Sportul, ianuarie 1982 (Anul 38, nr. 9978-10000)

1982-01-15 / nr. 9987

U ’ROTAŢIA TOVARĂŞULUI NKcOLAE CEAUŞESCU a Început vizita tovarăşului TODOR JIVKOV Ia invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, joi dimineaţa, a sosit in Capitală, intr-ovizită de prietenie in tara noastră, tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. Această nouă intilnire dintre tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov se înscrie în cronica tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare românobulgare ca un moment de deosebită semnificaţie, menit să dea noi impulsuri extinderii şi aprofundării raporturilor dintre partidele şi ţările noastre, spre binele celor două popoare vecine şi prietene, în interesul cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării. La coborirea din avion, tovarăşul Todor Jivkov a fost salutat cu multă căldură şi prietenie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Todor Jivkov îşi string îndelung mîinile, se îmbrăţişează prieteneşte. Numeroşi oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene prezenţi pe aeroport au făcut o caldă manifestare de prietenie celor doi conducători de partid şi de stat. Cei prezenţi purtau portretul tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov, fluturau steguleţe in culorile nationale ale României şi Bulgariei, aclamau pe conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a înmînat tovarăşului Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria, in cadrul unei solemnităţi care a avut loc joi la Casa Snagov, Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I, cu eşarfă, conferit pentru contribuţia deosebită adusă la dezvoltarea colaborării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Bulgar, dintre Republica Socialistă România şi Republica I Populară Bulgaria, la întărirea prieteniei dintre poporul român şi poporul bulgar, la promovarea cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării internaţionale, cu prilejul împlinirii virstei de 70 de ani. * Joi, 14 ianuarie, au început, la Casa Snagov, convorbirile oficiale între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. S-a apreciat că dezvoltarea actuală şi in perspectivă a economiilor socialiste ale României şi Bulgariei creează condiţii dintre cele mai favorabile pentru promovarea, la un nivel tot mai ridicat, a colaborării bilaterale. A fost relevată hotărîrea ambelor părţi de a acţiona pentru valorificarea superioară a posibilităţilor existente, in scopul intensificării şi diversificării cooperării româno-bulgare. în cursul după-amiezii, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov au avut un schimb de păreri cu privire la unele probleme actuale ale vieţii internaţionale. Convorbirile au loc intr-o atmosferă de caldă prietenie, de deplină înţelegere şi stimă reciprocă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au oferit, joi, la Casa Snagov, un dineu in onoarea tovarăşului Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. In timpul dineului, desfăşurat într-o atmosferă de caldă prietenie, tovarăşii Nicolae Ceaușescu și Todor Jivkov au rostit toasturi. ■Ar PROIETARI din TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA- ANUL XXXVIII - Nr. 9987 | 4 PAGINI - 30 BANI Vineri 15 iemiarie 1982 | Caiacul şi canoea românească In 1981 0 CANOE DE AUR SI UN CAIAC DE ARGINT Mai mult, poate, decit în oricare alt sport, în caiaccanoe un întreg sezon este judecat în funcţie de rezultatele unei singure competiţii — campionatele lumii. Doar acolo se adună toate forţele, mari şi mici, doar acolo ambiţiile marilor campioni — şi ale outsiderilor — sînt conectate la tensiunea maximă, doar acolo, la urma-urmei. iţi poţi afla adevăratul loc în ierarhiile individuale sau colective. Dincolo de