Steagul Roşu, octombrie 1953 (Anul 8, nr. 228-254)

1953-10-14 / nr. 239

Spionajul și teroarea — metode ale politicii cercurilor agresive In fața Tribunalului Militar din București s’a judecat procesul grupului de spioni și teroriști parașutați de serviciul de spionaj american cu scopul de a desfășura acțiuni de spionaj, terorism și alte forme de activitate subversivă pe teritoriul țării noastre. Toți oamenii cinstiți, toți acei cărora le sunt scumpe independența patriei și pacea primesc cu adâncă satisfacție sentința dreaptă a Tribunalului Militar, care exprimă fermitatea necruțătoare a puterii populare față de oricine atentează la viața și munca pașnică a poporului, la independența și suveranitatea statului nostru democrat-popular, întreaga desfășurare a procesului — mărturisirile criminalilor din boxă, depozițiile martorilor, armele și celelalte corpuri delicte expuse în sala de judecată au constituit o demascare directă zdrobitoare, fără putință de tăgadă, a politicii agresive a cercurilor influente din Statele Unite, a metodelor nemaiîntâlnite pe care aceste cercuri le practică în relațiile internaționale, a uneltirilor războinice la care se dedau împotriva țării noastre ca și a celorlalte state democrate. In timp ce întreg lagărul democrat în frunte cu Uniunea Sovietică desfășoară cu energie neobosită lupta pentru rezolvarea pe cale pașnică, prin tratative sincere între părțile interesate, a tuturor problemelor internaționale litigioase sau nerezolvate — forțele agresive de peste ocean fac tot ce le stă în putință pentru a împiedica realizarea destinderii dorite de popoare, pentru a învenina și mai mult atmosfera internațională. Respectarea drepturilor popoarelor celorlalte țări mari și mici, neamestecul in treburile interne ale altor state, respectarea normelor internaționale stabilite sunt principii care stau la baza întregii activități internaționale a țărilor lagărului democrat. In schimb, pentru forțele agresive, care se tem că destinderea încordării internaționale va diminua profiturile fabuloase ale monopolurilor de pe urma cursei înarmărilor, niciun mijloc nu este considerat prea josnic când este vorba de înveninarea atmosferei internaționale. „Războiul rece“ și îndeosebi activitatea subversivă, de provocare și diversiune, pe care o duc organele de spionaj americane împotriva țărilor democrate, constitue forme principale de manifestare a politicii cercurilor agresive. In cursul procesului judecat la București s’a dovedit fără putință de tăgadă că serviciul de spionaj american recrutează dintre rămășițele fascistelegionare care s’au salvat din naufragiul hitlerist, spioni și diversioniști, îi instruesc în școli speciale în Germania occidentală, Franța, în Grecia, îi înarmează până în dinți, iar apoi din avioane americane, care violează spațiul nostru aerian, îi strecoară hoțește, noaptea, pe teritoriul țării, cu misiunea de a săvârși acte criminale de provocare și diversiune. Asemenea amestec grosolan în treburile interne ale unui stat suveran, asemenea practici gangsterești sunt fără precedent în relațiile dintre state. Istoria relațiilor internaționale nu a cunoscut încă o activitate subversivă de asemenea proporții, un amestec atât de brutal în treburile interne ale statelor, provocări atât de sistematice ca acelea pe care le desfășoară în prezent forțele agresive. In ciuda protestului opiniei publice internaționale, faimoasa „lege a securității mutuale” adoptată încă în 1951 de Congresul american nu numai că nu a fost abrogată, ci dimpotrivă, sumele alocate pentru acțiunea de subminare în țările democrate sporesc deja un an la altul. Organizarea unor școli de spionaj, ca acelea în care au fost instruiți huliganii fasciști, arsenalul cu care au fost prevăzuți, monedele de aur și sumele de bani ce li s’au pus la dispoziție — iată cum se cheltuiesc dolarii sterși din sudoarea contribuabilului