Steagul Roşu, octombrie 1962 (Anul 17, nr. 3009-3034)

1962-10-14 / nr. 3020

y V Proletari din toate tarile unitive! Nr. 3.020 (4.499) DUMINICĂ 14 OCTOMBRIE 1962 4 pagini 20 bani La invitația președintelui Republicii Indonezia, dr. Su Ißfrno, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne, Gheorghe Gheorghiu-Dej, împreună cu președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, și însoțiți de ministrul afacerilor externe, Corneliu Mănescu și alte înalte persoane oficiale, au făcut o vizită de stat în Republica Indonezia între 1 și 12 octombrie 1962. Aceasta este o vizită de răspuns la vizitele făcute în Romînia de președintele Sukarno în 1960 și 1961, în timpul vizitei în Republica Indonezia, președintele Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, și celelalte persoane oficiale au vizitat frumoasa capitală a țării — Djakarta, complexul hidroenergetic Djatiluhur, localitatea Bogor, cu renumitele sale grădini botanice, orașul Bandung, Djardjakarta, fosta capitală a Republicii Indonezia în timpul luptei pentru independență, dusă împotriva colonialismului olandez, precum și pitoreasca insulă Bali. La Djakarta, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne a ținut un discurs în Parlamentul indonezian și o cuvîntare la Universitatea Indonesia. Oaspeții romîni au luat parte la sărbătorirea Zilei forțelor armate indoneziene. La Djakdjakarta cei doi președinți au rostit cuvînturi în cadrul unui mare miting de masă al prieteniei româno-indoneziene, fiind aclamați cu entuziasm de cei preenți. Vizitînd obiective social-economice, instituții de știință și artă, construcții cultural-sportive, îi,alții oaspeți romîni au avut prilejul să cunoască mai bine harnicul și talentatul popor indonezian, să aprecieze eforturile și realizările acestuia în lupta dusă, sub conducerea președintelui Sukarno, pentru consolidarea independenței țării, pentru progresul și prosperitatea Indoneziei, în toate locurile vizitate, președintelui Consiliului de Stat, președintelui Consiliului de Miniștri și celorlalți oaspeți romîni li s-a indonezian, care făcut o primire cordială de către poporul a demonstrat astfel sentimentele sale de prietenie și simpatie față de poporul român. In timpul vizitei, între conducătorii de stat ai Repubicii Populare Romîne și ai Republicii Indonezia au avut loc convorbiri la care au participat: . rin partea romînă — Gheorghe Gheorghiu-Dej, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne, Ion Gheorghe Maurer, președintele Consiliului de Miniștri, Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Valentin Steriopol, adjunct al ministrului comerțului exterior și Pavel Silard, ambasadorul Republicii Populare Romîne în Republica Indonezia , din partea indoneziana — dr. Sukarno, președintele și primul ministru al Republicii Indonezia, dr.J. Seimena, prim-locțiitor al ministrului prim, dr. Subandio, al doilea locțiitor al ministrului prim, ministru al afacerilor externe și al relațiilor economice externe, Chaerul Saleh, locțiitor al ministrului prim, ministru al industriei de bază și nunelor, general maior Suprajogi, locțiitor al ministrului prim pentru problemele producției, ministru, al lucrărilor publice și energeticii și Sukhsno, ambasadorul Republicii Indonezia în Republica Populară Romînă. In cursul acestor convorbiri, care s-au desfășurat într-o atmosferă de sinceră prietenie și deplină înțelegere reciprocă, cele două părți au făcut un schimb de păreri asupra unor importante probleme ale situației internaționale actuale, care prezintă interes pentru ambele țări și asupra relațiilor dintre Republica Populară Romina și Republica Indonezia Guvernul Republicii Populare Romîne și guvernul Republicii Indonezia reafirmă atașamentul lor deplin față de principiile coexistenței pașnice ca singura bază