Steagul Roşu, iunie 1959 (Anul 14, nr. 1974-1998)

1959-06-02 / nr. 1974

jrațr. z-n steagul roșu ^m steagu/ roșu Fotbal categoria A O partidă care a dlmn ia fst „Dinamo 44 Bacău — „Steagul roșu“ Orașul Stalin M (1-0) Cei peste 8000 de spectatori pre- clasamentului, referindu-ne la ambele lenii duminică în tribunele stadionului „23 August“ din orașul Bacău, §»a fost neplăcut impresionați de partida de fotbal dintre jucătorii formațiilor „Dinamo“ Bacău și „Steagul roșu“ Orașul Stalin și aceasta nu pentru că scorul final a fost egal, ci mai ales pentru slaba comportare a echipei băcăuane. In special acasă,dinamoviștii ne obișnuiseră în ultima vreme cu jocuri de bună factură tehnică, disputate în limitele unei desavîrșite sportivități, fapt pentru care au primit aplauzele binemeritate. Un exemplu elocvent ni l-a oferit întîlnirea din etapa precedentă cu militarii bucureșteni, cînd dinamoviștii împreună cu partenerii lor de joc au pierit un adevărat spectacol fotbalistic. De data aceasta însă dinamoviștii s-au comportat nu numai sub așteptări, dar pur și simplu au dezamăgit prin platitudinea jocului prestat, prin Apatia nejustificată de care au dat dovadă. Cert este un fapt: dinamoviștii nu au șanse pentru a candida la primul loc în clasament, și nici inu sînt amenințați de retrogradare,dar de aici și pînă la dezinteresul total manifestat duminică de către formația băcăuană este o lipsă de considerație la adresa publicului, a muilor de spectatori aflați în tribune, care i-au încurajat de-a lungul întregului campionat răsplătindu-i cu aplauze atunci cînd au cîștigat, iar atunci cînd erau în situații critice, îmcurajîndu-i. Meciul de duminică nu prezenta o miză mare deoarece indiferent de rezultat nu schimba cu nimic configurația echipe. Tocmai datorită acestui fapt cît și mai ales faptului că la Bacău se juca pentru ultima dată în actualul campionat, dinamoviștii ar fi avut datoria să se achite în mod onorabil de „avansurile“ publicului și să-l răsplătească printr-un joc de bună factură tehnică așa, cum știu de altfel să-l practice. Dar ei au jucat sub orice critică lăsînd impresie urîtă, o umbră asupra palomaresului de pînă acum, care nu va dispare pînă la „proba contrarie“. Intîlnirea în general a fost lipsită de vigoare, de dîrzenia specifică unei partide de campionat. Echipa băcăuană a părut lipsită de orientare tactică, de putere de luptă, de voința de a învinge, într-un cuvînt lipsită tocmai de elementele care pînă acum i-au condus la victorie. Jocul a abundat în pase greșite, reluări defectuoase, ratări de-a dreptul copilărești, iar jucătorii cu reale calități fotbalistice ca Eftimie, Gram, Asăn și alții, de data aceasta au fost lipsiți de orice orientare și agresivitate în teren. Pentru a ilustra cele afirmate mai sus, vom arăta că în prima repriză înaintașii băcăuani din cele 8 șuturi trase la poartă numai două au nimerit în spațiul porții (inexplicabili), iar în cea de-a două repriză poarta echipei adverse a fost încercată de numai patru ori din care două mingi au trecut pe lîngă poartă. In total deci: 4 lovituri pe poartă, plus 8 pe lîngă poartă în 90 de minute de joc! (Nici la echipa de pitici nu se întîmplă așa ceva!). Cîteva faze de joc. Lovitura de începere o au jucătorii de la Orașul Stalin. Ei încearcă să străpungă apărarea dinamovistă dar nu reușesc pînă în minutul 3, cînd Fusulan scapă singur și numai intervenția curajoasă și promptă a lui