Steaua Roşie, octombrie 1973 (Anul 24, nr. 232-257)

1973-10-03 / nr. 232

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE SPORT.SPORT* PORT-SPORT Divizia A de fotbal CRONICA ETAPEI Vorbeam în însemnările anterioare că ar fi timpul să ne schimbăm optica asupra valorilor în fotbalul primului nostru eşalon fotbalistic. Ideea pare a fi tot actuală şi acum cînd, după a opta etapă, vedem clasamentul înălţîndu-se pe suferinţele şi incapacitatea unor echipe care altădată ştiau si puteau, să se exprime frumos si eficace pe teren. Iată, de pildă, care este acum soarta lui Rapid si Sf. Bacău. Ele ocupă locurile 17 si 18 în clasament, locuri care numai cu cîteva luni în urmă, în primăvară, nici nu existau In A. Aceeaşi soartă o împărtăşesc şi alte echipe bine cotate nu demult, ca Jiul, A.S.A. Tg.-Mureş, C.F.R. Cluj, U.T.A. şi altele care pot cădea în groapa leilor în orice moment. Ce furtuni bîntuie oare vestiarele acestor echipe? Ceva trebuie să fie în toată această neputinţă, mai evidentă chiar decit a celor nou promovate. Dar ce să vorbim despre aceste echipe, cînd pînă si Dinamo si Steaua se chinuie de moarte să obţină o victorie, şi încă acasă, în compania unor parteneri modeşti. In fruntea clasamentului, acum detaşată la trei puncte, continuă să se afle Universitatea Craiova. Duminică ea a avut de înfruntat pe F.C. Constanta, un adversar tenace si urmăritor perseverent. Victoria nu le-a scăpat însă studenţilor şi Steaua 841314—99 această reuşită îi va ajuta să abordeze mai lucid meciul viitor de la Arad, în marea lor dorinţă de revanşă pentru înfrîngerea din primăvară, înfrîngere care i-a privat de titlul de campioni. Etapa de duminică s-a consumat fără surprize. Singura echipă gazdă care n-a reuşit să tranşeze în favoarea sa victoria a fost A.S.A., în meciul disputat sîmbătă cu U.T.A. Arădanii însă, nu se pot felicita Jiul pentru ispravă deoarece mureșenii Rapid 8224 9—13 fi au făcut unul din cele mai slabe S C. Bacău 8305 9—15 fi jocuri văzute la Tîrgu-Mureș. Victorii clare, cu 3—0 au realizat doar Jiul în meciul cu Rapid și Politehnica Iași cu S.C. Bacău. Celelalte gazde au fost nevoite să se întrebuinţeze la maximum pentru victorie. Steaua, dintr-o suită de mari ocazii a fructificat doar una, iar Dinamo a cîştigat doar cu două minute înainte de final, graţie unei lovituri de la 11 m. Destul de greu s-au impus şi C.S.M. Reşiţa în faţa lui „U“ Cluj si F.C. Arges în faţa Sportului studenţesc. Ce va fi în etapa viitoare, din 7 octombrie, cînd sunt programate întîlnirile: Steagul roşu — A.S.A. Tg. Mureş, Politehnica Timişoara — Jiul, „U“ Cluj — C.F.R. Cluj, Petrolul — Politehnica Iaşi. Rapid — Dinamo. Sportul studenţesc — Steaua. S.C. Bacău — C.S.M. Reşiţa. U.T.A — Universitatea Craiova şi F.C. Constanţa — F.C. Argeş? Singurul loc de neclintit din clasament este doar cel ocupat de studenţii craioveni. în rest se pot produce rocade care să afecteze orice echipă Dar, să aşteptăm. M BÂLDEANU CLASAMENTUL Univ. Craiova 862n13—414 F.C. Constanta 851213—711 Dinamo 851215—1111 C.S.M. Reşiţa 83321 11119 F.C. Arges 8323ll—128 „Poli“ Iași 8404 8—9 8 Sportul stud. 831414—107 „U“ Cluj 8314 7—6 7 Steagul roşu 8314 7—8 7 F.C. Petrolul 831410—127 „Poli“ Timişoara 8314 6—8 7 U.T.A. 8314 6—117 C.F.R. Cluj 831412—177 A.S.A. Tg.