Steaua Roşie, iulie 1972 (Anul 23, nr. 154-179)

1972-07-04 / nr. 156

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE Duminică seara, pe stadionul „23 August“ din Capitală, la lumina reflectoarelor, s-a încheiat ultimul act al „CupeiRomâniei“ la fotbal. Finala a adus în scenă două echipe — Rapid şi Jiul — care în campionatul recent încheiat n-au reuşit să-şi mulţumească suporterii. In „Cupă“ însă, ambele protagoniste au avut o comportare bună, reuşind performanţa de a intra în finală lăsînd neconso- late pe specialistele de pînă acum în jocurile de Cupă — Dinamo şi Steaua. Dacă echipa lui Răducanu mai bătuse la porţile Cupei, e drept fără succes în ultimii 30 de ani, în schimb echipa din Petroşani a participat acum pentru prima oară la actul final al acestei populare competiţii fotbalistice. Deşi combatantele nu se mai află de mult în forma lor bună de altădată, spectatorii şi telespectatorii au aşteptat o luptă mai dîrză, pentru că era oricum în joc trofeul rîvnit de toate echipele noastre de fotbal. In plus ne aşteptam cu toţii să vedem şi un joc al orgoliului, cam şifonat în acest an, al ambelor echipe. Un succes al Rapidului putea însemna uitarea insucceselor din campionat şi ar fi adus Capitalei măcar unul din trofeele fotbalistice. O victorie a Jiului ar fi făcut să se uite cu totul clipele de jar prin care au trecut suporterii în finalul campionatului, cînd spectrul retrogradării şi-a fluturat aripa şi peste stadionul din Petroşani. Contrar aşteptărilor, întîlnirea celor două finaliste s-a desfăşurat destul de „potolit“, ea nu poate fi trecută în rîndul spectacolelor cu care eram obişnuiţi din alţi ani şi care se uită greu. Cu excepţia cîtorva faze mai „calde“ din prima repriză, se poate spune că jocul a lîncezit, neoferind ceea ce se cheamă „sarea şi piperul“ unei atît de importante firele. Singură, galeria giuleşteană şi-a făcut datoria. Ea a creat, aşa currt numai ea ştie, atmosfera de bună dispoziţie necesară propriilor adulaţi. Elanul jienilor este estompat de timpuriu. In minutul 4 Marin Stelian îi suflă lui Suciu o minge scăpată în faţă şi o trimite în plasă: 1- 0 pentru Rapid. Apărarea Jiului pare nehotărîtă în continuare, lasă chiar în propriul careu spaţii largi de manevră adversarilor. Centrările extremelor găsesc de multe ori cîte unul şi chiar mai mulţi ceferişti nemarcaţi. Scorul putea fi majorat chiar în min. 10, dar mingea izbeşte bara. In min. 12 Jiul pierde ocazia de a egala şi, poate, de a da un nou curs desfăşurării partidei. în min. 28, Neagu — omul adulat cînd înscrie goluri şi contestat ca valoare fotbalistică cînd nu reuşeşte — spulberă speranţele Jiului cu un şut din marginea careului care îl lasă simplu spectator pe portarul Suciu. La 2— 0 pentru Rapid, ne ducea gîndul la figura făcută de fiul echipei Dinamo doar cu cîteva zile în urmă cînd, condusă cu 2—0, a reuşit să egaleze, să păstreze rezultatul în prelungiri şi să cîştige, dramatic, la lovituri de la 11 m. De astă dată Jiului i-a lipsit forţa de joc şi convingerea că îşi poate îngenunchia adversara. Consumul fizic şi nervos din campionat şi apoi din semifinala Cupei şi-au spus cuvîntul, jucătorii din Petroşani