justă și realistă în relațiile dintre state cu sisteme sociale diferite. Ambele guverne își exprimă hotărîrea de a spori eforturile pentru rezolvarea tuturor problemelor internaționale prin tratative pașnice, ca o contribuție la slăbirea încordării internaționale și la asigurarea unei păci trainice în lume. Ambele părți și-au reafirmat sprijinul ,față de principiile stabilite in rezoluțiile conferinței țărilor Asiei și Africii, ținută la Bandung în 1955, și și-au exprimat speranța că o a doua conferință afroasiatică se va întruni în curînd. Conducătorii de stat romîni și indonezieni sunt de părere că vizitele reciproce și contactele personale dintre oamenii de stat au un rol important în realizarea unei mai bune înțelegeri reciproce și lărgirea colaborării între state. Președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne a exprimat înalta prețuire pe care conducerea de stat a Romîniei o acordă aportului însemnat adus de președintele Sukarno și guvernul Republicii Indonezia la lupta pentru menținerea păcii, apropierea între popoare și dezvoltarea colaborării internaționale. Politica externă independentă și activă de coexistență pașnică pe care o duce Republica Indonezia reprezintă o contribuție însemnată la cauza promovării păcii în sud-estul Asiei și in întreaga lume. La rîndul său, președintele Indoneziei a exprimat admirația guvernului său față de numeroasele succese și progresul rapid obținut, după terminarea celui de-al doilea război mondial, de poporul român sub conducerea capabilă a guvernului său, în transformarea țării sale agrare, slab dezvoltate, într-un stat industrializat modern. Ambele guverne generale și totale este consideră că înfăptuirea dezarmării mijlocul cel mai eficace pentru înlăturarea definitivă a primejdiei de război, pentru asigurarea păcii și securității popoarelor, constituind cea mai arzătoare cerință a contemporaneității. Conducătorii ambelor țări declară că sprijină pe deplin încheierea unui tratat de dezarmare generală și totală, incluzînd interzicerea armelor atomice, sub un control internațional sever și efectiv. Dezarmarea generală și totală ar elibera popoarele de povara grea a cheltuielilor militare, ar deschide cîmp larg dezvoltării colaborării pașnice între state, folosirii unei părți din fondurile devenite disponibile, în urma efectuării dezarmării, pentru a accelera dezvoltarea economică a multor țări din Asia, Africa și America Latină. Ambele părți consideră că încetarea experiențelor cu arma nucleară în toate mediile este o necesitate urgentă. In legătură cu aceasta, cele două guverne subliniază importanța deosebită a propunerilor prezentate de țările neutre, membre ale Comitetului celor 18 state pentru dezarmare, în vederea interzicerii experiențelor cu arma nucleară, propuneri care constituie o bază solidă pentu realizarea unui acord în această problemă. Cele două guverne sunt de părere că, paralel cu elaborarea tratatului de dezarmare generală și totală, care este problema principală, ar fi utilă adoptarea imediată a unor măsuri îndreptate spre slăbirea încordării internaționale. In acest sens ele subliniază importanța creării unor zone denuclearizate în diferite regiuni ale lumii, se pronunță împotriva răspîndirii armelor nucleare, pentru renunțarea la folosirea lor și pentru lichidarea bazelor militare de pe teritorii străine. Existența unor zone de pace și bună vecinătate, în cadrul cărora popoarele ar colabora într-o atmosferă de încredere și securitate, ar exercita o influență pozitivă asupra întregii situații internaționale. In legătură cu aceasta, guvernul indonezian apreciază inițiativele și contribuția guvernului re(continuare în pag. a II-a) DECLARAȚIA COMUNA ROMHO-INDONEZIANA cu privire la vizita de stat în Indonezia a președintelui Consiliului de Stat al