Steaua Roşie, octombrie 1973 (Anul 24, nr. 232-257)

1973-10-03 / nr. 232

PROLETAR/ DIM TOATE ȚĂRILE N UMITI-VA ! UUJLIIOSE ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MURES AL P.C.R. SI Al CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXV, Nr. 232 (4.827) Mărfi, 1 octombrie 1973 4 pagini, 30 de bani Sărbătorirea a 30 de ani de la crearea Diviziei „ Tudor Vladimirescu-Debretin“ Luni, 1 octombrie. In această zi, militarii armatei noastre populare, întregul popor, au sărbătorit 30 de ani de la crearea Diviziei „Tudor Vladimirescu — Debreţin“. Omagiul adus acestei aniversări şi-a găsit o înaltă expresie in participarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, comandantul suprem al Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România, la festivitatea ce a avut loc in Capitală, in cadrul căreia Diviziei ce poartă, simbolic, numele conducătorului mişcării revoluţionare de la 1821, i-a fost conferit Ordinul „Tudor Vladimirescu“, clasa I. Această impresionantă manifestare, desfăşurată în prezenţa conducătorului partidului şi statului nostru a reprezentat, in fapt, cinstirea tuturor ostaşilor ţării care, la chemarea Partidului Comunist Român, au luptat vitejeşte pentru libertatea şi independenţa României şi apoi, pină la victoria finală asupra Germaniei naziste. Pe acest aspru drum de luptă, Divizia „Tudor Vladimirescu“ — creată pe teritoriul U.R.S.S., la iniţiativa şi sub îndrumarea comuniştilor români şi cu aprobarea guvernului sovietic, in condiţiile cind în întreaga noastră ţară se dezvolta, sub conducerea Partidului Comunist Român, o amplă mişcare de rezistenţă a maselor largi populare, împotriva dictaturii militaro-fasciste cind starea de spirit antifascistă se manifesta cu vigoare in rîndul armatei române — a acţionat cu fermitate şi dîrzenie, aducîndu-şi contribuţia, împreună cu întreaga armată română, la înfrîngerea hitlerismului. Prin acţiunile lor pline de curaj, ostaşii diviziei şi-au îndeplinit cu cinste jurămîntul făcut in faţa poporului nostru, înscriind cu singele lor o pagină luminoasă in istoria luptei pentru eliberare naţională şi socială. Este preţuită, totodată, astăzi, activitatea neobosită pusă în slujba întăririi şi înfloririi patriei socialiste de militarii acestei divizii, care îşi îndeplinesc, la fel ca toţi ostaşii ţării, cu pasiune şi dăruire, sarcinile de răspundere încredinţate de partid şi popor. ... Este ora 10. Ostaţii Diviziei „Tudor Vladimirescu — Debreţin“ trăiesc in această însorită dimineaţă de toamnă clipe deosebite. La sărbătoarea lor participă membri ai consiliilor de conducere ale Ministerului Apărării Naţionale şi Ministerului de Interne, generali şi ofiţeri activi şi în rezervă — participanţi la războiul antihitlerist — militari ai unităţilor din garnizoana Bucureşti, membri ai gărzilor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire militară a tineretului, pionieri. Pe platoul central se află aliniate unităţi ale Diviziei, avind în flancul drept al frontului Drapelul de luptă. Un sunet prelung de trompetă anunţă sosirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Comandantul Diviziei prezintă raportul. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, comandantul suprem al forţelor noastre armate, însoţit de ministrul apărării naţionale, trece în revistă trupele şi salută drapelele unităţilor. Urmează momentul solemn al decernării Ordinului „Tudor Vladimirescu", clasa I, Drapelului de luptă al marii unităţi, pentru contribuţia deosebită adusă la ridicarea capacităţii de apărare a Republicii Socialiste I România şi la opera de construi- re a socialismului în patria noastră, cu prilejul aniversării a 130 de ani de la înfiinţarea Diviziei „Tudor Vladimirescu — Debreţin“. Intr-o atmosferă entuziastă, m uralele militarilor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu prindea pe mătasea Drapelului de luptă al Diviziei înalta distincţie, care străluceşte pe faldurile sale, ca o vie mărturie a preţuirii eforturilor