american. In ultima vreme, alarmați de rezistența crescândă a popoarelor împotriva politicii „de forță” a Statelor Unite și de neliniștea care a cuprins chiar unele cercuri ale blocului atlantic, exponenții acestei politici și-au înmulțit declarațiile fățarnice despre așa zisa lor dorință de „pace” și de „înțelegere”. In cuvântarea rostită la tribuna O.N.U., Dulles a mers chiar până acolo încât a afirmat că S.U.A „nu îndeamnă pe alții la violență”. Dar ce preț se poate pune pe asemenea declarații o demonstrează școlile crimei organizate pe teritoriul Franței, Germaniei occidentale și Greciei de către spionajul american, pistoalele și grenadele, otrăvurile și substanțele explozibile, cu care au fost dotați spionii parașutați din avioane americane, misiunile tâlhărești ce le-au fost încredințate de către serviciul de spionaj american. Criminalii din boxă n’au făcut niciun secret din faptul că misiunile ce li s’au încredințat fac parte integrantă din pregătirile de război ale cercurilor agresive din S.U.A. îndreptate împotriva Articol de fond apărut în „Scânteia“ nr. 2791, Uniunii Sovietice și a țărilor de democrație populară. Tocmai în cadrul acestor pregătiri le-a încredințat serviciul de spionaj american misiunea mârșavă de a înjgheba o „coloană a 5-a” în interiorul țărilor democrate. Procesul a scos în evidență cât de nerealistă, cât de mioapă este așa numita politică de subversiune pe care o duc cercurile agresive în țările democrate, înșiși acuzații din boxă au fost nevoiți să recunoască izolarea lor de massele populare, faptul că în țara noastră le arde pământul sub picioare spionilor și trădătorilor de țară. Ei au simțit de la început că poporul le este ostil. Puterea statului democrat-popular și a organelor de securitate, care stau de veghe cuceririlor poporului, își are izvorul în sprijinul activ al masselor. însuflețiți de un înalt patriotism, oameni ai muncii au adus o contribuție activă la descoperirea spionilor parașutați, demonstrând odată mai mult atașamentul poporului față de regimul democrat-popular, forța statului nostru. Inspiratorii și organizatorii politicii subversive în țările democrate au fost pe deplin demascați în fața opiniei publice mondiale. Lumea întreagă a aflat încă o dată despre metodele pe care le folosesc cercurile influente din S.U.A. în aplicarea politicii lor. Procesul a arătat cu prisosință din ce mediu își recrutează uneltele spionajul american. Huliganii fasciști, criminalii de război fugiți de teama judecății popoarelor, legionarii cu un trecut bogat în crime—iată cine sunt învestiți cu încrederea Washingtonului. Fascismul a devenit un aliat principal cercurilor agresive americane. In aceasste condiții, nu constitue oare dovada celei mai crase nerușinări faptul că tocmai oblăduitorii fascismului ne dau lecții de „democrație” și se opun intrării României la O.N.U., deși țara noastră este pe deantregul îndreptățită la acest lucru ? Nu întâmplător preferințele spionajului american s’au oprit asupra legionarilor. Prin întregul lor trecut mizerabil, acești înrăiți trădători și vânzători de patrie prezentau cele mai bune garanții pentru centrul de spionaj american. Toată lumea știe că „Garda de Fier“ a fost creată de fostele partide „istorice“ ca o organizație de provocatori împotriva clasei muncitoare și de pogromiști fasciști. Activitatea acestei organizații fascise este un lanț nesfârșit de crime sângeroase și de trădări abjecte împotriva poporului nostru. Ca unealta a hitlerismului și agentură a Gestapoului, ea a predat țara în mâinile lui Hitler. Gata să se vândă cui plătește mai bine, căpeteniile legionare au trecut cu întreg inventarul din solda Gestapoului în solda spionajului american, pe care îl slugăresc cu acelaș zel de agenți plătiți. In fața Tribunalului toți — fără excepție — sub povara probelor zdrobitoare au făcut mărturisiri complecte. Spionii