-Mures 831412—187 822411 —126 DIVIZIA C Chimica Tîrnăveni noul lider în seria a XI-a Dintre cele 5 echipe din judeţul nostru două, care au susţinut meciurile lor pe teren propriu în etapa a Vl-a, au obţinut victorii importante, iar celelalte trei, care au jucat în deplasare, au suferit înfrîngeri. Cel mai bun rezultat şi totodată scorul etapei l-a realizat echipa Chimica Tîrnăveni, care a învins pe Unirea Cristuru Secuiesc cu 4—0 și cu acest rezultat a urcat în fruntea clasamentului, devenind din nou o lideră în seria a Xl-a. Iată rezultatele tehnice ale etapei a Vl-a: Seria a Xl-a: Chimica Tîrnăveni — Unirea Cristuru Secuiesc 4—0; Lacul Ursu Sovata — Avîntul Reghin 2—1; Unirea Sf. Gheorghe — Viitorul Tg.Mureş 4—1; Hebie Sîngeorz-Băi — Viitorul Gheorghieni 0—2; Minerul Rodna — Oltul Sf. Gheorghe 2—2; Foresta Bistriţa — Mureşul Topliţa 2—2; Forestierul Tg.Secuiesc — A.S. Miercurea Ciuc 1—0; Carpaţi Covasna — Minerul Bălan 2—2. Seria a Xll-a: C.S.U. Braşov — C.F.R. Sighişoara 1—0; Metalul Copşa Mică — Textila Sebeş 3—0; Precizia Săcele — Vitrometan Mediaş 1—0; U.P.A. Sibiu — Chimia Victoria 2—1; Oltul Rm. Vîlcea — Carpaţi Mîrşa 3—1; Torpedo Zărneşti — C.I.L. Blaj 1—0; Textila Cisnădie — Hidroenergia Rm. Vîlcea 2—0; Lotrul Brezoi — I.C.I.M. Brașov 1—0. Chimica Tîrnăveni — Unirea Cristuru Secuiesc 4-0 (2-0) In ambianta unei zile călduroase, pe un gazon exceptional, întîlnirea a prilejuit o frumoasă partidă fotbalistică. Chimistii, în plină vervă de joc, atacă insistent si reușesc să înscrie de 4 ori. O frumoasă incursiune a lui Popanică pe aripa stîngă se încheie cu o centrare preluată de Cîrnat, care înscrie primul gol, în min. 16. Pînă în min. 40 localnicii mai au cîteva ocazii, dar apărarea oaspeţilor, hărţuită de altfel, îşi apără buturile. Cu toate acestea, în min. 41 acelaşi Popanică, foarte bun de astă dată, preia o pasă a lui Beres, trece peste linia de apărare si cu un șut puternic înscrie: 2—0. La reluare, chiar din primul minut, gazdele atacă, se manifestă vizibil dorința de a se mări scorul si în min. 55 Clinat, cu o excelentă detentă, înscrie cu capul cel de-al treilea gol. Ultimul gol este înscris de acelaşi Cîrnat, în min. 67: 40, scor cu care chimiştii cîştigă cele două puncte, pe merit, ca urmare a unui joc colectiv, în viteză şi bună legătură între linia de mijloc şi înaintare. Dacă Savu nu comitea o ieşire nesportivă lovindu-şi adversarul, sancţionat de conducătorul partidei cu eliminarea de pe teren, partida dintre Chimica Tîrnăveni — Unirea Cristur ar fi meritat nota maximă de sportivitate. Brigada de arbitri din Mediaș, avîndu-l la centru pe Alexandru Predoiu, a arbitrat corect ALEXANDRU GANEA corespondent voluntar Lacul Ursu Sovata — Avîntul Reghin 2-1 Etapa a Vl-a a programat la Sovata mult aşteptata partidă între Lacul Ursu și Avîntul din Reghin, zoua promovată în divizia ...