puse în slujba intereselor patriei şi poporului de către contingentele care au luptat şi s-au instruit în această mare unitate de-a lungul celor trei decenii de existenţă. La tribuna oficială iau loc apoi tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Emil Bodnaraş, Paul Niculescu- Mizil, Gheorghe Fană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie (Continuare în pas. a 3-a) Stimaţi tovarăşi. Tovarăşi generali, ofiţeri, subofiţeri Tovarăşi soldaţi. Aniversăm astăzi împlinirea a 30 de ani de la înfiinţarea Diviziei „Tudor Vladimirescu“, moment de mare însemnătate în istoria forţelor armate româneşti, a forţelor de eliberare socială şi naţională ale patriei. Cu acest prilej sărbătoresc, doresc să adresez, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat, al Consiliului de Miniştri şi al meu personal, un salut călduros şi cele mai bune urări militarilor din Divizia ,,Tudor Vladimirescu“, tuturor militarilor forţelor armate române. După cum se ştie, Partidul Comunist Român a desfăşurat, încă de la înfiinţarea sa, o luptă activă împotriva politicii reacţiunii burghezo-moşieresti, militînd , cu toată fermitatea împotriva pregătirii războiului antisovietic, pentru prietenie şi colaborare cu Uniunea Sovietică, în condiţiile istorice şi internationale cunoscute, datorită lipsei de unitate a clasei muncitoare, a forţelor antifasciste şi democratice, în anii ’40 s-a putut instaura în ţară dictatura militaro-fascistă. Primii paşi ai dictaturii militarofasciste au fost dezmembrarea ţării în urma Dictatului de la Viena şi apoi aruncarea României în războiul dus de Germania hitleristă împotriva Uniunii Sovietice şi a ţărilor din coaliţia antihitleristă. In rîndurile maselor largi populare s-a dezvoltat o puternică mişcare împotriva fascismului şi a războiului. In aceste împrejurări, Partidul Comunist Român, unind celelalte forţe democratice antifasciste din ţară, a desfăşurat o largă activitate de organizare a luptei pentru sabotarea maşinii de război fasciste. Starea de spirit din rîndul maselor largi populare s-a reflectat şi în rîndul armatei, care înţelegea tot mai mult că trebuie să participe activ la lupta pentru salvarea intereselor naţionale, pentru eliberarea ţării de sub dominaţia fascistă. La chemarea Partidului Comunist Român, s-au ridicat la luptă masele populare, acţionînd pentru ieşirea României din războiul dus alături de Germania hitleristă, pentru alăturarea la coaliţia antihitleristă, pentru eliberarea întregului teritoriu al tării si zdrobirea definitivă a fascismului german. In primele rînduri au participat militarii armatei noastre.In condiţiile interne arătate si ale desfăşurării cu succes a luptei generale împotriva fascismului a fost posibil să se treacă, în anul 1943, din iniţiativa Partidului Comunist Român, la constituirea Diviziei „Tudor Vladimirescu“. Trebuie să menţionăm cu acest prilej sărbătoresc că guvernul sovietic a acordat atît aprobarea, cît şi întregul său sprijin pentru organizarea, dotarea şi funcţionarea acestei mari unităţi româneşti pe teritoriul Uniunii Sovietice. Aş dori ca, la această adunare, să exprim guvernului şi poporului Uniunii Sovietice mulţumirile partidului şi ale poporului român, încă de la înfiinţarea Diviziei „Tudor Vladimirescu“, s-au afirmat cu toată fermitatea scopurile care trebuiau să anime lupta ei şi — se poate spune — a întregii armate. Într-un document, adoptat în 1942, ce a stat la baza constituirii acestei unităţi, se spunea: „Noi, românii, nu dorim stăpînirea străină a generalilor germani. Noi dorim cîrmuirea noastră românească, reprezentată printr-un guvern cu adevărat naţional al României, un guvern al pării, libertăţii şi independenţei“. Putem spune că ceea ce se întrevedea în acel document s-a înfăptuit ! Si, într-adevăr, în România s-a instaurat un guvern naţional revoluţionar care a dus bazele noii orinduiri sociale. Guvernul român asigură făurirea orinduirii socialiste, înflorirea patriei, bunăstarea si fericirea