Steaua Roşie, mai 1973 (Anul 24, nr. 101-127)

1973-05-01 / nr. 101

N PARIS. Ministrul comerţului din Franţa, Jean Royer, a inaugurat, sîmbătă dimineaţă, tradiţionalul Tîrg al Parisului, organizat în marele parc expoziţional de la Poarta Versailles. La această manifestare economică şi comercială, aflată la a 62-a ediţie pe o suprafaţă de 214.000 metri pătraţi expun 2.470 de firme din 66 de state. Ţara noastră este prezentă cu expoziţia „România-73“, care, prin importanţa şi diversitatea produselor, precum şi prin suprafaţa de expunere — peste 4.600 metri pătraţi —, constituie cea mai amplă expoziţie străină la actuala pdiţie a Târgului, PRAGA. — In perioada 26—28 aprilie, s-au desfăşurat la Praga lucrările seminarului internaţional „Sindicatele şi protecţia mediului înconjurător", organizat de Consiliul Central al Mişcării sindicale revoluţionare din Cehoslovacia. Uniunea Generală a Sindicatelor din România a fost reprezentată la lucrări de Chitu Horea, membru al Comitetului Executiv al C.C. al U.G.S.R PRAGA. — O delegaţie de specialişti români în domeniul tehnicii de calcul, condusă de Dinu Buznea, director general al Institutului central pentru sisteme de conducere cu mijloace de automatizare a făcut o vizită în Cehoslovacia, la 1 telegrame telegrame invitaţia ministrului pentru dezvoltarea tehnicii. Cu acest prilej, a fost semnat un protocol de colaborare tehnico-ştiinţifică între cele două ţări în domeniul utilizării tehnicii de calcul. BERLIN. — în holul Teatrului naţional din Weimar, oraş cu vechi tradiţii culturale din R. D. Germană, s-a deschis expoziţia „Muzica în România", organizată de Uniunea compozitorilor din ţara noastră, în colaborare cu Uniunea compozitorilor din R. Q. G. Sunt prezentate partituri muzicale, discuri, lucrări de specialitate, fotografii. Cu prilejul deschiderii expoziţiei, a luat cuvîntul Paul Michel, membru al Consiliului muzicii al R. D. G, care a subliniat bunele relaţii dilibe uniunile compozitorilor din cele două ţări. TOKIO. — în pavilionul ţării noastre la cea de-a 10-a ediţie a Tirgului Internaţional de la Tokio a avut loc, sîmbătă, o conferinţă de presă. Cu acest prilej, directorul pavilionului nostru a relevat că actuala Prezenţă a României la acest Tire , prin exponate reprezentând diverse ramuri ale economiei — constituie o expresie a dezvoltării relaţiilor economice cu partenerii japonezi. El a subliniat că multe dintre produsele româneşti — exportate în peste 110 ţări ale lumii — sunt deja cunoscute pe piaţa niponă. PARIS. — Corespondentul Ager-pres, Paul Diaconescu, transmite: Ziarul „L’Humanite" a publicat sîmbătă un Comunicat comun în care se arată că la Paris a avut loc recent o întîlnire între o delegaţie a P. C. German, condusă de Kurt Bachmann, preşedintele Partidului şi o delegaţie a P.C. Francez, condusă de George Marchais, secretar general al partidului. ALGER. — La sfîrşitul vizitei întreprinse în Algeria de preşedinţii Nigerului, Republicii Mali şi Mauritaniei, respectiv, Diori Hamani, Moussa Traore şi Mokhtar Ould Daddah, a fost dată publicităţii o declaraţie în care se afirmă hotărîrea celor patru ţări de a acţiona pentru continuarea cooperării lor. Vizita celor trei şefi de state africani în Algeria a fost prilejuită de inaugurarea primului tronson al şoselei transsahariene, construită în comuna HAVANA. — Fidel Castro, prim secretar al C.C. al P.C. din Cuba, prim-ministru al guvernului revoluţionar şi Osvaldo Dorticos, preşedintele Republicii Cuba, s-au intîlnit, la 27 aprilie, cu Henryk Jablonski, preşedintele Consiliului de Stat al R. P. Polone, conducătorul delegaţiei de partid şi guvernamentale poloneze, aflată în vizită oficială la Havana. ADDIS