R.P. Române, Gheorghe Gheorghiu-Bej și a președintelui Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer Colectiviștii din Bîrgăoani și Orbi. Au terminat semănatul griului Dintr-o știre primită ieri, aflăm o veste îmbucurătoare : colectiviștii din comună Bîrgăoani, raionul Piatra Neamț au izbutit să termine semănatul griului pe întreaga suprafață de 520 hectare. La baza acestui succes au stat buna organizare a muncii, elanul și hărnicia cu care au muncit mecanizatorii și colectiviștii. Îndrumați de organizația de partid și ascultînd sfaturile inginerului agronom al gospodăriei, colectiviștii au valorificat momentul optim și au început însămînțările. Ei au recoltat porimbul, au cărat cocenii de pe teren, iar mecanizatorii au lucrat zi și noapte la arat, au discuit terenul și ajutați de colectiviști au semănat neîntrerupt, executând lucrări de bună calitate. Și membrii gospodăriei colective „23 August" din satul Orbie, orașul Buhușî-,au izbutit acum două zile să încheie semănatul griului. Ca și la Bîrgăoani, și aici și-au spus cuvîntul buna organizare a muncii, entuziasmul cu care colectiviștii și mecanizatorii au lucrat la însămînțări. Terminind la timpul indicat de regulile agrotehnice semănatul celor 220 Ișctari griul colectiviștii din Orbie au pus o bază trainică recoltei din anul viitor. ___________ Zoresc însămînțările Folosind tractoarele și mașinile agricole de care dispun, precum și atelajele proprii la întreaga lor capacitate, colectiviștii din comuna Brusturi, rși diu Tg. Neamț, au reușit pînă la data de 13 octombrie a.c. să însămînțeze cu cereale păioase de toamnă suprafața de peste 300 hectare, din cele 400 hectare plane î rn prezent, profitînd de timpul bun de lucru in cîmp, colectiviștii din Brusturi zoresc prin toate mijloacele îmsămîntirile, pentru a termina această lucrare în perioada optimă. P. îărăboanță colectivist 1 CEN LÁE$I o hotărîre a Consiliului de Miniștri Consiliul de Miniștri al R. P. Romîne a emis recent o hotărîre privind prezentarea unor absolvenți la examenul de stat în învățămîntul superior. Conform acestei hotăriri, absolvenții institutelor de învățămînt superior din seriile 1959-1960 și anterioare, care n-au promovat examenul de stat se pot prezenta, pentru ultima oară, la una din sesiunile acestui examen din anul 1963. Ședința Comitetului Executiv al Sfatului popular regional Ieri dimineață a avut loc o ședință a Comitetului executiv al Sfatului popular regional Bacău. Ședința a dezbătut felul cum sunt îndeplinite sarcinile pe anul 1962, privind electrificările rurale în regiunea noastră și măsurile ce trebuie luate pentru îndeplinirea cu succes a sarcinilor privind electrificările rurale în anul 1963. In această direcție tovarășul Alexandru Bucur, vicepreședinte al Sfatului popular regional a prezentat o amplă informare. Comitetul executiv a adoptat măsuri corespunzătoare. Perioada optimă se apropie de sfîrșit, însămînțările de toamnă trebuie grabnic terminate ! Pină la data de 20 octombrie, dată stabilită pentru terminarea însămînțărilor, mai sînt numai 6 zile, deci timpul optim se apropie de sfîrșit. Se poate oare termina de însămînțat in aceste 6 zile întreaga suprafață planificată ? Răspunsul nu poate fi decit afirmativ. Pe regiune mai sînt de semănat circa 42.000 de hectare. Viteza zilnică stabilită, finindu-se cont de posibilitățile “ existente în regiune, este de 8.211 ” hectare. Asta înseamnă că mobilizînd toate forțele, folosind tractoarele, semănătorile și celalalte mașini agricole î la întreaga lor capacitate, sunt toate ■ • posibilitățile să se termine insămin’■ țările de toamnă in timpul stabilit. ] [ De fapt raioanele Piatra Neamț, Buhuși și chiar raioanele Roman și Tg.