Steagul Roşu, iunie 1971 (Anul 26, nr. 5693-5718)

1971-06-11 / nr. 5702

Pag. 2 Băcăuanui la Bienala de artă plastică a amatorilor Cu prilejul expozițiilor organizate, fie la Galeriile de artă, fie în localul Școlii populare de artă, remarcăm lucrările unora dintre zeloșii graficieni și pictori amatori îndrumați de nu mai puțin sîrguinciosul lor profesor Ilie Boca.. Participanți la Bienala de anul acesta deschisă în Capitală, aceiași băcăuani s-au impus atenției juriului și publicului vizitator prin calitățile artistice și numărul mare al exponatelor. Cine a „înscris“ județul nostru pe lista premiaților ? Ion Mărie (Premiul Cosșrciuc (Premiul II, I), Florența Gheorghe Mereuță (Mențiune). Cercului de artă plastică al amatorilor din Bacău i s-a acordat un Premiu special. Muzeul de științele naturii Gazdă a unor cursuri de perfecționare Pe un panou reprezentînd cursurile de perfecționare ale muzeografilor, pe specialități, Bacăul ar trebui să marcheze trei din acțiunile organizate în ultimul timp de Comitetul de Stat pentru Cultură și Artă. Gazdă bună a reuniunilor ,de acest fel pe întreaga țară. Muzeul de științele naturii a avut ca oaspeți, în perioada 20—30 mai a.c., ornitologii din diverse muzee, pentru ca în prezent, pe teritoriul său, să-și desfășoare activitatea entomologii. Totodată, cadre universitare, invitate de muzeu, iau parte la cercetarea monografică a Văii Trotușului. Parte integrantă a condiției intelectuale, climatul se descoperă și se impune în viața cetății. Dacă astăzi carașul păstrează doarr în periferia sa spirituală imaginea tîrgului interbelic, așa cum l-a obsedat pe marele revoltat al „Plumbului", aceasta înseamnă că pulsația citadină a pătruns nu numai pe bulevarde ci și în conștiința celor ce populează aceste magistrale. O lapidară trecere în revistă a punctelor de interes spiritual relevă o imagine calitativ nouă a urbei. Dar sentimentul provinciei operează încă unor categorii asupra profesionale ale căror condiții de activitate nu sunt încă, prin forța lucrurilor, similare cu ale colegilor din Capitală. O asemenea categorie profesională o reprezintă și slujitorii scenei. însemnările de față se străduiesc să urmărească felul în care actorii Teatrului „Bacovia“ au reușit, parțial, să depășească astfel de inegalități. Vom pomeni pentru început de ambiția repertoriului. Scena de la Bacău a găzduit printre alte spectacole o capodoperă a marelui Will. Morrtînd „Othello“, teatrul înfruntat exigențele criticii și ale publicului, redactînd un act de maturitate artistică. A fost infirmată o veche prejudecată, potrivit căreia sarcina principală a teatrelor de provincie se rezumă la însăilarea de amabile comedioare ce solicită puțin valențele interpretative ale trupei. Spectacolul Shakespearean a demonstrat existența unor forțe artistice capabile să găsească un limbaj modern, intelectual, capabil să exprime un punct de vedere filozofic asupra marelui repertoriu clasic. Tot la capitolul opțiune, vom aminti recenta premieră pe țară cu piesa românească „Fără cascadori“, de Mircea Radu Iacoban, spectacol care a adus, după mulți ani, teatrul în atenția națională. Selecționarea acestei reprezentații pentru faza finală a „Zilelor dramaturgiei originale" pare să dovedească că a trecut vremea conului de umbră și a anonimatului. Climatul a fost instaurat și datorită unor mari eforturi individuale sau colective. Sorin Postelnicu a realizat un spectacol de autor „Clavirele plîng în oraș“, pe versurile lui Bacovia, demonstrînd, pe de o  parte, posibilitatea valorificării teatrale liricii bacoviene și, pe de altă parte, propriile sale șanse