Steagul Roşu, aprilie 1964 (Anul 19, nr. 3473-3498)

1964-04-08 / nr. 3479

> Nr. 3.479 (4.958) MIERCURI 8 APRILIE 1964 4 pagini 20 bani Exemplul unităților agricole fruntașe — imbold prețios în muncă Din experiența Comitetului raional Bacău al P.M.R. în munca de ridicare a gospodăriilor colective rămase în urmă In condițiile încheierii colectivizării agriculturii, principala sarcină care revine organelor și organizațiilor de partid din agricultură este consolidarea economicoorganizatorică a gospodăriilor agricole colective. Există toate condițiile ca dezvoltarea economică și consolidarea fiecărei g.a.c. să se desfășoare potrivit unui plan de perspectivă pe o durată de mai mulți ani, fundamentat multilateral pe baza studierii atente a tuturor factorilor care acționează asupra producției : creșterea suprafețelor, structura culturilor, căile de sporire a recoltelor la hectar, dezvoltarea șeptelului și mărirea productivității lui, asigurarea unei baze furajere corespunzătoare. Măsurile luate de partid și guvern privind reorganizarea conducerii agriculturii, constituirea consiliilor agricole și repartizarea în unitățile agricole socialiste de specialiști au creat condițiile necesare pentru îmbunătățirea muncii organizatorice, de conducere a noilor unități agricole și de răspîndire largă a tehnicii înaintate în producția vegetală și animală. Comitetul raional Bacău al P.M.R., în baza sarcinilor izvorîte din hotărîrile Plenarei C.C. al P.M.R. și a Sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naționale din aprilie 1962, a analizat problemele ce le ridică’ agricultura raionului în noua etapă de dezvoltare, întocmind un plan de măsuri cu sarcini imediate și de perspectivă. Ca obiective principale ne-am propus : creșterea, producției vegetale și animale, constituirea de ferme de animale în toate gospodăriile agricole colective, extinderea suprafețelor de legume, pomi și vii, efectuarea construcțiilor zootehnice și asigurarea bazei furajere, organizarea muncii și a procesului de producție, selecționarea și pregătirea cadrelor din conducerea și administrația gospodăriilor colective, ridicarea nivelului profesional al colectiviștilor. Toate aceste măsuri au avut ca scop întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor agricole colective. Organizațiile de partid au analizat și adoptat măsuri concrete în această direcție. In adunările generale ale gospodăriilor colective s-au dezbătut și stabilit sarcinile ce le revin în raport cu condițiile și posibilitățile existente în fiecare gospodărie agricolă colectivă, încheierea colectivizării agriculturii și constituirea unui mare număr de gospodării colective au ridicat probleme deosebite în fața comitetului raional de partid, probleme legate de organizarea muncii în noile unități socialiste. Pentru a ajuta organizarea muncii în aceste gospodării colective, comitetul raional de partid a mobilizat activiști de partid și de stat, cei mai buni specialiști, cu o experiență bogată, care au fost constituiți în colective, au fost instruiți și au sprijinit în mod concret întocmirea planurilor de producție, organizarea echipelor, a brigăzilor, dezbătînd totodată sarcinile ce revin consiliilor de conducere, comisiilor de revizie, precum și modul de organizare a muncii pentru îndeplinirea planului de producție. Deși în primul an de la colectivizarea agriculturii, gospodăriile colective au reușit să asigure o bună mobilizare a colectiviștilor la executarea muncilor agricole, de o calitate mai bună, măsura aceasta a asigurat o creștere însemnată a efectivelor de animale, a condus la executarea unui volum mare de construcții făcînd totodată ca gospodăriile