Steagul Roşu, martie 1973 (Anul 28, nr. 6235-6261)

1973-03-23 / nr. 6254

PAG. 2 — Vineri 23 martie 1973 Agendă muzicală Astăzi, 23 martie La pupitrul dirijoral —* Ovidiu Bălan Din nou, numele șefului de orchestră Ovidiu Bălan e prezent pe afișul Filarmonicii noastre. Din nou — după o perioadă cînd tînărul dirijor băcăuan a fost aplaudat în Iugoslavia și Polonia. Pentru săptămîna aceasta, el a înscris în program : Suita în stil clasic de Ion Ghiga, Concertul în Fa major pentru fagot și orchestră de R. M. von Weber și Simfonia nr. 39 de W. A. Mozart. Pentru partea solistică va avea colaborarea fagotistului Ion Crețu, remarcat cu prilejul concertelor de muzică de cameră. Duminică, 25 martie Ciclul „Să înțelegem muzica“ Tot Ovidiu Bălan va susține cea de-a șasea lecție din ciclul „Să înțelegem muzica“. Tema: „Forma de sonată“. Ilustrația muzicală va fi asigurată de orchestra simfonică locală. Cineclubul „Unirea“ „Serialul“ filmelor de animație Este știut, izbînda în acțiune dă curaj, stimulează, constituie cel mai bun îndemn într-o muncă de cercetare ori de creație. Așa s-a întîmplat și cu grupul micilor cineaști amatori de la Bacău, premiați, anul trecut, pentru film de animație. „Un copil, un pom, o floare“ se intitula prima peliculă realizată cu mijloace tehnice mai mult decit modeste și avind, parcă, aerul de a se fi înfiripat asemenea unui joc în recreația,rnare, spre încîntarea tuturor. Acum, secția pentru copii a einoclubului „Unirea“, de pe lingă Casa de cultură „Vasile Alecsandri“, pregătește pelicula cu nr. 2 din „serialul“ de animație. Titlul „3^3=3“, justificat artistic, n-are nici pe departe intenția să sugereze că realizatorii sunt... certați cu matematica. Deocamdată, e sigur că pe generic vom întîlni iar numele Rodicăi Dodiță (scenarist) și al lui Ionel Frigură (imagine), împreună cu ei lucrează Mariana Panainte (regizor), Virgil Panaitescu (sonorizare). întreaga activitate a secției de animație pentru copii se desfășoară sub îndrumarea tovarășilor Vladimir Lucavețchi (care răspunde de partea tehnică) și Ionel Florea (desenator). Să sperăm că participarea la viitorul Festival al cinecluburilor pionierești va situa, la aceiași parametri înalți, creația și pasiunea pentru film a băcăuanilor. Simpozion Dimitrie Onciul Cu prilejul împlinirii a 50 de ani de la moartea istoricului român Dimitrie Onciul, filiala Bacău a Societății de științe istorice organizează astăzi, vineri, 23 martie, ora 10, în sala de conferințe a Casei corpului didactic din Bacău, un simpozion comemorativ, în cadrul simpozionului vor avea intervenții : lect. I. Mitrea — „Viața și activitatea lui Dimitrie Onciul“, lect. Al. Andronic — „Preocupări de istorie universală la Dimitrie Onciul“, prof. D. Zaharia — „Problema formării statelor feudale românești în concepția lui Dimitrie Onciul“. 0 Livezi . Un „dialog pe aceeași scenă", între formațiile artistice ale comunei gazdă și cele din Sănduleni, va fi oferit, duminică, 25 martie, spectatorilor ce se vor afla, în sala căminului cultural. Din programe montate literarmuzicale, cîntece și dansuri populare, la care se vor adăuga brigăzile artistice de agitație și grupurile corale. 0 Dofteana — O problemă care va reveni, în curînd, pe agenda actualității — „Plantele medicinale și importanța cultivării lor“ — va deveni tema dezbaterii organizată la căminul cultural al comunei, duminică dimineața. • Cașin — „Cit se va realiza în plus din desecările și îndiguirile propuse pentru anul 1973 ?" Iată o întrebare la care vor răspunde specialiștii cooperativei agricole de producție locale și care, suntem siguri, va suscita interesul majorității locuitorilor din comună. 