Sportul, octombrie 1971 (Anul 27, nr. 6832-6862)

1971-10-27 / nr. 6858

Tinerii noştri trăgători au lăsat o foarte bună impresie la Moscova Echipele de sabie şi spadă ale Bucureştiului au cules victorii de prestigiu in capitala U.R.S.S. Tinerii serimeri care au reprezentat Bucureştiul în tradiţionala intîlnira cu reprezentativa Moscovei s-au înapoiat in Capitală cu un bilanţ deosebit de îmbucurător. Am anunţat că ei au obţinut un dublu succes la sabie (pe echipe şi individual) dar la acesta s-au adăugat si victoria echipei de spadă, precum şi bunele rezultate obţinute de spadasini şi floretiste in turneul individual la armele respective. Prof. L. Glişcă, unul din antrenorii care au însoţit lotul în capitala U.R.S.S., ne-a furnizat rezultatele complete ale întîlnirii precum şi cîteva amănunte interesante. Iată mai întîi rezultatele, ele însele destul de elocvente : Floretă fete. Echipe : Bucureşti cu Moscova III 9—1, cu Moscova IX 9—2 şi cu Moscova I 8—8 (gazdele au câştigat la două tuşe diferenţă). Individual : 1. Zolotova (M) 4 v d.b. ; 2. Draga (B) 4 v d.b.; 3. Ostafi (B) 3 v ; 4. Crişu (B) 2 v ; 5. Belova (M) 2 v ; 6. Bartoş (B) 0 v. Floretă băieţi. Echipe : Bucureşti cu Moscova II 9—7, cu Moscova I 4—9. Individual: 1. Peschonov (M) 4 v ; 2. Zemsci (M) 3 v ; 3. Dinu (B) 3 v ; 4. Popov (M) 2 v ; 5. Fomenko (M) 2 v ; 6. Hetz (B) 1 v. Sabie. Echipe : București cu Moscova III 9—4, cu Moscova II 9—1 și cu Moscova I 9—4. Individual : 1. Pop (B) 4 v d.b. ; 2. Marin (B) 4 v d.b. ; 3. Maici (M) 3 v: 4. Djevaltovski (M) 2 v; 5. Crişu (B) 2 v; 6. Kabin (M) 0 v. Spadă. Echipe: Bucureşti cu Moscova III 9—3, cu Moscova II 9—2 şl cu Moscova I 9—5. Individual : 1. Konov (M) 3 v d.b. ; 2. Szabó (B) 3 v d.b. ; 3. Zidaru (B) 3 v d.b. ; 4. Dementiev (M) 3 v d.b. ; 5. Popa (B) 1 v ; 6. Maslov (M) 1 v. După cum se vede turneul individual de spadă a fost extrem de disputat şi chiar după barajul dintre cei 4 trăgători. Szabó se afla încă la egalitate cu Konov. S-a recurs, pentru departajare, la totalizarea coeficienţilor realizaţi de cei doi şi astfel locul I a fost atribuit lui Konov. Avînd în vedere valoarea generală a scrimei sovietice ca şi cea a tinerilor ei reprezentanţi, rezultatele trăgătorilor noştri sunt cu totul meritorii şi pline de promisiuni pentru viitor. Prof. Glişcă a remarcat, îndeosebi, forma bună manifestată de A. Crişu, V. Draga, M. Ostafi (floretă fete), Dinu (floretă băieţi), Pop, Marin şi S. Crişu (sabie), Szabó, Zidaru, Popa (spadă). Au produs o deosebită impresie victoriile spadasinilor şi sabrenilor, aceştia din urmă fiind felicitaţi călduros de campionul mondial Renski, prezent la întrecere şi de antrenorul emerit Saiciuk. (s.b.). Un program bogat variat pentru naţionala de polo in anul olimpic Zilele trecute, a avut loc la Atena, conferinţa anuală de calendar a Ligii europene de nataţie, la care ţara noastră a fost reprezentată de Constantin Mihai, secretarul general al F.R.N. La întoarcerea sa în Capitală, i-am solicitat un scurt interviu, privind programul Internaţional al sportivilor noştri fruntaşi în viitorul sezon. — Care sînt principalele competiţii în care vor fi angajaţi înotătorii şi jucătorii de polo în anul olimpic ? — Spre deosebire de alţi ani, cînd partenerii de discuţii se dovedeau mai maleabili în ceea ce priveşte acordul pentru unele competiţii de