nereuşind nimic pînă la fluierul final care a consfinţit victoria meritată pentru Rapid. Jiul se poate felicita pentru că a realizat mai mult decît Dinamo, Steaua, „U“ Cluj sau alte echipe cu pretenţii mai mari. Pentru Rapid, care ne va reprezenta în marea confruntare internaţională „Cupa Cupelor“, greul de abia acum începe. Să o felicităm pentru performanţă şi să-i dorim succese, cît mai multe succese! ★ In deschidere s-a disputat finala campionatului naţional de juniori. Combatantele, Dinamo Bucureşti — „U“ Cluj au oferit un joc bun. Titlul de campioni a revenit Studenţi“' lor cu scorul de 2—1. M. B. BARAJUL pentru promovarea în campionatul judeţean de fotbal Opt echipe campioane de serii din campionatele orăşeneşti, municipale sau săteşti sunt angrenate în lupta pentru promovarea în campionatul judeţean de fotbal. Echipele sunt repartizate în două serii a patru echipe, care dispută meciuri tur-retur eliminatorii. Formaţia clasată pe primul loc în fiecare serie va promova în campionatul judeţean de fotbal ediţia 1972— 1973. Iată rezultatele turului de duminică: Seria II Cărămida Suseni — Chimia Tg.-Mureş 0—5 (0—2). Jocul a fost la discreţia oaspeţilor, care au înscris cele cinci goluri prin A. Agyagasi (min. 12), E. Ranitz (min. 30 şi 52), A. Bordi (min. 58) şi R. Moldovan (min. 75). Victoria Sighişoara — Avîntul Văleni 2—0. Seria a II-a: Progresul Tîrnăveni — Vulturul Luduş 3—2 (2—0). Au marcat: A. Krastel (2), A. Rusu (autogol) pentru Progresul şi O. Fanea şi Gh. Stanciu pentru Vulturul. Viitorul Aluniş — Mureşul Sîntana de Mureş 3—0 (neprezentare). Meciurile retur se vor desfăşura duminică, 9 iulie, pe terenurile echipelor care au jucat în deplasare. IOAN PAUŞ Construcţii-montaj Cluj - Lacul Ursu Sovata 0-1 (0-0) In cadrul barajului pentru promovarea în divizia naţională C de fotbal, duminică s-a desfăşurat primul tur. Echipa Lacul Ursu Sovata, campioana de fotbal a judeţului Mureş ediţia 1971—1972, a susţinut primul ei meci de baraj în deplasare, în compania formaţiei Construcţii-montaj Cluj, campioana judeţului Cluj. Echipa din Sovata, antrenată de Dominic Vakares, fost jucător divizionar A, a avut o comportare foarte bună în acest joc inaugural de baraj, toţi jucătorii dînd un randament maxim, şi a reuşit să obţină o preţioasă victorie în deplasare cu rezultatul de 1—0 (0—0), prin golul marcat de Anghi în minutul 67 al partidei. Returul acestui meci va avea loc la Sovata, duminică, de la ora 17. Dorim o comportare cît mai bună a echipei reprezentante a judeţului nostru, pentru promovarea în divizia C 1 Lupte SPORT* SPORT- SPORT • SPORT Fotbal RAPID Bucureşti a intrat în posesia „Cupei României“ Start bun in campionatul de călu soare Pentru a reveni în prima divizie a ţării, luptătorii de greco-romane ai clubului sportiv Mureşul şi-au disputat duminică primele şanse în cadrul turului campionatului de calificare — etapa de zonă — ce a avut loc în sala „Metalotehnica“ din Tg.-Mureş. întîlnind formaţiile Minerul Bălan şi Metalul Tg.-Secuiesc, mureşenii, cu un lot omogen şi cu o experienţă competiţională mai bogată, şi-au adjudecat în ambele întîlniri victorii la scor: 38—2 cu Minerul şi 34—8 cu Metalul. In a treia confruntare dintre Minerul Bălan şi Metalul Tg.