colective să-și sporească prevederile contractuale cu statul la produsele agricole în raionul nostru, în anul 1962, existau 67 gospodării colective. Unele din ele fiind mici și neîndeplinind condițiile necesare pentru organizarea științifică a producției, nu puteau asigura o îmbinare rațională a ramurilor de producție, nu foloseau cu randament mașinile, utilajele și forța de muncă. Comitetul raional de partid a organizat unificarea gospodăriilor colective mici în mari gospodării colective. Ca efect al acestei măsuri un număr de 22 gospodării colective s-au unificat cu alte gospodării colective, astfel încît, în prezent, în raion își desfășoară activitatea 43 gospodării colective, revenind în medie pe o gospodărie o suprafață de 1.914 hectare teren agricol față de 1.285 hectare cîte reveneau pe o gospodărie în anul 1962. Unificarea gospodăriilor colective a făcut ca o bună parte din acestea, încă din primul an de activitate, să obțină rezultate mult superioare cum a fost cazul cu G.A.C. Burchi unificată cu G.A.C. Negri, G.A.C. Valea Hogii unificată cu G.A.C. Lipova, G.A.C. Ciuturești unificată cu G.A.C. Odobești și altele. O dată cu unificarea gospodăriilor colective s-au executat și lucrări de organizare intergospodărească fapt ce a făcut ca întreaga suprafață de teren să fie comasată în jurul centrelor gospodărești, creîndu-se condiții optime pentru o organizare pe baze științifice a procesului de producție. Folosindu-se aceste condiții create s-a putut întocmi lucrarea de organizare a teritoriului la gospodăriile colective din Rădeni, și Secueni, iar la celelalte gospodării colective, ai ajutorul specialiștilor consiliului agricol raional, s-au întocmit schițe de folosire rațională a pămîntului. Organizarea în mai bune condiții a procesului de producție a avut ca efect obținerea de recolte sporite la numeroase gospodării colective. Astfel, deși anul 1963 este recunoscut ca un an cu condiții nefavorabile pentru agricultură, 16 gospodării colective printre care cele din comunele Călugăra, Chetriș, Faraoani, Horgești, Nicolae Bălcescu, Secueni au obținut producții de grîu mai mari decît în anul 1962. La porumb, 9 gospodării colective, printre care cele din comunele Negri, Faraoani, Traian, Nicolae Bălcescu, au obținut de asemenea, producții mai mari ca în anul 1962. • Și în sectorul creșterii animalelor, consiliile de conducere, sub îndrumarea organizațiilor de partid, au obținut numeroase rezultate bune. Efectivele de animale, proprietate obștească a g.a.c., au crescut față de anul 1962 cu 132 la sută la taurine, cu 135 la sută la ovine și cu 156 la sută la păsări. O dată cu creșterea numerică a efectivelor de animale s-a îmbunătățit și calitatea acestora prin acțiunea de brunizare la taurine, tigăizare la ovine, infuzie de Landrace la porcine și extinderea raselor ameliorate de păsări. Organizarea în bune condiții a procesului de producție, realizarea de producții sporite la hectar, creșterea efectivelor de animale și a productivității acestora, au determinat creșterea fondului de bază și a averii obștești în cadrul gospodăriilor agricole colective. Astfel, față de sfîrșitul anului 1962, cînd valoarea fondului de bază al gospodăriilor colective din raion era de 25.263.943 lei revenind la 100 hectare teren agricol 33.400 lei, la sfîrșitul anului 1963 valoarea fondului de bază a ajuns la 37.252.779 lei, revenind la 100 hectare teren agricol 50.000 lei. De asemenea, averea obștească a crescut de la 59 537-534 l« la sfîrșitul anului 1962 la 70.400.991 lei la sfîrșitul anului 1963, revenind la 100 hectare teren agricol 93.100 lei față de 78.700 lei cît a fost la sfîrșitul anului 1962. Realizările obținute