“. ca■e a avut o comportare meritorie pînă în prezent. Gazdele, cu un poențial fizic mai bun, avînd la aciv două săptămîni de pregătire inensă înaintea reluării campionatuui, și-au adjudecat victoria prinr-un joc de bună factură tehnică, n min. 10 Kurko îl deschide pe tégh, care trece balonul extremei lîngi, Horváth, infiltrat in disportivul apărării oaspete, înscriind. Repriza secundă debutează cu aacul echipei locale. Horváth este aultat, lovitura fiind executată de lenti. apărarea oaspete respinge scurt, Kurko reluînd cu capul în plasă (min. 46). Oaspeţii forţează ritmul de joc, creînd frumoase faze de joc la poarta localnicilor dar forma excelentă a portarului Péterii scade sansele de înscriere. In min. 68 Lőrinc trimite scurt balonul spre Péterfi. Butiurcă sesizează, trimitînd balonul în poartă. Majorarea scorului putea să survină de mai multe ori cînd Angi, Horváth au trimis balonul în bară. Cei mai buni jucători au fost: Horváth, Péterfi, Angi de la Lacul Ursu Sovata și Butiurcă de la Avîntul Reghin. Arbitrul Filip Ion din Abrud a condus bine partida. TIMBUS IOAN corespondent voluntar Întîlnire internaţională de tenis timp splendid, şi terenuri une, s-a disputat între 25 ■mbrie la Tg.-Mureş. întîlnireaţională de tenis dintre Şcolii sportive din localişi formaţia cehoslovacă 5. din Kosice. cincisprezece partide ale întîlniri devenită tradiţionaost interesante şi deosebit de atractive pentru spectatorii iubitori ai acestui sport, prezenţi ca de obicei şi la această confruntare. Victoria a revenit gazdelor, formaţie mai omogenă, cu scorul de 9—6 Tenismenii tîrgumureşeni, prin buna lor evoluţie, nu au permis colegilor cehoslovaci să se revanșeze în urma insuccesului înregistrat în întîlnirea de anul trecut la Kosice. Popice, divizia A In cadrul celei de-a doua etape a campionatului diviziei naţionale A, cele două formaţii feminine din Tg.-Mureş care au susţinut întîlnirile lor pe teren propriu, au obţinut victorii muncite din greu, dar meritate. Astfel, arena Voinţa a găzduit întîlnirea dintre echipele Voinţa Tg.Mureş — U.T. Arad, în care, după o luptă extrem de echilibrată, victoria a revenit gazdelor cu rezultatul de 2.351—2.342 p. d. Noua promovată în prima divizie, C.F.R. Xri.Mureş a reuşit un rezultat bun, învingînd pe Voinţa Mediaş cu scorul de 2.397—2.378 p. d. Divizia şcolară BASCHET Pe terenul Şcolii sportive, echipa de fete a Liceului ,,Bolyai“ a întrecut cu foarte mare uşurinţă echipa Şcolii sportive din Tîrgu-Mureş cu catastrofalul scor de 100—25 (45— 13). La acest scor meciul nu necesită prea multe comentarii, echipa condusă de antrenorul Fülöp confirmînd încă o dată faptul că locul IV pe ţară pe care îl obţine nu este o întîmplare. Băieţii de la ..Bolyai“, jucînd cu cei de la Şcoala sportivă, au cîştigat relativ uşor: 50—3330—151 HANDBAL Şi aici, două victorii ale celor de la ..Bolyai“. Băieţii au cîştigat uşor un meci în care au fost de la început favoriţi. Scor: Liceul Bolyai — Şcoala sportivă Bistriţa 28—19 (12—4). In schimb, fetele au muncit enorm pentru victorie. In final, elevele Şcolii sportive Odorhei au cedat la scorul de 14—10 (8—11). CĂLIN DAN corespondent voluntar În campionatul judeţean In cadrul celei de-a opta etape a campionatului judeţean de fotbal s-a înregistrat un adevărat record al golurilor înscrise pe etapă: 37, cu două goluri mai mult ca în etapa a V-a, care a fost cea mai fructuoasă pînă în prezent. Scorul etapei si totodată al campionatului s-a înregistrat la Tg.-Mureş, în care liderul, Oţelul din localitate a surclasat pe Viitorul din Alunis cu scorul de 9—0. Celelalte rezultate: Otelul Reghin — Electromureş 3—0; Lemnarul — Fabrica de zahăr 3—1; Mureşul Luduş — Valea Mureşului Gorneşti 6—1; Comerţul Dermagant Tg.