ABEBA. — Colonialismul şi rasismul în Africa, precum şi situaţia din Orientul Apropriat vor constitui temele principale ale dezbaterilor din cadrul consiliului ministerial al Organizaţiei Unităţii Africane (O.U.A.), programate să înceapă la 17 mai în capitala etiopiană. Miniştrii de externe din ţările membre ale organizaţiei vor elabora, totodată, un plan privind intensificarea cooperării între ţările continentului, în cele mai diverse domenii şi vor examina problema stabilirii unei noi strategii pentru realizarea unităţii africane, în perspectiva aniversării unui depniu de la crearea O.U.A. (25 mai 1963). MOSCOVA. — Staţia ştiinţifică orbitală sovietică „Saliut-2“ şi-a încheiat programul de zbor — anunţă agenţia TASS. Principalul scop al lansării stafiei — efectuate la 3 aprilie 1973 în U.R.S.S. — a fost experimentarea unor soluţii constructive perfecţionate, a sistemelor de bord şi a aparaturii staţiei, precum şi efectuarea de experimente tehnico-ştiinţifice în spaţiul cosmic. ÎMAGINĂ 3 STEAUA ROŞIE Lucrările sesiunii Consiliului Economic Social al 01.U. şi NEW YORK 28. — Corespondentul Agerpres, Constantin Alexandroaie, transmite: La sediul Naţiunilor Unite din New York continuă lucrările Sesiunii Consiliului Economic şi Social al O.N.U., în cadrul căreia este abordată şi problema raţionalizării lucrărilor Consiliului şi ale organismelor sale, punct la care un grup de 13 state, printre care şi România, au supus dezbaterilor un proiect de rezoluţie. In document se propune adoptarea unor măsuri concrete pentru concentrarea lucrărilor ECOSOC asupra celor mai importante şi actuale probleme, astfel incit acesta să aducă o contribuţie sporită, pe măsura potenţialului său, la instaurarea unor relaţii economice, sociale şi politice mai echitabile, în special prin îndeplinirea în mod dinamic a obiectivelor strategiei internaţionale a dezvoltării din cadrul celui de-al doilea deceniu al Naţiunilor Unite pentru dezvoltare. Reprezentantul României, Dumitru Ceauşu, a subliniat că delegaţia română priveşte măsurile preconizate pentru reorganizarea şi reorientarea lucrărilor Consiliului în scopul creşterii rolului politic al acestuia ca făcînd parte din ansamblul preocupărilor privind întărirea rolului O.N.U. în cooperarea internaţională. In acest context, reprezentantul ţării noastre a relevat că Adunarea Generală a O.N.U. a adoptat, la sesiunea sa de anul trecut, la propunerea României, o rezoluţie prin care a fost pusă în evidenţă necesitatea de a se aduce noi îmbunătăţirii activităţii tuturor organismelor O.N.U., ţinîndu-se seama de realităţile actuale ale lumii, precum şi de necesitatea de a se adopta măsuri pentru creşterea eficienţei deciziilor şi rezoluţiilor adoptate de organismele O.N.U. OSAKA: Constituirea unei filiale a Asociaţiei de prietenie Japonia - România TOKIO 28. — Corespondentul Agerpres, Florea Ţuiu, transmite: In oraşul Osaka a luat fiinţă o filială a Asociaţiei de prietenie Japonia — România. La ceremonia de constituire, organizată la Casa oamenilor de ştiinţă, au participat guvernatorul prefecturii Osaka, Ryokichi Kuroda, preşedintele Asociaţiei de prietenie Japonia— România, Takeshi Shimura, secretarul general al asociaţiei, Shiroo Suzuki, viceprimarul oraşului Osaka, T. Ishikawa, rectorul Universităţii Osaka, Juntaro Kanehara, preşedintele firmei Koyo Seiko, S. Ikeda, şi alte personalităţi ale vieţii politice, economice şi sociale ale oraşului. Ambasadorul ţării noastre la Tokio, Nicolae Finanţu, a salutat iniţiativa prietenilor ţării noastre din Osaka — al doilea oraş ca mărime din Japonia şi de a constitui o filială a Asociaţiei de prietenie japono-române şi a subliniat că acest eveniment se înscrie în