în agricultura raionului nostru de la colectivizare și pînă în prezent reflectă linia justă a partidului nostru în construirea socialismului la sate. Majoritatea gospodăriilor s-au întărit din punct de vedere economic, ele se dezvoltă din ce în ce mai mult, crește necontenit nivelul de trai al țărănimii colectiviste. Biroul comitetului raional de partid, analizînd în ședința sa din aprilie 1963 activitatea desfășurată în cursul anului 1962 de gospodăriile agricole colective din raionul Bacău a constatat că mai existau 11 gospodării colective rămase în urmă din punct de vedere economic. Aceste gospodării au fost : Colonești, Filipeni, Fruntești, Gloduri, Lozinca, Luncani, Mărăști, Petrești, Plopana, Ruseni și Satu Nou. Din analiza făcită au reieșit și cauzele rămînerii în urmă. Pe baza acestor constatări, comitetul raional de partid a luat în cursul anului 1963 o serie de măsuri menite să îndrepte starea de lucruri existente, contribuind astfel la ridicarea acestor gospodării din punct de vedere economic și organizatoric. La întocmirea planurilor de producție pe anul 1963 s-a ținut cont de posibilitățile existente în fiecare unitate în parte, urmărindu-se valorificarea cît mai completă a tuturor resurselor. Pentru a se putea realiza acest lucru s-au constituit colective de specialiști care au ajutat la întocmirea acestor planuri și au împărtășit din experiența lor consiliilor de conducere din aceste unități. Pentru a sprijini organizarea muncii în unitățile rămase în urmă, și a urmări îndeaproape modul în care se realizează sarcinile din planurile de producție, membrii biroului comitetului raional au fost repartizați pe gospodării, reușind prin aceasta să contribuie în mare măsură la îmbunătățirea situației existente în aceste unități. în scopul ridicării gospodăriilor colective rămase în urmă, comitetul raional de partid a acordat o atenție deosebită măsurilor de combatere a eroziunii solului. Pe această linie au fost luate măsuri de instruire a președinților, brigadierilor de cîmp, s-au introdus în cadrul învățămîntului agrozootehnic și la ciclurile de conferințe ținute la căminele culturale, teme privind combaterea eroziunii solului. De asemenea, s-au întocmit planuri de măsuri în fiecare g.a.c., planuri ce au fost dezbătute în adunările generale ale colectiviștilor. Ca efect al măsurilor luate, Inginer SILVIU STRASSER secretar al Comitetului raional Bacău al P.M.R. (Continuare în pagina a -ll-a) De la început, rezultate bune Ogoarele G.A.S. din Zănești, raionul Buhuși cunosc de cîteva zile freamătul unei munci intense. Mecanizatorii și ceilalți lucrători ai gospodăriei doresc efectuarea muncilor agricole de primăvară. După cum suntem informați, aici au fost grăpate 682 hectare teren, s-au semănat 112 hectare cu mazăre, 37 hectare cu borceag pentru masă verde, 114 hectare cu ovăz și 64 hectare cu borceag pentru boabe. Acum se așteaptă realizarea temperaturii optime pentru semănatul celor 200 hectare cu cartofi. Printre fruntașii gospodăriei care au realizat lucrări de bună calitate se află mecanizatorii: Ion Pantazi, Ștefan Munteanu, Gheorghe Diaconu și Ioan Gherasim. Tractoristul Iordache Hulea de la G.A.S. Pufești, raionul Adjud, lucrează și în această campanie cu mult spor 99 Doina Moldovei 44 în regiunea noastră După ce a concertat la Buhuși orchestra „Doina Moldovei“ a ieșene, aflată în turneu prin filarmonicii regiunea noastră a prezentat luni seara la Bacău un izbutit concert de muzică populară. Orchestra și-a dovedit din plin capacitatea de interpretare, executînd cu precizie și elan : Suita de jocuri moldovenești, în aranjamentul muzical al tînărului dirijor I. Gotescu, Ruseasca de