-Mures — Gloria 2—1; Voinţa Miercurea Niraj — Energia Iernut 3—2; Sticla Voinţa Tîrnăveni — Metalul Sighişoara 2—0; Tractorul Sărmaşu — Voinţa Sîncrai 4—0. In clasament conduce Otelul Tg.Mures cu 14 puncte. REZULTATELE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 30 SEPTEMBRIE Jiul — Rapid F.C. Arges — Sportul 3—0—1 Studenţesc A.S.A. Tg.-Mures — 2—1—1 U.T. Arad Univ. Craiova — F.C. anulat Constanta Dinamo — Politehnica 2—1—1 Timisoara C.S.M. Reşiţa — „U“ 2—1—1 Cluj 1—0—1 Steaua — Petrolul Politehnica Iaşi — 1—0—1 S.C. Bacău Progresul Brăila — 3—0—1 Delta Tulcea Petrolul Moinesti — F.C. 1—1—X Galati Gaz Metan — C.S.M. 3—2—1 Sibiu Flacăra Moreni — 1—1—X Autobuzul Bucureşti Victoria Cărei — 3—0—1 Fond de premii: 331.720 lei. Mureşul Deva 1 — 1 o MICA PUBLICITATE VlND locuinţă mare parchetată, cu lumină, gaz, grădină şi pivniţă, imediat ocupabilă. Sînpaul 24 A. (2353) PIERDUT legitimaţia eliberată de Electromureş pe numele Linca Teodor. Declar anulată. (2354) Familia Hancu mulţumeşte celor care prin prezenţă, prin flori, au luat parte la marea lor durere pricinuită de medereii scumpului lor Hancu Alexandru stins din viață la 27 septembrie 1973. (2362) Judo A.S.A. Tg.-Mureş a debutat victorioasă in prima divizie Duminică, sala de sporturi a I.M.F. din Tg.-Mures a găzduit, într-o organizare bună, etapa inaugurală a campionatului diviziei nationale A la judo pe echipe, cu care prilej s-au întrecut trei dintre cele 12 formaţii ale primului eşalon: Universitatea Craiova, Constructorul Miercurea Ciuc si A.S. Armata Tg.Mures. Meciurile s-au ridicat la un bun nivel tehnic, sportivii, în general, s-au dovedit bine pregătiţi din punct de vedere tehnic, mai ales cei din Miercurea Ciuc si localnicii. Gama largă a procedeelor folosite de aproape toţi componenţii echipelor denotă bagajul superior al cunoştinţelor tehnice pe care le posedă iudoka competitori, folosite cu succes în confruntările lor. In confruntarea inaugurală de la Tg.-Mures formaţia locală A.S. Armata, formată din Marin Stan, Vladimir Mireşteanu, Traian Balaban. Cristian Nicolau, Gheorghe Heldsdörfer, antrenată de Ştefan Nagy, purtător al centurii negre, a avut o comportare foarte bună, reuşind să întreacă ambele adversare din prima etapă. Rezultate tehnice: A.S. Armata Tg.-Mureș — Universitatea Craiova 4—0 (Stan — Stefănut 0—0; Miresteanu — Pîrvu 1—0 superioritate tehnică: Balaban — Nitu 1—0 superioritate tehnică: Nicolae — Anghel 1—0 iopon: Heldsdörfer — Ilea 1—0 wazaari). A.S. Armata Tg.-Mures — Constructorul Miercurea Ciuc 3—2 (Stan — Salamon 1—0; Jusef Gachi: Mireșteanu — Erőss 0—1 ippon: Balaban — Csép 1—0, Jusei Gachi: Nicolau — Salamon 1—0 abandon: Heldsdöfer — Tamas 0—1 ippon. Constructorul Miercurea Ciuc — Universitatea Craiova 5—0. IOAN PĂUN Baschet, divizia B Sănătatea Satu Mare — Madinina Tg.-Mureş K3-03 In partida susţinută duminică la deosebit Czedula, Bente si Buga-Satu-Mare. Medicina, confirmînd rezultatele bune realizate în primeriu, o frumoasă şi meritată victorie în faţa unei formaţii ce s-a „zbăte două etape ale diviziei secunde tut“ pe tot parcursul celor 40 de de baschet, a obţinut, după un joc minute de joc pentru a obţine un bun în care s-a remarcat în mod rezultat favorabil. Mureşul Tg.