-Secuiesc victoria a revenit primei formaţii cu 24—9. Din întîlnirile celor trei partide disputate s-a detaşat în mod deosebit cea de la categoria 54 kg dintre Virgil Cotoi (Mureşul) şi Iosif Boroş (Minerul), cîştigată de luptătorul tîrgumureşean, la puncte (8—6). Demnă de remarcat este şi comportarea lui Iosif Borath (cat. 62 kg) cît şi a lui Ioan Matei (cat. 74 kg), învingători prin tuş în partidele susţinute. O surpriză ne-a furnizat-o Alimpe Măgheran (Mureşul) care, deşi pornea favorit, a fost întrecut prin tuş de către Arcadie Dezső (Tg.Secuiesc) la categoria 68 ha. Mureşenii au păşit cu dreptul în această competiţie luînd încă de la început un start bun în disputa pentru calificare în divizia A. Prin deciziile lor am remarcat arbitrajele lui Gh. Marton — arbitru internaţional — din Cluj şi ale lui Valentin Perju din Bucureşti. C. ALBU Caiac-canoe Concurs interjudeţean dotat cu „Cupa Mureşul“ Duminică pe rîul Mureş (mai sus de zăgaz), în organizarea comisiei de specialitate de pe lîngă C.J.E.F.S. Mureş, a avut loc la Tg.-Mureş concursul interjudeţean de caiac-canoe dotat cu „Cupa Mureşul“. La întreceri au participat peste 100 concurenţi din Arad (U.T.A., Voinţa), Satu Mare (Olimpia), Reghin (Avîntul) şi Tg.-Mureş (Voinţa, Mureşul). Buna comportare a sportivilor, organizarea exemplară a concursului au contribuit la obţinerea de rezultate bune, dîndu-se o luptă aprigă pentru cucerirea trofeului mai ales între echipelede la U.T. Arad şi Voinţa Tg.-Mureş. A fost necesară disputarea ultimei probe de ştafetă pentm cunoaşterea echi-pei cîştigătoare a trofeului, înaintea desfăşurării ultimei probe a concursului (ştafeta 4x500 m caiac simplu) pe primul loc în clasamentul general pe echipe se situa formaţia Voinţa Tg.-Mureş cu un punct avans, dar cîştigarea ultimei probe de către arădeni a decis trofeul în favoarea lor. Iată cîştigătorii celor 15 probe ale concursului: Seniori: 500 metri; caiac simplu: Iosif Nagy (U.T. Arad); caiac dublu: U.T.A. (Helmer F.—Julan G.); canoe simplu: Tiberiu Bandi (Voinţa Tg.-Mureş); canoe dublu: Voinţa Tg.-Mureş (Lörincz D. — Szabó L.); 1.000 metri: caiac simplu: Beniamin Borbandi (U.T.A.); caiac dublu: Voinţa Tg.-Mureş (Becze T. — Simon L.); ştafeta 4x500 metri: caiac simplu: U.T.A. (Julan G., Helmer F., Nyári I., Borbandi B.). Juniori: 500 metri: caiac simplu: Ana Török (Voinţa Tg.-Mureş); caiac dublu: U.T.A. (Iuliana Iordan — Irina Farkas). Senioare: 500 metri: caiac simplu: Irina Toduţă (Voinţa Arad); caiac dublu: Voinţa Arad (Mariana Ciavici — Mariana Gancea). Clasamentul general pe echipe: 1. U.T. Arad 72 puncte; 2. Voinţa Tg.-Mureş 71 puncte; 3. Voinţa Arad 51 puncte; 4. Olimpia Satu Mare 50 puncte; 5. Mureşul 29 puncte; 6. Avîntul Reghin 27 puncte. Deci trofeul ediţiei din acest an al „Cupei Mureşul“ la caiac-canoe a revenit sportivilor de la U.T. Arad. O nouă competiţie sportivă de masă în judeţul nostru - „Cupa Mureşului şi Tîrnavelor11 Pe lîngă multiplele întreceri şi concursuri organizate în judeţul Mureş atît în domeniul sportului de performanţă cît şi în cel al sportului de masă, în cinstea Conferinţei