Steaua Roşie, octombrie 1962 (Anul 11, nr. 233-258)

1962-10-02 / nr. 233

» | ^ Tţoc frumos — Victorie mercata Unirea Dej — Mureşul Tîrgu-Mureş 1-2 (0-1) Duminică la Dej, şi fata a 3.000 de spectatori echipa Mureşul a obţinut prima sa victoria din actualul campionat. Chiar din primele minute gazdate au Iniţiativa şi pun la grea încercare poarta oaspeţilor, dar apărarea în frunte cu portarul Boros clarifică totul. Incepînd cu minutul 12 Mureşul începe să domine, linia de înaintare desfăşurînd un joc spectaculos. Pe rînd, Nagy şi Józsi expediază şuturi puternice la poartă, dar acestea nu-şi nimeresc ţinta. In minutul 18 trgumiureşenii înscriu primul gol, prin Végh, care, de la 11 metri a şutat puternic în colţul porţii o minge excepţional centrată de Nagy Miklós. După acest gol tot mureşenii sunt aceia care atacă mai mult, însă nu reuşesc să fructifice. Localnicii întreprind cîteva contraatacuri periculoase, pe care Boroş le apără foarte bine. In minutul 33 Végh trece de doi apărători, centrează precis în faţa porţii lui Györfi, care nu reuşeşte însă să trimită balonul în plasă. După reluare, gazdele luptă cu o voinţă extraordinară pentru a egala situaţia, ei obţin cîteva lovituri de colt, dar care rămîn fără rezultat. In minutul 55, la un contraatac fulgerător al echipei Mureşul, Györfi se află singur în faţa portarului, care reuşeşte să-i blocheze mingea pe picior. In minutul 65 gazdele surprinzător reuşesc să egaleze. Bandi execută o lovitură liberă, se produce învălmăşeală în faţa porţii tîrgumureşene şi un jucător de la Unirea reuşeşte să introducă mingea în poartă printre apărătorii oaspeţi. 1 1. După acest gol publicul spectator încurajează frenetic echipa favorită, care prinde aripi şi asaltează încontinuu poarta Mureşului, unde apărarea este deseori derutată. In minutul 77 „cade“ golul victoriei. Ca şi la primul gol, Nagy Miklós reuşeşte să depăşească cîţiva apărători localnici, după care trimite la Sike, acesta prelungeşte la Végh care înscrie spectaculos, „săltînd“ mingea peste portarul ieşit în întâmpinare. A fost un gol foarte frumos. Pînă la sfîrşitul meciului gazdele atacă mai mult fără a reuşi să egaleze. Aşadar, spre bucuria numeroşilor susţinători ai echipei Mureşul, a antrenorilor şi a jucătorilor, echipa a obţinut prima sa victorie. In general jucătorii Mureşului au luptat cu multă însufleţire pentru obţinerea acestei victorii preţioase, practicînd un joc bun. Apărarea a anihilat cu succes atacurile gazdelor, linia de mijloc a alimentat încontinuu cvintetul ofensiv, iar atacul a reuşit să fructifice două ocazii. Evoluţia echipei ne dă speranţe că în viitoarele jocuri ea va da un randament superior celui de pînă acum. S-au remarcat: Boros, Onache, Tuzson, Végh şi Nagy Miklós- Arbitrul Molnár (Satu-Mare) în general a condus bine meciul în care toţi jucătorii au dovedit o sportivitate exemplară. HANDBAL Dubla victorie a echipelor tîrgumureşene LA FETE: MUREŞUL TÂRGUMUREŞ—FAVORIT ORADEA 13-5 (8-1) .Publicul spectator prezent duminică pe terenul din parcul sportiv Voinţa din Tg. Mureş la cuplajul de handbal în 7 din cadrul celei de-a 4-a etape a campionatului republican, a aplaudat frumoasele victorii obţinute de echipele locale. Astfel, în primul meci s-au întâlnit formaţiile feminine Mureşul Tg. Mureş—Favorit Oradea, în