Faur (singurul jucător dinamovist care s-a remarcat în această partidă) a putut evita deschiderea scorului. Un minut mai tîrziu la o fază în fața porții lui Ghiță, Rădulescu trimite mingea nesenat de nimeni mult peste poartă, în minutul 9, la o deschidere de pe extremă, Gram evită să șuteze, dîndu-i astfel posibilitatea lui Sbîrcea să intervină și să salveze în ultimă instanță, în corner. După două minute, la o nouă lovitură de colț, Gram trimite mingea în careul de 16 m, unde se afla Cimpoi care o interceptează cu capul și mingea trece paralel cu poarta. Jocul se poartă mai mult în jumătatea de teren a oaspeților în care apărătorii fac față cu succes respingînd cu ușurință atacurile dinamoviștilor, sarcină facilitată mult de faptul că dinamoviștii combină prea mult și steril. Spre exemplu în minutul 15 la o combinație Chmpoi — Gram — Angliei, ultimul șutează puternic, dar ce folos că mingea a fost trimisă fără adresă (cîțiva metri deasupra porții). In minutul 18 oaspeții contraatacă periculos și pe rînd Proca, Fusulan și Campo șutează, însă Faur — la post — reține. Din nou gazdele au ocazia de a deschide scorul în minutul 20 prin Angliei care de la numai cîțiva metri trimite mingea cu capul peste poarta goală. Văzînd lipsa de eficacitate și insistență a înaintașilor (în perioadă evidentă de dominare) apărătorii băcăuani încearcă poarta adversă de la distanțe prea mari. Așa cum a fost în minutul 26 cînd Giosanu a tras de la aproximativ 40 de metri, iar Ghiță neputînd să rețină plonjează și mingea iese în corner. Și oaspeții au ocazie de a deschide scorul în minutul 30 prin Pușcariu care de la cîțiva metri trimite mingea cu capul peste poarta apărată de Faur, iar în minutul 37, Giosanu salvează șutind din picioarele aceluiași Pușcariu, care se găsea într-o poziție favorabilă de a înscrie. Dintre puținele mingi trase la poarta lui Ghiță a fost și aceea din minutul 39 cînd Cimpoi primind o pasă de la Asan deschide scorul. Jocul devine din ce în ce mai confuz, deși oaspeții încearcă să forțeze ritmul. Pînă la sfîrșitul celor 45 de minute nu mai asistăm la nici o fază spectaculoasă, la nici una din porți. La reluare, se aștepta la un joc mai disputat, judecind mai ales după felul cum se agita antrenorul Teașcă în timpul primei reprize însă pe teren au apărut două echipe „copleșite“ de oboseală. In această parte a jocului, ritmul, și așa nesatisfăcător al jocului din prima repriză, este tot mai evident diminuat. Cei care insistă mai mult și obțin o ușoară superioritate teritorială sunt oaspeții. Ei atacă periculos și numai intervențiile salutare ale lui Faur amînă egalarea care survine în minutul 70, cînd Campo șutează prin surprindere, iar portarul dinamovist mascat de un buchet de jucători, nu mai poate interveni. Spre sfîrșitul întîlnirii sa observă o scurtă perioadă de dominare teritorială a dinamoviștilor, iar atacurile lor sunt anihilate de apărătorii oaspeți care au excelat cu deosebire în duielurile aeriene. Așa cum am amintit de la început, jocul nu a fost în măsură să satisfacă exigența publicului băcăuan, deoarece dinamoviștii s-au prezentat mult sub așteptări. Față de comportandioc,' găsim' necesar să amintim Clubului, Dinamo că se impune să analizeze cauzele slabei comportări a echipei în jocul de duminică și să ia măsuri hotărîte și energice pentru ca în viitor publicul bacăuan să nu mai fie nevoit să asiste la astfel de „spectacole“... La