Steagul Roşu, decembrie 1971 (Anul 26, nr. 5850-5876)

1971-12-08 / nr. 5856

) V 3 IB I. IOT fI C ! :!»VTRALA UNIVERSITARĂ. M. EMINESCU* IAS! -“-— ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BACĂU AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXVI — NR. 5.856 (7.635) MIERCURI 8 DECEMBRIE 1971 4 pagini — 30 bani PLENARA ACTIVULUI DE PARTID DIN AGRICULTURA JUDEȚULUI Ieri, la Casa de cultură a sindicatelor din Bacău, a avut loc plenara activului de partid din agricultura județului. Au participat secretarii comitetelor comunale de partid, primarii comunelor, președinții cooperativelor agricole de producție, inginerii șefi din C.A.P., directorii stațiunilor de mecanizare a agriculturii, șefii fermelor din I.A.S., specialiști din toate unitățile agricole județene, activiști de partid și de stat. Cei prezenți au ascultat „Informarea privind desfășurarea acțiunilor de propagandă agricolă, de instruire profesională a țăranilor cooperatori și lucrătorilor din unitățile agricole de stat din județul Bacău in anul 1970-1971 și măsurile pentru organizarea instruirii profesionale în anul 1971-1972" ; „Informarea privind desfășurarea acțiunilor „Agrozootehnica Bacău ’71" și programul de desfășurare a acțiunii „Agrozootehnica Bacău ’72“. Cel de-al treilea punct al ordinei de zi a constat în prezentarea „Proiectului de răspuns la chemarea organizației de partid a județului Argeș către toate organizațiile județene ale P.C.R., către toți oamenii muncii din agricultură". în urma prezentării celor două informări au luat cuvîntul tovarășii: Ernest Gavrilovici, vicepreședinte al Comitetului județean pentru cultură și educație socialistă, Petre Petrescu, inginer șef la C.A.P. Racova și Elena Caramalan, lector la Școala interjudețeană de partid Bacău, care au venit cu propuneri vizînd îmbunătățirea condițiilor de desfășurare și însușire a cunoștințelor agrozootehnice de către cooperatori, mecanizatori și ceilalți lucrători ai ogoarelor. De asemenea, pe marginea proiectului de răspuns la chemarea organizației de partid a județului Argeș, aprobat de plenară și care va fi dat publicității, au luat cuvintul tovarășii: Constantin Șerban, secretarul comitetului comunal de partid Buhoci, ing. Dumitru Asaftei, președintele cooperativei agricole de producție din comuna Nicolae Bălcescu,care, în numele comitetului comunal de partid, al comitetului executiv al consiliului popular comunal, al cooperatorilor din comună, a chemat la întrecere toate comitetele comunale de partid, comitetele executive ale consiliilor populare comunale, pe toți cooperatorii din județ, pentru a realiza și depăși chiar prevederile din proiectul de răspuns aprobat de plenară) ing. Gheorghe Iani, președintele C.A.P. Mărgineni, ing. Cornel Țrenegură, șeful fermei de stat Măldărăști, ing. Valerian Negoiță, directorul I.A.S. Bacău și Gheorghe Tomozei, secretarul comitetului comunal de partid Colonești din cuvîntul cărora a reieșit că sînt condiții de înfăptuire a obiectivelor propuse, că prin efortul tuturor factorilor interesați, al întregii țărănimi, acestea pot fi realizate și mult depășite încît pămîntul să fie tot mai rațional folosit, creindu-se condiții ca suprafața arabilă să crească, concomitent cu sporirea producțiilor. în încheiere a luat cuvintul tovarășul Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean care a reliefat responsabilitățile ce revin tuturor factorilor de la nivelul comunelor și județului pe linia traducerii în viață a măsurilor preconizate, subliniind faptul că rezultatele de producție în agricultură depind în cel mai înalt grad de efortul fiecărui cooperator mecanizator în parte, de nivelul ororganizării muncii din fiecare unitate agricolă. Referindu-se la pregătirea profesională a lucrătorilor de pe ogoare, vorbitorul a preconizat că acest proces trebuie împletit, completat cu o intensă și multilaterală muncă de educare — întreaga acțiune desfășurându-se sub conducerea și îndrumarea directă a organelor și organizațiilor de partid. Răspunsul la chemare a spus tovarășul Gheorghe Roșu, trebuie considerat ca un angajament al întregului județ, al fiecărei unități agricole, al fiecărui lucrător din agricultură, pentru înfăptuirea căruia este necesar să se stabilească amănunțit modul de