrenor şi jucător , primul se gindeşte la randamentul imediat al echipei sale, deci şi la propriul interes, fără a uita insă perspectiva celuilalt, destinul său de sportiv de performanţă. Şi se află aci un resort intim, care adeseori uneşte sau dezbină interesele antrenorului şi jucătorului, dincolo de pasiunea lor comună pentru fotbal (care se presupune că există...). Apar destule momente in viaţa diurnă a echipei cind antrenorul trebuie să înţeleagă că şi jucătorul de certă valoare poate avea o eclipsă de formă, o scădere a potenţialului. Dar numai ştiind de ce, t va putea să-l înţeleagă azi, ca mîine să-l ajute să-şi depăşească punctul critic. După cum există, de asemenea, prilejuri cînd jucătorul trebuie să înţeleagă că subordonarea conştientă autorităţii antrenorului înseamnă, de fapt, recunoaşterea interesului echipei, care-l subsumează şi pe cel propriu. Dar numai ştiind de ce, el va putea să înţeleagă azi, că acesta este un proces în timp. Şi dacă antrenorului trebuie să-i pretindem pe lingă o profesionalizare certă şi simţ pedagogic. Jucătorului trebuie să-i cerem o maximă responsabilitate şi disciplină, pentru că numai astfel el poate servi interesele proprii şi ale echipei. Fără a invoca o relaţie ideală antrenor-jucător, avem tot dreptul să pretindem una realistă, care să îmbine interesele personale cu cele ale colectivităţii, sub semnul slujirii cinstite a fotbalului. Paul GABRIEL ÎNSEMNĂRI LOTO-PRON0SPORT Cîştigătorii apartamentelor şi ai excursiilor atribuite la tragerea excepţională LOTO din 21 octombrie 1969. Categoria I • apartamente cu 3 sau 2 camere (la alegerea participantului) şi diferenţa în numerar pînă la suma de 100.000 lei: 1. Tupeu Olimpia — Mangalia ; 2. Haiduc Iancu Jianu — Craiova; 3. Popescu Cristina — Bucureşti ; 4. Ispas Maria — Bucureşti ; 5. Cristescu Alexandru — Bucureşti ; 6. Gheorghiţă A — Bucureşti. Categoria a IlI-a 32 excursii a 2 locuri în Turcia cu autocarul (circa 8 zile) şi diferenţa în numerar pînă la 10.000 lei în. Albrichsfeld Otto — Braşov ; 2. Bădărînză Ioan — Braşov ; 3. Mareş Grigore — Colonia Valea Sadului jud. Gorj ; 4. Bagu Maria — Lupeni ; 5. Sibişor Ion — Orăştie jud. Hunedoara ; 6. Borcea Vasile — Sibiu ;7. Krauss Ion — Mediaş ; 8. Tauru Constanţa — Bucureşti ; 9. Borsos Andrei — Bucureşti ; 10. Rastecky Ion — Cîmpina ; 11. Titruş Nicolaie — Tîrnăveni ; 12. Văraru Ionel — Ploieşti ; 13. Gheorghe Vladimir — Galaţi ; 14. Madangoz Gheorghe — Galaţi ; 18 Condruţ Gheorghe — Mediaş ; 16. Codrea Petre — Baia Borşa jud. Maramureş ; 17. Talpaş Grigore — Baia Mare; 18. Vasilescu Ştefan — Piatra Neamţ; 19. Cîrligea Ana — Bucureşti ; 20. Păduraru Ion — Bucureşti ; 21. Medinţev Mihail — Timişoara ; 22 Munteanu Ioan — Timişoara ; 23. Andreica Desideriu — Timişoara ; 24 Constantinescu Emil — Focşani ; 25. Dragomirescu Constantin — corn. Coteşti jud. Vrancea ; 26. Alexe Gheorghe — Bucureşti ; 27. Ilioaia Dumitru — com. Brusturi — Drăgăneştiul Neamţ ; 28. Magder Carola — Bucureşti ; 29. Kis Ioan — Huedin jud. Cluj ; 30. Răduţiu loan — Cluj ; 31. Chirodea Florian — Cluj; 32. Marina Ion — Cluj. numerele extrase la TRAGEREA LOTO DIN 31 OCTOMBRIE 1969 EXTRAGEREA II 67 53 73 12 8 4 9 78 23 5 20 77 81 Fond de premii : 541.078 lei. EXTRAGEREA a n-a T 16 3* 33 76 Fond de premii : 289.105 lei Plata premiilor la această tragere se va face astfel : In Capitală : de la 8 noiembrie pînă la 16 decembrie 1989 Inclusiv 1 In tară : de la 12 noiembrie pină la 16 decembrie 1969 Inclusiv.