Steaua Roşie, septembrie 1970 (Anul 21, nr. 204-229)

1970-09-16 / nr. 217

1 OCtUALItATEA ilflCII POLITICE T Sarcinilor complexe care stau în faţa prezentului contemporan, societatea noastră, conştient angajată, le răspunde prin multitudinea eforturilor cotidiene — eforturi in contextul cărora aportul tineretului reprezintă o forţă mereu crescîndă. Mai mult ca oricînd, alegerile din acest an vor evidenţia la nivelul tuturor structurilor organizatorice pregătirea politică, virtutea angajării tineretului trebuind să se materializeze evident in participarea lor la muncă, în realizările de fiecare zi. A fi membru al unei organizaţii de tineret înseamnă a fi primul dintre militanţii pentru care dăruirea faţă de colectiv se ridică la nivelul cerinţelor actuale, înseamnă conştiinţa responsabilităţii asumate în clauzele unanim acceptate ale democraţiei noastre. Menţionăm faptul pentru că alegerile din această toamnă, pînă la nivelul conferinţei judeţene, vor defini o perioadă de largă efervescenţă politico-organizatorică cu adinei rezonanţe în conştiinţa tinerilor. Pentru pregătirile pe care organele şi organizaţiile de tineret le fac în vederea desfăşurării alegerilor o reală contribuţie o reprezintă sistemul organizat de pregătire politică, ideologică, care trebuie să constituie o tribună a dezbaterilor şi clarificărilor, a confruntărilor obiective, documentate, un real adaos la complexitatea formelor educative, folosite de partid şi de stat pentru formarea tinerei generaţii. Pe scurt, formele preconizate pentru acest an oferă un cadru larg, în care aptitudinile tinerilor, dar şi nevoile organizaţiilor, îşi găsesc posibilităţi reale de afirmare. Fără a încerca să închistăm preocupările şi dorinţele tinerilor, aptitudinile sau chiar „vocaţia" lor pentru un anumit gen de problematică, etică, economice sau alte forme, insistăm asupra necesităţii clarificării cu cea mai riguroasă probitate ştiinţifică a partinităţii concepţiei noastre marxist-leniniste, a modului în care preocupările partidului şi statului nostru împlinesc cerinţele şi legalităţile dezvoltării naţiunii, a comunităţii socialiste în ansamblu. În acest scop, o direcţie esenţială a preocupărilor organelor şi organizaţiilor U.T.C. o constituie recomandarea unui număr însemnat de tineri din întreprinderi, instituţii şi de la sate pentru a participa la învăţămîntul de partid, prilejuind o cunoaştere aprofundată a obiectivelor economico-sociale ce stau în faţa unităţilor respective. Totodată, e nevoie ca organizaţiile de tineret din unităţile economice să acorde o atenţie sporită participării tinerilor la formele organizate de U.T.C. privind problemele economice curente ale unităţilor şi ramurilor economice din care fac parte, precum şi formelor de educare etică al căror principal obiectiv îl va constitui dezvoltarea şi întărirea disciplinei în muncă a participării conştiente la efortul general al societăţii noastre. Pentru elevi, organizaţiile U.T.C. din şcoli vor asigura desfăşurarea unor cercuri, de la convorbiri pe diverse teme şi preocupări ale organizaţiilor U.T.C. (cl. VII), studierea Statutului (cl. VIII) studierea principalelor momente din istoria P.C.R., a mişcării democratice şi de tineret (cl. IX-X), pină la cercurile teoretice pe probleme de filozofie, etică, economie, sociologie ş.a.m.d. (pentru elevii ultimelor clase precum şi pentru elevii liceelor de specialitate). Se poate observa o preocupare sporită