0 Oncești — Asemănătoare ca tematică, dezbaterea de la Oncești va încerca să elucideze importanța „Pămînturilor care vor rodi din nou“ sau, mai bine-zis, a pămînturilor redate recent agriculturii prin amplele acțiuni de desecare și defrișare. O Birsanești — „Duminică cultural — sportivă" — astfel se intitulează activitatea ce se va organiza la Bîrsănești și care, credem, se va bucura de o largă participare. Spicuim din program , șezătoarea literară, concursul brigăzilor artistice de agitație, jocurile sportive. * Am relatat numai citeva din activitățile ce se vor desfășura duminică, 25 martie, la căminele culturale din județul nostru. Ele reflectă preocupările constante îndreptate spre actualizarea și diversificarea manifestărilor cultural-educacative, către menținerea unui climat de activitate favorabil bunelor realizări. Premiere cinematografice Săptămîna 26 martie — 1 aprilie 1973 „Drumul spre Vest" la cinematograful „Muncitorul". O producție a studiourilor americane, în regia lui Andrew McLaglen. Interpreți : Kirk Douglas, Robert Mitchum, Richard Widmark. Unul dintre interpreții acestui film — Kirk Douglas — consideră „westernul o veritabilă instituție de utilitate publică“. Pare-se că filmul lui McLaglen, povestind calea lungă și grea a unui grup de fermieri din Missouri spre Vest, adică spre Oregon, nu dezminte afirmația marelui actor. „Salvarea" — o producție a studiourilor poloneze — de la 26 la 28 martie — la cinematograful „Flamura roșie“. Filmul regizorului Edward Zebrowski încearcă să demonstreze că o boală gravă poate să modifice, la oricare dintre noi, printr-un șoc emoțional, concepțiile și atitudinea față de viață. Protagonistă : Maja Komorowska. M. KOZEANU CASE DE CULTURA MUNICIPIUL BACĂU Vineri, 23 martie 0 Universitatea populară. Expunerea : „Contractarea operațiunilor de comerț exterior“ (ora 18 — sala de conferințe). Sîmbătă, 24 martie £ Dezbaterea: „Frumusețea folclorului românesc“. 0 Clubul elevilor (ora 18 — sala de conferințe). • Spectacol de estradă: „Jos masca“. Prezintă formații ale Casei de cultură „V. Alecsandri“ Bacău (ora 18 — sala de spectacole). 0 Seară cultural-distractivă pentru tineret (Ora 21 — holul de marmoră). Duminică, 25 martie ; Medalion literar: „Tudor Vianu“. Prezintă prof. Florica Dimoftache (ora 10 — sala bibliotecii). 0 Film documentar: „Realizări ale oamenilor muncii din municipiul Bacău“. Prezintă cineclubul Casei de cultură „V. Alecsandri“ (ora 10,30 — sala cineclubului). 0 Teatrul dramatic „Bacovia" prezintă „Unchiul nostru din Jamaica“ (orele 17,00 și 20,00 — sala de spectacole). Marți, 27 martie 0 Spectacol de estradă : „Jos masca“ (ora 18 — sála de spectacole). Miercuri, 28 martie 0 Teatrul dramatic „Bacovia" prezintă „Preșul“ de Ion Băieșu (orele 17,00 și 20,00 — sala de spectacole). Joi, 29 martie 0 Concurs de creație literară. Participă membrii cenaclului literar „Vasile Alecsandri“ (ora 18 — sala bibliotecii). MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Vineri. 23 martie 0 Universitatea populară: „Supremația legii“. Prezintă judecătorii Maria Crețu și Constantin Ivancea (ora 18 — sala 25). 0 Femina-club fora 18 — sala 20). Sîmbătă, 24 martie 0 Cenaclul literar „Junimea nouă“ (ora 18 — sala 19). Duminică, 25 martie 0 Prezentarea cărții „O lume întreagă “ de Radu Tudoran. Recenzent — bibliotecara Clara Inculeț (ora 10 — sala bibliotecii). Marți, 27 martie 0 Conferință: „Rolul deciziei în conducerea producției“. Prezintă inginer Walter Graef (ora 18 — sala de conferințe). 0 Universitatea populară: „Istoria muzicii“ (ora 18 — sala 19). Miercuri, 28 martie 0 Universitatea populară : „Enciclopedie cultural-filozofică" (ora 18 — sala 25). Prezintă prof. Tiberiu Iordache. 0 Informatic-club (ora 18 — sala 21). 0 „Ecotehnica ’73“, „Tehnică, conducere, organizare“. Prezintă inginer Mihai Lupașcu (ora 18 — sala de conferințe). Joi, 29 martie 0 Seară distractivă pentru tineret (ora 19 — sala de spectacole). 