la Dorohoi, Horă de concert și altele. Cunoscuții interpreți de muzică populară vocali și instrumentiști: Mia Braia, Victoria Darvai, Ion Crețu, Marcel Budală, Elena Pohrib, Nicoleta Vasilovici, întregul ansamblu au adus pe scenă frumusețea ritmică și melodică a jocului și cîntecului nostru popular, prin bogatul program artistic prezentat. Modele premiate Lucrătorii cooperativelor meșteșugărești din ramura încălțăminte se străduiesc să deservească populația în cele mai bune condiții. La faza regională a concursului de încălțăminte cooperativele meșteșugărești din regiunea noastră au prezentat diferite modele care s-au bucurat de aprecierea comisiei respective. Cele mai reușite modele au fost prezentate apoi la cel de-al IV-lea concurs de încălțăminte pe țară, care a avut loc de curînd. Cu acest prilej un model de încălțăminte bărbătească prezentat de către cooperativa meșteșugărească „Progresul“ din orașul Bacău a primit premiul III pe țară. La executarea modelului de încălțăminte premiat au contribuit tovarășii Nicolae Cucu și Iancu Bibire. Comunistul Nicolae Blaga este șeful unei echipe de lăcătuși care își desfășoară activitatea în cadrul întreprinderii metalurgice „Ceahlău“ din Piatra Neamț. El este un bun organizator al producției. Lucrările Reuniunii internaționale a oamenilor de teatru In Capitală au început marți lucrările Reuniunii internaționale a oamenilor de teatru cu tema „Formarea profesională a tînărului actor“, găzduită de Comitetul național român pentru Institutul internațional de teatru (I.T.I.). Cuvîntul de deschidere a fost rostit de artistul poporului Radu Beligan, președintele Comitetului Național Român pentru I.T.I., membru în Comitetul Executiv al I.T.I. Rosamond Gilder, președintele I.T.I, a adus reuniunii salutul conducerii I.T.I. Constanța Crăciun,președintele Comitetului de Stat pentru Cultură și Artă a salutat pe oaspeți adresîndu-le urări de bun venit și succes deplin în desfășurarea lucrărilor reuniunii. In continuare, regizorul Gh. Dem. Loghin, prorectorul Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale“ din București, regizorul Michel Saint Denis (Franța), artistul poporului al U.R.S.S., V. O Toporkov, au prezentat referate. Lucrările reuniunii au continuat după-amiază cu discuții pe marginea referatelor prezentate. Lucrările reuniunii continuă: (Agerpres) Pe ogoare, munca Preocupare intensă—rezultate bune Campania agricolă de primăvară i-a găsit pe colectiviștii din comuna Itești, raionul Bacău, bine pregătiți. Datorită grijii manifestate de către consiliul de conducere al gospodăriei colective, a organizației de partid, s-a făcut din timp tot ceea ce trebuia să se facă în vederea executării lucrărilor în campania agricolă de primăvară. S-a verificat cum au fost reparate uneltele, s-a controlat starea semănăturilor, s-a schimbat și tratat întreaga cantitate de sămînță, s-a încercat puterea de germinație a semințelor. Inginerul agronom al gospodăriei, tovarășul Constantin Cazacu, a fost prezent la pregătirea tuturor condițiilor necesare bunei desfășurări a campaniei agricole de primăvară. De asemenea, el este prezent acum la executarea lucrărilor. Cu sfatul, cu fapta, inginerul gospodăriei este prezent peste tot, lucru ce influențează în bine desfășurarea lucrărilor. Brigada de tractoare ce lucrează pe tarlalele colectiviștilor din Itești, brigadă condusă de comunistul Vasile Chiriță, chiar din prima zi a campaniei, a muncit și muncește cu suflet. Nici brigăzile de cîmp ale colectiviștilor nu s-au lăsat mai prejos, împreună cu mecanizatorii colectiviștii nu precupețesc nici un efort pentru executarea lucrărilor de primăvară în timpul optim și de o cît mai