pentru diversificarea conţinutului pregătirii tineretului şi, totodată, preocuparea organizaţiilor U.T.C. pentru transformarea acestuia într-o principală pîrghie de formare moral-politică, de antrenare la muncă. Organizaţiile U.T.C. au datoria să se ocupe în această perioadă de selecţionarea propagandiştilor, care vor trebui să treacă la pregătirea tematicilor, a lecţiilor şi dezbaterilor ca o dată cu deschiderea (1 octombrie pentru toate categoriile de tineri, cu excepţia celor din agricultură care încep la 1 noiembrie, să poată asigura o desfăşurare corespunzătoare a învăţămîntului politic în cadrul cercurilor. GHEORGHE GOZAR secretar al Comitetului judeţean Mureş al Uniunii Tineretului Comunist PAGINA 2 STEAUA ROȘIE SUNT PREGĂTITE LOCUINŢELE AFECTATE DE INUNDAŢII ? (Urmare din pag. 1) acum o reevaluare pe teren a situaţiei tuturor acestor imobile pentru ca la locuinţele nerentabile (care necesită un volum exagerat de cheltuieli) să nu se facă investiţii. — Ceea ce s-a făcut pină acum nu poate fi considerat satisfăcător. Sezonul rece bate la uşă, locatarii reclamă pe drept cuvint urgentarea reparaţiilor. Cum vedeţi posibilitatea intensificării ritmului lucrărilor? — Sunt de acord că trebuia făcut mai mult, dar şi posibilităţile noastre sunt limitate. Pînă la 13 mai am avut contractate lucrări pentru întregul an, potrivit capacităţilor de care dispunem. Reparaţiile la locuinţele afectate de inundaţii înseamnă pentru noi un volum de muncă în plus reprezentînd o valoare de peste 5 milioane lei. Or, cu cei aproape 200 de lucrători (dintre care 70 necalificaţi) pe care i-am putut repartiza la muncile de refacere, e greu să faci faţă. La aceasta se adaugă şi aprovizionarea defectuoasă, cu materialele necesare. Deşi repartiţiile au fost suplimentate, ele nu ne sunt onorate corespunzător (de ex. Fabrica de ciment din Turda şi Fabrica de cărămizi Mureşeni). Cred că trebuie să amintesc aici şi unele aspecte de altă natură. Nu toţi lucrătorii noştri îşi fac datoria conştiincios; unii sunt indisciplinaţi, alţii lucrează de mîntuială. O contribuţie negativă au şi acei locatari care le oferă „ciubucuri" pentru a termina mai repede o lucrare care este de fapt o îndatorire de serviciu, alţii oferă muncitorilor băuturi alcoolice, pentru ca treaba să meargă ,,pe roate". Bineînţeles că amatorii de băuturi a doua zi lipsesc de la lucru sau vin mahmuri şi vă închipuiţi cite greutăţi ne fac. Pentru a înlătura asemenea situaţii noi am luat chiar şi măsuri disciplinare. Astfel parchetarului Palkó Karoly i s-a desfăcut contractul de muncă din asemenea motive, la fel s-a procedat şi cu zidarul Căliman Avram. In acelaşi timp am aplicat amenzi băneşti la un număr de alţi lucrători, care au lipsit nemotivat de la muncă sau au avut alte abateri. In privinţa termenelor stabilite pentru executarea lucrărilor din prima etapă la toate locuinţele, desigur că vom face tot ce ne este în putinţă pentru a le respecta. Cunoaşteţi, probabil, că întreprinderea noastră şi-a realizat şi depăşit planul global pe 8 luni, suntem însă rămaşi în urmă la prestările către populaţie. Realizarea prevederilor la acest capitol ca şi la reparaţiile la locuinţele afectate de inundaţii este condiţionată de ritmicitatea aprovizionării cu materiale şi de posibilitatea de recrutare a noi forţe de muncă. Considerăm necesar să completăm cele relatate de inginerul şef al I.L.P. cu unele observaţii prilejuite de situaţiile întilnite la „microşantierele" din diferite zone ale municipiului. Atît în cartierul Aleea Carpaţi cît şi in Ady Endre şi Libertăţii, lucrările se desfăşoară în ritm lent, lipseşte acea efervescenţă care ar trebui să caracterizeze o activitate ce se apropie de finalizare. Nu este supravegheat îndea-a proape modul cum echipele execută diferite lucrări. Aşa se explică faptul că unii locatari aşteaptă de săptămini să li se zugrăvească apartamentul (ap. 11 şi 9 bloc nr. 18, ap. 15 bloc nr. 20 din Ady E.), unele apartamente au fost pur şi simplu ocolite pe motiv că locatarii sunt la serviciu dimineaţa (ap. 14 bloc 20 Ady E.) deşi ing. şef ne-a spus că meşterii lucrează şi după-amiaza, la imobilul din str. Republicii nr. 6/C, deşi a fost anunţată avaria, nici pînă acum nu a venit nimeni să efectueze remedierea; la unele apartamente s-au executat lucrările numai pe jumătate (bloc nr. 51 ap. 10 şi 34, bloc 43 ap. 43 şi 44, bloc 45 ap. 61, 62, 63, 64, din Aleea Carpaţi). Nu întotdeauna cifrele înscrise în graficul de execuţie corespund realităţii. Blocul de garsoniere 51, din Aleea Carpaţi figurează la data de 14 septembrie cu lucrările prevăzute încheiate, deşi la ap. nr. 10 şi 34 nu s-au executat zugrăvelile şi parchetul nu a fost raşchetat. O analiză mai amănunţită a modului cum se desfăşoară în general reparaţiile ar scoate în evidenţă probabil şi alte neajunsuri. Principala problemă rămîne însă concentrarea maximă a eforturilor, cu folosirea tuturor posibilităţilor existente, pentru reducerea termenelor de efectuare a reparaţiilor. Locatarilor acestor imobile să li se asigure condiţii optimei de locuit pină la sosirea sezonului rece. Patinaj pe rotite Succesul patinatorilor tîrgumureşeni Zilele acestea la Cluj s-au desfăşurat întrecerile etapei finale a concursului republican de patinaj pe roţile la care au luat parte circa 200 concurenţi, patinatori fruntaşi, din Braşov, Bucureşti, Cluj, Timişoara, Galaţi, Tg.-Mureş, Miercurea-Ciuc, Sibiu, Cîmpia Turzii. Patinatorii tîrgumureşeni, antrenaţi şi pregătiţi de neobositul antrenor Carol Gall, de la clubul sportiv Mureşul, au avut o comportare foarte bună, reuşind să cucerească 6 titluri din cele 12 atribuite, ocupînd primul loc în clasamentul general, înaintea unor sportivi fruntaşi de la Dinamo Braşov, Olimpia, C.S.M. Cluj, învăţămîntul Sibiu ş.a. stabilind 6 noi recorduri republicane. Cele mai bune rezultate le-au obţinut următorii patinatori tîrgumureşeni: Ladislau Koros la seniori a cîştigat 3 probe şi primul loc în clasamentul general: Eva Fokt la senioare, la fel stabilind un nou record republican pe distanţa de 500 metri cu timpul de 1:46,0; Adriana Pleşan la junioare II, a cîştigat două probe şi primul loc în clasamentul general, stabilind şi un record republican pe distanţa de 100 metri cu timpul de 17,9 sec.; Enikő Giliga la categoria 13—14 ani a cîştigat două probe şi primul loc în clasamentul general stabilind şi două recorduri republicane la 100 metri cu timpul de 18,0 sec., şi 200 metri cu timpul de 37,3 sec.; Ladislau Fokt la categoria 13—14 ani a cîştigat două probe şi primul loc în clasamentul general. Rodica Paşcan la categoria copii I a cîştigat două probe şi s-a clasat pe primul loc în clasamentul general, stabilind şi două recorduri republicane la 50 metri cu timpul de 10,5 sec. şi 100 metri cu timpul de 20,5 sec. Rezultate bune au mai obţinut şi Győző Kiss, Ştefan Inczefi, A. Gombos, Katalin Bernád, Zoltán Adorjani, Ştefan