Steaua Roşie, august 1972 (Anul 23, nr. 180-205)

1972-08-29 / nr. 203

r FUMATUL OPRIT’ O companie vest-germană de asigurări a organizat recent un sondaj în rîndurile a peste 5.000 de asiguraţi, cărora le-a pus o singură întrebare: — Sînteţi de acord să fie interzis fumatul în timpul orelor de lucru? 67.9 la sută din’ nefumători şi 42.9 la sută din fumătorii chestionaţi au răspuns afirmativ! GRABITI-VA! Unele firme turistice occidentale au găsit un nou procedeu de reclamă. Indemnînd clienţii să viziteze Italia, unele afişe conţin texte de felul următor: „Grăbiţi-vă să vedeţi Italia pînă cînd comorile de artă nu-i vor fi distruse’1 .. Se face aluzie la situaţia dificilă în care se află unele muzee italiene şi colecţii particulare din care în ultimii trei ani au fost furate aproximativ 4.000 de opere de artă! Pagube însemnate sunt aduse patrimoniului artistic italian şi de „amatorii de amintiri“, care reuşesc în timpul vizitelor să fure cîte un fragment de sculptură, sau să-şi lase semnăturile pe cîte o frescă... Asemenea vandalisme aduc Italiei pagube de circa un miliard lire pe zi! UN TRIBUNAL PUŢIN OBIŞNUIT Todd Hollenbach, un judecător din Louisville, statul Kentucky, a avut ideea de a pune bazele primului tribunal ecologic din Statele Unite. Tribunalul luptă împotriva poluării şi este sprijinit de majoritatea cetăţenilor din oraş. Primul verdict, prima amendă, judecat „de urgenţă“, cetăţeanul Marvin Fry a fost condamnat să plătească o amendă de 500 dolari, fiind prins aruncînd gunoi în grădina vecinului! DUPĂ DRAGOSTE, VIOLENŢA ... An MacGrawh, celebra actriţă din nu mai puţin celebrul film „Love Story“ turnează actualmente în Texas, împreună cu Sam Peckinpah, un film cu totul diferit de primul. Ea joacă rolul soţiei unui spărgător de bănci. După cum relatează „L’Express“, filmul va fi „presărat“ cu nu mai puţin de 20 de cadavre şi mii de împuşcături! DUPĂ APROAPE 4.000 DE ANI Pe valea Eufratului, în Irak, au început pregătirile pentru construirea primului observator astronomic ce va funcţiona în această ţară în vremurile moderne. Cu aproximativ 2.000 de ani înaintea erei noastre, pe aceleaşi meleaguri, în vestita cetate a Babilonului s-a aflat cel dintîi observator astronomic din istoria omenirii... TRAIASCA OPERETA! Spectatorii francezi preferă opereta şi se duc mai rar la comediile muzicale. „Gipsy“ de Lopez a făcut o reţetă de 450.000 de franci în trei luni, la teatrul Chatelet din Paris, în timp ce comedia muzicală „W“, care a precedat opereta amintită, a adus organizatorilor o pierdere de 200.000 de franci! FISCUL PĂCĂLIT A încetat de curînd din viaţă, în vîrstă de 89 de ani, Friederich Flick, cel mai bogat om din R. F. a Germaniei. Averea sa a fost evaluată la aproximativ 4 miliarde mărci. Fiscul a avut însă o neplăcută surpriză aflînd că nu va putea încasa nici măcar un pfennng din drepturile de succesiune ce i s-ar fi cuvenit, întrucît Flick a fost găsit „sărac, lipit pămîntului“. Miliardarul avusese grijă, încă din viaţă, să treacă treptat imensa avere pe numele celor doi fii şi patru nepoţi ai săi! VINATOREASCA In Italia s-a deschis sezonul de vînătoare. Autobuzele, trenurile şi alte mijloace de locomoţie au fost luate duminică cu asalt. Un mare număr de ... vînători au căzut victime ale freneziei şi confuziilor vînătoreşti. Recordul îl deţine, în prima zi de vînătoare, localitatea Empoli de lîngă Florenţa, unde 25 de vînători au ajuns la spital! FAPTUL DIVERS PE GLOB PAGINA 4 STEAUA ROSIE DE PESTE HOTARE Helsinki