0 Universitatea populară: „Știința la zi“ (ora 18 — sala de conferințe). Vineri, 23 martie 0 Cinemateca: „Mileniile Franței“ (ora 18 — sala Cazino). 0 Seară cultural-complexă. Din cuprins : — „Ziua mondială a teatrului“. — „Legiferarea reformei agrare“ (ora 20 — sala Cazino). Sîmbătă, 24 martie 0 Audiție muzicală (ora 11 — sala Cazino). 0 Seară cultural-distractivă (ora 20 — sala Cazino). Duminică, 25 martie 0 Concurs de orientare turistică (ora 10 — platoul Keșkeș). 0 Seară tematică pentru tineret (ora 20 — sala Cazino). Marți, 27 martie 0 Discoteca (ora 11 — sala Cazino). 0 Cinemateca : „Miracolele lumii submarine“ (ora 18 — sala Cazino). Miercuri, 28 martie 0 Conferință medicală: „Nevrozele“. Prezintă dr. Ilie Istrate (ora 20 — sala Cazino). 0 Cinemateca medicală: „Atenție, fumători“ (ora 21 — sala Cazino). Joi, 29 martie 0 Spectacol-concert (ora 20,30 — sala de cinema). Întocmirea actelor notariale Actele notariale, după cum se știe, se întocmesc de organele notariale prin notarii de stat, precum și de comitetele executive ale consiliilor populare comunale și orășenești unde nu funcționează notariate de stat. în județul Bacău funcționează două notariate de stat, fiecare avînd câte un sediu secundar — Notariatul Bacău are un sediu secundar la Podu Turcului, pentru comunele : Podu Turcului, Glăvănești, Răchitoasa, Stănișești, Dealu Morii și Vultureni, iar Notariatul de stat local din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej are un sediu secundar la Comănești, pentru comunele : Ghimeș-Făget, Brusturoasa, Agăș, Asău, Palanca, Poduri, Măgirești, Zemeș și orașele Comănești și Moinești. La aceste sedii notarii se deplasează pe baza unui grafic, 1—3 zile pe lună și rezolvă problemele succesorale ale cetățenilor, precum și întocmirea unor acte autentice care sînt solicitate. Dintre atribuțiile notariatelor de stat menționăm : — redactează la cererea părților orice fel de act notarial (acte de vînzare-cumpărare, de donații, de schimb, contracte de întreținere, testamente, partaje voluntare, chitanțe, contracte de împrumut cu clauze, etc.), în vederea autentificării ; — legalizează semnăturile pe actele prezentate de părți; — efectuează procedura succesorală necontencioasă ; — eliberează titluri executorii pentru urmărirea unor datorii pe cale notarială, provenite din chirii, taxe pentru apă, canal, energie electrică, costul stricăciunilor produse de locatari din vina acestora, restanțe de onorarii către biroul colectivelor de avocați, împrumuturi acordate de Casa de ajutor reciproc, valoarea cărților nerestituite bibliotecilor sau a echipamentelor organizațiilor culturale ori sportive, precum și sumele de bani provenite din orice altă creanță, în limitele stabilite de Decretul 387/1952 . — dă dată certă înscrisurilor ce li se prezintă în acest scop ; — legalizează copii de pe înscrisuri ; — certifică, în Cazurile prevăzute de lege, unele fapte constatate personal de notarul de stat ; — primește în depozit înscrisuri și documente spre a fi conservate ; — investește cu formulă executorie Înscrisurile autentice, cambiile și biletele de ordin ; — transcrie acte de Înstrăinări imobiliare în registrul de transcripțiuni, pentru a fi opozabile terților (celui de-al treilea), ia inscripții ipotecare și face orice notări solicitate de părți în registrul de transcripțiuni, în cazurile prevăzute de lege. Paralel cu notariatele de stat, comitetele executive ale consiliilor populare comunale și orășenești, unde nu sunt notariate, îndeplinesc acte notariale limitativ arătate în articolul 9 din Decretul 377/1960, cum ar fi: a) redactează și autentifică înscrisuri cuprinzînd declarații de notorietate și orice alte declarații cu conținut de atestare ; b) autentifică contractele privitoare la cultivarea plantelor, predarea produselor vegetale și a celor privitoare la