care gazdele, jucînd mai bine ca în meciurile anterioare, au cîştigat cu rezultatul de 13—5 (8—1). Localnicele au excelat prin contraatacurile iniţiate surprinzînd deseori apărarea orădencelor descoperită. Mureşencele au impus jocului un ritm viu şi rapid, s-au orientat mai bine pe teren şi au tras mai mult la poartă, avînd în Preda Valeria şi Incze Maria două bune realizatoare. Din echipă s-au mai impus Covrig Valeria, Baczo Ildikó şi Farkas Maria (în prima repriză). Dintre orăidence au corespuns Dem. Ana şi Buzas Maria. LA BĂIEŢI: ŞTIINŢA TIRGUMUREŞ—ŞTIINŢA TIMIŞOARA 24-16 (11-5) In cel de-al doilea meci al cuplajului s-au întâlnit , formaţiile masculine Ştiinţa Tg. Mureş şi Ştiinţa Timişoara. Gazdele jucînd la adevărata lor valoare au obţinut prima lor victorie în acest campionat cu rezultatul de 24— 16 (11—5). Jocul şi-a ridicat la un bun nivel tehnic şi s-a desfăşurat într-o alură rapidă. Localnicii au fost într-o bună dispoziţie de joc, s-au apărat ermetic, iar în atac au combinat frumos şi au tras în momentele potrivite. S-au evidenţiat in mod deosebit Kinda Ladislau, Pakuts Tiberiu şi portarul Brandlhoffer Vilmos. De la oaspeţi s-au distins Cristian Dietrich şi Junker Hartwig. IOAN PAUȘ I. I. S. „LUDOVIC HINSCHI“ din Tg. Mures, str. Ch. Dózsa Nr. 64 ANGAJEAZA: 1 maistru turnător 1 diriginte de şantier 1 inginer sau tehnician cu practică în domeniul de normare. Condițiile de angajare sunt cele prevăzute în H.C.M. 1061/960, respectiv in H.C.M. 1053/960. întreprinderea regională de industrializare a cărnii TIRGU-MUREŞ, str. ELBA nr. 1, angajează: TEHNICIAN CONSTRUCTOR, cu 1 . , o vechime de cel puţin 5 ani in producţie, în funcţia de tehnician I., la Serviciul Investiţii — mecanic şef, Salarizarea conform legilor în vi- Td. 3309 goare. Cooperativei invalizilor „Mureşul din Tg. Mureş, telefon 32—16 Atelierul de pe strada Puşkin nr. 12 din cadrul EXECUTA — montaj complet şi reparaţii de instalaţii electrice şi de apă, condiţiiuni de plată convenabile. Lucrări de calitate foarte bună. 1.1. 3. Lázár Ödön VINDE,din Tg. Mureş, str. Bolyai nr. 20 telefon 30—77 • Vopsele directe şi promovabile • Reactive pentru laboratoare • Ţevi de aluminiu şi de oţel la diferite dimensiuni. • Nituri, rulmenţi, burghiuri • Plase şi genţi din mase plastice pentru femei. • Portjartiere şi sutiene • Şorţuri din mase plastice pentru femei, • Mobilă din ţevi învelite cu mase plastice, • Diferite lămpi şi lustre, • Îmbrăcăminte pentru motociclişti, diferite minere şi pedale din mase plastice pentru motociclete. Informaţii detailate se pot obţine la serviciul vin,zări din cadrul întreprinderii. 8 TEAMA ROȘIE CAMPIONATIJI, REGIONAL DE FOTBAL Etapa rezultatelor strinse Ce-a de-a 6-a etapă a campionatului regional de fotbal s-a caracterizat prin faptul că meciurile s-au terminat cu rezultate strînse. Dintre cele 8 meciuri susţinute, 4 s-au Încheiat cu rezultate de egalitate, 3 au luat sfîrşit cu rezultatul de 1—0 şi doar unul singur a fost cîştigat cu scorul de 3—0. Astfel, fruntaşa clasamentului, A.S.M. Odorhei, jucînd în deplasare cu Străduinţa Cristur a terminat la egalitate: 1—1. Cu acelaşi rezultat s-a Încheiat şi meciul dintre Chimica Tîrnăveni şi Lemnarul Tg. Mureş, chimiştii nereuşind să întreacă pe teren propriu formaţia tîrgumureşeană şi astfel ei