Steaua Roşie, mai 1964 (Anul 13, nr. 103-127)

1964-05-03 / nr. 103

ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL DE PARTID MURES-AUTONOMA MAGHIARA SI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL Duminică, 3 mai 1964 Anul .XIII Nr. 103 (1.908) «4 pagini 20 baai? Oamenii muncii din patria noastră au sărbătorit cu entuziasm Ziua de 1 Mai, manifestîndu-şi bucuria pentru măreţele victorii obţinute sub conducerea partidului in construcţia socialistă, prietenia frăţească cu popoarele ţărilor socialiste, solidaritatea cu clasa muncitoare internaţională, cu forţele păcii şi progresului din întreaga lume. ÎNSUFLEŢITĂ SĂRBĂTORIRE A ZILEI DE 1 MAI in Capitala patriei noastre, Bucureşti Anul acesta, de 10 Mai, Bucureştiul cu hainele sale sărbătoreşti, cu clădirile sale noi,şi bulevardele proaspăt, croite, se înfăţişează mai primăvăratec ca oricînd. Piaţa Aviatorilor, tradiţionalul loc unde se desfăşoară marile demonstraţii ale oamenilor muncii din Capitală, este împodobită festiv. Deasupra tribunei principale se află un mare glob pămîntesc, înconjurat de un brîu purpuriu, pe care este înscrisă chemarea — „Proletari din toate ţările uniţi-vă". Dedesubt, se află urarea „Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni!". Portretele genialilor învăţători ai proletariatului mondial — Marx, Engels, Lenin — domină piaţa, însoţite de urarea: „Trăiască unitatea şi coeziunea mişcării muncitoreşti şi comuniste internaţionale!". Deasupra tribunelor, străjuite de steaguri roşii şi tricolore, sînt înscrise chemările: „Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie, Republica Populară Romînă!", „Trăiască Partidul Muncitoresc Romîn, conducătorul încercat al poporului, inspiratorul şi organizatorul victoriilor noastre", „Trăiască unitatea marii comunităţi frăţeşti a ţărilor socialistei", „Trăiască pacea şi prietenia între popoarele. Este ora 9. Miile de bucureşteni, prezenţi în piaţă pentru a participa la mitingul consacrat zilei de 1 Mai, întîmpină cu aplauze îndelungi şi urale pe conducătorii partidului şi statului. In tribuna oficială iau loc tovarăşii: Gheorghe Gheorghiu-Dej, Gheorghe Apostol, Emil Bodnăraş, Petre Borilă, Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Alexandru Drăghici, Ion Gheorghe Maurer, Alexandru Moghioroş, Alexandru Bîrlădeanu, Dumitru Coliu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ştefan Voitec, Mihai Dalea, Gh. Gaston Marin, Cogu Rădulescu, Constantin Tuzu, membri ai Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului. In tribuna oficială, împreună cu conducătorii de partid şi de stat se află şi secretarul general al Federaţiei Sindicale Mondiale, Louis Saillant. In tribune sînt prezenţi numeroşi invitaţi: conducători ai organizaţiilor de masă şi ai instituţiilor centrale de stat, reprezentanţi ai întreprinderilor şi instituţiilor Capitalei, fruntaşi în întrecerea socialistă, academicieni şi alţi oameni de ştiinţă şi cultură, generali şi ofiţeri superiori, ziarişti. Sînt prezenţi de asemenea, numeroşi oaspeţi de peste hotare. In tribuna rezervată corpului diplomatic se află şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în R. P. Romînă şi alţi membri ai corpului diplomatic. Fanfara militară aflată în piaţă intonează Imnul de stat al Republicii Populare Romíne. Mitingul este deschis de tovarăşul Florian Dănălache, membru al C.C. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului orăşenesc Bucureşti al P.M.R. la cuvîntul tovarăşul Gheorghe Apostol, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al R. P. Române. Cuvîntarea este subliniată de urale şi ovaţii puternice, începe apoi marea demonstraţie. Mii de copii, de pionieri pătrund în piaţă într-un şuvoi al voioşiei şi voii bune, scandînd din piepturile lor tinere, numele partidului drag. Uniţi într-un singur glas, ei îşi exprimă nestăvilit bucuria de a trăi sub soarele socialismului. Ajuns în faţa tribunelor oficiale un stol de copii, cu braţele încărcate de garoafe albe şi roşii, urcă pe scări, înconjurînd cu dragoste pe conducătorii de partid şi de stat oferindu-le buchete de flori, înaintează apoi în piaţă prima coloană a oamenilor muncii din Capitală. In frunte se află un mare car alegoric, înconjurat de sute de oameni purtînd mari steaguri roșii și drapele tricolore. Cu litere mari este scrisă data de 1 Mai. (Continuare în pag. a 4-a) Cuvîntarea tovarăşului Gheorghe Apostol Dragi tovarăşi şi prieteni, Stimaţi oaspeţi de peste hotare, Poporul romîn cinsteşte astăzi o sărbătoare scumpă inimii oamenilor muncii din întreaga lume — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, a luptei unite a clasei muncitoare de pretutindeni,pentru pace, democraţie şi socialism. Cu prilejul zilei de 1 Mai, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romîn, Consiliul de Stat şi guvernul Republicii Populare Românii adresează clasei muncitoare, ţărănimii colectiviste, intelectualităţii, întregului nostru,popor un călduros salut şi felicitări pentru succesele dobîndite în opera de desăvîrşire a construcţiei, socialismului. Aducem salutul nostru cordial, prietenesc, tuturor oaspeţilor din alte ţări care participă împreună cu noi la această mare sărbătoare a omenirii muncitoare. Clasa muncitoare şi poporul nostru sărbătoresc în acest an două decenii de la eliberarea patriei de sub jugul fascist. Acum 20 de ani Partidul Comunist Romîn şi Partidul Social-Democrat au creat Frontul Unic Muncitoresc, ceea ce a avut o mare însemnătate pentru unirea tuturor forţelor patriotice antihitleriste şi mobilizarea maselor populare pentru înfăptuirea insurecţiei armate de la 23 August 1944, care a însemnat o cotitură istorică în destinele poporului romîn, trecerea la adînci transformări revoluţionare în patria noastră. Victoriile grandioase dobîndite în anii vieţii sale libere insuflă poporului romîn o îndreptăţită bucurie şi încredere deplină în viitor. Economia naţională se dezvoltă pe o linie continuu ascendentă, ca rezultat al aplicării consecvente a politicii leniniste a partidului de industrializare socialistă a ţării. Desfăşurînd larg întrecerea socialistă pentru a da viaţă angajamentelor luate la începutul anului în cinstea lui 23 August, oamenii muncii sărbătoresc 1 Mai cu noi şi însemnate succese în realizarea hotărîrilor Congresului al lll-lea al Partidului. Avem satisfacţia de a putea anunţa că planul de stat pe trimestrul I al acestui an a fost îndeplinit în proporţie de 103 la sută, realizîndu-se o producţie industrială cu peste 16 la sută mai mare decît în trimestrul I al anului trecut. Ţărănimea noastră, lucrătoriidin gospodăriile de stat şi staţiunile de maşini şi tractoare muncesc cu însufleţire pentru obţinerea unor recolte tot mai bogate, sporirea producţiei vegetale şi animale, asigurînd astfel aprovizionarea industriei cu materii prime şi satisfacerea necesităţilor de consum mereu crescînde ale populaţiei. Oamenii de cultură, artă, ştiinţă aduc o preţioasă contribuţie la dezvoltarea economiei naţionale, la avîntul ştiinţei şi culturii. Oamenii muncii de la oraşe şi sate sînt conştienţi că toate victoriile repurtate în opera măreaţă de construire a socialismului se datoresc politicii înţelepte a partidului, întregul nostru popor urmează cu nemărginită încredere, dragoste şi devotament încercatul Partid Muncitoresc Romîn şi Comitetul său Central. Tovarăşi, prieteni, Au trecut trei sferturi de veac de cînd 1 Mai a fost proclamat Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. In acest răstimp în lume s-au produs mari schimbări înnoitoare. Pe a patra parte a pămîntului popoarele a 14 ţări şi-au luat soarta în