Lucrările Conferinţei tineretului pentru securitate şi cooperare europeană HELSINKI 28. — Corespondenţă specială de la Radu Bogdan. In capitala finlandeză au continuat lucrările Conferinţei tineretului pentru securitate şi cooperare europeană. In intervenţiile lor din cadrul şedinţei plenare, reprezentanţii diferitelor organizaţii internaţionale, conducători ai unor asociaţii sau organizaţii naţionale de tineret, au relevat hotărîrea tinerilor, de diferite convingeri politice, filozofice, ideologice sau religioase, de a-şi intensifica necontenit conlucrarea, de a depista noi căi care să ducă la întărirea unităţii de acţiune a tinerei generaţii, în lupta pentru continua îmbunătăţire a climatului politic pe continentul nostru, pentru edificarea unui sistem trainic de securitate europeană. Vorbitorii au abordat o arie largă de probleme legate de realizarea securităţii europene, subliniind că aceasta nu este o problemă care trebuie să preocupe numai guvernele, ci şi o problemă legată în mod vital de viitorul tinerei generaţii. In acest sens, participanţii la lucrări s-au pronunţat, în timpul dezbaterilor, pentru o Europă eliberată definitiv de coşmarul războaielor, pentru o Europă în care relaţiile dintre state să fie bazate pe egalitate în drepturi, respect reciproc, suveranitate. Ei au subliniat că desfiinţarea blocurilor militare, a bazelor militare străine situate pe teritoriul altor state, renunţarea la ameninţarea cu forţa sau folosirea forţei ca mijloc de reglementare a diferendelor ar reprezenta paşi pozitivi în direcţia securităţii. Reprezentanţii tinerei generaţii întruniţi la Helsinki s-au pronunţat în sprijinul organizării conferinţei generale a statelor europene, subliniind necesitatea începerii, cit mai curînd posibil, a consultărilor multilaterale de pregătire a acestei întîlniri. Luînd cuvîntul în cadrul şedinţei plenare, «conducătorul delegaţiei Uniunii Tineretului Comunist din România, Vasile Nicoloioiu, secretar al C.C. al U.T.C. a arătat că „reprezentanţii tineretului român participă la actuala reuniune de la Helsinki animaţi de convingerea că ea va contribui la întărirea acţiunilor tineretului pentru promovarea şi realizarea ideilor de pace şi securitate pe continentul nostru, pentru transformarea acestuia într-un continent al păcii şi înţelegerii între popoare. In continuare, el s-a referit la evenimentele pozitive care au apărut în ultimul timp pe continent, la climatul de colaborare şi destindere, care cîştigă din ce în ce mai mult teren, ca rezultat al acţiunilor unor importante forţe sociale şi politice, între care tineretul se situează la loc de frunte. Vorbitorul a expus pe larg poziţia ţării noastre privind căile şi formele de realizare a acestui important obiectiv, precum şi în legătură cu conferinţa general-europeană, concepută ca un pas însemnat pe calea edificării securităţii pe continentul nostru. Alte incidente la Belfast BELFAST 28 (Agerpres). Trei persoane aparţinînd „aripii provizorii“ a Armatei Republicane Irlandeze (I.R.A.) şi-au pierdut viaţa duminică, în urma exploziei premature a unei bombe de fabricaţie improvizată, pe care intenţionau să o planteze în centrul localităţii Downpatrick. Alte incidente semnalate la Belfast, în cursul nopţii de crujrpungă spre luni, au făcut încă trei victime, între care un soldat britanic şi doi civili. Din 1969 — anul izbucnirii incidentelor în Ulster — şi pînă în prezent numărul total al pierderilor de vieți omenești se ridică la 539. New York Times“ despre j