Szabó, Viorica Socoliuc şi alţii, care s-au clasat pe locurile II sau III. IOAN PAUŞ ÎNTÎIUL SUNET DE CLOPOŢEL (Urmare din pag. 1) cunoştinţele teoretice şi cît mai avem încă de studiat, de aprofundat, pentru a face faţă sarcinilor din producţie“. BATRÎNA noastră şcoala, ŞCOALA NOASTRĂ NOUA Acelaşi entuziasm, maturitate şi seriozitate, dorinţă de învăţătură am întîlnit şi la Şcoala generală de 10 ani nr. 1 din Tîrnăveni, în jurul unui imens careu, sute de elevi, profesori şi învăţători. La sărbătoarea primei zile de şcoală a participat şi tov. Ieronim Buda, prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid. Reţin, din cuvintele calde, rostite aici de către directorul şcolii Iov. Petre Spătariu, ale elevei Mirela Bărbat dintr-a IV-a, ale inginerului Mircea Păcurariu, preşedintele comitetului de părinţi pe şcoală, ca şi ale primului secretar al Comitetului orăşenesc de partid, angajamentul lor de a nu se precupeţi nimic pentru înfăptuirea dezideratelor de modernizare şi perfecţionare a invăţămîntului, stabilite de partid. — Astăzi, — spunea eleva Mirela Bărbat — cînd după o vacanţă lungă şi odihnitoare, începem un nou an şcolar, simţim aceeaşi emoţie, aceeaşi bucurie pe care am trăit-o şi la sfîrşitul anului şcolar, pentru că începutul şi sfîrşitul şcolii constituie cele mai semnificative momente din anii copilăriei. Acum, reîntorşi în bătrîna noastră şcoală, al cărei semicentenar l-am sărbătorit anii trecuţi, o găsim mai tînără şi mai frumoasă ca oricînd, sărbătorim de această dată noul local de şcoală, acest dar minunat pe care l-am primit din partea ţării. Pentru acest dar promitem să învăţăm mai bine, mult mai bine, pentru a face cinste şcolii noastre, părinţilor noştri, pentru a deveni folositori poporului nostru, patriei noastre socialiste. Vreau ca în numele unităţii noastre de pionieri, în numele tuturor elevilor din şcoala noastră, să urez un călduros : „Bine aţi venit !“, noilor noştri colegi, bobocii din clasa I. Le urăm să înveţe cît mai bine, să aibă numai note mari, să fie cuminţi, să-şi asculte părinţii şi învăţătorii. Aducem un cald salut pionieresc partidului nostru iubit, căruia îi mulţumim pentru viaţa fericită şi plină de bucurii pe care ne-o creează. Programul festiv care a urmat, inedit din toate punctele de vedere, ne-a întărit şi mai mult convingerea seriozităţii colectivului de la Şcoala generală de 10 ani nr. 1 din Tîrnăveni, în cultivarea la elevi a unor înalte sentimente de patriotism, de dragoste pentru partid. Ne face o deosebită plăcere să reproducem versurile profesoarei Aurora Baba, în interpretarea aleasă a elevului de 6 ani dintr-a-ntîia, Dan Mărginean şi a elevei dintr-a patra, Otilia Mărginean : I Şcoală dragă, luminoasă, Tare mult eu am dorit Să-ţi trec pragul însorit, ■Să învăţ cu alţi pitici Semne, cifre, poezii. — Mă primiţi cu voi, copii ? Ieri stăteam la mama-n poală, Astăzi iată-ne la şcoală, Mititei şi cam sfioşi, Dar cu toţii inimoşi; Gînduri bune noi nutrim, Harnici şcolari să fim. Dar învăţătoarea ştie bine Ce-o aşteaptă chiar de miine ! Griji, necazuri, o mulţime ! Noi la dînsa ne uităm Şi din ochi o încurajăm : Nu vă facem de ruşine ! Eu promit să fiu cuminte Şi s-ascult de-acum-nainte Pe învăţătoarea noastră, Care-i mama mea ş-a voastră. Chiar acum în prima zi Nu ştiu ce i-aş dărui, Munca ei s-o răsplătesc, Să-nţeleagă c-o iubesc , Un buchet modest de flori Şi-o sărut de mii de ori. Păşim apoi, după tăierea panglicii