propriile mîini făurind o orînduire socială nouă. Datorită considerabilei sale forţe economice, politice şi sociale, sistemul mondial socialist exercită o înrîurire determinantă asupra dezvoltării istorice. Succesele obţinute de Uniunea Sovietică în construcţia desfăşurată a comunismului, realizările celorlalte ţări socialiste în construirea socialismului, perspectivele spre care ele se îndreaptă însufleţesc masele oamenilor muncii din lumea capitalistă, constituie pentru ele un îndemn la lupta împotriva exploatării şi asupririi, pentru eliberare socială şi naţională, pentru democraţie, pace şi socialism. Poporul romîn, clasa muncitoare, Partidul Muncitoresc Romîn transmit un călduros salut frăţesc popoarelor prietene, clasei muncitoare, partidelor comuniste şi muncitoreşti din toate ţările socialiste, din Uniunea Sovietică, China, Cehoslovacia, Polonia, R.D. Germană, Bulgaria, Ungaria, Iugoslavia, Albania, R.P.D. Coreeană, Mongolia, R.D. Vietnam, Cuba, dorindu-le din toată inima să dobîndească noi şi însemnate succese în dezvoltarea economiei şi culturii, în construirea socialismului şi comunismului. Oamenii muncii din ţara noastră transmit un fierbinte salut de solidaritate şi simpatia lor frăţească clasei muncitoare şi maselor populare din ţările capitalului, eroicelor partide comuniste şi muncitoreşti din aceste ţări, care luptă pentru interesele lor vitale, pentru pace şi socialism. Poporul romîn adresează un salut călduros de simpatie şi solidaritate tuturor popoarelor care luptă pentru dobîndirea şi consolidarea libertăţii naţionale, sprijină eforturile ţărilor Asiei, Africii şi Americii Latine îndreptate spre înlăturarea tuturor formelor de dominaţie imperialistă, spre deplina lor independenţă economică. Apărarea păcii este cauza vitală a întregii omeniri, a tuturor popoarelor lumii. Ziua de 1 Mai prilejuieşte o nouă şi viguroasă demonstraţie a voinţei arzătoare a oamenilor muncii, a maselor populare celor mai largi de a apăra pacea, de a face ca începutul de destindere ce s-a conturat în viaţa internaţională să fie consolidat şi dezvoltat. Republica Populară Romînă promovează o politică consecventă de apărare a păcii, militează pentru triumful principiilor coexistenţei paşnice în relaţiile dintre ţările cu sisteme social-politice diferite, pentru rezolvarea problemelor internaţionale litigioase pe calea tratativelor, înfăptuirea dezarmării generale, dezvoltarea relaţiilor normale de prietenie şi colaborare cu toate statele şi popoarele. Sîntem gata să acordăm întregul nostru sprijin oricăror iniţiative care contribuie la destindere şi la înlăturarea a tot ce poate crea încordare în diferite zone ale lumii. Principala chezăşie a victoriei în lupta pentru apărarea păcii, pentru democraţie şi socialism este unitatea ţărilor socialiste, a partidelor comuniste şi muncitoreşti. Comunitatea de ţeluri, ideologia comună marxist-leninistă, solidaritatea internaţionalistă, răspunderea în faţa proletariatului internaţional, a oamenilor muncii, a popoarelor lumii unesc partidele comuniste şi muncitoreşti într-o mare familie de partide frăţeşti, formează oaza trainică a coeziunii mişcării comuniste internaţionale, a comunităţii ţărilor socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, Muncind cu hărnicie, abnegaţie şi pricepere, poporul român obţine succese remarcabile în lupta pentru realizarea măreţelor obiective ale planului de 6 ani, pentru înfăptuirea politicii partidului de dezvoltare a economiei naţionale, pentru bunăstarea şi fericirea sa. Totodată, prin realizările sale, poporul nostru contribuie la întărirea sistemului mondial socialist, a forţelor socialismului şi păcii în întreaga lume. Sub conducerea partidului, a Comitetului său Central, înainte spre noi victorii în construirea socialismului, în întărirea