cronică, o competiţie rămîne pentru istorie prin rezultate. Iar rezultatele din vara trecută de la Nottingham ne arată starea flotilei noastre nu numai la momentul iulie 1981, ci pentru un an întreg, care se va încheia în iulie viitor, la Ada Ciganlija, la următoarea ediţie a campionatelor mondiale. Ne menţinem printre fruntaşi. In urma celor două „puteri“, U.R.S.S. şi R. D. Germană, alături de Ungaria, dar înaintea tuturor celorlalţi. Bilanţul, să-l reamintim, nu-i tocmai cel pe care-l aşteptam : o medalie de aur, trei de argint şi cinci de bronz la totalul de 18 probe. A devenit o obişnuinţă gazetărească să spunem că fiecare ediţie a campionatelor lumii este mai grea decit precedenta. La caiac-canoe această obişnuinţă exprimă realitatea, pentru că sportul padelei şi pagaei s-a dezvoltat foarte mult în ultima vreme, iar „criza nordică“, manifestată de-a lungul sezonului trecut, a luat sfirşit. Suedia şi Norvegia, ţări de mare tradiţie, încercînd acum să recucerească (prin alinierea la cerinţele moderne — formulate de cele două fruntaşe amintite) poziţiile pierdute. A crescut numărul sportivilor de valoare, pentru că nu prea mai există secrete de pregătire , toată lumea vislește mai tot anul, acasă cînd se poate, la „apă caldă“ în lunile de iarnă, imediat după perioada de pregătire fizică. Ceea ce odiniflara era o axiomă a participării românești la C.M. — calificarea tuturor echipajelor in finale Vladimir MORARU (Continuare in pag. 2-3) IN FRUNTEA UNEI FLOTILE CARE AȘTEAPTĂ NOI VEDETE SĂPTĂMÎNA DERBYURILOR BASCHETULUI ROMÂNESC Opiniile antrenorilor M. Nedef şi D. Niculescu despre meciurile Steaua — Dinamo — întîlnirile feminine Universitatea Cluj-Napoca — Politehnica C.S.S. 2 Bucureşti vor avea loc duminică şi luni După numai citeva zile de, la reluarea lor, campionatele naţionale de baschet programează (la sfirşitul acestei săptămîni) cele mai importante meciuri : Steaua — Dinamo la băieţi şi Universitatea Cluj-Napoca — Politehnica C.S.S. 2 Bucureşti la fete, deci întîlnirile dintre ocupantele locurilor 1 şi 2 in clasamentele respective, în acelaşi timp principalele candidate la titlu. Fără a diminua însemnătatea partidelor dintre cele două fruntaşe ale baschetului nostru feminin (care vor juca duminică şi luni la Cluj-Napoca), apreciem că marele punct de atracţie al etapei îl constituie disputa dintre teamurile masculine, care va avea loc, in sala Floreasca, simbătă de la ora 18 și duminică de la ora 11 (repriza a doua urmînd a fi transmisă în direct la T.V.). Despre cum au întimpinat jocurile aceste două echipe, care domină de aproape trei decenii campionatul tării, neau vorbit antrenorii lor, ale căror opinii le redăm : MIHAI NEDEF : „Ne prezentăm cu totul complet care, in ultimele zile, a folosit sala Floreasca pentru antrenamente şi pentru jocuri de verificare, dintre care ultimele au fost susţinute in compania divizionarelor „A“ Rapid şi I.C.E.D întîlnirile cu dinamoviştii sunt privite cu responsabilitate nu numai pentru că aceştia sunt parteneri de întrecere deosebit de redutabili, ci si pentru că in compania lor se poate face verificarea adevăratului potenţial al jucătorilor“. DAN NICULESCU : „Braboveanu, Fluturaş, Popa, David, şi Uglai vor constitui formaţia de bază care va fi completată, pe parcurs, cu Ivascencu, Marinache, Ilihuţă, Caraion şi Vasilică, ultimul fiind promovat recent in lotul nostru divizionar. Desigur, in echipa Dinamo se va resimţi absenta internaţionalului Dan Niculescu (bolnav de hepatită), dar ceilalţi jucători sunt hotăriţi să facă tot posibilul pentru a remonta acest handicap şi a evolua la potenţialul lor maxim in meciurile de simbătă si duminică“. Calitatea de conducător de joc, o specialitate a dinamovistului „ Dr. Fluturaş în turneele finale ale cupelor europene