Steaua Roşie, februarie 1966 (Anul 18, nr. 25-48)

1966-02-01 / nr. 25

2 H411NB4L, Mureşul Tg.-Mureş — Liceul nr. 4 Timişoara 16-3 (7-1) Evoluţia elevelor din Timişoara, nu punea nici un semn de întrebare in privinţa cîştigătoarei, fiind vorba mai întîi de rutina jucătoarelor celor două echipe. Dar, la echipa timişoreană în cursul meciului s-au văzut şi alte carenţe, ca apărare uşor penetrabilă şi organizarea cu greutate a unui atac corespunzător. Apărarea echipei Mureşul a fost promptă. Aşadar, cu toată evoluţia slabă a sportivelor oaspete, victoria este meritată, chiar şi la acest scor. Mureşencele au deschis scorul în min. 2 prin Incze, pentru ca peste trei minute Arghir (Liceul nr. 4), luînd o acţiune de contraatac pe cont propriu, să finalizeze, restabilind echilibrul pe tabelă. In continuare nu consemnăm pînă la pauză decît înscrierea de goluri în poarta timişoreană, ratări multiple din neatenţie la Mureşul şi accidentarea lui Preda (M.) în min. 16. Scorul reprizei: 7—1. După pauză, un reviriment de 12 minute la timişorence, urmat de o ploaie de goluri (11 goluri în 13 minute) dintre care 9 pentru Mureşul şi 2 pentru Timişoara. Golurile au fost înscrise de: Incze (8), Soos (6), Baczó şi Covrig pentru Mureşul şi Arghir (2) şi Gali pentru timişorence. A arbitrat corect Ioana Dumitru — Bucureşti. In cadrul primului tur al fazei interregionale a competiţiei de handbal dotată cu „Cupa Sportul popular", duminică, în sala de sporturi a I.M.F. din Tg.-Mureş, în primul meci al cuplajului s-au întîlnit echipele de junioare S.S.E. Tg.-Mureş — C.S.C. Baia Mare. Tîrgumureşencele, mai active în atac, jucînd mai organizat, au cîştigat, pe merit, partida cu rezultatul de 18—4 (6—1)’ în urma unui meci de nivel tehnic mediocru. Cel de-al doilea meci al cuplajului de duminică din cadrul primului tur al fazei interregionale a „Cupei Sportul popular" la handbal a opus echipele de juniori S.S.E. Tg.-Mureș —S.S.E. Buzău. Partida a fost cîștigată de gazde, după prelungiri, cu scorul de 23—22. ★ Duminică după-masă, în sala de sporturi a I.M.F. din Tg.-Mureş, s-au desfăşurat ultimele meciuri din cadrul fazei pe centre a „Cupei F.R.H." la handbal în 7, seniori şi senioare, Iată rezultatele înregistrate: Senioare: Bolyai — S.S.E. 7—3; seniori: Ştiinţa II — Bolyai 21—15; Ştiinţa I — S.S.E. 17—12. In cele două serii pe primele locuri în clasament se situează echipele: Băieţi: 1. Ştiinţa; 2. Voinţa; 3. S.S.E. Fete: 1. Bolyai; 2. S.S.E.; 3. Ştiinţa. D. GHIŢESCU şi I. PĂUŞ corespondenţi voluntari ★ O fază la poarta timișorencelor. S-a încheiat turul campionatului regional La Gheorghieni, timp de trei zile, s-au desfăşurat întrecerile turului campionatului regional de hochei pe gheaţă, la care au participat patru echipe din: Miercurea-Ciuc, Tg.-Mureş, Sînsimion şi Gheorghieni. Pe parcursul întrecerilor cele mai bune echipe s-au dovedit a fi cele din Tg.-Mureş şi Gheorghieni, care nu au suferit nici o înfrîngere. Iată rezultatele înregistrate: Etapa I: Comerţul Tg.-Mureş — Flamura roşie Sînsimion 8—1; Avîntul Gheorghieni — Avîntul Miercurea-Ciuc 3—1. Etapa a ll-a: Comerţul Tg.