şi înflorirea scumpei noastre patrii — Republica Populară Romînă! Trăiască 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc! Trăiască unitatea şi coeziunea ţărilor socialiste a mişcării comuniste mondiale, sub steagul marxism-leninismului! Trăiască harnicul şi talentatul popor romîn şi patria sa socialistă! Trăiască Partidul Muncitoresc Romîn, Comitetul său Central și Guvernul Republicii Populare Române! Trăiască pacea în întreaga lume! Mitingul şi demonstraţia din Tîrgu-Mureş Intîia dimineaţă de mai 1964. Pe sub atîtea mii de drapele roşii şi tricolore arcadate deasupra străzilor trec coloane de oameni ai muncii. Se îndreaptă cu toţii spre un singur punct — Piaţa Trandafirilor. Aici el locul în care în fiecare an oamenii muncii din întreprinderile şi instituţiile oraşului Tg.-Mureş vin să-şi manifeste recunoştinţa faţă de Partidul Muncitoresc Romîn, solidaritatea cu oamenii muncii de pretutindeni. Colectivele de oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii sînt pregătite să raporteze noi realizări obţinute în producţie. Oameni cu feţe radiind de bucurie, pe piepturile cărora strălucesc insigne de fruntaş în întrecerea socialistă poartă grafice şi panouri care ilustrează prin graiul cifrelor entuziasmul cu care poporul nostru traduce în viaţă sarcinile trasate de partid. Miile de drapele purtate de demonstranţi care au adus parcă cu ei toate florile primăverii, întregesc atmosfera Sărbătorească. Se scandează lozinci prin care oamenii muncii îşi exprimă dragostea faţă de Partidul Muncitoresc Romîn şi Comitetul său Central în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Oraşul întîmpină în acest an marea sărbătoare a oamenilor muncii de pretutindeni mai tînăr ca orişîcînd. Constructorii raportează noi şi importante realizări, asemenea făurarilor de mobilă, metalurgiştilor, textiliştilor, oamenilor de artă şi cultură. Tribuna oficială, împodobită sărbătoreşte cu drapele purpurii şi tricolore, este pregătită să întîmpine fluviul demonstranţilor. Pe frontispiciul tribunei oficiale domină chemarea: „Proletari din toate ţările, uniţi-văl", portretele conducătorilor partidului nostru. Ora 9. In tribuna oficială au luat loc membrii Comitetului regional de partid, ai Comitetului executiv al Sfatului popular regional, oameni de artă şi cultură, fruntaşi în întrecerea socialistă din întreprinderile şi instituţiile tîrgumureşene. Inovaţiile şi uralele mulţimii, tovarăşul Iosif Anderco, preşedintele Consiliului regional al sindicatelor, deschide mitingul oamenilor muncii din Tg.-Mureş. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii oamenilor muncii din întreaga lume au vorbit tov. Marcel Mogoşiu şi Alexandru Szekeres, secretari ai Comitetului regional de partid. Cuvântările sînt subliniate de ovaţii prelungi pentru Partidul Muncitoresc Romîn în frunte cu Comitetul său Central, pentru unitatea mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Intr-o atmosferă de entuziasm general mitingul oamenilor muncii din Tg.-Mureş a luat sfîrşit, începe demonstraţia. Veselie, cîntec, flori Dinspre Piaţa Trandafirilor apar primele coloane de manifestanţi. Sînt ei.. . peste 4.000 de pionieri, reprezentanţii generaţiilor viitoare, înconjuraţi cu dragoste şi cu grija pe care le-o poartă partidul. Purtînd în fruntea coloanei stemele P.M.R. şi a Republicii noastre populare, iar apoi insignele U.T.M. şi de pionieri, micii manifestanţi înaintează în aplauzele furtunoase ale mulţimii care s-a aliniat pe o parte şi alta a tribunei. O adevărată pădure de drapele, printre care şi drapelele de unitate şi steagurile de detaşament, apar în faţa asistenţei, fiind urmată apoi de vesela coloană a gorniştilor şi toboşarilor. „Trăiască 1 Mai" — apare lozinca purtată — literă cu literă —de 12 pionieri. Un alt grup de mici