organizare, incit, cu adevărat să participe fiecare cooperator, mecanizator ori specialist, la traducerea in viață a măsurilor preconizate. Acest răspuns constituie, în fond, o acțiune concretă, largă, menita sa asigure o mai eficientă folosire a pămintului care, prin lucrări tăcute cu răspundere, la timp și de bună calitate, poate și trebuie să dea recolte mari peste tot în cuprinsul județului nostru. Incepînd de luni 6 decembrie a.c. in cadrul Consiliului popular al municipiului Bacău a luat ființă REMSMIAți CIVICI Interviu cu tovarășul Ioan ICHIM, prim-secretar al Comitetului municipal Bacău al P.C.R., primarul municipiului Bacău Recenta plenară a CC. al P.C.R. subliniază, prin documentele sale de o excepțională însemnătate, necesitatea de a se conecta la pulsul dinamic, novator, de formare și dezvoltare a trăsăturilor înaintate ale comunistului, celorlalți oameni ai muncii, totalitatea factorilor educaționali și a formelor de influențare obștească, astfel incit la capătul fiecărei etape parcurse preocupările să-și găsească concretizarea în oameni și fapte de o autentică valoare comunistă. Consemnările făcute în cadrul interviului de astăzi, la care redacția a avut ca interlocutor pe tovarășul Ioan ICHIM •— prim-secretar al Comitetului municipal Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular municipal, își propun să prezinte cititorilor unele detalii desprinse din activitatea organelor municipalității băcăuane. — Relev, chiar de la început, inițiativa proprie de a aborda într-un mod relativ nou anumite probleme de larg interes cetățenesc și care, sunt convins, se va bucura de o unanimă adeziune. Despre ce este vorba ? luni —5 decembrie a. c., în cadrul ședinței Comitetului executiv al Consiliului popular municipal s-a decis instituirea unei comisii a cărei principală sarcină va fi soluționarea unor aspecte de ordin social, în mod deosebit a celor care prezintă anumite detașări din cadrul climatului ce trebuie să domine relațiile și obligațiile civice reciproce; într-un cuvînt, este vorba de preîntîmpinarea apariției acelor fenomene negative, printre care înțelegerea greșită a obligațiilor părintești, dirijarea și îndrumarea tinerilor spre sectoarele poductive, in ultimă instanță acordarea unui sprijin concret pentru integrarea lor în muncă și educarea în spiritul cultului față de munca fizică, în special. — Acesta este, desigur, cadrul de ansamblu. Să pătrundem puțin în conținutul problemei... .— Argumentele care au pledat pentru înființarea unei astfel de comisii ne-au fost impuse de diversitatea problemelor ce ni se prezintă zi de zi, cu preponderență de cei care solicită, la audiențe, diverse soluții. De altfel, multe dintre ele sunt foarte bine cunoscute deoarece într-o colectivitate fiecare membru al ei participă, într-o măsură sau alta, la grijile celuilalt. Așa, spre exemplu, nu putem rămîne indiferenți față de cei care, datorită unor factori mai mult sau mai puțin obiectivi dar, de regulă, subiectivi, își ignoră ori pur și simplu nesoco(Continuare în pagina a IlI-a) PE „CALEA LACTEE" A FABRICII „LETEA" — BACĂU. Foto : V. BOGDANEȚ Cu planul anual îndeplinit (Prin telefon de la tovarășul Ioan Oprea, activist al Comitetului municipal Gheorghe Gheorghiu-Dej al P.C.R.). Harnicul colectiv de muncă al Stației de utilaje și transporturi auto din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, din cadrul Trustului de mecanizare București, care-și desfășoară activitatea în județele Bacău, Neamț, Suceava, Iași și Vaslui, raportează cu satisfacție că și-au realizat sarcinile de plan pe anul în curs, la 1 decembrie a.c. Colectivul acestei unități s-a angajat să dea o producție suplimentară, pînă la finele anului curent, în valoare de peste 8.000.000 lei. ★ De asemenea, și colectivul unității de mecanizare a transporturilor forestiere din municipiul nostru raportează realizarea sarcinilor de plan pe anul în curs, creînd astfel condiții optime desfășurării unei activități rodnice în continuare. Evident, aceste succese creează premisele necesare unei racordări temeinice cu sarcinile celui de-al doilea an al actualului cincinal. Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la Congresul al VI-lea al P.M.U.P. STIMAȚI TOVARĂȘI. Ne este deosebit de plăcut să luăm parte la lucrările celui de-al VI-lea Congres al Partidului Muncitoresc Unit Polonez și să vă adresăm dumneavoastră, participanților la Congres, comuniștilor și tuturor oamenilor muncii din Polonia socialistă un fierbinte mesaj de prietenie și solidaritate internaționalistă din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a comuniștilor, a întregului popor. Faptul că acest înalt forum al comuniștilor polonezi are loc în preajma aniversării a 30 de ani de la crearea Partidului Muncitoresc Polonez sporește și mai mult însemnătatea Congresului, îi conferă semnificația unui bilanț atît al luptei pentru instaurarea puterii populare cît și al activității desfășurate în anii construcției socialiste. Raportul Comitetului Central și raportul prezentat Congresului de tovarășul Gierek oferă o amplă imagine a realizărilor pe care clasa muncitoare, oamenii muncii polonezi le-au dobândit — sub conducerea partidului — în construcția societății socialiste, precum și a programului de dezvoltare multilaterală a patriei dumneavoastră. Comuniștii, oamenii muncii din România urmăresc cu profund interes cursul înnoitor determinat de Partidul Muncitoresc Unit Polonez pentru soluționarea problemelor complexe ale edificării noii societăți, pentru dezvoltarea economiei, științei și culturii, creșterea bunăstării poporului, pentru afirmarea tot mai puternică a rolului conducător al partidului și întărirea legăturilor sale cu clasa muncitoare și masele populare, pentru participarea largă, nemijlocită a oamenilor muncii la conducerea vieții politico-sociale a întregii țări. Ca prieteni ai poporului polonez, ne bucură din inimă, dragi tovarăși, că partidul dumneavoastră a reușit, sub conducerea tovarășului Gierek să învingă greutățile de anul trecut și să asigure dezvoltarea cu succes a orinduirii socialiste, progresul economic și social — și vă dorim succese cit mai mari pe acest drum. DRAGI TOVARĂȘI. Intre poporul român și poporul polonez există vechi relații, cu bogate tradiții făurite în lupta dusă în decursul istoriei pentru libertate și independență națională, împotriva imperialismului și fascismului, a exploatării și asupririi; aceste relații au dobindit un conținut nou în anii socialismului, avînd drept fundament trainic noua orînmuire socială, ideologia marxist-leninistă, aspirațiile și țelurile comune în lupta pentru triumful socialismului și păcii. Consemnăm cu satisfacție că între România și Polonia se dezvoltă an de an o colaborare rodnică și multilaterală, iar progresele obținute de țările noastre în construcția socialistă. Tratatul de prietenie, colaborare și asistență mutuală dintre Republica Socialistă România și Republica Populară Polonă deschid largi perspective pentru intensificarea acestei colaborări. O contribuție însemnată la dezvoltarea prieteniei româno—polone o aduc partidele noastre — Partidul Comunist Român și Partidul Muncitoresc Unit Polonez, schimburile de delegații, de informații, contactele pe linie de partid înlesnind mai buna cunoaștere reciprocă a experienței și rezultatelor obținute în construcția socialistă, intensificarea colaborării pe multiple planuri. Partidul Comunist Român și guvernul Republicii Socialiste România vor acționa cu consecvență și în viitor pentru dezvoltarea continuă a relațiilor româno—polone, cu convingerea că aceasta corespunde intereselor ambelor popoare, servește unității țărilor socialiste, întăririi forțelor socialismului, cauzei progresului și păcii. STIMAȚI TOVARĂȘI. In prezent, întregul nostru popor înfăptuiește neabătut programul adoptat de Congresul al X-lea al partidului in vederea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate — program care prevede continuarea in ritm susținut a industrializării socialiste, modernizarea structurii întregii economii în vederea creșterii avuției naționale, a apropierii de țările dezvoltate din punct de vedere economic. Noul plan cincinal, 1971—1975, prevede creșterea producției industriale în ritm mediu anual de 11—12 la sută, dezvoltarea agriculturii, introducerea pe scară tot mai largă a științei și tehnicii înaintate, creșterea mai rapidă a venitului național. Avînd ca obiectiv de prim ordin ridicarea sistematică a nivelului de trai al întregului popor, planu prevede creșterea însemnată a