-Mureş— Avîntul Miercurea-Ciuc 7—3; Avîntul Gheorghieni — Flamura roşie Sînsimion 10—0. Etapa a lll-a: Avîntul Miercurea- Ciuc — Flamura roşie Sînsimion 15—0; Comerţul Tg.-Mureş — Avîntul Gheorghieni 2—2. Clasamentul turului se prezintă astfel: 1. Avîntul Gheorghieni 5 p.; 2. Comerţul Tg.-Mureş 5 p. (golaveraj mai slab); 3. Avîntul Miercurea Ciuc 2 p.; 4. Flamura roşie Sînsimion 0 p. Returul campionatului regional de hochei începe miercuri, 2 februarie, la Tg.-Mureş. Cînd te scumpeşti la... tărîţe Intrecerile sportive ale elevilor sînt urmărite cu cel mai viu interes de marele public. Prin măiestria şi buna pregătire a tinerilor sportivi aceştia reuşesc să ţină trează emoţia sutelor de spectatori. Astfel, fie că este vorba de întrecerile elevilor la volei, handbal, baschet, schi sau alte discipline sportive, atunci cînd sunt anunţate, sălile şi terenurile de sport se dovedesc neîncăpătoare Se întîmplă însă... dar să nu anticipăm şi să dăm curs faptelor... Pentru zilele de 28, 29 şi 30 ianuarie, la Topliţa, secţia de învăţămînt a Sfatului popular regional a planificat ţinerea întrecerilor din cadrul campionatelor regional şcolar de volei. Foarte bine. La Topliţa sînt create toate condiţiile pentru desfăşurarea unor astfel de întreceri. Mai mult, oraşul fiind clasat în mijlocul geografic al regiunii, se urmărea şi evitarea unor cheltuieli suplimentare legate de deplasarea elevilor sportivi şi a delegaţilor. Peste „noapte" însă cineva de la secţie vine cu o soluţie... „salvatoare". — Să nu mai organizăm competiţia la Topliţa ci, la Tg.-Mureş, pentru zilele de 4, 5 şi 6 februarie. — Motivul? — ... ? In sfîrşit, dacă aşa s-a hotărît, aşa să fie. Urma numai — ca o cerinţă elementară, evident — ca organizatorii să anunţe şi şco-lile participante la campionat de aceste schimbări petrecute peste .. noapte. In parte au fost anunţate. Se întîmplă însă ca în seara zilei de 27 ianuarie, cu trenul de 18,28 şi în ziua de 28, la miezul nopţii, ora 0,11, să sosească totuşi la Topliţa circa 25 de elevi voleibalişti din Tîrnăveni şi Iernut. — Cine v-a trimis la noi? — fură întrebaţi la U.C.F.S. raional. — Păi... — Asta aşa trebuia să fie... — Acum ce facem: e noapte, e frig, trebuie să dormim, să servim masa... După multe intervenţii, topliţenii, ca nişte gazde onorabile, au reuşit să cazeze pe unde au putut. Cît despre masă... A doua zi elevii şi delegaţii au luat calea întoarsă, plini de indignare pentru o astfel de organizare, cu părerea de rău în suflet pentru cele trei zile pe care le-au pierdut de la cursuri. ★ Ne punem întrebarea: cum explică secţia de învăţămînt această situaţie? Să sperăm că un asemenea fapt nu se va repeta şi în zilele de 4, 5 şi 6 februarie, cînd sînt prevăzute întrecerile campionatului şcolar de volei la Tg.