Steagul Roşu, iunie 1953 (Anul 8, nr. 125-149)

1953-06-11 / nr. 133

Secretarul organizației de bază din întreprindere Organizațiile de bază sunt temelia partidului nostru. De activitatea lor organizatorică și politică depinde în mod nemijlocit mobilizarea comuniștilor și a tuturor oamenilor muncii în lupta măreață pentru construirea socialismului. Un rol de cea mai mare însemnătate în educarea clasei muncitoare— clasa conducătoare a statului nostru— în spiritul socialismului, precum și în lupta pentru îndeplinirea planului cincinal în patru ani cu organizațiile de bază din întreprinderi. Nivelul muncii de partid în întreprinderi și rezultatele ei depind în mare măsură de felul cum își înțeleg sarcinile și cum muncesc secretarii organizațiilor de bază, de devotamentul și spiritul lor revoluționar, de pregătirea lor politico-ideologică, de vigilența lor, de capacitatea lor de a conduce în stil comunist și de a educa massele. La depoul C.F.R. Ploești, de pildă, organizația de bază nr. 2 al cărei secretar este tov. Axente Stan a reușit de a antreneze majoritatea muncitorilor și tehnicienilor în întrecerea socialistă. Desfășurând munca de agitație politică în rândurile muncitorilor, organizația de bază a izbutit să extindă mișcarea stahanovistă, ceea ce a dus la îndeplinirea și depășirea planului de producție, secția fiind fruntașă pe depou. Organizația de bază, în frunte cu secretarul, dezvoltă critica și autocritica, educă pe comuniști în spiritul unei atitudini neîmpăcate față de lipsuri, le ridică necontenit rolul de avantgardă în producție și în viața obștească. Secretarul organizației de bază trebue să aibă în centrul atenției problemele producției, întrecerea socialistă, grija pentru extinderea experienței înaintate a stahanoviștilor și fruntașilor. Rolul secretarului și al membrilor biroului organizației de bază este să sădească în muncitorii și tehnicienii uzinei atitudinea creatoare față de muncă, năzuința către acțiuni îndrăznețe, inovatoare, care împing înainte tehnica, ridică mereu productivitatea muncii. Sprijinind cu dragoste, cu pasiune, inițiativele creatoare, secretarul trebuie să combată fără cruțare rutina, birocratismul, conservatorismul. De secretarul organizației de bază depinde în mare măsură justa exercitare a dreptului de control al organizației de bază din întreprinderi asupra activității conducerii administrative. Din păcate, în unele întreprinderi, acest control este ca și inexistent; alteori el se face într’un mod nejust, care duce la substituirea organelor administrative, la acte inadmisibile de călcare a principiului conducerii unice în întreprindere. Secretarul organizației de bază nu trebue să uite nicio clipă că succese trainice în munca economica nu pot fi obținute fără o muncă politică serioasă. Tocmai de aceea, Hotărîrea C.C. al P.M.R. cu privire la îmbunătățirea muncii de agitație politică prevede că secretarul organizației de bază trebue să conducă personal munca colectivului de agitatori. Secretarul organizației de bază are datoria să se preocupe cu o deosebită grijă de educarea membrilor și a candidaților de partid, astfel ca fiecare să fie un luptător activ pentru traducerea în viață a liniei și a hotărîrilor partidului. El însuși trebue să dea exemplu de disciplină de partid și de stat, prin aplicarea întocmai a legilor statului și a hotărîrilor partidului și guvernului, să vegheze ca în întreprindere interesele partidului și statului să fie puse mai presus de orice. In munca de educare a comuniștilor, secretarul trebue să se ocupe în mod special de învățământul de partid, de îmbunătățirea necontenită a calității lui. O deosebită însemnătate educativă are strângerea cotizațiilor de partid, de care secretarul organizației de bază trebue să se ocupe personal. Secretarul trebue să asigure o jostă conducere de partid a organizației U.T.M., care reprezintă o însemnată rezervă de cadre a organizației de partid, îndeplinirea sarcinilor multiple ale organizației de bază este posibilă numai printr'o conducere pricepută, printr'o muncă sistematică, planificată. Secretarul