amploare, sau întreceri bilaterale şi triunghiulare, de această dată, aproape fiecare delegat, susţinînd doar propriile interese ale federaţiei pe care o reprezenta, nu a ieşit din limitele unei scheme de program dinainte stabilită. Cu toate acestea, am reuşit destul de mult. Echipa de polo (este vorba de cea reprezentativă) va întîlni formaţiile Cehoslovaciei (la Bucureşti, în martie), Suediei şi Bulgariei (la Bucureşti, în martie) şi apoi se va deplasa la Sofia pentru a juca cu selecţionatele Spaniei, R.D. Germane, Greciei, Turciei şi Bulgariei. Cu alte cuvinte, pînă la turneul de calificare pentru J.O. din luna mai, poloiştii noştri se vor întrece direct cu toţi prezumtivii adversari de la München. In continuare, pînă la turneul olimpic din august, echipa va fi angajată în turneul de la Leipzig, din luna mai (R.D. Germană, Cehoslovacia, Bulgaria), Minsk, luna iunie (U.R.S.S., Bulgaria, Spania, Iugoslavia), Budapesta, luna iunie (S.U.A., Iugoslavia, R.F. a Germaniei, Olanda, Ungaria) și Augsburg, luna iulie (S.U.A., Spania, Olanda, Ungaria, R.F. a Germaniei). In sfîrşit, ultima verificare înaintea Olimpiadei o va prilejui turneul balcanic (Sofia, 10—13 august). Cît priveşte înotătorii, aceştia vor concura la tradiţionalele Campionate internaţionale ale României (Reşiţa, 21—22 februarie), la mica „olimpiadă" de la Bremen (25—27 februarie), „Marele premiu al ziarului Komsomolskaia Pravda“ (Leningrad, 26—30 martie), „Trofeul celor 7 coline" (5—6 iulie) şi concursul comitetului olimpic al R.D. Germane (13—14 iulie). Echipele naţionale vor întîlni Austria şi Franţa (B) la Brăila (8—9 iulie) şi Polonia (luna aprilie). — Consideraţi satisfăcător acest program în vederea pregătirilor olimpice ? — Pentru echipa de polo — fără îndoială, înotătorii însă vor fi puţin vitregiţi. Oricum, cei cu şanse de a concura la J.O. vor avea mai multe ocazii de a-şi verifica posibilităţile, de a-i convinge pe selecţionerii lotului olimpic. TURNEUL DE ŞAH DE LA SMEDEREVSKA BELGRAD, 26 (Agerpres). — In turneul internaţional de şah de la Smederevska Palanka (Iugoslavia) s-au disputat partidele întrerupte din rundele anterioare. Maestrul român Theodor Ghiţescu a remizat cele două partide întrerupte cu Janosevici şi Zaiţev. Aceasta din urmă a cîştigat la Martinovici. înaintea ultimei runde, în clasament conduce Smejkal (Cehoslovacia) cu 101/2 puncte, urmat de 2. Karaklaid (Iugoslavia) — 10 puncte, 3. Kurajiţa (Iugoslavia) — 8/2 puncte, 4. Ostoici (Iugoslavia), 5. Zaiţev (U.R.S.S.) — 8 puncte, 6. 6. Rajkovici (Iugoslavia) — 71/8 puncte, 7—10 Ciocâltea (România), IVkov (Iugoslavia), Pîdevski, Popov (ambii Bulgaria) — cu cîte 7 puncte, 11. Vujkovici (Iugoslavia) — 61/1 puncte, 12—14 Ghiţescu (România), Janosevici, Knezevici (ambii Iugoslavia) — cu cite 6 puncte etc. HOCHEIŞTII SOVIETICI SE PREGĂTESC PENTRU SAPPORO O selecţionată a tinerilor hocheişti sovietici, pregătită de foştii internaţionali Vsevolod Bobrov şi Nikolai Pucikov, a efectuat recent un turneu de 6 meciuri (în 7 zile) în Suedia şi Finlanda, unde a întîlnit cîteva dintre cele mai renumite echipe de club. Sportivii sovietici au cîştigat toate cele 6 partide la scoruri categorice (au marcat în total 44 de goluri şi au primit doar 10), demonstrînd excelente calităţi, care au atras selecţia celor mai talentaţi tineri în prima reprezentativă a