j ! î w 11 ■ v 1 1 1 bombardanlentele S.U.A. în Vietnaimul de sud NEW YORK 28 (Agerpres). — După cum informează ziarul „New York Times“, numărul victimelor americane în rîndul populaţiei civile din Vietnamul de sud a crescut, în ultimele luni, cu „peste 100 la sută". Chiar potrivit datelor oficiale ale comandamentului S.U.A., în ultimele patru luni 24.788 de civili au fost grav răniţi sau mutilaţi de bombardamentele efectuate de avioanele americane în zonele eliberate. Ziarul adaugă că aceste date au fost, evident, diminuate, deoarece ele au fost furnizate de autorităţile de la Saigon, care exclud statisticile cu privire la victimele în rîndul populaţiei paşnice din provincia Quang Tri şi din oraşul An Loc, pe care aviaţia americană le supune unor extrem de puternice bombardamente. Informaţiile oficiale, continuă „New York Times“ trec sub tăcere numărul locuitorilor civili care şi-au pierdut viaţa în timpul noii escaladări a războiului aerian din Vietnamul de sud Declaraţia Comitetului Executiv Naţional al U.P. din Chile SANTIAGO DE CHILE 28. - Corespondentul Agerpres, Eugen Pop, transmite: La Santiago de Chile a fost dată publicităţii o declaraţie a Comitetului Executiv Naţional al Unităţii Populare, care condamnă acţiunile periculoase organizate în ultimul timp de elementele reacţionare şi cheamă la zădărnicirea lor prin forţa combativă a mobilizării populare. „Forţele reacţiunii, arată declaraţia, nu acceptă faptul că Republica Chile şi-a recuperat bogăţiile sale naturale fundamentale, că a intensificat aplicarea reformei agrare, punînd capăt latifundiilor, că sistemul bancar a fost pus în slujba intereselor majorităţii chilienilor. Forţele de dreapta ale ţării ameninţă, prin acţiunile lor, stabilitatea democratică şi securitatea patriei". Declaraţia anunţă că la 4 septembrie în capitala chiliană va avea loc o mare demonstraţie, consacrată aniversării victoriei forţelor de stînga în alegerile prezidenţiale din toamna anului 1970. Interviul preşedintelui Pakistanului ISLAMABAD 28 (Agerpres). — O nouă reuniune indo-pakistaneză la nivel înalt, cu participarea primului ministru Indira Gandhi şi a preşedintelui Pakistanului, ar putea avea loc la jumătatea lunii septembrie, la o dată care va fi fixată în cursul convorbirilor ce se desfăşoară în prezent la Delhi între reprezentanţi ai celor două ţări, a declarat preşedintele Pakistanului, Zulfikar Ani Bhutto, într-un interviu acordat radiodifuziunii din Caraci. Şeful statului a adăugat că ar prefera ca această reuniune să aibă loc după 15 septembrie. in preajma întîlnirii Nixon-Tanaka dinte de convorbiri în cursul întîlnirii lor la nivel înalt, de la 31 august şi 1 septembrie — informează guvernul japonez citat de agenţia Kyodo. La sfîrşitul întrevederilor din Hawai, la 1 septembrie, va fi dat publicităţii un comunicat comun. Premierul Tanaka urmează să părăsească Tokio joi dimineaţa, cu un avion special. El va fi însoţit de ministrul afacerilor externe al Japoniei, Masayoshi Ohira. Din delegaţia americană fac parte secretarul de stat William Rogers şi consilierul special al preşedintelui Nixon, Henry Kissinger. TOKIO 28 (Agerpres). — Primul ministru al Japoniei, Kakuei Tanaka, şi preşedintele S.U.A., Richard Nixon, vor avea două se- TELEX'* TELEX * TELEX ® In localitatea iugoslavă Primosten de pe malul Mării Adriatice s-a deschis, duminică, un congres internaţional avînd ca temă influenţa mediului înconjurător asupra apariţiei cancerului. Secretarul general al Ligii Arabe, Mahmud