întregului popor, independenţa si suveranitatea naţiunii noastre socialiste. (Aplauze puternice, ovaţii şi urale). Sunt cunoscute împrejurările internaţionale favorabile din vara anului 1944, victoriile istorice obţinute de armatele sovietice, de armatele coaliţiei antihitleriste, de forţele de eliberare naţională şi de partizani din diferite tari, care dădeau lovituri tot mai puternice maşinii de război hitleriste, grăbind prăbuşirea Germaniei fasciste. In acete condiţii, în primăvara anului 1944, s-a realizat Frontul Unic Muncitoresc, apoi Blocul Naţional Democratic, s-a ajuns la o largă coaliţie antihitleristă, pentru salvarea naţională a patriei. In această coaliţie, armata deţinea un loc important. Trebuie menţionat că în anii războiului, în pregătirea eliberării patriei, partidul s-a preocupat de desfăşurarea unei largi activităţi în rîndul întregii armate, a stabilit legături cu conducerea ei, cu numeroşi generali şi ofiţeri. Aceasta a constituit un factor care a determinat ca armata să participe activ atît la înfăptuirea insurecţiei naţionale antifasciste, cît şi la toate transformările revoluţionare, la toate victoriile dobîndite în făurirea socialismului pe pămîntul României. (Aplauze puternice, urale. Totodată, întelegînd că eliberarea patriei nu poate fi decît rodul participării întregului popor, că poporul trebuie să-şi ia soarta în propriile mîini si că pentru aceasta trebuie să-şi creeze unităţi populare armate, partidul a trecut la constituirea gărzilor patriotice, care au jucat, de asemenea, un rol important în lupta pentru înfăptuirea insurecţiei naţionale antifasciste, pentru eliberarea ţării, în construcţia orinduirii socialiste în România, înfăptuirea insurecţiei naţionale antifasciste constituia o necesitate imperioasă, la care au luat parte activă toate forţele ce se pronunţau pentru independenţa ţării, pentru progresul ei economico-social. Se poate spune că acest act de importanţă istorică crucială pentru România a deschis calea nu numai a eliberării definitive a patriei noastre de sub jurul dominaţiei străine şi a eliberării sociale a maselor, dar şi a unei ere noi de făurire a celei mai înaintate orînduiri — orinduirea socialistă — în care poporul este pe declin stăpîn pe destinele sale și merse ferm înainte spre comunism! (Urale puternice, aplauze prelungite). Dragi tovarăşi, După cum se știe, Divizia „Tudor Vladimirescu“ a participat, alături de unele unități ale armatei sovietice, la o serie de bătălii în lunile premergătoare înfăptuirii actului istoric de la 23 August. După insurecţia naţională antifascistă, ea a acţionat împreună cu întreaga noastră armată, care a dus lupte hotărîte, alături de armata sovietică eroică, participînd cu toate forţele la eliberarea definitivă a patriei, şi, în continuare, la eliberarea Ungariei, Cehoslovaciei, pînă la înfrîngerea definitivă a Germaniei hitleriste. Lozinca „Totul pentru front, totul pentru victoria împotriva fascismului“ a mobilizat întregul popor, asigurînd participarea tării noastre cu întreaga sa forţă militară şi economică la victoria asupra fascismului, duşmanul de moarte al progresului şi civilizaţiei, asupra Germaniei hitleriste. Trebuie menţionat că imediat după 23 August, în rîndurile Diviziei „Tudor Vladimirescu“ au intrat mii şi mii de tineri comunişti, care, la chemarea partidului, au hotărît să ia parte în mod voluntar la luptele împotriva Germaniei hitleriste. S-a menţionat aici drumul de luptă al Diviziei „Tudor Vladimirescu“. In luptele grele pe care le-a dus această divizie, ca de altfel întreaga noastră armată, s-a afirmat caracterul nou, strinsa legătură cu poporul a forţelor armate române. Ca urmare a contribuţiei aduse la victoriile în aceste lupte grele, Diviziei „Tudor Vladimirescu“ i s-a atribuit şi numele de ,,Debreţin“ printr-un ordin al Comandamentului Suprem al Uniunii Sovietice. Aceasta a constituit o recunoaştere şi o recompensă — dacă se poate spune aşa — a participării sale la eliberarea acestui