Naţionale a partidului şi a celei de-a 25-a aniversări a Republicii, Consiliul judeţean pentru educaţie fizică şi sport Mureş a luat iniţiativa de a organiza o nouă competiţie sportivă de masă dotată cu trofeul „Cupa Mureşului şi Tîrnavelor“, separat pentru fete şi separat pentru băieţi în scopul asigurării continuităţii activităţii sportive de masă. Noua competiţie de masă, cu un caracter larg de participare, reuneşte mii de participanţi din fabrici, întreprinderi, uzine, instituţii şcoli, licee, cooperative meşteşugăreşti, unităţi comerciale etc. Competiţia rezervată fetelor (Cupa Femina) se desfăşoară la următoarele ramuri sportive: atletism (triatlon, alergare, săritură, aruncare), handbal, înot, volei şi fotbal, iar cea rezervată băieţilor (Cupa Mureşului şi Tîrnavelor) are loc la atletism (triatlon), lupte greco-romane, înot, fotbal, volei, handbal, orientare turistică (ştafetă). „Cupa Femina" pentru fete şi „Cupa Mureşului şi Tîrnavelor“ pentru băieţi se organizează în trei etape şi anume: etapa I de masă pe asociaţii sportive; etapa a II-a pe localităţi interasociaţii şi etapa a III-a finală pe judeţ care va avea loc la Tg.-Mureş. La fete etapa I este cuprinsă între 1—29 iulie; etapa a II-a între 30 iulie— 6 august şi etapa finală la 12—13 august, iar la băieţi prima etapă pe asociaţii sportive se desfăşoară între 1 iulie — 5 august; etapa a II-a pe localităţi între 6—11 august, iar etapa a treia judeţeană în zilele de 19—20 august a.c. Succes deplin noii competiţii sportive de masă a judeţului Mureş! P. IOAN ★ Popice Sîmbătă, arena Voinţa din Tg.Mureş a găzduit două întîlniri internaţionale de popice între echipele feminine şi masculine ale clubului sportiv Voinţa Tg.-Mureş — Aktivist Espenhain (R.D. Germană). In întîlnirea masculină victoria a revenit gazdelor cu rezultatul de 5.110—4.945 p. d. Cei mai buni popicari de la Voinţa au fost: Ştefan Ördög cu 884 p. d.; Carol Soos cu 870 p. d.; Ioan Păcurar, 868 p. d.; Ludovic Martina, 863 p. d., iar de la Aktivist Espenhain, Gerhard Rostaski 862 p. d.; Herbert Uhlmann 842 p. d.; Walter Kaistner 827 p. d. întîlnirea dintre formaţiile feminine s-a încheiat cu victoria oaspetelor, care au reuşit să întreacă echipa gazdă cu rezultatul de 2.343— 2.335 p. d. Cele mai bune popicare de la Aktivist Espenhain au fost: Marion Wilke 403 p. d.; Marianne Rudolph 398 p. d.; Irmgard Herold 395 p. d.; Elfriede Wilke 390 p. d.; iar de la Voinţa Tg.-Mureş Elisabeta Szilágyi 420 p. d.; Erika Szász 398 p. d.; Maria Todea 397 p. d.; Margareta Szemányi 383 p. d. Sîmbătă, 8 iulie, pe aceeaşi arenă, în cadrul „Cupei campionilor europeni“ la popice, formaţia masculină Voinţa Tg.-Mureş, campioana de anul trecut a României, va întîlni echipele Ferencváros Budapesta şi Medvesciak Zagreb, campioanele Ungariei şi, respectiv, Iugoslaviei. Întîlniri internaţionale Tenis NEW YORK 3 (Agerpres). — Finala turneului internaţional de tenis (rezervat jucătorilor profesionişti) de la St. Louis se va disputa între australianul John Newcombe şi iugoslavul Nikola Pildei. In semifinale, Newcombe l-a învins cu 6—3, 7—5 pe Charles Pasarell (Porto Rico), iar Pilici a dispus cu 4—6, 7—6, 7—6 de