Sportul, aprilie 1972 (Anul 28, nr. 7013-7042)

1972-04-08 / nr. 7020

fit, 1620 FRANCEZII SÎNT hotărîţi (Urmare din pag. 1) una de la Reims", încheie Michel. Căpitanul echipei, Bosquier, crede că este în favoarea Franţei faptul că nu va juca Dumitrache. Mezy, aflat mereu în preajma conducătorului său de la Nîmes, dl. Calabro, se arată îneîntat de faptul că se află la Bucureşti şi că-i va avea acum ca adversari pe fotbaliştii români pentru care are un respect deosebit, mai ales după frumoasa impresie pe care o lasă în campionatul Franţei actualii săi colegi de echipă, Pîrcălab şi Voinea. Tresor, singurul jucător de culoare din echipa Franţei, socoteşte că va fi un meci ca toate celelalte. Şi adaugă : „Va fi al doilea joc al meu în reprezentativa Franţei şi sper că va fi cel care imi va aduce in mod definitiv tricoul cu nr. 2 în selecţionata noastră. Nu-mi cunosc adversarul, dar îl asigur că nu va avea viaţă uşoară. Voi face tot posibilul pentru ca echipa mea să cîştige" Iată-l şi pe Georges Boulogne, mult discutatul selecţioner al echipei Franţei. E vesel, mereu cu zimbetul pe buze .Mă bucur că sunt din nou printre români, oameni simpatici, şi cred că meciul va contribui la întărirea prieteniei care există între cele două ţări. Sper într-un joc bun, loial şi corect, care va fi folositor în primul rînd echipei României în vederea partidei sale cu Ungaria". — Ce jucători au sosit ? — Toţi cei anunţaţi, adică : Camus, Tresor, Bosquier, Novi, Rostagni, Michel, Mezy, Blanchet, Lech, Finch, Beretta, împreună cu rezervele — Aubour, Baratelli (portari), Quittet, Djorkaeff (fundaşi), Larque (mijlocaş) şi Molitor (atacant). Dacă Boulogne s-a abţinut de la vreun pronostic, dl. Longmann, conducător al grupării Nantes, este de altă părere : „In cazul în care echipa României va juca la fel ca în Mexic, in intîlnirea cu Brazilia, va fi un meci foarte greu pentru noi". ...Stînd de vorbă cu fotbaliştii francezi nici nu ne-am dat seama cînd am ajuns la hotelul Athenée Palace. După numai zece minute ei au reapărut în hol, echipaţi pentru antrenament. Partida începuse. SIMBATA ATLETISM : Stadionul Republicii, ora 15.13 : „Cupa Progresul“. BASCHET : Sala Giuleşti, de 3a ora 17 : I.E.F.S. — Sănătatea Satu Mare (1), Rapid — ASA Cluj (1); I.C.H.F. — Steaua (1). CĂLĂRIE : Baza hipică din calea Plevnei, de la ora 16 : Concursuri de obstacole (juniori şi seniori). FOTBAL : Stadion 23 August : Lotul olimpic — Selecţionata studenţească, ora 14.30; ROMÂNIA — FRANŢA ora 16.30; teren Electronica , ora 15 (camp, feminin) Traviata — Voinţa , ora 16.30 (div. C) Electronica — Laromet. ÎNOT : Baza „23 August", de la ora 17.30 : România — Austria — Franţa B. JUDO : Sala Dinamo de la ora 18.30 : România — Spania. LUPTE : Sala Steaua (calea Plevnei), de la ora 16 : triunghiular divizia A. greco-romane : A.S.A. Bacău — EPROFIL Rădăuţi — Steaua. POPICE : Arena Voinţa, de la ora 16 : Voinţa Bucureşti — Laromet Bucureşti; arena Constructorul, de la ora 16 : Constructorul Bucureşti — Gloria Bucureşti, divizia A (I), Arena Gloria, de la ora 16 : Gloria Bucureşti — Rapid Bucureşti, meci în cadrul campionatului masculin. SCRIMA : (sala Floreasca, ora 8) : Turneu internaţional (echipe) : România, Ungaria, Franţa, Italia. TIR : Poligonul Tunari, de la ora 9 : Întreceri de talere (şanţ şi sheet) ale seniorilor din cadrul „Cupei Şcolarul“. VOLEI: Sala Progresul, de la ora 17 : Progresul — Dinamo, I.E.F.S. — Steaua (n.A) — meciuri în cadrul „Criteriului Primăverii" DUMINICA BASCHET : Sala Constructorul, de la ora 9.30 ; Politehnica — „U“ Iaşi (f); Constructorul — „U“ Timişoara (f); sala Giuleşti de la ora 0.30; Politehnica _ Politehnica Cluj (m), I.E.F.S. — „U“ Timişoara (m); ergem CĂLĂRIE : Baza hipică din calea Plevnei, de la ora 10 ; Concurs de obstacole (lot naţional). FOTBAL : Teren Laromet ; ora 9.30: Bâneasa — Venus (campionat feminin); ora 11 (div. C) Tehnometal — Unirea Tricolor; teren Autobuzul, ora 9.30 (camp. feminin) Diana — Minerva; ora 11 (div. C) Autobuzul — Victoria Lebllu ; Teren F.R.B. ora 9.30 (camp. feminin) Luceafărul — Unirea Tricolor; ora 11: Maşini Unelte — T.M.B. (div. C); teren sirena: ora 9.30 (camp, feminin): Juventus — Carmen; ora 11 Sirena — Voinţa (div. C); teren Giuleşti: ora 9 (camp, feminin) Rapid — Mioriţa: ora 13 : Rapid — Delta Tulcea (juniori); teren Dinamo: ora 9 : Dinamo — Sp. Stud. (juniori); teren ..23 August“ IV, ora 13 : Steaua „23 August“ — Petrolul Ploieşti (juniori): teren Chimistul, ora 9.30 (camp. feminin) Doina — Dacia; teren Veseliei, ora 9.30 (camp. feminin) Speranţa — Tinereţea; stadionul Progresul, ora 10.30 : Progresul — I.F. Tilap* (Suedia) — meci amical internaţional. HANDBAL : Teren Dinamo, de la ora 10.13 : Confecţia — Voinţa Odorhei (A.f); teren Voinţa, ora 10.15 : Voinţa Buc. — Chimia Buzău (B.f); ora 11.13: Voinţa Buc. — Betonul Săvineşti (B.m); teren Progresul, ora 16.00 : Progresul Buc. — Spartac Ploieşti (B.f); teren Tineretului, ora 17.00 : IGEX Buc. — Constructorul Buc. (B.f). ÎNOT : Baza „23 August”, de la ora 17.30: România — Austria — Franţa B. RUGBY : Parcul Copilului, ora 10: Trial România A — România B. SCRIMA : Sala Floreasca, ora 8.30: Turneu Individual (România, Ungaria, Franţa, Italia). VOLEI : Sala Dlnamo, de la ora 9.30 : Medicina Bucureşti — Rapid (IA), Dinamo — Penicilina Iaşi (A.I). Sportul ROMÂNIA-FRANŢA, PARTIDA DE DEBUT ÎN 1972 A REPREZENTATIVEI NOASTRE In tabara „tricolorilor“ de la Snagov „BAROMETRUL" PREGĂTIRILOR INDICĂ BUNĂ DISPOZIŢIE, CUM ŞI ÎNCREDERE ÎN VICTORIE în ajunul importantei Intîlniri cu Franţa, calmul, încrederea şi buna dispoziţie continuă să domine atmosfera din tabăra de la Snagov a tricolorilor noștri. Lotul de 18 jucători, stabilit definitiv după plecarea lui Dobrin — incomplet refăcut de pe urma accidentului suferit în urmă cu două săptămîni — și-a continuat, în dupăamiaza de joi, pregătirile sub concerea antrenorului Angelo Niculescu. S-a lucrat timp de aproximativ 60 de minute, individualizat, cu cei care au fost mai mult solicitaţi în partida de verificare cu UT.M.B. şi separat, într-un regim de intensitate maximă cu cei doi portari, Răducanu şi Adamache. Programiul zilei a fost completat cu o activitate dirijată de recuperare a efortului (baie, saună, masaj), vizionarea In grup, la televizor, a meciului Ferencvaros-Wolverhampton şi către seară, o scurtă plimbare în perimetrul complexului sportiv In cursul dimineţii de vineri, la Snagov vremea a fost la început puţin cam închisă. Apoi soarele şi-a făcut încet loc printre norii negri cu ameninţări de ploaie, strecurînd peste pomii împodobiţi cu verdeaţa proaspătă a primăverii, raze calde şi chemarea la mişcare, veselie şi optimism. In asemenea cadru l-am regăsit ieri, cu numai 24 de ore înaintea confruntării cu reprezentanţii „cocoşului galic“, pe jucătorii lotului nostru naţional- într-o ambianţă colectivă care ne-a făcut să uităm aproape cu desăvîrşire micile sau marile lor rivalităţi competiţionale. I-am regăsit, ca şi în alte multe împrejurări asemănătoare, pe toţi purtătorii speranţelor noastre fotbalistice, ca într-o adevărată familie, mărturisind cu fiecare gest, cu fiecare