Steaua Roşie, mai 1962 (Anul 11, nr. 103-128)

1962-05-01 / nr. 103

&BOLSTAHI DIN TOATE ŢÂQLI, UNITIV& ! ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL DE PARTID ȘI AL SFATULUI POPULAR AL REGIUNII MUREȘ-AUTONOMA MAGHIARĂ Anul XI, Nr. 103 (1.288) Marti, 1 mai 1962 4 pagini 20 bani S-au încheiat lucrările sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naţionale Minarea toiului Gheorghe Gheorghiu-Dej la MM discuţiei generale Tovarăşi deputaţi şi invitaţi. • Lucrările sesiunii noastre ajuns la sfîrşit. Au fost patru de însufleţitoare dezbateri, schimburi de idei impresionant bogate, de schimburi de experier extrem de valoroase prin învăţmintele lor practice. Această minunată construct care a adunat sub cupola ei tot lumina şi tot seninul cerului acetei primăveri, o operă minunată arhitecţilor şi constructorilor notri, a fost parcă anume concepu cu un sens adine simbolic pent acest mare sfat al poporului, adi nat pentru a sărbători una d strălucitele sale izbînzi. (Aplau puternice), însufleţiţi de entuziasmul vidriei, am hotărît aci, tot în atme feră sărbătorească şi sarcinile îndeplinit mai departe, şi mijut cele de consolidare a realizării obţinute, şi perspectivele celor vor urma. S-au perindat la această tribul preşedinţi de gospodării colecţii mai vechi şi mai noi, mecanizate şi directori de gospodării agrice de stat, agronomi şi cercetăto reprezentanţi străluciţi ai intectualităţii, activişti de partid şi stat. Opiniile şi propunerile făcute sunt de mare preţ pentru rezolvar justă şi eficace a marilor probiei ridicate de etapa actuală de devoltare a societăţii noastre. Toţi vorbitorii, ca un singulas, au adus o înaltă preţuire o aprobare deplină politicii Parcului Muncitoresc Romín, Comitului său Central, guvernului Rpublicii Populare Romíne. (Apiaze). Pentru partidul nostru şi cond cerea sa nu există nimic mai scun decit această preţuire a aleşilor trimişilor poporului, nostru muritor, mărturie a legăturii deplii şi de nezdruncinat dintre popor partid. (Aplauze puternice). Această preţuire i-a revenit patidului şi guvernului pentru devamentul şi consecvenţa cu ea slujesc neobosit înflorirea ecommică şi culturală, bunăstarea pporului, viitorul său fericit, triurful deplin al socialismului şi omunismului spre ridicarea pe ce mai înaltă treaptă a patriei noaste socialiste. (Aplauze prelungite). Partidul nu cunoaşte nepotrivit între vorbă şi faptă. Poporul nostru a fost necontenit şi umilit, înşelat de nesfîrşitul şir de guvern care s-au perindat în trecut cîrma ţării, şi ale căror promisiun se desfăceau în vînt, uşoare, ciuful de păpădie. Partidul nostru, partid al clas. muncitoare, trup din trupul poporului, schimbă aidoma în fapt; fiecare literă din programul săi El nu face promisiuni ci planul ei transformă consecvent, an de at în realitate vie, visurile generaţilor de oameni ai muncii, pentr care atîţia luptători şi-au vărst sîngele. (Aplauze). Aţi văzut cu toţii, aci, din tibloul vieţii din ţara noastră, în tregit de mărturiile vorbitorilo cum sub conducerea partidului, ţărănimea noastră colectivistă, într-un înălţător avint al muncii creatoare şi-a înmănunchiat forţele, calea arătată de minunata noastr clasă muncitoare, forţa conducătoare a societăţii oraşe şi site îşi schimbă înfăţişarea de la o zi la alta. Oriunde aruncăm privirea, în orice colţ a ţării, vedem noi uzine şi fabrici noi schele, şi tot mai întinse şi marodnice ogoarele gospodăriilor colective şi de stat. (Aplauze). Sesiunea de faţă, va fi un noi îndemn şi va da un şi mai puternic avint muncii pline de măreţie a poporului nostru, pornind cu to sufletul la construirea socialismului. (Aplauze puternice). Ecoul celor înfăţişate aici, a răsunat de sub această cupolă peste mări şi ţări. Prieteni şi neprieten, au urmărit cei dinţii cu dragoste, cei de-al doilea au nu mai puţin interes lucrările noastre şi rezonanţa lor puternică în opinia publică din multe ţări. Au asistat, auzind totul, şi văzînd cu ochii cine sînt vorbitorii, mulţi