creșterea, îngroșarea și predarea de animale sau predarea de produse animale ; c) redactează și autentifică convenții pentru bunuri mobiliare pînă la valoarea de 10.000 lei ; d) redactează și autentifică procuri pentru încheierea de convenții ce nu depășesc suma de 10.000 lei ; e) legalizează semnăturile pe înscrisurile prezentate de părți în limitele prevăzute mai sus ; f) legalizează copii de pe înscrisuri ; g) dă data certă înscrisurilor ce li, se prezintă și constată personal ca o persoană se află într-un anumit loc, că o persoană se află în viață sau că figura din fotografie este a persoanei pentru care se cere constatarea. Operațiunile notariale menționate se îndeplinesc de secretariatul comitetului executiv al consiliului popular sau de alt angajat cu pregătire corespunzătoare. Se interzice comitetelor executive ale consiliilor populare a întocmi acte de înstrăinare imobiliară (vînzări, donații, schimb etc.) indiferent de valoarea acestor acte; de asemenea, nu pot face testamente sau declarații de renunțare ori acceptare la succesiuni. Toate aceste acte intră în competența notariatelor de stat. Tot pentru a veni în sprijinul publicului larg, legea a instituit o procedură simplă și necostisitoare. Astfel, potrivit art. 11 din Decretul 377/1960, organizațiile socialiste (întreprinderi, instituții, școli, facultăți, organizații obștești etc.) pot îndeplini următoarele operațiuni notariale : a) legalizează copii de pe înscrisurile ce emană de la acea organizație socialistă ; b) certifică conformitatea cu originalul a copiilor întocmite de cei interesați și depuse la acea organizație socialistă ; c) legalizează semnătura declarațiilor de pe angajamentele pentru școală și de pe declarațiile de orice fel, depuse de organizațiile socialiste respective, necesare pentru completarea dosarului școlar, de muncă, militar, de pensie sau de ajutor familial, precum și stabilirea vechimii în muncă. Certificarea conformității copiilor și legalizarea semnăturilor efectuate de organizațiile socialiste pentru actele prevăzute la litera b și c sunt scutite de taxe de timbru, conform I.M.F. 1.711/1960, în cazul în care, copia ce se certifică, precum și declarațiile sau angajamentele pe care sunt puse semnăturile legalizate, rămîn la dosarul carnetului de muncă, dosarul de pensii, școlar, militar sau de ajutor de stat. Dacă aceste operațiuni s-ar îndeplini la notariat, ele n-ar fi scutite de taxe, deci un motiv în plus pentru ca aceste acte să fie făcute de organizațiile socialiste interesate. O altă categorie de cetățeni, purtați pe drumuri inutil, sunt și cei ce vor să se angajeze in muncă, cărora li se pretinde să aducă de la notariat o declarație cum că nu au mai fost angajați și că nu au avut întocmită carte de muncă. Asemenea declarații pot fi luate în condițiile legii de serviciul personal al organizațiilor socialiste respective, în condițiile arătate mai sus. De asemenea, mulți salariați sînt trimiși la notariat pentru a da declarații în vederea primirii alocației de stat pentru copii, cînd aceste declarații pot fi date la serviciile de contabilitate din fiecare unitate. Cetățenii care întrunesc condițiile legale și doresc să-și facă mutație definitivă în municipiile Bacău sau Gheorghe Gheorghiu-Dej, trebuie să prezinte organelor de miliție dovadă că au locuință asigurată, dovadă ce se face, potrivit art. 11 din Legea nr. 5/1971, cu actul de proprietate, contract de închiriere sau subînchiriere, cu precizarea că contractele de închiriere sunt valabile și sub semnătură privată, fără a fi necesară autentificarea sau legalizarea lor la notariat. Cunostind competența Notariatului de stat și a celorlalte organe enumerate, oamenii muncii pot evita deplasarea la distanțe mari pentru întocmirea unor acte de care au nevoie. T. DUMITRIU, notar șef Să cunoaștem LEGEA VINERI 23 MARTIE 1973 9.00 Curs de limba rusă. Lecția a 46-a. 9.30 O viață pentru o idee. C. I. Parhon (II) (reluare). 