important oraş din Ungaria. Aş dori să aduc aici un omagiu comuniştilor, ofiţerilor şi soldaţilor care au acţionat pentru constituirea Diviziei „Tudor Vladimirescu“, tuturor comuniştilor, ofiţerilor şi soldaţilor care, cu preţul sîngelui lor, au luptat pentru eliberarea patriei, pentru dezvoltarea liberă şi independentă a României pe calea nouă, calea socialistă. (Aplauze puternice, urale), în luptele purtate pentru eliberarea tării, pentru zdrobirea definitivă a Germaniei fasciste, întreaga armată română s-a acoperit de glorie nepieritoare, dovedind că este strîns legată de interesele poporului, hotărîtă să facă totul pentru a sluji patria. Progresul ei economic și social. (Aplauze puternice, urale). Dragi tovarăşi, Aş dori să menţionez şi cu acest prilej faptul că după Eliberare, Partidul Comunist Român a desfăşurat o largă activitate de întărire a unităţii clasei muncitoare, a tuturor forţelor democratice, trecînd la înfăptuirea trons.1 .'.nărilor revoluţionare care trebuiau să asigure dezvoltarea pe o cale nouă a societăţii româneşti. Toate acestea au deschis calea înfăptuirii revoluţiei populare, apoi a revoluţiei socialiste, dezvoltării economico-sociale a ţării, trecerii la făurirea cu succes a socialismului. Tocmai pe baza acestor succese remarcabile obţinute de poporul român sub conducerea detaşamentului său de avangardă — Partidul Comunist Român — s-a asigurat întărirea independenţei şi suveranităţii patriei, ridicarea continuă a bunăstării generale, materiale şi spirituale, a întregului nostru popor. După cum se ştie, poporul român înfăptuieşte cu succes, sub conducerea partidului, programul elaborat de Congresul al X-lea si de Conferinţa Naţională, in centrul căruia se află făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. Actionînd pentru înfăptuirea cu succes a planului cincinal în toate domeniile de activitate, nu uităm nici un moment că între sarcinile nationale si cele internationale există o strînsă unitate dialectică. De aceea, tara noastră desfășoară o politică externă activă, întărind continuu colaborarea şi prietenia cu toate ţările socialiste, cu toate ţările în curs de dezvoltare, care luptă pentru dezvoltarea lor economică şi socială independentă, cu statele capitaliste dezvoltate, participînd activ la diviziunea internaţională a muncii. Punem la baza relaţiilor internaţionale principiile deplinei egalităţi în drepturi, respectului independenţei si suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc. Recenta vizită pe care am făcut-o în şase ţări din America Latină, ca şi vizita din primăvara anului 1972 în mai multe ţări din Africa, precum şi vizitele făcute în ţările din Europa şi Asia constituie o expresie elocventă a participării Republicii Socialiste România la dezvoltarea largă a colaborării internaţionale, la lupta pentru pace şi colaborare între toate popoarele lumii. Constatăm cu multă satisfacţie că în viaţa internaţională s-au obţinut o serie de rezultate pozitive, că se afirmă un curs nou, de destindere şi colaborare între statele lumii. România şi-a adus contribuţia activă la dezvoltarea pe această cale a vieţii internaţionale. Am militat în mod permanent pentru lichidarea vechii politici imperialiste de forţă şi dictat, împotriva colonialismului, neocolonialismului, pentru a se pune capăt războaielor locale şi stărilor de încordare, pentru soluţionarea problemelor litigioase dintre state pe calea paşnică, a tratativelor. O activitate susţinută am desfăşurat în vederea ţinerii Conferinţei general-europene. Am participat activ atît la lucrările pregătitoare de la Helsinki, la prima fază a conferinţei care a început cu întîlnirea miniştrilor de externe, şi sîntem ferm decişi să ne aducem contribuţia tot mai activă la a doua fază (Continuare in pag. a 3-a) fr Cuv tovarăşului Nicolae Ceauşescu kw B Siraill HOiaRlTOflRE PEniRU STHînfiEHEfl RECOLTEI PHEZEI1TE SI PREGăTIREII CELEI UNTRI1HE — Duminică s-a lucrat cu spor Ne aflăm într-o perioadă de vîrf a lucrărilor