-Mureş — Voinţa Zalău GS-Z1i Depăşiţi în jocul de duminică şi serii au jucat slab fără prea multă de cooperatorii din Zalău. Mureşul convingere, fiind depăşiţi cu desse află în momentul de faţă la o tură uşurinţă de un adversar ce nu treia înfrîngere consecutivă, din tot a strălucit dar care a luptat mai atîtea partide disputate în acest hotărît pentru victorie, început de sezon competiţional. Şi în partida cu Voinţa Zalău, mare- SEBASTIAN AEBU Handbal, ««Cupa de toamnă»» (.S.d. Tg.-Mureş - Minaur Baia Mare 14-1) In această partidă mureşenii au jucat slab în toate compartimentele, în special în repriza a doua ei au comis nenumărate greşeli, atît în apărare cît şi în atac, permiţînd oaspeţilor să se distanţeze uneori chiar cu 4 goluri (min. 46, 9—13), iar in final să-si adjudece o victorie meritată în dauna unei echipe care nu a insistat cu suficientă clarviziune în faţa porţii adverse La fete: Voinţa Odorhei — Mureşul Tg.-Mureş 9—6. ANDREI SZABÓ corespondent voluntar .CUPA CHIMISTUL' Duminică s-a desfăşurat la Tîrnăveni returul finalei uneia dintre multiplele manifestări sportive de masă organizată, în ultima vreme de către Consiliul judeţean al sindicatelor Mureş. Această nouă ediţie a întrecerilor dintre salariaţii sportivi amatori de la combinatele chimice din Tg.-Mureş şi Tîrnăveni a polarizat un mare număr de muncitori, tehnicieni, funcţionari şi ingineri. Competiţiile — desfăşurate în prima fază pe ateliere şi secţii — au antrenat peste 1000 salariaţi. In etapa finală s-au întîlnit în meciuri tur-retur, la Tg.-Mureş, şi duminică, la Tîrnăveni cei mai buni sportivi amatori de la cele două mari unităţi industriale. In program au fost incluse dispute la sase ramuri sportive: atletism, tenis de masă, volei, fotbal, şah si popice. Sportivii amatori din cadrul Combinatului chimic Târnavem, învingători în mai multe confruntări, au cîştigat mult rîvnita cupă a chimistului, ediţia 1973. Duminică sportivă la Tîrnăveni Duminică, 30 septembrie pe complexul sportiv nou inaugurat, de la Şcoala generală nr. 3 Tîrnăveni, a avut loc o frumoasă competiţie sportivă de masă. In faţa unui numeros public, format din elevii şcolilor din oraşul Tîrnăveni au evoluat cele mai bune formaţii de handbal, volei şi tenis de cîmp. Competiţia a fost deschisă de formaţiile de handbal ale şcolilor generale nr. 1 şi nr. 3, după care au urmat formaţiile de handbal ale băieţilor de la aceleaşi şcoli. Dacă la fete, echipa şcolii generale nr. 3 a cedat uşor în faţa celor de la şcoala generală nr. 1, la băieţi, cei de la şcoala generală nr. 3 au repurtat o adevărată performanţă învingînd pe adversarii lor cu 9—1. In continuare formaţia de volei a liceului nr. 2, întîlnind o reprezentativă a celorlalte şcoli, a reuşit, după un joc frumos, să-şi adjudece victoria cu scorul de 3—1. La sfîrşit a avut loc o demonstraţie de tenis de cîmp oferită de profesorii de la şcolile din oraş, mult aplaudată de cei prezenţi. Manifestarea sportivă de la complexul şcolii generale nr. 3 a constituit un prilej deosebit în vederea petrecerii timpului liber al elevilor în mod organizat si plăcut. prof GHEŢIU VICTOR sub redactia ziarului ..Steaua roşie" Tîrnăveni Tir cu arcul Cupa P. T. T. Timp de trei zile, terenul de la fostul hipodrom din Tg.