artistice. Este o singulară manifestare deocamdată, în teatrul românesc, primită ca atare și de majoritatea cronicilor de specialitate. De altfel, una dintre distincțiile fazei de la Iași a „Zilelor dramaturgiei“ a fost acordată acestei realizări regizorale și actoricești. Aventura lui Postelnicu a exprimat cu e CLIMATUL moție încrederea sa in steaua actorului și în rezonanța umană a acestei profesiuni. De curînd, patru actori împreună cu regizorul Gheorghe Miletineanu au pus bazele unui atelier teatral, sugestiv intitulat „Sondaje 71“. In fața implicațiilor etico-profesionale ale evenimentului, se cevine să vedem dincolo de judecățile de valoare cu privire la valorificarea scenică a celor două piese scurte de Ion Băieșu, moment cu care a început activitatea atelierului, aspirația către desăvîrșirea limbajului artistic, nobila chemare a teatrului. Pentru că și aspectul mi se pare a fi dintre cele mai însemnate — spectacolul inaugural s-a pregătit în repetiții de noapte, fără condică de repetiții și în afara oricăror obligații. Cei patru actori —■ Anca Alecsandra, Mircea Crețu, Gh. Serbina și Stelian Preda — își înscriu astfel efortul sub semnul elevației și climatului actual al teatrului. Consemnînd aceste cîteva lucruri, însemnările noastre se vor un salut adresat celor ce depășesc inerțiile.' linuri munerem oaspeți Concertul simfonic de săptămîna aceasta aduce in atenția melomanilor numele violonistei Silvia Marcovici și a dirijorului Ilarion Ionescu-Galați. Actualul dirijor al Filarmonicii brașovene, Ilarion Ionescu, după ce, cu brio, face carieră violonistică timp de peste 11 ani, se dedică exclusiv artei dirijorale. Anii 1965—1968 aveau să-i aducă definitiva consacrare ca dirijor. Devine licențiat al distinsului for L’ecole normale supérieure de Paris, avind ca profesor pe Pierre Dervaux și Charles Munch. Astăzi tinărul dirijor Ilarion Ionescu se bucură și pe plan internațional de faima unui muzician de talent, fiind invitat să dirijeze în țări din Europa și America. In concertul de la Bacău îl vom urmări dirijind lucrarea românească Dans simfonic ce aparține compozitorului Sergiu Sarchizov, Simfonia spaniolă pentru vioară și orchestră de Ed.Lalo și Simfonia „Haffner“ de Mozart. Silvia Marcovici, solistă a concertului serii este violonista care se recomandă prin însuși numele ei în jurul căruia sclipește aureola și faimă cu care se pot mîndri doar marii interpreți. In anul 1969 la Concursul Marguerite Long-Jaques Thibaud, Silvia Marcovici obține premiul pentru cea mai bună interpretare a unei lucrări contemporane. Septembrie 1970 avea să-i aducă satisfacția premiului și a medaliei de aur la Concursul I internațional „George Enescu“. Iată ce scria ziarul „Scînteia“ în legătură cu participarea sa la Concursul „Enescu“ : „Muzicalitatea și profunzimea, penetranța tonului, împletită cu tinerețea emisiei sunetului s-au dezvăluit plenar in finalul Concertului pertru vioară și orchestră de Glazunov“. Originară din Bacău, Silvia Marcovici se întoarce în fiecare an aici, încîntindu-și admiratorii, alături de orchestra din localitate, cu sunetul patetic și viguros, sclipitor și penetrant de o inefabilă frumusețe. Valerian URSINSCHI I MUNICIPIUL BACĂU Vineri, 11 iunie — Conferința „România la 23 de ani de la naționalizarea principalelor mijloace de producție“, (ora 18). Sîmbătă, 12 iunie ■— Discuție la,, masa rotundă : „Probleme actuale în transfuzii", (ora 8). — „Spargerea de la miezul nopții". Spectacol al teatrului „Ion Vasilescu“ — București, (ora 20). Duminică, 13 iunie — „Făt-Frumos Măzărean“ — dimineață de basm pentru copii. (Sala bibliotecii, ora 