inaugurale a noii şcoli din Tîrnăveni prin clasele şi laboratoarele acestui edificiu de învăţămînt, dotat cu cele mai moderne materiale didactice şi de laborator. Totul respiră a nou. Cărţile noi de pe bănci ne certifică în mod concret sprijinul pe care ţara şi partidul îl acordă părinţilor pentru a înlesni accesul copiilor la învăţătură. — Şcoala noastră se numără printre primele şcoli din judeţ şi chiar din ţară în ce priveşte generalizarea învăţămîntului de 10 ani şi cuprinderea în clasa întîi a tuturor copiilor care au împlinit 6 ani — ne spunea directorul, tov. Petre Spătariu. Colectivul nostru de cadre didactice este mîndru că la sfîrşitul anului şcolar pe care-l începem astăzi va putea trimite în producţie, sau în alte şcoli, prima promoţie de elevi ai clasei a X-a. Drumul acestor tineri va fi larg deschis, iar perspectivele personale strîns legate de perspectivele luminoase de dezvoltare ale patriei noastre socialiste. Fiecare elev — începind chiar cu cel din clasa întîi — fiecare pionier sau utecist, fiecare tînăr, trebuie să simtă că lumea nouă, liberă şi fericită, care se construiește, le cere să se pregătească temeinic pentru viaţă, pentru viitor. Şcoala noastră va funcţiona cu un număr de 13 clase I—IV, un post la secţia germană şi 18 clase V—X, adică un total de 32 de clase, încadrate cu învăţători şi profesori de înaltă calificare. îmi face o deosebită plăcere să salut prin intermediul ziarului cele 3 cadre didactice noi pe care le-am primit in această toamnă: învăţătoarea Elena Suciu, pe profesorii Mioara Creangă şi Maria Cîndea, în municipiul Sighişoara — după cum ne relata tovarăşul Vaier Giurgiu, prim-secretar al Comitetului municipal de partid — cei peste 9.300 elevi români, germani sau maghiari de la şcolile generale din localitate, de la şcolile profesionale au început noul an şcolar cu un sporit dor de carte, după o vacanţă binemeritată. Elevii, profesorii şi învăţătorii Sighişoarei au dat dovadă de înalt eroism atît în timpul inundaţiilor din mai, cît, mai ales, în lunile refacerii. Astăzi, cele 4 şcoli greu afectate de furia apelor, ca Liceul nr. 1, şcolile generale nr. 1, 2, şi 4 şi-au primit elevii în cele mai bune condiţii. Toate pregătirile care se fac vorbesc de la sine că problema formării pentru viaţă a tinerei generaţii este astăzi ridicată la rangul de politică de stat. Nădejdile, credinţele şi idealurile pe care le sădim în elevi cu toată încrederea şi pasiunea noastră vor rodi prin formarea unor oameni cu bogate cunoştinţe, cu o înaltă calificare. Uniţi în muncă şi năzuinţe, dascăli, elevi şi părinţi, să ne întregim eforturile pentru a înfăptui cu cinste măreţele obiective puse în faţa şcolii de către Congresul al X-lea al partidului. La Ghindari a devenit o tradiţie ca de fiecare început de an şcolar copiii din grupa mică de la grădiniţă să predea şcolii pe copiii care au „absolvit“ grupa mare. A fost un moment emoţionant, aşa cum numai copiii ne ştiu prilejul asemenea momente în „joaca lor“. Balázs János „absolventul“ grupei mari, împreună cu alţi copii au recitat versuri despre şcoală, despre părinţi, despre partid şi despre ţară. Fülöp Ştefan, directorul şcolii de 10 ani din localitate este bucuros de generalizarea învăţămîntului de 10 ani şi în această comună de pe Valea Şgi. Nu are decît un singur elev „problemă“, care să nu urmeze clasa IX-a. Este vorba de Máthé Susana, care, fără voia ei, a fost trimisă ca fată în casă în