Uniunii Sovietice. Printre aceştia se află portarul Scepovalov de la S.K.A. Leningrad, fundaşul Poladiev de la Spartak Moscova şi atacanţii Sadrin (Spartak) şi Soloduhin (S.K.A.). SLALOM NAUTIC PE PRIMUL TORENT ARTIFICIAL DIN LUME Cea mai tînără disciplină olimpică — slalomul nautic — va prilejui o spectaculoasă confruntare a temerarilor conducători de mici, dar rezistente ambarcaţiuni în lupta cu stîncile, torentele şi porţile regulamentare. Problemele ridicate de găsirea unui rîu cu debit rapid şi albie prezentînd „acidente“ păreau greu de rezolvat pentru organizatorii Jocurilor Olimpice de vară de la München. Prima soluţie era aceea a Construirii unui torent artificial chiar lingă oraşul gazdă al J.O., avînd ca sursă de alimentare rîul Isar. Ea nu a rezistat, deoarece debitul acestuia scade sensibil în timpul verii. Propunerea orașului vecin Augsburg de a transforma Eisbach-ul, un afluent energic al rîului Lech, într-un torent artificial a avut mai mult succes, acesta corespunzînd ca debit de apă, viteză şi lungime, normelor de concurs. O serie de ecluze, stînci de beton şi o albie artificială plină de sinuozităţi, au mărit viteza apelor la 30 km pe oră, producând ca în natură vârtejuri şi bulboane. Singura deosebire este că stîncile fiind rotunde, pericolul este îndepărtat. „Nu dorim ca participanţii să-şi frîngă gîtul, au spus constructorii, deşi au semănat obstacole cu duiumul în calea lor. Aproape 30 000 spectatori vor putea urmări fascinantul spectacol al luptei canoiştilor cu furia torentului pe cei 600 de metri ai parcursului. Clădiri administrative, remize pentru bărci și un restaurant, vor întregi complexul, care după 1972 va deveni baza principală de antrenament a canotorilor din R. F. a Germaniei. „CONTINUU SĂ JOC IN TURNEE!“ - ne declară Ion Ţiriac O vizită la redacţie, aproape neaşteptată dar cu atît mai plăcută, ne-a pus ieri în faţa lui Ion Ţiriac. „Mă întorc în Anglia, la finele săptămînii , ne spune maestrul emerit al sportului Ion Ţiriac. Continui să joc in turneele pentru Cupa Dewar, la care am avut un debut bun — după cum ştiţi desigur — cîştigînd dublul la Billingham, împreună cu englezul Gerald Battrick. M-am înţeles bine cu partenerul meu, deşi improvizat. Dar şi la simplu, evoluţia mea poate fi considerată satisfăcătoare, fiind oprit doar de Jaime Fillol, în semifinale, acelaşi care avea să termine învingător in probă. Precizez că s-a jucat pe mituri, suprafaţă de joc care îmi convine şi totodată asigură un tenis de bun nivel calitativ”. In acelaşi moment al discuţiei noastre, ne-a parvenit primul rezul- Vat obţinut de Ilie Năstase în turneul „indoor" de la Wembley, victoria asupra americanului Roy Barth. „Mă tem că Ilie va avea de furcă la Wembley, unde se joacă pe parchet — precizează Tiri. Deci, forţa serviciilor şi rapiditatea retururilor contează în primul rînd. Este unul din motivele pentru care m-am abţinut să particip la acest turneu. Năstase are pe partea sa de tablou pe australienii Roy Emerson şi John Newcombe, adversari foarte dficili". La întrebarea noastră asupra planurilor sale pentru viitorul apropiat, interlocutorul nostru ne-a răspuns: „După Cupa Devar, sunt invitat la Casablanca, pentru tradiţionalele campionate internaţionale ale Marocului, turneu open. Voi fi acolo, la sfîrşitul lunii viitoare". Azi, Cehoslovacia — Ţara Galilor la