11). — Spectacol susținut de elevii Liceului nr. 2. (ora 16). — Filarmonica de stat și orchestra de muzică ușoară a Casei de cultură prezintă un spectacol muzical-coregrafic la ora 20,30 (valsuri celebre, muzică ușoară, dans modern). Marți, 15 iunie — „Cu cine semeni dumneata ?" — spectacol de estradă, (ora 19,30). Joi, 17 iunie — Faza județeană concursului școlar pe teame de circulație, (ora 16). — Conferința „Realizarea zarei personalității — basau știință ?". Va vorbi juristul C. Dogaru (ora 18,30). — „Floare din Hawai“ — spectacol al Teatrului muzical din Galați (orele 17 și 20). MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Vineri, 11 iunie — Seară de teatru, „Deșteaptă pămîntului" de V. I. Popa și „Profesorul de franceză" de Tudor Mușatescu. Prezintă cercul dramtic al Liceului nr. 2. (ora 18,30). Sîmbătă, 12 iunie — Pe terenul de handbal al Liceului nr. 1 , spectacolul de „Surprize în două varietăți reprize“. Prezintă Casa de cultură și A. S. „Trotușul“ (ora 20). Duminică, 13 iunie — Spectacolul gerea de la miezul „Sparnopții" — Teatrul „Ion Vasilescu" București, (ora 20). MUNICIPIUL BACAU Galeriile de artă — Expoziția de lucrări din colecția dr. Vintilă a Muzeului din Topalu — Constanța. Punctul muzeal „Nicu Enea” — Colecția de pictură Nicu Enea (strada Nufărului nr. 31), deschisă Intre orele 10—18 luni incbis. Comuna Cincova — Expoziția memorială Ion Borcea MUNICiPIUL BACAU ( Muzeul de științe naturale — strada Karl Marx nr 2. ! Muzeul de Istorie — strada Karl Marx ■ nr. 23. ț PRĂJEȘTI — Muzeul sătesc, Centenar Nicolae Iorga Epoziție Duminică, 13 iunie, la ora 12, va avea loc, in sala mare a Muzeului de istorie din Bacău, deschiderea expoziției. „Aspecte din viața și opera lui N. Iorga“, prilejuită de centenarul nașterii marelui savant și cărturar român. Expoziția cuprinde fotocopii după documente originale, lucrări de specialitate, fotografii reprezentative care împreună constituie o imagine globală, intuitivă și emoționantă a vieții celui care a fost marele Nicolae Iorga. MUNICIPIUL BACAU MUNCITORUL : „Prețul puterii“ (Orele : 10,20 ; 15 ; 17,10 ; 19,20 ; 21,30.). Pe timp favorabil rulează și la grădina de vară, ora 20,30 — Tel. 12028. FLAMURA ROȘIE : „Domiciliul conjugal“ (Orele : 16 , 18 , 20.). Tel. 11950. PROGRESUL : „Clanul sicilienilor" (Orele : 10,30 : 14,30 ; 16,30 ; 18,30 : 20,30 ). Tel. 11377. TINERETULUI : „B.D. intră în acțiune“ (Orele : 10,30 ; 15,30 ; 17,30 ; 19,30 ; 21,30). Tel. 12939. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 AUGUST : „Haiducii lui Șaptecai“. OITUZ : „Zoltán Karpaty". STEAGUL ROȘU PROFIL Tînărul actor MIHAI DRAGO de la Teatrul dramatic „Bacovia“ a absolvit Institutul de artă teatrală și cinematografică „I. L. Caragiale“ în anul 1970. Timp de un an a interpretat pe scena Teatrului de Nord din Satu Mare cîteva roluri care au atras atenția criticii de specialitate asupra posibilităților sale profesionale în plină dezvoltare. La teatrul băcăuan a debutat în recenta premieră pe țară cu piesa pentru copii „Unu, doi, trei, patru, ce-a văzut Radu la teatru“ de Alecu Popovici și Viniciu Gafița, prezentă, duminică, și la Festivalul teatrului pentru copii și tineret, de la Piatra- Neamț. Agenda săptămînii cinematografice județene Peisajul cinematografic al săptămînii 14—20 iunie a.c. este obișnuit, neavînd nici o prezență mai deosebită, exceptînd programarea cinematografului „pituz“ din Tg. Ocna, de la 17—20 iunie, cu „Mihai Viteazul“ binecunoscuta realizare a lui Sergiu Nicolaescu, cu Amza Pellea în rolul voievodului. Dar să vedem premierele. Cinematografia română va fi reprezentată la „Muncitorul" printr-o