la volei masculin DINAMO ŞI STEAUA AU CA ADVERSARE REDUTABILE ECHIPE SOVIETICE Ce era de aşteptat, s-a petrecut : ambele noastre reprezentante in cupele europene la volei masculin Dinamo şi Steaua s-au calificat în turneele finale, programate intre 19 si 21 februarie la Paris (C.C.E.) şi Bruxelles (Cupa cupelor). Era de aşteptat, dar nu intru totul sigur. Deşi învingătoare cu 3—0, pe teren propriu, in prima manşă, atît Dinamo cit şi Steaua primiseră replici puternice din partea adversarelor lor — V.V.C. Verbunt Vught şi, respectiv, Real Madrid (aceasta cu cunoscutul şi valorosul internaţional iugoslav Bogoevschi la pupitrul sextetului) — şi era firesc ca în faţa propriului public, gazdate să încerce marea surpriză : calificarea la punctaveraj. Dealtminteri, la capătul meciului tur din sala Dinamo, voleibaliştii olandezi, care acumulaseră surprinzător de multe puncte în cele 3 seturi (32), s-au şi exprimat în acest sens, declarind ferm că se vor califica ! Faptul că în cele 3 faze ale actualei ediţii a cupelor (a 23-a în C.C.E. şi a 10-a în Cupa cupelor) s-au petrefcut cele mai numeroase calificări la punctaveraj crea unele incertitudini. Dar clasa superioară a voleibaliştilor români avea să obţină în cele din urmă cîştig de cauză. Dinamo s-a calificat cu scorul general de 5—3 iar Steaua cu 4—3. In meciul de la Vught, dintre Dinamo şi V.V C. Verbant, desfăşurat intr-o atmosferă de mare interes, în faţa unor tribune electrizate susţinînd permanent (şi cu fanfară !) dar in mod sportiv echipa locală, campionii noştri au demonstrat din nou că alcătuiesc o echipă redutabilă care, atunci cînd situaţia o cere, se mobilizează total şi-şi impune superiorita-Aurelian BREBEANU 1Continuare in cap 2-3) Voleibaliştii de la Verbunt Vught ratează atacul in fata campionilor noştri Munca educativă, parte integrantă a pregătirii „ŢINEM LA MARCA FABRICII ŞI CÅND SE AFLAM PE TRICOURILE DE SPORT“ Pe lingă o bogată şi sistematică activitate sportivă de masă, la întreprinderea de mecanică fină din Bucureşti, mai bine spus in cadiul asociaţiei sportive a acesteia, se desfăşoară şi o mereu mai intensă activitate de performanţă. Denumirea „Mecanică fină" o intilnim în alte şi alte clasamente şi dacă iubitorii statornici ai sportului se gindesc in primul rind la fotbal, in care Mecanică fină activează in divizia „B‘, vom aminti că asociaţia din Obor are echipe şi in campionatele republicane de baschet box, şah, handbal şi tenis de masă, de la divizia „A“ şi pînă în competiţiile de sector. O socoteală rotundă duce la 350 de sportivi — copii, juniori şi seniori — şi 12 antrenori şi instructori sportivi. Aşadar, un detaşament numeros, fiecare cu „calendarul“ său, cu problemele sale de pregătire, asigurare materială, buget etc., toate cite se cer unor secţii de performanţă. Fără să se laude, tovarăşii din consiliul asociaţiei sportive „Mecanică fină“ afirmă că „lucrurile sunt destul de bine puse la punct, că treburile se desfăşoară firesc, in general nu sunt probleme deosebite“ (ing. Ştefan Blaier, preşedintele asociaţiei). Explicaţia ? Secţiile pe ramură ştiu ce au de făcut, au un plan de muncă detaliat, parte integrantă din planul asociaţiei, se stabilesc termene şi responsabilităţi. Ni se dă un asemenea plan, întocmit pe primul semestru al anului, în care s-a prevăzut şi analiza in consiliu a muncii educative. Am aflat cine sunt antrenorii, cum se face pregătirea... Dar de educaţia sportivilor cine şi cine se ocupă ? am întrebat — şi răspunsurile au venit, avalanşă, de la preşedinte, de la secretarul asociaţiei, Ştefan Constantinescu, de la Constantin Neagu, vicepreşedintele sindicatului, de la tovarăşi care conduc secţii pe ramură de sport. Da, sunt toţi de acord, am atins o problemă im-Mircea COSTEA (continuare in pag 2-3)