fotbal L. Novak: „ÎN MECIUL CU GALEZII, URMĂRIM O VICTORIE LA SCOR“ PRAGA 26 (prin telex). — Selecţionata de fotbal a Cehoslovaciei şi-a încheiat pregătirile pentru meciul, de azi, cu Ţara Galilor. Fotbaliştii cehoslovaci au susţinut luni o întîlnire cu divizionara B, Skoda Ml. Boleslav, pe care au întrecut-o cu 7—1 (4—1), prin golurile marcate de Stratil (2), Dobias, Kuna, Kabat, B. Vesely și Danko — respectiv Taborsky (autogol). în cele două reprize au fost folosiţi majoritatea jucătorilor din lot. Interesant este faptul că o serie de jucători care nu fuseseră nominalizaţi în echipa probabilă (Stratil, Danko, Kuna, Rabat) s-au comportat mai bine decit titularii, fapt care l-a determinat pe antrenorul Novak să declare că echipa definitivă o va anunţa abia înaintea meciului. Iată formaţia aliniată în jocul de antrenament! Viktor (Vencel) — Dobias (Búsnak), h. Zlocha (Tomanek), Hrivniak, Taborsky — Polak (Hrdlicka), Kuna — B. Vesely (Nehoda), Stratil, Joki, (Danko), Kabat (J. Capkoviei). După joc, L. Novak a fost întrebat cum vede meciul cu Ţara Galilor. „întîlnirea nu este uşoară, indiferent ce echipă aliniază galezii — a spus antrenorul naţionalei cehoslovace. Fireşte, noi nu urmărim numai obţinerea victoriei, ci, în primul rînd, realizarea unui scor cît mai categoric, pentru a ne crea un golaveraj cît mai bun, ceea ce este foarte important pentru clasament". JAN SOKOL N. R. — Reamintim că meciul dintre Cehoslovacia și Ţara Galilor va fi transmis pe micul ecran (înregistrare) astăzi, cu începere de la ora 22,25. NĂSTASE SE CALIFICĂ LA WEMBLEY. ...în timp ce „dispar" 3 capi de serii (Smith, Rosewall, Riessen) LONDRA, 26 (Agerpres). — In primul tur al turneului de tenis „open“ de la Wembley — jucătorul român de Năstase l-a învins în două seturi pe americanul Roy Barth : 8—6, 6—4. In cea mai echilibrată partidă a zilei, tenismanul cehoslovac Jan Kodes a dispus cu 6—3, 4—6, 6—4 de australianul Fred Stolle. Au fost înregistrate și două mari surprize: australianul Ray Ruffels l-a eliminat cu 9—8, 6—4 pe Stan Smith, unul din capii de serie ai concursului, iar sud-africanul Fred McMillan l-a întrecut cu 6—4, 6—2 pe Ken Rosewall (Australia). Alte rezultate: Alexander (Australia) — Froehling (S.U.A.) 7—5, 6—2: Borowiak (S.U.A.) — Moore (R.S.A.) 9—8, 6—3; Hewitt (R.S.A.) — Riessen (S.U.A.) 9—8, 6—4; Newcombe (Australia) — Davidson (Australia) 9—8, 9—8; Emerson (Australia) — Bowrey (Australia) 6—3, 7—5; Laver (Australia) — Taylor (Anglia) 7—5, 8—6. „Trofeul Carpaţi“ la handbal (formare din pag. 1) Orova — Zolkina (2), Losbina (2), Balan (2), Poliakova (1), Vasilenko (1), Popova, Androsova. Au condus Gh. Popescu şi P. Ţîrcu — ambii România. R. D. GERMANA — UNGARIA 13—10 (9—6). Elevele lui Hans Becker au realizat un joc frumos, cu un handbal curat, combinativ, dovedindu-se dîrze în apărare şi pregătind cu grijă atacul, unde au pus-o pe excelenta Christine Hochmuth de nenumărate ori în poziţii ideale de a marca. Formaţia învingătoare a dominat în majoritatea timpului, a condus uneori cu 4 puncte diferenţă (min. 16: 8—4, min. 26 : 10—6), fiind o singură dată în dificultate, în min. 31, cînd reprezentativa Ungariei s-a apropiat la un gol diferenţă : 10—9. Campioanele lumii, jucătoarele maghiare, au dat o replică bună, avînd un blocaj greu de străpuns şi o realizatoare, Toth-Harsany, în mare