fluierul arbitrului Dumitrescu Gh. I (București) care a condus, cu unele scăpări, s-au aliniat următoarele formații: , DINAMO: Faur, Giosanu, I. Lazăr, Florea, Anghel Florian, Ujvary, Rădulescu, Eftimie, Gram, Asan, Cimipoi. STEAGUL ROȘU: Ghiță, Sbîrcea, Zaharia, Tîrnoveanu, Hidișan, Sigheti, Campo, Fusulan, Bîrsan Proca Pușcariu. în lupta pentru balon se află un grup (mărișor) de jucători, printre care am reținut pe Anghei, Asan și Ciripoi de la Dinamo, și Apolzon, Bone, Zavoda II, Cepolschi și Voinescu de la C.C.A. Cu o săritură caracteristică, Voinescu clarifică încă una din periculoasele faze create de dinamoviști. (Fază din meciul Dinamo Bacău — C.C.A.) Campionatul regional „Steaua roșie“-Bacău a întrecut „Hîrtia“-Pîatra Neamț la un scor concludent 4-0 (1-0) . In etapa disputată duminică ,„Steaua roșie“, liderul clasamentului Campionatului regional, a dovedit din nou că merită primul loc, cîștigînd la scor meciul cu „Hîrtia“ — P. Neamț în același timp desfășurînd un joc omogen, cu combinații frumoase, terminate cu șuturi puternice spre poartă. Este cu atît mai elocvent meritul echipei băcăuane, dacă vom ține cont de faptul că pietrenii nu au fost idelic un partener comod, ba din constră au servit o replică dîrză și nuchiai elanul, tehnica și forma bună ia băcăuanilor i-au făcut să cedeze pasul. [ In general partida a plăcut spectatorilor aflați duminică dimineața în tribuna stadionului „Dinamo" din portul Libertății, nelipsind nici aplauzele și nici încurajările la adresa ambelor echipe. Cu atît mai mare a fost satisfacția publicului, cu cît dictonul „Cel mai bun în sport cîștigă“ și-a s dovedit valabilitatea cu prisosință. Amatorii sportului cu balonul rotund prezenți în tribune, în mare majoritate susținători ai echipei băcăuane, au mai avut bucuria să constate că de la meciul precedent, cu echipa din Tg. Ocna, formația „Steaua roșie“ a avut de învățat în ceea ce privește atitudinea față de adversari, comportarea pe terenul de joc, datoria pe care ei o au față de culorile colectivului și față de publicul spectator. Continuînd cu aceeași linie de conduită, avem convingerea că ei vor dovedi și pe mai departe certa valoare la jocului prestat și rezultate tot atît de meritorii ca pînă în prezent. Echipa „Hîrtia“ Piatra Neamț a căutat să se ridice la înălțimea adversarului. Și, în bună măsură, s-ar putea spune că a reușit. Fotbaliștii pietreni au jucat bărbătește, nu s-au lăsat intimidați de valoarea adversarilor lor și nici atunci cînd au fost conduși ,cu 2—0 și 3—0 și chiar 4—0 nu s-au descurajat, au continuat jocul în același ritm. De păcat însă că lipsa de finalitate a atacului a împiedicat concretizarea acțiunilor frumoase și a perioadelor de dominare. Scorul a fost deschis de Antoneac în prima repriză și a rămas remodificat pînă în minutul 6 al celei de-a doua reprize, cînd Chiriță reia în plasă o minge servită frumos de Avram: 2—0 pentru „Steaua roșie“. Cîteva minute mai tîrziu, în fața porții pietrene Avram pasează lui Popa, care reia puternic, dar mingea trece alături de bară. In minutul 55, „Hîrtia“ beneficiază de un corner. Din colțul terenului mingea se îndreaptă spre poartă, dar Giosanu, atent, o respinge, clarificînd o situație dificilă la poarta echipei sale. Pietrenii au o perioadă de dominare, dar apărătorii băcăuani se descurcă bine și fac față cu succes atacurilor. In minutul 79, de la aproximativ 20 de metri de poarta „Hîrtiei“, se