evoluţia generală a relaţiilor dintre cele două ţări, care au cunoscut în ultimii ani o dezvoltare continuă. La rîndul său, guvernatorul R. Kuroda şi-a exprimat satisfacţia că dezvoltarea relaţiilor economice şi a comunicaţiilor dintre ţări a facilitat existenţa unor relaţii internaţionale mai strînse. Crearea filialei din Osaka a asociaţiei este un eveniment important, deoarece ea are menirea să contribuie la lărgirea relaţiilor economice şi culturale dintre Japonia şi România. Preşedinte al filialei a fost ales profesorul universitar Michio Kishimoto, specialist în limbi romanice. Cu prilejul constituirii filialei, Ambasada română a donat im fond de cărţi româneşti din domeniile politic, economic, social, literar, de artă şi geografie Universităţii din Osaka şi un alt fond noii filiale. Aceasta este a cincea filială a Asociaţiei de prietenie Japonia— România, cu sediul central la Tokio. Celelalte se află la Okayama, Kyoto, Nagoya şi Kameda, în Hokkaido. In Comitetul O.N.U. pentru decolonizare NEW YORK 28 (Agerpres). — în cadrul Comitetului O.N.U. pentru decolonizare au luat sfîrşit dezbaterile cu privire la situaţia din Rhodesia. Zece ţări au depus în comitet un proiect de rezoluţie care cere guvernului Angliei să ia măsuri pentru acordarea dreptului de autodeterminare şi independenţă poporului Zimbabwe. A fost depus, de asemenea, un proiect de rezoluţie în care se subliniază necesitatea imperioasă de a se extinde sancţiunile economice asupra Republicii Sud-Africane şi Portugaliei, care nu respectă hotăririle Consiliului de Securitate al O.N.U. în problema rhodesiană. Este condamnat şi faptul că S.U.A. continuă să importe din această ţară crom şi nichel, în ciuda rezoluţiei Consiliului de Securitate care interzice comerţul cu regimul rasist al lui Jan Smith. încheierea convorbirilor dintre delegaţiile P.C.R. şi P.C. Finlandez HELSINKI 28. — Trimisul special, Dumitru Tinu, transmite: Sîmbătă, 28 aprilie, la Helsinki au luat sfîrşit convorbirile dintre delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Paul Niculescu- Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. ’al P.C.R., şi delegaţia Partidului Comunist Finlandez, condusă de tovarăşul Aarne Saarinen, preşedintele partidului. La Încheierea convorbirilor, preşedintele P. C. Finlandez a transmis din partea conducerii partidului, secretarului general al Partidului Comunist Român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, celorlaţi conducători ai partidului nostru, un mesaj tovărăşesc de salut. Cele două delegaţii au convenit ca în legătură cu convorbirile avute să dea publicităţii un comunicat comun. Vizita delegaţiei P.C.R. li Danemarca COPENHAGA 28 (Agerpres). — Continuîndu-şi vizita în Danemarca, delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul" Miron Constantinescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a avut o întrevedere cu Karl Skytte, preşedintele Parlamentului danez, precum şi cu membrii Biroului grupului parlamentar al Partidului Socialist Popular din Danemarca. Cu acest prilej, s-a exprimat satisfacţia pentru bunele relaţii dintre parlamentarii din ţările noastre şi dorinţa de a le dezvolta pe mai departe. Delegaţia a vizitat, de asemenea, ferma zootehnică experimentală de la Trolesmunde, cartiere noi şi instituţii social-culturale din oraşul Aalborg şi a purtat discuţii cu primarul şi membri ai Consiliului municipal al acestui oraş, precum și cu conducerea sindicatului muncitorilor din Aalborg. Sesiunea UNCTAD GENEVA 28 — Corespondentul Agerpres, Corneliu Vlad, transmite: Luînd cuvântul în cadrul lucrărilor celei de-a V-a sesiuni a Consiliului pentru comerţ şi dezvoltare al U.N.C.T.A.D., conducătorul delegaţiei