Steaua Roşie, iunie 1960 (Anul 9, nr. 812-821)

1960-06-11 / nr. 815

PTOLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI--VAI ORGAN AICOMITETULUI REGIONAL DE PARTID SI Al SFATUlUI POPULA Anul IX. Nr. 815. | Sîmbătă, 11 iunie 1960. | 6 pagini 20 bani Fruntaşii IntvACAwii La L F. Reghin muncitorii obţin mereu noi rezultate in producţie. In hala de gatere întrecerea socialistă în cinstea Congresului partidului este in toi. In ultima vreme, in întrecere s-au evidenţiat gateriştii Király Andrei şi Pocsentek Frigyes, precum şi pendulariştii Cimpean Vasile şi Ormenişan Remus. Brigada lui Király Andrei a depăşit prevederile planului cu 17 la sută, iar a lui Pocsentek Frigyes cu 18 la sută. l.i fotografie, de la stingă la dreapta: Cimpean Vasile, Ormenişan Remus, Pocsentek Frigyes şi Király Andrei în contul celui de-al ll-lea semestru Colectivul întreprinderii industriale locale „Lázár Ödön“ din Tg. Mureş îşi exprimă dragostea faţă de partid, faţă de patrie, prin realizarea înainte de termen a angajamentelor luate în cinstea celui de-al IlI-lea Congres al P.M.R. Muncitorii, tehnicienii şi inginerii de la această întreprindere au construit din resurse locale şi au pus în funcţiune mai multe maşini, pentru ridicarea necontenită aproductivităţii muncii. De la începutul anului şi pînă la 8 iunie s-au produs peste prevederile planului mari cantităţi de materiale pentru instalaţii electrice, şi alte produse în valoare de 4.357.000 lei. Prin folosirea mai chibzuită a materiei prime, a materialelor auxiliare şi a timpului de lucru, muncitorii de aici au realizat economii la reducerea preţului de cost în valoare de 1.380.000 lei şi un beneficiu peste plan de peste 750.000 lei. Şi încă ceva. Calendarul de producţie arată că muncitorii, tehnicienii şi inginerii acestei întreprinderi, începînd de astăzi, lucrează în contul celei de-a 2-a decade a lunii iulie, adicălucrează cu un spor de o lună de zile. Cu carburanţii economisiţi se pot parcurge 261.858 Km. Dornici să intîmpine cel de-al Ju-lea Congres al P.M.R. cu noi realizări in producţie, nu mai puţin de 310 conducători auto din cadrul întreprinderii regionale de transport auto din Tg.Mureş. Îndrumaţi de organizaţia de partid, aplică cu succes metoda „sulamiistă“ iniţiată de şoferul sovietic Grigorii Babchin. Printre cei care aplică această preţioasă metodă se numără comuniştii Szabó Mihály de la Autobaza Tg.-Mureş, care deja a treia oară parcurge cu autocamionul „Csepel“ cite 100.000 km fără reparaţie, Gedő Lajos şi Gidó László de la Autobaza Odorhei, care de asemenea au parcurs de mai multe ori cu camioanele conduse de ei cite 100.000 km, fără reparaţii capitale. In întrecerea socialistă care are unul din obiectivele principale realizarea de economii tot mai multor, conducătorii auto din regiunea noastră de la începutul anului au economisit o cantitate de carburanţi cu care autocamioanele ar putea parcurge 261.858 km. Iată factorii care au contribuit la faptul că lucrătorii de la autobazele din regiunea noastră au înregistrat însemnate economii la prețul de cost, dind numai in primele 4 luni ale anului, peste 561.000 lei economii si un beneficiu peste plan in valoare de aproape 500.000 lei. Produse peste plan în valoare de 630.000 lei Iată cîteva din realizările muncitorilor de la întreprinderea regională de industrie alimentară. Brutarii din regiune au pus la dispoziţia oamenilor muncii cu 27.840 buc mai multe cornuri cu zahăr, cu peste 50.000 buc mai mulţi covrigi săraţi, cu peste 6.000 buc franzele allbe şi alte produse mai mult decit anul trecut, în aceeaşi perioadă. Paralel cu aceasta şi sortimentul de franzeluţe a fost lărgit. Brutarii care caută să dea produse de o calitate tot mai bună şi-au organizat in aşa fel munca, ca transportul pîinii şi a franzeluţelor proaspete la magazinele de desfacere să înceapă la orele 3 dimineaţa. In felul acesta plinea proaspătă stă la dispoziţia oamenilor muncii care încep lucrul dimineaţa la orele şase. Muncitorii de la brutăriile şi de la morile comerciale din regiunea noastră au dat în luna mai produse peste plan în valoare de 630.000 lei. Proiectul de Directive in dezbaterea maselor Propuneri la fabrica de mobilă „23 August“ din Tg. Mureş Discutînd asupra sarcinilor care le revin tuturor muncitorilor de la această fabrică, în lupta pentru a produce