rămîn şi pe mai departe pe locul secund în clasament. Scorul etapei a fost realizat de Voinţa Tg. Mureş, care a învins pe teren propriu echipa Metalul din Vlăhiţa cu 3-0, trecînd de pe locul 5 pe locul 3 în clasament. Tot la Tg. Mureş, echipele locale Ciocanul şi Gloria şi-au împărţit punctele, meciul terminîndu-se cu rezultatul de 1 — 1, iar Rapid Tg. Mureş a învins la limită formaţia Avîntul Reghin cu 1—0. Mureşul Topliţa, jucînd pe teren propriu, a fost întrecut de formaţia Oţelul Tg. Mureş cu 1—0, Rapid Odorhei a făcut meci nul: 0—0 cu Voinţa Tîrnăveni, iar Energia Fîntînele a învins cu scorul de 1—0 pe Mureşul Luduş. Mureşul Topliţa — Oţelul Tg. Mureş 0-1 (0-0) Pînă în minutul 84 cînd într-un moment de derută a apărării echipei Mureşul Kiss (Oţelul) înscrie golul victoriei pentru echipa sa, nici unul dintre cei peste 1.000 de spectatori nu credea că echipa din Tg.Mureş va pleca din Topliţa cu cele două puncte puse în joc. In mare parte, pînă în acest minut, iniţiativa a aparţinut echipei locale ai cărei jucători au luptat şi alergat mult pe teren, dar fără folos, ratînd foarte multe ocazii clare de gol care ar fi putut aduce victoria. După aspectul general al jocului echipa locală --------□□□□---------merita cel puţin un rezultat de egalitate. Raport de cornere 11—3 pentru Mureşul. Arbitrul Iosif Barta II (Reghin) a condus foarte bine această întîlnire, care s-a desfăşurat în limitele unei perfecte sportivităţi. VALERIU PASCARU coresp. voluntar . -□COC Rapid Tîrgu-Mureş — Avîntul Reghin 1-0 (1-0) întâlnirea disputată duminică dimineaţa pe terenul fabricii de zahăr a plăcut numeroşilor iubitori ai fotbalului. Ambele echipe au luptat foarte mult pentru cele două puncte puse în joc, dominarea teritorială alternînd cînd de o parte, cînd de cealaltă. Ocazii de gol au fost destule, dar liniile de înaintare s-au dovedit ineficace. Singurul ,gol al partidei l-a marcat Nagy Arcadie, dintr-o pasă splendidă a lui Szőke. La acest joc Rapid s-a prezentat în ascensiune de formă, compartimentele echipei dînd un randament superior faţă de trecut. Din păcate jucătorii nu au încă rezistenţa necesară imprimării unui ritm viu pe întreg parcursul celor 90 de minute. Oaspeţii s-au prezentat la un nivel modest, doar de cîteva ori reuşind să se ridice la valoarea lor reală. Echipa dirn Reghin are posibilităţi de a deveni în scurt timp o formaţie şi un rol important în actualul campionat. Antrenorul trebuie să acorde o atenţie şi mai mare în pregătirea liniei ofensive a echipei, care în acest joc a ratat o sumedenie de ocazii favorabile. De altfel înfrîngerea se datoreşte acestei slăbiciuni manifestate de cvintetul ofensiv. S-au remarcat: Rosonczi, Varga, Szőke, Asztalos, Curtifan şi Nagy de la rapidişti, respectiv Constantinescu, Serfözö, Bokor şi Maiogan de la Avîntul. La fluierul arbitrului Cifu 1. (Odorhei), care a condus foarte slab, s-au aliniat următoarele formaţii: Rapid: Rosonczi — Tamas, Muszka (Curtijan), Barcu — Varga, Nagy I. — Nagy A., Szőke, Asztalos, Szathmáry, Anderson. Avîntul Reghin: Szabadi — Bota, Serfözö, Butiurcă — Vass, Maiogan — Dénes, Bokor, Constantinescu, Buta, Fehér, VASILE KADAR UN REUŞIT MITING AVIATIC O bună popularizare a atras atenţia tirgumureşenilor încă cu o săptămină înainte asupra mitingului aviatic programat pentru