-Mureş. Nu de alta, dar este păcat de timpul pe care elevii sînt puşi să-l piardă în detrimentul învăţămîntului. întotdeauna aşa se întîmplă cînd ne scumpim la... tărîţe. A. BALGRĂDEANU Pe scurt BOB . După primele 2 manşe ale campionatului mondial de bob 2 persoane, care a început la Cortina D'Ampezzo (Italia) pe primele locuri s-au clasat echipajele Italiei I, Italiei II, Angliei, R.F. Germane, României. Echipajul român format din Panţuru- Neagoe a obţinut un loc onorabil în faţa unor echipaje puternice din Austria, Canada, S.U.A. şi altele. ■Ar FOTBAL. — Intr-un meci amical internaţional de fotbal, la Lima, Santos (Brazilia) a întrecut pe Alianza Lima cu 4—1; două din cele patru goluri ale brazilienilor au fost înscrise de Pete. ★ In cadrul pregătirilor pentru returul campionatului echipa Rapid Bucureşti a susţinut un meci amical cu formaţia Flacăra roşie pe care a întrecut-o cu scorul de 4—0 prin golurile marcate de Năsturescu, Codreanu şi Neagu (2). ★ ŞAH, — în vederea depistării de elemente talentate la şah, duminică, la sediul Consiliului regional U.C.F.S. din Tg.-Mureş, comisia de specialitate a organizat un reuşit concurs de şah pentru copii, la care au participat 40 concurenţi împărţiţi în 5 grupe a cîte 8 jucători, care s-au întrecut sistem turneu. După terminarea întrecerilor pe primul loc în seriile respective s-au clasat următorii: Seria I: Dumitru Butilca (Școala construcții); seria a II a: Béla Gergely (Școala generală nr. 7); seria a lll-a: 1—2: Béla Fazakas, Béla Kiss (Șc. generală nr. 2); seria a IV-a: Iosif Cseke (Liceul nr. 4); seria a V-a: Sándor Horváth (Şcoala generală nr. 9). POPICE. — In cadrul etapei a IV-a a returului campionatului regional de popice pe echipe masculine Stăruinţa Tg.-Mureş a învins pe Metalul Vlăhiţa cu rezultatul de 4.562—4.547 p. d. Cel mai bun rezultat individual: Emil Siklodi (Stăruinţa) cu 819 popice doborîte. MARŢI, 1 FEBRUARIE Tg.-Mureş — Arta: filmul Procesul de la Nürnberg, seriile I—II. Progresul: filmul Catifeaua neagră. Steagul roşu: filmul Onorabilul Stanislas, agent secret. Tineretului: Anaconda şi filme documentare. Muncitoresc: filmul Ucigaşii de femei. Flacăra: filmul Două etaje de fericire. Casa de cultură a sindicatelor: filmul Pensiunea Boulanka. Gheorghieni — Mioriţa: filmul Feriga de aur. Luduş — Flacăra: filmul Viaţă dificilă. Miercurea-Ciuc — Harghita: filmul Unora le place iazul. Odorhei — Muncitoresc: filmul Onorabilul Stanislas, agent secret. Reghin — Patria: filmul Prima zi de libertate. Victoria: filmul Marşul asupra Romei. Tîrnăveni — Melodia: filmul America, America. Topliţa — Muncitoresc: filmul Unora le place jazul, ortoepie". Conferenţiar: T. A. Enăchescu, lector. La sediul Bazei de cercetări a Academiei, azi, la orele 17, în cadrul cursului „Momente din istoria patriei", va fi ţinută expunerea „începutul celui de-al doilea război mondial (1939—1941)". Conferenţiar: Simion Fuchs, cercetător ştiinţific, estradă; 9,26 — Itinerar folcloric muzical prin regiunile patriei; 10,20 — Muzică din opereta „Plutaşul de pe Bistriţa" de Filaret Barbu; 11,07 — Muzică uşoară; 13,08 — Muzică populară; 15,30 — Valsuri şi tangouri; 16,00 — Tineri solişti de muzică populară; 16,30 — Roza vînturilor; 19,03 — Muzică uşoară românească; 19,30 — Transmitem pentru sate. 21,30—Melodii populare; 21,35 — Muzică de dans; 22,35 — Muzică uşoară franceză. ★ TG.