salariilor și a veniturilor oamenilor muncii, in primul rînd a salariilor mici, precum și sporirea cheltuielilor social-culturale ale statului. Rezultatele obținute pe primele luni ale acestui an — cînd sarcinile de pian au fost nu numai îndeplinite, dar, chiar depășite — demonstrează realismul prevederilor cincinalului, hotărîrea cu care întregul popor român acționează pentru transpunerea lui în viață. Dezvoltăm economia națională in strinsă colaborare cu țările socialiste, acordăm o atenție deosebită promovării formelor noi de cooperare in producție și in alte domenii de activitate. In acest sens, apreciem importanța Programului complex al adîncirii și perfecționării în continuare a colaborării și dezvoltării integrării economice socialiste adoptat în vara acestui an la București. Intensificăm, totodată, relațiile noastre cu toate țările, participind activ la diviziunea internațională a muncii, la schimbul mondial de valori. In ultimii ani, partidul nostru, a luat un șir de măsuri pentru perfecționarea conducerii economiei și a întregii vieți sociale, a relațiilor de producție, a creat, în toate întreprinderile și unitățile economico-sociale, organe de conducere colectivă din care fac parte și oameni ai muncii care lucrează nemijlocit în producție; asigurăm, astfel, cadrul pentru participarea tot mai intensă a maselor populare la elaborarea și Înfăptuirea politicii interne și externe, dezvoltăm în forme noi democrația socialistă. Acordind o atenție deosebită ridicării conștiinței socialiste a întregului popor, recent Comitetul Central al partidului a elaborat un program de îmbunătățire a activității ideologice și de educație socialistă, de așezare a relațiilor din societatea noastră pe baza principiilor eticii și echității socialiste și comuniste. In același timp, asigurăm condiții pentru dezvoltarea mai rapidă a învățămîntului, științei, culturii — ca factori de prim ordin ai progresului rapid și multilateral al întregii societăți socialiste. Acționînd pentru defășurarea cu succes a întregii opere de construcție socialistă, partidul nostru își Îndeplinește atît viațțele sale îndatoriri față de propriul popor, cit și datoria internaționalistă, de răspundere față de clasa muncitoare de pretutindeni, față de cauza socialismului. In cadrul politicii sale externe, România situează pe primul plan prietenia, alianța și colaborarea cu toate țările socialiste. Relațiile de tip nou, internaționaliste, dintre țările socialiste trebuie să contribuie la înflorirea și progresul fiecărei națiuni socialiste, a tuturor țărilor socialiste — ca state suverane, egale în drepturi — in cauza unității și coeziunii lor. Considerăm că deosebirile de păreri existente nu trebuie să afecteze relațiile interstatale, că trebuie acționat pentru înlăturarea divergențelor și găsirea căilor ca, pe baza a ceea ce unește țările socialiste, să se dezvolte intre ele relații strînse de colaborare întemeiate pe stimă și încredere reciprocă. Pornind de la convingerea că toate statele lumii — fie ele mari sau mici — trebuie să participe activ la soluționarea problemelor care preocupă omenirea, România desfășoară o politică activă de extindere a relațiilor cu toate statele, fără deosebire de orînduire socială, își aduce contribuția la promovarea înțelegerii și apropierii între popoare. La baza relațiilor cu toate statele situăm principiile respectării independenței și suveranității naționale, deplinei egalități în drepturi, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc — pe care viața le-a confirmat pe deplin drept singurele care pot asigura dezvoltarea unor raporturi normale între țări și popoare. Țara noastră se preocupă consecvent de înfăptuirea securității pe continentul european, de instaurarea unor relații care să excludă folosirea forței sau amenințarea cu forța in raporturile interstatale, să asigure colaborarea largă, neîngrădită a tuturor țărilor." Considerăm că ratificarea cit mai neîntîrziată a tratatelor între U.R.S.S. și Republica Federală a Germaniei, între Republica Populară Polonă și Republica Federală Germaniei, acordul la care s-a ajuns în problema Berlinului occidental ca și desfășurarea și încheierea cu succes a tratativelor dintre cele două state germane, precum dintre Republica Federală