- Neamț au posibilitate să termine se ] mănatul griului mai devreme de 20 [ octombrie a. c. In raionul Piatra • * Neamț de exemplu, se insămînțase• pină la data de 13 octombrie 80,6 I la sută din plan, iar in raionul Bu[huși 73 la sută din plan. .. Fără îndoială că in situația raioanelor Piatra Neamț și Buhuși ar fi putut fi toate raioanele regiunii noastre. In general au existat și există 1; condiții și posibilități suficiente in ■ ■fiecare raion. Hotăritor in această privință a fost și este buna organizare a muncii. Stadiul în care se află semănatul " griului în raioanele Cacau, Adjud, •• Moinești și Tg. Ocna, dovedește că • munca nu este bine organizată, că nu sunt folosite toate forțele și mijloacele. .. Săptămâna aceasta la gospodăria [ ■_ agricolă colectivă din comuna Oz• • beni, raionul Adjud, fiind stricate Ii două semănători au stat degeaba mai multe zile. Exemple privind nefolosi■ ■rea din plin a mașinilor și tractoa1relor se pot da și din alte comune din 11 raionul Adjud, precum și din unele gospodării colective din raionul Barcău. Din situația existentă la Consiliul agricol regional rezultă că pină în ziua de 13 octombrie a. c. in raionul Bacău se insămînțase numai 43,3 la sută din plan, iar in raionul Adjud îl.6 la sută din plan. Mult rămase in urmă la insămințari sînt raioanele Moinești și Tg. Ocna. La Moinești, de pildă, s-a semănat numai 36,1 la sută din plan, iar la Tg. Ocna 35,3 la sută. Comitetele executive ale sfaturilor populare raionale, mai ales din raioanele rămase în urmă, ajutate efectiv de comitetele raionale de partid, au datoria să analizeze cu tot simțul de răspundere mersul insămințărilor in raioanele respective și să ia asemenea măsuri care să ducă la terminarea semănatului culturilor de toamnă in timpul optim, stabilit. REGIUNEA SUCERtyc J RAION FRUNTAȘ ELSS RAION AVANSAT RAION RAMAN ÎN URMA REGIUNfa GAL^' Vizita în India a tovarășilor Gheorghe Gheorghiu - Dej și Ion Gheorghe Maurer BOMBAY 13 Trimisul, special Agerpres Ion Gălățeanu transmite : Bombayul, care prin mărimea și numărul locuitorilor săi (peste patru milioane), este al doilea oraș al Indiei, se aseamănă cu o largă potcoavă în golul căreia pătrund valurile înspumate ale Mării Arabe. Bombay-ul a căzut sub stăpînirea colonială portugheză în anul 1498, dar' nu mult după aceea portughezii l-au cedat prințului moștenitor al Angliei cu prilejul căsătoriei acestuia. In sutele de ani de dominație britanică, orașul Bombay era considerat „Poarta Indiei“, fiind principalul port de acces în această țară imensă despre care se spunea că era „perla coroanei britanice“. Astăzi, Bombayul este un important centru industrial, comercial și portuar al Indiei independente. Fiind situat sub tropicul Racului, peste tot în oraș se poate observa o vegetație luxuriantă. Fațadele blocurilor moderne, care se înșiruie pe marile bulevarde sunt încadrate armonios de prezența zveltă a palmierilor. Pretutindeni în oraș se remarcă o mare animație. Aspectului vesel al străzilor li se adaugă acum o notă în plus: steagurile roșu-galben-albastru și portocaliu-alb-verde care flutură alături, simbol al prieteniei dintre Republica Populară Romînă și Republica India, dintre popoarele celor două țări. In cea de-a doua zi a vizitei in Bombay tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, împreună cu tovarășii Ion Gheorghe Maurer și Corneliu Mănescu, au vizitat așa-numita „Colonie a Laptelui“ din Aareg — un complex — model de ferme pentru produse lactate și institutul de energie atomică de la Trombay. Deși atît de deosebite prin specificul lor cele două obiective incluse în programul vizitei au insă trăsături comune: ambele sunt menite să slujească la promovarea bunăstării a poporului indian. La accelerarea progresului economic al țării. De la Raj Bhavana — reședința conducătorilor de stat romîni — și până la „Colonia Laptelui“ înalții oaspeți au fost însoțiți de guvernatorul statului