ziua de 30 septembrie. Interesul creştea pe măsură ce se apropia data concursului. Vremea mohorită de la începutul saptaminii a îngrijorat însă pe mulţi: ,,Dacâ va ploua duminică?". Dar, duminică n-a plouat. Dimpotrivă, a fost o zi scăldată de un soare de aur. Pe platoul tavns al aerodromului s-au întâunit mii de tirgumureşeni, mii de adulţi, mii de tineri şi copii. Nici un tată nu şi-a lăsat copilul acasă (doar cei cu copii în leagăn). Aviaţia îi interesează deopotrivă şi pe cei mari şi pe cei mici. In drum spre aeroport, un şantier de mari proporţii a reţinut atenţia publicului. Despre construcţia fabricii de zahăr ştie întreaga regiune. Cei care nu au trecut insă pe acolo, nu-şi puteau închipui că, de fapt, la marginea oraşului Tg.Mureş, acolo unde a fost vechea fabrică de zahăr, se naşte o fabrică nouă, mult mai mare, mult mai modernă decit cea din trecut. Proporţiile şantierului au uimit miile de oameni care n-au fost de mult in acea parte a oraşului. Mitingul a plăcut tuturor. Timp de patru ore, cu ochii spre albastrul cerului spectatorii au admirat măestria şi curajul piloţilor şi paraşutiştilor care au evoluat în cadrul programului. Precizia zborurilor de formaţie, figurile îndrăzneţe ale zburătorilor acrobatici au demonstrat înalta clasă a piloţilor sportivi care au condus planoare şi avioane de diferite tipuri. Salturile cu paraşuta au fost deosebit de spectaculoase. La fel au atras atenţia publicului aeromodelele prezentate, precum şi celelalte puncte ale programului. Mitingul de duminică a fost un binevenit prilej pentru publicul tîrgumureşean de a cunoaşte mai îndeaproape şi de a îndrăgi mai mult frumoasele discipline ale sportului aviatic. El aşteaptă să se organizeze mai des asemenea mitinguri, măcar o dată in fiecare an. E. L. ar* gata de lansare. Spectatorii admiră măiestria și curajul pliojea* Chimica Tîrnăveni — Semnarul Tîrgu-Mureş 1-1 (0-1) Intîlnirea a fost viu disputată, specifică de campionat. Ambele echipe au jucat crispat. Gazdele, deşi evoluau pe terenul lor propriu, nu au reuşit să se ridice la valoarea scontată, acţionînd timid şi imprecis in atac şi cu scăpări in apărare. Scorul a fost deschis in minutul 29, cînd extrema dreaptă, Gartner, după ce a trecut de mai mulţi apărători mureşeni, a şutat cu efect dintr-un unghi greu, înscriind prin surprindere. După reluare, jocul se intensifică şi ambele echipe forţează rezultatul. Egalarea survine în minutul 64, cînd Szövérfi este lansat în adîncime, îşi potriveşte mingea cu mina, lucru nesancţionat de arbitrul de centru, deşi arbitrul de tuşe semnalase şi înscrie sub privirile stoperului Vizitiu. Deşi în continuare chimiştii asaltează poarta oaspeţilor, scorul nu mai poate fi modificat. Raport de camere 9—5 pentru Chimica. Brigada din Odorhei formată din Elekes Ştefan la centru, Balázs Pál şi Pop Ştefan la tuşe a condus slab, Influenţînd rezultatul. I. H. ■coco------- CLASAMENTUL In urma acestor rezultate, după desfăşurarea primelor 6 etape clasamentul a primit următoarea configuraţie: Etapa a 7-a a campionatului regionalde fotbal, care va avea loc duminică 7 octombrie, programează următoarele întâlniri: Oţelul Tg. Mureş — Energia Fîntînele; A.S.M. Odorhei — Mureşul Topliţa; Lemnarul Tg. Mureş — Străduinţa Cristur; Gloriatg. Mureş — Chimica Tîrnăveni; Metalul