demonstranţi şi apoi, toţi cei care urmează, flutură în mîini gingaşe flori multicolore, garoafe, gladiole, lalele, oferind din ele conducătorilor organizaţiilor de partid, de stat şi obşteşti, aflaţi la tribună. Flori şi iar flori, baloane, batiste albastre, galbene şi roşii, porumbei vii şi decupaţi din hîrtie, tot atîtea simboluri ale primăverii, ale păcii, ale copilăriei fericite de care au parte în zilele noastre aceşti mici şi drăguţi demonstranţi. Unii dintre ei şi-au adus şi bicicletele, împodobite în prealabil cu hîrtie creponată de diferite culori. Sînt prezenţi şi membrii cercului de aeromodelişti, care au adus cu ei zveltele păsări zburătoare, pe care le poartă cu mîndrie. Pionieri cu costume naţionale romîneşti şi maghiare, membrii Ansamblului pionieresc de cîntece şi dansuri, înaintează şi ei prin faţa tribunei. Micii artişti se apropie de tribună în paşi jucăuşi, iar o parte din ei cîntă un înfocat marş pionieresc. Sub semnul dragostei şi ataşamentului Zecile de mii de participanţi la demonstraţia de 1 Mai poartă în fruntea lor portretele conducătorilor iubiţi ai partidului nostru, drapele şi lozinci însufleţitoare. A fost o puternică manifestaţia a dragostei şi ataşamentului cu care îşi string rîndurile masele largi muncitoare în jurul Partidului Muncitoresc Romîn, forţa conducătoare în patria noastră. „Slavă Partidului Muncitoresc Romîn, conducătorul încercat al poporului nostru"! „Trăiască unitatea de nezdruncinat dintre partid şi popor"! Sub asemenea lozinci, oamenii muncii din oraşul Tg.-Mureş au venit să dea expresie în această frumoasă sărbătoare de 1 Mai hotărîrii lor de a urma neabătut cuvîntul partidului, de a lupta din răsputeri pentru înflorirea continuă a scumpei noastre patrii, Republica Populară Romînă. „Trăiască unitatea şi coeziunea mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale!" — purtînd numeroase lozinci cu textul de mai sus, zecile de mii de manifestanţi şi-au exprimat de fapt deplina aprobare faţă de politica justă, marxist-leninistă, a partidului nostru, care, după cum reiese şi din Declaraţia recentei Plenare a C.C. al P.M.R., luptă neabătut, cu perseverenţă, pentru întărirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Grafice şi pancarte, purtate de demonstranţi, marchează frumoasele succese obţinute de oamenii muncii în îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Succese remarcabile raportează şi vajnicii muncitori feroviari care deschid demonstraţia oamenilor muncii. In perioada ianuarie-mai(Continuare în pag. a 2-a) ----------------------COD J£.MUREȘ — Tribuna centrală in timpul demonstrației. Cuvîntul tovarăşului Marcel Mogoşiu, secretar al Comitetului regional de partid Tovarăşi! Sărbătorim tradiţionala zi de 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc — cu bucuria prilejuită de marile realizări dobîndite sub conducerea Partidului Muncitoresc Romîn pe drumul desăvîrşirii construcţiei socialismului şi cu profundă încredere în viitor. Ziua de 1 Mai a devenit una dintre sărbătorile cele mai dragi ale oamenilor muncii. Poporul romîn întîmpină ziua de 1 Mai cu un rodnic bilanţ de realizări în înfăptuirea luminosului program de desăvîrşire a construcţiei socialiste stabilit de cel de-al lll-lea Congres al P.M.R., a politicii partidului de industrializare socialistă, de dezvoltare a întregii economii naţionale. In al douăzecilea an al noii sale istorii, Romînia socialistă prezintă tabloul însufleţitor al unei ţări în continuu progres, cu o economie complexă şi o cultură înfloritoare, puse în slujba creşterii bunăstării celor ce muncesc. In primii patru ani ai sesenatului, producţia globală industrială a crescut cu 74 la sută, cu un ritm mediu anual de creştere de 15 la sută, faţă de 13 la sută — ritm prevăzut pentru întreaga perioadă 1960— 1965, în