mobilă de calitate şi ieftină, toţi cei care au luat cuvîntul au venit cu o seria de propuneri valoroase, menite să ridice productivitatea muncii, să reducă preţul de cost, să elimine unele operaţiuni de prisos, să dea mai repede in folosinţă gipurî'.e de mobilă moderne cprute de oamenii muncii. Redăm mai jos unele dintre cele mai importante propuneri: — Avînd in vedere că întreprinderea noastră utilizează anual însemnate cantităţi de lemn de fag, a cărui umiditate s-a dovedit a fi prea mare, propunem ca fabricile ce livrează cherestea de fag, să usuce materialul pină la umiditatea maximă de 18 la sută iar apoi să ni-1 livreze. Astfel, se va ajunge să se reducă cheltuielile de transport ale materiei prime, iar întreprinderea noastră să facă o economie de cel puţin 260.000 lei, anual. Pentru utilizarea integrală a cherestelii, propunem ca fabricile de cherestea să livreze celor de mobilă materialul pe dimensiuni stabilite dinainte. Prin acest procedeu suntem siguri că se va folosi mai bine cheresteaua de dimensiuni mici. (Mogos Lajos muncitor, Kocsis János, Kászoni Márton, maiştri). „ Pentru ridicarea productivităţii muncii, propunem ca secţia noastră, — secţia de lustruite să fie înzestrată cu utilaj modern. Prin aceasta se va putea nealtera aici o creştere a productivităţii muncii de 40 la sută; mai mult, calitatea produselor se va îmbunătăţi. De asemeni, prin aplicarea propunerii de mai sus se măreşte capacitatea de producţie a secţiei de lustruit şi se face posibilă introducerea producţiei pe două schimburi, lucru realizabil cu investiţii minime. Tot pentru ridicarea productivităţii muncii şi reducerea preţului de cost propunem mecanizarea complexă a transportului de materiale, intern şi extern, lucru ce se face astăzi cu metode rudimentare. Prin traducerea in fapt a acestei propuneri productivitatea muncii s-ar ridica la această fază cu 30 la sută. (Engy Rozalia, Mózes Domokos, Nagy (Continuare in pag. 3-a) Gata pentru recoltări Paralel cu lucrările de întreţinere a culturilor, mecanizatorii staţiunii de maşini şi tractoare din Tg.-Mureş s-au pregătit intens în vederea bunei desfăşurări a campaniei de recoltări. Din experienţa anilor trecuţi, ei ştiu că organizarea şi pregătirea recoltării este o problemă de mare răspundere. întârzierea recoltării provoacă pierderi mari de recoltă şi frînează îndeplinirea altor lucrări agricole ca arăturile de vară şi însămînţările etc. De aceea, mecanizatorii de la S.M.T. Tg.-Mureş au lucrat cu avint, străduindu-se să termine primii pe regiune repararea parcului de maşini cu care vor lucra in campania de vară. Combinele ,secerătorile-legători, batozele şi tot inventarul auxiliar au fost deja recepţionate de o comisie regională şi stau gata pentru începerea recoltării. Pe lingă calitatea bună a reparaţiilor, mecanizatorii de aici au economisit la repararea batozelor, combinelor şi secerătorilorlegători o sumă de peste 116.000 lei. S-au evidenţiat în mod deosebit brigăzile a 7-a şi a 4-a, conduse de brigadierii Mirceal Florea şi Ioan Popşor. Conducerea S.M.T.-ului s-a jngriit de alegerea oamenilor, de pregătirea lor profesională şi de buna organizare a muncii. Cei mai buni tractorişti care vor lu-tera cu combinele sunt trimişi la şcoala de mecanici agricoli din Sf. Gheorghe, pentru specializare. In staţiune se continuă, cursurile de pregătire profesională cu personalul ce urmează să lucreze in campania de vară. A fost asigurat de asemeni stocul de carburanţi şi lubrefianţi necesari pentru capnpania de vară precum şi o serie de piese de schimb. Pentru folosirea din plin a tractoarelor şi maşinilor agricole, în vederea scurtării duratei de recoltare, treierat şi arături de vară, s-a asigurat schimbul nota un număr de 23 tractoare. In prezent, în S.M.T. se face pregătiri în vederea ţinerii statului S.M.T., unde se vor stabili în mod concret sarcinile gospodăriilor deservite, cit şi ale S.M.T.-ului in perioada csimpaniei de vară. Ţinînd cont dee contractele încheiate şi urgenţa de recoltare, în curînd se vor stabili itinerariul die lucru all comibinelor şi secerătorilor-legători. La GAS Reghin, prăşitul porumbului se execută în mare parte mecanizat. Tractoristul Nagy Francisc prăşeşte zilnic 20 de hectare, faţă de 13 hectare ci are norma,, realizind totodată, economie de 10 la sută la carburanţi.