au arătat cum și-au făcut instrucția în școlile de spionaj americane, cum s’au pregătit în „arta“ spionajului, cum au fost învățați să ucidă, cum au fost înarmați și parașutați, cum au încercat să realizeze pe teritoriul țării acțiunile teroriste și diversioniste pentru care au fost trimiși, să-și transmită informațiile de spionaj din diferite domenii de activitate ale statului nostru. Pe banca acuzării au stat alături de spionii parașutați o serie de complici care i-au găzduit și le-au acordat sprijin. Ei au fost recrutați din elemente fasciste-legionare, hitleriști, foști moșieri și capitaliști, chiaburi, foști jandarmi, adică jefuitori și împilatori din totdeauna ai poporului muncitor. Sentința Tribunalului exprimă hotărîrea fermă a poporului român de a nimici pe spionii, teroriștii și diversioniștii din solda spionajului imperialist, precum și pe acei care dau sub orice formă vreun sprijin unor asemenea bandiți. Pentru asemenea mercenari fără scrupule și pentru cei care favorizează — câtuși de puțin — crime împotriva patriei, nu poate exista niciun fel de cruțare ! Nu se poate admite ca in timp ce milioanele de oameni ai muncii din patria noastră își consacră eforturile operei de construire pașnica^ clădirii unei vieți mai bune pentru ei si pentru copiii lor, întăririi și înfloririi Republicii Populare Române — huligani ,fasciști, oameni fără conștiință și fără de patrie, gata să se vândă pentru un blid de linte, să uneltească din umbră pentru a lovi mișeleste în cuceririle istorice ale poporului, pentru a face jocul criminal al provocatorilor unui nou război mondial, al milionarilor și miliardarilor care vor să sugrume independența patriei noastre, s-o readucă în ghiarele lor de exploatatori nesățioși, să acapareze noi grămezi de aur din sângele și lacrimile popoarelor. Dușmanii înverșunați ai poporului nostru, aceiași care ani dearândul l-au jefuit și asuprit, ar dori să așeze din nou jugul pe grumazul muncitorului și țăranului român. Forțele agresive se sbat din răsputeri să întoarcă cursul istoriei. Dar aceasta nu stă în puterea lor. Nu poate fi clintit un popor puternic prin conștiința cuceririlor sale, prin forța și unitatea întregului lagăr al păcii și socialismului. Nu poate fi clintită orânduirea democrat-populară, profund ancorată în popor ! Principalul învățământ al procesului este necesitatea întăririi necontenite a vigilenței. Trebue mereu reamintită datoria organelor de partid și de stat, a tuturor oamenilor muncii de a fi vigilenți oriunde și în toate împrejurările. Unit în jurul partidului și guvernului, poporul nostru este însuflețit de dorința de a consolida și dezvolta marile sale cuceriri, de a obține mereu noi succese pe calea înfloririi și întăririi patriei, de a lupta și mai dârz pentru triumful păcii în lumea întreagă. Anul VIII Seria III? Nr. 239 (1718) 4 pagini 20 bani MIERCURI 14 Octombrie 19531 In interiorul ziarului ALEXANDRU MOGHIOROȘ, secretar al C.C. al P.M.R. : Ridicarea nivelului muncii de partid — chezășie a îndeplinirii cu succes a construcției socialiste (din sarcinilor „Pentru pace trainică, pentru democrație populară !“ (pag. 2—3) Comitetul A.R.L.U.S. dela fabrica „Proletarul” desfășoară o vie activitate (pag. 2-a) RUBIN AIZIC : Luptăm pentru descoperirea și folosirea rezervelor interne (pag. 2-a) Viața de partid: Să preîntâmpinăm lipsurile în desfășurarea noului an școlar în învățământul de partid (pag. 3-a) Tinerii dela fabrica „Horia, Cloșca și Crișan” dezbat Decretul cu privire la alegerea deputaților în sfaturile populare (pag. 3-a) Lucrările celui de al III-lea Congres Mondial al Sindicatelor (pag. 4-a) Primul ministru al Indiei, Nehru înfierează cu energie provocările lsînmaniștilor (pag. 4-a) întrecerea socialistă în cinstea zilei de 7 Noembrie și a alegerilor pentru sfaturile populare Oamenii muncii din întreprinderile regiunii noastre și-au luat în