cuvînt sau privire, trăinicia unei legături sufleteşti, pe temelia căreia s-a înălţat edificiul atîtor succese fotbalistice româneşti de prestigiu. După un timp, apoi, cînd mişcarea „fără sarcină“ în mijlocul îmbietor al naturii părea că nu mai are capăt, antrenorul federal Ion Voica — în lipsa lui Angelo Niculescu, plecat la Bucureşti pentru rezolvarea unor probleme urgente ■— a dat semnalul de adunare „Băieţi, mergem în sala de proiecţie, să urmărim filmul meciului România-Ţara Galilor, disputat în toamna anului trecut“. In sala de proiecţie, Dinu s-a aşezat lîngă Dumitru, Răducanu între Radu Nunweiller şi Deleanu, Anca lîngă Domide şi Adamache, Lucescu aproape de Dembrovschi şi Sătmăreanu şi M. Sandu, mezinul lotului, lîngă mai „bătrânul“ său coechipier de azi, Iordănescu. Şi filmul a început să deruleze secvenţă după secvenţă, jocul care ne-a confirmat calificarea în sferturile Campionatului european. Antrenorul Ion Voica comentează cu jucătorii fazele, remarcă împreună cu aceştia intervenţiile reuşite şi în aceeaşi măsură, greşelile de plasament, de mişcare sau execuţie cu balonul. Iată-l, de pildă, pe Iordănescu dintr-o acţiune în care tentează un adversar, driblează pe următorul pierzînd mingea în faţa celui de-al treilea „sancţionat“ propt de Dinu : „Vezi ce se întîmplă dacă te încăpăţînezi şi nu centrezi la timp ?“ Au urmat apoi golul lui Lupescu, ratările lui Dobrin şi Dembrovschi, golul lui Lucescu şi... victoria finală şi calificarea noastră în etapa următoare a competiţiei. ...Afară soarele biruise de tot norii „Clasa“ tricolorilor, ieşită demult în recreaţie, şi-a reluat parcă cu mai multă bună dispoziţie ritmul mişcărilor nestingherite în aerul îmbălsămat de mireasma primăverii. Intr-un colţ al parcului de la Snagov, antrenorul Ion Vodca studiază cu atenţie programul până la ora partidei cu Franţa. Aşadar, vineri după-amiază de la orele 16,30, timp de 60 de minute, antrenament cu caracter de individualizare, lucru cu portarii şi exerciţii de executare a loviturilor libere , apoi baie, masaj, masa şi o scurtă plimbare de seară. Sîmbătă dimineaţa, plecarea spre Bucureşti la orele 10. Aici, şedinţa tehnică în vederea jocului, masă de prînz şi... meciul cu Franţa, primul meci internaţional al anului. — Cum ţi se pare jocul de mîine, Niculae ? îl întreb pe Lupescu, decanul de vîrstă al echipei naţionale, sesizînd parcă în privirile lui intenţia unui început de destăinuire. — Francezii joacă foarte bine în partidele amicale şi cu multă ambiţie. De aceea, consider că meciul cu ei va fi greu. In ce ne priveşte însă pe noi avem înainte de toate datoria unei revanşe pe care sînt sigur că o vom realiza. Asta cu atît mai mult cu cît victoria noastră în faţa Franţei ne va spori considerabil încrederea pentru apropiatul meci cu Ungaria, de la Budapesta. Şi ultimele cuvinte ale lui Lupescu au fost însoţite de un semn, am spune simbolic, cu mîna, care vroia să însemne, fără îndoială, un fel de salut al victoriei. Mihai IONESCU „U"-le reprezentativ al României se prezintă înaintea partidei cu Franţa Foto : Theo MACARSCHI IN PRAGUL UNUI SEZON DE MAXIME SOLICITARI (Urmare din pag. 1) nu este o simplă partidă amicală de pregătire, ci un meci de prestigiu, cu o formaţie bine cotată în fotbalul european şi care — să nu uităm — a ratat de puţin astă-toamnă calificarea în „sferturile“ C.E., în faţa Ungariei, pierzîndo surpriză!) la Paris, după ce reușise un meci nul la Budapesta. Pe de altă parte, rezultatul jocului de azi nu ne este indiferent nici sub raportul palmaresului direct româno-francez, în care