vervă. Vom menţiona faptul că în prima repriză portarul Bleck s-a comportat slab, uşurînd mult sarcina echipei R. D. Germane, în timp ce în repriza secundă înlocuitoarea sa, Burdose a blocat cu mai multă siguranţă mingi grele. In general, partida a fost deosebit de interesantă, presărată cu numeroase faze, aplaudate la scenă deschisă. Au jucat formaţiile R.D.GERMAProgramul de azi : ORA 16,15: Ungaria — Olanda ; ORA 17,20: R. D. Germană — Iugoslavia ; ORA 18,30: România — Uniunea Sovietică. NA : Zober — Koch (3), Michaelis, Heintz (1), Kahnt, Helbig, Winkler (1), Hochmufh (8), Braun, Kretzchmaar ; UNGARIA : Eleck (Bujdösö), Tomann, Toth — Harsany (4), Eleck (2), Csik (3), Takacs, Polster, Juling (1), Katalin Toth, Vanya. Au condus foarte bine V. Sidea şi P. Cîrligeanu — ambii România. ROMANIA — OLANDA 20—9 (11—2). Meciul a evidenţiat diferenţa de valoare dintre cele două echipe. In condiţiile unui adversar de condiţie modestă este greu să apreciem însă forma în care se află selecţionata noastră, mai ales că antrenorii au rulat întregul lot de jucătoare cu scopul de a încerca diferite formule de echipă. Victoria, desigur, mulţumeşte pe suporteri însă probabil că ea nu poate avea un caracter hotârîtor în stabilirea ierarhiei finale din cadrul acestui turneu, deoarece este uşor de presupus că şi celelalte patru echipe vor trece uşor de reprezentativa Olandei. Ceea ce ne-a impresionat a fost siguranţa Irinel Climovschi (să nu uităm că portarul este un factor esenţial !), puterea de luptă şi precizia Rozaliei Sos, forma bună a lui Băicoianu, a micuţei Ibadula, a lui Arghir şi Magyar! Nutrim speranţa că şi în celelalte partide, fireşte mai grele, selecţionata României va scoate în evidenţă şi alte calităţi. Au jucat formaţiile : ROMANIA: Climovschi (Buzaş) — Arghir (3), Băicoianu (1), Miklós (2), Popa (1) , Sos (7), Ibadula (2), Magyart (2) , Schramko, Oancea, Furcoi (2); OLANDA ; Van Maanen (Van Woudenberg) — Kapel (4), Hendriks, Martens, Pilier (1), Geerdlnk, Van Draanen, Aarts (2), Do Waard, Smit (2), Van Wijk. Au condus : Hedi Maiek şi Anour Osman — ambii Tunisia. BREVIAR OLIMPIC tiiaj artistic, 6 — patinaj viteză, 4 — săniuţe, 8 — bob, 10 — schi alpin, 9 — schi nordic. Iniţial a fost luată în considerare şi eventualitatea participării a 25 de hocheişti. • Schiul francez va fi reprezentat la Sapporo de 14 schiori alpini (dintre care 6 fete), doi săritori de la trambulină, 4 schiori de fond şi 4 biatlonişti. Antrenamentele la zăpadă ale lotului francez vor începe la 8 noiembrie, urmînd ca prima ieşire în concurs să aibă loc la 5 decembrie, la St. Moritz. • Comitetul de organizare al J.O. de la München a anunţat oficial că întregul stoc de bilete pentru turneul olimpic de baschet şi întrecerile se vor desfăşura timp de 11 zile Intr-o sală cu o capacitate de 6300 de locuri — a fost epuizat! • Federaţia internaţională de nataţie (F.I.N.A.) a instituit, pentru prima dată, baremuri de participare pentru concursurile olimpice de sărituri de la trambulină. Astfel, fetele vor trebui să realizeze în două concursuri prealabilepînă • Ultimul termen pentru înscrierile nominale la Jocurile Olimpice de vară de la München a fost stabilit pentru ziua de 20 august 1972, ora 24. • A fost alcătuit Comitetul de organizare a J.O. din 1976 de la Montreal. Printre membri figurează următoarele trei