cadrul consfătuirilor de producție angajamente sporite în întrecerea socialistă în cinstea zilei de 7 Noembrie și a alegerilor de deputați pentru sfaturile populare. Zilnic, la redacție sosesc vești despre succesele pe care numeroase colective de muncitori și tehnicieni din întreprinderi le obțin în întrecerea socialistă, în luptă pentru traducerea în fapt a programului de măsuri economice adoptat de Plenara lărgită a C.C. al P.M.R. din 19—20 August, privind dezvoltarea continuă a economiei noastre naționale și ridicarea nivelului de trai material și cultural al celor ce muncesc. 32.423 metri pătrați țesături finite peste plan Muncitorii textiliști de la fabrica ,,Proletaru'”-Bacău, desfășoară larg întrecerea socialistă în cinstea zilei de 7 Noembrie și a alegerilor pentru sfaturile populare. In toate sectoarele de producție sute de muncitori lucrează cu avânt pentru a da produse de mult cea mai bună calitate și la un preț de cost redus. In secția filatură lână prin aplicarea metodelor sovietice Ciurchik și Melnicov, brigada de calitate a maistrului Prisecaru Petre, formată din 25 torcători, a dat în primele 10 zile ale lunii Octombrie, fire de calitatea I-a în proporție de 99 la sută. Un deosebit succes în muncă a obținut și colectivul de muncitori din sectorul finite, care în cel de al III- lea trimestru al anului 1953, a dat peste plan 32.423 metri pătrați țesături finite și 6.440 metri pătrați țesături de bumbac. Paralel cu succesele obținute în producție, textiliștii de la această prindere, care aplică în munca întrelor metodele avansate de muncă ale stahanoviștilor sovietici: Melnicov, Schireev, Iliciev Vlasov, Ciurchih și inițiativele patriotice ale stahănoviștilor noștri, au reușit să-și îndeplinească sarcinile de plan în mod ritmic și să îmbunătățească calitatea produselor în proporție de 5 la sută. Urmând exemplul stahanoviștilor și fruntașilor în producție, numeroși muncitori și muncitoare în cadrul consfătuirilor de producție pe grupe sindicale și-au sporit angajamentele în întrecerea socialistă, pentru întâmpinarea cu noi succese în producție a zilei de 7 Noembrie și a alegerilor de deputați pentru sfaturile populare. Prin folosirea rezervelor interne în primele zile ale lunii Octombrie, s’au resortat din 364 kg. deșeuri, 46 kg. materie primă superioară ca: bumbac puf, celolană, lână țurcană, lână țigaie, în valoare de 618 lei. Fruntașe in obținerea acestor succese se situează muncitoarele stahanoviste, Osman Cleopatra, Oprea Anica, Patache Maria și altele dela sectorul țesătorie, precum și brigada slahomovistului Pralea Dumitru de la sectorul filatură lână. Confecții mai multe și de bună calitate Ia întrecerea socialistă în cinstea celei de a 36-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie și a alegerilor de deputați pentru sfaturile populare, harnicii muncitori de la fabrica de confecții „Bacăul”, obțin noi și însemnate succese în lupta pentru a da oamenilor muncii confecții mai multe și de bună calitate. Ei au încheiat luna Septembrie cu victorii importante. Așa de pildă planul de producție pe întreaga fabrică a fost depășit cu 4,3 la sută. Deasemeni, productivitatea muncii a crescut cu 4,3 la sută. Succese importante au fost înregistrate la această fabrică în direcția îmbunătățirii calității produselor, și reducerea prețului de cost. Datorită aplicării metodelor înaintate de muncă Schireev, Ciurchih, Valentina Hrisanova și altele, calitatea confecțiilor pe luna Septembrie a fost îmbunătățită față de ,normativ cu 0,6 la sută. Cele mai însemnate succese au fost înregistrate la sectorul A, care și-a depășit planul pe luna Septembrie cu 3,9 la sută, precum și la sectorul B, care și-a îndeplinit planul în proporție de 100,05 la sută. In fruntea întrecerii, care a cuprins 97 la sută din totalul muncitorilor fabricii, s’a situat brigada a 6-a, condusă de Fechete Tereza, care și-a