Vlăhiţa-----Ciocanul Tg. Mureş; Voinţa Tîrnăveni — Voinţa Tg. Mureş; Avîntul Reghin Rapid Odorhei; Mureşul Luduşi, Rapid Tg. Mureş. I. P. J. A.S.M. Odorhei 6 4 2 0 17:7 10 2. Chimica Tîrnăveni 6 4 2 0 15:8 10 3. Voinţa Tg. Mureş 6 4 11 10:5 9 4. Lemnarul Tg. Mureş 6 3 3 0 11:6 9 5. Avîntul Reghin 6 4 0 2 13:7 8 6. Străduinţa Cristur 6 3 2 1 15:11 8 7. Ciocanul Tg. Mureş 6 2 2 2 13:7 6 8. Gloria Tg. Mureş 6 2 2 2 6:8 6 9. Mureşul Luduş 6 2 13 10:8 5 10. Rapid Tg. Mureș 6 2 1 3 8:12 5 11. Voința Tîrnăveni 6 2 1 3 9:14 5 12. Energia Fîntînele 6 2 0 4 12:16 4 13. Metalul Vlăhița 6 2 0 4 5:11 4 14. Otelul Tg. Mureș 6 11 4 11:17 8 15. Mureșul Toplita 6 1 0 5 5:14 2 16. Ranéd ©dóriiéi- aJL I- ' ß 0~ 2 4‘ .Via 5 MARŢI 2 OCTOMBRIE TG. MUREŞ N. Bălcescu: filmul Teroare în munţi. Progresul: filmul 49 de zile în Pacific. Steagul roşu: filmul Lacrimi tîrzii. Tineretului: filmul Circul fără cupola. Muncitoresc: filmul Batalionul negru. Doja Gh.: filmul Profesiunea doamnei Warren. Casa de cultură a sindicatelor: filmul S-a furat o bombă GHEORGHIENI 7 Noiembrie: filmul Agrafa albă LUDUȘ 30 Decembrie: filmul Lunga noapte din '43. MIERCUREA CIUC Doja Gh.: filmul Numai o glumă. UDORHEI Muncitoresc: filmul Gadianul REGHIN Victoria: filmul Plăcerle orașului. TÎRNĂVENI 23 August: filmul Inoaptea spre 13 1CPLIŢA Muncitoresc: filmul Sofrii iadului. MARŢI 2 OCTOMBRIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul 1: Emisiunea pentru sate: Plantarea de toamnă a pomilor; 6,07 — Pomci şi mazurci; 7,10 — Melodii populare romîneşti; 8,08 — Muzică populară romînească; 9,30 — Muzică uşoară; 11,05 — Melodii populare sovietice interpretate la diferite instrumente; 12,00 —Melodii de estradă; 13,10 — Cîntece şi jocuri populare romîneşti; 14,30 — Melodii orchestrale de muzică uşoară; 15,43 — Muzică populară din Moldova; 16,15 — Vorbeşte Moscova !; 18,00 — Muzică populară romînească şi a minorităţilor naţionale; 18,30 — Limba noastră. Vorbeşte acad. prof. Al. Graur; 18,40 — Cîntece de compozitori din R.P. Chineză; 19,20 — Muzică de estradă de compozitori români; 19,35 — Program muzical pentru fruntaşi în producţie din industrie şi agricultură; 20,40 — Muzică de dans; 21,15 — La microfon: Satira şi umorul (reluare); 22,20 — Din operetele lui Abraham, Linke şi Dostal. Programul II: 12,15 — Pagini orchestrale din operetele compozitorilor sovietici; 13,30 — Muzică uşoară interpretată de formaţii de coarde; 14,10 — „Săptămîna muzicii R. D. Germane“. In program: cîntece de compozitori din R. D. Germană; 15,00 — Melodii populare romîneşti; 15,30 — Muzică uşoară; 16,30 — Muzică de estradă interpretată de solişti instrumentişti; 17,00 — Din muzic popoarelor; 18,05 — Muzică uşoră de compozitori romîni; 21,15 — Muzică de dans; 22,00 — Muzi de dans, TG. MUREȘ. 5—5,30 în li» romînă: Pe drumul belșugului- Muzică populară —Recomadările Consiliului agricol regio — Buletin meteorologic. 5,36 în limba maghiară: Programe reportaje — Muzică distractiv—Recomandările Consiliului agol regional — Buletin meteoroic. 14,30—15 în limba maghiară^» carnetul de reporter. 17—18,'î* limba maghiară: Teatru 4? tâofon- „Călătorie de nuntă“ de hovicini, Vreme frumoasă și ^uroasă dar rece noaptea. nPeratura ninimă va fi cuprin/Gre grade, iar cea max între 24 grade. Vînt s* Dimineața ceață locală, ★