continuare a comediei polițiste a lui Mircea Dragan „B. D. intră in acțiune", intitulată de data aceasta „B. D. în alertă“. Evocatorul portret cinematografic al medicului umanist din secolul XVI-lea Francisc Skorina va putea fi văzut pe ecranul cinematografului „Flamura roșie". Este vorba de o producție sovietică. La „Progresul", „Cînd primăvara e fierbinte". Intre 17—20 iunie, Cinematograful „Tineretului“ reia adaptarea lui Terence Young după romanul lui Michel Bataille „Pomul de Crăciun“, în care, alături de Virna Lisi și William Holden îl vom putea revedea într-una din ultimele sale apariții pe regretatul Bourvil. Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej va prezenta trei premiere. La cinematograful „23 August", o nouă peliculă cu haiducii lui Eugen Barbu, Mihai Opriș și Dinu Cocea, „Zestrea domniței Ralu". La „Oituz“, amatorii de melodramă să-și pregătească batistele, căci le vor întrebuința din plin urmărind povestea Genovevei de Brabant în viziunea regizorală a lui Jose Luis Montez. In sfîrșit, la „Constructorul“, „Sechestru de persoană" de Ginfranco Mingozzi, cu Margarita Lozano, Franco Nero și alții, „Petrolul" din Moinești a programat pentru copii, la 16—17 iunie, un lung metraj de animație inspirat de un ciclu de fabule ale lui La Fontaine, la care colaborează și desenatorul român Victor Antonescu și intitulat „Fablio magicianul“. Pentru cei mari, de la 18— 20 iunie, o producție pentru televiziune a R.D.G., „Renegata“. O imagine sugestivă a elanului revoluționar al maselor algeriene care au luptat pentru cucerirea independenței naționale, o putem urmări pe ecranul Cinematografului „1 Mai" din Comănești, în filmul lui Gillo Pontecorvo, „Bătălia pentru Alger". La „Rafinăria“ Dărmăneși, „Hibernatus“, cu Luis de Funès, o adaptare pentru ecran a binecunoscutei comedii cu același titlu a lui Jean Bernard-Luc, în regia lui Edouard Mollinaro. Reputatul regizor Fritz Lang, una din cele mai proeminente personalități ale filmului german și american antebelic, va fi reprezentat la cinematograful „Sascut", din Sascut Tîrg, prin ultimul său episod din Seria „Mabuse", realizat în 1960 . „Cei 1000 de ochi ai doctorului Mabuse“. „Clubul 6 August“ din Asău prezintă în producția cineaștilor polonezi „Anchetatorul din umbră", o dramă polițistă din păcate inutil contorsionată și adesea derutantă prin abuzuri de retrospecții (15—16 iunie), iar din producția franceză, „Afurisitul de bunic“, cu inegalabilul Michel Simon (18—20 iunie). Pentru gustul amatorilor de senzații tari și de comedie în același timp, s-a programat la „Zemeș", între 18—20 iunie, „Soarele alb al pustiului“, în regia lui Vladimir Moții cu Anatoli Kuznețov. M. ROZEANU Piatra Neamț Pe scena festivalului spectacolelor de teatru pentru tineret și copii , „Fata care a făcut o minune“ de William Gibson — Cazul de excepție pe care scriitorul american îl supune scenei este investit, mai întii, cu riigoarea realului. Dar reprezintă nu atît transcrierea lui fidelă, în marginea senzaționalului quasi-anecdoti, cu un prilej de sinceră meditație despre omenesc. Ni se propune, așadar, întoarcere asupra semnificației, montarea Teatrului Mic evitînd cu inteligență datul în sine, melodrama. Spectacolul se purifică astfel de tentația comodă, regizorul Ion Cojar efectuînd cu discreție transferul singularului caz Helen Keller — fetița care, prin voința neobișnuită a unei guvernante își vindecă infirmitatea — spre sugestia stenică a solidarității și generozității umane. Un argument îl reprezintă aici și perspectiva pe care Gibson o deschide prin căpitanul Keller — James Keller, asupra unei probleme