depășit sarcinile de plan cu 28 la sută, lucrând în prezent în contul zilei de 28 Aprilie 1954. In contul anului 1954, la această fabrică lucrează și brigăzile 1 și 10, care deasemeni și-au depășit sarcinile de plan pe luna Septembrie cu 8 și respectiv 11 la sută. încălțăminte din materiale economisite Cu ajutorul metodelor înaintate de muncă, colectivul fabricii de încălțăminte „Partizanul” din Bacău, desfășoară tot mai larg lupta pentru a da oamenilor muncii mai multă încălțăminte din materiale economisite. Datorită aplicării metodei stahanovistei sovietice Lidia Corabelnicova și a inițiativei lui Nicolaie Militaru, colectivul secției croit a economisit în primele 9 luni ale anului, 627.117 dm. pătrați piele, în valoare de 294.832 lei. Din aceste economii au fost confecționate 20.104 perechi fețe de bocanci. Numai în luna Septembrie, de pildă, colectivul acestei secții a economisit 100.920 dm. pătrați piele, în valoare de 49.480 lei. In fruntea luptei pentru economii s’au situat numeroși stahanoviști și fruntași în producție. Stahanoviștii Popa Cristu și Simon Strul, au economisit în luna Septembrie 1583 și respectiv 3606 dm. pătrați piele. Dând atenție deosebită calificării profesionale a muncitorilor, colectivul acestei întreprinderi a obținut succese importante și în direcția dezvoltării mișcării stahanoviste. De curând au fost confirmați noi stahanoviști și fruntași în producție, printre care muncitoarea Băiculescu Jana, calificată la locul de muncă după metoda Cotlear. Succese datorită întrecerii patriotice Cunoscând că întrecerea patriotică este un bun mijloc de mobilizare a tuturor forțelor pentru efectuarea la timp a campaniei de toamnă, țăranii muncitori din comuna Țibucani, raionul Tg. Neamț, ajutați de comuniști și de comitetul executiv al sfatului popular comunal au organizat întreceri patriotice între sate și uliți, chemând în acelaș timp la întrecere patriotică pe toți țăranii muncitori din satele regiunii. Printre angajamentele luate de țăranii muncitori din comuna Țibucani în întrecerea patriotică au fost: terminarea recoltărilor la cultura de floarea soarelui până la 20 Octombrie, a cartofilor și porumbului până la 1 Octombrie, precum și efectuarea însămânțărilor până la 10 Octombrie, etc. Muncind cu însuflețire în întrecerea patriotică ei au reușit să-și ducă cu cinste la îndeplinire aceste angajamente. Astfel, țăranii muncitori din Țibucani, au terminat la timp recoltatul celor 780 ha. porumb, 55 ha. cartofi și 168 ha. floarea soarelui. Deasemeni, ei au recoltat sfecla de nutreț și celelalte culturi. In ce privește însămânțările, în comuna Țibucani, această lucrare s-a terminat încă de pe ziua de 7 Octombrie, însămânțându-se 375 ha. grâu și 68 ha. secară. La succesele obținute de țăranii muncitori din comuna Țibucani, o contribuție de seamă a adus-o munca politică organizatorică desfășurată de organizația de bază. Comuniștii au desfășurat în rândurile țăranilor muncitori o vie muncă politică, convingându-i de necesitatea efectuării muncilor agricole de toamnă în timpul stabilit de regulile agrotehnice, în scopul măririi producției la hectar. In fruntea bătăliei pentru câștigarea întrecerii patriotice s’au situat, comuniștii și deputații sfatului popular comunal, care au constituit un exemplu demn de urmat pentru restul țăranilor muncitori.. Expoziția raionala agro-zootehnică din Piatra Neamț Zilele acestea a avut loc la casa raională de cultură din Piatra Neamț, festivitatea deschiderii expoziției raionale agro-zootehnice. Sute de oameni ai muncii din oraș și raion vizitează zilnic această expoziție, unde pot vedea succesele obținute în ultimii ani în agricultură. Oamenii muncii pot privi cu admirație snopii bogați de grâu din recoltele gospodăriilor agricole colective și a întovărășirilor agricole. Din graficele de producție la hectar, care sunt afișate, reese că gospodăria agricolă