adversarii noștri figurează cu două victorii consecutive asupra „unsprezecelui“ nostru, ambele pe teren francez. Adevărul este că, la această oră, noi suntem cotaţi mai bine decit Franţa pe plan european (fie numai şi sub raportul ultimului C.M. sau actualului C.E. in care era într-o călduroasă zi de iunie a anului 1932, în tribunele şi peluzele din lemn ale „stadionului“ numit pe atunci ONEF (azi Republicii), ca şi pe deal, luaseră loc mii de spectatori, atraşi de un meci inedit: România — Franţa. Echipa noastră se prezenta după o frumoasă victorie cu 4—1 asupra amatorilor Austriei, în „Cupa Europei Centrale“, şi înaintea Balcaniadei din Iugoslavia. Aşadar, un joc amical de verificare a formaţiei noastre : Czinczer — Bürger, Albu — Hrehus, Steinbach, Rafinsky — Glanzman, Schwartz, Wetzer I, Bodola, Cociş (Dobay). Meciul a prilejuit apariţia lui Dobay pe postul care avea să-l consacre ; in acelaşi timp însă, a fost penultimul joc în echipa naţională al lui Wetzer I. Francezii deplasaseră la Bucureşti formaţia: Tassin — Chardar, Mairesse — Charwath, Kaucas, Laurent — Liberaţi, Rodriguez, Desember, Alcazar, Korb (Robion). In 20 de minute, ei erau conduşi cu 3—0 (Bodola, Wetzer I, Schwartz). La 4—0 (Schwartz), performanţele noastre sunt superioare şi de aceea, în mod normal, n-ar trebui să pierdem jocul de azi, mai ales la Bucureşti. „Tricolorii“ noştri nu trebuie să intre, prin urmare, azi pe cîmpul de joc cu ideea că susţin un meci oarecare de verificare ci — dimpotrivă — că au de luat o revanşă sportivă care li se cuvine, că susţin o partidă care trebuie să le confirme evoluţiile anterioare superioare, că pot găsi — într-un rezultat favorabil cu Franţa — izvorul unei încrederi în plus în forţele lor înaintea celor două meciuri cu Ungaria, că înseşi milioanele de suporteri ai lor aşteaptă de la ei, azi după-amiază, un gir şi o promisiune pentru validarea investiţiilor de încredere ce li se acordă in preajma apropiatelor partide oficiale. Noi privim cu încredere şi cu optimism meciul de azi. Avem o echipă naţională care şi-a dovedit in nenumărate situaţii capacitatea de mobilizare, virtuţile tehnice, resursele tactice, tăria voinţei, în condiţii mult mai grele decit cele de azi. Desigur, nu neglijăm unele elemente ,ca: lipsa lui Dobrin, apariţia lui Deleanu după o fortuită pauză competiţională, forma sportivă încă insuficientă a unor titulari, faptul că în atac debutează Sandu — un jucător cu state de serviciu încă neconturate, factori care îndeamnă la un plus de circumspecţie, dar toate aceste obstacole pot fi surmontate de binecunoscuta vitalitate a „tricolorilor“, de omogenitatea unui lot care joacă de ani de zile în aproximativ aceeaşi componenţă, de coeziunea sufletească de atîtea ori confruntată a „tricolorilor“, de... avantajul terenului, în speţă al încurajărilor publicului, pe care-l dorim la fel de cald, de dinamic ca şi în cele două meciuri din toamna trecută, cu Cehoslovacia şi Ţara Galilor cînd tribunele (au recunoscut-o chiar jucătorii) au însemnat un aechipa noastră a „încetinit motoarele“ şi Chardar a redus scorul, pe care însă Wetzer I l-a majorat la 5—1, apoi Liberaţi şi Robion l-au adus la 5—3 pentru ca, în final, Bodola să-l fixeze la 6—3, după un joc bogat în faze frumoase. Acest meci a fost urmat de al doilea abia după 35 de ani, la 22 martie 1967. Tot într-o perioadă de pregătire ca şi acum, a echipei naţionale, dar pentru Campionatul Europei. Era pe timpul cînd de tot răspundea cuplul Şt. Covaci — Ilie Oană, iar în Franţa Just Fontaine preluase conducerea tehnică şi dădea