de actualitate a societății americane și nu numai a ei — raportul dintre generații — ale cărui contradicții de principiu sunt subminate aici de consensul afectiv. Un spectacol de mare sensibilitate și rafinament în care am reîntîlnit cu bucurie pe Leopoldina Bălănuță, Olga Tudorache, Dalila Gall, Gh. Tonescu-Gion, Dan Nuțu. - „Moftangii“, spectacol satiric după schițe și momente de I. L. Caragiale —■ Teatrul din Arad face impresie, din păcate, doar prin lipsa de complexe în abordarea, după remarcabile realizări scenice, a universului caragialesc. Căci ceea ce a oferit cu „Moftangii“, în regia lui Dan Alecsandrescu, este un spectacol tern, vădind, mai ales, inadaptabilitatea actorilor la configurația tipologică a personajelor, solicitînd largi virtuți compoziționale. Seara de ieri a aparținut Teatrului „Al. Davila“ din Pitești, cu spectacolul „Miorița“ de A. Anania. Vom reveni. Astăzi, pe scena Festivalului vor urca Teatrul de marionete din Constanța, cu „Copilul din stele“ (după Oscar Wilde) și „Riga Crypto și Lapona Enigel“ (după Ion Barbu) și Teatrul de Dramă și Comedie din același oraș, cu „Romanțioșii“ de Edmond Rostand. • Cuplul Anca Bursan — Gh. Panco, după răsfățatul debut cu „Nie Nie“, pe scena Teatrului de comedie, revine în actualitate cu „Prestigioasa Loredana“ un spectacol pe care festivalul pietrean l-a inclus, tentat, se pare, mai curînd de promisiunea unor dezbateri despre tineri în febrila căutare a idealului, decit de coherența și substanța lor dramatică. Angajînd una din problemele de reală generozitate scenică, piesa ne oferă, din păcate, un spectacol schematic, convențional. Neverosimilă (prin posibilul echivalent real, al intrigii — Loredana, o italiancă iluzorie, sugerînd puterea unui ideal), piesa rămîne doar la ambiția teoretică de a circumscrie etapele de maturizare etică a celor șase tineri, intr-un moment al opțiunilor hotărîtoare. Fiind lipsită de forță și densitate scenică, oferind în schimb o falsă vitalitate a replicii și jocului în sine, „Prestigioasa Loredana“ rămîne interesantă doar prin relansarea unei idei ambițioase — teritoriul de insolită ardere spirituală al tinerilor — și poate prin jocul a trei actori : Daniela Anencov (Mona), Mircea Mușatescu (Barbu), Janine Stavarache (Tina). • Cu „Harap Alb", Teatrul Tineretului a semnat cel de al doilea mare succes al festivalului. L-am văzut pe Ion Lucian, binecunoscutul mentor al scenei bucureștene pentru copii, entuziasmat de înalta verigă și profesionalitate ale unui colectiv artistic pe cit de tînăr, pe atit de disponibil într-o montare de largă aderență ,la public. (Regia — Zoia Anghel Stanca). Spectacolul realizează o împletire armonioasă a replicii cu lumina, dansul și decorurile investind, dincolo de basm, lumea de joacă și vis a copilăriei în care personajele se eliberează de mit sau de grotesc. Viorel TUDOSE mmm ! mmm r mnmr r mmm r Mmm ! mmm r mnmm ! mmm ! mmmr e mmm ! mm* r mmm r mmm r mimm » mmmm 0 mmm r I ■4 ■;> I Urustul de construcții Hunedoara J *- ^ -*■ - i ■ - — ■. j cu sediul în orașul Deva, strada Dr. Petru Groza nr. 30, telefon 11960 |1 angajează urgent următoarele categorii de muncitori calificați : j zidari, dulgheri, pavatori piatră j j și muncitori necalificați j J pentru șantierele din Orăștie și Cugir, cazare cores îpunzătoare, cantină contra cost. Informații suplimentare veți putea obține de la serviciul organizarea muncii din cadrul Trustului, j IIIIIIIIII I III întreprinderea pentru livrarea produselor petroliere la și strada Zugravi nr. 24 angajează: pentru Depozitul din Bacău — ȘEF SECȚIE DEPOZIT — 2 magazineri — 2 vînzători stațiune