colectivă din Dobreni a obținut 1.700 kg. grâu la hectar, cea din Mărgineni 2.200 kg. la hectar, iar întovărășirea din Conțești— Girov, 1.500 kg. la hectar. Un interes deosebit prezintă pentru vizitatori și produsele gospodăriei de stat Zănești secția Piatra Neamț, care a obținut 15.700 kg. cartofi la hectar, — cu aproape 2.000 kg. mai mult decât a avut planificat — și 31.000 kg. sfeclă la hectar. Colțul din expoziție în care sunt expuse produsele gospodăriei anexe de la izvoarea hidrocentralei „V. I. Lenin“, este obiectul atenției tuturor vizitatorilor. Aici, se înfățișează în mod convingător, prin produsele și conservele lucrate științific, că gospodăria a obținut recolte foarte mari de legume și zarzavaturi. Graficul ne informează că pe loturile gospodăriei au fost obținute circa 10.000 kg. ardei grași la hectar, 14.500 kg. castraveți, 12.000 kg. vinete, 35 000 kg. varză de toamnă, etc. La expoziție, mai participă gospodăriile agricole colective din Dochia, Dumbrava Roșie, Tupilați, precum și gospodăria D.T.A.M., care prezintă produse legumicole mari și variate, obținute în grădinele lor, datorită unei îngrijiri științifice a terenului. Pentru ca vizitatorii să aibă o imagine cât mai clară asupra agriculturii din raionul Piatra Neamț, la expoziție sunt expuse două albume cu fotografii ale fruntașilor în muncă din G.A.C.-uri și altele, reprezentând aspecte din munca ce se desfășoară în raion. In grajdurile amenajate, pot fi văzute vite de rasă aparținând gospodăriei de stat și gospodăriilor anexe de pe lângă întreprinderi. Totuși, expoziția mai are și numeroase lipsuri. Dintr’o lipsă de orientare, organizatorii expoziției au prezentat cu totul insuficient sectorul individual din agricultură, neținând seama că el dă 75 la sută din cantitatea totala de cereale-marfă. Deasemeni, se acordă o foarte mică importanță aplicării minimelor agrotehnice și nicăieri vizitatorii nu văd ce metode au întrebuințat țăranii colectiviști în obținerea recoltelor bogate. Cu toată această lipsă de orientare și a slabului ajutor pe care organizatorii expoziției l-au primit din partea organelor locale de partid și de stat, expoziția este totuși o realizare care oferă o imagine destul de complectă asupra dezvoltării agriculturii din raionul Piatra Neamț. "A. M. NICHITUȘ Rezultate frumoase obținute de Stande organizate prin cooperative Consiliul de conducere al cooperativei din comuna Vânători — Neamț, sprijinit de către organizația de bază și sfatul popular, a desfășuratîn primăvara acestui an o intensă muncă de lămurire în rândul țăranilor muncitori, arătându-le avantajele ce le au organizând stâni în cal vrt 11 norwnwnfîtTol A/Tun nno ■p/'Ki'f UJ Ui OVJUpva CU 1 VOl. iUilVUU. 1VCM. de roade. Pe lângă cooperativă s-au organizat 5 stâni, cuprinzând 1926 oimulgătoare și 516 oi sterpe. Stânile au fost încadrate cu personalul necesar — ciobani și baci. Pentru a se asigura o îndrumare și un conter temeinic asupra felului cum muncește personalul stânilor s’a format un comitet. Atât acest comitet, cât și consiliul de conducere al cooperativei s’au îngrijit îndeaproape de bunul mers al stânilor. Stanile au dat rezultate bune. Tuturor proprietarilor de oi, li s’a dat cantitatea de brânză stabilită pentru fiecare oaie ; în plus, cooperativa a valorificat prin Ageracoop, Tg. Neamț, cantitatea de 5306 kg.i brânză și 680 kg. urdă. Cu banii rezultați s’au acoperit stânii. In darea de seamă a cheltuelile cooperativei asupra rezultatelor obținute de stânile ce au fost organizate, s-a arătat că țăranii muncitori care au dat oile la cooperativă nu vor plăti nimic pentru oile ce au avut lapte ( wi on rfnv>i\ oî v-, rv vi + v* n onolo o + L,v»no -rrw yj.4.lUJJijui •/ IU Civui,ci pc v c/i plăti câte 21 lei. Țăranii muncitori sunt foarte mulțumiți de acest lucru.In sat a fost organizată de către speculantul N. Coșofreț și o stână particulară, cu un număr, ce-i dreptu nu prea mare de oi. Acesta a obligat pe țăranii muncitori de la care a luat oile să-i plătească câte 25 de lei de cap de mânzală — în timp ce cooperativa n’a luat nici un leu — și 30 lei pe cap de oaie stearpă, în timp ce cooperativa a luat numai 21 lei.