Maharashtra, H. K. Chainani, de ministrul muncii al Republicii India, Jai Sukh Lai Hathi, de ambasadorul Republicii India la București, M. P. Mathur și de ambasadorul Republicii Populare Romîne la Delhi, Iancu Horațiu. De-a lungul celor 32 km eit măsoară drumul pină la Aarey populația din Bombay și din regiunile înconjurătoare a făcut o caldă demonstrație de simpatie solilor poporului român. La ora 9,30, ora locală, coloana de mașini oficiale ajunge la „Colonia Laptelui". Aici oaspeții sunt primiți de ministrul agriculturii al statului Maharashtra, Desay, care le prezintă pe conducătorul complexului Khurody și o serie de colaboratori ai săi. Solii poporului român sunt conduși spre o colină de unde se poate avea o privire largă asupra întregului complex de ferme Dl. Khurody, dă înal(Continuare In pagina a IV-a) Noi instalații date în folosință la Combinatul de cauciuc de la Onești. Mecanizarea lucrărilor de construcții asigură creșterea productivității muncii Creșterea productivității muncii constituie una din sarcinile cele mai importante trasate de Congresul al 111- lea al PM.R. în toate sectoarele de activitate, deoarece aceasta este singura cale care asigură întărirea bazei economice a statului nostru și ridicarea continuă a nivelului de trai al oamenilor muncii. Una din verigile cele mai importante de creștere a productivității muncii în construcții este sporirea gradului de industrializare a lucrărilor și legat de aceasta ridicarea nivelului de mecanizare a proceselor tehnologice. Un bloc cu 40 de apartamente care nu cu mult timp în urmă se ridica în 8—10 luni, acum se înalță chiar și în mai puțin de o lună și cu un număr de oameni redus. Intr-adevăr, oamenii sunt mai puțini, dar locul lor a fost luat de puternice macarale care ridică cu ușurință 6 tone. Colectivul Trustului regional de construcții Bacău, mobilizat de organizațiile de partid și sindicat a pornit hotărît pe calea măririi productivității muncii, a asigurării unei mecanizări cît mai înalte pe șantiere. Una din măsurile ce s-au luat pe linia mecanizării lucrărilor a fost și aceea ca nici un utilaj să nu lucreze sub indicele planificat. In felul acesta s-a reușit ca volumul săpăturilor, al lucrărilor de preparare a betoanelor și mortarelor, al transportului pe verticală a materialelor să crească necontenit. Numai prin prepararea mecanizată a betoanelor pe șantierele din Bacău, Roman, Moinești, Piatra Neamț etc. numărul de muncitori folosiți la această lucrare a scăzut cu 60 la sută față de cît se foloseau în mod obișnuit înainte. Pentru a satisface nevoile crescînde ale șantierelor în ce privește numărul de utilaje, datorită aplicării unor metode noi de lucru. Trustul regional de construcții Bacău a primit în dotare in ultimul timp numeroase utilaje de mare și mică mecanizare printre care: două macarele Z.B. de 6,5 tone, o macara portal pentru ridicarea panourilor mari, betoniere de mare capacitate, excavatoare, vibratoare mecanice, mijloace de transport pentru mare greutate, roabe și cărucioare de transport pe pneuri, pistoale pentru bătut dibluri în pereți de cărămidă și beton, schele mobile de interior, maluri mecanice etc. Datorită unei bune organizări a lucrului, a încărcării mecanizate a mijloacelor de transport s-a reușit ca indicele de exploatare a acestora să crească față de sistemul cu încărcare manuală , cu toate condițiile cărei s-au creat prin mărirea parcului de utilaje, totuși pe unele șantiere ale trustului se mai observă încă tendința ca să nu se folosească aceste utilaje decit în mică măsură, preferîndu-se nejustificat munca manuală. Astfel, la șantierul din Adjud și la unele lucrări agricole se prepară încă volume destul de mari de betoane și mai tare manual, se mai folosește sistemul de transport cu targa. Într-un cuvînt s-a apelat prea