Mediaş. Elevele Palkó Ilona, Kulcsár Irén şi Koncz Ileana au adresat cuvinte convingătoare părinţilor fostei lor colege, Susana, de a o readuce din nou în mijlocul lor, spre binele ei şi al părinţilor. Şi la Reghin, întîia zi a anului şcolar i-a surprins pe toţi copiii de vîrstă şcolară la sărbătoarea ce premerge acestui eveniment în curtea Liceului nr. 2, unde a avut loc festivitatea deschiderii anului şcolar, cei peste 1.400 de elevi, după ce au ascultat o scurtă cuvîntare a directorului şcolii, Szász Iuliu, care a făcut o scurtă trecere în revistă a rezultatelor din anul trecut şi a adus un salut celui mai tînăr contingent de elevi, au trecut la clasa unde îi aşteptau manualele şi o atmosferă de lucru. Apoi peste 600 de elevi s-au constituit un detaşamente de lucru şi, începind de astăzi vor lucra pe şantierul din strada Salcîmilor, pentru refacerea acestui drum, distrus de furia apelor în luna mai. Intîiul sunet de clopoţel a reunit la şcoală, o dată cu toamna, floarea tinereţii noastre, pe toţi visătorii care miine vor şti să aplice în viaţă tainele cunoştinţelor însuşite în şcoală. 1.1. „PRODCOMPLEX“ TG.-MUREŞ STR GHEORGHE DOJA, NR. 177, TELEFON : 15323 Recrutează CANDIDAŢI PENTRU ŞCOLARIZARE ÎN SPECIALITATEA TEHNOLOGIA STICLEI,IN CADRUL CENTRULUI ŞCOLAR PROFESIONAL ŞI TEHNIC DE MAIŞTRI TURDA La concursul de admitere se pot înscrie absolvenţi ai liceului de cultură generală sau ai altor şcoli echivalente, cu examen de bacalaureat sau cu certificat de absolvire, înscrierile pentru concursul de admitere se fac pînă în ziua de 22 septembrie 1970 la sediul şcolii sau la serviciul personal al I 1. „Prodcomplex“, în baza unei cereri însoţite de următoarele acte: — certificat de naştere în original şi copie, — diploma de bacalaureat sau certificat de absolvire a liceului (sau a altor şcoli echivalente) — în original. - buletin de analiza sîngelui şi rezultatul examenului radiologie pulmonar (radioscopie, radiografie sau microradiografie), efectuat cu cel mult 3 luni înainte de concurs. — certificat medical eliberat de circumscripţia medico-sanitară la care candidatul se află in evidenţă. Candidaţii care au absolvit liceul începind cu anul 1968 vor prezenta în locul acestui certificat fişa de control medicală întocmită în timpul liceului. Concursul de admitere se va desfăşura între 25—30 septembrie şi va consta din : — matematică (scris și oral); — chimie (oral). Concursul de admitere este precedat de examinarea medicală, care se va face cu 1—3 zile înainte de începerea probelor scrise. Candidaţii respinşi la examinarea medicală nu sunt primiţi la concursul de admitere. Informaţii suplimentare la serviciul personal al I. I. „Prodcomplex" sau la secretariatul şcolii, telefon 1986 — Turda. In atenţia cumpărătorilor de şlam pentru construcţii Uzina chimică Turda STR. ARMATA ROŞIE NR. 12/e, telefon 1910, face cunoscut beneficiarilor cumpărători de şlam pentru construcţii că a reintrodus mecanizarea încărcării şlamului cu excavatorul. Se încarcă între orele 7—14 evitîndu-se astfel risipa de timp, costul încărcării este de lei 1,5/tonă fizică. Relații suplimentare la serviciul desfacere. ATENŢIUNE ! Cooperativele de consum cumpără orice cantităţi de FRUCTE DE MACIEŞE CRUDE cu preţul de 1,40 lei per kg. Nici o tufă de măcieş să nu rămină neculeasă ! Valorificarea acestor fructe prin cooperativa de consum vă oferă posibilităţi de ciştig. Informaţii suplimentare la cooperativa de consum