României, Mircea Petrescu, a subliniat că România, ţară socialistă în curs de dezvoltare, angajată pe calea eliminării, decalajului economic care o separă de ţările dezvoltate, a acordat sprijinul său deplin Strategiei internaţionale a dezvoltării pentru cel de-al doilea Deceniu al Naţiunilor Unite pentru dezvoltare. Deşi răstimpul care a trecut de la proclamarea Deceniului este prea scurt pentru a trage concluzii definitive, a spus el, se poate afirma că rezultatele obţinute în primii doi ani ai Deceniului sunt puţin încurajatoare. In această perioadă, noi factori de tensiune şi instabilitate s-au adăugat în planul relaţiilor economice internaţionale, situaţia în domeniul monetar, incertitudinile survenite în comerţul mondial reprezentînd surse de preocupare, mai ales pentru ţările în curs de dezvoltare, care, datorită posibilităţilor şi structurilor lor economice, sînt supuse într-o măsură sporită fluctuaţiei economice. Vorbitorul a arătat, în continuare, că experienţa dobândită în primii ani ai celui de-al doilea Deceniu al dezvoltării confirmă o dată mai mult faptul că eforturile proprii vizînd creşterea economică a ţării lor în curs de dezvoltare pot fi încununate de succes numai în condiţiile unei acţiuni internaţionale eficace, în favoarea tuturor ţărilor în curs de dezvoltare, indiferent de sistemul lor social-economic şi de zona geografică în care se află situată. Un al doilea canal de Suez? Planul secret de rezolvare a conflictului din Orientul Mijlociu, pe care președintele guvernului italian, Giulio Andreotti, i l-a propus lui Richard Nixon în cursul recentei sale călătorii în Statele Unite constă — după ziarul italian „Il Messagero“ — în construirea unui al doilea canal de Suez. Corespondentul jurnalului „TI Messagero“ arată că acest nou canal ar urma să fie tăiat în teritoriul egiptean, paralel cu actualul canal, care este închis din 1967. El ar avea o lăţime dublă şi o adâncime de 26 metri. Acest canal, care ar putea fi construit într-un timp de optsprezece luni, ar permite trecerea superpetrolierelor de 480.000 tone, în timp ce prin canalul actual nu pot trece decît petroliere cu un tonaj maxim de 80.000 tone. Costul lucrărilor (două miliarde și opt sute milioane de dolari) ar fi suportat jumătate de către ţările arabe, iar cealaltă jumătate de către 42 de ţări, printre care Statele Unite, China, Japonia, U.R.S.S. şi principalele ţări europene. Intr-o etapă următoare, după ziarul italian, chiar şi Israelul ar adera la acest proiect. Corespondentul ziarului „II Messagero“ arată că preşedintele guvernului italian, Giulio Andreotti, a declarat în cursul unei conferinţe de presă, care a avut loc după discuţiile cu Richard Nixon, că preşedintele american şi secretarul de stat Rogers s-au arătat foarte interesaţi de acest proiect care ar putea permite rezolvarea treptată a problemelor în Orientul Mijlociu şi ar influenţa pozitiv dezvoltarea economică a acestei zone. Informaţiile din „Il Messagero“ au fost reluate de către ziarul israelian „Sunday Telegraph“. Acesta observă că „Israelul nu are nimic de obiectat faţă de redeschiderea actualului canal de Suez şi, de altfel, pe plan strategic, un nou canal situat imediat în vestul celui existent, ar fi la fel de vulnerabil în eventualitatea ostilităţilor ca şi cel pe care Egiptul însuşi l-a închis în timpul războiului din 1967". („COMBAT") DIVIZIA A DE FOT F.C. Argeş — A.S.A. 3-0 (1-0) Iată că F.C. Argeş — chiar fără Dobrin — poate juca bine. Modern, am spune. Piteştenii au un atac în permanentă mişcare, de o mobilitate rară. Nu au fost superiori tactic, dar ofensiva lor a avut un coeficient de periculozitate foarte ridicat. Noroc că au ratat copilăreşte de cel