bună calitate. Ca rezultat al elanului cu care lucrează colectiviștii, unele brigăzi au obținut rezultate dintre cele mai bune situîndu-se în fruntea celorlalte. Așa este cazul brigăzilor l-a condusă de comunistul Ion I. Marcu și a V-a condusă de tovarășa Maria Amarghioalei. Ca rezultat al preocupării consiliului de conducere și ai organizației de partid a gospodăriei colective din Itești, pentru executarea lucrărilor în campania agricolă de primăvară, această gospodărie colectivă a reușit a face la timp majoritatea lucrărilor. Astfel, pînă în seara zilei de 4 aprilie s-a însămînțat întreaga suprafață cu sfeclă de zahăr, (60 hectare), mazăre (5 hectare) și ovăz (două hectare) prevăzute în plan. Pină la această dată s-au însămînțat 32 hectare cu floarea-soarelui (din 70 prevăzute în plan), s-a pregătit terenul pentru culturile de primăvară pe o suprafață de 72 hectare, s-au semănat in culturi ascunse 46 hectare cu lucernă. De asemenea, s-au grăpat ogoare de toamnă pe o suprafață de 187 hectare și culturi de toamnă pe 112 hectare. avîntată Alte șapte gospodării agricole colective din raionul Adjud au terminat însămințările din epoca întîia Folosind din plin timpul bun de lucru — ne informează tovarășul MARIN CIMPOCA, instructor al Comitetului raional al P.M.R. — harnicii colectiviști din Homocea, cu sprijinul nemijlocit al brigăzii de tractoare condusă de mecanizatorul I. Bondrea, au terminat printre primii pe raion însămînțarea culturilor din epoca întîia pe întreaga suprafață planificată de peste 400 de hectare. Printre aceste culturi amintim : 107 hectare borceag, 20 hectare mazăre, 185 hectare sfeclă de zahăr, 50 hectare floarea-soarelui,40 hectare lucernă, 25 hectare sfeclă furajeră, 10 hectare mac etc. De asemenea, colectiviștii din Homocea au pregătit terenul pentru însămînțatul culturilor din epoca a doua pe o suprafață de peste 600 hectare. Din știrile primite luni dimineața la redacție, rezultă că au terminat de asemenea de însămînțat culturile din epoca întîia și gospodăriile agricole colective din comunele Păunești, Ploscuțeni, Urechești, Lehancea, Adjudu Vechi și Căbești din raionul Adjud. Lucrează de zor iractoare și mașini agricole au umplut cimpurile raionului Piatra Neamț. La Dumbrava Roșie, la sediul colectivei, am ajuns cam târziu. Tractoarele se aflau pe tarlale, pe șesul de sub dealul Izvoarelor. — Cum merge treaba ? — Bine, tovarășe ?— ne răspunde un tunăr. Am aflat că îl cheamă Gheorghe Andrica și e tractorist de vreo trei ani de zile. — Arăm, arăm de zor. Pregătim terenul pentru semănat. Pentru azi (7 aprilie) brigada noastră condusă de Neculai Moisei a arat circa 50 hectare, a pregătit terenul pentru insămințările din epoca a doua. După cum cred că cunoașteți semănatul culturilor din prima epocă în gospodăria noastră colectivă s-a terminat. Intre timp, alături de el, au venit și tractoriștii Petru Macovei și elevul Petru Secară de la Școala de tractoriști din Tg. Neamț. „Nici un efort nu e prea mare pentru asigurarea pîinii oamenilor" — spun ei. ...Gospodăria agricolă colectivă din Mărgineni se numără printre unitățile care au început primele campania de însămînțări în raionul Piatra Neamț. După cum ne-a relatat tovarășul Toader Agafitei, președintele gospodăriei agricole colective, pînă în ziua de 7 aprilie se executaseră următoarele lucrări : însămînțat 25 hectare cu mazăre, 10 hectare cu orz, 4 hectare cu ceapă, 3 hectare cu morcov, s-au arat circa 100 hectare și s-au pregătit pentru însămînțat peste 100 hectare. Brigada de tractoare condusă de tovarășul Gheorghe Apostol lucrează de zor. Ritmul de lucru crește zilnic. Colectiviștii și mecanizatorii pun baze trainice