ziarişti străini. I-am primit cu ospitalitate pentru a ne cunoaşte cu adevărat şi oamenii şi faptele, ca să-şi dea seama de munca noastră paşnică creatoare, de tot ce dorim să înălţăm aici, de tot ce voim în viitor. (Aplauze). Sesiunea noastra a fost meninată unei măreţe victorii a poporului nostru. Ea a fost cu putinţă numai prin munca încordaţi a organelor noastre de partid , de stat, a nenumăraţilor lucrător de partid şi fără partid care nu au cruţat nimic pentru a duce la îndeplinire misiunile ce le-au fost încredinţate. Sesiunea aceasta a fost şi ea o sesiune de lucru, de mare folos prin contribuţia directă şi fără preţ a lucrătorilor din agricultură. Ea a pus temelia şi a orîndui o nouă etapă a muncii noastre a tuturor. Ea ne cere noi eforturi Nimeni dintre dv. nu-şi închipuie fireşte, că de acum ne punem pe odihnă. Hotărîrile ce vor fi adoptate de sesiune cer în continuare o muncă şi mai intensă, ale cărei roade vor fi şi mai strălucite. In această muncă trebuie să se considere mobilizate mai departe masele muncitoare, organele de partid de stat, cu toţii laolaltă rîvninc să-şi îmbunătăţească munca. In fiecare gospodărie colectivă şi de stat, în fiecare brigadă, să fie prezentă chemarea partidului, sufletul său. Organelor locale ale puterii de stat, sfaturilor populare le voi reveni prin hotărîrile acestei sesiuni, noi sarcini de mare răspundere. Ele vor avea de dezbătut temeinic şi amănunţit toate aceste hotărîri, luîndu-şi fiecare partea ce i se cuvine, cu gîndul mereu ,treaz, de a întări şi dezvolta gospodăriile noastre colective, de a leasigurarecolte tot mai bogate,de a realiza noi şi noi progrese în toate sectoarele activităţii economice şi social-culturale. Oamenii muncii de la oraşe şi sate întîmpină ziua de 1 Mai, sărbătoarea muncii, cu succese remarcabile în toate ramurile economiei şi culturii. Suntem convinşi că eroica noastră clasă muncitoare, harnica ţărănime, intelectualitatea, însufleţite de măreţul program al desăvîrşirii construcţiei socialiste adoptat de Congresul al III-lea a! partidului, vor munci şi pe viitor cu entuziasm, perseverenţă, patriotism înflăcărat pentru realizarea planului de şase ani, pentru continua dezvoltare a industriei, pentru avîntul agriculturii, pentru înflorirea culturii noi, spre a face patria noastră socialistă tot mai bogată, traiul celor ce muncesc tot mai îmbelşugat şi mai fericit. (Aplauze puternice, prelungite). Dragi tovarăşi, Toată politica noastră internă şi toate preocupările de a spori continuu bunăstarea poporului, sunt organic legate de grija pentru îndeplinirea năzuinţei supreme a întregii omeniri, apărarea şi consolidarea păcii între popoare, condiţie fundamentală pentru ca toate popoarele să facă prin munca lor acest pămînt mereu mai luminos, pentru ca imensele resurse ale ştiinţei şi tehnicii, ale geniului uman să nu slujească nimicirii vieţii milioanelor de oameni şi distrugerii tezaurului de nepreţuit adunat de omenire de-a lungul atîtor veacuri, ci progresului spre culmile cele mai înalte şi mereu mai înalte ale civilizaţiei umane. (Aplauze puternice). Această nobilă năzuinţă se află la temelia muncii poporului nostru, a luptei sale, alături de celelalte ţări socialiste, pentru pace trainica, pentru coexistenţă paşnică între toate statele lumii, pentru excluderea războiului din viaţa societăţii. (Aplauze puternice). Daţi-mi voie, dragi tovarăşi, ca acum, la încheierea lucrărilor noastre, să vă urez spor la muncă, succes în îndeplinirea sarcinilor voastre, fericire şi bucurie. (Vii aplauze). Pasul de aici, din sesiune, duce direct pe ogoare pride acum încolţeşte sămînţa. Duceţi în satele voastre imaginea nepieritoare a acestui mare sfat, la care poporul însuşi prin cei mai vrednici fii ai săi aluat hotărîri de seamă pentru fericirea tuturor. (Aplauze). Spuneţi acolo, tovarăşilor colectivişti, că aci aţi găsit laolaltă, întruniţi in acelaşi gind de propăşire a patriei, colectivişti din toată ţara, muncitori din uzine şi fabrici, intelectuali, şi că aţi