10.00 TELEX. 10.05 Publicitate. 10.10 Teatru scurt : DISCURS PENTRU O FLOARE de Paul Everac (reluare). 11.10 Portativ ’73. 11.50 Selecțiuni din emisiunea „Seara pentru tineret". 12.30 Moment folcloric cu taraful „Citirea” din comuna Iancu Jianu, județul Olt (reluare). 12.40 Municipalitatea răspunde bucureșteanului (reluare). 13.00 Telejurnal. 16.00 Telescoală. Matematică. Literatură română. 17.30 Curs de limba engleză. Secția a 45-a (reluare). 18.00 TELEX. 19.05 Tragerea LOTO. 18.15 Cum vorbim. De vorbă cu acad. Iorgu Iordan : 20 de ani de la apariția revistei „Limba română" : 18.35 La volan. Emisiune pentru conducătorii auto. 18.50 Teleconferinta de presă. Organizarea si funcționarea Curții Superioare de Control Financiar. Invitatul emisiunii : ION BUSUIOC — consilier la Consiliul Legislativ. 19.20 1001 DE SERI. 19.30 Telejurnal. Cincinalul înainte de termen — cauză a întregului popor. Mio in Cronica ta, tara, seară de versuri și cîntece muncitorești consacrată aniversării P.S.D.M.R. 20.40 Film artistic : „Marele Scott“. 22.20 Imagini din Pakistan. 22.30 24 DE ORE. 22.40 Teleglob . Irak. 23.00 Cîntecele pe care le-am iubit. Recital de romanțe și vechi melodii populare susținut de Alexandru Grozuță. BUCUREȘTI VINERI 23 MARTIE 1973 PROGRAMUL 1 15.00 Buletin de știri. 15.05 Radioancheta economică. 15.20 Muzică de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 „Trandafir, floare aleasă“ — cântece populare. 16.30 Știința la zi. 16.35 Ansambluri corale de tineret din București. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Pentru patrie. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 Orele serii. 20.00 Zece melodii preferate. 20.45 Consemnări de prof. univ. Constantin C. Giurescu. 20.50 Un virtuoz al naiului — Radu Simion. 21.00 Revista șlagărelor. 21.25 Moment poetic. 21.30 Bijuterii muzicale. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Concert de seară. 24.00 Buletin de știri. 0.03—5.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL ÎT 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Buletin de știri. 17.05 Album de muzică populară. 17.20 „Bună dimineața, primăvară" — montaj de versuri. 17.35 Selecțiuni din opere. 18.00 Publicitate radio. 18.20 Capriciul pentru vioară și Concertul nr. 4 pentru vioară și orchestră de Paganini. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Melodii de estradă. 19.30 A fi comunist. Emisiune realizată la Cîmpulung Muscel. 19.50 Noapte bună; copil 1 20.00 Seară de operă. In pauză : Buletin de știri. 21.45 Melodii concertante. 22.00 Contraste sonore — muzică ușoară. 22.30 Versuri și proză din publicațiile noastre. 22.45 Sonatina pentru oboi și pian de Paul Jelescu. 23.00 Buletin de știri. 23.05 Tribuna internațională a compozitorilor — „Paris 1972". 23.45 Noi înregistrări de muzică românească. 0.10 Lucrări de Pietro Loccatelli șl Giovanni Battista Pergolesl. 0.55—1.00 Buletin de știri. SIMBATA 24 MARTIE 1973 PROGRAMUL I 6.00 Radioprogramul dimineții. 8.08 Matineu muzical. Program de valsuri. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.30 Miorița. 9.50 Muzică ușoară. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Înregistrări ale orchestrei Barbu Lăutaru. 10.20 Piese instrumentale. 10.30 Din țările socialiste. Emisiune de la Moscova. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Melodii de Misu Iancu. 11.15 Turism. 11.35 Te cîntăm. frumoasă Românie — montaj de versuri. 12.00 Discul zilei — Rita Pavone. 12.15 Recital de operă Corneliu Finățeanu. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.30 Radiorecording. PROGRAMUL NI 8.03 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8.20 Mari interpreți — Valentin Gheorghiu. 