-MUREŞ. 5,00—5,30 în limba română: Corespondenţe, muzică. 5,30—6,00 în limba maghiară: Conversaţii de dimineaţă pe teme actuale. 14,30—15,00 în limba maghiară: Programul artiştilor amatori — Selecţiuni din operete. 17,00— 17,30 în limba română: Muzică la cererea ascultătorilor — Răspundem ascultătorilor. 17,30—18,30 în limba maghiară: Ştiri — Muzică uşoară — Agenda forestieră — Brigada ştiinţifică. Timpul probabil: Vremea se menţine rece, ceţoasă, cu cerul variabil, temperatura în general staţionară, minimele vor fi cuprinse intre minus 8 şi minus 13 grade, iar maximele între minus 6 şi 0 grade. Vînt slab din sud şi sudvest. Dimineaţa chiciură. La Casa de educaţie sanitară, azi, la orele 18, în cadrul cursului „Cum vorbim, cum scriem româneşte", va fi ţinută expunerea * „Unele probleme de ortografie şi SCHI Duminică, pe noua pîrtie de la Sîncrai, asociaţia sportivă Comerţul din Tg.-Mureş a organizat ediţia a lll-a a concursului de schi dotat cu „Cupa Comerţul". La întreceri au participat peste 120 de concurenţi, dintre care circă 50 de şcolari şi pionieri sub 14 ani, reprezentînd asociaţiile sportive: Ştiinţa, Sanitarul, Comerţul şi învăţămînt (şcolar) din Tg.-Mureş, selecţionata Odorhei şi Industria Sîrmei Cîmpia Turzii. Cu toate că ceaţa a persistat toată ziua, totuşi concursul dotat cu „Cupa Comerţul" a fost cel mai reuşit concurs de schi din ultimul timp, desfăşurat pe pîrtiile din jurul oraşului Tg.-Mureş, datorită participării unui număr record de concurenţi cît şi spectatori iubitori ai sporturilor de iarnă, întrecerile au scos în evidenţă cîţiva copii cu reale posibilităţi în probele de schi, ca: Andrei şi Antal Orbán (13 şi 10 ani), Alexandru Iere (14 ani), din Odorhei, Mircea Buhlea (11 ani), Liceul nr. 2, Ştefan Berkeczi (12 ani) Şcoala generală nr. 6, Lucian Cueşdeanu (9 ani) Şcoala generală nr. 13 din Tg.-Mureş. Primii clasaţi pe probe: FOND 7 km pioniere: 1. Ema Cherteş (Comerţul); pionieri: 1. Ştefan Bojtos (Comerţul); 5 km băieţi peste 75 ani: 1. Iosif Szabó. SLALOM SPECIAL — 20 porţi — pionieri: 1. Andrei Orbán (Odorhei) — 35 porţi băieţi peste 15 ani: 1. Ştefan Szentkirályi (Ştiinţa); fete peste 15 ani: 1. Katalin Csitok (Ştiinţa). SLALOM URIAŞ: băieţi peste 15 ani: 1—2 Gabor Wild (Comerţul). Cupa a revenit schiorilor de la A.S. Comerţul (antrenor Alex. Rek) cu 39 puncte, urmaţi în ordine de: 2. Ştiinţa (antr. I. Zöldes) 91 p; 3. Sanitarul (antr. B. Székely) 172 p; 4. Odorhei (antr. Alex. Ierhe) 187 p; 5. Invăţămînt şcolar (antr. M. Buhlea) 195 p. 6. Ind. Sîrmei C. Turzii (antr. I. Mersei) 253 PCONSTANTIN ALBU corespondent voluntar •Ar La Topliţa s-a desfăşurat faza raională a campionatului şcolar la schi la probele alpine şi nordice. Au participat peste 60 de elevi din raionul Topliţa. Tot pe hîrtia Zăpode s-a desfăşurat şi faza raională a campionatului republican de schi, probe alpine, iată primii clasaţi: Slalom special: (seniori): Ştefan Karácsonyi (Mureşul Topliţa), (juniori): Sándor Sebeny; (senioare): Franciska Kromely. Slalom uriaş: (seniori) Ioan