agricole de toamnă. Răspunzînd prin fapte apelului adresat de secretarul general al partidului, duminică mii de oameni ai muncii din sate şi oraşe, elevi şi studenţi au îmbrăcat din nou haine de lucru. Ei au muncit cu însufleţire şi entuziasm pentru strîngerea rodului acestui an şi pentru punerea unei baze solide viitoarei recolte de griu. In această zi, la realizările de pînă acum s-au mai adăugat la nivel de judeţ, recoltarea sfeclei de zahăr de pe 175 ha, transportul de pe cimp a 3.900 tone rădăcini, însilozarea a peste 600 tone de furaje. Mecanizatorii care se află mereu în primele rînduri, şi în special duminica, au arat şi pregătit terenul pentru însămînţare pe o suprafaţă de 1.170 ha şi respectiv 1.450 ha. Pe suprafeţele pregătite s-au insăminţat cu griu aproape 1.200 ha. Iată şi cîteva aspecte din teren: La I.A.S. Iteghin - mecanizatorii in primele rînduri Cei 70 de mecanizatori care in ziua precedentă se găseau la arat şi pregătirea terenului în schimburi prelungite (pînă la ora 23), duminică dimineaţa se aflau din nou in brazdă. In prezenţa directorului unităţii, a şefilor de fermă, conform planului stabilit, se lucra intens la arat, pregătirea terenului şi semănat cu 53 de tractoare. Bilanţul acestei zile se concretizează în 45 ha arate, 80 ha pregătite pentru însămînţare prin 4—5 discuiri. La acest succes al mecanizatorilor de aici se mai adaugă recoltarea cu combinele C-12 a însemnate suprafeţe cu soia, porumb şi trifoi de sămînţă. Numai mecanizatorii Ilie Elekes şi Aurel Moldovan au recoltat la ferma condusă de Iuliu Veiel peste 15 ha cu soia care în aceeaşi zi a fost pusă la adăpost. La această fermă cît şi la cea condusă de ing. Cornea s-au transportat din livezi fructele adunate. Din aceste două ferme s-au recoltat și livrat pînă acum aproape 1.500 tone de fructe, din care o bună parte la export. C.A.P. Deal. — Aspect de la însilozarea furajelor Ziarul „Steaua roşie“ aduce în fiecare zi în coloanele sale, cu sprijinul apropiaţilor săi colaboratori, corespondenţi şi cititori, oameni de cele mai diverse vîrste şi profesii, clocotul muncii creatoare din localităţile în care trăiesc şi muncesc, înălţătoarele fapte de cronică ale oamenilor muncii pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen. Muncitori sau lucrători de pe ogoare, tehnicieni sau elevi, studenţi ori ingineri, pensionari sau casnice, cu toţii trimit cele mai proaspete veşti şi fapte care conţin în ele freamătul activităţii creatoare pentru progresul patriei. In vederea amplificării dialogului redacţiei cu corespondenţii, colaboratorii si cititorii ziarului si a descoperirii si recomandării unor noi candidaţi la concursul de admitere de anul viitor la facultatea de ziaristică a Academiei de studii sociale şi politice „Ştefan Gheorghiu“ redacţia ziarului „Steaua roşie" organizează, sub genericul „Prietenii apropiaţi ai ziarului", un concurs pentru cele mai bune reportaje, însemnări note critice, portrete, informaţii. Concursul se desfăşoară în perioada 1 octombrie — 30 decembrie 1973 şi la el sunt invitaţi să participe toţi colaboratorii, corespondenţii voluntari, cititorii ziarului nostru, indiferent de locul de muncă şi profesie. Pornind de la faptul că anul Concursul ziarului „Steaua roşie" pentru cele mai bune reportaje, însemnări, note, portrete, informafii 1973 este an hotărîtor în realizarea cincinalului înainte de ter-. men. recomandăm ca în reportaje si însemnări să se reliefeze in primul rînd munca eroică pentru îndeplinirea angajamentelor în întrecerea socialistă De asemenea, tinînd seama de multitudinea aspectelor din fabrici, uzine, şantiere de construcţii, de la sate, din instituţiile de învăţămînt, cultură şi artă, corespondenţii colaboratorii, cititorii pot evidenţia mutaţiile calitative apărute în viaţa oamenilor, eroismul în muncă, experienţa pozitivă, iniţiativa şi acţiunea organizaţiilor de partid pentru îndeplinirea cincinalului, pentru modelarea omului nou, felul cum se materializează politica