puţin 6—7 ori. Armata nu a mai repetat figura frumoasă din meciul de la Craiova. S-a greşit — uneori decisiv — în apărare, atacurile au fost firave, în ciuda eforturilor de la mijloc ale lui Nagy sau Varodi. Deşi a avut unele perioade de dominare, echipa a jucat şi atunci static, pe „metru pătrat“, fără vlagă. Fundaşii s-au lăsat — nu o dată — prinşi pe picior greşit de rapizii înaintaşi piteşteni. Prea izolat, Mureşan (totuşi singurul pericol real pentru Stan) nu a putut scăpa de „menghina" Barbu —Vlad. Şi, uite aşa, ratările — în meciul cu C.F.R. Cluj, arbitrajul — meciul de la Craiova, comportarea slabă de azi (n. r. — ieri) — toate coroborate fac ca la ora actuală A.S. Armata — fruntaşă a campionatului trecut — să înceapă aspra luptă a supravieţuirii. Meciul începe într-o notă de echilibru, ambele formaţii creînd faze de poartă. Prima, mai periculoasă, aparţine militarilor: Sultănoiu deschide în adîncime pe Mureşan (min. 41 dar acesta este blocat în ultimă instanţă de către Stan. După o altă mare ocazie ratată de Roşu argeşenii reuşesc golul în min. 15: Radu primeşte o pasă lungă, pătrunde pe diagonală în careu într-o suită de driblinguri, pasează scurt, lateral, lui Roșu care trimite mingea în plasă, pe lingă Solyom, ieșit la închiderea unghiului. Cîteva minute mai tîrziu Bölöni se accidentează și este înlocuit cu Czako. Hajnal trecînd în linia mediană. In continuare jocul işi păstrează sub aspect teritorial aceeaşi notă, deşi gazdele au mai multe ocazii. Solyom are două intervenţii prompte (min. 24 şi 27). Nagy — excelent coordonator — îl lansează în min. 39 pe Mureşan, dar Barbu este mai rapid. Două minute mai tîrziu Kiss greșește în terenul propriu, Jercan demarează singur, dar se complică vrînd probabil să dribleze și portarul, dîndu-i timp lui Kiss să se replieze. Campionii încep în trombă repriza secundă, Radu mărind avantajul lor în min. 52, la o ezitare a apărării tîrgumureșene. Timp de 15 minute se joacă într-o singură direcţie, spre poarta lui Solyom, însă Roşu, Radu şi Troi ratează incredibil. Fazekas face — în sfîrşit — o cursă de 35 m, driblează trei adversari, ajunge aproape de linia de fund, la 3 m de poartă, dar balonul este trimis în ultimul moment în corner. O mare ocazie a oaspeţilor este ratată In min. 72, Fazekas pasează în careu lui Sultănoiu, acesta prelungeşte cu călcîiul la Mureşan care, la 4 m de poartă, se bîlbîie. Rezultatul final este stabilit de ... Czako care, vrînd să devieze în corner o centrare a lui Troi, trimite cu capul în propria poartă. Bun arbitrajul lui Ion Câmpeanu. Iată formaţia tîrgumureşeană: Solyom, Kiss (min. 60 Szöllösi), Unchiaş, Ispir, Hajnal, Varadi, Bölöni (min. 20 Czako), Nagy, Sultănoiu, Mureşan, Fazekas. GEO RAETCHI Cronica etapei Etapa de ieri, cea de-a XXII-a, a revenit, cu două excepţii, echipelor gazdă. Vom începe acest scurt comentariu cu cîteva referiri la aceste două excepţii, care au implicaţii directe în lupta pentru primul loc în clasament. Una constituie o mare surpriză: S.C. Bacău, care a fost înfrîntă cu 5—0 la Constanţa, în etapa anterioară, a cîştigat ieri la Bucureşti meciul cu Steaua cu 1—0. Pierzînd această partidă, formaţia militară a coborît pe locul 5 în clasament, la distanţă de 4 puncte de lider („U“ Craiova), handicap destul de serios în lupta pentru titlu. Cealaltă performeră a etapei este Dinamo care şi-a adjudecat la Braşov partida cu Steagul roşu cu 1-0. Prin această preţioasă victorie dinamoviştii continuă să ocupe locul secund, doar la un punct diferenţă de prima clasată. Pe locul al III-lea a trecut C.F.R. Cluj, care a cîştigat în fata Jiului cu 3—1. In partea de jos a clasamentului de semnalat evadarea din zonă a C.S.M. Reşiţa, care