a Germaniniei și Republica Socialistă Cehoslovacă sunt menite să favorizeze noi pași înainte pe calea securității europene. Apreciind condițiile favorabile existente, credem că este necesar să se acționeze pentru trecerea la pregătirea multilaterală a conferinței consacrate securității europene, astfel incit ea să poată avea loc anul viitor. Ne pronunțăm, totodată, pentru dezvoltarea relațiilor de bună vecinătate in Balcani, pentru transformarea acestora într-o zonă denuclearizată, intr-o regiune a colaborării, înțelegerii și păcii. Condamnînd cu fermitate politica cercurilor imperialiste reacționare, de dominație și agresiune, de dictat și amestec în treburile interne ale altor popoare, partidul și guvernul român sprijină cu fermitate lupta eroică a poporului vietnamez, a celorlalte popoare din Peninsula indochineză, se pronunță pentru încetarea actelor de război și retragerea tuturor trupelor S.U.A. și ale aliaților lor din această zonă. De asemenea, ne pronunțăm pentru soluționarea, în spiritul rezoluției Consiliului de Securitate din 1997, a conflictului din Orientul Mijlociu. In actualele condiții internaționale trebuie acționat ca problemele litigioase dintre state să fie rezolvate pe cale politică, prin tratative pașnice, pentru a se pune capăt focarelor de conflicte și încordare existente și a se împiedica ivirea de noi surse de tensiune care ar putea pune în primejdie pacea popoarelor lumii. Acordăm o deosebită atenție luptei pentru înfăptuirea dezarmării generale și, în primul rînd, a dezarmării nucleare, mobilizării largi a popoarelor lumii pentru a impune măsuri concrete în această direcție. Republica Socialistă România sprijină activ lupta de eliberare națională a popoarelor de sub dominația străină, dezvoltă colaborarea cu țările care au scuturat jugul colonial care luptă pentru dezvoltarea lor ini dependentă pe calea progresului și păcii, considerînd că aceasta face parte integrantă din lupta împotriva imperialismului. Partidul nostru acționează cu consecvență pentru dezvoltarea relațiilor de colaborare și solidaritate frățească cu toate partidele frățești, pentru depășirea dificultăților existente și restabilirea pe o bază nouă, principială, a unității și colaborării dintre partidele comuniste și muncitorești. în același timp, partidul nostru dezvoltă relații cu celelalte forțe revoluționare, cu partidele socialiste și social-democrate, cu mișcările de eliberare națională și cu alte mișcări democratice și progresiste, hotărît să-și aducă întreaga sa contribuție la întărirea forțelor antiimperialiste din lumea întreagă. STIMAȚI TOVARĂȘI, în încheiere, doresc să-mi exprim convingerea că relațiile de prietenie și colaborare dintre partidele și țările noastre vor cunoaște o continuă dezvoltare spre binele ambelor popoare, al cauzei socialismului și păcii. Doresc să urez partidului dumneavoastră, tuturor comuniștilor și oamenilor muncii succes deplin în înfăptuirea programului ce va fi adoptat de Congres pentru dezvoltarea economiei, a întregii vieți sociale, pentru bunăstarea și fericirea poporului polonez. Trăiască prietenia și colaborarea frățească dintre popoarele român și polonez, dintre Partidul Comunist Român și Partidul Muncitoresc Unit Polonez ! Trăiască unitatea țărilor socialiste, a partidelor comuniste și muncitorești, a tuturor forțelor antiimperialiste ! Trăiască socialismul ! Trăiască pacea ! (Cuvîntarea a fost subliniată în repetate rînduri cu vii și puternice aplauze). Legea privind încadrarea și promovarea în muncă a personalului din unitățile socialiste de stat Pe scara ierarhiilor profesionale capacități creatoare, valori autentice Structurile socio-economice ale întreprinderii socialiste de stat relevă fenomene, mutații specifice generate de baza economică a societății. In dubla lor calitate de proprietari ai mijloacelor de producție și de producători, în același timp, ai bunurilor materiale — oamenii muncii acționează în legătură cu toate problemele — de orice ordin ar fi ele — în vederea creșterii eficienței producției sociale, dezvoltării întreprinderilor respective. Un exemplu grăitor, în acest sens, ni-1 oferă recenta lege privind încadrarea și promovarea în muncă a personalului din unitățile socialiste de stat adoptată de Marea Adunare