Riad, aflat intr-o vizită de două zile la Amman, a fost primit de regele Hussein al Iordaniei şi a avut o nouă rundă de convorbiri cu premierul Ahmed Al-Lawzi şi cu ministrul de externe Salah Abou Zeid. 9 Republica Federală a Germaniei a propus Egiptului elaborarea unui program comun complet de cooperare economică şi a sugerat trimiterea, în octombrie a. c. a unei delegaţii economice egiptene la Bonn, informează cotidianul „Al Ahram", citat de A.F.P. . La 28 august, la Moscova a avut loc o întrevedere între Iadgar Nasriddinova, preşedintele Sovietului Naţionalităţilor al Sovietului Suprem al U.R.S.S., şi Fehimi Al Youssoufi, preşedintele Consiliului Poporului al Republicii Arabe Siria, care face o vizită în Uniunea Sovietică. 9 Mohamed Abdallah Merzaban, vicepremier şi ministru al economiei al R.A. Egipt, a părăsit Damascul, îndreptîndu-se spre Beirut, în capitala Siriei, el a avut convorbiri cu ministrul economiei, Mustafa Al Hallaj, asupra extinderii relaţiilor economice dintre cele două ţări şi a fost primit de preşedintele Hafez Assad. 9 Un avion bimotor de tipul „DC-3“, aparţinînd companiei „Linca Aeropostul Venezolana“ s-a prăbuşit, duminică, într-o zonă de junglă din sud-estul Venezuelei. Cei 21 de turişti şi trei membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa. Două accidente rutiere grave, provocate de o puternică furtună de praf, s-au produs în apropierea localităţii americane Bakersfield din statul California, In total, 80 de automobile s-au ciocnit în lanţ, vizibilitatea fiind redusă brusc la zero. Cele două accidente s-au soldat cu şapte morţi şi 96 de răniţi, dintre care o parte grav. J. Peron despre reîntoarcerea sa în Argentina MADRID 28 (Agerpres). — Fostul preşedinte al Argentinei, generalul Juan Peron, stabilit în prezent în Spania, a calificat ca „ilegală şi neconstituţională“ hotărîrea autorităţilor argentiniene privind reîntoarcerea obligatorie în ţară, pînă la 25 august a. c., a oricărui candidat la viitoarele alegeri prezidenţiale. „Un candidat poate trăi în afara graniţelor ţării sale, fără a-şi pierde drepturile“, a spus Juan Peron. ■ Generalul Peron a afirmat că „aşteaptă de 17 ani să se reîntoarcă în ţară“, dar că va rămîne în Spania dacă revenirea sa ar putea declanșa tulburări interne în Argentina. Jocurile Olimpicela „München72“ (PRIN TELEFON DE LA TRIMISUL „AGERPRES" ILIE GOGA) Inaugurată sâmbătă cu o emoţionantă ceremonie, a XX-a ediţie a Jocurilor Olimpice a început efectiv duminică. Cei 10.000 de sportivi gata de întreceri au luat calea arenelor, unde un mare număr de spectatori au ţinut să fie martori la atribuirea primelor medalii. încă din primele ore ale dimineţii la cantonamentul delegaţiei ţării noastre a parvenit de la poligonul Hochbruck o veste neaşteptată, poate, dar cu atît mai îmbucurătoare: ţintaşul Dan Iuga s-a clasat pe locul doi în proba de pistol liber (precizie), cu un rezultat care egalează recordul olimpic (562 puncte). El cucereşte astfel o preţioasă medalie de argint, prima pentru culorile sportive ale României la această ediţie a Olimpiadei. Dacă Iuga este pentru mulţi un medaliat neaşteptat, nu mai puţin senzaţională este victoria repurtată de suedezul Ragnar Skanaker care nu era cunoscut în arena ..internaţională. Acesta a avut o serie de 98, 92, 95, 94, 97 şi 91 puncte, totalizînd 567 puncte, rezultat ce constituie un nou record olimpic. La baza nautică de la Feldmoching, unde au loc întrecerile de canotaj academic, timpul frumos a atras în tribune peste 15.000 