primul său examen. In „nocturna“ de la Paris (22 martie 1967) am aliniat echipa : M. Ionescu — Sătmăreanu (Popa), Nunweiller III, D. Nicolae, Mocanu — Ghergheli, Dobrin — Lucescu, Frăţilă, Dridea I, Sorin Avram. Iar Fontaine a trimis în teren echipa : Bon (Camus) — Lavaud, Piumi, Provelli (Budzinski), Cardiet — Dogliani, Suaudeau (Bonnet) — Blanchet, G. Lech, Gondet, Loubet. Meci dificil, după cum subliniau port important la succesele obţinute. Dacă sub raportul rezultatului nu ne dăm înapoi de la a afirma că aşteptăm azi, de la tricolorii români o victorie, să vedem ce aşteptăm de la ei, ca joc. In această privinţă, lucrurile ni se par la fel de limpezi: dorim să vedem pe gazonul stadionului „23 August“ repetiţia jocului ofensiv, organizat, calm pe care-l va presta selecţionata română la 14 mai, cu Ungaria. Trebuie să fim lucizi şi să apreciem că — după toate probabilităţile — calificarea pentru sferturile de finală ale Campionatului Europei nu este o treabă pe care o vom putea REZOLVA încă de la Budapesta. Acolo putem scoate un rezultat bun, cu care să nu ieşim din cursă, dar în mod normal, pentru noi, calificarea este o chestiune legată de meciul de la Bucureşti şi deci de un joc acasă, pe care nu-l vom putea aborda altfel decât în spiritul ofensivei susţinute. Aşa incit meciul de azi, din Capitală, trebuie să fie pentru noi un element de sprijin şi verificare în acest sens, să-l privim deci ca atare. Să jucăm deci ca în faţa Cehoslovaciei, ca în faţa Ţării Galilor şi nu vom scăpa nici revanşa mult dorită în faţa Franţei, nici ocazia de a face pasul de bun augur, în acest „meci al moralului 1972“. Afirmîndu-ne încă o dată încrederea în echipa naţională şi asigurîndu-i pe tricolori de dragostea şi ataşamentul tuturor iubitorilor fotbalului din România, le adresăm o fierbinte urare de succes, în meciul de azi şi în cele care urmează, cronicile,in care, „după un joc bun, fotbaliştii noştri au obţinut o victorie de răsunet“ (revista FOTBAL). Rezultatul final : 2—1 (1—0). Scorul l-a deschis Frăţilă, după 14 minute de joc, iar în min. 76 l-a mărit Dridea I, pentru ca gazdele să înscrie punctul de onoare abia în min. 89, prin Doglani. Peste doi ani, la 30 aprilie 1969, tot la Paris, în nocuturnă. Acum, conducerile tehnice erau : Angelo Niculescu la noi, Georges Boulogne la francezi. începuse la Wembley construirea unei noi echipe, prezente și la Paris : Răducanu — Lupescu, Hălmăgeanu, Dan, Deleanu — Ghergheli (Nunweiller VI), Dinu — Năsturescu, Dembrovschi, Dumitrache, Lucescu. Boulogne a aliniat formaţia: Chauveau — Djorkaeff, Lemerre, Novi, Rostagni — Michel, Broissard — Loubet, Revelli, Horlaville (Beretta), Bras. Echipa noastră a pierdut atunci cu 1—0 (0—0), printr-un gol primit cu opt minute înainte de sfîrşit (Michel), dar merita un rezultat egal, pe care l-ar fi obţinut, dar arbitrul italian De Marchi a anulat golul înscris de Dan. Despre acest gol, colegul parizian J.-Ph. Rethacker scria : „Românii ar fi putut foarte bine să se întoarcă la Bucureşti cu un meci egal, pe care De Marchi l-a refuzat... anulind pentru ofsaid un gol înscris de C. Dan, gol care nouă ne-a apărut nu numai absolut valabil, dar şi meritat“. Insuccesul de la Paris n-a împiedicat echipa noastră să cîştige, peste două săptămîni, un meci decisiv, la Lausanne, care i-a deschis drumul spre Mexic. In fine, iată-ne la 28 aprilie 1970, de data asta la Reims. Echipa noastră se află în plină pregătire pentru C.M. din Mexic şi-şi încearcă forţele în formula: Răducanu (Adamache) — Sătmăreanu, Lupescu, Dinu, Mocanu — Dumitru (Pescaru), Nunweiller VI — Neagu, Domide (Dobrin), Dumitrache, Lucescu. Am pierdut cu 2—0 (Revelli min. 10 şi Djorkaeff min. 39 din 11 m) din cauza unei evoluţii sub aşteptări, ca şi a greşelilor individuale de apărare. „Nu mă îngrijorează atît scorul cît faptul că o serie de jucători de bază ai echipei noastre sunt în scădere de formă“ — spunea după meci antrenorul Angelo Niculescu. In schimb, Georges Boulogne era mulţumit de comportarea și rezultatul echipei sale: Camus — Djorkaeff, Bosquier, Novi, Rostagni — Michel, Huck — Bras, Revelli, Loubet, Beretta, dintre care mulţi vor evolua acum la Bucureşti. Ce a urmat, se ştie : victorie la Novi Sad (1-0 cu Iugoslavia) şi comportare remarcabilă în grupa de la Guadalajara a C.M. Aşadar, două victorii de fiecare parte. Sîmbătă vom şti spre cine va înclina balanța palmaresului. Să sperăm că de partea noastră, Petre GAJU SCURTĂ ISTORIE A ÎNTÎLNIRILOR DE PÎNĂ ACUM JUNIORII ROMÂNI AU FOST ÎNTRECUŢI DE CEI BULGARI CU SCORUL DE 2-7 (2-1) Selecţionata reprezentativă de juniori a ţării noastre a susţinut joi, la Sofia, un joc amical cu echipa similară a Bulgariei. Acest test a reprezentat pentru antrenorii C. Ardeleanu şi V. Zavoda o utilă verificare a echipei, cu o lună înaintea turneului final U.E.F.A., care va avea loc în Spania. Victoria a revenit la limită cu 2—1 (2—1) fotbaliştilor bulgari. Punctul echipei noastre a fost realizat de Răducanu. A fost aliniată formaţia: Naşte (min. 41 : Ciurea) — Anghelini, Nagy, Gligoraş, Purima (min. 60 : Onuţan) — Ion Ion, Iovănescu (min. 70: Roşu), Dumitru — Luchescu (min. 41 : Sabadosz), Aelenei, Răducanu. Lotul de tineret al ţării noastre a plecat ieri la Le Havre, unde duminică va întîlni echipa similară a Franţei, lată-i pe fotbaliştii români pe aeroportul internațional Otopeni, înaintea decolării avionului fOtOI Paul ROMOȘAN . Un meci atractiv [de la ora 14,30] în deschiderea cuplajului de astăzi LOTUL OLIMPIC - SELECŢIONATA STUDENŢEASCĂ Uvertura cuplajului de astăzi va fi semnată de două teamuri ale căror scopuri imediate diferă doar ca formă. De o parte olimpicii lui Gheorghe Ola şi Gheorghe Constantin, care se pregătesc pentru meciul de la 21 mai, cu Danemarca, la Bucureşti, de cealaltă parte selecţionata studenţească, antrenată de Vintilă Murdărescu şi Constantin Cernăianu, cu obiectiv campionatul european universitar din 19-30 iulie. Meciul de astăzi va fi un util test pentru formaţiile ca atare şi pentru forma jucătorilor, deşi antrenorii celor două loturi au întîmpinat destule dificultăţi datorită accidentărilor un grup din ultima vreme. Pentru că Ianul, Bugiubei, Jercan (lotul olimpic), Strîmbeanu, Marica şi Leşeanu (selecţionata studenţească) se află încă sub controlul medicilor, şi e foarte puţin probabil ca ei toţi să joace astăzi. Dincolo de ambiţiile fiecărui component convocat în cele două loturi, va fi interesant de urmărit şi duelul tactic al antrenorilor, hotărîţi să găsească cea mai bună formulă de echipă. Ieri, la sediul federaţiei, Gheorghe Ola şi Vintilă Mărdărescu au discutat asupra acestui meci, fiecare încercînd să aleagă echipa cea mai bună, pentru că publicul bucureştean este un examinator pretenţios. Aşa incit, cu speranţa că doi dintre jucătorii accidentaţi vor fi refăcuţi de dr. Nicolae Stănescu pînă la ora jocului, antrenorii au anunţat următoarele formaţii : LOTUL OLIMPIC : Ghiţă — Pigulea, Stoicescu, Vlad, Vigu — Simionaş, Braşovschi — Gyijffi, Tătaru (Pescaru), Kun II, Jercan. SELECTIONATA STUDENŢEASCA : Rămureanu — Mihăilă, Mehedințu, Deselnicu, Velea — Strîmbranu, Angelescu — Incze, Cuperman, Oblemenco, Pîrvu. _ MÎINE, ÎN SCENA DIVIZIA B Lesne de înţeles de ce, mîine, Divizia B se află pe primul plan al întrecerii fotbalistice de la noi. Se dispută etapa a XIX-a în mijlocul unui interes deosebit, în ciuda faptului că liderii nu vor juca, din motive obiective. Sportul studenţesc, Progresul şi Metalul Bucureşti, spre cinstea lor, au dat jucători la diferite loturi (mai ales la tineret, care miine va întîlni reprezentativa similară a Franţei) şi, fireşte, meciurile lor au fost amînate. Ştiinţa Bacău participă la un festival cultural-sportiv în Austria. Nu se vor juca nici meciurile Chimia Făgăraş — C.S.M. Reşiţa, Politehnica Timişoara — Metalurgistul Cugir şi Minerul Baia Mare — Vulturii textila Lugoj. Dar Divizia B îşi vede de... drum şi mîine etapa a XIX-a programează cîteva întîlniri demne de a fi subliniate şi... vizionate de către iubitorii fotbalului. Deşi mai sînt 12 etape pînă la sfîrşitul întrecerii, la subsolul clasamentului se dă o luptă dîrză şi pasionantă pentru evitarea retrogradării In ambele serii, ultimele şase clasate sunt departajate acum doar de două puncte. Iată de ce meciurile de la Cîmpina (Poiana — C.F.R. Paşcani), Plopeni (Metalul — F.C. Galaţi), Brăila (Progresul Chimia Rm. Vilcea) — în seria I, şi cele de la Mediaş (Gaz metan — C.F.R. Arad), Oradea (Olimpia — C.F.R .Timişoara), Hunedoara (Corvinul — Electroputere) şi Satu Mare (Olimpia — C.S.M. Sibiu), au, fără îndoială, punctele lor de atracţie. In partea superioară a clasamentelor, pînă la disputarea jocurilor aminate, S.N. Olteniţa şi Politehnica Galaţi au şansa să mai reducă din diferenţa de puncte care le separă de fruntaşe. O misiune dificilă au formaţiile ce se deplasează (F.C. Galaţi la Plopeni, C.F.R. Timişoara la Oradea şi C.F.R. Arad la Mediaş). (AL. C.) ARBITRII MECIURILOR ETAPEI A XIX-a A DIVIZIEI B SERIA I Ş.N. Olteniţa — Metalul Târgovişte : I. TIFREA, ajutat de A. Vlădescu şi V. Paladescu (toţi din Galaţi); Politehnica Galaţi — Portul Constanţa: I. URDEA, ajutat de I. Doncea şi S. Ene, (toţi din Bucureşti); Ceahlăul P. Neamţ — Progresul Bucureşti : M. ROTARU, ajutat de V. Naurocel şi I. Ciolan (toţi din Iaşi); Progresul Brăila — Chimia Rm. Vâlcea: M. NIŢA, ajutat de S. Constantinescu Şi D. Metz (toţi din Bucureşti); Metalul Bucureşti — Sportul studenţesc Bucureşti: N. PETRICEANU, ajutat de C. Manusaride şi C. Costică (toţi din Bucureşti); Metalul Plopeni — F. C. Galaţi; V. TOMA, ajutat de A. Mlinich şi D. Iordache (toţi din Bucureşti); Poiana Cîmpina — C.F.R. Paşcani : A. VADUVESCU, ajutat de G. Manta şi V. Novotschi (toţi din Bucureşti); Ştiinţa Bacău — Dunărea Giurgiu; V. BUIMISTRIUC (Iaşi), ajutat de I. Radu (Bîrlad) şi I. Mihnea (Iaşi). SERIA A ll-a Olimpia Satu Mare — C.S.M. Sibiu : A. CRIŞAN, ajutat de I. Opriţa şi Gh. Brădean (toţi din Arad); Chimia Făgăraş — C.S.M. Reşiţa : D. ISACESCU, ajutat de C. Raica şi V. Roşu (toţi din Bucureşti); Gloria Bistriţa — Minerul Anina : C. SZILAGHI, ajutat de G. Pop şi C. Păisz (toţi din Baia Mare); Politehnica Timişoara — Metalurgistul Cugirs A. POP (Oradea), ajutat de I. Barbu (Deva) şi I. Lakatos (Reşiţa). Olimpia Oradea — C.F.R. Timişoara : L CONSTANTINESCU, ajutat de I. Cîmpeanu şi T. Gaboş (toţi din Cluj); Corvinul Hunedoara — Electroputere Craiova: M. NICOLAESCU (Caransebeş), ajutat de D. Munteanu (Reşiţa) şi IHaddu (Caransebeş); Minerul Baia Mare — Vulturii textila Lugoj: T. VAS, ajutat de I. Erdosi şi S. Patkos (toţi din Oradea); Gaz metan Mediaş — C.F.R. Arad; N. ILIESCU, ajutat de C. Ghiţa şi O. Calagherovici (toţi din Braşov). ■ Pag. a 