recoltei acestui an. EMIL BUCUREȘTEANU Tovarășii Gheorghe Gheorghiu-Dej și Ion Gheorghe Maurer au avut o întrevedere cu dr. Bruno Pittermann Președintele Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej și președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, au primit marți la amiază, la Palatul R. P. Româno, pe dr. Bruno Pittermann, vicecancelarul Austriei. La întrevedere au participat Gheorghe Gaston Marin, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, Grigore Geamănu, secretarul Consiliului de Stat, Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Pompiliu Macovei, adjunct al ministrului afacerilor externe și Mircea Ocheațiu, ambasadorul R. P. Româno la Viena. Au luat parte dr. Paul Wetzler, ambasadorul Austriei la București, precum și dr. Robert Fischer, consilierul vicecancelarului Austriei. întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. (Agerpres) Au început convorbirile cu vicecancelarul Austriei Marți, la Consiliul de Miniștri al R. P. Române au început convorbirile cu dr. Bruno Pittermann, vicecancelarul Austriei. La convorbiri au luat parte Gheorghe Gaston Marin și Constantin Tuzu, vicepreședinți ai Consiliului de Miniștri, Mihail Florescu, ministrul industriei petrolului și chimiei, Ion Marinescu, ministrul industriei metalurgice, Pompiliu Macovei, adjunct al ministrului afacerilor externe, Mihail Petri, adjunct al ministrului comerțului exterior, Gheorghe Cioară, secretarul Comisiei guvernamentale de colaborare economică și tehnico-științifică, Nicolae Gheorghiu, adjunct al ministrului minelor și energiei electrice, Vasile Alexandrescu, adjunct al ministrului industriei construcțiilor de mașini, Mircea Ocheană, ambasadorul R. P. Române la Viena. Din partea austriacă au participat dr. Paul Wetzler, ambasadorul Austriei la București, precum și consilieri și conducători de întreprinderi industriale din Austria care Îl însoțesc pe vicecancelar in vizita sa în țara noastră. ★ Seara, la Teatrul C.C.S. din Capitală a avut loc un spectacol de gală, în cinstea vicecancelarului Austriei, dr. Bruno Pittermann. (Agerpres) Peste 1.000.000 lei Venituri Cunoscând puterea economică mereu în creștere a gospodăriei colective, colectiviștii din comuna Bălțătești, raionul Tg. Neamț au contractat pentru a vinde unităților comerciale de stat însemnate cantități de produse vegetale șianimale. Astfel, ei vor vinde statului 25.000 kg grîu, 125.000 kg cartofi, 130.000 litri lapte de vacă, 2000 kg lînă, 3500 kg brînză și altele. Valoarea acestor produse se ridică la peste 1.000.000 lei. I. CARP, învățător Initați distinse cu „Diploma de întreprindere fruntașă pe regiune 44 Rafinăria Dărmănești Decernarea „Diplomei de întreprindere fruntașă pe regiune“ în întrecerea socialistă pe anul 1963 și Rafinăriei Dărmănești a însemnat un eveniment de seamă în viața harnicului colectiv de aici. Mînuind cu pricepere tehnica modernă, preocupîndu-se de îmbunătățirea procesului tehnologic, rafinerii au încheiat anul 1963 cu rezultate însemnate în producție. Tehnica nouă a putut fi folosită cu eficiență sporită și ca urmare a creșterii necontenite a gradului de pregătire profesională muncitorilor, care au urmat cursurile de ridicare a calificării organizate în întreprindere. O contribuție însemnată la realizarea și depășirea sarcinilor de plan au adus-o și măsurile tehnice și organizatorice înfăptuite în cursul anului trecut. După un an de muncă rodnică, colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni al Rafinăriei Dărmănești a raportat îndeplinirea planului la producția globală în proporție de 103,5 la sută, iar la producția marfă în proporție de 102,3 la sută. Succese de seamă au