execută un fault. Chiriță îl deschide scurt pe lîngă zid pe Giosanu, care trece de doi apărători și trimite mingea în colțul porții, 3-0. Din nou pietrenii contraatacă cu insistență și în minutele 25, 26 beneficiază de două cornere rămase fără rezultat. Cu aproape 14 minute înainte de a fluiera arbitru! sfîrșitul jocului, o combinație frumoasă Avram—Ambăruș se termină cu un șut puternic. Mingea întîlnește portarul în traiectorie, care nu reușește să o rețină și îi revine tot lui Ambăruș, care cu capul o trimite peste portar în plasă, pecetluind scorul partidei — 4—0. In ansamblu, jocul a fost disputat, cu faze frumoase. „Steaua roșie“ a excelat printr-un joc legat, cu pase scurte pe jos, ceea ce dă multă spectaculozitate jocului și nu au lipsit nici încercările de deschideri în adîncime. Dacă acestea nu în majoritate și-au atins ținta și nu au fost încă suficient de eficace, apreciem totuși cu meritorie intenția antrenorului Ghica Cristea ca să imprime jucătorilor interesul de a căuta noi formule de joc, eficiente și spectaculoase și avem convingerea că nu peste mult timp vom avea ocazia să asistăm și la execuții mai reușite. Aceasta, pe de o parte pentru continua ridicare a nivelului fotbalistic practicat de echipa băcăuană, iar pe de altă parte pentru satisfacția suporterilor săi și a publicului în general. Partida a fost condusă bine de arbitrul Buburuz. Au jucat formațiile: „STEAUA ROȘIE: Dinulescu, Bordea, Feciorescu, Macri, Dumitru, Giosanu, Popa, Chiriță, Avram Ambăruș, Antoneac. „HIRTIA“ P. NEAMȚ: Stoleru, Bălan, Filip, Lazăr, Țipter, Suciu, Bucșe, Ignat, Meder, Ionescu, Groitoru. 1) Au plăcut îndeosebi: Avram, Feciorescu, Macri, Bordea și Popa de la „Steaua roșie“. De la „Hîrtia“ Piatra Neamț toți jucătorii s-au comportat la același nivel. Pagină redactată de N. GOIMA și D. MITULESCU Foto: C. BURSUC ST EI GuT1 ÍTŐ'SÍI Chiar și pe timp nefavorabil, întîlnirile de volei de pe terenul sportiv Voința din Bacău, sunt vizionate de un însemnat număr de spectatori De ce? Pentru că jocul la filed a devenit tot mai mult cunoscut și iubit de băcăuani, datorită frumoaselor faze pe care le oferă componenții echipelor.IN CLIȘEU, fază din întîlnirea din cadrul campionatului categoriei B, dintre Voința Bacău și C.S.M Constanța (3—1). i <►4 Nr. 1.974 (3.453) Debut promițător la rugbi Spectatorii prezenți duminică în tribunele stadionului „23 August“ din orașul Bacău, au avut prilejul să urmărească înainte de meciul de fotbal dintre formațiile „Dinamo“ Bacău și „Steagul roșu“ Orașul Stalin, o frumoasă partidă de rugbi. Cele două echipe care s-au aliniat pe teren aparțin Clubului sportiv „Dinamo“ Bacău și respectiv Asociației sportive „Laminorul“ din Roman. Laminoriștii romașcani sînt oarecum cunoscuți deoare activează în cadrul campionatului republican categoria B, pe cînd dinamoviștii încă nu au avut posibilitatea să se afirme pentru că abia acum pun bazele acestui sport în orașul nostru. Este desigur un fapt meritoriu pentru Clubul „Dinamo“ și mai mult decît atît, dar ne-a dat încrederea că. într-un viitor apropiat vom putea asista la întîlniri rugbistice de un nivel și mai ridicat. Și acum cîteva amănunte în legătură cu jocul practicat de cele două formații. Această întîlnire a trezit interes în rîndul publicului băcăuan. In ceea ce privește comportarea celor 30 de rugbiști putem spune fără teamă de a greși că a fost promițătoare, mai ales că au fost folosiți