simţit marea forţă de neînvins pe care o reprezintă poporul nostru astfel întrunit, sub conducerea înţeleaptă a partidului. (Aplauze puternice, îndelungi). Să o spuneţi ca să o simtă şi să o ţină minte şi copiii voştri! (Aplauze). Trăiască patria noastră, Republica Populară Romînă. (Aplauze furtunoase, urale). Trăiască clasa muncitoare, ţărănimea colectivistă, intelectualitatea, toţi oamenii muncii constructori harnici ai socialismului! (Aplauze îndelungi, urale). Trăiască pacea şi socialismul! (Aplauze furtunoase, îndelung, repetate. Participanţii la sesiune, în picioare, ovaționează minute in şir). HOTARIRE Sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naţionale consacrată încheierii colectivizării agriculturii aprobă raportul prezentat de preşedintele Consiliului de Stat, tovarăşul GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ, în care se face un bilanţ cuprinzător al strălucitelor victorii obţinute pe drumul construcţiei socialiste şi se trasează sarcinile ce stau în faţa întregului popor pentru continua dezvoltare a agriculturii socialiste. Marea Adunare Naţională consideră acest raport un îndreptar pentru întreaga activitate viitoare a organelor centrale şi locale de stat, a organelor agricole şi a tuturor oamenilor muncii din agricultură. e ! Luni au continuat în Pavilionul I Expoziţiei Economiei Naţionale cu R. P. Române lucrările sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naţionale. e Sosirea conducătorilor partidulu şi statului a fost primită cu puternice aplauze. In continuarea discuţiei generale , au luat cuvîntul: Alexandru Moghioroş, membru al Biroului Politic al C. C. al P.M.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, deputatul Ştefan Matei, prim-secretar al Comitetului regional Argeş al P.M.R., Miron Belea, invitat din regiunea Hunedoara, general de armată Leontin Sălăjan, membru supleant al Biroului Poli■tic al C. C. al P.M.R., ministrul Forţelor Armate, Maria Nistor, preşedinţa G.A.C. din comuna Plopeni, regiunea Dobrogea, Cornelia Mă’nescu, ministrul Afacerilor Externe, deputatul acad. Zaharia Stanca, ■ deputatul Ştefan Tripşa, maistru oţelar din Hunedoara, Erou al Muncii Socialiste, Dumitru Coliu, membru supleant al Biroului Politic al C. C. al P.M.R. In încheierea dis -ţiei generale a luat cuvîntul tovarăşul GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ. Cuvintarea a fost subliniată cu puternice şi îndelungi aplauze şi ovaţii. Biroul Marii Adunări Naţionale a supus apoi deputaţilor un proiect de hotărire pentru aprobarea Raportului cu privire la încheierea colectivizării şi reorganizarea conducerii agriculturii. La propunerea tovarăşului GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ, la votare au participat toţi cei 11.000 de invitaţi la sesiune. Intr-o atmosferă de puternică însufleţire, participanţii la sesiune — deputaţi şi invitaţi — au votat în unanimitate hotărîrea de aprobare a Raportului cu privire la încheierea colectivizării şi reorganizarea conducerii agriculturii prezentat de tovarăşul GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ. Deputatul Mihai Dalea, preşedintele Comisiei pentru agricultură şi silvicultură a Marii Adunări Naţionale, a prezentat apoi raportul comun al comisiilor pentru agricultură şi silvicultură, juridice şi administrative asupra proiectului de lege cu privire la înfiinţarea Consiliului Superior al Agriculturii şi a consiliilor agricole regionale şi raionale Trecîndu-se la votul secret cu bile, Marea Adunare Naţională a votat legea în unanimitate. Tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale a rostit apoi cuvîntul de încheiere a lucrărilor sesiunii. In aclamaţiile puternice şi îndelungi ale celor peste 11.000 de participanţi, lucrările sesiunii au luat sfirșit. . (Agerpres). Deschiderea expoziţiei „Victoria socialismului în agricultura“ Luni după-amiază a avut loc în sala Dalles din Capitală deschiderea expoziţiei „Victoria socialismului în agricultură“. La deschiderea expoziţiei au luat parte tovarăşii: GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ, GHEORGHE APOSTOL, EMIL BODNARAŞ, PETRE BORILA, NICOLAE CEAUŞESCU, CHIVU STOICA, ALEXANDRU DRAGHICI, ION GHEORGHE MAURER, ALEXANDRU MOGHIOROŞ, DUMITRU COLIU, LEONTE RAUTU, LEONTIN SALAJAN, ŞTEFAN VOITEC, MIHAI DALEA, membri ai C. C. al P.M.