de spectatori, cu toate că era vorba numai de probe eliminatorii. Din echipa ţării noastre, cea mai bună evoluţie a avut-o schiful de patru fără cîrmaci (Tuşa, Papp, Naumencu şi Agh), învingător detaşat cu o lungime în faţa echipajului Norvegiei. Echipajul ţării noastre a realizat timpul de 6‘ 49- 11 100, calificîndu-se direct în semifinale. Echipajul de 2 plus 1 al României a ocupat locul trei în seria respectivă, după echipajele Cehoslovaciei şi Elveţiei. Ca urmare a acestei poziţii Ştefan Tudor şi Petre Ceapura vor trebui să evolueze în recalificări. De asemenea, echipajul ţării noastre în proba de dublu (Oanţă şi Grumezescu), care a ocupat locul doi în serii, va trebui să participe la recalificări. In prima reuniune a competiţiei de lupte libere au evoluat cincii sportivi români, dintre care patru au obţinut victorii aplaudate. La categoria 52 kg, Petre Cernău a dispus la puncte de Kim Gwong, iar în limitele categoriei 57 kg Nicolae Dumitru l-a învins prin tuş pe Shiong Sheu. Celelalte două victorii româneşti au fost obţinute de Petre Coman (cat. 62 kg), învingător prin tuş în faţa lui Carlos Hurtado (Peru) şi de Petre Poalelungi (cat. 68 kg), care a cîştigat la puncte meciul cu cehoslovacul Josef Engel. La categoria 48 kg, Ion Arapu a cedat la puncte în faţa japonezului Masahiko Umeda. In patru oraşe au început întrecerile din cadrul grupelor preliminare ale turneului de fotbal. S-au disputat partide contînd pentru grupele I şi III. Surpriza zilei a fost înregistrată la Passau, unde echipa Danemarcei a reuşit să învingă cu scorul de 3—2 (1—0) selecţionata Braziliei, cotată, aici, ca una dintre favoritele competiţiei. In celelalte trei partide s-au înregistrat următoarele rezultate: la München: R.F. a Germaniei — Malayezia 3—0; la Augsburg: Maroc — S.U.A. 0—0; la Nürnberg: Ungaria — Iran 5—0. In primele partide ale turneelor de volei, care se desfăşoară în sala din incinta Institutului superior de educaţie fizică, au fost înregistrate rezultate scontate, formaţiile favorite obţinînd victorii relativ facile. In competiţia masculină, echipa U.R.S.S. a dispus cu 3—0 (15—10, 15—6, 15—4) de formaţia Tunisiei. Cu acelaşi scor (15—13, 16—14, 15— 8) a învins Cehoslovacia selecţionata Poloniei. In turneul feminin, Ungaria a întrecut cu 3—0 (15—8, 15—11, 15—9) echipa R.F. a Germaniei. In unul din cele mai echilibrate meciuri ale turneului de polo pe apă, care se desfăşoară în Palatul de nataţie, echipa României a pierdut la limită cu scorul de 3—4 (0—1, 1—2, 1—0, 1—1) în faţa formaţiei S.U.A. In mijlocul unui mare interes a început „maratonul" pugilistic, la care participă 357 de boxeri reprezentînd 11 categorii de greutate. In cea de-a doua gală a turneului Gabriel Pometcu, campionul ţării noastre la categoria pană, a dispus prin K.O. în prima repriză de norvegianul Stromme. La aceeaşi categorie, campionul european, polonezul Tomczyk, a dispus la puncte cu o decizie de 4—1 de mexicanul Francisco Garcia. La categoria cocoş, francezul Cosentino a obţinut o surprinzătoare victorie în faţa polonezului Raspondek. Rezultate înregistrate în cea de-a doua reuniune a turneului de lupte libere: categ. 82 kg: Vasile Iorga (România) dispune la puncte de Andre Bouchoule (Franţa); categ. 100 kg: Enache Panait învinge prin tus pe Robert Ndiaye (Senegal); categ. 74 kg: Iuri Gusov (U.R.S.S.) întrece la puncte pe Ludovic Ambrus (România); categ. 