sud-africanul Cliff Drysdale. Ultima partidă a durat două ore și 15 minute. Sesiune de comunicări In ziua de 5 iulie 1972, ora 10 dimineaţa va avea loc la Cabinetul judeţean de partid din str. Lungă SESIUNEA DE COMUNICĂRI închinată Conferinţei Naţionale a Partidului Comunist Român, organizată de Centrul de ştiinţe sociale al Academiei de ştiinţe sociale şi politice, şi catedrele de ştiinţe sociale de la Institutul de medicină şi farmacie şi Institutul pedagogic. ZILELE MICIflWLMUREŞENE Muzica de cameră pe scena festivalului Bine dozat, programul festivalului a menţinut mereu trează atenţia melomanilor. După remarcabila evoluţie a orchestrei clujene, au urmat trei concerte de muzică de cameră, deosebite între ele, în primul rînd prin componenţa ansamblurilor, şi, bineînţeles, prin repertoriul abordat. Sîmbătă seara, a avut loc concertul orchestrei de cameră Solişti di Sofia, dirijată de Vasili Kazandjev, orchestră care are o frumoasă carte de vizită şi reputaţie europeană, pe care şi-a onorat-o din plin şi la Tg.-Mureş. Din păcate sala a fost prea puţin populată — singura dată cînd constatăm acest fapt — şi cei care au lipsit au ce regreta. Rar am auzit un ansamblu atît de omogen; prin excepţionala pregătire tehnică a fiecărui instrument, acest ansamblu îşi motivează pretenţia de a fi unul de solişti şi nu o orchestră de cameră. Ne-au plăcut toţi instrumentiştii, dar am dori să ne exprimăm admiraţia deosebită pentru contrabasist şi pentru violişti. Programul, ca de obicei în cazul orchestrelor de cameră moderne, a cuprins — în prima parte — muzică preclasică şi clasică, iar în partea a doua muzică contemporană. Deosebit de realizate au fost lucrările din prima parte a concertului: Suita în re minor din opera Abdelazer de Purcell, Concertul pentru patru viori şi orchestră în si bemol major de Vivaldi şi Divertisment în Re major de Mozart, în care toţi componenţii formaţiei au dovedit o tehnică instrumentală de nivel superior, gust şi înţelegere a stilului fiecărei lucrări. După pauză am ascultat Trei schiţe de compozitorul bulgar M. Goleminov, o lucrare miniaturală şi programatică, din care nu lipseşte seva muzicii populare bulgare, mai ales în partea a treia, intitulată Joc. Divertismente, celebra piesă pentru orchestră de coarde de Béla Bartók, chiar dacă nu a întrunit un efectiv instrumental dorit de dirijor (dublu decît cel al formaţiei din Sofia), a fost redată într-un autentic stil bartokian, deşi unele sonorităţi ar fi putut fi mai ample. In cele cîteva suplimente acordate cu generozitate, artiştii bulgari au încîntat prin virtuozitate şi efecte inedite (Olga, S clavecin), iar publicul i-a răsplătit cu cele mai călduroase aplauze. ★ Duminică dimineaţa publicul a fost din nou prezent în sala de oglinzi, unde a avut loc concertul cvartetului „Philarmonia“ al Filarmonicii „George Enescu“ din Bucureşti, format din George Nicolescu — vioara întîi, Teodor Tincu — vioara a doua, Gheorghe Jalobeanu — violă şi Aurel Niculescu — violoncel. Cvartetul bucureştean este una din formaţiile cele mai preţuite, nu numai în ţară, ci şi peste hotare, atît pentru interpretarea sa, cît şi pentru repertoriul pe care-l abordează. Deşi