organizației de bază să țină în câmpul său vizual toate sarcinile principale. Ca să nu greșească, el trebue să învețe să îmbine munca politică cu munca economică, să concentreze principalele forțe asupra acelei sarcini care constitue veriga principală a muncii și de a cărei rezolvare depinde îndeplinirea tuturor celorlalte sarcini. Oricât de priceput și de experimentat ar fi secretarul organizației de bază, dacă va căuta să facă față muncii de conducere lucrând de unul din Articol de fond , din „Scânteia“, nr. 2683, gur, — el se va împotmoli inevitabil. In multe cazuri, munca de partid merge prost tocmai din cauză că secretarul organizației de bază lucrează sectar, fără a se sprijini pe biroul organizației și pe massa comuniștilor. Așa, de pildă, în organizația de bază Nr. 9 de la Uzina de Tractoare-Orașul Stalin, din cauza muncii sectare a secretarului, tov. Marin munca politică este slabă, Alexandru, disciplina muncii ,lasă de dorit. Aplicând consecvent principiul conducerii colective, secretarul organizației de bază are datoria să antreneze pe toți membrii biroului la pregătirea, discutarea și luarea hotărîrilor, la întreaga muncă de conducere, repartizându-le în răspundere personală sarcini de seamă, potrivit cu aptitudinile și pregătirea fiecăruia. De secretar depinde în primul rând ca munca membrilor biroului să fie înmănunchiată într-un ansamblu organizat, ca organizația de bază să devină un adevărat colectiv unit în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor. Biroul, și în primul rând secretarul, trebue să dezvolte și să întărească democrația internă de partid, astfel ca întreaga organizație să ia parte activă la luarea hotărîrilor celor mai importante și la controlul executării hotărîrilor. Munca trebue în așa fel organizată, ca toți comuniștii să aibă sarcini concrete și mobilizatoare. Ajutând și îndrumând pe membrii biroului în activitatea lor, secretarul organizației de bază trebue să exercite un control permanent al îndeplinirii hotărîrilor și sarcinilor de către, ceilalți membri ai biroului și de către membrii organizației de bază, să antreneze massa în exercitarea controlului. Secretarul și întregul birou au datoria sfântă de a veghea la desfășurarea largă a autocriticii și criticii de jos. Secretarul trebue să fie pildă de atitudine cinstită față de critică. Acela care respinge critica, o înăbușă, nu este demn să stea într'un post de conducere în partid. Legătura strânsă a secretarului și a membrilor biroului cu massele are o însemnătate hotărîtoare pentru îndeplinirea sarcinilor ce stau în fața organizației. Secretarul trebue să-și câștige prin muncă, prin atitudine tovărășească, principială, stima, respectul și dragostea masselor, autoritatea politică și morală absolut necesară pentru a putea conduce massele, să știe nu numai să învețe massele, ci să și învețe de la masse. Secretarul trebue să se poarte astfel față de oamenii muncii, încât aceștia să vadă în el pe cel mai apropiat sfătuitor al lor, căruia să i se adreseze cu încredere pentru a-i cere îndrumări, pentru a-i aduce la cunoștință lipsuri, greșeli cu convingerea că vor fi ascultați și înțeleși, că sesizările lor juste vor fi rezolvate. Pentru a putea conduce massele, secretarul trebue să cunoască bine oamenii — membrii de partid, cadrele de conducere ale întreprinderii, stahanoviștii și fruntașii, inginerii, tehnicienii, — să cunoască pregătirea lor, calitățile și lipsurile lor, purtarea lor în muncă și în familie, mediul în care trăesc, greutățile pe care le întâmpină. Numai astfel el va putea să aibă o atitudine diferențiată, individuală față de fiecare în parte, pentru a-i educa, a-i ajuta să se ridice. Grija față de om și de nevoile lui trebue să fie lege pentru secretarul organizației de bază. Pentru a putea conduce concret, nu ,,în general”, secretarul organizației de bază are nevoie de cunoștințe temeinice și multilaterale. Secretarul organizației de bază trebue să muncească neobosit pentru a-și însuși învățătura marxist-leninistă și a-și ridica mereu nivelul politic și ideologic, el trebue să-și lărgească