puțin la mijloacele mecanice de care se dispune pentru executarea lucrărilor. Un factor negativ care reduce indicele de mecanizare a lucrărilor îl constiutie și imobilizările utilajelor in timpul lucrului din cauza defecțiunilor, precum și din cauza unor reparații mai slabe calitativ ce se fac de către întreprinderea de utilaj și transport Bacău. In general, însă s-a reușit ca să se reducă mult durata de imobilizare a utilajelor prin transportul lor de la un punct de lucru la altul și din cauza defecțiunilor prin faptul că s-au amenajat mașini speciale pentru transportul acestora și ateliere vagon care execută operativ reparațiile. Mergîndu-se pe drumul bun pe care s-a pornit la Trustul regional de construcții în ce privește mecanizarea lucrărilor, aprovizionîndu-se noi mijloace mecanice, productivitatea muncii va fi în continuă creștere. Crescînd gradul de mecanizare a lucrărilor prin aplicarea unor metode noi, vom reuși ca să scurtăm continuu durata de execuție și să reducem și prețul de cost al lucrărilor. Ing. Grigore Cărăușu mecanic șef la Trustul de construcții Bacău regional .... ——•—• ■ • • -------------- Luna prieteniei romîno-sovietice Oaspeți sovietici in vizită prin regiunea noastră In cursul zilei de ieri, membrii delegației sovietice, care participă la manifestările prilejuite de Luna prieteniei romîno-sovietice, și-au continuat vizita prin regiunea noastră, însoțiți de tovarășul Marin Florea Ionescu, vicepreședinte al Consiliului General al A.R.L.U.S. și de tovarășii: Gheorghe Ungurașu, secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R., Constantin Mitrofan, membru al Biroului Comitetului regional Bacău al P.M.R., Constantin Ghica, președintele Consiliului regional Bacău al A.R.L.U.S. și alte persoane oficiale, oaspeții sovietici au poposit mai întîi la Fabrica de țevi de la Roman. Aici au fost întîmpinați de tovarășul Anton Gherghel, prim secretar al Comitetului orășenesc de partid, de alți activiști de partid și de stat, precum și de un numeros grup de pionieri care au oferit oaspeților minunate buchete de flori, le-au dăruit cravate roșii și insigne pionierești. Tovarășul Constantin Iordache, directorul fabricii, a urat solilor poporului sovietic „bun venit“ și i-a invitat să viziteze agregatele. In timpul vizitei, pe firul procesului tehnologic, oaspeții au primit explicații, atît, de la directorul general al fabricii, de la tovarășii ingineri Ion Pența, director tehnic, Vasile Savu, inginer șef, Vasile Pică, secretarul comitetului de partid, cit și de la muncitorii de la agregate. Remarcabil a fost faptul că între gazde și oaspeți n-a mai fost nevoie de translatori, deoarece reprezentanții gazdelor fuseseră la studii sau la specializare in U.R.S.S. și cunosc limba rusă. Tovarășa, A. G. Abutidze, membru al delegației, văzîndu-l pe tovarășul Constantin Iordache și-a amintit că, in urmă cu cițiva ani, l-a văzut la Rustavi, la combinatul siderurgic în care lucrează. După vizitarea întregii uzine, In cabinetul directorului a avut loc o discuție prietenească despre realizările lamboriștilor romașcani, despre viața lor în afara uzinei, despre perspective. Oaspeții și-au împărtășit impresiile, admirînd munca entuziastă a colectivului, care a realizat indici superiori, cit și gradul de automatizare la care a ajuns fabrica. De la Roman, delegația și persoanele care o însoțesc s-au îndreptat spre Fabrica de postav din Buhuși. Primiți și aici, cu aceeași căldură și dragoste, oaspeții au vizitat cea mai nouă și modernă secție a fabricii — filatura de lină pieptănată, precum și alte secții și sectoare de producție, intre care țesătoria de lună, sala 100—300, rampele de control, finisaj. Ei au admirat calitatea produselor, minunatele desene și culori care incintă ochiul. „Deși erau în timpul Lucrului, preocupați, noi