a parcurs aproape întreaga literatură clasică şi romantică a genului, cvartetul „Philarmonia“ are preferinţe pentru cea modernă, fapt ce s-a reflectat şi în programul propus nouă: Cvartetul K. V. 465 în do major de Mozart, Cvartetul nr. 2 de Constantin Silvestri şi Cvartetul în fa major de Maurice Ravel. Remarcabilă a fost interpretarea cvartetului de Ravel, în care formaţia s-a regăsit pe sine, după o interpretare mai puţin convingătoare a cvartetului mozartian. Fiecare dintre cei patru membri ai formaţiei dispune de reale resurse tehnice şi interpretative, iar împreună toţi patru, de un rar simţ al ansamblului şi al proporţiei. O menţiune deosebită pentru violonistul Gheorghe Jalobeanu, posesorul unui ton de o nobleţe, căldură şi generozitate rar întîlnite, relevate mai ales în unele pagini raveliene. ~k Inedit pentru noi, prin alcătuire, sextetul vocal „The Purcell Consort of Voices“ din Londra a atras un public extrem de numeros, fapt explicabil nu numai prin nota de senzaţional pe care o poate aduce o asemenea formaţie ci şi prin programul său, bine ales şi prezentat astfel încît două secţiuni de muzică renascentistă au încadrat alte două de muzică modernă şi contemporană. Vocea, acest instrument perfect dar atît de dificil de stăpînit, este în stare să entuziasmeze mai mult decît alt instrument, în momentul în care cel care-1 posedă îl poate modela aşa cum doreşte. Cei şase componenţi ai formaţiei — Elaine Barry — soprană, Eleen Poulter — soprană (uneori mezzosoprană), Grayston Burgess — tenor altino, Martyn Hill — tenor, Geoffrey Shaw — bariton şi Christopher Keyete — bas, sînt, în primul rînd, muzicieni desăvîrşiţi, cu ocultură corală vastă, de la autori ai şcolilor polifonice europene din Renaştere şi pînă la moderni. Tehnica lor vocală este uluitoare, iar timbrul adaptat necesităţilor de ansamblu, mereu altele în diferite stiluri şi în registre diferite. Cele trei concerte de muzică de cameră pot fi şi o sugestie pentru muzicienii din oraşul nostru, unde există suficiente forţe, mai ales instrumentale, dar şi vocale, pentru a înfiripa formaţii stabile, cu un program de lucru eşalonat în timp, pentru a obţine rezultatele dorite. BUJOR DÂNŞOREAN Sextetul londonez „THE PURCELL CONSORT OF VOICES“. REZULTATELE CONCURSULUI PRONOSPORTDIN 2 IULIE 1972: Unirea Iaşi — Danubiana Roman Cupa de vară 2—2X Textila Botoşani — C.F.R. Paşcani„ tfM 3—3X Cimentul Bicaz — Oituz Tg. Ocna tf ft 2—01 Ceahlăul — Textila Buhuşi »» tf 4—01 Autobuzul Bucureşti — Tehnometal Bucureşti„ Laromet Bucureşti—T.M. BucureştiM .* ff 7—11 FI. roşie Bucureşti — Sirena Bucureşti f» ft 1, 1—11 Electrica Constanţa — Marina Mangalia ff„ ft 1—22 Dunărea Tulcea — Granitul Babadag ft 3—01 Oltul Rm. Vilcea — Lotrul Brezoi„ »» ft 3—11 Unirea Drăgăşani — Chimia Rm. Vilcea„ 1» ft 2—42 Minerul Lupeni — Corvinul„ tf 2—2X Victoria Călan — C.F.R. Simeria Fond de premii: 159.074 lei. »» 3—01 N 2—2X ârniind: Cinema MARŢI, 4 IULIE TG.