personalităţi : Jean Drapeau, primarul oraşului Montreal, Harold M. Wright, preşedintele Comitetului olimpic canadian şi James Worrall, membru al Comitetului Internaţional Olimpic pentru Canada. • John Kelly jr, preşedintele lui Amateur Athletic Union şi membru al Comitetului olimpic al S.U.A., s-a pronunţat cu hotărîre pentru primirea sportivilor Republicii Populare Chineze în toate federaţiile sportive internaţionale. De asemenea, pe plan intern, el a cerut o mai echitabilă reprezentare a populaţiei (şi implicit a sportivilor) de culoare în conducerile organizaţiilor sportive. Comitetul olimpic canadian s-a fixat asupra grupei de 45 concurenţi pentru Jocurile Olimpice de iarnă de la Sapporo ( 8apala 15 august 1972) 360 de puncte la trambulină şi 275 de puncte la turn, iar băieţii, de asemenea, 420 de puncte la trambulină şi 380 de puncte la turn. • întrecerile J.O. de iarnă de la Sapporo vor fi televizate în 45 de ţări. In lipsa zăpezii, fondiştii din lotul olimpic al Franţei se pregătesc pe schiuri cu rotile. Selecţionata sovietică de box, care întreprinde un turneu în Africa, a susţinut la Livingstone o întîlnire cu reprezentativa Zambiei. Victoria a revenit pugiliştilor sovietici cu scorul de 8—4 (s-au disputat meciuri la şase categorii). In limitele categoriei semiuşoare, boxerul zambian Morgan Mwenla l-a învins la puncte pe vicecampionul european Aleksandr Melnikov. Cu prilejul unui concurs atletic care a avut loc la Budapesta, Millasin a stabilit un nou record al țării sale în proba de 110 m garduri cu timpul de 13,8. Leopold a parcurs 100 m plat în 10,3. Cuplul vest-german Rudi Altig-Albert Fritz, a preluat conducerea în Cursa ciclistâ de şase zile care se desfăşoară în prezent pe velodromul acoperit din Dortmund. Ei totalizează 241 p, fiind urmaţi la un tur de perechile Kemper- Bugdahl (R.F. a Germaniei) — 138 p, Duyndam — Pijnen (Olanda) şi Schulze — Renz (R.F. a Germaniei) — 99 p. După cum s-a mai anunţat, la sfîrşitul lunii trecute, celebrul tenisman australian Tony Roche a fost operat la o clinică din Sydney. Medicii au declarat că în decurs de cîteva zile se vor putea pronunţa dacă Roche îşi va mai putea continua activitatea competiţională. In cazul că operaţia nu va reuşi, atunci Roche se va stabili în S.U.A., acceptînd postul de antrenor la un mare club. Roche a declarat ziariştilor că dacă sănătatea II va permite atunci el îşi va face reintrarea la sfîrşitul lunii decembrie, o dată cu disputarea turneuluiopen al Australiei. Turneul internaţional de şah de la Tbilisi a continuat cu partidele întrerupte în ultimele runde. Maestrul olandez Timman a obţinut două victorii : la campioana mondială Nona Gaprindaşvili şi la Tibuav. Acesta din urmă a remizat cu Georgadze şi l-a învins pe F. Portisch. Trei partide a avut de jucat marele maestru Gurghenidze, în toate el a obţinut remiză cu Bednarski, Baghirov şi Prybil, înaintea ultimei runde. In clasament conduce Gufeld (URSS) cu 8 p, urmat de Baghirov (URSS), Georgadze (URSS) — 71, p, Nona Gaprindașvili (URSS), Gurghenidze (URSS), Ubilav (URSS) și Radev (Bulgaria) — 6// p etc. în Cursa ciclistă de șase zile de la Montreal conduce perechea olandeză Janssen — Koel cu 171 p. Ii urmează cuplurile Seews-Stevens (Belgia), Motta (Italia) — Gowland (Anglia), Mournoux — Almar (Franţa), Gilmore — Oliver (Australia) etc. Cursa