orizontul cultural, să se intereseze îndeaproape de problemele tehnice, economice, să îndrăgească literatura, arta, cartea să-i fie un prieten nedespărțit. In educarea și creșterea secretarilor organizațiilor de bază, în înarmarea lor cu arta conducerii, un rol hotărîtor îl au comitetele regionale, raionale și orășenești de partid. Unele comitete regionale și raionale de partid dau o atenție deosebită educării secretarilor organizațiilor de bază. Comitetul raional de partid Câmpina, de pildă, organizează seminarii cu secretarii organizațiilor de bază din întreprinderi, obișnuește să asculte rapoarte ale unor secretari de organizații de bază, să analizeze activitatea acestora, să organizeze schimburi de experiență pentru răspândirea metodelor înaintate în munca de partid. Toți secretarii organizațiilor de bază din întreprinderi sunt încadrați în învățământul de partid. .(Urmare în pag. IV-aJț Anii VIII Seria 111 Nr. 133 (1612) i pagini 20 ban) 10 Il Iunie 1953 In interior off Pentru îmbunătățirea activității sfatului popular din comuna Itești. (pag. 2 a). Vom fi prezenți la Festivalul de la București. (pag. 2 a) Femeile din raionul Tg. Ocna sprijină activitatea comitetelor de luptă pentru pace (pag. 2-a). Noi locuințe pentru muncitori. (pag. 2-a). zîn filiflî* Cea de a 7-a ședință, reprezentanților autorităților militare americane,britanice, franceze și sovietice( pag. A-a).Comunicatul delegației coreeano-chineze la tratativele de armistițiu din Coreea cu privire la acordul realizat In chestiunea repatrierii prizonierilor de război. (pag. 4-a). Lucrările Congresului Mondial al Femeilor. (pag. 4-a). Pe întinsul regiunii noastre Succese în lupta pentru plan Colectiviștii din Români muncesc cu râvnă Colectivul grupului fabricilor „6 Martie” din Roznov, a reușit datorită muncii intense desfășurate să obțină în cursul lunii Mai succese importante în lupta pentru plan. El și-a realizat sarcinile de plan la debitare rășinoase în proporție de 100,89 la sută, la debitare foioase în proporție de 119,93 la sută, iar la doage in proporție de 124 la sută. La obținerea acestor frumoase succese au contribuit din plin tovarășii Râmbu Gheorghe galerist, Groti Lino încărcător vagoane și Cocoară lean descărcător. Pentru succesele obținute în producție în cursul lunii trecute galeristul Bâmbu Gheorghe și pendularista Malanca Vera care aplică cu succes metodele sovietice Cotlear, Voroșin și Corabelnicova au primit înaltul titlu de stahanovist. Corespondent, LIMBOI GH. (Dela tov. GRADINARU GH.). In campania însămânțărilor de primăvară, membrii gospodăriei agricole colective „Filimon Sârbu” din comuna Români, raionul Buhuși, au obținut succese frumoase. Muncind cu tot elanul ei au reușit să termine efectuarea însămânțărilor cu 14 zile, înainte de termenul fixat de Ministerul agriculturii și cu 9 zile înainte față de angajamentul luat. Datorită succeselor realizate pe frontul însămânțărilor de primăvară colectiviștii din România au primit steagul de ,,Gospodărie fruntașă pe regiune în campania însămânțărilor din primăvara anului 1953”.. Hotărîți să-și îndeplinească angajamentul a luat, de a mări producția din acest an, cu 30 la sută, față de anul trecut, membrii gospodăriei colective din România muncesc din plin la efectuarea lucrărilor de întreținere a culturilor, la plivit și prășit. Până zilele trecute, ei au reușit să efectueze de două ori plivitul celor 83 hectare cu grâu de toamnă, 10 hectare cu orz, 10 hectare cu ovăz, 10 hectare cu borceag și celor 3 hectare cu in. Deasemeni, ei au efectuat prașila 1-a la cele 10 hectare cu sfeclă de zahăr, 14 ha, cu floarea soarelui, 2 hectare cu mac, 3 hectare cu sfeclă de zahăr-butași, precum și la însemnate suprafețe cultivate cu chimion și muștar. Colectiviștii din Româniau înregistrat succese frumoase și în efectuarea lucrărilor în grădina de legume și zarzavat. In efectuarea muncilor de întreținere a culturilor, locul de frunte îl ocupă brigada întâia, condusă de brigadierul Ioan Drăgoi. Succese deosebite în lupta pentru întreținerea culturilor au obținut colectiviștii Alexandru