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători ai organizaţiilor obşteşti şi instituţiilor centrale, activişti de partid şi de stat. Au participat şefi ai misiunilor diplomatice, acreditaţi la Bucureşti şi alţi membri, ai corpului diplomatic. In continuare, expoziţia a fost vizitată de numeroşi participanţi la sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naționale. —□□—. In întâmpinarea zilei de 1 Mai Muncitorii forestieri raportează... La redacţie sosesc zilnic ştiri despre realizările obţinute de colectivele din unităţile industriei forestiere din regiunea noastră. Harnicii forestieri de la Gheorghieni ne informează, de pildă, despre realizările obţinute în cinstea măreţei sărbători — ziua de 1 Mai. Angajamentele luate în întrecerea socialistă au fost realizate şi depăşite. De la începutul anului şi pînă la 25 aprilie au fost date peste plan produse în valoare de 420.000 lei, preţul de cost a fost redus cu 52.000 lei, iar la capitolul beneficii s-au mai înregistrat 350.000 de lei peste sarcina planificată. La I.R.A. nr. 2 Muncitorii, inginerii şi tehnicienii de la I.R.A. nr. 2 din Tg. Mureş au întîmpinat ziua de 1 Mai cu noi şi remarcabile succese. Ca urmare a însufleţitei întreceri socialiste, platoul de producţie pe luna aprilie a fost îndeplinit încă în ziua de27. Prin reducerea consumurilor specifice de materii prime și auxiliare, numai în luna aprilie, s-au realizat economii în valoare de 100.000 lei. De asemenea ei au reparat peste plan 19 autovehicule. Produse peste plan în valoare de 4.971.000 lei Colectivele din întreprinderile industriei locale din regiunea noastră au dat in cinstea zilei de 1 Mai peste prevederile planului o producţie globală în valoare de 4.971.000 lei, faţă de 6.298.000 lei la cit s-au angajat să dea in tot cursul anului. La obţinerea acestor frumoase realizări au contribuit muncitorii de la întreprinderea „József Attila" din Odorhei, care au dat produse peste plan în valoare de 801.000 lei, muncitorii de la întreprinderea „Republica" din Reghin care au depăşit prevederile planului producţiei globale cu produse in valoare de 602.000 lei realizind în acelaşi timp economii pe seama reducerii prețului de cost în valoare de112X100 lei etc. Alături de popoarele ţărilor socialiste frăţeşti, de oamenii muncii din întreaga lume, poporul nostru sărbătoreşte astăzi Ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, zi de luptă a clasei muncitoare pentru viitorul însorit al întregii omeniri, pentru pace, democraţie şi socialism. RRuLEIARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNITIVA1 — Această ciemare dă expresie cit se poate de concis conţinutului ideologic şi sensului acestei frumoase sărbători muncitoreşti primăvăratice, umplînd cu încredere şi speranţă inimile oamenilor muncii de pretutindeni. Cu cită forţă expresivă au stabilit glorioşii noştri predecesori ca ziua de luptă a solidarităţii proletare să aibă loc la 1 Mai, prima zi a celei mai frumoase luni a naturii renăscînde. E ca şi un simbol al faptului că, clasa muncitoare este chemată să creeze primăvara veşnică a omenirii comunismul. In ziua de 1 Mai, clasa muncitoare internaţională, toţi oamenii muncii, popoarele întregului glob pămintesc îşi exprimă voinţa de luptă pentru salvgardarea păcii, pentru progresul social şi pentru înfăptuirea năzuinţelor ei spre o viaţă fericită. Anul acesta poporul român sărbătoreşte ziua de 1 Mai o dată cu un alt eveniment de însemnătate istorică — încheierea colectivizării agriculturii. ÎN REPUBLICA POPULARA ROMINA SOCIALISMUL A ÎNVINS DEFINITIV LA ORAŞE ŞI SATE. Această victorie de mare însemnătate umple cu bucurie şi mîndrie inimile oamenilor muncii din patria