locală. Acţiune piraterească asupra unui avion al companiei TAROM Un avion al companiei aeriene române TAROM, plecat în după-amiaza zilei de 14 septembrie în cursă regulată pe ruta Bucureşti — Budapesta — Praga, a fost deturnat cu 12 minute înaintea aterizării la Praga şi silit să se îndrepte spre München. Această acţiune piraterească a fost săvîrşită de un grup de pasageri unguri, îmbarcaţi la Budapesta, care, sub ameninţarea armelor, au silit echipajul să zboare deasupra teritoriului Austriei şi R.F. a Germaniei şi să aterizeze pe aeroportul Riem din München. Deşi propria lor viaţă era în pericol, membrii echipajului românesc au acţionat cu calm, au prevenit panica în rîndul pasagerilor şi au asigurat securitatea zborului, ţinînd permanent legătura cu punctele de dirijare a navigaţiei din Austria şi R.F. a Germaniei. Autorii acţiunii piratereşti sunt trei bărbaţi însoţiţi de o femeie şi doi copii. La aterizarea la München a avionului, la faţa locului au sosit autorităţile vest-germane. Poliţia din München a dezarmat şi arestat imediat grupul persoanelor din R.P. Ungară care au atentat la securitatea pasagerilor şi a echipajului avionului românesc, în prezent au loc cercetări, urmînd a fi aplicate prevederile legilor în vigoare. , Pe aeroportul Riem, după un control menit să asigure securitatea zborului avionului, cei 78 de pasageri şi 5 membri ai echipajului s-au reîmbarcat şi au continuat, în cursul nopţii, călătoria la Praga, unde au aterizat în bune condiţii. Ulterior, avionul TAROM a efectuat cursa regulată spre Bucureşti, cu pasageri îmbarcaţi la Praga şi Budapesta. Organele de stat româneşti au luat măsuri corespunzătoare pentru desfăşurarea zborurilor, atît pe liniile interne, cît şi pe rutele internaţionale, în cele mai bune condiţii de siguranţă. (Agerpres) Mica publicitate de vânzare VOLKSWAGEN 1.200 in stare perfectă. Informații Sibiu, telefon: 13214, după ora 21. Angajăm femeie internă — îngrijire fetiţă trei ani. Adresa: inginer Popa Aurel, Hărmanului 17, bloc 30, scara A Braşov. Anu l»a Cinema MIERCURI, 16 SEPTEMBRIE TG.-MUREŞ — Arta: Tiffany memorandum. Select: Mireasa era în negru. Progresul: Departe in Apus. Tineretului. Explozie in munţi. Unirea: Moll Flanders. Muncitoresc! Adio, Texas. Flacăra! Domnişoara doctor. SIGHIŞOARA — Lumina! Al 8-lea, Tirnava: Bănuiala. LUDUŞ — Flacăra: Via Mala. IERNUT - Lumina: Daţi-mi condica de reclamaţii. SARMAŞU — Popular: Băieţii din strada Păi. REGHIN — Patria: Aşteaptă pînă se intunecă. Victoria: Nu fi trist. TÎRNAVENI — Melodia- Ghici, cine vine la cină? SOVATA — Doina: Departe de lumea dezlănţuită. SÎNGEORGIU DE PADURE — Popular: Arşiţa. FÎNTlNELE — Patria: Lordul din Alexanderplatz. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajul. Noile aventuri ale răzbunătorilor. Televiziune 16:00 — FOTBAL : Dinamo Bucureşti — P.A.O.R. Salonic, în cadrul competiţiei „Cupa europeană a oraşelor tîrguri“. Transmisiune de la Stadionul Dinamo: 17,50 — Microavanpremieră; 18,00 — Momente folclorice; 18,30 — Cabinetul economic TV; 19,15 — Anunţuri — publicitate; 19,20 — 1.001 de seri; 19,30 — Telejurnalul de seară; 20,00 — 21,05 şi 22,15 — Baletul „Lacul lebedelor“ de P. I. Ceaikovski, Teatrul Academic de Operă şi Balet „S. M. Kirov“ - Leningrad. Transmisiune de la Opera Română în cadrul Concursului şi Festivalului Internaţional „George Enescu“; 20.50 — Cronica literară; 22.00 — Telejurnalul de noapte; 23.00 — închiderea emisiunii.