am simțit din zîmbete, din privirile calde ale muncitorilor fabricii sentimentele lor sincere ce le nutresc pentru poporul sovietic“ — a spus conducătoarea delegației, tovarășa A. P. Boikova, la sfîrșitul vizitei în fabrică. Sosiți la Bacău, membrii delegației au făcut o plimbare prin oraș, interesîndu-se și admirînd realizările pe tărîm edilitar, social și cultural. Astăzi, delegația sovietică vizitează orașul și Complexul petrochimic Onești. V. Enășoaie --------♦-------- Solistul Dan Iordăchescu la Bacău De un deosebit succes s-a bucurat in fața publicului bacău în concertul simfonic prezentat ieri seară de către Filarmonica de stat din Bacău, la care și a dat concursul, solistul Dan Iordăchescu — Laureat al Concursurilor internaționale de la Varșovia, Berlin, Salzburg, Geneva și București, prim-solist al Teatrului de Operă și Balet din București. Din program au făcut parte printre altele: „Suită bănățeană" de Constantin Bobescu, muzică din baletul „Spărgătorul de nuci" de Ceaicovski. Concertul, a fost dirijat de Emil Zaborilă. A IV-a sesiune a lecturilor pedagogice Ieri dimineață un sala de festivități a Sfatului popular regional, sărbătorește împodobită, s-au deschis lucrările celei de-a IV-a sesiuni a lecturilor pedagogice din regiunea Bacău. In sală au luat loc, profesori și învățători din întreaga regiune. De asemenea, la sesiune au participat tovarășii Ioan Munteanu, inspector general in Ministerul Învățămintului, Luminița Ghidrigă, din partea Institutului de Științe pedagogice, Ion Antohi, din partea Institutului de perfecționare a cadrelor didactice din Iași. Cuvîntul de deschidere a fost rostit de tovarășul Virgil Filimon, vicepreședinte al Comitetului executiv al Sfatului popular regional. „Sesiunile lecturilor pedagogice — a spus vorbitorul — care au luat ființă pe baza experienței creatoare a școlii sovietice, au devenit o prețioasă tradiție, căpătându-și un loc important in mișcarea pedagogică din țara noastră. Am dori ca aceste lucrări, prin calitatea dezbaterilor și justețea concluziilor, să stimuleze preocupările colective și individuale ale cadrelor didactice din regiunea noastră pentru ridicarea măiestriei pedagogice, să ducă la creșterea răspunderii pentru ridicarea permanentă a calității muncii". Cea de-a IV-a sesiune a lecturilor pedagogice din regiunea Bacău își desfășoară lucrările timp de două zile. In prima zi au fost expuse materialele intitulate: „Cultivarea patriotismului elevilor prin predarea operelor care evocă decutul de luptă al poporului nostru" și „Aspecte din predarea aritmeticii la clasele I—IV cu folosirea abacului cu bețișoare". Expunerile au fost urmate de vii discuții. Astăzi sesiunea lecturilor pedagogice își va continua lucrările pe secții după care vor fi trase concluziile necesare. Manifestări sportive Ziua de astăzi este bogată in diferite manifestări sportive care vor avea loc in orașul Bacău. Un interes deosebit suscită, pentru amatorii de fotbal, meciul din cadrul categoriei A dintre „Dinamo“ Bacău și „Dinamo" București, care se va desfășura la orele 15,45 pe stadionul „23 August". De această dată se așteaptă din partea dinamoviștilor băcăuani o evoluție pe măsura posibilităților, care bineînțeles să satisfacă iubitorii fotbalului din regiunea noastră. Tot pe stadionul „23 August" se va desfășura la orele 11,45 meciul de fotbal din cadrul campionatului republican de junior, dintre „Dinamo“ Bacău și „Chimia" Suceava, iar la orele 13.45 vom asista la meciul de fotbal (tineret) dintre echipele „Dinamo" Bacău și „Dinamo" București. Pe stadionul din Parcul Libertății se va desfășura la orele 9 meciul de Fotbal dintre echipele „Poligraful" și „A.S.A."Bacău din cadrul cupei R.P.R., iar la orele 10,30 „Dinamo" și „Cauciucul" Onești se vor întitna într-un meci amical de handbal In 7.