-Mures a găzduit, într-o organizare exemplară si pe un timp foarte frumos si favorabil, concursul interjudetean dotat cu ,,Cupa P.T.T.R.“, ultimul concurs al sezonului la Tg.-Mures la care au participat arcaşi de la Voinţa Satu Mare. A.S. Armata Cluj. Sănătatea. Mureşul. P.T.T.R Voinţa Tg.-Mureş. Merită să consemnăm buna comportare a arcaşilor de la asociaţia sportivă Sănătatea Tg.-Mureş, campioni naţionali pe echipe seniori, formaţie care a cîştigat toate concursurile pe echipe din acest an, iar la acest concurs de încheiere a sezonului la Tg.Mureş, au obţinut un nou record naţional pe echipe simplu F.I.T.A. cu rezultatul de 2.975 puncte (v. r era de 2.967 puncte şi era deţinut de arcaşii de la P.T.T.R.). Iată primii clasaţi la dublu F T.T.A.: Bărbaţi, echipe: 1. Sănătatea Tg.Mureş (Iosif Máthé, Ernest Siklodi Attila Filep) 5.770 puncte. Femei: echipe: 1. Voința Satu Mare (Pop, Cherecheş, Szendrei) 4.994 puncte. r -je mm pi ir A început Decada cărţii Teri a început în judeţul Mureş, ca de altfel în întreaga ţară. Decada cărţii româneşti — manifestare culturală de prestigiu, devenită tradiţională. In acest sens librăriile au amenajat în incinta lor vitrine cu cărţi care oglindesc bogata producţie editorială în tara noastră din ultima vreme. In prima zi a decadei, elevii si cadrele didactice de la Liceul Unirea din Tg.-Mures s-au întîlnit cu Dumitru Radu Popa, redactor la Editura Albatros. In cursul acestei săptămîni vor mai avea loc întîlniri cu redactori de editură, care vor prezenta planurile editoriale pe anul 1974, la Institutul de medicină şi farmacie — cu Editura medicală, la Combinatul chimic din Tîrnăveni — cu Editura tehnică, la Staţiunea experimentală din Sîngeorgiu de Mureş — cu Editura Ceres. Mîine, 3 octombrie, elevii şi cadrele didactice de la Liceul de muzică și arte plastice din Tg.-Mureș se întîlnesc cu un redactor al Editurii Meridiane. Găşii pionirilor din Tg.-Mureş a păşit un noul an şcolar Duminică, pe o vreme splendidă, în pitorescul cadru al complexului sportiv şi de agrement „Mureşul“ s-au desfăşurat manifestările de deschidere a noului an şcolar al Casei pionierilor din Tg.-Mureş. Au participat la această festivitate, alături de pionieri, părinţi, profesori, reprezentanţi ai comitetului municipal de partid, inspectori şcolari, activişti culturali. Atmosfera a fost însufleţită ca la toate serbările de deschidere, numeroşii pionieri şi şcolari, care îşi îmbogăţesc cunoştinţele şi îşi dezvoltă aptitudinile participînd la activităţile Casei pionierilor şi-au luat angajamentul să înveţe în noul an şcolar, în lumina indicaţiilor partidului, cu toată dăruirea. Casa pionierilor şi-a început acum cel de-al 24-lea an de activitate. In perioada care a trecut, sute si sute de pionieri au învătat acolo să monteze aparate de radio, să construiască aeromodele, să conducă o motoretă sau un carting, elemente de filmare, dansul, cusutul etc. In acest an s-au înscris 2.200 de pionieri la activităţile Casei pionierilor. In urmă cu 24 de ani existau acolo doar cîteva cercuri, la care participau doar cîteva sute de elevi. Acum, numărul cercurilor în care se desfăşoară o muncă rodnică se ridică la 30. Mai mult de jumătate din