fost obținute și în ceea ce privește realizarea sarcinii de creștere a productivității muncii. In 1963, acest indicator a fost realizat în proporție de 103,9 la sută. La aceste succese se mai adaugă și valorificarea superioară a tonei de țiței, sarcină realizată în proporție de 100,5 la sută. Tot în anul trecut, prin reducerea pierderilor admise, au fost valorificate peste plan cantități însemnate de țiței. Și în primul, trimestru al acestui an colectivul de muztcia al Rafinăriei Dărmănești, antrenat în întrecerea socialistă, a obținut rezultate frumoase în îndeplinirea sarcinilor de producție și a angajamentelor luate în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. In primele trei luni ale anului planul producției globale a fost realizat în proporție de 104,9 la sută, iar la producția marfă s-a înregistrat o depășire a planului de 1,9 la sută. O depășire de 2 la sută s-a obținut și la valorificarea superioară a tonei de țiței, iar sarcina de creștere a productivității muncii a fost realizată în proporție de 105,2 la sută. Cu ocazia decernării „Diplomei de întreprindere fruntașă pe regiune“ colectivul de muncă al Rafinăriei Dărmănești și-a exprimat încă o dată hotârîrea ca în cinstea zilei de 23 August să raporteze succese însemnate în îndeplinirea sarcinilor de producție și a angajamentelor luate. întreprinderea regionala de industrializare a cârmii Bacău Sub conducerea organizației de partid, colectivul de muncă al întreprinderii regionale de industrializare a cărnii, antrenat în întrecerea socialistă, a obținut în anul trecut rezultate însemnate în îndeplinirea sarcinilor de producție. In sectorul industrializare, principalii indicatori de pian au fost îndepliniți și depășiți. Astfel, planul valoric al producției globale a fost realizat în proporție de 103,1 la sută, iar al producției marfă in proporție de 103,7 la sută. Cu 4,1 la sută a fost depășit planul la preparate de carne. După un an de muncă rodnică, colectivul întreprinderii a dat peste plan 92 tone preparate de carne, volumul producției marfă a fost depășit față de plan cu 8.773.000 lei, în anul trecut s-a dezvoltat și producția de preparate de carne din subproduse. Tot în anul trecut numărul produselor de carne a fost mărit cu încă 9 sortimente noi. Produsele realizate au fost de calitate superioară, apreciate de consumatori. Pentru realizările obținute anul trecut în îndeplinirea sarcinilor de producție, întreprinderea regională de industrializare a cărnii a primit „Diploma de întreprindere fruntașă" pe regiune. Succesele obținute vor fi dezvoltate în acest an, în așa fel incit, în cinstea zilei de 23 August, colectivul de muncă al I.R.I.C. Bacău să raporteze succese de seamă în întrecerea socialistă. RAFINĂRIA DĂRMĂNEȘTI -----«OTO»----------- Duminică, în sala de festivități a Sfatului popular raional Bacău, peste 250 de tineri au fost martorii unei frumoase manifestări organizată de Comitetul raional Bacău al U.T.M. în cadrul căreia s-au înmînat tot atîtea buletine de identitate. La înmînarea festivă, tovarășul Gh. Achelăriței, prim-secretar al Comitetului raional Bacău al U.T.M. a vorbit despre condițiile de viață de care se bucură tineretul din patria noastră prin grija partidului și guvernului, arătînd cît de prielnică este orînduirea socialistă împlinirii idealurilor lor. Au luat, de asemenea, cuvîntul cîțiva dintre proaspeții posesori de bași letine de identitate (Maria Munteanu, din comuna Buhoci, Valentin Cîrnu, din comuna Itești și alții). Mulți dintre tinerii de 14 ani au pregătit pentru momentul primirii balerinului de identitate cîntece și poezii, în fotografie, aspect de la înmînarea buletinelor de identitate.