noastră, ridică la un nivel mai înalt unitatea moral-politică a întregului popor. Poporul nostru, încrezător în viitor, mîndru de succesele sale, luptă sub conducerea încercată a partidului nostru, cu forţe sporite, pentru desăvîrşirea construcţiei societăţii socialiste, pentru trecerea treptată la construirea comunismului , pentru viitorul său strălucit, asemănător primăverii luminoase de astăzi. Poporul nostru muncitor a întîmpinat ziua de 1 Mai cu succese remarcabile în toate domeniile economiei naţionale. In primul trimestru al anului, prevederile planului au fost considerabil depăşite. In ansamblul industriei s-a realizat o producţie cu 13 la sută mai mare decit în perioada corespunzătoare a anului trecut. In trimestrul I 1962, noi am produs de 2—3 ori mai multă energie electrică, fontă, oţel, sodă şi alte produse decit în întregul an 1938. In anul 1961 volumul producţiei industriale a depăşit aproape de 5 ori şi jumătate cel din 1949. In 1961 producţia industriei constructoare de maşini, a industriei energetice şi a industriei de construcţii au depăşit de 12 ori pe cele din 1938, iar în industria chimică de peste 14 ori. In perioada dintre anii 1949 şi 1961, aproape 500 întreprinderi au fost utilate cu maşini şi instalaţii noi, iar în industria republicană am construit peste 280 întreprinderi şi secţii noi. Prin încheierea colectivizării, in faţa agriculturii patriei noastre s-au deschis largi posibilităţi de dezvoltare. Numeroase gospodării agricole de stat şi gospodării colective şi-au fixat ca sarcină ca în anul acesta să sporească considerabil producţia vegetală şi animală. Pe o suprafaţă neirigată de aproximativ 600.000 ha se vor obţine peste 5.000 kg porumb boabe, la hectar. Folosind toate posibilităţile de care dispun, colectiviştii, mecanizatorii, specialiştii, toţi oamenii din agricultură, muncesc acum cu avint pentru terminarea cît mai grabnică a lucrărilor agricole de primăvară. Succesele însemnate obţinute în dezvoltarea economiei naţionale şi în ridicarea productivităţii muncii asigură creşterea neîncetată şi sistematică a nivelului de trai al oamenilor muncii. In ultimii 12 ani salariul real al oamenilor muncii a crescut de 2 ori; cheltuielile statului in scopuri social-culturale s-au ridicat de 5 ori; s-au construit mii de apartamente; volumul desfacerii mărfurilor în comerţul socialist a depăşit în 1961 cu aproape 5 ori cel din anul 1949. „Poporul român se poate miări ca prin munca sa creatoare, prin încheierea colectivizării agriculturii, prin rezultatele dobîndite în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naţionale îşi aduce contribuţia la creşterea forţelor sistemului socialist mondial“ , a spus tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej in Raportul cu privire la încheierea colectivizării şi reorganizarea conducerii agriculturii, prezentat la sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naţionale. Oamenii muncii din regiunea Mureş-Autonomă Maghiară, alături de ceilalţi oameni ai muncii din întreaga noastră patrie întîmpină ziua de 1 Mai cu rezultate însemnate. Muncitorii, tehnicienii şi inginerii au participat cu nemărginită însufleţire la întrecerea socialistă organizată în baza Directivelor C.U. al P.M.R. In regiunea noastră oamenii muncii au realizat planul producţiei globale pe trimestrul I în proporţie de 104 la sută, iar planul producţiei marfă în proporţie de 105 la sută. Rezultate remarcabile au obţinut întreprinderile I.R.U.M. Reghin, care şi-a realizat planul trimestrial în proporţie de 114 la sută. Fabrica de geamuri din Tîrnăveni cu o realizare de 109 la sută; întreprinderea forestieră din Topliţa, ai cărei muncitori şi-au realizat planul în proporţie de 106 la sută etc. Valoarea producţiei obţinute peste prevederile planului depăşeşte 35 milioane lei. Rezultate însemnate s-au obţinut şi în ce priveşte economiile. In industrie, valoarea economiilor realizate s-a ridicat la suma de 5.157.000 lei, iar beneficiile peste plan însumează 3.557.000 