Națională, după ce proiectul Legii a fost amplu dezbătut de către oamenii muncii. Necesitatea obiectiva a unui asemenea document cu valoare juridică rezidă în imperativele epocii. A asigura omul potrivit la locul potrivit înseamnă, în condițiile noastre, implicit, o activitate continuă și in cunoștință de cauză. Societatea cere cu insistență o pregătire profesională și politică ridicată, un grad de moralitate concordant cu sistemele noastre de norme și valori. Cel încadrat și promovat într-o funcție profesională are obligații multiple. El trebuie să-și justifice locul printr-un rol activ, militant. Un om bine pregătit profesional, un om interesat mereu de profesia pe care o practică va fi la înălțimea postului de muncă încredințat. Calitățile sale — politice, profesionale, morale etc — îl vor situa pe trepte ierarhice tot mai ridicate potrivit principiilor noastre care au în vedere promovarea unor capacități autentice, a unor valori capabile să contribuie la progresul general al societății. — Este, cred, deosebit de utilă precizarea din Lege care se referă la introducerea, în fiecare unitate socialistă de stat, a unui sistem de apreciere anuală a personalului tehnic, economic, de altă specialitate și administrativ, sistem care poate fi extins și la unele categorii de muncitori, arăta tovarășul Dan Pricop, directorul Fabricii „Partizanul“ din Bacău. Trebuie să spun că o astfel de „notație profesională" a fost introdusă, din inițiativa noastră, mult mai înainte. Noi am denumit-o „fișă de caracterizare“, iar completarea ei operativă ne-a oferit, după un an de zile, imaginea reală și concludentă a activității cadrelor tehnice și economice. Aceasta inmintei îL MAtiHa v Uf idliefeze, pe lângă probleme ca vechimea și experiența în muncă, alte criterii, precum spiritul de inițiativă concretizată în activitatea de zi cu zi a celui luat în evidență, capacitatea profesională în funcția ocupată, conștiinciozitatea și spiritul de disciplină etc. Prevederile legii în această direcție sînt ample. Stabilind capitolele principale ale sistemului de apreciere, legea concretizează multitudinea aspectelor pe care le ridică activitatea unui om în întreprindere. Avînd în vedere calitățile celui Eugen VERMAN (Continuare in pag. a III-al ’L’ ranchet’ Succese ale forestierilor din unitățile de exploatare și industrializare Agăș La capătul celor 11 luni parcurse din acest an, forestierii din Agăș se prezintă cu un bilanț de realizări lăudabile, superioare celor înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Buna organizare a muncii în toate sectoarele de exploatare a lemnului, utilizarea cu maximum de randament a mijloacelor tehnice din dotare, valorificarea pe un plan superior a resurselor interne existente la locurile de muncă, îmbinate cu dorința colectivului întreprinderii de a se situa în rîndul forestierilor evidențiați din județul nostru, își găsesc efectul în obținerea unor substanțiale sporuri de producție. Depășirile înregistrate la producția globală și producția marfă valorează un plus de aproape 4,5 milioane lei la primul indicator și peste 5 milioane lei la cel de-al doilea. Acestea sunt concretizate în obținerea unei producții suplimentare de 2.400 mc bușteni gater rășinoase, 850 mc bușteni gater fag, 2.500 mc lemn pentru celuloză rășinoase, 450 mclodbe pentru P.F.L. și 1.500 mc bile manele. Municipiul Gheorghe Gheorghiu- Dej Exprimată sintetic, hărnicia colectivului de muncitori, tehnicieni și ingineri de la U.E.S.S. din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej este consemnată de faptul că în perioada celor 11 luni încheiate din anul curent el a reușit să realizeze la peste 50 la sută din sortimentele de producție, depășiri care atestă îndeplinirea sarcinilor pe întregul an. Importante producții suplimentare au fost înregistrate și la cherestea de fag (979 mc), cherestea stejar (476 mc), și parchete (4.280 mp). Plusurile obținute însumează la producția globală un spor de peste 3 milioane lei, iar la producția marfă de 4.427.000 lei. La export, de asemenea, se înregistrează în aceeași perioadă o depășire a sarcinilor planificate de 646.000 lei valută. Forestierii din sectoarele Căiuți, Tg. Ocna și Cașin și-au adus cea mai consistentă contribuție la succesele unității.