cercuri se ocupă cu tehnica, cu însuşirea de către membrii acestora a unor cunoştinţe şi deprinderi profesionale. De mare popularitate se bucură cercurile de radioelectronică, aeromodele, montaj si conducere auto, prietenii filmului, carting etc. Fetele participă cu interes la cercurile de ţesut, cusut, broderie. In noul an şcolar, Casa pionierilor si-a organizat întreaga activitate în lumina hotărîrii Plenarei C.C. al P.C.R. din iunie a.c. Paralel cu preocuparea faţă de îmbogăţirea cunoştinţelor tehnice ale pionierilor, o atenţie deosebită se acordă si predării limbilor moderne. In acest sens s-au organizat cursuri de franceză, engleză, germană, rusă unde participanţii îşi vor îmbogăţi cunoştinţele în limbile respective. Există la Casa pionierilor din Tg.-Mureş un cerc al „Prieteniei“ care are ca obiect legarea de prietenii cu pionierii din alte ţări, purtarea de corespondente în limbi străine. Ia complexul de sport si agrement din Tg.-Mures. Casa pionierilor dispune de o excelentă bază materială, de o cabană frumoasă si încăpătoare, prevăzută cu un club. Sunt condiţii de a fi folosită această bază pentru activităţi sportive, în primul rînd înotul, canotajul, dar si pentru altele ca judoţenis,tii cu arcul etc. Cu ajutorul profesorilor de specialitate, aceste activităţi se vor extinde în noul an şcolar. Casa pionierilor din Tg.-Mureş dispune de o bogată experienţă şi în domeniul activităţilor artistice. Există acolo un cerc de dansuri moderne, o formaţie de muzică uşoară, urmează să înceapă să funcţioneze o formaţie de suflători. Dar de cea mai mare popularitate se bucură ansamblul pionierilor. In timpul verii, sub conducerea compozitorului Birtalan Iosif si a maestrului de dansuri Székely Dénes, membrii ansamblului au fost în tabără la Sovata unde au făcut repetiţii. Casa pionierilor va sprijini ansamblul să se ridice din nou la nivelul la care a fost cîndva, cînd şi-a cîştigat un renume în întreaga ţară. Munca din acest an a Casei pionierilor se va desfăşura în nota a două mari evenimente: 30 de ani de la insurecţia naţională antifascistă armată şi 25 de ani de la înfiinţarea organizaţiei pionierilor. Conducerea Casei pionierilor şi membrii cercurilor pioniereşti consideră ca o datorie de onoare să întîmpine aceste evenimente cu rezultate deosebite la învăţătură si în toate activităţile, exprimîndu-si astfel dragostea neţărmurită fată de patria noastră socialistă, fată de poporul nostru, fată de Partidul Comunist Român, făuritorul prezentului si viitorului luminos al României socialiste. DÉZSI ÖDÖN Duminică s-a deschis in sălile Galeriei Nagy Imre din Tg.-Mare, expoziţia retrospectivă Vladimir Frimu In Munţii Bucinului Membrii cercului de turism de pe lîngă Casa de cultură a sindicatelor din Tg.-Mureş au realizat cea de-a 20-a excursie din acest an. Iubitorii de drumeţii, salariaţi din mai multe întreprinderi şi instituţii, de această dată s-au deplasat în Munţii Bucinului. Aici, după escaladarea vîrfului Seaca (peste 1.775 metri) excursioniştii au străbătut pe jos drumul pînă în staţiunea balneoclimaterică Sovata, de unde, după o bine meritată odihnă, au revenit la Tg.Mureş. Acum membrii acestui activ cerc de turism se pregătesc pentru o nouă ieşire pe un itinerar ■dea lungul văii Lotrului.