Moldovan (Mureşul Topliţa). V. PAŞCAN corespondent voluntar „Cupa Comerţul“ STEAUA ROȘIE BOX A.S. Armata Tg.Mureş — Industria Sîrmei Cîmpia Turzii 24-16 Simbătă seara, pe ringul amenajat în sala sportivă I.M.F., în faţa a circa 1.000 spectatori, s-a disputat gala amicală de box dintre echipele A.S. Armata Tg.Mureş şi Industria Sîrmei Cîmpia Turzii. La capătul celor zece partide viu disputate, de un bun nivel tehnic şi deosebit de echilibrate, victoria a revenit militarilor cu scorul de 24—16. Iată rezultatele tehnice în ordinea categoriilor: Gorea (A.S.A.) b. p. Mureşan; Kelemen (A.S.A.) b. p. Stanciu; Nemţeanu (I.S.C.T.) b. p. Vass; Mihalcic (A.S.A.) b. p. Copaci; Magyar (A.S.A.) b. p. Puiu; Costin (A.S.A.) b. ab. II Munteanu; Păcuraru (A.S.A.) b. p. Bubău; Picior (A.S A.) b. p. Moraru; Dudea (I.S.C.T.) b. p. Marconi; Baciu (I.S.C.T.) b. p. Barbu. Au arbitrat Petrică T., Orbán O. și dr. Dorgo, corespunzător. Despre organizare doar atît că deşi gala a fost anunţată la orele 18, a început la 18,50, deoarece nu s-au luat măsuri din timp de montare a ringului, spectatorii „punctuali" manifestînd o justificată nerăbdare şi nemulţumire. N. STĂNESCU corespondent voluntar . In vederea urmăririii stadiului de pregătire a boxerilor înaintea campionatelor republicane, duminică, la Reghin. Progresul din localitate a susţinut o gală utilă cu aceeaşi formaţie. Rezultat final: 24—16 în favoarea boxerilor din Reghin. LIVIU MAIOR corespondent voluntar Şi arbitrii de fotbal se pregătesc Pentru noul sezon competiţional şi arbitrii de fotbal se străduiesc să se pregătească în cele mai bune condiţii. Luna februarie va fi caracterizată din acest punct de vedere printr-o activitate susţinută, Incepând de miercuri, 2.II, de la orele 17,00, pe terenul mic al stadionului „23 August“ încep antrenamentele fizice, iar de la orele 19 şedinţele săptămînale de lucru. Ziua de 2 februarie va fi totodată data preluării cererilor şi prezentării noilor candidaţi pentru cursurile de arbitri. Dacă toate obiectivele privind pregătirea arbitrilor vor fi realizate, vom avea toată siguranţa că de la primul fluier care va semnala începutul primului meci din campionat şi pînă la ultimul joc din returul campionatului 1965—1966 la toate competiţiile vor fi prezenţi conducători competenţi. IOAN BENKŐ preşedintele Colegiului regional de arbitri de fotbal In sala de lectură a Casei de cultură a sindicatelor, azi, la orele 19, va avea loc o audiţie pe discuri de arii din opere şi operete. MIERCURI, 2 FEBRUARIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 6,15 — Transmitem pentru sate; 8,30 — La microfon melodia preferată; 9,35 — Din creaţia de operă a compozitorului Gheorghe Dumitrescu; 10,05 — Melodii populare; 12,10 — Formaţii de estradă; 14,20 — Perle folclorice; 16,50 — Valsuri de I. Strauss; 18,30 — Tribuna Radio; 19,20 — Sport; 19,30 — Varietăţi muzicale; 20,00 — Radiogazeta de seară; 20,55 — Melodii populare; 21,45 — Vechi succese ale lui Cristian Vasile; 22,20 — Muzică ușoară. Programul II: 8,00 — Concert de ! PUBLICITATE Cooperative agricole