ciclistă internaţională desfăşurată la Formna a revenit italianului Italo Zilioli, care a parcurs 90 km în lh 57,0 (medie orară 46,154 km). După 10 secunde a sosit compatriotul său Bitossi, urmat în acelaşi timp de Gimondi (Italia), Gosta Pettersson (Suedia), Merckx (Belgia) etc. Campionul mondial de box la cat. cocos, mexicanul Ruben Olivares, și-a păstrat titlul. El l-a întîlnit la Nagoya pe salangerul său oficial japonezul Kazuyoshi Kanazawa, de care a dispus prin k.o. In penultima repriză. De remarcat că, în repriza a 14-a, japonezul a fost de trei ori expediat la podea. în mai multe orașe au început întrecerile campionatului masculin de baschet al Italiei. Iată principalele rezultate Înregistrate : Ignis — Norda 96—69, Forst Cantu — Eldorado 78—73; Simmenthal — Stella Azzurra 86—75; Snaldero — Mobilquattro 85—75. TELEX•TELEX•TELEX 47 DE JAR! INVITATE LA CAMPIONATELE AFROASIATICE DE TENIS DE MASĂ PEKIN, 26 (Agerpres). — Intre 3 şi 13 noiembrie, la Pekin se vor desfăşura campionatele afro-asiatice de tenis de masă, competiţie care va contribui la strângerea legăturilor de prietenie intre popoarele din Asia şi Africa şi la dezvoltarea acestui sport în cele două continente. Au fost invitate să participe 47 de ţări, printre care Japonia, R.P.D. Coreeană, R.D. Vietnam, Republica Arabă a Egiptului, India, Iran, Irak, Tunisia, Algeria, Maroc, Kenya, Mauritania şi Nigeria. TAMARA LAZAROVICI Născută la 11 martie 1954, in oraşul Vitebsk. Are 1,47 m înălţime şi 43 kg. Activează în clubul Dinamo Vitebsk. Este elevă. A făcut parte din echipa U.R.S.S. care a cîştigat titlul mondial în 1970 la Ljubljana. PROFIL DOUA STELE ALE GIMNASTICII Istoria gimnasticii sportive n-a consemnat, pînă acum, în marile confruntări (campionate europene și mondiale sau J.O.) un rezultat egal în fruntea clasamentului individual compus. Ceea ce părea imposibil s-a produs, însă, la „europenele“ feminine, recent încheiate la Minsk, unde titlul continental absolut a fost împărţit gimnastelor sovietice Turisceva şi Lazakovici, care, în această situaţie, îşi împart, acum, şi rubrica noastră. Numai cupa de argint masiv a Federaţiei internaţionale de gimnastică — neavînd un duplicat — a trebuit să intre în posesia uneia dintre învingătoare. Și aceasta a fost Ludmila Turisceva, desemnată prin eliminarea notei celei mai slabe din calculul mediei la fiecare aparat. Această egalitate, dusă pînă la sutimi de punct (ambele gimnaste au totalizat cite 38,85 p), n-a fost un simplu capriciu al cifrelor, ci, realmente, consecinţa firească a unei lupte extrem de echilibrate între două destoinice reprezentante ale gimnasticii sovietice. însăşi dubla campioană mondială, olimpică şi europeană Larisa Latînina, prezentă la Minsk, recunoştea că nu-şi aminteşte să fi văzut o asemenea fantastică dispută. Interesant este faptul că fiecare din aceste gimnaste a ajuns pe o cale aparte, cu , totul proprie, la cel mai Înalt punctaj. Ludmila — cu o experienţă competiţională mai bogată — a preferat exerciţiile grele, riscante, pe care le-a executat cu multă ambiţie dar uneori cu mai puţină siguranţă. Tamara, dimpotrivă, a ales exerciţii de o dificultate mai redusă, dar s-a străduit să le efectueze cit mai aproape de perfecţiune. Evoluţia Ludmilei pe brrna — de exemplu — a fost o cascadă impetuoasă de elemente dificile, in timp ce Tamara a