partidului, cum sunt respectate normele eticii şi echităţii socialiste. Prin note critice, însemnări, vor fi combătute manifestările retrograde din viaţa oamenilor, aspectele negative de la locurile de muncă. Articolele, scrise citeţ, ori dactilografiate vor fi trimise pe adresa ziarului „Steaua roşie" Tg.Mureş, Piaţa Eroilor Sovietici nr. 3, cu menţiunea „Pentru concurs". Articolele care nu vor purta numele și prenumele autorului, vîrsta, locul de muncă și adresa nu vor fi luate în considerare. La încheierea concursului, cele mai bune materiale vor fi premiate, iar pe parcursul desfășurării concursului articolele ce se vor ridica la un nivel publicistic corespunzător vor fi publicate sub genericul ..Prieteni" apropiaţi ai ziarului". ( 9)Prietenii apropiaţi ai ziarului Tîrgu- întregul popor român, ca şi opinia publică progresistă din întreaga lume, a aflat cu profundă îngrijorare şi indignare vestea arestării secretarului general al P.C. din Chile, tovarăşul Luis Corvalan, care a slujit cu consecvenţă idealurile şi aspiraţiile clasei muncitoare, ale poporului chilian spre o viaţă liberă, independentă şi prosperă, cauza înfloririi şi progresului patriei. Prieten al poporului român, militant pentru dezvoltarea relaţiilor de colaborare dintre ţările şi popoarele noastre, tovarăşul Luis Corvalan este o personalitate de seamă a vieţii politice chiliene, a mişcării comuniste, muncitoreşti şi antiimperialiste, un luptător consecvent pentru pace, înţelegere şi colaborare internaţională. Arestarea tovarăşului Corvalan, valul de teroare, persecuţii şi prigoană împotriva comuniştilor, socialiştilor şi altor forţe patriotice lovesc în interesele naţionale ale poporului chilian, sunt numai în interesul forţelor reacţionare interne şi internaţionale, slăbesc lupta maselor populare chilie DECLARAŢIA Comitetului Executiv a! Comitetului Central al Partidului Comunist Rămân e pentru o dezvoltare liberă şi independentă a naţiunii pe calea progresului economic şi social. Exprimînd sentimentele de solidaritate ale întregului nostru partid, ale poporului român, cu toate forţele democratice, progresiste chiliene, Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. protestează în mod ferm împotriva arestării tovarăşului Luis Corvalan, a celorlalţi reprezentanţi ai „Unităţii Populare“, cere eliberarea lor imediată, curmarea campaniei sălbatice de prigoană, persecuţie şi urmărire a forţelor progresiste şi democratice, restabilirea drepturilor şi libertăţilor constituţionale, respectarea drepturilor fundamentale ale omului. Poporul român este alături şi pe deplin solidar cu forţele patriotice, democratice şi progresiste din Chile, cu poporul chilian, în aceste zile de grea încercare pentru naţiunea chiliană şi îşi exprimă încrederea că nici o forţă nu va putea infringe voinţa unită a clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, a maselor populare chiliene pentru propăşirea patriei pe drumul libertăţii, independenţei naţionale şi progresului social. Comitetul Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român 11.000 de elevi şi studenţi la culesul fructelor şi recoltări Prezenţi în cîmp la strîngerea recoltei acestei toamne s-a aflat şi un număr de 11.000 de elevi şi studenţi. Din aceştia circa 1.000 au lucrat în marea livadă a Batoşului. Organizaţi în brigăzi, cu entuziasmul tineresc ce-i caracterizează ei au adunat pînă la ora prînzului mii de tone de fructe, realizîndu-şi normele prevăzute. Prezenţa elevilor la recoltarea produselor din cîmp sau la strînsul fructelor s-a făcut simţită din plin şi la întreprinderile agricole de stat din Sîncrai, Albeşti, Sighişoara, Zau (ferma Chețani) și Iernut. La transportul sfeclei si Insilozări Secretarul comitetului comunal de partid din Pogăceaua, Simion Cordoş, ne relatează telefonic, că, în unitatea cooperatistă din localitate, mecanizatorii şi cooperatorii au lucrat mai ales la insilozări, transportul sfeclei şi la executarea TRAIAN gabor (Continuare în pag. a 3-a)