Directivele celui de-al llllea Congres al P.M.R. Ritmul înalt de creştere a producţiei a făcut posibilă depăşirea în anul 1963 a nivelului prevăzut în sesenat pentru anul 1964 în ramurile metalurgiei feroase şi construcţiei de maşini, iar în industria lemnului s-a atins nivelul prevăzut pentru anul 1965. „ Ţărănimea noastră colectivistă, harnică şi pricepută, desfăşoară cu forţe sporite munca ei rodnică pentru întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor colective şi creşterea producţiei vegetale şi animale. In anul 1963 s-a obţinut o producţie totală de cereale de cca 10,4 milioane tone, cu aproape 700.000 de tone mai mult decît în anul 1962. Ca urmare a dezvoltării în ansamblu, într-un ritm susţinut a economiei, a crescut venitul naţional şi pe această bază nivelulde trai al celor ce muncesc din patria noastră. Victoriile istorice ale poporului nostru reflectă justeţea politicii Partidului Muncitoresc Romîn, politică profund ştiinţifică, realistă. Nutrind o încredere nemărginită în partid, clasa muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, întregul nostru popor sînt strips unite în jurul Partidului Muncitoresc Romîn, care conduce cu mînă sigură milioanele de oameni de la oraşe şi sate în lupta pentru desăvîrşirea construirii societăţii socialiste în patria noastră. Tovarăşi! Oamenii muncii din regiunea noastră— romîni, maghiari, germani — alături de întregul popor muncitor, au întîmpinat ziua de 1 Mai cu rezultate deosebit de frumoase. Ca urmare a muncii însufleţite, pline de abnegaţie a muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor, planul producţiei globale industriale a fost îndeplinit în primul trimestru al acestui an, pe regiune, în proporţie de 103,9 la sută, iar al producţiei marfă în proporţie de 104,4 la sută. Sarcina de creştere a productivităţii muncii a fost îndeplinită în proporţie de 101 la sută, realizîndu-se produse de o înaltă calitate. S-au obţinut economii la preţul de cost în valoare de aproape 10 milioane lei şi mai mult de 7 milioane lei beneficii peste plan. In trimestrul I al anului 1964, volumul desfacerilor de mărfuri cu amănuntul în regiune a crescut cu 10,3 la sută, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce denotă creşterea nivelului de trai al poporului. Prin grija permanentă a partidului şi guvernului pentru îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale oamenilor muncii, în primele patru luni ale acestui an au fost date în folosinţă peste 300 de apartamente. Pentru rezultatele remarcabile obţinute în realizarea sarcinilor de plan şi a angajamentelor luate in întrecerea socialistă, Comitetul regional de partid transmite tuturor muncitorilor, inginerilor si tehnicienilor din uzinele şi fabricile regiunii noastre, calde felicitări şi urarea de a obţine noi şi noi succese în îndeplinirea sarcinilor economice, în ridicarea bunăstării materiale şi culturale a celor ce muncesc din patria noastră. Harnica ţărănime muncitoare din regiune obţine zi de zi rezultate tot mai frumoase în întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor colective, în efectuarea lucrărilor din campania agricolă de primăvară la un înalt nivel calitativ şi la timp, în sporirea continuă a producţiei agricole vegetale şi animale. Pentru succesele frumoase înregistrate transmitem tuturor colectiviştilor, mecanizatorilor, inginerilor şi tehnicienilor salutul nostru tovărăşesc şi le dorim noi succese pe drumul dezvoltării agriculturii noastre socialiste. Felicităm călduros intelectualitatea regiunii care aduce prin talentul, priceperea şi entuziasmul ei, o valoroasă contribuţie la dezvoltarea economiei naţionale, la educarea tinerei generaţii, la înflorirea ştiinţei şi culturii patriei noastre dragi şi Republica Populară Romînă. (Continuare in pag. a 2-a)