Condiții : să îndeplinească prevederile legii 22/69i ale instrucțiunilor de aplicare. Relații suplimentare pot fi luate de la conducerea Depozitului Bacău, calea Romanului Nr. 2, telefon 12358 sau 13063. IIII IIII I IIIII Vineri 11 iunie 1071 SEMNE PARTICULARE Nesocotință . In timp ce executa lucrări de vopsitorie în camera de comandă a Termocentralei Borzești, Costică Andrei, muncitor la cooperativa meșteșugărească „Flacăra“ din Municipiul Gheorghe Gheorghiu- Dej, a văzut la protecțiile de la liniile de 110 KV niște șuruburi și piulițe cu un aspect atrăgător. „Ce bune ar fi pentru veioze și sonerii“ și-a zis meșterul. Și fără a sta mult pe gînduri, profitînd că nu-i vede nimeni, a demontat 43 de asemenea elemente luîndule acasă. Noroc că lipsa acestor elemente de protecție a fost sesizată la vreme. Pentru că, orice deranjament sau scurtcircuit produs în acest timp pe rețea ar fi putut provoca în centrală o adevărată catastrofă. Firește, nesocotința lui Costică Andrei nu va rămîne nepedepsită. Dar cei care aveau sarcina să vegheze la integritatea și buna funcționare a instalațiilor nu au oare nici o vină ? La „Birtul pieții“ Legislația în vigoare nu admite să se încredințeze gestiuni persoanelor care au suferit condamnări pentru delapidare. Ocolind această prevedere, conducerile unor unități comerciale au găsit totuși o formă pentru a menține în magazine asemenea elemente. Cum ? Prin locțiitorii lor. Incredințînd gestiunile soțiilor acestora, conducerile unităților respective dau cu bună știință magazinele pe mîinile foștilor delapidatori. Caz concret : la bufetul „Birtul pieții" din Bacău a fost angajată ca gestionară Floarea Bobîrnac. In realitate însă unitatea era gestionată de soțul acesteia, Costică Bobîrnac, om cu antecedente penale. Și treaba mergea strună: soția conducea, iar soțul fura. Urmarea a fost firească. Dar acesta nu este singurul exemplu. Prin procedee asemănătoare lege a fost eludată și de către conduceriale cooperativelor de consum Dărmănești și Tg. Trotuș. Ele din au angajat pe posturi de gestionari ai unităților din Cireșoaia, Valea Uzului și Dărmănești pe soțiile unor oameni cu antecedente penale, în realitate însă treburile unităților respective sînt conduse de foștii delapidatori. Și ne mai mirăm de ce apar atîtea lipsuri în gestiune ! !-7 L..te., Reclame deșarte Se știe că reclama este sufletul comerțului. Dar, făcută în deșert, nu aduce decit rău , cumpărătorii își pierd încrederea, iar magazinele își pierd clienții. Iată cîteva mostre. La unele magazine alimentare din Bacău un afiș face cunoscut cumpărătorilor că în unități pot găsi lapte dulce la orice oră. Dar, vai de cei care îi dau crezare. Dacă nu se scoală dis-de-dimineață, riscă să rămînă fără lapte. O asemenea reclamă îmbietoare poate fi întilnită și la restaurantul cu autoservire „Trotușul“ din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej . „Servim cafea turcească naturală“ — scrie pe unul din pereți. Eroare ! Ori de cite ori am solicitat o asemenea băutură, nu ni s-au servit decit... justificări. Cui servește o asemenea reclamă ? Rubrică redactată de V. D. TOTH MICA PUBLICITATE Familia îndurerată anunță încetarea din viață a scumpului lor — 61 ani — înmormîntarea are loc azi și iunie, ora T5 Cortegiul funebru va porni din Calea Mărășești 55, Bacău. VINERI 11 IUNIE 1971 14.30 Deschiderea emisiunii. Tenis de cîmp . România (Ion Țiriac, Ilie Năstase) — Iugoslavia (Bora Ivanovici, Zeliko Franulovici). 18.50 Lumea copiilor. 19.10 Tragerea Loto. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.10 Reflector. 20.25 Panoramic științific. 