Teacă, Despina Boiță, Maria Ioan Cosma, Maria Astanei, Didina Politic, loan Iacoboaiea, șefa de echipă, Lucreția N. Antohi și alții. Roadele luptei Tinerii de la uzina Diesel — șantierul hidrocentralei ,,V. I. Lenin” deia Bicaz, muncesc cu multă însuflețire pentru a întâmpina Festivalul Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie cu noi succese în lupta pentru pian. Paralel cu realizările obținute în ceea ce privește depășirea sarcinilor de plan membrii brigăzii păcii ,,Nikos Beloiannis” condusă de utemistul Leanca Florea, cât și membrii brigăzii utemiste conduse de Vicol Constantin au reușit să obțină frumoase succese și în lupta pentru tot mai multe economii. Astfel brigada păcii condusă de atemistul Leanca Florea a realizat o pentru economii economie de 2.649 lei prin reducerea consumului specific de combustibil. Această brigadă aplică cu mult succes metodele sovietice Voroșin, Gorabelnicova și Cotlear. Brigada utemistă condusă de Vico Constantin a realizat tot prin reducerea consumului specific de combustibil o economie în valoare de 2.073 lei. Membrii acestor două brigăzi cât și ceilalți tineri din cadrul uzinei continuă cu tot mai multă însuflețire lupta pentru a obține în cinstea Festivalului Mondial tot mai frumoase succese în muncă. Coresp. A. CANDIDE Tot mai multa cherestea La fabrica de cherestea Plăeșul— Tg. Neamț brigăzile păcii, de tineret și de producție muncesc neobosit pentru a-și realiza cu succes sarcinile de plan, pentru a da o producție tot mai sporită de cherestea. Succesele obținute în munca de zi cu zi, sunt dintre cele mai frumoase. In hala de gatere de pildă brigăzile păcii conduse de tovarășii Gh. Apostol și comunistul Humulescu Ioan au reușit să-și depășească normala debitare rășinoase cu respectiv 12 și 11 la sută. Tot în această hală brigadă de tineret condusă de tovarășul Acatincei Gheorghe a realizat o depășire de plan de 5 la sută. Din depozitul de bușteni s-a evidențiat brigada condusă de comunistul Irimia Vasile a cărei depășire de normă a fost de 36 la sută, iar din depozitul de cherestea brigada păcii condusă de Marian Ioan cu o depășire de 47,3 la sută. Coresp. CONSTANTINIU EMIL Tineri fruntași în lupta pentru economii In cinstea Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie, tinerii muncitori de la fabrica de pielărie și încălțăminte ..Partizanul , din Bacău, muncesc neobosit pentru a realiza tot mai însemnate succese în lupta pentru plan. Realizările obținute în luna Mai au fost dintre cele mai frumoase. Astfel la pildă brigada de tineret de la secția croit condusă de tovarășul Crețu Atanasie a reușit să realizeze în întreaga lună o economie de 11.996 decimetri patrați piele. Din cadrul acestei brigăzi s’au evidențiat în mod deosebit tinerii Casapu M., Băisan Elena și Micu Vasile, care au realizat economii de piele în valoare de 914. 667 și 736 lei. Un frumos succes a fost obținut și de către tânărul Stelinberg Litman de la secția croit care lucrează la faza croit căptușeală pentru încălțăminte. In cursul lunii Mai acest tânăr a reușit să economisească cantitatea de 93,50 metri pânză, însuflețiți de succesele obținute în cursul lunii Mai tinerii dela fabrica „Partizanul” desfășoară cu tot mai mult elan steagul întrecerii socialiste, hotărîți să întâmpine Festivalul Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie cu noi și noi succese în lupta pentru realizarea cincinalului în numai patru ani. Luptă pentru obținerea unei recolte bogate Pe întreg cuprinsul regiunii noastre, țăranii muncitori, colectiviști și întovărășiți, intensifică lupta pentru obținerea unei recolte bogate, pentru a da patriei tot mai multe cereale. In acest scop, ei întrețin cu cea mai mare grijă culturile. Avântați în lupta pentru îndeplinirea planului la lucrările de întreținere a culturilor, membrii gospodăriei agricole colective „Horia, Cloșca și Crișan” din comuna Gârleni, raionul Buhuși, au reușit să termine în întregime lucrările de întreținere a culturilor. In fruntea luptei pentru o recoltă bogată, s’au situat colectiviștii din echipa a doua, condusă de tovarășul