90 kg: Barbara Morgan (Cuba) învinge la puncte pe Ion Marton (România). Cea de-a doua medalie de aur din prima zi a Jocurilor Olimpice de la München a fost cucerită de halterofilul polonez Zygmund Smalterz, învingător la categoria muscă (52 kg) cu un total de 337,500 kg. Pe locul secund s-a clasat Lajos Szucs (Ungaria) — 330 kg, iar locul trei a fost ocupat de compatriotul său Sándor Holczreiter — 327,500 kg. Concurentul român Ion Hortopan s-a situat pe locul 8 cu 310 kg. Jocurile Olimpice de la München se desfășoară pe 33 de baze sportive oferind o multitudine de întreceri atractive, dar pentru suporterii echipei României în aceste prime două zile olimpice toate drumurile au dus la poligonul Hochbruck, unde se dispută concursul de tir. După Dan Iuga, medaliat cu argint la pistol precizie, un alt maestru al tirului românesc, Nicolae Rotaru, a urcat pe podiumul olimpic, fiind distins cu medalia de bronz pentru locul 3, ocupat la armă liberă calibru redus — poziţia culcat. Dar ca şi în prima zi a concursului de tir, primul clasat a fost un trăgător necunoscut, reprezentantul R.P.D. Coreene, Li Ho Jun. Pentru celelalte două medalii, lupta s-a dat între americanul Auer, şi românul Nicolae Rotaru. Egalitatea între ei s-a menţinut pînă la închiderea concursului, ambii totalizînd 598 puncte. Medalia de argint a revenit lui Auer, care în ultima serie a realizat 100 puncte. Competiţia de lupte libere a continuat cu disputarea întîlnirilor din turul II. în limitele categoriei 82 kg, Vasile Iorga l-a învins prin tur pe argentinianul Jesus Blanco. Luptătorul român s-a calificat în turul III cu numai un punct negativ. Tot un punct negativ totalizează Enache Panait (cat. 100 kg), care a dispus la puncte de canadianul Harry Gerris. Cea de-a treia victorie a culorilor românești a fost realizată de Ludovic Ambrus (cat. 74 kg), învingător la puncte în faţa australianului Robert Akers. Ştefan Stîngu (cat. plus 100 kg), care duminică nu a fost programat, l-a întîlnit pe polonezul Stanislaw Makowiecki cu care a terminat la egalitate. In limitele categoriei 90 kg, Ion Marton a suferit cea de-a doua înfrîngere. De data aceasta el a pierdut la puncte în faţa lui Kwang Woong Kwak. Voleibaliştii niponi au terminat învingători în trei seturi cu 15—4, 15—5, 15—7, la capătul unei partide în care s-au dovedit superiori în faţa echipei României. Tot în competiţia masculină, selecţionata R. D. Germane a dispus cu 3—0 (15—7, 15—13, 15—7) de reprezentativa Cubei. Intr-un meci contînd pentru turneul feminin, echipa R.P.D. Coreene a învins cu 3—0 (15—1, 15—8, 15—3) selecţionata Cubei Performera zilei a doua a turneului de polo de apă a fost echipa ţării gazdă, care a reuşit să termine la egalitate 3—3 (1—0, 0—1, 0—2, 2— 0), cu redutabila selecţionată a Ungariei, una din favoritele competiţiei. In cadrul grupei A din care face , parte şi selecţionata ţării noastre, s-a disputat partida dintre reprezentativele S.U.A. și Cubei. Evoluînd din nou bine, americanii au terminat învingători cu scorul de 7—6 (1—1, 1—0, 2—1, 3—4). In alte patru jocuri s-au înregistrat următoarele rezultate: Olanda— Australia 4—2 (0—1, 0—0, 1—0, 3— 1); U.R.S.S. — Japonia 11—1 (1—0, 4—1, 3—0, 3—0); Italia — Bulgaria 8—5 (3—1, 3—2, 2—1, 0—1); Mexic — Canada 7—3 (2—1, 0—1, 1—0, 4—1). Prima zi a întrecerilor de nataţie a adus în tribunele piscinei olimpice un număr record de spectatori — 10.000 — care au fost martorii unor pasionante întreceri soldate cu trei noi recorduri ale lumii, în proba masculină de 200 m fluture, americanul Mark Spitz, marele favorit al probei, a condus cursa din ... cap în