21.10 Film artistic : Oglinda cu două fețe. 22.45 Telejurnalul de noapte, 23.00 închiderea emisiunii. București VINERI 11 IUNIE 1977 PROGRAMUL I 15.00 Buletin de știri. 15.05 Revista economică. 15.30 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin 16.15 Din melodiile fanfarei.meteo-rutier. 16.30 Muzică ușoară. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Pentru patrie. 17.30 Muzică populară. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Muzică de café-concert. 20.55 știința la zi. 21.00 Bijuterii muzicale. 21.17 Melodii concertante de muzică populară. 21.30 Revista șlagărelor; 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Concert de seară. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de seară (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 15.00 Șlagăre de Temistocle Popa. 15.30 Radio-școală. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Muzică ușoară. 16.30 Cvartetul în do minor de Radu Paladi. 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Buletin de știri. 17.05 Varietăți folclorice. 17.30 Teatru serial. 17.50 Muzică ușoară. 18.00 Publicitate radio. 18.20 Orfeu — mică enciclopedie muzicală. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Melodii de estradă. 19.30 Reportaje paralele. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Seară de operă. 22.30 Mari cupluri ale iubirii : Ron și Julieta. 13.00 Buletin de știri. 23.05 Festival Pro Musica antiqua — Bimen 1970.3.45 Patru lieduri de Bogdan Moroianu 0.13 Concert pentru orchestră de Witold Lutoslavski. 0.55—1.00 Buletin de știri. SIMBATA 12 IUNIE 1971 PROGRAMUL I 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 7.25 Bună dimineața, copii ! 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei. 0.03 Matineu muzical. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.30 Miorița. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Fragmente din opereta „Crai nou". 10.20 Piese instrumentale. 10.30 Emisiune muzicală de la Moscova . 11.00 Buletin de știri. 11.05 Muzică ușoară. 11.15 Radioclub turistic. 11.30 Formații corale de cameră. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 Cînta Jonny Dorelli. 12.10 Recital Petre Munteanu. 12.30 întilnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.30 Radiodivertisment muzical. PROGRAMUL II 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. Tip Tot înainte. 8.25 Mari interpreți : Pablo Casals. 9.00 Ciutătorul de copii al Radioteleviziunii. 9.10 Melodii populare oltenești. 9.30 Buletin de știri. 9.35 Selecțiuni din opereta „Timpul chitarelor" de Lopez. 10.00 Divertismentul pentru octet instrumental „Din isprăvile lui Păcală“. 10.20 Muzică ușoară. 10.50 Cîntece și jocuri populare. 11.20 Interpreți și orchestre de muzică ușoară. 11.55 Știința la zi. 12.00 Buletin de știri. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.18 Cîntă Ioana Crăciun și Constantin Dobre. 12.30 Muzică ușoară. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Concert de prînz. 14.00 Buletin de știri. 14.05 De toate pentru toți. Iași VINERI II IUNIE 1971 PROGRAM DE SEARA 17.00 Buletin de știri. 17.10 Pe portativul undelor, melodia preferată. 17.45 Preocupări cotidiene. 18.00 De la muzica ușoară la jazz. 18.30 Prezențe românești pe glob. 18.50 Cîntare României socialiste. 19.00 Radiojurnal. 19.15 Muzică populară românească. 19.30 Orizonturi. 19.45 Din creația corală românească. 20.00 Șapte arte. Serile muzicale ale studioului. Pagini literare. SIMBATA 12 IUNIE 1971 PROGRAM DE DIMINEAȚA 6.05 Radiomatineu. 6.00 Buletin de știri. 6.30 Actualitatea în agricultură. Radiomatineu (continuare). *Televiziune * Radio * Televiziune