jucători care practică pentru prima dată acest sport. Cîteva amănunte despre meciul desfășurat. Jucătorii băcăuani în special trebuie să îmbine neapărat calitățile lor fizice evidente, cu un bagaj mai bogat de cunoștințe tehnice (care trebuie acumulate), cu o mai atentă studiere și însușire a unor scheme tactice cît mai diferite. Ei se bucură de o bună concepție de joc care trebuie îmbinată însă cu tehnica individuală care se cere însușită la un nivel superior. Să se insiste mai mult asupra paselor, intercepțiilor și finalizării acțiunilor. O comportare lăudabilă a avut-o pachetul de înaintași. Mai slabă ni s-a părut linia de trei sferturi, asupra căreia trebuie îndreptată mai multă atenție. Jucătorii dinamoviști trebuie să acorde în pregătirea lor o atenție mai mare studierii regulamentului de joc pentru că în partida de duminică s-a observat o insuficientă cunoaștere a acestui regulament. Cît privește rugbiștii romașcani, putem spune că s-au dovedit mai aproape de adevăratul spirit al jocului deoarece s-au orientat către rugbiul ofensiv, care implică o circulație permanentă și rapidă a balonului către aripi. Echipa laminoristă are în componența ei jucători foarte combativi și iuți, fapt ce a contribuit la desfășurarea unui joc apreciat de publicul spectator prezent duminică pe stadion. Treisferturile au jucat la un bun nivel tehnic, iar jucătorii celorlalte linii s-au descurcat foarte bine constituind un real pericol pentru adversar, ori de câte ori aveau balonul. Dinamoviștii au răspuns cu mult curaj sarcinilor pe care le impunea meciul deși au fost depășiți în majoritatea cazurilor. Ei au anihilat multe din acțiunile întreprinse cfif romașcani. Așadar, dinamoviștii au avut mult de învățat de la laminoriști, încît avem toată certitudinea că în viitoarele întîlniri ei vor practica un joc de rugbi de un nivel tehnic mai bun. Astfel, și această frumoasă disciplină sportivă se va dezvolta mai mult alături de celelalte discipline. Avem toată certitudinea că rugbiștii băcăuani vor primi sprijinul necesar din partea Clubului „Dinamo" pentru ca și sportul cu balonul oval să poată căpăta cît mai mulți simpatizanți. „Cupa țărilor latine“ O frumoasă victorie a trăgătorilor romîni Reprezentativa de tir a R. P. Române, care participă la întrecerile din cadrul „Cupei țărilor latine“ ce se desfășoară la Madrid, a obținut o frumoasă victorie. La proba de armă liberă calibru redus 3x40 focuri, echipa noastră formată din Valentin Enea, Marin Ferecatu și Constantin Antonescu a realizat 3372 p. ocupînd locul I. Pe locul II s-a clasat echipa franceză cu 3351 p., iar pe locul III Italia cu 3294 p. Locul IV a revenit Portugaliei, locul V Spaniei, iar locul VI a fost ocupat de Monaco. ne In așteptarea semnalului de începere Un însemnat număr de spectatori (peste 15.000) au fost martorii unui frumos joc de fotbal practicat de cele două echipe de pitici reprezentative ale orașului Bacău și respectiv raionului Tg. Ocna. Micii fotbaliști ai celor două localități se pregătesc cu asiduitate pentru a cunoaște cît mai mult din tainele jocului de fotbal. ÎN CLIȘEU, înainte de începerea partidei jucătorii celor două echipe s-au aliniat pentru a saluta publicul spectator. ! Publicitate DACA' DORITI SA'AVEJI CARTEA PREFERATA’ LA DOMICILIU,ADRESAJI-VA PRINTR-O CARTE POȘTALA ! RESTAURANTELE iar«* ° ú%acere BACĂU romani BUHUSI STR.NICOLAE 2LAE BĂLCESCU NR. 1 BACĂU TEL.2564 ’ cut-, oe \ 1