8.55 Ansambluri pionierești. 9.15 Din înregistrările lui Ion Matache Și Ion Murgu. 9,30 Buletin de știri. 9.35 Pagini din opera „Contele Ory* de Rossini. 10.00 Evantai muzical. 11.30 Selecțiuni din emisiunile de muzică ușoară ale săptămânii. 11.53 Știința la zi. 12.00 Buletin de știri. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.18 Violonistul Florea Cioacă. 12.30 Selecțiuni din operetele lui Offenbach. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Studioul tinereții. 13.30 Cintă Sofia Preda, Tita Ștefan, Emil Drosu și Ilie Chirea. 14.00 Buletin de știri. 14.05 Aplauze pentru tineri. 14.30 De toate pentru toti. IAȘI VINERI 23 MARTIE III 3 PROGRAM DE SEARĂ 17.00 Cotidian sonor. 18.00 Estudiantina. 18.30 Pe coordonatele cincinalului. 18.40 Cîntecul care mi-e drag. 19.00 însemne pe coloana infinită. 19.15 Piese corale de Gheorghe Ștefănescu și Nicodim Ganea. 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.00 * Serile muzicale ale studioului. 21.45 .Muzică ușoară. 22.00 Radiojurnal. 22.30 Melodii de pretutindeni. 1 Teatrul de păpuși prezintă la sediu — ora 10 — spectacolul cu piesa „GRADINA POVEȘTILOR". MUNICIPIUL BACAU Muncitorul : „Războiul lui Murphy" — premieră — (Orele 10.20 : 14 : 16.30 ; 19 . 21.30). Tel. 12028. Flamura roșie : „Moartea regelui negru — premieră — (Orele 16 . 18.10 1 20.20). Tel. 11950. Progresul : „Anonimul Venetian“. (Orele 10.30 ; 14.30 : 16.30 ; 18,30 : 20,30). Tel. 11377. Tineretului : „Călăreții". (Orele 10,30 : 15.30 ; 17,30 ; 10.30 : 21,30). Tel. 12939. Setea : „Ferma din Arizona" — seriile I—II. MUNICIPIUL GH. GHEORGHIU-DEJ 23 August : „Filiera“. Oituz : „Astă seară dansăm In familie”. MOINEȘTI Petrolul : „Cu minute curate". TG. OCNA Oituz : „Vacanță la Roma“. MUNICIPIUL BACAUT La Galeriile de artă : „Lucas Crainach" — expoziție personală. • La sediul Muzeului de istorie - expoziția .Descoperiri dacice de la Râcâtâu*. TG. OCNA A Galeriile de artă : Expoziție de artă plastică contemporanâ românească. MUNICIPIUL BACAUA Muzeul de științele naturii - strada Karl Marx nr. 2. A Muzeul de Istorie și artă — strada Karl Marx nr. 23 A Casa .George Bacovia’ : Secția de literatură a Muzeului judetean de morte si artă (strada O. Bacovia nr 13). A Casa muzeu .Nicu Enea (strada Nufărului nr. 31). Ore de vizită 10—18. Luni închis. Tel. 32381. vacaciunia „Colecția Vasile Heisu* - secție de artă populară și etnografie a Muzeului județean de Istorie și artă. PRĂJEȘTI - COM TRAIAN • Muzeul gasesc. Vremea se menține în continuare , general, caldă, cu cerul variabil, la temporar noros. Cu totul izolat, vor fi posibile Ploi temporare, dar neînsemnate din punct de vedere cantitativ. Vîntul va sufla slab, din sectorul nord-vestic. Temperatura aerului va creste usor, maximele vor fi cuprinse între ciuc 7 la plus 1? grade, iar minimele îmtr* minus 1 la plus 3 era de. Izolat și temporar, ceață slabă. SEMNE PARTICULARE i Jtufoeo.\ a \cif%ie £ oir cdifei ASe Stimă și prețuire Ce poate fi mai nobil, mai frumos, mai emoționant, pentru fiecare dintre noi, decit gîndurile curate, luminoase, sincere, decit sentimentul înaltei prețuiri pe care o ai față de cea care ți-a dat viață, veghind, zile și ani, pentru a te putea crește și forma ca pe un om adevărat! Ionică Ichim, din satul Cotu Grosului— Filipești, este unul din cei 8 copii ai cooperatoarei Eleonora Ichim : „mama noastră, femeie harnică, cinstită, muncitoare pricepută, neobosită, ne-a dăruit acele calități care ne îndreptățesc să ținem fruntea sus ; sfaturile ei pline de înțelepciune le-am urmat și le urmăm întocmai, străduindu-ne să fim la fel ca ea. Iată de ce astăzi, cînd cei 8 copii ai săi îi sărbătoresc împlinirea vîrstei de 60 de ani, îi dorim și urăm multă sănătate,asigurînd-o de stima și dragostea ce i le purtăm“. „Delicatesuri“ Întîmplarea nu ne