Aoranei Emanoil, care organizându-și în mod temeinic munca, a reușit ca la efectuarea prășitului să obțină zilnic o depășire de normă, de 20 la suta. Din această echipă s’au evidențiat in mod deosebit colectivistele Runcanu Maria, Macovei Tița, Macovei Natalia, Pleșcan Ioana și altele. Succese frumoase au obținut în munca de întreținere a culturilor și echipa a patra, condusă de tovarășul Samoilă Ioan, care deasemeni a obținut zilnic o depășire de normă de 5 la sută. Țăranii întovărășiți din Turturești îngrijesc cu drag culturile Cuvântarea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej la Congresul fruntașilor din gospodăriile agricole colective, a dat un puternic imbold în munca de zi cu zi, țăranilor muncitori întovărășiți din satul Turturești, comuna Căciulești, raionul Piatra Neamț. Muncind cu sârguință la întreținerea culturilor, ei au reușit să privească întreaga suprafață însămânțată cu grâu de toamnă, precum și celelalte culturi de păroase. Deasemeni, ei au reușit să prășească o importantă suprafață de teren însămânțată cu culturi prășitoare. Cele mai frumoase succese în lupta pentru îngrijirea culturilor au obținut țăranii întovărășiți Vasile Țugui, Vasile Nicolae Căpitanu, Vasile L. Săsu și alții. Cursuri de alfabetizare pe timpul verii In activitatea cursurilor de alfabetizare din raionul Moinești, s’au înregistrat succese cu prilejul examenelor. Numai la Sovrompetrol Zemeș și Moinești, au fost alfabetizați în acest an 362 de muncitori cărora li s’au creat astfel posibilități de calificare. Pentru a desfășura cu mai mult succes munca de alfabetizare și pentru contribui la lichidarea cât mai graba nică a analfabetismului, sfatul popular raional a luat inițiativa de a deschide cursuri de alfabetizare și pe timpul verii la întreprinderi și în comuna. Astfel s’au deschis cursuri de alfabetizare la Oficiul 1 producție și Oficiul 1 foraj Zemeș, în satul Vâslești, etc. Interesul pentru această muncă nu a fost manifestat în aceeași măsură de unele conduceri de întreprinderi ca cele de la I.F.E.T. și I.F.I.L. Comănești și Dărmănești, carbonifera Comănești, care nu dau atenție alfabetizării salariaților lor, neștiutori de carte. Sfatul popular trebue să întărească colaborarea cu aceste întreprinderi popularizând această acțiune prin căminele culturale, adunări populare, stația de radioficare, etc. Corespondent V: BRAILA Un combinat In plina dezvoltare Din trenul de dimineață coboară în gara Roznov zeci de oameni îndreptându-se spre poarta mare a combinatului forestier ,,11 Iunie”. Sute de oameni, locuitori ai satelor din împrejurimi se îndreptau în acel ceas al dimineții, când sirena vestește peste întinderile satului începutul unei noi zile de muncă, spre secțiile de lucru. Mașinile își încep buruitul obișnuit, buștenii intră prin vâlțurile gaterelor, prefăcându-se în scânduri care iau drumul fie spre secțiile de prelucrare din combinat, fie spre marile șantiere ale patriei noastre. Aici e forfotă continuă, e zgomot continuu. E forfota și zgomotul muncii libere și însuflețite. * Cu ani în urmă, privind din acelaș tren, spre aceeași fabrică, ochii îți întâlneau o îngrămădire de clădiri murdare, deteriorate, unde munca se desăvârșea sub amenințarea cnutului patronilor. Era o „făbricuță”, un simplu izvoraș de aur, printre atâtea alte moșii și proprietăți ale unei odrasle regale. Muncitorii, în cea mai mare parte țărani săraci din împrejurimi, veniți aici să-și câștige bucata lor de pâine, își începeau ziua de muncă sub amenințarea de a fi în fiecare clipă victima unui accident din cauza condițiilor înapoiate, în care lucrau. Nimeni pe atunci, nu se interesa să creeze posibilități mai bune de muncă și de trai, celor care le umpleau buzunarele cu aur. La conducerea fabricii s-au perindat dela înființare până în 1948, mulți patroni dar niciunul nu avea alt gând, decât acela de a se îmbogăți, de a se îmbogăți pe orice cale, de pe spinarea muncitorilor și cu cât mai puține investiții.-11 Iunie 1948...¥ O zi deosebită. In această zi, soarele a strălucit cu mai multă putere parcă, luminând inimile și chipuriile celor obidiți. 