Țăranii muncitori din comuna Vânători-Neamț, au văzut astfel avantagiile ce le aduc stânile organizate prin cooperativă, I. BĂLȚĂTESCU corespondent voluntar Dușmanii poporului muncitor și-au primit pedeapsa binemeritată Muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii din întreprinderile orașului Bacău, ca de altfel toți oamenii muncii din orașul și regiunea noastră, au înfierat ticăloșiile spionilor și teroriștilor parașutați de serviciul de spionaj american pe teritoriul Republicii Populare Române. Cu multă satisfacție ei au luat cunoștință de sentința dreaptă dată de Tribunalul Militar Teritorial din București împotriva acestor dușmani ai poporului nostru și ai păcii, aflați în slujba celor mai înrăiți dușmani ai păcii. ★ In cadrul meetingului care a avut loc ieri la fabrica „Proletarul” din Bacău întregul colectiv de muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari au salutat sentința dată împotriva trădătorilor de patrie, exprimându-și hotărîrea de a-și spori vigilența pentru a preîntâmpina și zădărnici orice acțiuni ale ațâțătorilor la război imperialiștii americani, îndreptate împotriva țării noastre. Deschizând meetingul, tovarășul Căciularu Moziaș, membru în comitetul de partid al fabricii, a arătat printre altele: „In activitatea lor criminală, spionii parașutați pe teritoriul țării noastre urmăreau să săvârșească acte de asasinat împotriva cetățenilor cinstiți ai patriei noastre, să organizeze distrugerea obiectivelor industriale, să organizeze provocări de tot felul, să transmită serviciului de spionaj american informații cu caracter politic, economic și militar. Ei urmăreau să răpească cuceririle revoluționare ale poporului muncitor, pregătind terenul pentru restaurarea capitalismului în țara noastră. Toate acestea ne desvăluie încă odată adevărata politică a guvernanților americani, politică care se ascunde în dosul frazelor mieroase despre pace, securitate, înțelegere, respingerea violenței, etc., dar care în realitate urmărește deslănțuirea unui nou război împotriva țărilor lagărului păcii și democrației. In cadrul meetingului au luat cuvântul numeroși muncitori, care au apreciat ca binemeritată pedeapsa dată de către statul nostru democrat-popular, spionilor și trădătorilor de patrie. Luând cuvântul, stahanovista Năsuescu Aglaia, dela sectorul țesătorie a înfierat acțiunile și intențiile acestor slugoi vânduți imperialiștilor americani. „In sala Tribunalului Militar Teritorial București — a spus stahanovista Năsuescu Aglaia — a fost judecat procesul unor spioni și teroriști parașutați pe teritoriul Republicii Populare Române de către serviciul de spionaj american. Cine erau acești trădători care s’au pus în slujba ațâțătorilor la război americani? Erau bandiți care se aflau până mai ieri în slujba lui Hitler, legionari care au săvârșit crime bestiale, sălbăticii rasiste și trădări naționale. Sunt monștri care batjocoreau și schingiuiau în beciurile siguranței și sediile legionare pe muncitori, care au măcelărit sute de oameni ai muncii nevinovați. Dreapta sentință dată de către Tribunalul Militar Teritorial București, dovedește hotărîrea oamenilor muncii din țara noastră de a nu permite niciodată reînvierea robiei în care au trăit în trecut. Dreapta sentință dată de Tribunalul Militar, constituie un avertisment dat acelora care vor mai pofti să se amestece sau să se pună în slujba intereselor dușmanilor patriei noastre și ai omenirii“ ★ - Meetinguri asemănătoare au avut loc și la fabrica „Steaua Roșie”, Uzina Mecanică din orașul Bacău, precum și în numeroase întreprinderi din regiunea noastră»