Surprinde* (pentru că, din păcate, asemenea, fapte ni se oferă, uneori cu o frecvență destul de mare), dar ne indignează , atitudinea necuviincioasă, vorbele triviale, lipsa bunului simț, a respectului față de concetățeanul de care, într-un fel sau altul, ești ori te simți legat. Locul producerii ei ? Autobuzul cu nr. 31-Bc-294, într-una din ultimele zile: oră de vlrf pentru transportul în comun I 15,30 : aglomerație, nemulțumiri. Pasagerii acceptă situația; e, doar, provizorie. Conducătorul auto, fire irascibilă, își are, însă, „metode originale“ pentru rezolvarea diferendelor , frîne bruște, de „compactare“, amenințări, și chiar loviri. „Corecție“ aplicată, între alții, și maistrului mecanic Nicu Herghelegiu, de la Fabrica de vane din Bacău : un pumn zdravăn în mina stingă, altul în abdomen, și la coborire „suplimentul“: un scuipat drept în față , expediat cu toată puterea. Desigur, la o astfel de atitudine aproape că nu ai replică. Martori oculari, imparțiali (Vasile Platon, Grigore Oprișan și Nicolae Bălăiță — muncitori la T.M.B.), refuză să creadă că se mai pot petrece astfel de fapte, întrebîndu-se dacă pot fi, ele, acceptate. Nu ! Bineînțeles că nu ! De altfel, Codul penal le stabilește exact titulatura , huliganism , și, totodată, pedeapsa. Ar fi bine ca, imediat, conducerea întreprinderii comunale Bacău să depisteze „eroul“ și, împreună cu organele de miliție, să-l pună pe o anume direcție de mers, cu foaie de parcurs în regulă. După faptă, și răsplată. Asteri de primăvară ? S-a consacrat, și nu de puțină vreme, in limbajul lucrătorilor din comerț, un anume termen a cărui valoare sine die o recunoaștem deschis, cu toții , fața vinde mărfa. Numai că expresia, devenită de-acum regulă, a început să prezinte excepții cu o frecvență din ce în ce mai mare. Exemple ? Există. Solicitați în unitățile de desfacere din municipiul Bacău, unități aparținînd întreprinderii de producere, valorificare și industrializare a legumelor și fructelor, produsul de care nu se poate dispensa nici o gospodină — cartoful. Vi se oferă, intr-adevăr (deși într-un unic sortiment), în cantități îndestulătoare. Și, după cum încearcă să ne convingă listele de prețuri, de calitatea I. Dar, de oricîtă bunăvoință ai da dovadă, de oricîtă îngăduință, aspectul de fapt al cartofilor este în totală discordanță cu elementele care îl includ în respectiva categorie, lăsînd la o parte dimensiunile tuberculilor (care, după cite știm trebuie să se încadreze în anumite cote), aceștia sînt plini de noroi, pămînt, alte corpuri străine, într-un raport de cel puțin 1/10. Sau, poate, spiritul inventiv, ce se pare că se manifestă la I.P.V.I.L.F., ne oferă un nou sortiment: pămînt la sacoșă. Dacă da, cine întocmește lista de bucate ? Ori e de vină, cumva (! ? !), astenia de primăvară ? Prestidigitație Calități de prestidigitator demne de maestrul Iosefini , calităț întîlnite la vînzătoarea Maria Cenușă, de la chioșcul de țigări nr 97 Bazar-Letea, Bacău. Cultivate probabil de foarte multă vreme din moment ce a reușit să atingi atari performanțe. O experiență recentă, multiplicată ori de cite ori este cazul. Adică, ori de cite ori își primește cota de țigări speciale , pachete întregi, sigilate, așa cum vin din fabrică, în loc să-și ocupe locul în rafturi, în văzul tuturor, dispar pe sub tejghea și alte locuri dosnice. Iar la solicitări, angelicul zîmbet îi înflorește fata : „Vă rog ?“. „Nu nu avem...“ Dar are ! Sigur ! Controlul inopinat, făcut în după 5- amiaza zilei de 4 martie, a scos la iveală nu mai puțin de 60 de pachete conținînd țigări „Snagov" și alte 30 „Amiral“ Ca să ne referim doar la aceste sortimente... Acum, că „focul" făcut de Maria Cenușă a scos, în sfîrșit, și fum, rămîne de văzut în ai cui ochi va intra, făcîndu-i să lăcrimeze. Rubrică redactată de Florin DUNAREANU