cap. Clasamentul probei: 1. Mark Spitz (S.U.A.) — 2’00“70 100 — medalie de aur; 2. Gary Hall (S.U.A.) 2’02”86 100 — medalie de argint; 3. Robin Backhaus (S.U.A.) — 2’03”23, 100. Americanca Lynn Vidali a condus trei lungimi de bazin în finala probei de 200 m mixt. Plasată imediat în urma lui Vidali, celebra campioană australiană Shane Gould a „țîşnit“ la momentul oportun pe ultima parte a cursei, cînd s-a detaşat irezistibil în cîștigătoare. Clasamentul probei: 1. Shane Gould (Australia) — 2’23”07/100 — medalie de aur; 2. Kornélia Ender (R. D. Germană) 2’23”59/100 (nou record al Europei) — medalie de argint; 3. Lynn Vidali (S.U.A.) 2’24”06 100 — medalie de bronz. In ultima finală programată în prima zi s-a disputat ștafeta masculină de 4x100 m liber în carevictoria a revenit selecţionatei S.U.A. (Edgar, Murphy, Heidenreich, Spitz) cu timpul de 3’26’42, 100, nou record mondial şi olimpic. Meciurile disputate în cadrul turneului olimpic de fotbal s-au încheiat cu următoarele rezultate: la Nürnberg: Mexic — Sudan 1—0 (0—0); la Regensburg: U.R.S.S. — Birmania 1—0 (0—0); la Ingolstadt: Polonia — Columbia 5—1 (3—0); la München: R. D. Germană — Ghana 4—0 (2—0). Alte ştiri sportive NEW YORK 28 (Agerpres). — Tenismanul român Ilie Năstase a repurtat un nou şi remarcabil succes, cîştigînd în stil de adevărat campion turneul internaţional de la South Orange (New Jersey). Lui Năstase i-au trebuit numai 46 de minute pentru a-l învinge în finală pe redutabilul jucător spaniol Manuel Orantes. în vervă deosebită, Ilie Năstase a cîştigat cu 6—4, 6—4, înscriindu-şi numele pe lista cîştigătorilor celei de-a 46-a ediţii a tradiţionalului turneu american. MÜNCHEN 28 (Agerpres) — La cererea a 4 federaţii naţionale, cele din România, R.P.D. Coreeană, Japonia şi Peru, Federaţia internaţională de volei a stabilit să reexamineze problema readmiterii federaţiei din R.P. Chineză ca membră a acestui for. Această problemă va fi discutată la 4 septembrie la München în cadrul adunării generale a Federaţiei internaţionale de volei. Amintim că, la actuala ediţie a Jocurilor Olimpice de la München, pe lista ţărilor participante la marea competiţie nu figurează delegaţia sportivă a R.P. Chineze. Oficialităţile din R.P Chineză au refuzat să participe la J.O. sau să trimită observatori deoarece la întreceri au fost acceptaţi sportivi din Taiwan. SOFIA 27 (Agerpres). — La Sofia au luat sfîrşit întrecerile Balcaniadei de şah. Competiţia masculină pe echipe a fost cîştigată de formaţia Iugoslaviei, care a totalizat 18,5 puncte. Pe locurile următoare s-au clasat selecţionatele Bulgariei — 16,5 puncte, României — 15 puncte, Greciei — 7 puncte şi Turciei — 3 puncte. Turneul individual feminin (desfăşurat sistem tur-retur) a revenit maestrei bulgare Gheorghieva cu 4,5 puncte, urmată de Elisabeta Polihroniade (România) — 3,5 puncte, Stadler (Iugoslavia) — 3,5 puncte şi Czakyr (Turcia) — 0,5 puncte, REYKJAVIK 27 (Agerpres). — Cea de-a 19-a partidă a meciului pentru titlul mondial la şah dintre marii maeştri Boris Spasski şi Robert Fischer, disputată duminică seara s-a încheiat remiză la mutarea a 40-a. In prezent scorul este 11—8 în favoarea lui Fischer A 20-a partidă urmează să se desfăşoare astăzi, marţi. din întreprinderi şi instituţii. Redacţia şi administraţi Tg.-Mureş. Piaţa Eroilor Sovietici nr. 3. Telefoane. 1.16.88 şi 1.16.89. Abonamentele se fac la oficiile poştale, factorii poştali Şi chiuzorii voluntari Irparuli întreprinderea Poligrafică Tg.-Mureş, Comanda nr. 642. 40 373