a învins ieri U.T.A. cu 3—0 urcînd pe locul 9 şi încă o victorie a Sportului studenţesc (2—0 cu „U“ Cluj). A.S.A., care a pierdut cu 3—0 partida cu F.C. Arges, tot în poziţia penultimă a rămas, dar fără nici un punct avantaj faţă de ultima clasată (Sportul studenţesc) avînd doar un golaveraj mai bun. Nimeni nu-şi făcea iluzii, victoria echipei piteştene era de aşteptat, totuşi nu la un asemenea scor. Oare cind vor fi luate măsurile ce se impun pentru a opri declinul echipei tîrgumureşene, nejustificat din punct de vedere al potenţialului de care dispune? In celelalte partide: „LT“ Craiova — F.C. Constanta 1—0; Petrolul — Rapid 1—0. Iată ordinea în clasament: „U“ Craiova 29 p., Dinamo 28 p„ C.F.R. 27 p„ F.C. Arges 26 p., Steaua 25 p„ S.C. Bacău 24 p„ Jiul 22 p.. F.C. Petrolul 22 p.. C.S.M. Reşiţa 21 p.. Steagul roşu 20 p.. Rapid 19 p„ „U“ Cluj 19 p.. F.C. Constanţa 18 p.. U.T.A. 18 p.. A S.A. 17 p„ Sportul studenţesc 17 p Manifestări sportive cu prilejul zilei de Mai La Tîrgu-Mureş pe terenurile clubului sportiv Mureşul de la Complexul sportiv din parcul „23 August“ in ziua de 1 Mai cu incepere de la ora 9 vor avea loc numeroase concursuri demonstrative la atletism, baschet, handbal (turneu fulger), lupte (concurs de selecţie), patinaj pe rotile (concurs interşcolar), tenis de cîmp (concurs de verificare); la Ştrandul „ 1 Mai“ se vor desfăşura întîlniri amicale interoraşe la polo pe apă, cu începere de la ora 9, tot de la orele 9 pe rîul Mureş, mai sus de zăgaz vor avea loc concursuri demonstrative de deschidere a sezonului la caiac-canoe şi canotaj cu schituri. Pe terenul de la fostul hipodrom, cu începere de la ora 9, vor avea loc concursuri de tir cu arcul pentru juniori şi pionieri. Toate aceste manifestări sportive sunt in organizarea clubului Mureşul. Şcoala sportivă organizează la data de 1 Mai, pe terenurile şi în sala de gimnastică a bazei sportive a şcolii, cu începere de la ora 10, concursuri la handbal, volei, baschet cu şi etapajudeţeană a campionatului republican de gimnastică pentru copii. La Sighişoara, duminică, pe terenul Şcolii generale nr. 1, de la ora 9, va avea loc competiţia de handbal dotată cu „Cupa Primăverii“ pentru băieţi şi fete la care vor participa echipe din şcoli generale; luni, pe terenul Liceului nr. 1, va avea loc competiţia de baschet dotată cu „Cupa 1 Mai“, pentru echipe de fete şi băieţi din licee, marţi, pe stadionul C.F.R. va avea loc finala „Cupei 1 Mai“ la fotbal. Luni pe stadionul Avîntul din Reghin, de la ora 11, va avea loc o gală de box cu care prilej se vor întîlni echipele Voinţa Reghin şi Voinţa Satu Mare. Marţi, tot pe stadionul Avîntul, de la ora 9,30 vor avea loc meciuri din cadrul „Cupei școlarului“, de la ora 14,30 va avea loc finala „Cupei 1 Mai“ la fotbal, iar de la ora 16 se va disputa meciul de fotbal din cadrul „Cupei României“ dintre echipele : Avîntul — I.P.M. Sport. De la ora 10 va avea loc concursul de tenis de cîmp dotat cu „Cupa Avîntul“, de la aceeaşi oră pe arena de popice Avîntul se va desfăşura concursul dotat cu „Cupa 1 Mai“ la popice, pe terenul Voinţa, de la ora 10, va avea loc întrecerea pentru „Cupa 1 Mai“ la fotbal La Tîrnăveni în ziua de 1 Mai, de la ora 9, pe stadionul oraşului vor avea loc demonstraţii de gimnastică de ansamblu, gimnatică acrobatică, gimnastică modernă, meciuri de fotbal din cadrul „Cupei 1 Mai“ etc., cit şi programe cultural-artistice prezentate de către echipele Combinatului chimic, Casei pionierilor, Şcolii profesionale de chimie, Fabricii de geamuri, Casei de cultură, cooperativei Tehnolemn etc. La Luduş vor avea loc întreceri de handbal pentru echipele şcolilor generale la Liceul nr. 1 şi a echipelor de juniori şi licee la Liceul nr. 2, concurs de ciclism cu biciclete de turism pe ruta Luduş — Roşiori şi retur pe categorii de vîrstă, la Cabana Salcîmul va avea loc o serbare cîmpenească; vor mai avea loc întreceri de atletism, handbal, drumeţii în jurul oraşului la Platoul şi pădurea Bogăţii cit şi meciuri de fotbal pe terenul din localitate, pentru copii, juniori şi seniori. IOAN PAUŞ „ Redacţia şi administraţia” Tg.