11 iunie 1948, a însemnat pentru muncitorii fabricii din Roznov ca pentru toți muncitorii țării, o cotitură hotărîtoare spre o viață mai bună și mai infloritoare. Cu o bucurie nespusă a fost primită în adunarea generală pe fabrică, vestea naționalizării, act revoluționar înfăptuit sub conducerea partidului nostru iubit. In acea zi de neuitat, cei mai buni muncitori au cerut partidului, ca fabrica lor să poarte numele de 11 Iunie. Anii au trecut, unul după altul, și una după alta au venit victoriile muncitorilor liberi. Pe locurile fabricii mici, părăginite, de altă dată, la Roznov s-a dezvoltat un combinat forestier, cu secții noi ca cea de prelucrăre a deșeurilor, care aduce lunar un venit de circa 8-10.000 lei, secția de case prefabricate și altele. Un rol de seamă în dezvoltarea acestui combinat, l-a avut ajutorul Uniunii Sovietice. Munci ca trasul buștenilor în depozit, care se executau înainte manual, se fac astăzi cu un transportor mecanic, de fabricație sovietică. Secționarea buștenilor, se face cu patru fierăstraie electrice moderne, venite din U.R.R.S. Dar ajutorul sovietic, nu a constat, numai în mașini. Sute de muncitori au luat contact cu tehnica sovietică, cea mai înaintată tehnică din lume, însușindu-și prețioase metode de muncă.încă de la’ poarta’ combinatului, te întâmpină un panou uriaș, de pe care te privesc cei mai buni muncitori, care s’au dezvoltat odată cu fabrica, datorită grijii pe care le-o acordă partidul. In primele luni după naționalizare, printre alții care au venit să lucreze la combinat a fost și țăranul Amariei Nicolae, care vreme îndelungată, argătise la chiaburi. A intrat ca muncitor zilier, necalificat. Dar colectivul puternic în mijlocul căruia muncea, i-a făcut ca în scurt timp să îndrăgească lucrul, să înțeleagă că astăzi lucrează pentru el și că lucrând mai bine, va putea să trăiască mai bine. Anii au trecut. Din țăranul neștiutor, partidul a crescut muncitorul calificat de azi, care aplică cele mai înaintate metode de muncă. Meritele sale au fost răsplătite de conducerea fabricii, prin acordarea înaltului titlu de stahanovist, iar la 30 Noembrie 1952, a fost ales de către tovarășii lui, deputat în Marea Adunare Națională. Printre cei care au contribuit efectiv la creșterea noilor muncitori fruntași în combinat, au fost comunistul stahanovist Scalba Ludovic, Abramovici I., etc. Ei n’au precupețit niciun efort și n’au dat niciodată înapoi în fața greutăților. Munca lor perseverentă a fost plină de roade, iar rândurile muncitorilor înaintați educați de partid, au continuat să se mărească. Printre ei se află stahanoviștii Ținea Doroftei, Cociorbă Gh., tineri care se califică acum după metoda :Calearea Blănută Mihai si altii.Combinatul are astăzi 8 stahanoviști și 42 fruntași în producție. Un rol de seamă în creșterea și educarea muncitorilor din combinat, îl are biblioteca, cu peste 6000 volume și clubul, unde ei învață din experiența celor mai înaintați tovarăși ai lor. O preocupare de frunte a partidului, este crearea de cât mai bune condiții de muncă și viață, celor ce muncesc. Astfel s-a creat în incinta combinatului o cantină cu circa 500 locuri, o baie și un cămin de zi. Mame ca stahanovista Malanca Vera care are doi copii la acest cămin, pot munci fără de grijă în timpul celor 8 ore. Nu de mult au fost date în folosință 6 locuințe muncitorești. Săptămâna aceasta vor mai intra în locuințe noi, încă 5 familii. Printre cei care se bucură de confortul acestor locuințe se află fruntași în producție ca Fanariu Ioan, Juravlea Ilie și alții. Minunata dezvoltare a combinatului forestier „11 Iunie” din Roznov este o dovadă grăitoare a avântului pe care îl ia patria noastră sub conducerea partidului, pe calea industrializării socialiste, pe calea socialismului. In fața combinatului „11 Iunie” din Roznov stă astăzi sarcina de cinste de a produce din ce în ce mai multe cantități de cherestea, contribuind astfel la lupta comună a oamenilor muncii din patria noastră pentru îndeplinirea cincinalului în 4 ani, pentru apărarea păcii. I. CHIRILOIU A. MÎRCEA