Steaua Roşie, mai 1964 (Anul 13, nr. 103-127)

1964-05-03 / nr. 103

Tineretul şcolar, în coloane lungi, trece prin faţa tribunei. IMAGINI DE 1 MAI DIN TIRGU-MUREŞ Dimineaţa ploua încă. Oamenii se uitau cu îngrijorare spre cer: se va opri oare? Şi s-a oprit! Coloanele au pornit spre centrul oraşului, la tradiţionala demonstraţie de Intîi Mai. Fotoreporterul nostru vă prezintă cîteva imagini de la această demonstraţie, care s-a desfăşurat într-o notă de însufleţire. Miile de participanţi şi-au manifestat ataşamentul faţă de politica înţeleaptă a partidului nostru, hotărîrea de a contribui prin noi realizări la desăvîrşirea construcţiei socialiste în patria noastră. După-amiază s-au alternat perioade de timp frumos şi de ploaie. Vremea nu a fost potrivită pentru petrecere la iarbă verde. Totuşi nu puţini au fost aceia care au urcat pînă la Platoul Corneşti, măcar o bere să bea acolo. Alţii au participat la spectacolele artistice ce s-au organizat în diferite săli. Seara, animaţie în centrul oraşului, în restaurante. Tîrgumureşenii au petrecut cu veselie ziua de 1 Mai. In după-amiaza zilei de 1 Mai primăvara şi-a risipit o mică parte din prinosul razelor de soare, strînse toată dimineaţa în chinga norilor, şi asupra oraşului Tg.-Mureş. Profitînd de acest fapt, zeci de oameni ai muncii s-au îndreptat spre locurile cele mai pitoreşti ale oraşului. Pe cei mai mulţi dintre ei i-a atras desigur Platoul Corneşti, înveşmîntat în haina verde a primăverii. Alţii s-au îndreptat spre cluburile întreprinderilor pentru a petrece cîteva ore in tovărăşia cîntecului şi jocului. ... Sala clubului Fabricii de zahăr din Tg.-Mureş. Atmosferă sărbătorească, entuziasm şi voie bună. Mese lungi, aşezate pe margini, în jurul cărora zeci de muncitori, cu soţiile şi copiii, alcătuind parcă o mare şi puternică familie, ciocnesc pahare, glumesc, se felicită reciproc, îşi urează noi şi noi succese în muncă. II întîlnim aici pe strungarul Antal Platz, fruntaş în întrecerea socialistă, împreună cu familia. In trimestrul I al anului, echipa în care lucrează acest harnic muncitor a reuşit să-şi îndeplinească lună de lună sarcinile de producţie în proporţie de 108 la sută. Sunt prezenţi de asemenea în sală muncitorii Cozma Emil, Mihai Bodoni, Ioan Ormenişan cu familiile, preţuiţi în toată întreprinderea pentru hărnicia lor şi mulţi alţii. Cu toţii petrec minunat. Şi cum să nu petreacă cînd pentru el au venit aici numeroşi artişti amatori, să-i poarte o clipă pe aripile cîntului, să-i desfete în ritmul dansului, să le încînte ochiul cu pitorescul costumelor. Cei prezenţi in sală au admirat graţia şi vioiciunea dansatoarelor de la cooperativa „Igiena", a iscusiţilor dansatori de la fabrica de zahăr care au interpretat frumoase dansuri populare, a solistului dansator Emil Mátyás. Melodiile populare şi de muzică uşoară interpretate de orchestrele fabricii de zahăr şi a cooperativei „Igiena", cintecele interpretate de solişti talentaţi ca: Gábor Madaras, Doina Mâţei, Anna Schier, Cornel Mocanu, Lily Szabó le-au prilejuit de asemenea spectatorilor satisfacţii artistice. Totul a fost organizat aşa cum se cuvine pentru ca oamenii muncii să se simtă bine, să petreacă momente plăcute, recreative. Numeroşi muncitori, tineri şi vîrstnici, din oraş, s-au adunat in după-amiaza acestei zile şi la clubul „Construcţii", unde au asistat la un frumos program artistic prezentat de artiştii amatori de la trefor, I.I.S. „Mureşul" şi cooperativa „Textil a-Mureş". VOIOŞIE, CÎNTEC, JOC La mitingul din centrul oraşului au participat multe mii de oameni. Semnul primăverii — florile — în mîinile celor mai tineri participanţi la demonstraţie — pionierii. Colectivul Fabricii de mobilă „23 August", iadă-i la demonstraţie pe constructorii Combinatului de Îngrăşăminte azotoase. Soarele zîmbeşte dintre nori. Din păcate, numai Şl ea a ţinut să fie prezentă la demonstraţie, cîteva momente, Pe scena clubului T.R.C.M. In ciuda timpului nefavorabil numeroşi tîrguureşeni au ieşit după-amiază pe EltQMl Corgesti, începe demonstraţia sportivilor. STEAUA ROȘIE 3