de producţie! Cooperatori şi producători individuali! Întreprinderea finalcool Tîrgu-Mureş CONTRACTEAZĂ prin oficiile raionale orice cantităţi de struguri de vin, fructe, borhoturi de fructe şi rachiuri naturale din producţia din 1966, oferind preţuri avantajoase. Contractanţii nenefițană şi de credite bancare pentru producţia contractată. Informaţii detailate se primesc la secţiile raionale ale întreprinderii Vinalcool. Concurs pentru scrierea de monologii pentru formaţiile artistice de amatori Comitetul pentru cultură şi artă al regiunii Mureş-Autonomă Maghiară organizează un concurs de creaţie în scopul creării de monologuri pentru formaţiile artistice de amatori. Textul să reflecte viaţa noastră nouă, realizările regimului democrat-popular în regiunea noastră, frăţia între poporul român şi naţionalităţile conlocuitoare, lupta comună pentru înflorirea patriei dragi, Republica Socialistă România. Lucrarea se poate scrie în limba română şi în limbile naţionalităţilor conlocuitoare. Concursul de creaţie se va desfăşura între 1—15 februarie a. c. Pot participa la concurs toţi oamenii muncii de la oraşe şi sate, oameni de cultură şi artă, scriitori consacraţi. Lucrările ce se trimit pentru concurs vor fi dactilografiate şi se trimit în plic pe adresa: Casa regională a creaţiei populare, Tg.-Mureş, Piaţa Eroilor Sovietici nr. 1, cu menţiunea „Pentru concurs". Lucrarea nu va fi semnată, ci va avea anexat un plic închis cuprinzînd numele, prenumele, ocupaţia şi adresa exactă a autorului. Lucrarea trimisă nu se mai restituie. Ea rămîne în arhiva Casei regionale a creaţiei populare. Manuscrisele trimise vor fi selecţionate de juriul de specialitate ce se va constitui şi va lucra sub îndrumarea Comitetului regional pentru cultură şi artă. Hotărîrea juriului şi clasificarea lucrărilor (premierea) vor fi comunicate în presa locală la 1 martie 1966. Pentru stimularea creatorilor, Comitetul regional pentru cultură și artă instituie următoarele premii: Premiul I 500 lei Premiul II 300 lei Premiul III 200 lei. l Fabrica „Metalotehnica“ TG.-MUREŞ str. Gheorghe Doja nr. 155 ANGAJEAZĂ IMEDIAT — LĂCĂTUŞI CU CATEGORIILE 4—5 — STRUNGARI CU CATEGORIILE 4—6 — FREZORI CU CATEGORIILE 4—6 Informaţii suplimentare se pot primi de la serviciul personal şi învăţămînt, telefon 45-80, 45-81. întreprinderea minierăBălan, ANGAJEAZĂ IMEDIAT — MINERI — AJUTORI MINERI — ARTIFICIERI Se asigură locuinţă în dormitoare comune cu încălzire centrală şi masă contra cost de trei ori pe zi. Solicitanţii se vor prezenta la sediul întreprinderii (gara C.F.R. Izvorul Oltului) cu următoarele acte: livret militar cu scoaterea din evidenţa militară din raionul de unde vine, buletinul de identitate, carte de muncă şi adeverinţă de stare materială. ASOCIAŢIA CRESCĂTORILOR DE ALBINE, FILIALA ORĂŞENEASCA TG.-MUREŞ, în colaborare cu Consiliul agricol Tg.-Mureş, organizează, începînd cu data de 2 februarie 1966, cursuri pentru apicultorii începători. Informaţii zilnic la sediul A.C.A. din strada Lenin nr. 15 sau telefon: 31-33. rupciipi PEITM APICULTOlli ÎNCEPĂTORI