Iei. Colectiviştii salută ziua de 1 Mai prin consolidarea gospodăriilor agricole colective, prin dezvoltarea şeptelului, prin terminarea cu succes a lucrărilor agricole de primăvară, împreună cu oamenii muncii din patria noastră iubită, popoarele tuturor ţărilor frăţeşti ale lagărului socialist întîmpină ziua de 1 Mai cu rezultate minunate. Poporul sovietic obţine succese măreţe în înfăptuirea grandiosului program al P.C.U.S., construind triumfal comunismul. Nu este departe momentul cînd Uniunea Sovietică va depăşi şi va lăsa cu mult în urmă Statele Unite ale Americii, cînd sistemul mondial socialist va întrece capitalismul în domeniul producţiei bunurilor materiale. In întrecerea paşnică dintre cele două sisteme, capitalismul a suferit grave pierderi morale în faţa omenirii. Milioane de oameni se conving zi de zi că, capitalismul nu este în stare să rezolve nici una din problemele arzătoare ale omenirii. In faţa întregii lumi s-a confirmat că numai şi numai socialismul şi comunismul e sistemul social care instaurează pe pămînt PAGEA, MUNCA, LIBERTATEA, EGALITATEA şi FERICIREA tirtuitor popoarelor. '„Epoca contemporană, al cărei*conţinut principal îl constituie’'trecerea de la capitalism la ' socialism — se arată în Programul P.C.U.S. •— este epoca luptei celor două sisteme sociale opuse, epoca revoluţiilor socialiste şi a revoluţiilor de eliberare naţională, epoca prăbuşirii imperialismului, a lichidării sistemului colonial, epoca trecerii pe calea socialismului a noi şi noi popoare, ex pasa Triumfului socialismului şi comunismului pe scară mondială. In centrul epocii contemporane se află clasa muncitoare internaţională şi principalul ei vlăstar — sistemul mondial socialist“. In zilele noastre lupta de eliberare naţională a popoarelor din colonii a luat un uriaş, avint. Pînă în prezent un miliard şi jumătate de oameni s-au eliberat de sub jugul robiei coloniale; numai în ultimii doi ani, 30 de ţări şi-au cucerit independenţa politică. Urmind pilda eroică a Cubei, creşte avîntul luptei pentru eliberarea de sub dependenţa străină şi în celelalte ţări ale Americii Latine. La orice mijloace ar recurge, puterile imperialiste nu vor mai fi în stare niciodată să stăvilească lupta pentru eliberarea popoarelor care zac încă in robia colonială, afirmarea dreptului lor la autodeterminare. Istoria a condamnat la moarte ruşinosul sistem colonial. Niciodată, problema păcii n-a fost atît de arzătoare pentru omenire ca în zilele noastre, nn lupta pentru apărarea păcii, în faţa popoarelor lumii, Uniunea Sovietică şi-a cîştigat merite deosebite, luptînd cu o energie inegalabilă şi cu un puternic spirit de iniţiativă pentru unirea forţelor păcii, pentru triumful principiilor leniniste ale coexistenţei paşnice. Alături de celelalte ţări socialiste şi de forţele păcii din lumea întreagă, patria noastră, Republica Populară Romina promovează cu consecvenţă cauza apărării păcii şi luptă cu perseverenţă pentru dezarmarea generală şi totală, pentru rezolvarea pe cale paşnica a problemelor litigioase, pentru dezvoltarea colaborării şi apropierii dintre popoare. . . Poporul român sărbătoreşte ziua de 1 Mai cu nemărginită bucurie şi însufleţire. Cu prilejul acestei grandioase treceri în revistă a succeselor noastre, clasa muncitoare îşi strînge rîndurile şi mai mult în jurul partidului nostru drag, al Comitetului său Central leninist. Vom lupta neobosiţi şi în viitor pentru înfăptuirea măreţelor sarcini trasate de partid, a măsurilor adoptate la sesiunea extraordinară actuală a Marii Adunări Naţionale. Cuvintele tovarăşului Gheorghe Gheorghiu- Dej, cuprinse în Raportul cu privire la încheierea colectivizării şi reorganizarea conducerii agriculturii, vor constitui pentru noi un îndreptar preţios : „Să ne dăm toate forţele şi cunoştinţele, să muncim cu pasiune şi elan revoluţionar pentru a face patria noastră iubită tot mai fericită şi îmbelşugată, mergînd cu paşi siguri, sub conducerea încercată a partidului, pe drumul însorit al socialismului“. 1 HAI