-Mureş, Piaţa Eroilor Sovietici nr. 3. Telefoane. 1.16 88 şi 16.89 Abonamentele se iau la oficiile nostale taainni ---------------------------- Tiparuri întreprinderea Poligrafică Tg.-Mureş, Comanda nr 415 * P®5lalj 51 difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituții. wmm9. (Urmare din pag. I un număr de 15 colaboratori şi muncitori tipografi au fost distinşi cu ordine şi medalii. Colectivul redacţiei ziarului „Dobrogea nouă“ a trimis o telegramă Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în care exprimă profunde mulţumiri şi recunoştinţă pentru înalta preţuire acordată muncii lor. Întregul colectiv, cu sprijinul activului larg de colaboratori şi corespondenţi voluntari, al cititorilor — se spune în telegramă — va lupta necontenit pentru ca ziarul să devină tot mai mult o tribună militantă, revoluţionară, in slujba idealurilor socialismului şi comunismului, să contribuie zi de zi la edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în scumpa noastră patrie. La Ploieşti, înalta distincţie acordată ziarului „Flamura Prahovei“ a fost înmînată de tovarăşul Gheorghe Stoica, membru al Consiliului de Stat, care, în numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a adresat calde felicitări colectivului redacţional, urări de noi şi,însemnate succese în activitatea rodnică ce o desfăşoară. Colectivul redacţional a fost felicitat, de asemenea, de tovarăşul Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Prahova al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de reprezentanţi ai Uniunii Ziariştilor, ai Consiliului judeţean Prahova al sindicatelor, precum şi ai unor publicaţii, în acelaşi cadru festiv, unui număr de 15 colaboratori ai ziarului şi muncitori tipografi le-au fost înmînate ordine şi medalii pentru merite deosebite în muncă. In încheierea adunării, într-o atmosferă entuziastă, colectivul ziarului „Flamura Prahovei“ a adresat o telegramă Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în care se scrie: Mulţumindu-vă din toată inima pentru înalta distincţie cu ne aţi onorat activitatea de mort de veac a ziarului nostru, vă asigurăm, iubite tovarăşe secretar general, de devotamentul nostru şi vă încredinţăm că nu vom precupeţi nici un efort pentru a ne ridica continuu calificarea profesională pentru ca munca noastră să fie la nivelul măreţelor sarcini ce ne revin în opera de făurire a omului nou, omul societăţii comuniste de mîine, în mobilizarea tuturor energiilor creatoare la opera de înflorire continuă a scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. (Agerpres) Decorarea ziarelor „Dobrogea nouă" și „Flamura Prahovei" La vinete şi ciuperci cultivate preţul cu amănuntul plafon este ^ ^ * e data de 26 aprilie 1973, ora zero, iar la restul produselor intră in vigoare la data de 3 mai 1973, ora zero. Nr. Denumirea Unit. Calitatea: crt. produsului de măs. Extra I II COMITETUL EXECUTIV AL CONSILIULUI POPULAR AL JUDEŢULUI MUREŞ COMUNICA PREŢURILE STABILITE LA UNELE LEGUME PRIN DECIZIA NR. 203 1973. 1. Varză albă — mutaţii 2. Roşii de seră — mutaţii 3. Castraveţi de seră 4. Vinete — mutaţii 5. Ciuperci cultivate, Champion — mutaţii amănuntul kg 4,85 3,80 2,90 amănuntul kg 17 15,40 8,10 amănuntul kg— 5,85 3,80 amănuntul kg 18,30 14,2011,40 amănuntul kg 25— — 40 372