3-a MECIURI AMÎNATE Federaţia română de fotbal a aprobat ca paradele Ştiinţa Bacău — Dunărea Giurgiu, Ceahlăul P. Neamţ — Progresul Bucureşti, Metalul Bucureşti — Sportul studenţesc Bucureşti (Divizia B — seria I), Chimia Făgăraş — C.S.M. Reşiţa, Politehnica Timişoara — Metalurgistul Cugir şi Minerul Baia Mare — Vulturii Textila Lugoj (Divizia B — seria a II-a), din etapa a XIX-a, să se dispute la alte date. Meciul Ştiinţa Bacău — Dunărea Giurgiu se va disputa in ziua de 20 aprilie, iar celelalte la data de 13 aprilie. Mîine, la ora 9 CONSFĂTUIRE DE LUCRU LA SEDIUL FEDERAŢIEI Duminică dimineaţă, la ora 9, va avea loc la sediul din str. V. Conta 16, o consfătuire de lucru a conducerii F.R.F. cu antrenorii echipelor care dau jucători la loturile divizionare. Au fost invitaţi N. Dumitrescu, N. Proca, C. Rădulescu, (Sport Club), D. Nicolae-Nicuşor, T. Bone, Şt. Onisie, V. Stănescu, Bazil Marian, FI. Halagian, C. Cernăianu şi V. Mărdărescu. Vor fi analizate cele două jocuri de astăzi, din Bucureşti, şi discutate probleme ale pregătirii Viitoare a jucătorilor din loturile respective. A apărut nr. 7 al revistei. Spicuim din cuprins : FOTBAL : # Meciul România — Franţa în actualitate, e Fotoreportaj în tabăra fotbaliştilor noştri. • Ion Pîrcălab vă prezintă jucătorii din echipa Franţei. • Constantin Teaşcu — „antrenorul dinamită“, surprins in multiple ipostaze. • Portret Manei Pigulea, coechipierul lui Dobrin. HOCHEI : Ecouri după disputarea campionatului mondial, grupa B. BOX . • In așteptarea campionatelor europene pentru tineret de la București. * „Ultima repriză“ — un nou serial din viața marilor campioni ai ringului. In acest număr : Sonny Liston. ATLETISM : „Cap de pod spre viitor“ — fotoreportaj la Liceul experimental de atletism din Cîmpulung Muscel. BASCHET : „5-ul" Stelei este optimist... CICLISM : Scurt istoric al tradiţionalei întreceri „Cursa Păcii“, aflată la a 25-a ediţie jubiliară. Rubricile : „Pentru sănătatea şi frumuseţea dumneavoastră“, „Viaţă sportivă“ şi „Sport magazin“, completează armonios acest interesant număr al revistei SPORT nr. 7. LOTO BANI, AUTOTURISME SI EXCURSII LA TRADITIONALA TRAGERE SPECIALA LOTO A PRIMĂVERII. Ne aflăm în plină vinzare a biletelor pentru tragerea specială Loto a Primăverii din 11 aprilie 1972. Pentru atribuirea tuturor acestor premii se vor efectua cinci extrageri in trei faze. In total vor fi extrase 36 de numere. Procuraţi-vă biletele din vreme. • Astăzi este ULTIMA ZI în care vă mai puteţi depune buletinele la concursul Pronosport de mîine, concurs care cuprinde meciuri din divizia secundă a ţării noastre şi din campionatul italian. Dar iată cum arată acest, program : I : Şantierul Naval Olteniţa — Metalul Tirgovişte; II : Metalul Plopeni — F.C. Galaţi; II: Poiana Cîmpina — CFR Paşcani ; IV : Chimia Făgăraş — CSM Reşiţa (acest meci nu se va disputa fiind amînat de FRF); V : Olimpia Oradea — CFR Timişoara; VI : Bologna — Verona; VII : Catanzaro — Atalanta; VIII: Fiorentina — Cagliari; IX: Internazionale — Lanerossi; X : Roma — Milan; XI: Sampdoria — Juventus; XII : Torino — Napoli; xm : Varese — Mantova. NUMERELE EXTRASE LA TRAGEREA LOTO DIN 7 APRILIE 1972 : FOND GENERAL DE PREMII 3 1.071.409 lei. Extragerea I : 81 29 35 18 71 6 43 56 17 FOND DE PREMII : 506.411 lei. Extragerea a II-a : 54 55 19 79 48 4 74 FOND DE PREMII : 564.998 lei. Plata premiilor la această tragere se va face astfel : — In Capitală : de la 15 aprilie pînă la 22 mai 1972 inclusiv. — In țară : de la 18 aprilie pînă la 22 mai 1972 inclusiv. Rubrică redactată de LOTO-PROXO* ■PORT.