efectuat totul intr-un ritm mai lent, cu grijă maximă pentru precizie, acurateţa, evitînd complicaţiile. Există, totuşi, şi trăsături comune între aceste gimnaste. Ambele au început să facă sport din clasa a V-a, împletind riguros pregătirea sportivă cu cea şcolară şi situîndu-se astfel printre fruntaşii la învăţătură ai şcolilor lor. Amîndouă au pornit pe acest dificil drum al gimnasticii de performanţă din dorinţa de a deveni o nouă Latinina (spune Turisceva) sau o nouă Petrik (cum afirmă Lazakovici). Şi, iată că amîndouă au urcat treptele cele mai înalte ala măiestriei, râmînînd în mina aceluiaşi antrenor care le-a Îndrumat primii paşii, răminînd în acelaşi club unde au făcut primele lor antrenamente. LUDMILA TURISCEVA S-a născut la 7 octombrie 1952 In oraşul Grozni. Ars 1,55 m înălţime şi 47 kg. Face parte din clubul Dinamo Grozni. Urmează cursurile Institutului pedagogic. A participat la J. O. din 1968 (locul I pe echipe; locul 24 la individual). La C.E. din 1969 : locul III la individual, la paralele şi sol. La C.M. din 1970, locul I pe echipe, individual şi la sol; locul II la paralele şi locul III la sărituri. SE ACORDĂ PREA PUJINĂ IMPORTANTĂ VIEŢII PILOŢILOR DE AUTOMOBILE Comentarii pe marginea accidentului lui Siffert Moartea tragică a automobilistului elveţian Joseph Siffert a produs o vie emoţie în cercurile automobilistice internaţionale. Intr-o declaraţie făcută la Modena, inginerul Alfieri, constructorul şef al echipei Maserati (pentru care a concurat câţiva ani în urmă pilotul elveţian) a declarat: „Siffert era un pilot de mare clasă şi un bun cunoscător al mecanicii. Dispariţia sa, ca şi a compatriotului nostru Glunti, se datorează probabil mai multor factori care fac din cursele de formula I o competiţie mult prea riscantă”. Sub titlul „O altă victimă a curselor automobiistice”, ziarul „Corriere della Sera” examinează aspectul tehnic al accidentelor survenite pe circuitele de mare viteză, remarcând printre altele „Atîta vreme cit maşinile de curse vor fi construite după normele tehnice actuale şi inginerii constructori nu vor reuşi să realizeze rezervoare de combustibil capabile să reziste şocurilor, viaţa piloţilor va fi mereu in pericol. In ultimul timp maşinile care au luat foc pe marile circuite au constituit principala cauză a tragicelor accidente. Dar această lume surdă la toate semnalele de alarmă, legată de interese economice, care fac să treacă pe planul doi interesele umane, acordă prea puţină importanţă vieţii curajoşilor sportivi”. ASTĂZI ÎNCEPE MARELE TURNEU DE BOX DE LA MINSK MOSCOVA, 26 (Agerpres) — „Palatul Sporturilor“ din Minsk va fi, începînd de astăzi, gazda unui mare turneu internaţional de box la care vor lua parte pugilişti fruntaşi din Iugoslavia, Cehoslovacia, România, R. D. Germană, U.R.S.S. şi alte ţări. Din lotul boxerilor sovietici fac parte printre alţii Viktor Zaporojeţ, Oleg Lifanov, Oleg Tolpov, participanţi la ultimele Jocuri Olimpice şi la Campionatele europene, Serghei Duran şi Eduard Dubovski, medaliaţi la Spartachiada popoarelor din acest an. Finalele acestui turneu vor avea loc în seara zilei de 30 octombrie. Redacţia şi administraţia: Bucureşti, atr. Vasila Conta nr, 161 telefoane: centrală 11.10.05, secţia corespondenţi 11.51.09, interurban 72 şi 2861 telex, sportrom buc. 180, Tiparul „I. P. Informaţia", Bucureşti 40368