-MUREŞ — Arta: Aventuri la Marea Neagră (ambele serii — la orele 10, 14, 17, 20). Select: Marele premiu. Progresul: Poveste sîngeroasă. Tineretului: Mirii anului II. Flacăra: Băieţi buni, băieţi răi. Grădina de vară: Aventuri la Marea Neagră. SIGHIŞOARA — Lumina: Astăseară dansăm în familie. Tîrnava: Galina Vianova. LUDUŞ — Flacăra: Din nou despre dragoste. SÂRMAŞU — Popular: Boxerul. REGHIN — Patria: Scoate-ţi pălăria cînd săruţi. Victoria: Eu, Francisc Skorina. TÎRNAVENI — Melodia: Nu te întoarce! SOVATA — Doina: Locotenentul Bullitt. SÎNGEORGIU DE PĂDURE — Popular: Start la moștenire. FÎNTÎNELE — Patria: Balada epocii de piatră. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajuli Cermen. Televiziune 9,00 — Telex; 9,05 — Teleșcoala; 10,00 — Curs de limba engleză; 10,30 — Căminul; 11,10 — Prim plan: Ion Gîrceag; 11,30 — Film serial: Patru tanchişti şi un cîine; 12,25 —— Selecţiuni din baletul „Detaşamentul roşu de femei". Interpretează ansamblul de balet „China"; 12,40 — Telejurnal; 18,00 — Steaua polară; 18,25 — Reflector; 18,45 — Dinamica societăţii româneşti; 19,20 — 1 001 de seri; 19,30 — Telejurnal; 20,00 — în întîmpinarea Conferinţei Naţionale a partidului şi a celei de-a 25-a aniversări a Republicii. Ţara întreagă în întrecere; 20,20 — Seară de teatru: „Moartea guvernatorului"; 22,00 — Vedete ale muzicii uşoare — Lara Saint-Paul; 22,15 — Teleglob. Imagini din S.U.A.; 22,30 — 24 de ore. Radio Tg.-Mureş MIERCURI, 5 IULIE In limba română: 6,30—7: Întîlnire matinală. Muzică. .16,3ăsr^18: Cronica ActualulSîij. In întîmpinarea Conferinţei Naţionale a P.C.R. şi a celei de-a 25-a aniversări a Republicii. Poşta muzicală. Dialog pe teme cetăţeneşti. Cîntă corul de copii al Radioteleviziunii. Şcoala şi viaţa. Cîntă Nicolae Hernea. Buletin meteorologic săptămînal Săptămîna cuprinsă între 26 iunie şi 2 iulie a fost predominată de o vreme cu nebulozitate pronunţată şi precipitaţii frecvente ce au cuprins uniform teritoriul judeţului Mureş. Această situaţie a fost determinată de succesiunea unor depresiuni în jumătatea de nord a continentului, care au influenţat şi jumătatea de nord a ţării noastre. Cantităţile de apă provenite din precipitaţiile ce au căzut în această perioadă în perimetrul judeţului nostru au fost cuprinse între 15 şi 25 de litri pe metrul pătrat. Cea mai scăzută temperatură a aerului a fost de 6 grade înregistrată în ziua de 28 iunie la Tg.-Mureş, iar cea mai ridicată valoare a fost de 27 de grade înregistrată la Vidrasău în ziua de 30 iunie. TIMPUL PROBABIL PENTRU SĂPTĂMÎNA ÎN CURS: In săptămîna aceasta vremea, deşi instabilă, va cunoaşte o îmbunătăţire prin reducerea treptată a nebulozităţii şi creşterea temperaturii aerului mai ales în timpul dupăamiezelor cînd valorile maxime vor ajunge în zona de cîmpie pînă la 30 de, grade. Temperaturile minime vor fi în general apropiate de cele înregistrate săptămîna precedentă, oscilînd între 7 şi 12 grade în condiţiile unor nopţi cu cerul mai mult senin. Precipitaţiile vor fi reduse cantitativ şi cu pronunţat caracter local, semnalîiidu-se doar după-amiaza, aspect ce se va menţine pînă către sfîrşitul săptămînii. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit, în general din sectorul nord-vestic DUMITRU MARINICA şeful Staţiei meteorologice Tg.-Mureş Mica publicitate DE VINZARE DACIA I 100. Aleea Săvinești, bloc 1/1, scara A, ap. 16, între orele 19—21.